Οι Βούλγαροι παραμένουν στο έργα(πετρελαιαγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη,αγωγός φυσικού αερίου) μέχρι ... να φύγουν !!!

Toυ ΣΤΑΘΗ
''ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ''
15-6-2010


Σύγχυση για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς
Οι Βούλγαροι αποχωρούν αλλά παραμένουν στο έργο μέχρι... να φύγουν- αντιρωσική στροφή της Σόφιας και στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου

«Βυθίζεται» το εικοσαετές σχέδιο για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, παρά τις αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις των βούλγαρων επισήμων και τις τρεις διαφορετικές θέσεις που έχει πάρει από την Παρασκευή (οπότε ανήγγειλε το τέλος του σχεδίου) μέχρι χθες για το θέμα ο πρωθυπουργός της γείτονος κ. Μπόικο Μπορίσοφ. Μεγάλος χαμένος από την εξέλιξη εμφανίζεται η Ελλάδα, αφού οι ρώσοι δείχνουν να τα βρίσκουν με τους Τούρκους στην κατασκευή του εναλλακτικού αγωγού Σαμψούντα- Τσεϊχάν.

Η Ελλάδα παρακολουθεί τις εξελίξεις χωρίς να έχει τη δυνατότητα δραστικής παρέμβασης. Πηγές των υπουργείων Εξωτερικών και Περιβάλλοντος κρατούσαν χθες στάση αναμονής σε σχέση με την απόφαση της Σόφιας να τορπιλίσει την κατασκευή του Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη και ενδεχομένως και την κατασκευή του αγωγού ρωσικού φυσικού αερίου Σάουθ Στριμ. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος περιορίστηκε να δηλώσει ότι η ελληνική κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στην προοπτική ολοκλήρωσης του έργου και συνεχίζει τις προσπάθειές της προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ η Αθήνα δεν έχει προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με τη Σόφια ή τη Μόσχα ώστε να αποκρυσταλλώσει εικόνα για τις υπόγειες διεργασίες που υπάρχουν και να δράσει ανάλογα για την υλοποίησή του.

Το Σάββατο ο υπουργός Οικονομίας και Ενέργειας της Βουλγαρίας κ. Τράικο Τράικοφ εξέφρασε την «έκπληξή» του για την απόφαση του πρωθυπουργού του, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία Τransbalkan Ρipeline ανακοίνωσε άγνοια για το θέμα. Μεγαλύτερη σύγχυση δημιούργησε η αναδίπλωση του υφυπουργού Εξωτερικών κ. Μορίν Ράικοφ . «Δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση από το υπουργικό συμβούλιο. Η βουλγαρική κυβέρνηση περιμένει τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων» είπε και αναφέρθηκε σε αρνητικές επιπτώσεις στις προστατευόμενες περιοχές οι οποίες υπάγονται στο δίκτυο Νatura 2000 αλλά και στους αυξημένους κινδύνους που θα προκύψουν από τη συχνή παρουσία πετρελαιοφόρων στα τουριστικά θέρετρα της χώρας.

Ο κ. Ράικοφ είπε επίσης ότι η χώρα του ευνοεί την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Ναμπούκο και όχι την κατασκευή του αγωγού ρωσικού φυσικού αερίου Σάουθ Στριμ, παρακλάδι του οποίου θα περνά από την Ελλάδα προς την Ιταλία.

Οι οικολογικές ευαισθησίες του κ. Μπορίσοφ αποσύρονται όταν πρόκειται για το πυρηνικό εργοστάσιο του Κοζλοντούι, όπου η Σόφια σχεδιάζει εμπλουτισμό των εγκαταστάσεων. Οι δύο μονάδες που βρίσκονται σε λειτουργία στο Κοζλοντούι καλύπτουν το 35,9% των ενεργειακών αναγκών της χώρας.
 Στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της διεθνούς εταιρείας του έργου Τransbalkan Ρipeline έχουν μερίδια κατά 51% ο ρώσος συμμέτοχος Κοινοπραξία Αγωγού Πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, κατά 24,5% η βουλγαρική Αγωγός Πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, κατά 24,5% οι έλληνες συμμέτοχοι, δηλαδή η Κοινοπραξία ΕΛΠΕ ΑΕ- ΘΡΑΚΗ ΑΕ (23,5%) και το Ελληνικό Δημόσιο (1%).
Στη ρωσική «πλειοψηφική» κοινοπραξία του αγωγού συμμετέχουν η Τransneft με 33,34%, η Rosneft και η Gazpromneft, που θα έχουν από 33,3%. Η ρωσική κοινοπραξία, που κατέχει το 51% του αγωγού, θα ονομάζεται Ρipeline Consortium Βurgas-Αlexandroupolis Limited (ΡCΒΑ).

* Η αδράνεια της ελληνικής κυβέρνησης ως προς την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς Αλεξανδρούπολη συνέβαλε στις αρνητικές εξελίξεις για το έργο, καταγγέλλουν με επίκαιρη επερώτησή τους οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κκ. Δ. Αβραμόπουλος, Μ. Γιαννάκης, Αλ. Δερμεντζόπουλος, Ευρ. Στυλιανίδης, Μ. Βαρβιτσιώτης, Ευ. Αντώναρος, Σ. Κεδίκογλου, Ελίζα Βόζεμπεργκ, Μ. Σαλμάς, Ι. Πλακιωτάκης, Α. Δαβάκης, Ευγενία Τσουμάνη, Ν. Παναγιωτόπουλος και Κ. Τασούλας.
ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ
''BHMA''
Τρίτη 15 Ιουνίου 2010 
(O τίτλος, η υπογράμμιση-χρωματισμός και η εικονογράφηση των αναρτήσεων γίνονται με ευθύνη του blogger)