Η «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟ» ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ...
Την εργώδη και συστηματική προσπάθεια της Τουρκίας να ελέγξει την πολιτική ζωή της Αλβανίας, ενισχύοντας και προωθώντας με κάθε τρόπο το εθνικιστικό και ανθελληνικό νέο κόμμα της Αλβανίας «Συμμαχία Κόκκινο Μαύρο», αποκαλύπτει σε πρόσφατο τεύχος της η φιλοκυβερνητική αλβανική επιθεώρηση «ΜΑΡΟ».Η τουρκική αυτή προσπάθεια δεν προκαλεί εντύπωση. Στο βιβλίο του «Στρατηγικό Βάθος: Η Διεθνής Θέση της Τουρκίας», ο Νταβούτογλου αναφέρεται εμπεριστατωμένα στην σημασία της Αλβανίας για την τουρκική πολιτική, χαρακτηρίζοντας την χώρα αυτή ως «το βαρόμετρο για την βαλκανική πολιτική της Τουρκίας». Στο ίδιο τμήμα του βιβλίου του, τονίζει ότι «όσο η Τουρκία αδυνατεί να παρέχει στήριξη και σταθερότητα στην Αλβανία στα Βαλκάνια, είναι αδύνατον να ασκήσει μόνιμη επιρροή στην περιοχή». Το πώς επιδιώκει να ασκήσει την πολιτική της στα Βαλκάνια φαίνεται από την μαζική διείσδυση του κινήματος του Ισλαμιστή «διανοούμενο» Φ. Γκιουλέν και την δημιουργία ελεγχόμενων από την ίδια την Τουρκία κομμάτων που ιδρύονται από τις τουρκικές μειονότητες σε κάθε χώρα. Είναι χαρακτηριστικό και ενδεικτικό της επεκτατικής πολιτικής της Τουρκίας, ότι η χώρα αυτή φροντίζει σε κάθε όμορη -και όχι μόνο- χώρα να ιδρύει κόμματα για την προώθηση της πολιτικής της, ένα φαινόμενο που μόνο στην περίπτωση της περιόδου της πρώην Σοβιετικής Ενώσεως είχε παρατηρηθεί με την δημιουργία κομμουνιστικών κομμάτων σε κάθε σχεδόν χώρα του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η Τουρκία διατηρεί τουρκικά κόμματα στο Ιράκ (μέσω των Τουρκομάνων), στο Αζερμπαϊτζάν, στη Βουλγαρία (Κίνημα για Δικαιώματα και Ελευθερίες) στα Σκόπια (δύο κόμματα, το Τουρκικό Δημοκρατικό Κόμμα και το Τουρκικό Δημοκρατικό Κίνημα), στην Ελλάδα, όπου το 2010 είχαμε την νεκρανάσταση του κόμματος του (προ ετών θανόντος) μουσουλμάνου εξτρεμιστή Αχμέτ Σαδίκ, ακόμη δε και στην Γερμανία όπου υπάρχει μία συμπαγής μάζα Τούρκων μεταναστών. Το προαναφερθέν άρθρο, με τίτλο «Η Συμμαχία Κόκκινο-Μαύρο και οι διασυνδέσεις της με την Τουρκία» (Aleanca Kuqezi dhe lidhjet turke) που δημοσιεύτηκε στις 25 Μαρτίου 2012 και υπογράφει ο δημοσιογράφος Άλφρεντ Λέλα, επισημαίνεται ο κίνδυνος επιστροφής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια μέσω του νέου κόμματος Συμμαχία Κόκκινο-Μαύρο του Κρέσνικ Σπαχίου. Στο άρθρο κατηγορείται ο Σπαχίου για σχέσεις εξαρτήσεως με την Τουρκία, ο οποίος κινείται σαν το μακρύ χέρι της Τουρκίας στην Αλβανία, με σκοπό την διείσδυση και εφαρμογή της τουρκικής πολιτικής του νέο-Οθωμανισμού στα Βαλκάνια. Στο άρθρο επισημαίνεται επίσης, σε τουλάχιστον δύο σημεία του, ο εθνικιστικός και έντονα ανθελληνικός χαρακτήρας της Συμμαχίας «Κuq e Zi» (Κόκκινο Μαύρο) και συγκεκριμένα περιστατικά εκδηλώσεων εναντίον της Ελλάδας.
