Οι συμβολισμοί ως εργαλεία διακυβέρνησης ...
Όσοι μου κάνετε τη τιμή να διαβάζετε τα κείμενα μου θα έχετε καταλάβει ότι, το 95% των «δράσεων» που υλοποιώ, από τα μέτρα για την οικονομία και την παιδεία μέχρι τις προμήθειες για την άμυνα και τις επενδύσεις στην βιομηχανία, είναι συμβολικές. Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός ότι, οι περισσότερες κυβερνήσεις από την «μεταπολίτευση» και μετά ήταν συμβολικές με τελευταίο παράδειγμα την κυβέρνηση του Γυμναστηρίου για να μην αναφερθώ σ’ εκείνες της Επανίδρυσης και του Εκσυγχρονισμού του Κράτους και χαθούμε στη μετάφραση. Παραθέτω μερικά (συμβολικά) παραδείγματα. α. γραμμή του ΟΣΕ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη που να μπορούν να χρησιμοποιούν εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν είναι ολοκληρωμένη λόγω της ύπαρξης της ιστορικής γέφυρας Γοργοποτάμου που δεν αντέχει το… βάρος. Για να περάσουν τρένα cargo πρέπει να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που κατασκευάζεται τα τελευταία 20 χρόνια β. γραμμή τρένου από Ο.Λ.Π σε Θριάσιο Πεδίο για την μεταφορά κοντέινερ η οποία έχει ολοκληρωθεί, μετά από 6 χρόνια αναθεωρήσεων και ανατιμήσεων. Ο Ο.Σ.Ε προσπαθεί να κάνει δοκιμές αλλά, δεν το καταφέρνει γιατί, για να ηλεκτροδοτηθεί, πρέπει να υπογράψει ο Δήμος Κερατσινίου, που απαιτεί δημοτικά τέλη 9.000.000 ευρώ επικαλούμενος το εμβαδόν της γραμμής στην περιοχή «του». Ο νόμος που λέει ότι, το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εθνικό και καμία απαίτηση από καμία «τοπική κοινωνία» δεν γίνεται δεκτή, είναι συμβολικός. Το αυτό ισχύει για τη γραμμή απ’ το Θριάσιο στον εμπορευματικό σταθμό που, στην πραγματικότητα είναι ένα «αεροδρόμιο» με γραμμές και τρένα που μεταφέρουν τα εμπορεύματα απ’ το λιμάνι. Εκεί με ειδικά μηχανήματα (γερανογέφυρες) γίνεται η διαλογή και τα τρένα αναχωρούν για Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια για Ευρώπη. Η Α’ φάση του έργου έχει ολοκληρωθεί πριν δύο χρόνια και έχει γίνει δύο φορές διαγωνισμός για την δεύτερη (φάση), που περιλαμβάνει κτίρια, γερανογέφυρες και υποδομές βάσης. Ως εκ τούτου οι επενδύσεις της COSCO και άλλων αναμένουν στο ακουστικό τους. γ. προς το τέλος της δεκαετίας του ’90 μία Ιταλική εταιρεία κατασκεύασε την ηλεκτροκίνηση από το ΣΚΑ έως τη Λειβαδιά. Η γραμμή δεν λειτούργησε ποτέ αφ’ ενός διότι, τότε, δεν είχαμε ηλεκτροκίνητα τρένα και ολοκληρωμένα δίκτυα ηλεκτροκίνησης και, αφ’ ετέρου διότι έχει κλαπεί ο χαλκός, αξίας εκατομμυρίων ευρώ. Ο γράφων πληροφορήθηκε ότι, προκηρύχτηκε νέος διαγωνισμός προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση του κλεμμένου (χαλκού) τον οποίο σκοπεύω να αφαιρέσω (συμβολικά) για να ξανα-μάτα προκηρυχθεί και να (ξανα)πουλήσω ηλεκτροφόρα σύρματα όπως κάνω από το 1998 έως το 2013 δ. γραμμή ΣΚΑ-Κόρινθος (προαστιακός) που παρέχει ένα υπερσύγχρονο σύστημα λειτουργίας ασφαλούς κυκλοφορίας συρμών (σηματοδότηση …Siemens) αλλά, τα τρένα κινούνται με κανόνες του 1900. Τα δρομολόγια είναι ανά μία ώρα που σημαίνει σε κάθε κατεύθυνση είναι ένα τρένο. Όταν φτάσει στη Κόρινθο ξεκινάει το άλλο δια να είμεθα σίγουροι ότι η γραμμή είναι άδεια. Το σύστημα της Siemens είναι και αυτό συμβολικό και δεν δουλεύει. Ο λόγος είναι οικονομικός και η υπόθεση είναι στα δικαστήρια, ενώ οι εγκαταστάσεις κατά μήκος της γραμμής ρημάζονται από τους λωποδύτες
Κλείνω αυτό το (συμβολικό) άρθρο με τρεις σύντομες αλλά, όχι τελευταίες αναφορές. Στη Μέσα Χώρα Τρικάλων, στη νότια Πίνδο η Δ.Ε.Η έκανε φράγμα για να δημιουργηθεί τεχνητή λίμνη κι’ έφτιαξε και ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο που θα δούλευε από το φράγμα Μεσοχώρας. Τα έργα τέλειωσαν το 2005 και το νερό του ποταμού ρέει χωρίς να γεμίζει η λίμνη (θαύμα παιδί μου, θαύμα). Στον Μαραθώνα μετέτρεψαν το αεροδρόμιο σε κωπηλατοδρόμιο και, στη συνέχεια, σε εκτροφείο βατράχων. Το ίδιο έγινε και στο αεροδρόμιο Ελληνικού που «έκλεισε» και δεν έκλεισε (ΣτΕ) και τείνει να μετατραπεί σε εκτροφείο σκανδάλων. Κατόπιν τούτων πρέπει να (συν)ομολογήσουμε ότι, τα πάντα σε τούτη τη χώρα, από τις καταλήψεις μέχρι τις επενδύσεις είναι συμβολικά.
Κ.Κ.
ΥΓ. Δεν χρειάζεται (νομίζω) να πω ότι, όλα τα παραπάνω δεν τα κάνω …εγώ αλλά, τα αστέρια που έχουν αναλάβει τη θέση του υπουργού και, κάποιες φορές, τουτ πρωθυπουργού στην έρημη αυτή χώρα. Στα άρθρα λέω ότι είναι …δικά μου έργα για να μην αναγκάζομαι να γράφω ασήμαντα ονόματα
KΩΣTAΣ KABΒAΘAΣ
11-2-2013