Άλλες αεροπορίες χτίζονται για πόλεμο και άλλες για παρελάσεις…



 Άλλες αεροπορίες χτίζονται για πόλεμο
και άλλες για παρελάσεις…

Την κατάρρευση του κυβερνητικού αφηγήματος σηματοδοτεί η ταυτόχρονη ανάρτηση, τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου 27 Ιανουαρίου, των ανακοινώσεων της υπηρεσίας συνεργασίας αμυντικής ασφάλειας DSCA (Defense Security Cooperation Agency), του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ (Πεντάγωνο), για τη έγκριση της πιθανής πώλησης στην Ελλάδα μαχητικών F-35A Lightning II και στην Τουρκία F-16 Block 70 Viper (νέας κατασκευής και συλλογών αναβάθμισης) αντίστοιχα. Με την ταυτόχρονη ανάρτηση, αποδείχθηκε, ότι όντως η ελληνική προμήθεια των F-35A ήταν όντως «χαμένη» στο τρίγωνο Αθήνας – Ουάσιγκτον – Άγκυρας και… ανευρέθη μόλις επιτεύχθηκε ένα σημείο ισορροπίας στις αμερικανοτουρκικές σχέσεις. Σε απλά ελληνικά και παρά τις μεγαλοστομίες κυβερνητικών αξιωματούχων, όπως του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη -που ετοιμάζει τις βαλίτσες του ώστε το πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου να μεταβεί στην Ουάσινγκτον… για περισσότερο στρατηγικό διάλογο- οι ελληνικοί εξοπλισμοί δυστυχώς ετεροκαθορίζονται και οι πωλήσεις F-35 και F-16 σε Ελλάδα και Τουρκία αντίστοιχα, αποδείχθηκαν άμεσα συνδεδεμένες και αλληλεξαρτώμενες.

Γράφει ο ΚΥΝΙΚΟΣ

Μπορεί αυτή η διαπίστωση να είναι οδυνηρή για την πραγματική γεωπολιτική βαρύτητα της χώρας, ένα ισχυρό πλήγμα στο κυβερνητικό αφήγημα, τη λογική και το θυμικό, όσων φορολογούμενων δεν… εκστασιάζονται από αυτή καθαυτή την προμήθεια των F-35A, αλλά η ταυτόχρονη εισδοχή Ελλάδας και Τουρκίας στο ΝΑΤΟ το 1952 ήταν κάθε άλλο από σύμπτωση. Εξάλλου, οι ΗΠΑ ουδέποτε έκρυψαν ότι αντιμετωπίζουν ως ενιαίο γεωγραφικό χώρο Ελλάδα και Τουρκία, με όρους αμυντικούς, όσο κι αν πολλοί δείχνουν να το λησμονούν. Το δε αφήγημα της «αναντικατάστατης Τουρκίας» παραμένει πανίσχυρο.

Το ζήτημα είναι όμως, τι πράττει και τι ΔΕΝ πράττει η ελληνική πλευρά. Επί της ουσίας λοιπόν, οι ΗΠΑ ενέκριναν την πιθανή πώληση έως 40 συμβατικής από-προσγείωσης (CTOL: Conventional Take Off and Landing) διακλαδικών μαχητικών κρούσης (JSF: Joint Strike Fighter) F-35A Lightning II εκτιμώμενου κόστους 8,6 δις δολαρίων ΗΠΑ (7,916 δις ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία). Όμως η σχετική ανακοίνωση της DSCA είναι εντυπωσιακά «φτωχή» σε σχέση με τις αντίστοιχες της Γερμανίας, της Τσεχίας, της Ελβετίας και της Φινλανδίας. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι αφορά αποκλειστικά το μαχητικό, ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ! Η συνολική έλλειψη όπλων σημαίνει ότι πολύ απλά η ελληνική πλευρά ΔΕΝ τα αιτήθηκε!

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει καταγεγραμμένη ισχυρή τάση για την ελληνική έμφαση στις πλατφόρμες και την απόδοση πολύ χαμηλότερης προτεραιότητας στα όπλα, είναι πιθανό η μη αίτηση όπλων για τα F-35 να οφείλεται στην απέλπιδα προσπάθεια συγκράτησης του κόστους. Αυτό όμως δημιουργεί και την αίσθηση ότι η προμήθεια του μαχητικού 5ης γενεάς δεν αντιμετωπίζεται ως ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα τεχνολογίας αιχμής και υψηλών δυνατοτήτων αλλά ως πολιτικό επιχείρημα, δήθεν και γεωπολιτικό πλεονέκτημα. Κι αυτό προδίδει τη μονοσήμαντη, άρα ελλειπή, κατανόηση των εξοπλισμών από την ελληνική πολιτική τάξη, άγνοια των κανόνων της αποτροπής (deterrence), αλλά και απροθυμία να ακούσουν τη στρατιωτική ηγεσία και τους ειδικούς συμβούλους, θεωρώντας ότι ξέρουν τα πάντα. Και αυτό είναι εθνικά επικίνδυνο.

