ΕΑΒ: Ενθουσιασμός για την πρώτη πτήση του nEUROn ..
Δεν είναι και λίγο να έχεις βάλει το δικό σου λιθαράκι σε ένα πρόγραμμα τεχνολογίας αιχμής, ένα από τα περισσότερο υποσχόμενα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα σε μια περίοδο που η χώρα σου βάλλεται πανταχόθεν, ενώ εσύ με δυσκολία κρατιέσαι, αφού το επιχειρηματικό περιβάλλον και η αδιαφορία όλων για την άμυνα, σχεδόν σε καταδικάζει σε αργό θάνατο…
Κάποια καλά λόγια που ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρίας ΕΑΒ για τη στήριξη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας τα αντιμετωπίζουμε ως τις συνήθειες αβρότητες… εργαζομένων προς εργοδότες, αφού όσο και να επιμείνει ο οποιοσδήποτε ότι υπήρξε έστω κι ένας υπουργός που να αντιμετώπισε το υπουργείο ως μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, ασχέτως εάν την ευθύνη φέρει ολόκληρο το πολιτικό σύστημα των παρασίτων της μεταπολίτευσης.
Για να επανέλθουμε στο θέμα μας, η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΑΒ δεν μπορεί να κρύψει τον δικαιολογημένο ενθουσιασμό της εταιρίας για την είδηση που μεταδόθηκε χθες και αφορά στην πρώτη πτήση του nEUROn. Ακολουθεί η ανακοίνωση και στο ενδιάμεσο οι φωτογραφίες… απείραχτες όπως ευγενικά παρακαλεί το Γραφείο Τύπου της ΕΑΒ, προφανώς για να μείνει το όνομα του φωτογράφου της γαλλικής εταιρίας:
Με επιτυχία ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση το nEUROn, το ευρωπαϊκό μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος (UCAV) τεχνολογίας stealth. Η πτήση έλαβε χώρα σήμερα στην τεχνική αεροπορική βάση της Dassault Aviation στο Istres, σε συνεργασία με το προσωπικό πτητικού ελέγχου του Γαλλικού Υπουργείου Άμυνας (DGA).
Το Πρόγραμμα nEUROn ξεκίνησε το 2005 από το Γαλλικό Υπουργείο Άμυνας με τη συμμετοχή και χρηματοδότηση των χωρών της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Σουηδίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και της Ελβετίας και αποτελεί ορόσημο αριστείας για το μέλλον της αεροναυπηγικής στην Ευρώπη.
Με τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation ως επικεφαλής, το Πρόγραμμα βασίσθηκε στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και εμπειρίας των εταιρειών Alenia Aermacchi (Ιταλία), Saab (Σουηδία), EADS-CASA (Ισπανία), ΕΑΒ (Ελλάδα), RUAG (Ελβετία) και Thales (Γαλλία).
Στο πλαίσιο της ισότιμης συμμετοχής της ΕΑΒ στο Πρόγραμμα, υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία τη σχεδίαση, ανάπτυξη και κατασκευή σημαντικού μέρους του αεροσκάφους με τεχνολογίες αιχμής. Συγκεκριμένα:
>του Συστήματος Εξαγωγής Καυσαερίων (Exhaust Assembly) που αποτελεί κρίσιμο σημείο εντοπισμού του ίχνους του αεροσκάφους (stealth)
>του οπισθίου μέρους της ατράκτου (Aft Fuselage) καθώς και
>του πίνακα ελέγχου των ηλεκτρονικών συστημάτων του αεροσκάφους πριν από την πτήση (VMS Avionics Test Rig).
Με μήκος 10 μέτρων, άνοιγμα φτερών 12.5 μέτρα και καθαρό βάρος 5 τόνων, το UCAV nEUROn χρησιμοποιεί τον αεροκινητήρα της Rolls-Royce Turbomeca “Adour”.
Το nEUROn θα περάσει μία σειρά ελέγχων στη Γαλλία έως το 2014 όταν θα σταλεί στο Vidsel της Σουηδίας για μία σειρά λειτουργικών δοκιμών. Θα ακολουθήσουν επιπλέον έλεγχοι στην περιοχή του Perdadesfogu (Ιταλία) και συγκεκριμένα αναφορικά με firing (σ.σ. άφεση όπλων) και μετρήσεις stealth.
2-12-2012