Επικεφαλής του Κόμματος είναι ο Κρέσνικ Σπαχίου, μέχρι πρόσφατα (σ.σ.: στις 10.2.2012, απελύθη μετά από αίτημα του Μπερίσα, ο οποίος τον κατηγόρησε για κατάχρηση εξουσίας) αντιπρόεδρος του Ανώτατου Συμβουλίου Δικαιοσύνης της Αλβανίας, το οποίο ακύρωσε την συμφωνία Ελλάδας-Τουρκίας για την ΑΟΖ, μετά από παρέμβαση της Τουρκίας (σ.σ.: ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Τούρκοι δωροδόκησαν με 750.000 ευρώ πέντε Αλβανούς βουλευτές οι οποίοι προσέφυγαν στην ανωτέρω δικαστική αρχή).
Αφορμή για την έρευνα του φιλοκυβερνητικού περιοδικού για το νέο εθνικιστικό κόμμα της Αλβανίας, φαίνεται να ήταν η επίσκεψη στις ΗΠΑ, στις 18 Φεβρουαρίου 2012, του Κ. Σπαχίου, η οποία έγινε με μεσολάβηση και χρηματοδότηση του Τούρκου Νουχ Τοκτσελίκ (Νuh Tokcelik). Ο τελευταίος, να σημειωθεί, είναι αντιπρόσωπος του κινήματος του Φ. Γκιουλέν στην Αλβανία, που υποτίθεται ότι προωθεί τον διαθρησκευτικό διάλογο (προφανώς, η χρηματοδότηση του ηγέτη ενός υπερεθνικιστικού κόμματος και η μεσολάβηση των Γκιουλενιστών για την διασύνδεσή του με εταιρείας λόμπι και μέλη του Κογκρέσου, εντάσσεται στα πλαίσια του διαθρησκευτικού διαλόγου….).
Σε άρθρο του Αλφρεντ Λέλα, με τίτλο «Το νέο-οθωμανικό σχέδιο: Η Συμμαχία Κόκκινο Μαύρο, τουρκικό κόμμα», η τουρκική μεσολάβηση και χρηματοδότηση καταγγέλλονται ανοιχτά και εκτιμάται ότι με την υποστήριξη προς το κόμμα αυτό, «η Τουρκία επιχειρεί να διεμβολίσει μέσα της Συμμαχίας Κόκκινο Μαύρο το δίπολο Σοσιαλιστικού Κόμματος και Δημοκρατικού Κόμματος, παρά τις στενές σχέσεις Μπερίσα-Ερντογάν». Ο δημοσιογράφος επισημαίνει ότι μετά την διείσδυση ενός ισχυρού τουρκικού δικτύου επιχειρήσεων στην Αλβανία και την δημιουργία ενός μεγάλου πλέγματος τουρκικών (βλ. Γκιουλέν) εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως κολέγια, θρησκευτικά σχολεία (μεντρεσσέ) και πανεπιστήμιο (Τίρανα), δημιουργούνται πλέον απαιτήσεις και για την πολιτική εκπροσώπηση όλου αυτού του τουρκικού συστήματος στα πολιτικά πράγματα της Αλβανίας.
