ΕΛ.ΠΕ: Εργαζόμενοι με προνόμια 36 επιδομάτων και ετήσιους μισθούς άνω των 100.000 ευρώ ...


(1)
ΕΛ.ΠΕ:  
Εργαζόμενοι με προνόμια 36 επιδομάτων
και
ετήσιους μισθούς άνω των 100.000 ευρώ

Ο βοηθός επόπτη στα διυλιστήρια παίρνει ετησίως 101.000 ευρώ μικτά όταν οι Γερμανοί, Ολλανδοί και Βέλγοι συναδελφοί τους της ίδιας ειδικότητας εισπράττουν 68.000 ευρώ. Οι δε Ιταλοί και Ισπανοί αμείβονται με λιγότερα χρήματα 54.800 ευρώ.
 Κι όμως υπάρχουν Έλληνες εργαζόμενοι που αμείβονται ακόμη και 48,5% υψηλότερα σε σχέση με τους Γερμανούς κι απασχολούνται και λιγότερες ώρες.
Ο λόγος για τους εργαζόμενους στα Ελληνικά Πετρέλαια, οι οποίοι πέραν των άλλων απολαμβάνουν και 36 κατηγορίες παροχών, όπως πενθήμερες διακοπές σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων, δωρεάν σίτιση, επιδότηση 200 ευρώ ετησίως στο κυλικείο, κάλυψη δαπανών βρεφονηπιακού σταθμού ύψους 3.663 ευρώ ανά παιδί, βοηθήματα εκπαίδευσης στα παιδιά τους που σπουδάζουν στα πανεπιστήμια, χρηματικά βοηθήματα γάμου κλπ.
Σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης των Ελληνικών Πετρελαίων ο βοηθός επόπτη στα διυλιστήρια παίρνει ετησίως 101.000 ευρώ μικτά όταν οι Γερμανοί, Ολλανδοί και Βέλγοι συναδελφοί τους της ίδιας ειδικότητας εισπράττουν 68.000 ευρώ. Οι δε Ιταλοί και Ισπανοί αμείβονται με λιγότερα χρήματα 54.800 ευρώ.
Εν μέσω οικονομικής ύφεσης οι συνδικαλιστές του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ. δεν υποχωρούν, όπως υποστηρίζουν στελέχη της διοίκησης της εταιρίας, στις απαιτήσεις τους για αυξήσεις (μισθούς, επιδόματα κλπ.) που φτάνουν σωρευτικά στο 16%. Για την ακρίβεια στα μισθολογικά ζητούν αυξήσεις 5,5 με 6% (πληθωρισμός ευρωζώνης και χρονοεπίδομα 3%). Οξύνουν την κόντρα με τη διοίκηση και προχωρούν από αύριο Παρασκευή 6 Μαίου σε δεκαήμερη απεργία απειλώντας να "στεγνώσουν" την αγορά. Από την πλευρά της η εταιρία προσέφυγε εκ νέου στα δικαστήρια διεκδικώντας να κηρυχθεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική.
Σύμφωνα επίσης με στοιχεία της διοίκησης των ΕΛ.ΠΕ. οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια δουλεύουν 197 μέρες το χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες. Η διοίκηση αντιτείνει πάγωμα αυξήσεων να μη δίνεται από την αρχή το χρονοεπίδομα 3% και να αυξηθεί στις 40 από 38 ώρες η εβδομαδιαία απασχόληση, ώστε να μειωθούν οι υπερωρίες.
Οι μικτές αποδοχές σε ορισμένες ειδικότητες
 (χωρίς τις υπερωρίες, παροχές και εργοδοτικές εισφορές):
Οδηγός βάρδιας έως 76.727 ευρώ, φύλακας βάρδιας έως 71.795 ευρώ, χειριστής Α' βάρδιας έως 93.094 ευρώ, εργοδηγός βάρδιας έως 107.653 ευρώ, υπάλληλος γραμματέας έως 72.434 ευρώ, πυροσβέστης έως 77.675 ευρώ κ.ο.κ.
Το ετήσιο μικτό κόστος υπερωριακής απασχόλησης ανά εργαζόμενο είναι 5.194 ευρώ, ενώ η εταιρία παρέχει ασφαλιστικά προγράμματα (υγείας και συνταξιοδοτικά) συνολικού κόστους 13,2 εκ. ευρώ για όλο το προσωπικό.

