Η πολιτική απάτη της άποψης "Μειώστε τους εξοπλισμούς" και που οδηγεί την Ελλάδα ...
Η πολιτική απάτη της άποψης "Μειώστε τους εξοπλισμούς"
και που οδηγεί την Ελλάδα.
και που οδηγεί την Ελλάδα.
Το εθνικά επικίνδυνο "σπορ" της "μείωσης των εξοπλισμών" που εδώ και δέκα χρόνια έχει γίνει σλόγκαν στα χείλη πολιτικών απ'όλες τις παρατάξεις, έχει φέρει τις Ένοπλες Δυνάμεις σε οριακό σημείο. Και δεν είναι λίγοι οι στρατιωτικοί που πλέον "νίπτουν τας χείρας τους" σε περίπτωση που "κάτι πάει στραβά" και δεν καταφέρουν να ανταποκριθούν στις επιχειρησικές ανάγκες και να εκτελέσουν την αποστολή που προβλέπεται σε περίπτωση επίθεσης από την Ανατολή.
Όπως σημείωνε μιλώντας στο defencenet.gr ανώτερος αξιωματικός που υπηρετεί σε Ταξιαρχία Τεθωρακισμένων, "Μπορώ να κάνω πολλά. Μπορώ να δώσω εύκολα τη ζωή μου. Μπορώ να δώσω εντολή για αποστολή που ξέρω ότι θα θυσιαστούν δεκάδες άνδρες μου για να πετύχουμε αυτό που πρέπει. Αλλά δεν είμαι Θεός για να πολλαπλασιάσω ούτε τα ανταλλακτικά μας, ούτε τα πυρομαχικά μας, ούτε τα καύσιμά μας".
Βέβαια, αυτό δεν το ξέρει ο Δ.Παπαδημούλης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που κατέθεσε σήμερα επίκαιρη ερώτηση στην Βουλή, μιλώντας για μείωση εξοπλισμών γιατί "τα χρεοκοπημένα κράτη είναι παράνομο να αγοράζουν όπλα". Τόσα ξέρει, τόσα λέει για να ικανοποιήσει ένα κομματικό ακροατήριο, που πιθανόν είναι άνεργο.
Το ρώτησε όμως αυτό το ακροατήριο αν προτιμά να είναι προσωρινά άνεργο ή απλά ... νεκρό; Γιατί αυτός που πιθανόν να ικανοποιηθεί σήμερα από τα λεγόμενα του Παπαδημούλη, αύριο μπορεί να κληθεί είτε να υπηρετήσει σε μία κρίση και το όπλο του να είναι παλιό, το κράνος του του Β'Π.Π. και να πέσει υπέρ, όχι "πίστεως και πατρίδας", αλλά "υπέρ βλακείας". Ρώτησε κανείς το ακροατήριο, αν προτιμά να επενδύσουμε πχ. 20 δισ. ευρώ σε εξοπλισμούς για να ασφαλίσουμε κοιτάσματα 1 τρισ. ευρώ (ίσως και περισσότερα);
Ρώτησε κανείς πολιτικός να μάθει ότι διάγουμε ήδη τον 9ο χρόνο χωρίς να υπάρξει υπογραφή για κάποια αμυντική επένδυση σε μία χώρα που βιώνει οξεία άμεση απειλή όχι μόνο για την ακεραιότητά της, αλλά και για την περιουσία της.
Και ειδικά για το θέμα των δύο υποβρυχίων Type 214, εμείς που ξέρουμε (και έχουμε αποκαλύψει με ντοκουμέντα) ότι έγινε "χοντρή κομπίνα" και αντί να παραληφθούν δωρεάν θα πληρωθούν με επιπλέον περί τα 520 εκατ. ευρώ, ποιος του είπε ότι μπορεί να υπερασπιστεί ΑΟΖ και κοιτάσματα χωρίς υποβρύχια, αλλά και χωρίς, πρωτευόντως, φρεγάτες, μαχητικά μακράς ακτίνας δράσης και ΑΦΝΣ; Ή μήπως δεν θεωρούν απειλή την Τουρκία για την Ελλάδα; Αν συμβαίνει αυτό, ας το πουν ευθέως...
Ας δούμε λοιπόν τι προμήθειες έχουν γίνει τα τελευταία 8 χρόνια και κυρίως ποιες δεν έχουν γίνει και έχουν φέρει σε δυσμενή θέση τις ΕΕΔ..
Πολεμική Αεροπορία
Μαχητικά F-16 block 52+ Adv.
