Λάθος η "άφεση αμαρτιών";

(...)
Αντιλαμβανόμαστε επίσης ότι το Δημόσιο επείγεται και "σφίγγεται" για έσοδα από όπου και αν μπορούν να έρθουν. Ακόμη και από τον ίδιο το διάολο.
Όμως, ακόμη και κάτω απ' αυτές τις περιστάσεις δε μπορούμε να δεχθούμε την άφεση των αμαρτιών ή ακόμη και την επιβράβευση σε λαθρεμπόρους, απατεώνες και κάθε λογής φιντάνι που έβλαψε τόσο πολύ και τόσο αισχρά την κοινωνία και το κράτος μας.
Η τήρηση κάποιων αρχών, πάντα έχει κάποιο (πρόσκαιρο) κόστος. Αξίζει να το υποστούμε. Επειδή έτσι δείχνουμε ότι ως κοινωνία, σεβόμαστε τη δικαιοσύνη και κάποιες στοιχειώδεις κοινωνικές αρχές.
Το μέτρο της Κυβέρνησης θα έπρεπε να αποκλείει άτομα ή επιχειρήσεις που έχουν υποπέσει σε συγκεκριμένα "βαριά" και ιδιαιτέρως "δόλια" αδικήματα.
(...)



Λάθος η "άφεση αμαρτιών" που προβλέπει για όλους 
-ακόμη και για απατεώνες και λαθρέμπορους- 
η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

 Από τα όσα είπε χθες στη Βουλή ο κ. Σαμαράς, θα δεχθούμε ως ορθή την παρατήρησή του για τη σπουδή της κυβέρνησης να περάσει με "πράξη νομοθετικού περιεχομένου" τη δυνατότητα διαγραφής -μέσω ρύθμισης έως και 100 δόσεις- προστίμων που έχουν επιβληθεί σ' επιχειρηματικούς ομίλους για παραβάσεις του φορολογικού και τελωνειακού κώδικα. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις πρόκειται για πρόστιμα και επιβαρύνσεις που έχουν επιβληθεί για φορολογικές απάτες, λαθρεμπόριο, παρακρατήσεις ΦΠΑ και ΕΦΚ κ.α.

Την ίδια θέση με αυτή της ΝΔ έχουν ανακοινώσει και το Πασόκ και το ΚΚΕ. Ως "Κίνημα Πολιτών - Έλληνες Φορολογούμενοι" συντασσόμαστε με την άποψη αυτή.

Αντιλαμβανόμαστε βέβαια ότι με αυτή τη ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς επιχειρηματίες που τιμωρήθηκαν άδικα ή τους επιβλήθηκαν υπερβολικά πρόστιμα, κατά την ανόητη πάγια συνήθεια της φορολογικής διοίκησης. Σ' αυτούς τους ανθρώπους θα δοθεί η δυνατότητα να ξαναδουλέψουν και να παράξουν στο μέλλον φόρους. Και αυτό είναι καλό.

Αντιλαμβανόμαστε επίσης ότι το Δημόσιο επείγεται και "σφίγγεται" για έσοδα από όπου και αν μπορούν να έρθουν. Ακόμη και από τον ίδιο το διάολο.
Όμως, ακόμη και κάτω απ' αυτές τις περιστάσεις δε μπορούμε να δεχθούμε την άφεση των αμαρτιών ή ακόμη και την επιβράβευση σε λαθρεμπόρους, απατεώνες και κάθε λογής φιντάνι που έβλαψε τόσο πολύ και τόσο αισχρά την κοινωνία και το κράτος μας.

Η τήρηση κάποιων αρχών, πάντα έχει κάποιο (πρόσκαιρο) κόστος. Αξίζει να το υποστούμε. Επειδή έτσι δείχνουμε ότι ως κοινωνία, σεβόμαστε τη δικαιοσύνη και κάποιες στοιχειώδεις κοινωνικές αρχές.

Το μέτρο της Κυβέρνησης θα έπρεπε να αποκλείει άτομα ή επιχειρήσεις που έχουν υποπέσει σε συγκεκριμένα "βαριά" και ιδιαιτέρως "δόλια" αδικήματα.

Ο κ. Σαμαράς είπε κάτι σωστό. "Θα ψάξουμε και θα δούμε ποιοί τελικά έσπευσαν να ωφεληθούν από τη διάταξη αυτή". Βέβαια, το να το πει αυτό, ο πρώην Πρωθυπουργός και επί σειρά ετών μέλος κυβερνήσεων, είναι πρόκληση και στάχτη στα μάτια μας. Θα κάνουμε πως ξεχνούμε ποιός το είπε και θα περιμένουμε τα αποτελέσματα των ελέγχων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εάν βέβαια γίνουν. 

Υπενθυμίζουμε ότι, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που υπεγράφη από το υπουργικό συμβούλιο την προηγουμένη Παρασκευή προβλέπει πως εκτός από τα πρόστιμα εκπρόθεσμης πληρωμής διαγράφονται και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής δήλωσης ή ανακριβούς δήλωσης, καθώς και πρόσθετοι φόροι ή τέλη του Ν. 2523/1997.

Συγκεκριμένα η ΠΝΠ στο άρθρο 2 αναφέρει πως το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 4321/2015 (Α΄ 32) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Βεβαιωμένες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.), τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) και τον Τελωνειακό Κώδικα, δύνανται να ρυθμίζονται, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, εφόσον έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως και την 1η Μαρτίου 2015 και έχουν καταχωρισθεί στα Βιβλία Εισπρακτέων Εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή σε ρύθμιση, με απαλλαγή κατά ποσοστό από πρόσθετους φόρους ή τέλη του Ν. 2523/1997, πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής δήλωσης ή ανακριβούς δήλωσης του Ν. 4174/2013 (ΚΦΔ) που έχουν συμβεβαιωθεί με την κύρια οφειλή και από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν ως ακολούθως:»

Υπενθυμίζεται πως στην αρχική της μορφή, η ρύθμιση των 100 δόσεων προέβλεπε μόνο τη διαγραφή των προσαυξήσεων λόγω παρέλευσης της προθεσμίας πληρωμής του φόρου.

Πλέον, μπορούν να ρυθμιστούν και να διαγραφούν εξ ολοκλήρου ή σε ποσοστό ανάλογα με τις δόσεις που θα επιλέξει ο καθένας για την ρύθμιση ακόμα και τα πρόστιμα του νόμου 2523/1997 αλλά και τα διαδικαστικά πρόστιμα του νόμου 4174/2013.

31-3-2015
http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3267.html