Φορολογικό βραχυκύκλωμα
(...)
Είναι προφανές ότι οδηγούμαστε σε έναν οικονομικό παραλογισμό, σε μια περίοδο που η αγορά «διψά» για ρευστότητα. Σε μια περίοδο κατά την οποία η προσέλκυση επενδύσεων, η κινητοποίηση των εγχώριων κεφαλαίων είναι αναγκαίος όρος για να στηριχθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δεν έχουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, ενώ και ο ελληνικός τραπεζικός δανεισμός συνεχίζει να βαίνει συρρικνούμενος. Άραγε, πώς οι επιχειρήσεις θα πραγματοποιήσουν με επιτυχία αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου;
Παρά τις διακηρύξεις για βελτίωση του επενδυτικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος ώστε η Ελλάδα να γίνει ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις, το κράτος ορθώνει νέα εμπόδια μέσα από τους νόμους που το ίδιο προωθεί.
Σε μια εποχή που η ρευστότητα είναι είδος προς εξαφάνιση και οι επιχειρήσεις αδυνατούν ή με δυσκολία καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους, καθώς δέχονται ασφυκτικές πιέσεις από τις επιπτώσεις της ύφεσης, νέα εμπόδια ορθώνονται στην εισροή κεφαλαίων από Έλληνες.
Η κυβέρνηση μέσα από τις διατάξεις του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υιοθετεί μια άνευ προηγουμένου ακραία και τυπολατρική «λογική» στην ερμηνεία του «πόθεν έσχες», η εφαρμογή του οποίου ουσιαστικά θα αποκλείσει κάθε πιθανότητα για ουσιαστική στήριξη των ελληνικών επιχειρήσεων από τους μετόχους τους.
Με την καθολική εφαρμογή του «πόθεν έσχες» από την 1η Ιανουαρίου 2014 μπαίνει φραγμός στις επενδύσεις κεφαλαίων για αγορά ακίνητων, σύσταση επιχειρήσεων, συμμετοχή σε κάθε είδους επιχείρηση αλλά και σε αγορές μετοχών και αμοιβαίων κεφαλαίων.
Τα κεφάλαια που θα τοποθετούν φυσικά πρόσωπα για ανέγερση οικοδομών, για αγορές ακινήτων, επιχειρήσεων, μετοχών, μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων, ομολόγων και εντόκων γραμματίων του Δημοσίου, για σύσταση επιχειρήσεων ή για συμμετοχή σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου επιχειρήσεων θα λαμβάνονται υπόψη από την εφορία για τον προσδιορισμό των εισοδημάτων τους.
Καταργούνται οι εξαιρέσεις από τα τεκμήρια που ισχύουν σήμερα για τις δαπάνες απόκτησης ακινήτων, επιχειρήσεων, μετοχών, ομολόγων και εντόκων γραμματίων του Δημοσίου, για τις δαπάνες σύστασης εταιρειών και συμμετοχής σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου επιχειρήσεων.
Κάθε δαπάνη για αγορά ή για σύσταση επιχείρησης ή για συμμετοχή σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου επιχείρησης κ.λπ. θα θεωρείται «τεκμήριο» εισοδήματος και θα πρέπει να δικαιολογείται με βάση νομίμως αποκτηθέντα έσοδα και εισοδήματα και θα λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των εισοδημάτων τους. Η εφορία μάλιστα θα μπορεί να απαιτεί δικαιολογητικά που έχουν εκδοθεί ακόμη και πριν από 10 χρόνια!
Βέβαια, δεν ισχύει το ίδιο καθεστώς διαφάνειας στην απόκτηση περιουσίας για ξένους επενδυτές που τοποθετούνται στην Ελλάδα. Και δεν θα μπορούσε να ισχύσει γιατί οι ξένοι απλά... θα απέφευγαν την Ελλάδα...
Είναι προφανές ότι οδηγούμαστε σε έναν οικονομικό παραλογισμό, σε μια περίοδο που η αγορά «διψά» για ρευστότητα. Σε μια περίοδο κατά την οποία η προσέλκυση επενδύσεων, η κινητοποίηση των εγχώριων κεφαλαίων είναι αναγκαίος όρος για να στηριχθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις που δεν έχουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων, ενώ και ο ελληνικός τραπεζικός δανεισμός συνεχίζει να βαίνει συρρικνούμενος. Άραγε, πώς οι επιχειρήσεις θα πραγματοποιήσουν με επιτυχία αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου;
=27688&subid=2&pubid=113191641
ΣΧΕΤΙΚΑ
''The Tax Collectors''
by the Flemish Calvinist painter
Marinus van Reymerswaele
ΣΧΕΤΙΚΑ
''The Tax Collectors''
by the Flemish Calvinist painter
Marinus van Reymerswaele