Επικοινωνιακά(περισπούδαστα) τερτίπια για σωτήρια,δήθεν,νομοσχέδια ...

(...) 
Υπουργείο Παιδείας  στραμμένο στην επικοινωνία και όχι στην μόρφωση
(...)


Ο ρόλος της κουκουβάγιας
Οι υποδείξεις των ξένων πρυτάνεων

Τεντώνουν τον δάκτυλο, συγκεκριμένα τον δείκτη, και αρχίζουν συστάσεις: τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν στόχο, ο Κοσμήτωρ πρέπει να διορίζεται, οι φοιτητές πρέπει να ξεμπερδεύουν στην τετραετία. Οι συμβουλάτορες είναι καθηγητές, πρόεδροι σε πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Αποδέχτηκαν την πρόταση του υπουργείου Παιδείας να αξιολογήσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια. Εννέα καθηγητές λοιπόν, εννέα εισαγόμενες γλαύκες, συνέταξαν έκθεση δέκα σελίδων με σαφή προσανατολισμό.
Το Πανεπιστήμιο, όπως αποφαίνονται, μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη της οικονομίας. Στο Πανεπιστήμιο δεν πάει ο νέος να πολιτικολογήσει. Στο Πανεπιστήμιο δεν έχει θέση ο εργαζόμενος φοιτητής. Στο Πανεπιστήμιο πρέπει να ενθαρρύνεται η επιχειρηματικότητα. Δεν θα κρίνουμε την μπαναλιτέ των επισημάνσεων ούτε την ροπή της Επιτροπής στην ηθικολογία (πρέπει, λένε, να φτιαχτούν κανόνες συμπεριφοράς για διδάσκοντες, διοικητικούς και φοιτητές πάνω σε «ευρύ φάσμα ηθικών αρχών»). Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ότι το υπουργείο Παιδείας μοιάζει στραμμένο στην επικοινωνία και όχι στην μόρφωση.




Γ.ΚΑΛΑ'Ι'ΤΖΗΣ
Στην ''ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ''

Θα εξηγηθούμε προσπερνώντας το περιεχόμενο της περιλάλητης έκθεσης. Εστιάζουμε αρχικά στον τρόπο με τον οποίο εξήγαγε συμπεράσματα αυτή η Επιτροπή. Συγκροτήθηκε στα τέλη του Σεπτεμβρίου 2010 και τροφοδοτήθηκε με απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποτελεσματικότητα της δημόσιας χρηματοδότησης στα ανώτατα ιδρύματα.
Επιπροσθέτως ενημερώθηκε από «κείμενο διαβούλευσης», δηλαδή από συζητήσεις στελεχών του Υπουργείου. Τον Δεκέμβριο πέντε μέλη της Επιτροπής έκαναν μια σύντομη επίσκεψη στην Ελλάδα όπου συνομίλησαν με την υπουργό κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, με συνεργάτες της, με κάποιους επιλεγμένους πρυτάνεις, με εκπροσώπους κομμάτων. Αναμάσησαν δηλαδή να αναμασημένα. Στη συνέχεια μηρύκασαν τα αναμασήματα και παρέδωσαν το δεκασέλιδο που θα μπορούσε να έχει τίτλο «Η τυραννία του αυτονόητου/ Όσα γνωρίζουν και οι πέτρες για την τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Ανδρέας Πετρουλάκης
Στην ''ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ''
Η κυρία Διαμαντοπούλου χρησιμοποίησε την έκθεση με στρατηγικό σχεδιασμό. Την παρουσίασε στα μέσα ενημέρωσης ως κάτι περισπούδαστο, που επιβεβαιώνει τις δικές της θέσεις. Αν θεωρούμε ότι υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός είναι επειδή πολύ πρόσφατα παρουσιάστηκε και δημοσκόπηση για τα πανεπιστήμια. Εκεί να δείτε επιβεβαίωση. Το 80% των ερωτηθέντων θέλει μεταρρύθμιση. Ρωτήθηκαν περί τα 2.000 άτομα, οι μισοί εκ των οποίων ήταν εντελώς άσχετοι με την εκπαίδευση. Μπορούμε να φανταστούμε ερωτήσεις για μια δημοσκόπηση με εντολέα την κυρία Διαμαντοπούλου: «Θέλετε άρση του ασύλου για να μην πληρώνετε τα σπασμένα των αναρχικών;», «Να κλείσουν σχολές για να μειωθούν οι δαπάνες;». Απαντά ένα τυχαίο δείγμα, ένα αφηρημένο σύνολο, η κοινωνία γενικώς. Κατόπιν τα στοιχεία διοχετεύονται στον Τύπο και η υποτιθέμενη «κοινή γνώμη» διαχέεται. Ιδού λοιπόν ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πακέτο:
η κυρία Διαμαντοπούλου θεσμοθετεί βάσει όσων ζητεί ο λαός και οι κουκουβάγιες της αλλοδαπής βάζουν τον σφραγιδόκηρο.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της κυρίας Διαμαντοπούλου είναι ξεκάθαρα επικοινωνιακός. Αν το Πανεπιστήμιο είναι διαλυμένο, οι διδάσκοντες παγιδευμένοι, οι δαπάνες υψηλότατες (όπως αναφέρει η έκθεση την οποία παράγγειλε η υπουργός), αν η κοινή γνώμη ζητεί επιτακτικά την μεταρρύθμιση (όπως προκύπτει από τη δημοσκόπηση που πλήρωσε η υπουργός) τότε το νομοσχέδιο που απεργάζεται εμφανίζεται ως σωτήριο.
 Ας κλείσουμε όμως με μια παρατήρηση ορνιθολογικού ενδιαφέροντος:
 στην οικογένεια της κουκουβάγιας ανήκει και ο μπούφος.
Λώρη Κέζα
14-4-2011
''BHMA''