Παρεμπιπτόντως στο πρόσφατο non-paper του Μαξίμου που επιχειρεί να αξιοποιήσει πολιτικά την προμήθεια των F-35, εκτός από το Ισραήλ στην περιοχή F-35 επιχειρεί και η Ιταλία. Τελευταία ευκαιρία είναι η έγκριση του προγράμματος για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F-16V. Εάν ασφαλώς γίνει. Διότι δεν αρκεί η εκπεφρασμένη επιθυμία της Πολεμικής Αεροπορίας. Για να μην αναφέρει κανείς το υπερσύγχρονο σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου που θα ενσωματώνουν τα τουρκικά F-16 Block 70, που από μόνο του αρκεί να δώσει προβάδισμα στον τουρκικό αεροπορικό στόλο.

Αξιοπρόσεκτο είναι επίσης ότι στην ανακοίνωση της DSCA παρά την απόρριψη από την προηγούμενη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας των προγραμμάτων αντισταθμιστικών ωφελημάτων, εν τούτοις περιέχεται αναφορά που αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά: «Ο αγοραστής συνήθως ζητά αντισταθμιστικά ωφελήματα. Οποιαδήποτε συμφωνία αντισταθμιστικών ωφελημάτων θα καθοριστεί κατά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του αγοραστή και του αναδόχου».

Είτε λοιπόν η ελληνική πλευρά μετέβαλε άποψη, είτε η αμερικανική προσέθεσε τη ανωτέρω διατύπωση ώστε στην περίπτωση που η ελληνική πλευρά μεταβάλλει άποψη και ακολουθήσει την πρακτική πολλών χωρών που προμηθεύτηκαν το F-35 για να διασφαλίσει συμμετοχή στην παραγωγή, τη συντήρηση, την επισκευή και την αναβάθμιση του μαχητικού. Σε αντιπαραβολή η έγκριση για την τουρκική πώληση περιλαμβάνει εντυπωσιακές ποσότητες εφεδρικών συστημάτων και όπλων. Ο παρακάτω πίνακας είναι αποκαλυπτικός:

>952 κατευθυνόμενα βλήματα Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) AIM-120C-8 ή ισοδύναμα,
>96 τμήματα καθοδήγησης AMRAAM,
>864 βόμβες GBU-39/B Small Diameter Bombs Increment 1 (SDB-1), δύο GBU-39(T-1)/B SDB-1 δοκίμια δοκιμών κατεύθυνσης, δύο GBU-39(T-1)/B SDB-1 ασκήσεων,
>96 βλήματα αντι-ραντάρ AGM-88B High-Speed Anti-Radiation Missiles (HARM),
>96 βλήματα αντι-ραντάρ AGM-88E Advanced Anti-Radiation Guided Missiles (AARGM),

>10 εκπαιδευτικά βλήματα AARGM Captive Air Training Missiles (CATM), 11 τμήματα ελέγχου AARGM, 12 τμήματα καθοδήγησης AARGM,
>401 κατευθυνόμενα βλήματα AIM-9X Block II Sidewinder, 12 εκπαιδευτικά βλήματα AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs), 40 μονάδες τακτικής καθοδήγησης AIM-9X Block II Sidewinder, 12 μονάδες καθοδήγησης εκπαιδευτικών βλημάτων AIM-9X Block II Sidewinder CATM,
>12 αδρανείς (Inert Filled) βόμβες γενικής χρήσης MK82,

>850 Joint Direct Attack Munition (JDAM) συλλογές ουράς (tail kits) KMU-556 για GBU-31, 200 JDAM συλλογές ουράς (tail kits) KMU-557 για GBU-31v3, 384 JDAM συλλογές ουράς (tail kits) KMU-559 για GBU-32, τρεις JDAM συλλογές ουράς (tail kits) KMU-572 tail kits for GBU-38 ή Laser JDAM GBU-54, και 1.050 πυροσωλήνες FMU-152.
>Επίσης στην πώληση περιλαμβάνονται: εκπαιδευτικά βλήματα AMRAAM CATMs και AIM-9X Sidewinder και Active Optical Target Detectors (AOTD), τμήματα ελέγχου HARM, πυραυλοκινητήρες και ανταλλακτικά πυροκεφαλών, πυροσωλήνες FMU-139 Joint Programmable Fuzes, συλλογές κατεύθυνσης λέιζερ (Laser Guidance Sets) DSU-38 για GBU-54.

