ΑΙΓΥΠΤΟΣ-ΣΙΝΑ:Κινδυνεύει η Αγία Αικατερίνη. Βυσσοδομούν κατά της μονής οι “Αδελφοί Μουσουλμάνοι.”




 Μακρύ χέρι της Άγκυρας στην περιοχή η ισλαμιστική οργάνωση. 

Η Ελλάδα εμπλέκεται, θέλει δεν το θέλει, στο καμίνι της Μέσης Ανατολής, έστω και εμμέσως, διότι έχει συμφέροντα τα οποία δεν μπορεί να απεμπολήσει. Το κυπριακό και η ΑΟΖ της μεγαλονήσου είναι ένα από αυτά, οι ελληνοαιγυπτιακές σχέσεις και η Μονή της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά ένα άλλο.

Όπως, δε, έγινε και με την Αλβανία και την υπονόμευση της ρύθμισης με την Ελλάδα για τις θαλάσσιες ζώνες, υπάρχει και μια τουρκική παράμετρος στις προκλήσεις των Αδελφών Μουσουλμάνων κατά της μονής.

Από τριετίας, ο απόστρατος υποστράτηγος,  Ahmed Ragai ξεκίνησε μια δυσφημιστική εκστρατεία προσπαθώντας να αμαυρώσει την ιστορία και το έργο της Μονής της Αγίας Αικατερίνης με ανυπόστατες κατηγορίες οι οποίες όμως άρχισαν να παίρνουν μεγάλες διαστάσεις. Στόχος της εκστρατείας είναι να συνδέσει την Ιερά Μονή με υποτιθέμενο Σιωνιστικό-Αμερικανικό σχέδιο συνωμοσίας, που αποσκοπεί στο διαμελισμό των χωρών της περιοχής και στη δημιουργία μιας νέας τάξης πραγμάτων στη Μέση Ανατολή. Ισχυρίζεται, επίσης, ότι οι Έλληνες μοναχοί με καταπατήσεις, προσαρτήσεις γαιών, αλλαγή τοπωνυμίων και την ύψωση της Ελληνικής σημαίας προσπαθούν να δημιουργήσουν κράτος εν κράτη έχοντας την υποστήριξη της Ελλάδας και της Ε.Ε.

Η εφημερίδα Middle East Christian News, υποστηρίζει ότι ο Ahmed Ragai Attia, υπήρξε πρωταγωνιστής της αποτυχημένης στρατιωτικής επιχείρησης στον αερολιμένα της Λευκωσίας το 1978, μετά τη δολοφονία του Youssef el-Sebai. Την περίοδο αυτή συνεργάζεται με την ομάδα των Αδελφών Μουσουλμάνων και ισλαμιστών. Με ψευδείς ισχυρισμούς, υποκινεί τη διχόνοια μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων και υποσκάπτει τις σχέσεις με τις χώρες που βοηθούν την Αίγυπτο, όπως είναι η Ελλάδα.

Πως είναι δυνατό 37 μοναχοί να θέτουν σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της Αιγύπτου;

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αραβικό έντυπο Rosa-Al-Youssef ο Αρχιεπίσκοπος του Σινά Δαμιανός σχετικά με τον δικαστικό και επικοινωνιακό πόλεμο που δέχεται η Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης το τελευταίο διάστημα, αναρωτήθηκε πως είναι δυνατό 37 μοναχοί να θέτουν σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της Αιγύπτου και αντέκρουσε τις κατηγορίες καταπάτησης γαιών που προσάπτονται στη Μονή ενώ αναφέρθηκε παράλληλα στην αγωγή που άσκησε ο Ragai κατά της Μονής και εναντίον όλων των Αιγυπτιακών αρχών, συμπεριλαμβανομένου και του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Ο Dr. Moustafa Al-Feqi πρώην διπλωμάτης, στέλεχος του Εθνικού Δημοκρατικού Κόμματος, ζήτησε η Αγία Αικατερίνη να υπαχθεί στον έλεγχο της Αιγυπτιακής Κοπτικής Ορθόδοξης εκκλησίας, αφού η Μονή είναι αιγυπτιακό ίδρυμα που κατέχει αιγυπτιακά εδάφη. Η Middle East Christian News αναφερόμενη στις δηλώσεις του Feqi εναντίον της Μονής της Αγίας Αικατερίνης, υποστήριξε ότι αυτές αποσκοπούν στην αποσταθεροποίηση της Αιγύπτου και αναφέρθηκε στην έντονη κριτική που άσκησε ο επικεφαλής του Διεθνούς Αιγυπτιακού Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κ. Hamdi Nawara, στις δηλώσεις του Δρ Moustafa Al-Feqi, που θεώρησε ότι έγιναν στο πλαίσιο μιας επικοινωνιακής δράσης που στοχεύει στο να πλήξει τη σταθερότητα της χώρας με τη δημιουργία θρησκευτικής διένεξης μεταξύ Μουσουλμάνων και Κοπτών χριστιανών. Υποστήριξε επίσης, ότι η τακτική αυτή χρησιμοποιείται από την Τουρκία και τους Αδελφούς Μουσουλμάνους προκειμένου να υποσκάψουν τη σταθερότητα στην Αίγυπτο και προειδοποίησε τους Αιγυπτίους να μην πέσουν στην παγίδα της Διεθνούς Οργάνωσης των Αδελφών Μουσουλμάνων που σχεδιάζει τη διχοτόμηση της Αιγύπτου, διαμέσου της θρησκευτικής διχόνοιας.

