Ω Ελλαδιστάν !!! Ως πότε, ως πότε ΜΠΑΝΑΝΙΑ;


Συνέντευξη Ε.Βενιζέλου:
"Αποικιακές" οι δύο συμβάσεις των υποβρυχίων
Αποικιακές καταστάσεις περιγράφηκαν σήμερα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας από τον υπουργό Ευάγγελο Βενιζέλο: Βάσει της σύμβασης του 2000 για τα τέσσερα υποβρύχια Τype 214 - για ένα πρόγραμμα το οποίο κατέληξε στο φιάσκο που όλοι γνωρίζουμε - και της σύμβασης του 2002 για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων Type 209/1200 πληρώσαμε 2, 032 δισ. ευρώ και τα υποβρύχια τα βλέπουμε μόνο σε φωτογραφία!
Όπου η σύμβαση Neptune II κόστισε στο ελληνικό δημόσιο για το S118 ΩΚΕΑΝΟΣ με έτος καθέλκυσης 1979, 390 εκατ. ευρώ το ένα, όταν το κάθε 214 κόστισε 423,25! Το απίστευτο είναι ότι πρέπει να πληρώσουμε επιπλέον άλλα 520 εκατ. ευρώ (οι Γερμανοί έχουν καταστήσει άμεσα απαιτητά τα 345 εκατ. όπως γράφουμε αλλού).
Ο υπουργός επέρριψε ευθύνες (δικαίως...) και στην προηγούμενη κυβέρνηση τονίζοντας ότι "Στις 30 Σεπτεμβρίου του 2006 το πρωτότυπο σκάφος έπρεπε να έχει παραληφθεί ή να έχει απορριφθεί. Ούτε παραλήφθηκε, ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση". Έτσι, όπως προβλεπόταν από τις συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2000 και το 2002, μεταξύ των ετών 2004 και 2008 καταβλήθηκαν 730 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς. Δηλαδή οι πληρωμές συνεχίστηκαν κανονικά παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί της Thyssen είχαν παραβεί τις συμβατικές τους υποχρεώσεις!
Για το ότι στην παρούσα διαπραγμάτευση η κυβέρνηση δεν αξίωσε ούτε και διεκδίκησε να καταβληθούν ρήτρες από τους Γερμανούς για την τετραετή καθυστέρηση παράδοσης των υποβρυχίων, δεν είπε τίποτα...
Ο υπουργός σήμερα στην συνέντευξή του εξήγησε - ή προσπάθησε να εξηγήσει - το πώς κατέληξε η διαπραγμάτευση για τα υποβρύχια Type 214 και την σύμβαση Neptune II για να καταλήξει μετά από μία ώρα να σχολιάσει off camera: «Τι να σας πω για την καταλληλότητα του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ; Αυτό είναι θέμα του Ναυτικού. Εγώ έχω κάνει μόνο…ναυτοπρόσκοπος»!
Υποστήριξε ότι η διαπραγμάτευση για τα υποβρύχια είναι «παντελώς άσχετη» με την πώληση των ENAE και τις διαπραγματεύσεις που έγιναν στο Abu Dhabi με την ADM του Ισκαντάρ Σάφα. Όσο και να προσπάθησε να πετύχει αποσύνδεση των δύο θεμάτων, αφού η πώληση των ΕΝΑΕ «καίει» για μία σειρά λόγων, δεν τα κατάφερε, ίσως γιατί ούτε και ο ίδιος το πίστευε…
Υποστήριξε (και έτσι είναι…) ότι οι Γερμανοί εξακολουθούσαν να εκβιάζουν μέχρι την τελευταία στιγμή με άμεση παύση πληρωμών, απόλυση των 1.300 εργαζομένων, ενώ «το πρόγραμμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού ήταν σε μεγάλο κίνδυνο», είπε. Σημείωσε ότι «Εξίσου σημαντική είναι για εμάς και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου και τους έχουμε εξασφαλίσει έργο», ενώ επανα-επιβεβαίωσε την απόφαση της κυβέρνησης για την ναυπήγηση των φρεγατών FREMM.
