'' Γουρούνι στο σακί '' ο Σκαραμαγκάς ...
...
Οσο για την ουσία, οι ίδιοι κύκλοι έλεγαν ότι οι Γερμανοί επέβαλαν αυτό που ήθελαν καθώς η λεγόμενη πώληση είναι στην ουσία αλλαγή ονομασίας. Αυτό διότι η «Abu Dhabi Mar» είναι ο μεγαλομέτοχος της γερμανικής «Thyssen Krupp» που σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, εταιρεία που απέτυχε να φέρει έστω και μια δουλειά από το εξωτερικό
...
Στον όμιλο Abu Dhabi Mar (“ADM”) τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (“ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ”)
Δύο άρθρα:
1.
Στην Abu Dhabi Mar τα ΕΝΑΕ!
Στην Abu Dhabi Mar κατέληξαν τα ΕΝΑΕ!
Σχετική ανακοίνωση έγινε από την κυβέρνηση πριν από λίγο.
Πρόκειται για αναμενόμενη εξέλιξη μετά την προσφορά που έγινε στην Abu Dhabi Mar από την κυβέρνηση την οποία είχε αποκαλύψει το defencenet.gr σύμφωνα με την οποία θα ναυπηγηθούν ακόμα τρία υποβρύχια Τ-214 στα ΕΝΑΕ. Το 75,1% θα το κατέχει η Abu Dhabi Mar και το 24,9% η Thyssen Marine Systems στο νέο σχήμα.
Πιο αναλυτικά και όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας-Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης (ΓΓΕ-ΓΓΕ)
«Η Ελληνική Κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου Abu Dhabi Mar (“ADM”) να επενδύσει στον ελληνικό ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα αποκτώντας την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. (“ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ”) και των Αρχών του Εμιράτου Abu Dhabi να υποστηρίξουν αυτή την απόφαση.
Το νέο κοινοπρακτικό σχήμα του οποίου θα ηγείται η ADM κατέχοντας ποσοστό 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου του Σκαραμαγκά, και στο οποίο συμμετέχει η ThyssenKrupp Marine Systems (“TKMS”) με ποσοστό 24,9%, τυγχάνει της απόλυτης έγκρισης της ελληνικής κυβέρνησης.
Επιδιώκουμε το νέο κοινοπρακτικό σχήμα να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (Υ.ΕΘ.Α.) το ταχύτερο δυνατό.
Με το νέο κοινοπρακτικό σχήμα και την είσοδο της ADM στην ιδιοκτησία και τον έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, επιτυγχάνεται μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη και την ενίσχυση της ναυπηγικής βιομηχανίας με διασφάλιση των θέσεων εργασίας» τελειώνει η ανακοίνωση της ΓΓΕ-ΓΓΕ.
Tι σημαίνουν τα παραπάνω για τα υπάρχοντα και εν εξελίξει προγράμματα του Π.Ν.:
Σε ότι αφορά τα υποβρύχια Τ-214 οι διαπραγματεύσεις θα συνεχισθούν, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι έχουμε καταλήξει σε μία συμφωνία όπου:
Σε ότι αφορά τα υποβρύχια Τ-214 οι διαπραγματεύσεις θα συνεχισθούν, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι έχουμε καταλήξει σε μία συμφωνία όπου:
Παραλαμβάνονται τα τρία από τα τέσσερα υποβρύχια, ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ αποδεσμεύεται από το Π.Ν. και βαίνει προς πώληση άπό τους Γερμανούς της TKMS, ναυπηγείται στη θέση του ένα πέμπτο υποβρύχιο Τ-214 και μάλλον αντικαθίστανται τα δύο 209/1400 που επρόκειτο να ναυπηγούν από δύο Τ-214. Αυτή η λύση θα φέρει στα ταμεία του νέου ιδιοκτήτη περίπου 550 εκατ. ευρώ.
Η εμπλοκή στο πρόγραμμα των FREMM είναι βεβαία με την ADM να ζητεί τουλάχιστον το 40% των εν Ελλάδι ναυπηγήσεων και τον όμιλο Ελευσίνας-Νεωρίου που έχει και τον πρώτο λόγο λόγω σχετικού ΜοΑ που υπάρχει με την DCNS να αντιδρά.