Οι ισλαμιστές προσπαθούν να εξαλείψουν τον μοναχισμό στην Αίγυπτο.

O κ. Maged el – Raheb πρόεδρος της «Αιγυπτιακής πολιτιστικής κληρονομίας εκτιμά ότι οι επιθέσεις εναντίον της Μονής της Αγίας Αικατερίνης έχουν στόχο να εξαλείψουν τον μοναχισμό στην Αίγυπτο και να φθάσουν μέχρι τα Κοπτικά μοναστήρια στην κοιλάδα της Νιτρίας προσθέτοντας ότι η εξάλειψη του μοναχισμού σημαίνει την εξάλειψη των Κοπτών και της πολιτιστικής τους κληρονομιάς.

O επικεφαλής της Συμβουλευτικής Επιτροπής του Κόμματος Al-Tagamu, κ. Refaat El-Saeed, υποστηρίζει ότι οι τρομοκράτες και οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι βρίσκονται πίσω από αυτή την εκστρατεία και επισημαίνει, ότι οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι εξέδωσαν 71 αποφάσεις για κατεδάφιση των κτιρίων της Μονής, συμπεριλαμβανομένου του ναού που βρίσκεται στην κορυφή του όρους Σινά, παρόλο που αποτελεί θρησκευτικό και ιστορικό μνημείο, εγγεγραμμένο στην UNESCO και υποστηρίζει επίσης, ότι οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι προσπαθούν να εξαλείψουν το χριστιανικό μοναστήρι από την περιοχή και να μετατρέψουν το Σινά σε Ισλαμικό Εμιράτο, μεταφέροντας τρομοκράτες στο νότιο Σινά».

Η Ελλάδα στάθηκε στο πλευρό της Αιγύπτου στην δύσκολη περίοδο.

Η Ελλάδα κατά τη διάρκεια της Προεδρίας της στην Ε.Ε. το α’ εξάμηνο του 2014, κράτησε σθεναρή στάση στο πλευρό της Αιγύπτου, σε όλες τις διεθνείς συναντήσεις και η πρόθεση της να μεταφέρει στο εξωτερικό την πραγματική εικόνα των εξελίξεων στη Αίγυπτο έχει εκνευρίσει τους Αδελφούς Μουσουλμάνους και τις χώρες που τους υποστηρίζουν.

Ο επικεφαλής του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων της Νομαρχίας Νοτίου Σινά, υποστράτηγος Adel Kassab δήλωσε πρόσφατα στα ΜΜΕ της Αιγύπτου ότι η επιτροπή που είχε αναλάβει τις έρευνες για τυχόν καταπατήσεις και παραβιάσεις της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης ολοκλήρωσε το τελευταίο στάδιο εργασιών της και όπως απεδείχθη όλες οι κατηγορίες ήταν διαδόσεις και ανακρίβειες και είχαν σκοπό την πρόκληση σύγχυσης και διχόνοιας με αποτέλεσμα την υποβάθμιση του τουρισμού.

