"Η Ελλάδα είναι το θύμα, για το οποίο δεν νομιμοποιείται να ηθικολογεί η Β.Ευρώπη"


 Τη θέση πως ο Βορράς της Ευρώπης δεν δικαιολογείται σε καμιά περίπτωση να εκφράζει «ηθική αγανάκτηση» και να κουνά το δάκτυλο για την Ελλάδα, η οποία υπερφορτώθηκε με χρέη πολύ πέραν της πραγματικής οικονομικής της δύναμης και στην οποία δεν έφθασε ούτε το ένα δέκατο του «πακέτου διάσωσης» διατυπώνει η οικονομική αναλύτρια και συνιδρύτρια του «Centre for New Empowerment Concepts» της Βιέννης, Κλαούντια Μιούλερ-Έλζιγκαν, σε σχόλιο της που δημοσιεύεται στη σημερινή «Βίνερ Τσάιτουνγκ».

Καταδικάζοντας ποικιλότροπα τις κερδοσκοπικές μεθόδους, η κ. Μιούλερ-Έλζιγκαν επισημαίνει ότι το ισχύον χρηματοπιστωτικό σύστημα δεν είναι ούτε αριθμητικό μέγεθος, ούτε μέσο συναλλαγής, αλλά «εργαλείο εξουσίας, η οποία προέκυψε δια μέσου του χρόνου ως διεφθαρμένη συμβίωση του συχνά αποκαλούμενου "ένα τοις εκατό" της οικονομικής ολιγαρχίας, με την ελέγχουσα τα κρατικά αποθέματα εξουσίας, πολιτική κάστα, μια συμβίωση, που, δυστυχώς, καθίσταται δυνατή με την κατά βάση τιμιότητα και την καλοπροαίρετη ευπιστία των μαζών».
  
Όπως τονίζει, μόνον με αυτό τον τρόπο μπορεί αυτό το «ένα τοις εκατό» και μετατοπίζει τα κερδοσκοπικά κατασκευάσματά του στην πραγματική οικονομία, μόνον έτσι μπορεί και εξασφαλίζει τα bail-outs και τα bail-ins της πραγματικής οικονομίας για τα αποτυχημένα κερδοσκοπικά κατασκευάσματά του, και μόνον έτσι πιστεύει αυτό το «ένα τοις εκατό» ότι μπορεί να εξαναγκάσει το «99 τοις εκατό» στη δουλεία συμφωνιών που διαρκούν ολόκληρες γενιές.

Η ίδια αναφέρει ότι «για να διατηρηθεί η πλασματική κατασκευή του "έχειν" για το "ένα τοις εκατό", πρέπει το "99 τοις εκατό" να υπερφορτωθεί με "πρέπει", κάτι που συνέβη στην Ελλάδα, η οποία υπερφορτώθηκε με χρέη πολύ πέραν της οικονομικής της δύναμης και η οποία είναι περισσότερο θύμα παρά θύτης».

Η κ. Μιούλερ-Έλζιγκαν καταγγέλλει πως λιγότερο από 10% του προβλεπόμενου «πακέτου διάσωσης» με δάνεια για την Ελλάδα έφθασε πραγματικά στη χώρα, αλλά αυτά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για να εξυγιανθούν τα ισοζύγια γερμανικών και γαλλικών τραπεζών.

Ακολούθως, η αναλύτρια θέτει σειρά βασικών ερωτημάτων για το κατά πόσο είναι νόμιμο να αποπληρώνονται δάνεια, τα οποία δεν δόθηκαν στην πραγματική οικονομία, με κεφάλαια και τόκους από την πραγματική οικονομία, για το έως πού φθάνει η εντολή στην αντιπροσωπευτική δημοκρατία και επίσης για το κατά πόσον ευθύνεται πραγματικά ο λαός για τα χρέη του «πρίγκηπά» του.