Αν ψάξει κανείς λίγο τον Τούρκο «θρησκευόμενο» ( ως εκ της ιδιότητος του μέλους του κινήματος Γκιουλέν) Νουχ Τοκτσελίκ, βρίσκει όλα τα χαρακτηριστικά της ύπουλης στρατηγικής διεισδύσεως του εν λόγω κινήματος με τα οποία είναι συνδεδεμένος, όπως πολιτιστικά ιδρύματα και κέντρα (ο Τοκτσελίκ διευθύνει για παράδειγμα το «Κέντρο Διαλόγου Πρίζμι») τα οποία υποτίθεται ότι προβάλλουν τον διάλογο μεταξύ πολιτισμών και θρησκειών, ίδρυση θρησκευτικών σχολείων, κολεγίων και πανεπιστημίου, συμπόσια και συνέδρια, εκδόσεις έργων του Γκιουλέν, συμμετοχή του σε προσκλήσεις και ταξίδια τοπικών ιμάμηδων στην Τουρκία, τα ίδια ακριβώς που έχουν επισημανθεί σε αρκετές άλλες χώρες και κυρίως ύποπτες, ή τουλάχιστον άγνωστες, πηγές χρηματοδοτήσεων (βλ. σχετικά άρθρα της «κυριακάτικης δημοκρατίας»).
Τα ίδια ακριβώς, δηλαδή, που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, χωρίς κανείς να δίνει σημασία. Με την διαφορά ότι ο εδώ εκπρόσωπος του Γκιουλέν δεν εμφανίζεται ως επικεφαλής πολιτιστικού κέντρου, αλλά ως ανταποκριτής της εφημερίδας ΖΑΜΑΝ και πρακτορείου Ειδήσεων Cihan, τα οποία και τα δύο ανήκουν στον Γκιουλέν. Πρόκειται για τον Χασάν Χατζή, 38 ετών, γεννηθέντα στην Θράκη (Μικρό Δέρειο νομού Έβρου), απόφοιτο θρησκευτικού σχολείου (Ιμάμ Χατίμ), εκδότη, μέχρι το 2004, του περιοδικού «Gonulden Gonule», ο οποίος στην συνέχεια μετέβη στην Πόλη. Και από εκεί, αφού εργάσθηκε, όπως αναφέρεται, ως δημοσιογράφος, γύρισε στην Θράκη και αν και δημοσιογράφος, άνοιξε ένα καφενείο-εστιατόριο (!) στο χωριό του. Και από καφετζής-εστιάτορας, στις αρχές του 2009, μας προέκυψε ανταποκριτής των παραπάνω μέσων του Γκιουλέν και κυρίως εκπρόσωπός του στην Αθήνα.
Πηγές από τον δημοσιογραφικό χώρο που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, αναφέρουν, μάλλον ειρωνικά, ότι ο Χατζή είναι ένας πράγματι πολύ δραστήριος και πολυάσχολος άνθρωπος, αλλά κυρίως εκτός… δημοσιογραφίας. Όπως, για παράδειγμα, την διάδοση των ιδεών του Γκιουλέν, την μετάφραση στα ελληνικά των έργων του (βλ. σχετικό δημοσίευμα της «κ.δ.») για εξοικείωση του ελληνικού κοινού με την φιλοσοφία του, τις επαφές του με μουσουλμάνους φοιτητές, την δημιουργία επαφών με συγκεκριμένο τμήμα του πολιτικού φάσματος της χώρας, ενώ άλλες (ανεπιβεβαίωτες) πληροφορίες αναφέρουν ότι επιδιώκει το άνοιγμα σχολείων του Γκιουλέν στην Αθήνα (στη Θράκη ήδη λειτουργούν ατύπως υπό το κάλυμμα του φροντιστηρίου).
Πηγές από την Θράκη αναφέρουν ότι ο Χατζή διατηρεί επαφές με τον ομόλογό του στην Αλβανία Νουχ Τοκτσελίκ, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει και κάτι κακό. Κακό, όμως, ίσως να ήταν αν οι Τούρκοι επιτύχουν του σκοπού τους στην Αλβανία, μέσω της προωθήσεως του ανθελληνικού κόμματος Κόκκινο και Μαύρο και οι δύο αυτοί «άνθρωποι του θεού», ή μάλλον του Αλλάχ, καταφέρουν να διασυνδέσουν τους ομοϊδεάτες του κόμματος στην Ελλάδα, ιδίως με καθοδηγητή της δράσεώς τους την Τουρκία.
