Το χρονικό της Δ.Ο.Υ. - Το πρόστιμο, η εφοριακός, η δισκέτα (μια αληθινή ιστορία)


Κυριακή 15 Δεκεμβρίου. Αγαπητό μου ημερολόγιο. Από το πρωί σήμερα, μια παράξενη ανησυχία έχει τρυπώσει μέσα μου. Σαν να έχω αμελήσει κάτι πολύ σημαντικό. Λες να είναι προαίσθημα; Λες να συμβεί κάτι κακό; Μπα, δεν το νομίζω. Μάλλον θα παράφαγα το βράδυ. 
(Αργότερα) Τελικά, πράγματι είχα ξεχάσει κάτι: Να καταθέσω την Κατάσταση Πελατών-Προμηθευτών (είναι μια τυπική διαδικασία που κάνουμε κάθε χρόνο εμείς οι ελεύθεροι επαγγελματίες). Μου το θύμιζε το βράδυ ο Γιάννης που έχει το μίνι μάρκετ στη γωνία. «Αν έχει περάσει η προθεσμία την πούτ…ες κακομοίρη μου!» μου είπε. (Σημείωση: Δεν την μπορώ πια την αθυροστομία του. Άλλωστε σιγά! Δεν θα μου πάρουν και το κεφάλι επειδή ξέχασα να συμπληρώσω μια ΚΠΠ!).
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου. Δυστυχώς η προθεσμία έχει λήξει από τις 28 Νοεμβρίου. Το ανακάλυψα σε ένα φόρουμ λογιστών, γιατί στο taxis όσο κι αν έψαξα δεν το βρήκα. Φαντάζομαι θα μου βάλουν κάποιο λογικό πρόστιμο, πράγμα που θα είναι απολύτως δίκαιο. Γιατί κύριε, τι σου ζητάει η καημένη η εφορία; Τέσσερις φορές περιοδική δήλωση ΦΠΑ, εκκαθαριστικό ΦΠΑ, Ε1, Ε2, Ε3, Ε9, ΦΑΠ, ΕΤΑΚ, ΕΕΤΑ και ΚΠΠ. Τόσο δύσκολο είναι πια; Αμάν!
Μπήκα στο taxis να συμπληρώσω την εκπρόθεσμη ΚΠΠ, αλλά η εφαρμογή είναι μπλοκαρισμένη για εμάς τους ξεχασιάρηδες. Δεν πειράζει. Θα πάρω ένα τηλέφωνο στην εφορία και όλα θα λυθούν. (Αργότερα) Κάτι παράξενο συμβαίνει. Στην εφορία δεν σηκώνουν το τηλέφωνο. Μήπως έπαθαν κάτι; Μάλλον θα πρέπει να πάω επί τόπου εκεί. Αύριο όμως γιατί η τώρα θα έχουν σχολάσει.
Τρίτη 17 Δεκεμβρίου. Μόλις επέστρεψα από την εφορία. Δυστυχώς η κυρία Λ που είναι υπεύθυνη για την περίπτωσή μου, έλειπε εκτάκτως. Το τηλέφωνό της χτυπούσε διαρκώς αλλά κανείς δεν το σήκωνε. Άλλος που να κατέχει τη συγκεκριμένη γνώση δεν υπάρχει. Μάλλον θα πρέπει να μπω πάλι στο φόρουμ των λογιστών. (Ελπίζω το πρόστιμο να μην είναι πάνω από 30 ή 40 ευρώ γιατί αυτόν τον μήνα πέσαμε έξω).
(Αργότερα) Αγαπητό μου ημερολόγιο, είμαι κάπως αναστατωμένος. Διάβασα στο φόρουμ ότι, ειδικά για φέτος, το πρόστιμο για μη έγκαιρη κατάθεση της ΚΠΠ είναι από 600 έως 900 ευρώ. Και αν περάσει ο μήνας πάμε στα 1800 ευρώ. Δεν έγραφε τι θα πάθεις αν ξεχαστείς κι άλλο. (Ημερολόγιό μου, το ξανασκέφτηκα. Αποκλείεται το πρόστιμο να είναι τόσο υψηλό. Προφανώς θα είναι ένα από τα ψέματα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Αύριο θα λυθούν όλα με ένα τηλέφωνο. Καληνύχτα.)
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου. Καλημέρα. Δεν σηκώνουν το τηλέφωνο. Μάλλον θα έχουν πολλή δουλειά. Φεύγω για την εφορία. Αγαπητό μου ημερολόγιο. Σου γράφω από την εφορία. Η κυρία Λ δεν είναι εδώ, αλλά θα έρθει. Μου είπαν να την περιμένω στο γραφείο της. Μπροστά μου περιμένουν επτά άτομα. Ένας έχει το ίδιο πρόβλημα με εμένα. Οι άλλοι έξι έχουν έρθει για να κλείσουν τα βιβλία τους. Παράξενο… Αφού η κρίση έχει σχεδόν περάσει! Το είπε και ο πρωθυπουργός!
(Αργότερα) Αγαπητό μου ημερολόγιο. Είμαι στεναχωρημένος αλλά και περήφανος. Στεναχωρημένος γιατί πράγματι το πρόστιμο είναι 600 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι για τους επόμενους μήνες θα στριμωχτούμε για τα καλά. Νιώθω όμως και μια υπερηφάνεια, αφού έτσι θα βοηθήσω το κράτος να ορθοποδήσει. Γιατί με 30-40 ψωροευρώ τι να πρωτοκάνει κι αυτό το καημένο; Επίσης, έμαθα ότι πρέπει να κατεβάσω ένα παλιό προγραμματάκι, να συμπληρώσω εκεί την ΚΠΠ και να την πάω ο ίδιος στην εφορία σε ηλεκτρονική μορφή. Όλα αυτά μου τα είπε η κυρία Λ. Συμπαθητικός άνθρωπος, μα κάπως λιγόλογη. Με το τσιγκέλι της τα βγάζεις.

