Περισσότερα από 13 δισ. δολάρια επένδυσαν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές-ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ 275 ΠΛΟΙΩΝ ...

Η κυβέρνηση έφερε την ανάπτυξη!

...Στην Κορέα και την Κίνα!

(...)
Η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η Νότια Κορέα πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό παραγγελιών
(...)



Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη:
Από πάλλουσα καρδιά της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα, έχει μεταβληθεί περίπου σε έρημη χώρα και σε σύμβολο της αδυναμίας της χώρας να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματά της.


 1.  Περισσότερα από 13 δισ. δολάρια επένδυσαν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές-ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ 275 ΠΛΟΙΩΝ ...

Ρεκόρ παραγγελιών νέων πλοίων σημείωσαν το 2013 οι Ελληνες εφοπλιστές, επενδύοντας περισσότερα από 13 δισ. δολ. σύμφωνα με το Newsfront. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν συνολικά 275 νέα πλοία, που αντιστοιχούν στο 25% των νέων ναυπηγήσεων, αυξάνοντας το υπό παραγγελία dwt κατά 364% σε σχέση με το 2012.
Παράλληλα, οι ελληνικές επενδύσεις κυριάρχησαν στις παγκόσμιες παραγγελίες στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων το 2013. Συγκεκριμένα, επένδυσαν 4,5 δισ. δολ. σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία. Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολ. και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 1,6 δισ. δολ.
Η Κίνα έλαβε 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, η Νότια Κορέα πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, αλλά και η Ιαπωνία εξασφάλισε μεγάλο αριθμό παραγγελιών
Ο project director των Εκθέσεων «Ποσειδώνια», Θεόδωρος Βώκος, σχολιάζοντας τη δυναμική των Ελλήνων εφοπλιστών, ανέφερε πως ο ελληνικός ποντοπόρος στόλος εξακολουθεί να διευρύνεται ταχύτατα, βασιζόμενος σε μια στρατηγική διαφοροποίησης που αποσκοπεί στην εδραίωση της ηγετικής θέσης του στο διεθνές στερέωμα, και ότι τα σημαντικότερα ναυπηγικά έθνη συναγωνίζονται για να καταλάβουν μια εξέχουσα θέση στη φετινή διοργάνωση των Ποσειδωνίων.
Παράλληλα, για το πολυδιάστατο επενδυτικό πρόγραμμα των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο κ. Βώκος ανέφερε πως αυτό αντανακλά τη στρατηγική της ελληνικής ναυτιλίας, που φροντίζει να μοιράσει το επενδυτικό πρόγραμμά της στοχεύοντας τόσο στους παραδοσιακούς τομείς της ναυτιλίας όσο και σε περισσότερο ελκυστικούς νέους τομείς, όπως είναι τα εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια LNG και LPG.
Διορατικότητα
Η ελληνική ναυτιλία διέθετε πάντα πολύ καλά αντανακλαστικά απέναντι σε οποιαδήποτε πρόκληση. Το «αγκάθι» της έλλειψης ρευστότητας, αλλά και της μειωμένης δανειοδότησης από τις τράπεζες, οι Ελληνες εφοπλιστές το αντιμετώπισαν με αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων αλλά και την είσοδό τους στα χρηματιστήρια.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν πως το 2013 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άντλησαν 1,034 δισ. δολ. μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια περισσότερες από τριάντα εταιρείες εισήχθηκαν σε ξένα χρηματιστήρια. Η άντληση κεφαλαίων από τις ξένες χρηματαγορές από το 2003 έως σήμερα φτάνει τα 14 δισ. δολάρια. Τα 9,2 δισ. προήλθαν από τη δημόσια εγγραφή τους στα χρηματιστήρια και τα 4,8 δισ. από την έκδοση ομολόγων.
«Ποσειδώνια 2014»
Ρεκόρ εκθετών αλλά και προσέλευσης επισκεπτών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στα φετινά «Ποσειδώνια 2014» σε σχέση με πέρσι, που οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 1.870 και οι επισκέπτες του 18.500 από 92 χώρες.
Στα «Ποσειδώνια» δίνεται επίσης η δυνατότητα στα ναυπηγεία να συναντηθούν με τους ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου ανεξάρτητου στόλου παγκοσμίως, αξίας άνω των 100 δισ. δολαρίων, που αντιπροσωπεύει το 15% της παγκόσμιας συνολικής αξίας των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και προϊόντων πετρελαίου.

ΠΗΓΗ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid
=26516&subid=2&pubid=113219586



2. Η κυβέρνηση έφερε την ανάπτυξη. Στην Κορέα και την Κίνα!


Ενώ τα Ελληνικά ναυπηγεία κλείνουν, σύμφωνα με στοιχεία του 2012, για 5 Έλληνες εφοπλιστές δουλεύει ολόκληρη η κορεατικήναυπηγική βιομηχανία.

 Με 31 πλοία υπό παραγγελία, η συνολική επένδυση των 5 Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν εξασφαλίσει θέσεις στα ναυπηγεία ανέρχεται σε 6,355 δισ. δολάρια.

Τέλος, σύμφωνα με χειρισμούς της κυβέρνησης Σαμαρά στο ταξίδι του στην Κίνα, οι Έλληνες… εφοπλιστες θα ναυπηγήσουν εκεί 142 πλοία!