Μέσα στο 2011 θα έχει γίνει η παραγγελία των κορβετών (4+1) που αποκάλυψε το defencenet.gr ότι μπήκαν ως πρόγραμμα από το ΓΕΝ στο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 προκειμένου να δοθεί "προίκα" στα ΕΝΑΕ. ΄
Εντός του 2010 θα αποφασιστεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού (ΜLU)των τεσσάρων ΜΕΚΟ-200ΗΝ.
Αυτά είναι τα τέσσερα βασικά σημεία της συμφωνίας ως προς την "προίκα" που δίνει η κυβέρνηση στα ΕΝΑΕ.
Από εκεί και πέρα: Αναμένεται η μείωση του προσωπικού, αλλά σταδιακά ώστε να μην υπάρξουν αντιδράσεις. Περί τα 400 άτομα θα απολυθούν.
Ένα ζητούμενο είναι το τι θα γίνει με το πρόστιμο της Ε.Ε. το οποίο φτάνει με τους τόκους τα 500 εκατ. ευρώ. Διότι αποκλείεται να το καταβάλει η Abu Dhabi Mar.
01-03-2010
Τμήμα ειδήσεων defencenent.gr
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:
http://www.defencenet. gr/
* * *
2.
ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
Γουρούνι στο σακί ο Σκαραμαγκάς
Μόνο ερωτήματα δημιούργησε η χθεσινή ανακοίνωση της γενικής γραμματείας επικοινωνίας ότι η ελληνική κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου «Abu Dhabi Mar» να αγοράσει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Αυτό διότι η ανακοίνωση της γραμματείας έρχεται πριν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που έχει το υπουργείο Αμυνας με την εταιρεία, πριν κατατεθεί επισήμως η νέα προσφορά που ζήτησε το Πεντάγωνο για να διασφαλίσει το δημόσιο χρήμα αλλά και τις επενδύσεις του Πολεμικού Ναυτικού, πριν υπογραφούν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις για τα υποβρύχια, πριν λυθεί το θέμα του ποιος πληρώνει το πρόστιμο των 250 εκατομμυρίων της Ε.Ε. προς τα ναυπηγεία και τέλος πριν διασφαλιστεί το μέλλον των εργαζομένων.
Ενα ακόμα θέμα είναι η λεγομένη «προίκα» που έδωσε η κυβέρνηση στα ναυπηγεία. Οπως έλεγαν κυβερνητικοί κύκλοι, «το νέο σχήμα δεν μπορεί να διασφαλίσει τίποτα αν δεν υπάρχουν ρήτρες προς τους ιδιοκτήτες ότι θα φέρουν δουλειά. Γιατί αν πρόκειται τα ναυπηγεία να ζουν μόνο με τις προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ, τότε δεν υπάρχει κανείς λόγος τα κέρδη να τα παίρνει η "Abu Dhabi Mar" και όχι το Ελληνικό Δημόσιο και οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία».
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, πηγές του υπουργείου Αμυνας υποστήριξαν ότι εγείρεται μείζον πολιτικό θέμα εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού στην ηγεσία του υπουργείου καθώς, ενώ μέχρι πρόσφατα ήταν αυτοί που έκαναν τις διαπραγματεύσεις μιλώντας με τους Γερμανούς και την «Abu Dhabi Mar», ξαφνικά «αδειάζονται» και τον πρώτο ρόλο παίρνουν η κ. Κατσέλη και ο κ. Παμπούκης.
Οσο για την ουσία, οι ίδιοι κύκλοι έλεγαν ότι οι Γερμανοί επέβαλαν αυτό που ήθελαν καθώς η λεγόμενη πώληση είναι στην ουσία αλλαγή ονομασίας. Αυτό διότι η «Abu Dhabi Mar» είναι ο μεγαλομέτοχος της γερμανικής «Thyssen Krupp» που σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, εταιρεία που απέτυχε να φέρει έστω και μια δουλειά από το εξωτερικό και το μόνο που έκαναν τα στελέχη της είναι να σπαταλούν το χρήμα των ναυπηγείων μένοντας για χρόνια σε πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείων και αδιαφορώντας πλήρως για το μέλλον του Σκαραμαγκά.