18 μισθοί
Στους 18 ανέρχονται ετησίως οι μισθοί των εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια. Οι τρεις λογίζονται ως πριμ παραγωγικότητας και τους παίρνουν κάθε χρόνο. Επίσης, κάθε χρόνο εισπράττουν αύξηση 3%. Πρόκειται για το χρονοεπίδομα.
Ανάμεσα στις άλλες παροχές που παίρνουν είναι η οικονομική ενίσχυση 1.629 ευρώ ετησίως για εκμάθηση ξένης γλώσσας, χρηματικό βοήθημα γέννησης τέκνου 572 ευρώ, κάλυψη 100% των δαπανών για τις κατασκηνώσεις των παιδιών τους αλλά και στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια. Επίσης βραβεύονται με χρηματικά ποσά και οι αριστούχοι μαθητές και φοιτητές.

4-5-2011
www.imerisia.gr

Valeriu Kurtu -Deutschland


(2)
  Βαθαίνει η αντιπαράθεση στα Ελληνικά Πετρέλαια


Συνεχίζονται οι απεργίες των εργαζομένων παρά τις έντονες αντιδράσεις της διοίκησης

Περίπου 1,5 εκατ. ευρώ ημερησίως κοστίζουν στα Ελληνικά Πετρέλαια οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξτρα κόστη 10-12 εκατ. ευρώ για την επανεκκίνηση των μηχανών (φούρνοι, λέβητες κ.α.).

Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων κ. Ι. Κωστόπουλος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων με αφορμή τις νέες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων που έχουν εξαγγελθεί καθώς υπάρχει σημαντική απόκλιση στις προτάσεις των δύο πλευρών για την υπογραφή της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΣΣΕ).

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι έχουν κηρύξει 10ημερη απεργία που θα ξεκινήσει την ερχόμενη Παρασκευή και σήμερα αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου για τη νομιμότητα ή μη της κινητοποίησης μετά από σχετική προσφυγή της διοίκησης.

Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Κωστόπουλο, αν πραγματοποιηθεί η απεργία θα υπάρξουν προβλήματα στην ομαλή τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα αφού αυτή τη φορά τα αποθέματα της εταιρείας δεν είναι μεγάλα.

Η διοίκηση παρέθεσε εκ νέου στοιχεία για τις απολαβές, τα επιδόματα και τις κοινωνικές παροχές αποκλειστικά των εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια και όχι στις άλλες εταιρείες του ομίλου (ΕΚΟ, Ελληνικά Καύσιμα κ.α.) που παραπέμπουν σε έναν «εργασιακό παράδεισο». Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΛ. ΠΕ δουλεύουν 38 ώρες την εβδομάδα, αμοίβονται με 17,8 μισθούς ετησίως (οι 3,4 μισθοί ως μπόνους), λαμβάνουν ανεξάρτητα από την ΕΣΣΕ χρονοεπίδομα 2,5% ετησίως που μαζί με τις ωριμάνσεις φτάνει το 3% και συνολικά έχουν 10 επιδόματα και 36 κοινωνικές παροχές μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το... επίδομα εργένη (!) και το επίδομα κυλικείου 200 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της διοίκησης, οι μικτές απολαβές ενός οδηγού βάρδιας ετησίως ξεκινούν από 75.550 (μαζί με τις υπερωρίες) και φτάνουν στα 113.863 ευρώ. Αντίστοιχα, ο φύλακας βάρδιας λαμβάνει μικτές απολαβές ετησίως που ξεκινούν από 72.102 ευρώ και φτάνουν τα 128.993 ευρώ.