Το πρόβλημα ανέκυψε το 2005 με τα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο πρώτο υποβρύχιο που ναυπηγήθηκε στο Κίελο, το «Παπανικολής». Ο υπουργός άφησε αιχμές κατά της προηγούμενης ηγεσίας σημειώνοντας ότι από τον Σεπτέμβριο του 2006 το υποβρύχιο ούτε παρελήφθη, ούτε απορρίφθηκε, αλλά και ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση.
Μάλιστα, την περίοδο 2004-2008 το δημόσιο κατέβαλε 780 εκατ. ευρώ, υπογράμμισε ο Ε.Βενιζέλος. Το 2008 το υποβρύχιο «που γέρνει», πιστοποιήθηκε από τον γερμανικό φορέα BWB, σύμφωνα με τον οποίο κρίθηκε ότι βρίσκεται εντός των τεχνικών προδιαγραφών του κατασκευαστή.
Η συμφωνία στην οποία κατέληξε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά τον υπουργό, περιλαμβάνει:
Την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» με στόχο...την πώλησή του σε άλλη χώρα! Θεωρήθηκε ότι το τίμημα ύψους 300 εκατ. ευρώ δεν αντιστοιχεί στην εμπορική του αξία, καθώς έχει κοστίσει 463 εκατ. ευρώ (με την προσαρμογή, 423 εκατ. αρχική) σύμφωνα με τη σύμβαση, που είχε συναφθεί προ 10ετίας. Βέβαια παραδέχθηκε απαντώντας σε ερώτηση του defencenet.gr ότι δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει την πώληση ξένων οπλικών συστημάτων από την Ελλάδα σε τρίτη χώρα και υποστήριξε ότι «Θα φτιάξουμε», αλλά αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να εφαρμοστεί για μία σειρά λόγων που έχουν σχέση με τα πιστοποιητικά τελικού χρήστη, αλλά και άλλες πολιτικές παραμέτρους.
Το ίδιο θέμα είχε τεθεί το 2005 για την πώληση στο Πακιστάν των δύο φρεγατών κλάσης “S” και δεν είχε προχωρήσει. Παλαιότερα είχε τεθεί και με τα μαχητικά Mirage F.1CG και πάλι λόγω αντικειμενικών νομικών δυσχερειών δεν είχε προχωρήσει. Μάλιστα μίλησε και για «πιστοποίησή» του από το Πολεμικό Ναυτικό «…μια πιστοποίηση που θα ανεβάσει την αξία του», για να συμφωνήσει αργότερα ότι «Έχει πιστοποιηθεί βέβαια και από την BWB, αλλά είναι ακόμα καλύτερο να πιστοποιηθεί από δύο κράτη μέλη του ΝΑΤΟ»!
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Άμυνας, το δημόσιο θα επιβαρυνθεί μόνο με 165 εκατ. ευρώ, όταν θα πουληθεί ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Αλλά μέχρι να γίνει αυτό, η πραγματική επιβάρυνση υπερβαίνει το μισό δισ. ευρώ.
Σε ότι αφορά τις πληρωμές των εργαζομένων στα ΕΝΑΕ για όσο χρόνο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις είπε ότι θα υπάρξει δάνειο 20 εκατ. ευρώ για το εξάμηνο που θα διαρκέσουν.
Η συμφωνία προβλέπει την αποπληρωμή σε εννέα χρόνια με καταβολή 50 έως 200 εκατ. ευρώ ετησίως. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, θέμα δημιουργήθηκε την τελευταία στιγμή με τους Γερμανούς, που αξιώνουν φέτος θα τους καταβληθούν πολύ περισσότερα χρήματα, γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα της καταβολής προστίμου περί τα 350 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. ως παράνομη κρατική ενίσχυση των ναυπηγείων, βρέθηκε η εξής λύση(;): Πλέον ο Σκαραμαγκάς θα αποτελεί αμιγώς στρατιωτικό ναυπηγείο, ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του που θα αφορά εμπορικές δραστηριότητες θα πουληθεί με πλειοδοτικό διαγωνισμό. Άρα μετατρέπουν τα ναυπηγεία σε καθαρά αμυντική μονάδα. Το ερώτημα είναι γιατί χρειαζόταν να πουληθούν σε Άραβες, αφού δεν θα έχουν πολιτικό τμήμα ναπηγήσεων...
17-03-2010
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
(Ο τίτλος αναρτήσεως,η υπογράμμιση-έντονη γραφή και η εικονογράφηση γίνονται με ευθύνη του blogger)