Η σημαντικότερη –και μόνη- από πλευράς παραγγελίας μαχητικών αεροσκαφών από το 2004 έως σήμερα ήταν η προμήθεια των 30 αεροσκαφών F-16 Adv. Η αμερικανική υπηρεσία άμυνας και στρατιωτικής συνεργασίας (dsca) είχε αναφέρει για ρπωτη φορά το ενδιαφέρον της Ελλάδας για την προμήθεια 40 αεροσκαφών F-16 Adv. όπλων και ηλεκτρονικών συστημάτων ύψους 3,1 δισ.$ στις 25 Οκτωβρίου του 2005. Η απόφαση για την αγορά των αεροσκαφών σε ένα πακέτο το οποίο όμως ήταν κατά πολύ μικρότερο από αυτό που είχε γνωστοποιηθεί από την dsca ανακοινώθηκε στις 14 Δεκεμβρίου του 2005 ύστερα από συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ. Το κόστος των αεροσκαφών ανήλθε στο ποσό των 1,1 δισ. € ενώ αν συνυπολογιστεί σε αυτό και το πακέτο υποδομής, υποστήριξης, ανταλλακτικών, εκπαίδευσης και άλλων δυνατοτήτων ύψους 525 εκατ. ευρώ, αυτό συνολικά έφτασε στα 1,628 δισ. ευρώ. Τα αεροσκάφη έφτασαν στην ΑΒ του Αράξου στις 22 Μαΐου 2009 και οι παραδόσεις και των 30 αεροσκαφών (20 μονοθέσια και 10 διθέσια) ολοκληρώθηκαν στις 28 Ιανουαρίου του 2010.
JSOW AGM-114C
Μαζί πρακτικά με την παραγγελία των F-16 Adv. η ΠΑ αποφάσισε και την προμήθεια 40 όπλων JSOW και 100 GBU-31 JDAM. Τα JSOW αφίχθησαν στην Ελλάδα στις 30 Οκτωβρίου 2009 και οι πρώτες JDAM το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου.
Βλήματα αέρος-αέρος ΑΙΜ-120C-7
Η σύμβαση για την απόκτηση 100 βλημάτων ΑΙΜ-120C-7 υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2008 και τα βλήματα έχουν παραδοθεί σήμερα στην ΠΑ
Super Puma AS 332C-1
Τα δύο ελικόπτερα Super Puma αποτέλεσαν τη δεύτερη ενίσχυση της ΠΑ από άποψη προμήθειας εναέριων μέσων. Η προμήθειά τους αποτέλεσε πρόβλεψη της προαίρεσης της αρχικής σύμβασης του 2000. Το πρώτο Super Puma από την άσκηση αυτή της προαίρεσης που έγινε το Σεπτέμβριο του 2010 και αποτελεί μια από τις τελευταίες υπογραφές του πρώην διευθυντή της ΓΔΑΕΕ Ευάγγελου Βασιλάκου παραδόθηκε την 1η Αυγούστου του 2011 και το δεύτερο στις 10 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου.
Ελληνικός Στρατός
Leopard 2A4 και 150 Leopard 1A5
Πιο αναλυτικά το πρώτο πρόγραμμα που υλοποιήθηκε ήταν η Ενδιάμεση Συμφωνία ΙΙ για τα άρματα μάχης συνολικού ύψους 270 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα το οποίο αποφασίστηκε τον Ιούλιο του 2005 περιελάμβανε την απόκτηση 184 αρμάτων μάχης Leopard 2A4 και 150 Leopard 1A5 μαζί με τα απαραίτητα υλικά υποστήριξης, συντήρησης καθώς και 5.000 πυρομαχικών DM33 A2 των 120 χλστ.
301 Hummer M1118GR
Το επόμενο πρόγραμμα αφορούσε την κατασκευή στην Ελλάδα από την ΕΛΒΟ, 301 οχημάτων Hummer M1118GR συνολικού ύψους 73,5 εκατ. ευρώ.
2.320 πολυβόλα ΜΙΝΙΜΙ
Ακολούθησε η παραγγελία για 2.320 πολυβόλα ΜΙΝΙΜΙ από τα ΕΑΣ και 2.320 διοπτρών νυκτερινής σκόπευσης από την Θέων Αισθητήρες έναντι 61,8 εκατ. ευρώ.
UAV Sperwer
Δύο χρόνια αργότερα τον Απρίλιο του 2008 ενεργοποιήθηκε η option για την απόκτηση δύο συστημάτων UAV Sperwer έναντι 29,3 εκατ. ευρώ.
M109A3GEA2
Τον επόμενο χρόνο τον Μάιο του 2009 αποφασίστηκε η απόκτηση 223 μεταχειρισμένων αυτοκινούμενων πυροβόλων των 155 χλστ τύπου M109A3GEA2 έναντι 18 εκατ. ευρώ.