Επικεφαλής του Κόμματος είναι ο Κρέσνικ Σπαχίου, μέχρι πρόσφατα (σ.σ.: στις 10.2.2012, απελύθη μετά από αίτημα του Μπερίσα, ο οποίος τον κατηγόρησε για κατάχρηση εξουσίας) αντιπρόεδρος του Ανώτατου Συμβουλίου Δικαιοσύνης της Αλβανίας, το οποίο ακύρωσε την συμφωνία Ελλάδας-Τουρκίας για την ΑΟΖ, μετά από παρέμβαση της Τουρκίας (σ.σ.: ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Τούρκοι δωροδόκησαν με 750.000 ευρώ πέντε Αλβανούς βουλευτές οι οποίοι προσέφυγαν στην ανωτέρω δικαστική αρχή).
Αφορμή για την έρευνα του φιλοκυβερνητικού περιοδικού για το νέο εθνικιστικό κόμμα της Αλβανίας, φαίνεται να ήταν η επίσκεψη στις ΗΠΑ, στις 18 Φεβρουαρίου 2012, του Κ. Σπαχίου, η οποία έγινε με μεσολάβηση και χρηματοδότηση του Τούρκου Νουχ Τοκτσελίκ (Νuh Tokcelik). Ο τελευταίος, να σημειωθεί, είναι αντιπρόσωπος του κινήματος του Φ. Γκιουλέν στην Αλβανία, που υποτίθεται ότι προωθεί τον διαθρησκευτικό διάλογο (προφανώς, η χρηματοδότηση του ηγέτη ενός υπερεθνικιστικού κόμματος και η μεσολάβηση των Γκιουλενιστών για την διασύνδεσή του με εταιρείας λόμπι και μέλη του Κογκρέσου, εντάσσεται στα πλαίσια του διαθρησκευτικού διαλόγου….).
Σε άρθρο του Αλφρεντ Λέλα, με τίτλο «Το νέο-οθωμανικό σχέδιο: Η Συμμαχία Κόκκινο Μαύρο, τουρκικό κόμμα», η τουρκική μεσολάβηση και χρηματοδότηση καταγγέλλονται ανοιχτά και εκτιμάται ότι με την υποστήριξη προς το κόμμα αυτό, «η Τουρκία επιχειρεί να διεμβολίσει μέσα της Συμμαχίας Κόκκινο Μαύρο το δίπολο Σοσιαλιστικού Κόμματος και Δημοκρατικού Κόμματος, παρά τις στενές σχέσεις Μπερίσα-Ερντογάν». Ο δημοσιογράφος επισημαίνει ότι μετά την διείσδυση ενός ισχυρού τουρκικού δικτύου επιχειρήσεων στην Αλβανία και την δημιουργία ενός μεγάλου πλέγματος τουρκικών (βλ. Γκιουλέν) εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπως κολέγια, θρησκευτικά σχολεία (μεντρεσσέ) και πανεπιστήμιο (Τίρανα), δημιουργούνται πλέον απαιτήσεις και για την πολιτική εκπροσώπηση όλου αυτού του τουρκικού συστήματος στα πολιτικά πράγματα της Αλβανίας.
Αν ψάξει κανείς λίγο τον Τούρκο «θρησκευόμενο» ( ως εκ της ιδιότητος του μέλους του κινήματος Γκιουλέν) Νουχ Τοκτσελίκ, βρίσκει όλα τα χαρακτηριστικά της ύπουλης στρατηγικής διεισδύσεως του εν λόγω κινήματος με τα οποία είναι συνδεδεμένος, όπως πολιτιστικά ιδρύματα και κέντρα (ο Τοκτσελίκ διευθύνει για παράδειγμα το «Κέντρο Διαλόγου Πρίζμι») τα οποία υποτίθεται ότι προβάλλουν τον διάλογο μεταξύ πολιτισμών και θρησκειών, ίδρυση θρησκευτικών σχολείων, κολεγίων και πανεπιστημίου, συμπόσια και συνέδρια, εκδόσεις έργων του Γκιουλέν, συμμετοχή του σε προσκλήσεις και ταξίδια τοπικών ιμάμηδων στην Τουρκία, τα ίδια ακριβώς που έχουν επισημανθεί σε αρκετές άλλες χώρες και κυρίως ύποπτες, ή τουλάχιστον άγνωστες, πηγές χρηματοδοτήσεων (βλ. σχετικά άρθρα της «κυριακάτικης δημοκρατίας»).