Δυστυχώς, είναι εμφανές και ταυτόχρονα ανησυχητικό, ότι ο ένας σύμμαχος οικοδομεί αεροπορία για πόλεμο και ο άλλος για παρελάσεις! Τέλος η ταυτόχρονη ανάρτηση των ανακοινώσεων για την έγκριση πιθανών πωλήσεων σε Ελλάδα και Τουρκία αποτελεί αδιάψευστη μαρτυρία ότι η ελληνικές αμυντικές ανάγκες λόγω της συστηματικής τουρκικής επιθετικότητας και αμφισβήτησης της εδαφικής ακεραιότητας και των ζωτικών συμφερόντων της χώρας, έχει ΕΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΝΙΚΗΤΗ, ο οποίος στη θεωρητική περίπτωση που οι πιθανές πωλήσεις στις δύο χώρες υλοποιηθούν στο ανώτατο εκτιμώμενο ύψος, θα εισρεύσουν στην οικονομία του περί τα 29,5 δις ευρώ. Κατά… σατανική σύμπτωση πρόκειται για τη βιομηχανία αυτού του νικητή, που συνεχίζει να θεωρεί την Τουρκία “αναντικατάστατη”.

27/1/2024

https://www.defence-point.gr/news/apokalypsi-dsca-oi-aeropories-poy-quot-chtizontai-quot-gia-polemo-kai-alles-gia-parelaseis

          ΣΧΕΤΙΚΑ    ΑΡΘΡΑ                

 
Τι περιλαμβάνει ακριβώς το τουρκικό αίτημα
για τα F16 .

