Το κράτος της πλάκας


Ο Ίμβριος εκπαιδευτικός καθόταν σε μια γωνία του καφενείου. «Σας θέλω» μου είπε όταν τελείωσα το ραντεβού στο διπλανό τραπέζι. Έβγαλε ένα χαρτί από την τσέπη του και μου το έδωσε. Ήθελε να παντρευτεί τη σύντροφό του από τη Γεωργία και να αναγνωρίσει το παιδί της.
-Και λοιπόν, ποιό είναι το πρόβλημα; τον ρώτησα.
-Πρέπει να απολυθούν 200.000 υπάλληλοι, μου είπε με πείσμα στα μάτια.
-Τι φταίνε οι 200.000, του αντέτεινα.

Ο άνθρωπος, πρώην δημόσιος υπάλληλος, αγρίεψε.
-Άνοιξε τα χαρτιά, είπε.

Το πρώτο χαρτί ήταν μια αίτηση κοινωνικών υποθέσεων της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Τμήμα ιθαγένειας, οδός Ηρώων Πολυτεχνείου. Ρόδος. Με μια κουβέντα ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός ζητούσε να του στείλουν μια βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης στην Αθήνα, όπου ζει.
«Επισκέφθηκα 3 φορές το ειδικό ληξιαρχείο Αθηνών. Οι 3 διαφορετικοί υπάλληλοι και τις 3 φορές μου ζήτησαν διαφορετικά πράγματα, με παραπληροφόρησαν και με ταλαιπώρησαν. Αφού συπλήρωσα τον φάκελλο για το γάμο μου, έμεινε ένα παράβολο 15 ευρώ. Δεν μπορούσα να το πάρω από την εφορία γιατί χρειαζόμουνα το ΑΦΜ της συζύγου μου, το πώς θα το επαιρνα μου το είπαν μετά απο 4 επισκέψεις στην εφορία. Έπρεπε να έχω άδεια παραμονής...
...Το Εσωτερικών με παρέπεμψε στην υπηρεσία αλλοδαπών Πειραιά. Εκεί, μου ζήτησαν να γράψω το παιδί στα ελληνικά μητρώα. Το 'στειλα στην Κώ. Ο δήμος ενέγραψε το παιδί. Πήγα τρεις φορές στον Πειραιά με την μητέρα και το παιδί. Ούτε στην Ευρώπη, ούτε στην Τουρκία, ούτε στη Γεωργία βρήκα τέτοια «απολιτισιά». Μου απέρριψαν τις αιτήσεις τελικά. Το παιδί γράφτηκε σαν αλλοδαπός. (Και σωστά, με βάση τη νομοθεσία, αλλά γιατί τόσο πήγαινε -έλα;). Δεν έχω άλλα χρονικά περιθώρια, πρέπει να βγούμε εκτός συνόρων. Λήγει η βίζα της. Σκέπτομαι να κάμω τον γάμο στη Γεωργία, να επανακτήσω την τουκική υπηκοότητα (μένω στην πατρίδα μου την Ίμβρο τα τελευταία 6 χρόνια για 6 μήνες) και να εγγράψω το γιο μου στα τουρκικά μητρώα. Τι να την κάμεις τέτοια πατρίδα και τέτοιο κράτος ...». 
ΥΓ.: Ενώ είχε συνταχθεί το σημείωμα, ο δήμος Κω ανακάλυψε ότι χρειαζόταν τα πρωτότυπα χαρτιά και όχι αντίγραφα. Ζήτησαν από τον συνομιλητή μου τα πρωτότυπα. Τα έστειλε. Μόνο που έμεινε με το ερώτημα γιατί το θυμήθηκαν τώρα ...
ΤΑΣΟΣ ΤΕΛΟΓΛΟΥ
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=33532