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου. Αγαπητό μου ημερολόγιο, τι γεμάτη μέρα είναι αυτή! Χτες το βράδυ βρήκα το προγραμματάκι στο φόρουμ των λογιστών, έφτιαξα την ΚΠΠ και έβαλα το αρχείο σε ένα φλασάκι. Πρωί πρωί πήγα στην εφορία. Η κυρία Λ με κοίταξε αυστηρά. «Τι είναι αυτό;» με ρώτησε. «Σε δισκέτα το θέλουμε!». Έκπληκτος ρώτησα αν εννοεί εκείνα τα floppy discs που χρησιμοποιούσαμε τα παλαιά χρόνια. «Δεν ξέρω τι είναι αυτά τα φλόπι και τα ξεφλόπι», μου είπε τότε η κυρία Λ. «Εμείς δισκέτα θέλουμε!». «Μα οι υπολογιστές δεν έχουν πια δισκέτα! Σε CD δεν γίνεται;». Η κυρία Λ δεν μου απάντησε. Είχε πολλή δουλειά γιατί άλλοι οκτώ φορολογούμενοι έκλειναν σήμερα τα βιβλία τους. Μάλλον ούτε και εκείνοι άκουσαν τη δήλωση του πρωθυπουργού. Ευτυχώς, συνάντησα στις σκάλες τον κύριο που έχει το ίδιο πρόβλημα με εμένα. Ο μπατζανάκης του στο Χαλάνδρι έχει έναν παλιό υπολογιστή με δισκέτα. Φεύγουμε για εκεί με το μηχανάκι μου. Αν βιαστούμε ίσως και να προλάβουμε. 