Η ίδια εκτιμά πως δεν υπάρχει λύση μέσα στο υπάρχων σύστημα και πως μόνον ένα αποφασιστικό, επαναστατικό βήμα από αυτό το «99 τοις εκατό» μπορεί ίσως να σώσει την Ελλάδα, δηλαδή διακοπή όλων των πληρωμών τόκων, περιορισμός της αποπληρωμής κεφαλαίων μόνον στο επίπεδο των κεφαλαίων που πραγματικά εισέρρευσαν στην ελληνική οικονομία και εισαγωγή μιας νέας δραχμής ως κυρίαρχου νομίσματος, ελεύθερου από χρέη και τόκους, ακόμη και αν γι αυτό απαιτείται μια έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=4939215&nid=2245770
4/3/2015

Σκίτσο του Γ.ΙΩΑΝΝΟΥ


ΣΧΕΤΙΚΑ

Mehr Opfer als Täter

 Es mag sein, dass "die Griechen" dem süßen Nichtstun zuneigen und die kreative Buchführung übertrieben haben. Doch steht dem Norden Europas keinerlei moralische Entrüstung und plusternde Oberlehrerhaftigkeit zu. Denn auch er hat den "point of no return" längst überschritten, und der zyklische Zusammenbruch durch den gewollten systemischen Fehler unserer schuldbasierenden, zinseszinsbelasteten Fiat-Geldschöpfung ist auch ihm immer dichter auf den Fersen, rapide verstärkt durch die von jeder Realwirtschaft losgelösten Geldmengenvervielfachung der vergangenen Jahre sowie die sich immer höherfrequent selbstverstärkenden spekulativen Risiken. Alleine der Buchwert der von der Deutschen Bank gehaltenen spekulativen Derivate entspricht dem Zwanzigfachen der deutschen Volkswirtschaft.

Unser Geldsystem ist nicht Rechengröße und Tauschmittel, sondern Machtinstrument. Macht entstanden über die Zeit als korrupte Symbiose des oft zitierten einen Prozents, der "too big to fail"-Finanzoligarchie, und der die staatlichen Gewaltressourcen kontrollierenden Politkaste. Aber leider auch ermöglicht durch die prinzipielle Rechtschaffenheit und gutmütige Leichtgläubigkeit der Massen.

Nur dadurch können die Ein-Prozenter ihre spekulativen Fiktionen auf die Realwirtschaft umlegen; nur dadurch können sie realwirtschaftliche Bail-outs und -ins für ihre fehlgeschlagenen spekulativen Fiktionen zugesprochen bekommen; nur dadurch glauben sie nun, die 99 Prozent in die generationsübergreifende Vertragsknechtschaft zwingen zu können. Jetzt, da die westliche Welt weder aus externen noch aus internen Quellen Wertschöpfungszuwächse generieren kann, die den Zinshunger zu befriedigen in der Lage wären, beginnt das System sich selbst zu verschlingen. Erst an der Peripherie, dann langsam auch im Kern.

Um die Fiktion des "Habens" der Ein-Prozenter aufrechtzuerhalten, müssen die 99 Prozent um jeden Preis mit "Soll" überhäuft werden. So geschehen auch in Griechenland, das sehenden Auges weit jenseits seiner realen Wirtschaftskraft mit Schulden überhäuft wurde.

Trotz aller Finanzkreativität ist Griechenland mehr Opfer als Täter. Weniger als zehn Prozent des Griechenland zugewiesenen "Rettungspaketes" aus Fiatgeld-Krediten sind tatsächlich in Griechenland gelandet, sondern dienten vor allem der Bilanzbereinigung deutscher und französischer Banken.

Es stellen sich grundsätzliche Fragen: Wie legitim ist der Anspruch, Fiatgeld-Kredite ohne realwirtschaftlichen Einsatz mit Kapital und Zinsen aus realwirtschaftlichen Werten abgegolten zu bekommen? Und wie weit geht das Mandat in der repräsentativen Demokratie? Haftet das Volk wirklich für die Schulden des Prinzen?

Es gibt keine Lösung mehr innerhalb des bestehenden Systems. Nur ein geschlossener, revolutionärer


Schritt durch und für die 99 Prozent kann Griechenland vielleicht noch retten: Einstellung aller Zinszahlungen, Limitierung der Kapitalrückzahlung auf den Umfang der tatsächlich geflossenen Mittel. Und Einführung einer Neuen Drachme als souveränes Demurrage-Geld, frei von Schuld- und Zinsbelastung.



Claudia Müller-Elsigan 
ist Mitbegründerin des Centre for New Empowerment Concepts 
(CNEC).

 ΠΗΓΗ:
http://www.wienerzeitung.at/meinungen/gastkommentare/738521_Mehr-Opfer-als-Taeter.html