⚫️Καλημέρα στα κομματικά τρολς που μας την είπαν οτι δεν καταλάβαμε τι είπαν οι λαγοί.
⚫️Καλημέρα στην Ελληνική Διπλωματία που έχει ρίξει σύρμα στα ΜΜΕ για να μας πείσουν οτι 12 ή 20 F35 ισοσταθμίζουν τα πιο κάτω.
⚫️Καλημέρα στους καθηγητάδες που επι δυο χρόνια μας πρήζουν με τα ψυχολογικά της ισοτιμίας της τουρκικής λίρας έναντι του δολλαρίου.
⚫️Καλημέρα και στο ΓΕΑ (μάθετε μπαλίτσα για το τι σημαίνει ολιστική προσέγγιση σε εξοπλισμούς)
👉(32) F-16 C Block 70 aircraft; eight (😎 F-16 D Block 70 aircraft;
👉(48) F110-GE-129D engines (40 installed, 8 spares)
👉(149) Improved Programmable Display Generators (iPDG) (40 installed, 10 spares, 99 for modernization program (79 installed, 20 spares))
👉(149) AN/APG-83 (AESA) (40 installed, 10 spares, 99 for modernization program (79 installed, 20 spares))
👉(169) Modular Mission Computers (MMC) 7000AHC (or available mission computer) (40 installed, 10 spares, 119 for modernization program (79 installed, 40 spares))
👉(159) Embedded Global Positioning System (GPS) Inertial Navigation Systems (INS) (EGI) with Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) or M-Code capability and Precise Positioning Service (PPS) (40 installed, 8 spares, 111 for modernization program (79 installed, 32 spares))
👉(168) Integrated Viper Electronic Warfare Suite (IVEWS) or equivalent Electronic Warfare (EW) systems (40 installed, 10 spares, 118 for modernization program (79 installed, 39 spares))
👉(858) LAU-129 guided missile launchers
(44) M61 Vulcan cannons (40 installed, 4 spares)
(16) AN/AAQ-33 Sniper Advanced Targeting Pods (ATP)
👉(151) Multifunctional Information Distribution System-Joint Tactical Radio Systems (MIDS-JTRS) (40 installed and 4 ground terminals, 8 spares, and 99 for modernization program (79 installed and 4 ground terminals, 16 spares))
👉(952) AIM-120C-8 or equivalent missiles
👉(96) AMRAAM guidance sections
👉(864) GBU-39/B Small Diameter Bombs Increment 1 (SDB-1)
👉(2) GBU-39(T-1)/B SDB-1 guided test vehicles
👉(2) GBU-39(T-1)/B SDB-1 practice bombs
👉(96) AGM-88B High-Speed Anti-Radiation Missiles (HARM)
👉(96) AGM-88E Advanced Anti-Radiation Guided Missiles (AARGM)
👉(10) AARGM Captive Air Training Missiles (CATM)
👉(11) AARGM control sections
👉(12) AARGM guidance sections
👉(401) AIM-9X Block II Sidewinder missiles
👉(12) AIM-9X Block II Sidewinder Captive Air Training Missiles (CATMs)
👉(40) AIM-9X Block II Sidewinder tactical guidance units
👉(12) AIM-9X Block II Sidewinder CATM guidance units
👉(12) MK82 Inert Filled general purpose bombs
👉(850) Joint Direct Attack Munition (JDAM) KMU-556 tail kits for GBU-31
👉(200) JDAM KMU-557 tail kits for GBU-31v3
👉(384) JDAM KMU-559 tail kits for GBU-32
👉(3) JDAM KMU-572 tail kits for GBU-38 or Laser JDAM GBU-54
👉(1,050) FMU-152 fuzes.
👉Also included are AMRAAM CATMs; AIM-9X Sidewinder training missiles and Active Optical Target Detectors (AOTD); HARM control sections, rocket motors, and warhead spares; FMU-139 Joint Programmable Fuzes; DSU-38 Laser Guidance Sets for GBU-54; missile containers; AN/ARC-238 radios; AN/APX-127 or equivalent Advanced Identification Friend or Foe (AIFF) Combined Interrogator Transponders (CIT) with mode 5; Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS) II or Scorpion Hybrid Optical-based Inertial Tracker (HObIT) helmet mounted displays; Infrared Search and Track (IRST) pods; AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems (CMDS); KY-58 and KIV-78 cryptographic devices; Simple Key Loaders (SKLs); additional secure communications, precision navigation, and cryptographic equipment; Flight Mission Planning Systems (FMPS); Remote Operated Video Enhanced Receivers (ROVER) 6i/6Sis; Tactical Network ROVER kits, and STINGER Multi Bi-Directional (MBI) antennas; SNIPER pod pylons; impulse cartridges, chaff, flares, and ammunition; bomb components and Common Munitions Built-in-Test Reprogramming Equipment (CMBRE); Rackmount Improved Avionics Intermediate Shop (RIAIS); Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); Triple Missile Launcher Adapters (TMLA); aircraft, avionics, and weapons integration, test support, and equipment; major modernization upgrade kits for F-16 Block 40 and Block 50+ aircraft and Service Life Extension Program (SLEP) modifications; aircraft and engine repair and refurbishment after maintenance; engine and aircraft spare and repair parts, consumables, and accessories and repair and return support; aircraft, engine, ground, and pilot support equipment; Classified/Unclassified Computer Program Identification Number (CPIN) systems; electronic warfare database support; pylons, launcher adaptors, weapon interfaces, bomb and ejection racks, conformal fuel tanks, and travel pods; precision measurement equipment laboratory and calibration support; Classified/Unclassified software and software support; Classified/Unclassified publications, manuals, and technical documentation; maps and mapping data; facilities and construction support; simulators and training devices; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services, studies and surveys; and other related elements of logistical and program support.
The estimated total cost is $23.0 billion.
------
-----------------
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ
https://www.facebook.com/theodoros.stalo/posts/pfbid02sFMAZ959eUp8xWsqQX8FnTBxeL
4EkLwemeGVSGQ2wFbzGsWBUAbJJZb3KFz
LaBAYl



'' Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι  η αγορά αφορά αποκλειστικά το μαχητικό, ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ! Η συνολική έλλειψη όπλων σημαίνει ότι πολύ απλά η ελληνική πλευρά ΔΕΝ τα αιτήθηκε! ''    ...   


    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ 

Ευθύμιος Τσιλιόπουλος:''Η σκοτεινή όψη του υπερμαχητικού F-35 '' (28/1/2024)

Γιάννης Νικήτας:''Τουρκική Αεροπορία: Με μεγάλο απόθεμα όπλων η αμερικανική έγκριση απόκτησης F-16 Viper και του πακέτου εκσυγχρονισμού.'' (27/1/2024)

Γιάννης Νικήτας:'' Τα διαθέσιμα στοιχεία για το αμερικανικό πακέτο για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις – Η επιστολή του Αμερικανού ΥΠΕΞ στον Πρωθυπουργό'' (27/1/2024)

''Τι ΔΕΝ μας είπε ο πρωθυπουργός για το «πακέτο» F-35 και άλλων πωλήσεων από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα'' (27/1/2024)

Εμπρηστικός Ερντογάν μετά την έγκριση των F-16: "Ο αγώνας δεν τελείωσε ρίχνοντας τον εχθρό στη θάλασσα στη Σμύρνη" (27/1/2024)

'' Ο «τζάμπα πέθανε»! Τα καθόλου μικρά και καθόλου αθώα ψεύδη της κυβέρνησης για το εξοπλιστικό καρναβάλι που προωθεί.'' (28/1/2024)