Λύση ΤΩΡΑ για τα διόδια...

(...)
Με τις επιλογές τους τα αρμόδια στελέχη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας μας στέλνουν το μήνυμα ότι είναι διαπλεκόμενοι και ανίκανοι
(...)

Σκίτσο του Π. ΖΕΡΒΟΥ 
Στην ''ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ''

Λύση για τα διόδια
Εφαρμόζοντας το νόμο Σουφλιά του 2007, ο οποίος υπερψηφίστηκε και από τους βουλευ-
τές του ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση Παπανδρέου έχει δημιουργήσει μία εκρηκτική κατάσταση στο θέμα των διοδίων.
Όσοι χρησιμοποιούν το εθνικό οδικό δίκτυο πληρώνουν υπερβολικά υψηλά διόδια σε σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, πληρώνουν διόδια για δρόμους και έργα υποδομής που δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη και πληρώνουν διόδια χωρίς να τους προσφέρονται εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια, όπως ισχύει διεθνώς.
Εάν η κυβερνητική ηγεσία ενδιαφέρεται να αποφύγει μία έκρηξη λαϊκής οργής, που θα οδηγήσει σε κατάρρευση και το κύκλωμα κατασκευαστών - τραπεζών, πρέπει να κάνει τρεις διορθωτικές κινήσεις.

Ανίκανοι και διεφθαρμένοι
Πρώτον,
η κυβέρνηση Παπανδρέου έχει υποχρέωση να καταργήσει τα διόδια για έργα υποδομής που δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμη. Είναι τουλάχιστον προκλητικό να περνάς από την περιοχή των Τεμπών και να καταβάλλεις διόδια 5,9 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο Ι.Χ., περιμένοντας την κατασκευή της πολυσυζητημένης σήραγγας των
Τεμπών. Το οδικό δίκτυο στην περιοχή των Τεμπών είναι της δεκαετίας του ’60 και δεν γίνονται στοιχειώδεις εργασίες συντήρησης και βελτίωσής του. Πρόκειται για χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής διαπλοκής, με μεγάλους κερδισμένους κατασκευαστές με ισχυρή παρουσία στο χώρο των ΜΜΕ.
Δεύτερον,
 η κυβερνητική ηγεσία οφείλει να απαλλάξει από την καταβολή των διοδίων όλους τους οδηγούς οχημάτων στους οποίους δεν προσφέρονται εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια. Σε όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές χωρίς διόδια, ιδιαίτερα σε τοπικό επίπεδο, και σε αυτή την κατεύθυνση υποχρεούται να κινηθεί και η ελληνική κυβέρνηση.
Τρίτον,
οι συμβάσεις του 2007 που ορίζουν τις αυξήσεις στα διόδια έχουν ξεπεραστεί από τις αρνητικές οικονομικές εξελίξεις. Τα διόδια είναι υπερβολικά υψηλά σε σχέση με τις οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων αλλά και εξαιτίας του υπερδιπλασιασμού της φορολογίας των καυσίμων στη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών. Οι φόροι αναλογούν πλέον στο 65% της τιμής των καυσίμων. Οι αλλεπάλληλες αυξήσεις του ιδιωτικού φόρου κατανάλωσης που επιβάλλεται στα καύσιμα αλλά και του ΦΠΑ μπορούν να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή δύο εθνικών οδικών δικτύων. Εάν, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης καταναλώνει 100 ευρώ σε καύσιμα για να μετακινηθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, τα 65 ευρώ είναι φόροι που καταλήγουν στο δημόσιο τομέα. Σε αυτά τα 65 ευρώ επιβάλλονται και διόδια που ξεπερνούν τα 25 ευρώ, κάνοντας το λογαριασμό παράλογο και άδικο.
Με τις επιλογές τους τα αρμόδια στελέχη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας μας στέλνουν το μήνυμα ότι είναι διαπλεκόμενοι και ανίκανοι. Ας μην ελπίζουν στην κατανόηση της κοινωνίας όσο δεν αλλάζουν την πολιτική που ακολουθούν στο θέμα των διοδίων.

Γιώργος Κύρτσος
8-02-2011