(Αργότερα) Προλάβαμε, όμως κάναμε μια βλακεία. Βάλαμε στην ίδια δισκέτα και το δικό μου αρχείο και του Μένιου. Η κυρία Λ σοκαρίστηκε: «Πού ακούστηκε αυτό;». «Μα αφού θα τα περάσετε στον υπολογιστή!» είπα. Η κυρία Λ. με κοίταξε αυστηρά και έσκυψε στη δουλειά της (έκλεινε κι άλλα βιβλία). Συμφωνήσαμε με τον άλλο κύριο (Μένιο τον λένε) να καθίσει αυτός για να πιάσει σειρά και εγώ να πάω πίσω στον μπατζανάκη του, στο Χαλάνδρι, για να μας φτιάξει και δεύτερη δισκέτα. Όλα πήγαν καλά και στις 12 το μεσημέρι είχα επιστρέψει.

«Τι; Έτσι μου τα φέρατε; Ούτε μια εκτύπωση;» μας μάλωσε η Λ. Ο Μένιος θέλησε να την αρπάξει από το λαιμό αλλά τον συγκράτησα. Και έκανα καλά γιατί η κυρία Λ μας συμπάθησε. Μας είπε, μάλιστα, ότι ίσως καταφέρει να μας κάνει διακανονισμό ώστε να πληρώσουμε το 1/3 του ποσού, δηλαδή μόνο 200 ευρώ. Την ρώτησα γιατί δεν μας το είχε πει νωρίτερα. «Αν με ρωτούσατε θα σας το έλεγα», είπε η κυρία Λ. Σ’ αφήνω γιατί πάω για τις εκτυπώσεις.
Πρόλαβα στο τσακ. Οι εκτυπώσεις είναι έτοιμες, όμως η κυρία Λ. με μάλωσε ξανά. «Καλά, δεν σας έκοψε να βγάλετε και από ένα αντίγραφο; Πηγαίνετε στον πέμπτο. Εκεί έχει ένα φωτοτυπικό. Ξέρετε πώς λειτουργεί. Αν σας πει κανείς τίποτα πείτε του ότι σας έστειλα εγώ». Βγάλαμε τις φωτοτυπίες και τρέξαμε πάλι στην κυρία Λ, η οποία σταμάτησε να κλείνει βιβλία για να μας εξυπηρετήσει. Έπιασε τελετουργικά την δική μου δισκέτα και με σπουδή τεχνικού της NASA, την έβαλε στον υπολογιστή της. Όμως δυστυχώς… «Καλά κρασιά!» είπε η κυρία Λ. «Κόλλησε το σύστημα! Ελάτε αύριο κατά τις 11».

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου. Πήγα στην εφορία στις 11. Ήταν και ο Μένιος εκεί. Όχι όμως και η κυρία Λ. «Κάτι της έτυχε. Από Δευτέρα τώρα», μας είπε μια συνάδελφός της. Ο Μένιος έκανε να αρπάξει αυτήν από το λαιμό αλλά ευτυχώς τον πρόλαβα. 

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου. Αγαπητό μου ημερολόγιο. Με συγχωρείς που δεν σου έγραψα όλο το Σαββατοκύριακο, αλλά ήμουν κάπως ανήσυχος. Τελικά όμως όλα πήγαν δεξιά. Το πρωί πήγα στην εφορία. Η κυρία Λ ήταν εκεί. Η δισκέτα λειτούργησε. Το σύστημα δεν κόλλησε. Ο διακανονισμός έγινε και πλήρωσα τα 200 ευρώ. Τα σύννεφα διαλύθηκαν! Φεύγοντας, ανταλλάξαμε με την Λ ευχές για τα Χριστούγεννα. Ίσως να την ξαναδώ σύντομα αν κλείσω και εγώ τα βιβλία μου.

ΥΓ. Για ρεβεγιόν είμαι καλεσμένος στον μπατζανάκη του Μένιου!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ
http://www.athensvoice.gr/article/%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BB%CE%B5%CF%82-web/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%B9/%CF%84%CE%BF-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CF%85




ΣΧΕΤΙΚΑ