Τα ίδια ακριβώς, δηλαδή, που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, χωρίς κανείς να δίνει σημασία. Με την διαφορά ότι ο εδώ εκπρόσωπος του Γκιουλέν δεν εμφανίζεται ως επικεφαλής πολιτιστικού κέντρου, αλλά ως ανταποκριτής της εφημερίδας ΖΑΜΑΝ και πρακτορείου Ειδήσεων Cihan, τα οποία και τα δύο ανήκουν στον Γκιουλέν. Πρόκειται για τον Χασάν Χατζή, 38 ετών, γεννηθέντα στην Θράκη (Μικρό Δέρειο νομού Έβρου), απόφοιτο θρησκευτικού σχολείου (Ιμάμ Χατίμ), εκδότη, μέχρι το 2004, του περιοδικού «Gonulden Gonule», ο οποίος στην συνέχεια μετέβη στην Πόλη. Και από εκεί, αφού εργάσθηκε, όπως αναφέρεται, ως δημοσιογράφος, γύρισε στην Θράκη και αν και δημοσιογράφος, άνοιξε ένα καφενείο-εστιατόριο (!) στο χωριό του. Και από καφετζής-εστιάτορας, στις αρχές του 2009, μας προέκυψε ανταποκριτής των παραπάνω μέσων του Γκιουλέν και κυρίως εκπρόσωπός του στην Αθήνα.
Πηγές από τον δημοσιογραφικό χώρο που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, αναφέρουν, μάλλον ειρωνικά, ότι ο Χατζή είναι ένας πράγματι πολύ δραστήριος και πολυάσχολος άνθρωπος, αλλά κυρίως εκτός… δημοσιογραφίας. Όπως, για παράδειγμα, την διάδοση των ιδεών του Γκιουλέν, την μετάφραση στα ελληνικά των έργων του (βλ. σχετικό δημοσίευμα της «κ.δ.») για εξοικείωση του ελληνικού κοινού με την φιλοσοφία του, τις επαφές του με μουσουλμάνους φοιτητές, την δημιουργία επαφών με συγκεκριμένο τμήμα του πολιτικού φάσματος της χώρας, ενώ άλλες (ανεπιβεβαίωτες) πληροφορίες αναφέρουν ότι επιδιώκει το άνοιγμα σχολείων του Γκιουλέν στην Αθήνα (στη Θράκη ήδη λειτουργούν ατύπως υπό το κάλυμμα του φροντιστηρίου).
Πηγές από την Θράκη αναφέρουν ότι ο Χατζή διατηρεί επαφές με τον ομόλογό του στην Αλβανία Νουχ Τοκτσελίκ, χωρίς αυτό φυσικά να σημαίνει και κάτι κακό. Κακό, όμως, ίσως να ήταν αν οι Τούρκοι επιτύχουν του σκοπού τους στην Αλβανία, μέσω της προωθήσεως του ανθελληνικού κόμματος Κόκκινο και Μαύρο και οι δύο αυτοί «άνθρωποι του θεού», ή μάλλον του Αλλάχ, καταφέρουν να διασυνδέσουν τους ομοϊδεάτες του κόμματος στην Ελλάδα, ιδίως με καθοδηγητή της δράσεώς τους την Τουρκία.
Tου Μάνου Ηλιάδη
Κυριακάτικη Δημοκρατία
πηγη