(2)

Ο λαϊκισμός πληρώνεται

Τις συνέπειες της προ έτους καταστροφικής απόφασής της να καταργήσει τη βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πληρώνει σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Τώρα, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο αρμόδιος υφυπουργός Παιδείας, κ. Ιωάννης Πανάρετος, υπέρμαχος της κατάργησης που ίσχυσε από τις πανελλαδικές του 2010, αναζητεί τρόπους να μειώσει την επιβάρυνση που έχει ο κρατικός προϋπολογισμός από τη διεύρυνση της βάσης των εισακτέων.

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων, στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ εισήχθησαν υποψήφιοι με μέσο όρο κάτω από τη μονάδα. Συνολικά, σε 114 Τμήματα ΑΕΙ ο τελευταίος υποψήφιος είχε βαθμό ή μόρια πρόσβασης κάτω από τη βάση.

Συγκεκριμένα, ο πήχυς της υποβάθμισης στάθηκε στο 0,9, αυτός ήταν ο βαθμός του τελευταίου εισακτέου στα ΤΕΙ. Στα πανεπιστήμια, ο βαθμός του τελευταίου ήταν 2,3. Πρόκειται για έναν απόφοιτο του 2009, ο οποίος πέρυσι απλώς εκμεταλλεύθηκε την κατάργηση της βάσης και εισήχθη χωρίς εξετάσεις, διεκδικώντας το 10% των θέσεων στα ΑΕΙ. Φέτος, είναι η τελευταία χρονιά κατά την οποία απόφοιτοι των δύο τελευταίων ετών μπορούν να ανταγωνιστούν χωρίς εξετάσεις για το 10% των θέσεων. Από το 2012, αυτό καταργείται.
Μια ακόμη χαρακτηριστική περίπτωση είναι η ακόλουθη: με το τελευταίο νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές Γ΄ Λυκείου να πάρουν απολυτήριο, συμμετέχοντας μόνο στις ενδοσχολικές εξετάσεις και όχι στις πανελλαδικές. Ο κ. Πανάρετος ανέφερε ότι το σχετικό αίτημα διατύπωσε μια παρέα 18χρονων, που τους συνάντησε κατά τη διάρκεια πρόσφατης εκδρομής του στις Σπέτσες. Δικαίως, τα παιδιά που δεν θέλουν να εισαχθούν στα ΑΕΙ δεν έχουν λόγο να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ομως, στην έκθεση αξιολόγησης του νομοσχεδίου αναφέρεται (σελ. 113) ότι στόχος της ρύθμισης είναι «η ικανοποίηση παγίου αιτήματος πολιτών (τελειοφοίτων Λυκείου) και η εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από τον περιορισμό των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια». Λιγότεροι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ σημαίνει λιγότερη γραφική ύλη, λιγότερες αίθουσες και άρα επιτηρητές, λιγότεροι βαθμολογητές...

Επίσης, τις συνέπειες της κατάργησης του 10 θα βιώσει το υπουργείο Παιδείας όταν θα αρχίσει την προσπάθεια συγχωνεύσεων περιφερειακών ΤΕΙ, τα τμήματα των οποίων γεμίζουν με φοιτητές στα... χαρτιά που εισήχθησαν πέρυσι και θα εισαχθούν φέτος με βαθμούς κάτω από τη βάση. Ετσι, λοιπόν, αναζητείται λύση για περιφερειακά Τμήματα ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης που -ας μην κρυβόμαστε πίσω από τις λέξεις- θα πρέπει να κλείσουν, και γι’ αυτό προκρίνονται ιδέες, όπως η δημιουργία «δημόσιων τοπικών κολεγίων» με χαρακτηριστικά επαγγελματικών σχολών, τα οποία θα είναι ο οιονεί αντικαταστάτης των σημερινών περιφερειακών ΤΕΙ. Αλλωστε, τα τοπικά κολέγια για να προσελκύσουν σπουδαστές θα «αποτελούν γέφυρα με τα ΑΕΙ», όπως προτείνει ο κ. Πανάρετος. Ο λαϊκισμός πληρώνεται
Tου Αποστολου Λακασα

kathimerini 14/04/2011 

(Οι τίτλοι των αναρτήσεων,οι ''υπογραμμίσεις'' -χρώμα,μέγεθος γραμματοσειράς  και οι εικονογραφήσεις - με εικόνες από το World Wide Web-στις αναρτήσεις γίνονται με ευθύνη του blogger)