Όταν οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι αντιλήφθηκαν ότι το σχέδιο τους εναντίον της Μονής καταρρέει, παρέκαμψαν την αρμοδιότητα της Νομαρχίας Ν. Σινά και κινητοποιώντας τα κέντρα επιρροής που διαθέτουν στο Υπουργείο Αρχαιοτήτων, απέστειλαν μία επιτροπή επιθεωρητών αποτελούμενη από ομοϊδεάτες τους, σε αρχαιολογικούς χώρους της Αγίας Αικατερίνης. Η επιτροπή με συνοπτικές έρευνες ισχυρίστηκε ότι οι μοναχοί έχουν καταλάβει τον πλήρη έλεγχο ορισμένων αρχαιολογικών μνημείων, προβαίνοντας σε σοβαρές καταπατήσεις και παράνομες κατασκευές εκκλησιών, κατοικιών, κήπων και αγροκτημάτων.

Ο Αρχιεπίσκοπος Δαμιανός αντιδρώντας σε αυτή τη νέα προσπάθεια των ισλαμιστών, με επιστολή του προς τον υπουργό Αρχαιοτήτων, κατέρριψε τις εν λόγω κατηγορίες και γνωστοποίησε στον υπουργό ότι η Μονή διαθέτει αρχείο με σουλτανικές διαταγές, τίτλους ιδιοκτησίας, παλαιούς και πρόσφατους, χάρτες, παλιές φωτογραφίες, καθώς και ιστορικά συγγράμματα σε διάφορες γλώσσες, που αποδεικνύουν την ύπαρξη αυτών των μοναστηριών, με τις  εκκλησίες, τα κτίρια, τους κήπους και τους φράκτες,  εκατοντάδες και δεκάδες χρόνια πριν από την προσάρτηση και υπαγωγή τους στην Αρχή Αρχαιοτήτων.

Χρειάζεται διεθνοποίηση του προβλήματος για να ενισχυθεί η Μονή.

Το Νότιο Σινά και η ευρύτερη περιοχή της Μονής πριν ξεσπάσει η κρίση στην Αίγυπτο, αποτελούσαν τον τρίτο σε επισκεψιμότητα τουριστικό προορισμό της Αιγύπτου. Η ανάληψη της εξουσίας από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους όμως, ενίσχυσε την παρουσία των ισλαμικών οργανώσεων στο Σινά και στάθηκε η αιτία να μειωθεί αισθητά το τουριστικό ρεύμα στην περιοχή, γεγονός που μείωσε μέρος των εσόδων της Μονής και της δημιούργησε οικονομικά προβλήματα τα οποία φθάνουν στο σημείο να μην μπορεί ίσως στο άμεσο μέλλον να καλύψει τα λειτουργικά της έξοδα.

Η Ελλάδα θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους ενίσχυσης  της Μονής της Αγίας Αικατερίνης προκειμένου να προστατευθεί η μοναστική κοινότητα του Σινά αλλά και να εξασφαλιστεί η ιστορική συνέχεια και η πολιτιστική κληρονομιά του Μοναστηριού. Τόσο η ελληνική πολιτεία όσο και η Ελληνορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να απευθυνθούν σε ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς, οι οποίοι θα αναλάμβαναν την οικονομική υποστήριξη της Μονής και παράλληλα την επικοινωνιακή διεθνοποίηση του προβλήματος. Πρόκειται για ένα εθνικό χρέος απέναντι σε εκείνους τους λιγοστούς μοναχούς που συντηρούν την πίστη και τις αξίες του χριστιανισμού και του ελληνισμού.