Το Bloomberg Businessweek δημοσιεύει ανταπόκριση του Associated Press για το Πέραμα, το οποίο «αναδεικνύει το δράμα της ανεργίας», ενώ η εργατούπολη αυτή φιλοξενούσε  μερικά από τα πιο πολυσύχναστα ναυπηγεία στην Ελλάδα, μια ναυτική χώρα με έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς κλάδους στον κόσμο.
Οι μισθοί ήταν καλοί και άφθονες οι θέσεις εργασίας..
Αλλά κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όλα αυτά άλλαξαν, όπως αναφέρει η ανταπόκριση.
Περίπου το 70% της τοπικής ναυτιλιακής δραστηριότητας, έχει κλείσει. Η ανεργία είναι στο 45%, πολύ πάνω από το εθνικό ποσοστό του 28%, το όποιο αποτελεί έναν αριθμό ρεκόρ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη. Περίπου το 95% των πρώην εργαζομένων των ναυπηγείων είναι άνεργοι.
Τώρα, οι περισσότεροι λένε, μόνο η χορήγηση κρατικών ενισχύσεων μπορεί να σώσει την πόλη.

 ”Τα ναυπηγεία είναι νεκρά, τίποτα δεν συμβαίνει εκεί”, δήλωσε στο ΑΡ ο Δήμαρχος Παντελής Ζουμπούλης. “Δυστυχώς, συνδέσαμε την ζωή μας με τα ναυπηγεία. Έτσι, όταν διαλύθηκαν, η πόλη μας έχασε τη ζωή της”.
Ο Ζουμπούλης εργαζόταν και ο ίδιος στα ναυπηγεία κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, όταν έως και 5.000 άτομα εργάζονταν καθημερινά σε μια ζώνη δύο μιλίων ανάμεσα στο βουνό και τη θάλασσα. Τώρα, σύμφωνα με τον δήμαρχο είναι είναι 20 ή 30.

Στο δημοσίευμα διαβάζουμε ότι «η κακή διαχείριση των οικονομικών στην Ελλάδα έσκασε το 2010, αφού η χώρα παραδέχθηκε τη δήλωση ανακριβών στοιχείων για το χρέος και δεν μπορούσε πλέον να δανειστεί από τις διεθνείς αγορές. Επιβιώνει από τότε με τα δάνεια διάσωσης, που χορηγούνται υπό τον όρο των μεγάλων περικοπών δαπανών και μεταρρυθμίσεων που έχουν προκαλέσει χρόνια ύφεσης.
Τα προβλήματα του Περάματος ξεκίνησαν περίπου πριν από ένα χρόνο, όταν η παγκόσμια οικονομική ύφεση έπληξε τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. 

Ενώ οι πλοιοκτήτες – οι οποίοι απολαμβάνουν γενναιόδωρες φορολογικές ελαφρύνσεις – ανέκαμψαν αρκετά γρήγορα, πήραν τα πλοία τους προς την Τουρκία και την Κίνα, που έχουν χαμηλότερο κόστος και ισχυρή κρατική υποστήριξη. 

Ανάμεσα στις λίγες επιχειρήσεις ακόμα ζωντανές είναι αυτές που πραγματοποιούν επισκευές σε σκάφη αναψυχής για διεθνείς πελάτες».

Στον ανταποκριτή του ΑΡ μίλησε ο πρώην ναυτικός Κωνσταντίνος Σάπκας, 39 ετών, ο οποίος έβγαζε κάποτε € 4,000 το μήνα στα καράβια, εχασε τη δουλειά του τον Μάρτιο του 2010, και τώρα περνά τις νύχτες του ψάχνοντας μέσα στα σκουπίδια του Περάματος για παλιοσίδερα, βγάζοντας μέχρι και δύο ευρώ την ημέρα.

Ο ίδιος δηλώνει:  “Κάποια στιγμή τα λεφτά μου τελείωσαν αι έπρεπε να βγώ στους δρόμους, γιατί δεν θέλω να κλέψω, δεν μου αρέσει η ιδέα της φυλακής»
«Αν θα μπορούσα τώρα, θα δούλευα σε έναν φούρνο, ή και θα έσκαβα με τα χέρια μου … Αλλά θέσεις εργασίας δεν υπάρχουν»

Δημοτικές κοινωνικές υπηρεσίες και φιλανθρωπικές οργανώσεις στην περιοχή παρέχουν συσσίτια και δωρεάν υπηρεσίες από υγειονομική περίθαλψη και σχολική διδασκαλία έως κουρέματα.

Η κοινωνική λειτουργός στους Γιατρούς του Κόσμου Ελένη Χρονοπούλου είπε στο Πρακτορείο ότι περίπου 3.500 άνθρωποι χρησιμοποιούν την δωρεάν κλινική που στήθηκε εκεί το 2010. Οι περισσότεροι δεν έχουν καμία κρατική υγειονομική περίθαλψη.

Το τέλος της ανταπόκρισης του ΑΡ φιλοξενεί δηλώσεις του συνδικαλιστή Άκη Αντωνίου, ο οποίος ταξίδεψε ως την Κίνα το περασμένο έτος για να βρεί περιστασιακή εργασία, λέγοντας ότι η “πολιτική βούληση” είναι απαραίτητη.

«Οι εργάτες είναι εξειδικευμένοι, τα εργαλεία είναι εδώ», είπε. «Το παράδοξο είναι ότι ζούμε σε μια χώρα που έχει μια τεράστια ζήτηση για πλοία. Δεν είμαστε στην Ελβετία που δεν έχει θάλασσα».

Μετάφραση – Απόδοση: LEFTeria-news 

Greek seaside town highlights unemployment drama


ΠΗΓΗ



(...)
Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) Περάματος
- η Ζώνη, από πάλλουσα καρδιά της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα, έχει μεταβληθεί περίπου σε έρημη χώρα και σε σύμβολο της αδυναμίας της χώρας να εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματά της.
(...)