Πολεμικό Ναυτικό
Super Vita
Την περίοδο αυτή το ΠΝ υπέγραψε για την υλοποίηση δύο μόνο προγραμμάτων. Η πρώτη σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2008 και αφορούσε την ναυπήγηση δύο πυραυλακάτων Super Vita της βρετανικής εταιρείας Vosper στα ναυπηγεία Ελευσίνας έναντι 299 εκατ. ευρώ.
«Ποσειδών ΙΙ»
Το δεύτερο πρόγραμμα περιελάμβανε την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης «Ποσειδών» η οποία αφορούσε την αναβάθμιση των τριών υποβρυχίων τύπου Type 209/1200. Σύμφωνα με την νέα σύμβαση η οποία υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2010 τα ΕΝΑΕ θα σταματούσαν την υλοποίηση της σύμβασης στο πρώτο υποβρύχιο και αντί για τον εκσυγχρονισμό των δύο Type 209/1200 θα ξεκίναγε η ναυπήγηση δύο νέων Type 214 της ίδιας διαμόρφωσης με αυτά που το ελληνικό ναυπηγείο αυτή την περίοδο ναυπηγεί. Το ύψος της νέας σύμβασης η οποία ονομάστηκε «Ποσειδών ΙΙ» φτάνει τα 870 εκατ. ευρώ, ενώ για το πρώτο σκάφος και για υλικά τα οποία είχαν αγοραστεί για τον εκσυγχρονισμό των υπολοίπων δύο Type 209/1200 είχαν δαπανηθεί ήδη 520 εκατ. ευρώ.
Απέναντι σε αυτά τα ελάχιστα προγράμματα που υλοποιήθηκαν, ελάχιστα και σε αριθμό και σε αξία αφού με εξαίρεση τα μαχητικά δεν ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ, όσα "μπαίνει μέσα" σε έξι μήνες ο ΟΣΕ, υπάρχουν προγράμματα αξίας περί τα 20 δισ. άκρως απαραίτητα για την εθνική ασφάλεια που έχουν "παγώσει" και έχουν δημιουργήσει τις συνθήκες για μια μεγάλη εθνική ήττα σε ένα μέτωπο που ξεκινά από την Θράκη και καταλήγει στην Κύπρο.
Τα κυριότερα προγράμματα που δεν έχουν υλοποιηθεί
Τα προγράμματα που περιλαμβάνονται στο ΕΜΠΑΕ 2011-2025 και αποτελούν επείγουσες ανάγκες της ΠΑ –καθώς περιλαμβάνονται στα 29 προγράμματα που προκρίθηκαν ως μεγάλης σημασίας- και δεν έχουν υλοποιηθεί είναι τα εξής:
• Απόκτηση 40 νέων αεροσκαφών για αντικατάσταση των μαχητικών 2ης γενιάς
• Εκσυγχρονισμός αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM
• Εκσυγχρονισμός αεροσκαφών F-16 block 50 και 52+
• Πρόγραμμα προμήθειας 100 βλημάτων αέρος-εδάφους ακτίνας 160 χλμ.
• Πρόγραμμα προμήθειας εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Η απαίτηση της ΠΑ αναφέρει την προμήθεια 40 αεροσκαφών για την αντικατάσταση των παλαιών T-2 Buckeye
• Ανάπτυξη δυνατοτήτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών
• Προμήθεια 15 ελικοπτέρων SAR. Η απόφαση είχε λήφθεί στις 2 Ιουλίου του 2009, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί. Να υπενθυμίσουμε ότι η προμήθεια είναι κρίσιμης σημασίας για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων της Ελλάδας στην έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο.
• Βλήματα SPICE 1000 & 2000. H απόφαση για την προμήθειά τους είχε ληφθεί ένα χρόνο πριν στις 2 Φεβρουαρίου του 2011 αλλά η υπογραφή εκκρεμεί ακόμη.
• -Κοινό σύστημα αυτοπροστασίας για τα αεροσκάφη C-130, C-27J,AS-332C-1
Τα κυριότερα προγράμματα του ΠΝ και του ΕΣ που δεν έχουν υλοποιηθεί
Νέες φρεγάτες.
Η σύμβαση για τις FREMM, τρισήμιση χρόνια μετά την απόφαση του ΚΥΣΕΑ και το Μνημόνιο συνεργασίας που έχει υπογραφεί με την Γαλλία, ακόμα μένει "κενό γράμμα" την ώρα που τα ναυπηγεία πεθαίνουν. Αλήθεια, τις γνώμη έχουν για οτ πρόγραμμα αυτό οι φωστήρες της Αριστεράς; Και γιατί δεν πάνε να το εξηγήσουν στους εργάτες της Ελευσίνας ή του Σκαραμαγκά;
Αακόμα και οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες τύπου “S” βρίσκονται σε υπηρεσία πάνω από 45 χρόνια και το ΠΝ θα απομείνει με μόλις 4 MEKO-200HN.