Η διοίκηση στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση έχει προτείνει στους εργαζόμενους να «παγώσουν» οι μισθοί το 2011 και να μη γίνει καμία απόλυση, να αυξηθούν οι ώρες εργασίας από 38 σε 40 την εβδομάδα, το χρονοεπίδομα και η ωρίμανση να δίδεται κάθε 5ετία και όχι κάθε χρόνο, οι 3,4 μισθοί μπόνους να λαμβάνονται βάσει στόχων, να κοπεί το επίδομα κυλικείου και να ανασταλεί προσωρινά η ετήσια εκδρομή των εργαζομένων που κοστίζει περί το 1 εκατ. ευρώ.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους διεκδικούν αυξήσεις 4,5% (1,5% ο ευρωπαικός πληθωρισμός και 3% το χρονοεπίδομα). Σημειώνεται πως το 2010 είχαν πετύχει αυξήσεις 7% (3% χρονοεπίδομα + 4% η αύξηση της ΕΣΣΕ).
Ο κ. Κωστόπουλος υποστηρίζει ότι οι μισθοί των εργαζομένων στα ΕΛΛ. ΠΕ είναι 20% μεγαλύτεροι από μισθούς ευρωπαικών διυλιστηρίων και προκειμένου η εταιρεία να καταστεί περισσότερο ανταγωνιστική πρότεινε τις παραπάνω περικοπές που σύμφωνα με τον ίδιο θα έχουν επίπτωση 1.000 -1500 ευρώ ετησίως στους εργαζόμενους με στόχο να εξοικονομήσει η εταιρεία το 2013 - 2014 περί τα 15 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ με το 40ωρο θα αυξηθούν οι ημέρες εργασίες από 197 το χρόνο σε 210 όταν στα ευρωπαικά διυλιστήρια εργάζονται μεταξύ 220 -250 ώρες και στη Motor Oil που είναι ο εγχώριος ανταγωνιστής οι εργαζόμενοι απασχολούνται 213 ημέρες το χρόνο.

Ο κ. Κωστόπουλος ισχυρίστηκε ότι οι κινήσεις αναδιοργάνωσης της εταιρείας με στόχο να ενισχυθεί ανταγωνιστικότητά της επιβάλλονται από τις τρέχουσες συνθήκες αφού η ζήτηση για καύσιμα έχει υποχωρήσει σε όγκο το πρώτο τρίμηνο του 2011 κατά 15%, ενώ τον Απρίλιο όταν είχαν ξεκινήσει οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων η μείωση για την εταιρεία έφθασε και το 20%. Παράλληλα, επικαλέστηκε ότι τα περιθώρια διύλισης από τα οποία προκύπτει το μικτό κέρδος της εταιρείας (πρόκειται για τη διαφορά του κόστους προμήθειας αργού πετρελαίου σε σχέση με τις τιμές πώλησεις των προιόντων της εταιρείας) βρίσκονται στα χαμηλά δεκαετίας.

«Πρόθεσή μας είναι να διαφυλάξουμε την κερδοφορία μας ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα με την εξυπηρέτηση του δανεισμού μας αφού βρισκόμαστε σε φάση μεγάλων επενδύσεων», επεσήμανε ο κ. Κωστόπουλος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «σήμερα είμαστε καλά αλλά κανεις δεν ξέρει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα για αυτό ως διοίκηση οφείλουμε να κινούμαστε συνετά και με μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Στο τέλος του 2010 ο τζίρος του ομίλου των ΕΛΛ. ΠΕ διαμορφώθηκε στα 6,5 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη στα 500 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 157 εκατ. ευρώ, ενω οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις έφταναν συνολικά στα 2,4 δισ. ευρώ.
Β. Κώτσης
www.tovima.gr