πηγή: www.pontos-news

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ:
8/10/14


Η Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Όρος Σινά (ή Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά όπως αποκαλείται επίσημα), είναι κτισμένη στις παρυφές του όρους Σινά, στην ομώνυμη χερσόνησο. Η Μονή αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Σύμφωνα με μαρτυρίες, θεωρείται η παλαιότερη χριστιανική μονή στον κόσμο, παρόλο που και η Ιερά Μονή του Αγίου Αντωνίου κοντά στο Κάιρο, θεωρείται ότι κατέχει ανάλογη διάκριση.
Ιστορικά, η παλαιότερη μαρτυρία για ύπαρξη μοναστικής ζωής στη περιοχή είναι του 381-384 μ.Χ. Επί βυζαντινού αυτοκράτορα Ιουστινιανού, ανάμεσα στο 527 και 565, ανεγέρθηκε η μονή στο σημείο που βρίσκονταν η «φλεγόμενη βάτος» του Μωυσή. Το μέρος θεωρείται ιερό για χριστιανούςμουσουλμάνους και εβραίους.
Ως απάντηση σε αίτημα μοναχών της μονής για προστασία, η μονή έλαβε από τον Μωάμεθ «ιδιόγραφη υποχρέωση» ή Διαθήκη (Αχτναμέ), επικυρωμένη με το αποτύπωμα της ίδιας της παλάμης του, που περιγράφει τα δικαιώματα των χριστιανών που ζουν με τους Μωαμεθανούς.
Η βιβλιοθήκη της μονής διατηρεί την δεύτερη μεγαλύτερη συλλογή χειρογράφων και εγχειριδίων της πρωτοχριστιανικής περιόδου, μετά από αυτή του Βατικανού. Ο «Σιναϊτικός κώδικας», που βρίσκονταν αρχικά στη μονή ως τον 19ο αιώνα, τώρα βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου.
Στο μοναστήρι βρίσκονται επίσης εικόνες, οι παλαιότερες από τις οποίες είναι του 5ου και του 6ου αιώνα. Κατά αυτή τη περίοδο διετέλεσε ηγούμενος της μονής ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης ο λεγόμενος «της Κλίμακος».

''Κλικ''  επί των εικόνων για  τη μεγένθυσή τους   










ΣΧΕΤΙΚΑ

1. 
Επίσημος κόμβος της
Ιεράς Μονής Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης:

2.

3.

4. 

Ιερά Μονή Θεοβαδίστου Όρους Σινά, Αγίας Αικατερίνης  

Εις τον τόπο ακριβώς αυτό όπου ο Μωυσής είδε το όραμα της Αγίας Βάτου ενώ ποίμαινε τα πρόβατα του Ιοθώρ, στους πρόποδες του ίδιου όρους στην κορυφή του οποίου ο Θεός του παρέδωσε αργότερα και το Νόμο, ευρίσκεται η Ιερά Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά, το αρχαιότερο εν λειτουργία Χριστιανικό μοναστικό καθίδρυμα με αδιάσπαστη ζωή δέκα επτά τουλάχιστον αιώνων, προ κάθε διαιρέσεως του Χριστιανικού Κόσμου, έχοντας μάλιστα κατά το παρελθόν παράλληλη επί αιώνες λειτουργία με τους αρχαίους Ελληνικούς και Αιγυπτιακούς ναούς και μαντεία, όλες τις φιλοσοφικές σχολές της ύστερης αρχαιότητας, τον Θεσμό των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων, όπως επίσης και με τη μεγάλη Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας. Από τους ελληνορωμαϊκούς χρόνους έως σήμερα διατηρείται εδώ αναλλοίωτος ο οικουμενικός ελληνορθόδοξος χαρακτήρας της Μονής, καθώς δεν έχει γνωρίσει ποτέ σοβαρή καταστροφή ή βίαιη αλλαγή στην ταυτότητα του έμψυχου δυναμικού της, γεγονός το οποίο αποδεικνύει το λάθος πού έχουν οι έστω και σπάνιες αναφορές σύμφωνα με τις οποίες Μονή έχει αποκλειστική σχέση με τη Ρουμανική, τη Ρωμαιοκαθολική, τη Ρωσική ή και με την Κοπτική παράδοση. Αν και η επίσημη ονομασία της είναι «Ιερά Μονή του Θεοβαδίστου Όρους Σινά», ανά τους αιώνες αναφέρεται και ως «Μονή του Αγίου Όρους Σινά»«Μονή της Παναγίας της Βάτου»«Μονή του Σωτήρος Χριστού», μεταγενέστερα δε και κατά κανόνα σήμερα: «Μονή της Αγίας Αικατερίνης»


Από τις μορφές των πλέον των εκατόν εβδομήντα Σιναϊτών Αγίων διακρίνονται για την καθολική τους αποδοχή σε όλο τον χριστιανικό κόσμο, πέραν της Πολιούχου της Μονής Αγίας Αικατερίνης, οι Άγιοι: Ιωάννης ο συγγραφέας της περίφημης Κλίμακος, οι Αναστάσιοι, οι νηπτικοί Νείλος, Ησύχιος και Φιλόθεος, ο Γρηγόριος ο Σιναΐτης, που διέδωσε τη νηπτική παράδοση στο Σλαβικό κόσμο. Τέλος την ευλάβεια της Αγίας Αικατερίνης μετέφερε στη Δύση ο Άγιος Συμεών ο Πεντάγλωσσος. 


