Σφυρίζει το τραίνο του Πειραιά

(...)
Η βιωσιμότητα του εν λόγο δρομολογίου που υπολογίζεται ότι μπορεί να έχει ημερήσια έσοδα της τάξης των 20 χιλιάδων ευρώ. Η ζήτηση για τις μεταφορές στον εν λογο άξονα καλύπτεται εως τώρα από περίπου 600 φορτηγά ημερησίως τα οποία μετακινούν εμπορευματοκιβώτια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι μπορεί να αποκτήσει γρήγορα μερίδιο της τάξης του 10% στην εν λόγο αγορά.
(...)


Το δρομολόγιο αυτό θα μπορεί να μεταφέρει πολλούς διαφορετικούς τύπους (μεγέθη) εμπορευματοκιβωτίων και τα τιμολόγιά του, κοντα στα 250 ευρώ για κάθε ένα, θα ανταγωνιστούν ευθέως τις οδικές μεταφορές τόσο σε χρόνο όσο και σε κόστος. 

Τροχοδρομεί το πρώτο εμπορικό τραίνο που θα μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά προς τη Θεσσαλονίκη και από εκεί προς τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα. Το φορτίο αναμένεται να καλυφθεί από περί τους 27 Έλληνες επιχειρηματίες που εχουν για το σκοπό αυτό συγκροτήσει οργανισμό διαμεταφορών.

Πρόκειται για καθημερινό δρομολόγιο που εγκαινιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις αρχές Δεκεμβρίου και το οποίο θα αναχωρεί από το Ικόνιο κάθε βράδυ στις οκτώ η ώρα για να φτάσει την επόμενη τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη τόσο στη Σίνδο, όσο και στον
  ΟΛΘ αφού περάσει πρώτα από το Θριάσιο.


Το δρομολόγιο αυτό θα μπορεί να μεταφέρει πολλούς διαφορετικούς τύπους (μεγέθη) εμπορευματοκιβωτίων και τα τιμολόγιά του, κοντα στα 250 ευρώ για κάθε ένα, θα ανταγωνιστούν ευθέως τις οδικές μεταφορές τόσο σε χρόνο όσο και σε κόστος. 

Το εγχείρημα εμφανίζεται να έχει υψηλές πιθανότητες επιτυχίας με δεδομένο το ότι κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφερουν ότι το 80% της δυναμικότητας του συρμού εχουν δεσμευτεί να καλύψουν οι 27 επιχειρηματίες των οποίων οι εταιρείες εχουν αυξημένες ανάγκες μεταφορών. 

Μεταξύ αυτών αναφέρονται οι Procter & Gamble Hellas, Inter IKEA Systems BV, ΑΒ Βασιλόπουλος, Sanofi-Αventis, Πλαίσιο Computers, Barilla Hellas, GlaxoSmithKline, Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Πεζών Ηρακλείου Κρήτης, Coral AE, Sarmed Hellenic Warehouses S.A., Schenker AE, DHL, Cargo Group Logistics, Medfrigo, Metron Logistics, Beiersdorf Hellas, Goldair Cargo, Kuehne-Nagel, Masterlink, Τσιρίκος, ∆ιακίνησις, Βιεξάλ, Herbalife και ΜΑΒΕ AEBE. 

Η πρωτοβουλία των εν λόγω επιχειρήσεων ονομάζεται Δίκτυο Logistics και έχει γίνει με την υποστήριξη και του ΣΕΒ. Αφορά, προφανώς, στην ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης, με στόχο την εκμετάλλευση του διερχόμενου φορτίου και την ανάπτυξη σχετικών υποστηρικτικών δραστηριοτήτων με προστιθέμενη αξία  γύρω από την εμπορική πύλη του Πειραιά. 

Η εξέλιξη έρχεται λίγους μήνες πριν ενεργοποιηθούν και τα πρώτα block trains της Cosco με φορτία της Hewlett Packard τα οποία ήδη διακινούνται με πλοία ή φορτηγά προς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. 

Το συγκεκριμένο δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοχεύει να εξυπηρετήσει Έλληνες επιχειρηματίες που είτε εισάγουν προϊόντα στον Πειραιά και επιθυμούν να τα παρωθήσουν βορειότερα εντός της επικράτειας ή και προς την Ευρώπη. Όπως και το ανάστροφο. 

Η βιωσιμότητα του εν λόγο δρομολογίου που υπολογίζεται ότι μπορεί να έχει ημερήσια έσοδα της τάξης των 20 χιλιάδων ευρώ. Η ζήτηση για τις μεταφορές στον εν λογο άξονα καλύπτεται εως τώρα από περίπου 600 φορτηγά ημερησίως τα οποία μετακινούν εμπορευματοκιβώτια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι μπορεί να αποκτήσει γρήγορα μερίδιο της τάξης του 10% στην εν λόγο αγορά.

Του Ηλία Γ. Μπέλλου
http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=4055276&pg=2&OrderDir=


ΣXETIKA

Είναι δυνατόν στην σημερινή συγκυρία να εκσυγχρονιστούν τα τραίνα, να αυξηθεί ο αριθμός τους, να πυκνώσουν οι γραμμές τους και να υποκαταστήσουν τα ρυπογόνα, αντιπεριβαντολλογικά φορτηγά, μειώνοντας παράλληλα το μεταφορικό κόστος και δίνοντας σημαντική ώθηση στις επενδύσεις; Παρά το γεγονός ότι το κράτος δεν διαθέτει ούτε ένα μικρό ποσοστό των απαραίτητων κονδυλίων, και ο ιδιωτικός τομέας ποτέ δεν αναλαμβάνει τέτοια τεράστια επενδυτικά προγράμματα, νομίζω ότι, ναι, κάτι τέτοιο είναι δυνατόν.(*) Πως