Νέα ΤΟΜΑ για τον ΕΣ
Ο Ε.Σ. επιχειρεί μέχρι σήμερα με τα "αρχαία" ΤΟΜΠ Μ113. Η διακρατική συμφωνία που έχει υπογραφεί με την Ρωσία για την προμήθεια των 420 σύγχρονων ΤΟΜΑ BMP-3HEL, παραμένει ακόμα "παγωμένη", όπως παγωμένες εξ αιτίας αυτού του γεγονότος παραμένουν και οι ελληνορωσικές σχέσεις
Εκσυγχρονισμός των 4 MEKO-200HN
Αν δε σε αυτή την εξοπλιστική αδράνεια προσθέσουμε και την περίπτωση μη εκσυγχρονισμού των 4 MEKO-200HN τότε για πρώτη φορά στην σύγχρονη ιστορία του το ΠΝ θα είναι μία ναυτική δύναμη για παράκτιες επιχειρήσεις, στερώντας στην Ελλάδα τον έλεγχο του Αιγαίου και της Αν Μεσογείου όπου βρίσκονται σημαντικοί ενεργειακοί πόροι εντός της ελληνικής ΑΟΖ.
ΑΦΝΣ.
Για το ίδιο θέμα η εγκατάλειψη οποιουδήποτε σχεδίου απόκτησης αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) θα σήμαινε την παραδοχή της Ελλάδας ότι επιτρέπει στην Τουρκία τον απόλυτο έλεγχο στον τομέα της επιτήρησης στο Αιγαίο και στην Αν Μεσόγειο.
Πυρομαχικά αρμάτων
Στον τομέα του Στρατού Ξηράς η «αδυναμία» αγοράς πυρομαχικών για τα άρματα Leopard 2A4 και Leopard 2 HEL έχει μετατρέψει το ζήτημα αυτό στο πιο σύντομο ανέκδοτο στην παγκόσμια ιστορία των εξοπλισμών. Μία χώρα που δαπάνησε δισεκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση σύγχρονων αρμάτων μάχης και η οποία εδώ και 10 χρόνια δεν μπορεί να παραγγείλει πυρομαχικά για αυτά
Μεταφορικά ελικόπτερα
Από την άλλη πλευρά ο ΕΣ δεν μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός σημαντικότατου για την εθνική άμυνα προγράμματος, της απόκτησης περισσότερων μεταφορικών ελικοπτέρων για την αποστολή δυνάμεων στα νησιά των Αν Αιγαίου. Η μεγαλομανία της τότε πολιτικής ηγεσίας του ΥΕΘΑ επέλεξε να αγοράσει 20 ελικόπτερα NH-90 TTH έναντι συνολικού τιμήματος που ήταν αρκετό για την απόκτηση 42 ελικοπτέρων άλλου τύπου με τις ίδιες δυνατότητες και όλα αυτά την στιγμή που η απαίτηση του ΕΣ περιελάμβανε την απόκτηση σε πρώτη φάση 42 μονάδων.
Επιπλέον δεν έχουν υλοποιηθεί τα ακόλουθα προγράμματα,
• απόκτηση τροχαίου υλικού για τον ΕΣ από την ΕΛΒΟ
• απόκτηση UAV για το ΕΣ,
• εκσυγχρονισμός των πολλαπλών εκτοξευτών ρουκετών RM-70• εκσυγχρονισμός των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64 A+ Apache με κίνδυνο τα 19 --ελικόπτερα να απαξιωθούν τεχνολογικά και επιχειρησιακά,
• απόκτηση νέων αντιαεροπορικών συστημάτων SHORADS τα οποία θα αντικαταστήσουν τα OSA-AK,
• απόκτηση νέων ΤΟΜΑ,
• ναυπήγηση ενός πλοίου διάσωσης υποβρυχίων,
• ναυπήγηση 22 ταχύπλοων σκαφών ειδικών δυνάμεων για τα νησιά του Αν Αιγαίο,
• ναυπήγηση πλοίου αποβατικών επιχειρήσεων-διοίκησης-υποστήριξης
Το ότι επιμένουν κάποιοι άσχετοι πολιτικοί να λένε ανεύθυνα "Μειώστε τους εξοπλισμούς" (αλήθεια, πως μειώνεται το απόλυτο "Μηδέν";), αναδεικνύει μεταξύ άλλων και την τραγικότητα της ελληνικής πολιτικής σκηνής, όπου ο κάθε πολιτικός μπορεί να λέει ότι του κατέβει και από κάτω ο ανεγκέφαλος κομματικός όχλος να τον χειροκροτεί, αγνοώντας τους "βαρβάρους που έρχονται για να διαβούν"...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
20-2-2012