Το νέο σχήμα αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα και στην υπόθεση των νέων γαλλικών φρεγατών καθώς είναι περισσότερο από σίγουρο ότι η Γαλλία δεν πρόκειται να δώσει στρατιωτική τεχνογνωσία σε ναυπηγεία που στην ουσία είναι γερμανικά και ανταγωνιστικά.
Του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ
''Ελευθεροτυπία''
2 Μαρτίου 2010
(Οι υπογραμμίσεις και η εικονογράφηση γίνονται με ευθύνη του blogger)
* * *
2.
ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
Γουρούνι στο σακί ο Σκαραμαγκάς
Μόνο ερωτήματα δημιούργησε η χθεσινή ανακοίνωση της γενικής γραμματείας επικοινωνίας ότι η ελληνική κυβέρνηση χαιρετίζει την απόφαση του ομίλου «Abu Dhabi Mar» να αγοράσει το 75,1% του μετοχικού κεφαλαίου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Αυτό διότι η ανακοίνωση της γραμματείας έρχεται πριν ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που έχει το υπουργείο Αμυνας με την εταιρεία, πριν κατατεθεί επισήμως η νέα προσφορά που ζήτησε το Πεντάγωνο για να διασφαλίσει το δημόσιο χρήμα αλλά και τις επενδύσεις του Πολεμικού Ναυτικού, πριν υπογραφούν οι νέες τροποποιημένες συμβάσεις για τα υποβρύχια, πριν λυθεί το θέμα του ποιος πληρώνει το πρόστιμο των 250 εκατομμυρίων της Ε.Ε. προς τα ναυπηγεία και τέλος πριν διασφαλιστεί το μέλλον των εργαζομένων.
Ενα ακόμα θέμα είναι η λεγομένη «προίκα» που έδωσε η κυβέρνηση στα ναυπηγεία. Οπως έλεγαν κυβερνητικοί κύκλοι, «το νέο σχήμα δεν μπορεί να διασφαλίσει τίποτα αν δεν υπάρχουν ρήτρες προς τους ιδιοκτήτες ότι θα φέρουν δουλειά. Γιατί αν πρόκειται τα ναυπηγεία να ζουν μόνο με τις προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού και του ΟΣΕ, τότε δεν υπάρχει κανείς λόγος τα κέρδη να τα παίρνει η "Abu Dhabi Mar" και όχι το Ελληνικό Δημόσιο και οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία».
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, πηγές του υπουργείου Αμυνας υποστήριξαν ότι εγείρεται μείζον πολιτικό θέμα εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού στην ηγεσία του υπουργείου καθώς, ενώ μέχρι πρόσφατα ήταν αυτοί που έκαναν τις διαπραγματεύσεις μιλώντας με τους Γερμανούς και την «Abu Dhabi Mar», ξαφνικά «αδειάζονται» και τον πρώτο ρόλο παίρνουν η κ. Κατσέλη και ο κ. Παμπούκης.
Οσο για την ουσία, οι ίδιοι κύκλοι έλεγαν ότι οι Γερμανοί επέβαλαν αυτό που ήθελαν καθώς η λεγόμενη πώληση είναι στην ουσία αλλαγή ονομασίας. Αυτό διότι η «Abu Dhabi Mar» είναι ο μεγαλομέτοχος της γερμανικής «Thyssen Krupp» που σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, εταιρεία που απέτυχε να φέρει έστω και μια δουλειά από το εξωτερικό και το μόνο που έκαναν τα στελέχη της είναι να σπαταλούν το χρήμα των ναυπηγείων μένοντας για χρόνια σε πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείων και αδιαφορώντας πλήρως για το μέλλον του Σκαραμαγκά.
Το νέο σχήμα αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα και στην υπόθεση των νέων γαλλικών φρεγατών καθώς είναι περισσότερο από σίγουρο ότι η Γαλλία δεν πρόκειται να δώσει στρατιωτική τεχνογνωσία σε ναυπηγεία που στην ουσία είναι γερμανικά και ανταγωνιστικά.
Του Γ. ΤΣΑΚΙΡΗ
''Ελευθεροτυπία''
2 Μαρτίου 2010
(Οι υπογραμμίσεις και η εικονογράφηση γίνονται με ευθύνη του blogger)