Με την Ιερά Μονή Σινά, ως Κιβωτού του Χριστιανικού Κόσμου, πέρα από τα σημαντικά προσκυνήματα της Αγίας Κορυφής και της Αγίας Βάτου, συνδέεται ο Περίφημος Σιναϊτικός Κώδικας, το πληρέστερο και αρχαιότερο χειρόγραφο για την παράδοση του κειμένου της Βίβλου και κυρίως Διαθήκης η οποία είναι πλήρης. Η Βιβλιοθήκη της Μονής αποτελεί την πλουσιότερη Χριστιανική μοναστηριακή Βιβλιοθήκη στον κόσμο, και δεύτερη μετά την αντίστοιχη του Βατικανού, τουλάχιστον ως προς τα ελληνικά χειρόγραφα και παλαιά έντυπα. Μεταξύ των φορητών εικόνων που φυλάσσονται εδώ, περιλαμβάνονται οι περισσότερες και οι παλαιότερες σωζόμενες που εικονίζουν το Χριστό, την Παναγία, και άλλους Αγίους. Παράλληλα διαθέτει μία από τις διεθνώς σημαντικότερες και πλουσιότερες συλλογές Χριστιανικών κειμηλίων


Στο πέρασμα των αιώνων όχι μόνον απλοί προσκυνητές, αλλά και μεγάλοι θρησκευτικοί και πολιτικοί ηγέτες Ανατολής και Δύσης, προστάτευσαν τη Μονή, όπως η Αγία Ελένη, Πάπες και Πατριάρχες, ο Αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ο ιδρυτής του Ισλάμ Μωάμεθ, ο Σουλτάνος Σελίμ ο Α΄, η Μεγάλη Αικατερίνη της Ρωσίας, ο Μέγας Ναπολέων και άλλοι. Το ίδιο ενδιαφέρον εκδηλώνουν και σήμερα όλοι οι σύγχρονοι μεγάλοι ηγέτες. 


Ο θρησκευτικός και ευρύτερα πνευματικόςπολιτιστικός της χαρακτήρας και η φιλανθρωπική της δραστηριότητα έχουν προσδώσει στην Ιερά Μονή Σινά ιδιαίτερη ακτινοβολία, καθώς αποτελεί σημείο αναφοράς των πιστών όχι μόνο του Χριστιανικού Κόσμου, αλλά και του Κόσμου των άλλων δύο μεγάλων θρησκειών της Βίβλου, του Ιουδαϊσμού, και τουΜωαμεθανισμού. 


Προσφάτως η Διεθνής κοινότητα δια της UNESCO, του πολιτιστικού φορέα του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών, έχει εντάξει την Ιερά Μονή Σινά με όλα τα κινητά και ακίνητα μνημεία της, όπως επίσης και την ευρύτερή της περιοχή, στον κατάλογο των Μνημείων της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. 


Οι Σιναΐτες Πατέρες, από την ύστερη αρχαιότητα έως σήμερα, διακονούν αδιάλειπτα μία παράδοση φιλανθρωπίας, ασκήσεως και προσευχής. Διαβιούν διακριτικά και ειρηνικά με τουςΒεδουΐνους κατοίκους της περιοχής, τους προσκυνητές και τους επισκέπτες, αφιερωμένοι στην προστασία της μεγάλης Σιναϊτικής Παραδόσεως, των Προσκυνημάτων, των Μνημείων της και των Μετοχίων της στην Αίγυπτο και το διεθνή χώρο. Με τον τρόπο αυτό, δια μέσου των αιώνων, διατηρείται ο χώρος αυτός ως ένας ιερός βιβλικός τόπος, όπου μέχρι σήμερα το νόημα των γεγονότων της Νομοδοσίας και όλης της Παλαιάς Διαθήκης, φωτίζεται και ερμηνεύεται με την εποχή της Καινής Διαθήκης στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χριστού, την τιμή προς τη Θεοτόκο, και όλους τους Αγίους, ιδίως δε προς την Αγία Αικατερίνα