Ξεφτίλα και παρακμή ...
Πτήσεις με κόστος
Οι ανεξέλεγκτες πτήσεις των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο εκτός των προβλημάτων που προκαλούν στην ασφάλεια της χώρας δημιουργούν και μείζον οικονομικό πρόβλημα στην Ελλάδα, που χρειάζεται να εξοικονομήσει και το τελευταίο ευρώ για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Σύμφωνα με μέτριους υπολογισμούς, η Αθήνα χάνει 4 εκατ. ευρώ ημερησίως από τα τέλη υπερπτήσης των πολιτικών αεροσκαφών, τα οποία καταλήγουν στην τσέπη της Αγκυρας.
Αναλυτικότερα:
Σύμφωνα με τα πρακτικά σχετικών συσκέψεων μεταξύ των υπουργείων Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας και της ΥΠΑ, η Τουρκία με την πολιτική των ανεξέλεγκτων πτήσεων στο Αιγαίο εκδίδει παράνομα αγγελίες για δέσμευση μεγάλων περιοχών μέσα στο FIR Αθηνών και αποκόπτει, με επιλεκτικό τρόπο και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τους κύριους αεροδιαδρόμους της διεθνούς εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών.
Με την ενέργεια αυτή η Αγκυρα επιτυγχάνει τα ακόλουθα οφέλη εις βάρος της Ελλάδας:
1
Με το κλείσιμο των δυο βασικών αεροδιαδρόμων (R-19 και G-18) που «διατρέχουν» το FIR Αθηνών, η εναέρια κυκλοφορία από την Ευρώπη προς τη Μέση Ανατολή, με επιστροφή, δεν διέρχεται μέσω του FIR Αθηνών αλλά μέσω του FIR Κωνσταντινούπολης και Αγκυρας. Αυτό έχει ως συνέπεια να χάνει η Ελλάδα 4 εκατ. ευρώ ημερησίως από τα τέλη υπερπτήσης των πολιτικών αεροσκαφών.
Κάθε αεροσκάφος το οποίο πετάει εντός του FIR Αθηνών πληρώνει 50 ευρώ για κάθε 60 ν.μ. Ετσι τα 2.500 και πλέον πολιτικά αεροσκάφη που χρησιμοποιούν καθημερινώς τους αεροδιαδρομους R19 και G18 στο FIR Αθηνών, συνολικής απόστασης 7.600 ν.μ. με επιστροφή, αναγκάζονται λόγω του κλεισίματος των αεροδιαδρόμων αυτών αλλά και για λόγους ασφάλειας να χρησιμοποιούν τους αντίστοιχους που διέρχονται από την Τουρκία. Ετσι εκατ. ευρώ ετησίως αντί να καταλήγουν στην Ελλάδα πάνε στις τσέπες των Τούρκων.
Η ενέργεια αυτή της Τουρκίας, που παγιώθηκε έναν μήνα μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, είναι παράνομη, διότι ο ICAO απαγορεύει στις χώρες να εκδίδουν αγγελίες και να κλείνουν αεροδιαδρόμους σε FIR άλλων χωρών. Παρά ταύτα, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει αντιδράσει μέχρι και σήμερα, παρά τις συνεχείς και πιεστικές εισηγήσεις που εκφράζονται κατά τη διάρκεια των συσκέψεων που προαναφέρθηκαν, για την καταγγελία της Τουρκίας στον ICAO βάσει του άρθρου 54 της Σύμβασης του Σικάγου.
2
Με την παράνομη έκδοση τουρκικών αγγελιών μέσα στο FIR Αθηνών, το κλείσιμο των αεροδιαδρόμων και τη δέσμευση των περιοχών για την εκτέλεση τουρκικών αεροναυτικών ασκήσεων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, η Αγκυρα καθιστά το FIR Αθηνών επισφαλές και ασύμφορο για τις πτήσεις των πολιτικών αεροσκαφών και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο. Κατ' αυτόν τον τρόπο οι αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν το FIR Αθηνών και η εναέρια κυκλοφορία διοχετεύεται μέσω Τουρκίας, με βαριές συνέπειες για τα οικονομικά, εθνικά και πολιτικά συμφέροντα της Ελλάδας.
3
Με την έκδοση αγγελιών για το FIR Αθηνών, η Τουρκία αναλαμβάνει αρμοδιότητες ελέγχου και έρευνας και διάσωσης, οι οποίες έχουν εκχωρηθεί στην Αθήνα με αποφάσεις του ICAO. Η κυβέρνηση μέχρι στιγμής δείχνει να μη θέλει να αντιμετωπίσει το συνεχές πρόβλημα που δημιουργεί στη χώρα η Τουρκία και δεν αποφασίζει να αντιδράσει, παρ' ότι ο αεροπορικός έλεγχος του Αιγαίου, στο πλαίσιο του ICAO, αλλά και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ σε λίγο θα αποτελεί παρελθόν για την Αθήνα.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη στο πλαίσιο του ICAO τα τουρκικά μαχητικά θα πετάνε ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο, με αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται η άμυνα της χώρας. Ετσι όμως η ασφάλεια των νήσων Λήμνος, Λέσβος, Αγ. Ευστράτιος, Σάμος, Κάλυμνος, Ικαρία, Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Πάτμος, Κως Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος, Σαντορίνη, Χίος, Καστελόριζο, Θάσος, Σαμοθράκη και Ψαρά καθίσταται επικίνδυνα ευάλωτη, διότι με τις ανεξέλεγκτες πτήσεις των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο εκτός των άλλων, η Αγκυρα έχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού.
Και, για να μη λείπει το κερασάκι από την τούρτα, την ώρα που ο πρωθυπουργός και ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών μετέβαιναν στην Κωνσταντινούπολη στα μέσα της εβδομάδας, τα τουρκικά μαχητικά και ο στόλος είχαν θέσει σε ασφυκτικό κλοιό τη Λήμνο και τη Σαμοθράκη και μάλιστα σε απόσταση 5,6 ν.μ. από τις ακτές. Αντίδραση δεν υπήρξε
Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
''Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία''
27 Ιουνίου 2010