Scandals ...''Μade in Germany'' !

Scandals  ''made in Germany'' ...
Περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα 
- VW, Audi, Skoda, Seat και Porche - 
είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων!


ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ.
Το «Made in Germany» καταρρέει από την απάτη της Volkswagen. 

Ανυπολόγιστες διαστάσεις έχει λάβει το σκάνδαλο με τους «πειραγμένους» κινητήρες ντίζελ της Volkswagen, μετά και την επίσημη παραδοχή του γερμανικού κολοσσού. Η μετοχή της εταιρείας καταβαραθρώθηκε παρασύροντας σε πτώση και πολλές άλλες μετοχές από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως η απάτη από το «καμάρι» της γερμανικής βιομηχανίας έχει και μια επιπλέον επίπτωση, ίσως και τη σημαντικότερη: Το κύρος του «Made In Germany» τίθεται πλέον υπό αμφισβήτηση, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που γερμανικός κολοσσός εμπλέκεται σε σκάνδαλο.

Περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα - VW, Audi, Skoda, Seat και Porche - είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων. Η απάτη ανακαλύφθηκε στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία EPA που αποκάλυψε την υπόθεση την Παρασκευή, η Volkswagen είχε ενημερωθεί από το 2014 για τις διαφορές ανάμεσα στις πραγματικές εκπομπές ρύπων και τις καταγεγραμμένες από τους ελέγχους τιμές. Όπως αποδείχθηκε τα πετρελαιοκίνητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μπορούσαν να παράγουν «κρυφά», έως και 40 φορές περισσότερη ρύπανση από την επιτρεπόμενη. Το σκάνδαλο αφορά όλους τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189. Σειρά ποινικών ερευνών έχει ήδη ανοίξει στις ΗΠΑ, από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, και από το υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

Την έναρξη σχετικών ερευνών ανακοίνωσαν πως θα διεξάγουν και η Νότια Κορέα, η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία. Στη Γερμανία, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε τη συγκρότηση επιτροπής, τα μέλη της οποίας  - υπάλληλοι και επιστήμονες- θα μεταβούν τις προσεχείς ημέρες στο Βόλφσμπουργκ όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας. Η Volkswagen , η οποία είναι πιθανόν να κληθεί να καταβάλει μέχρι και 18 δισεκατομμύρια δολάρια πρόστιμο μόνο στις ΗΠΑ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της απόσυρσης οχημάτων και των δικαστικών διαδικασιών, είναι αναγκασμένη να προβλέψει ποσόν ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στον ισολογισμό του τρίτου τριμήνου, υπονομεύοντας την κερδοφορία του ομίλου που έχει κύκλο εργασιών 200 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί 600.000 εργαζόμενους. Σημειώνεται πως η Volkswagen εκθρόνισε πρόσφατα την Toyota από την πρώτη θέση των πωλήσεων αυτοκινήτων ντίζελ.

Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το επίμαχο λογισμικό είναι εγκατεστημένο και σε άλλα οχήματα του ομίλου, κατά συνέπεια το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο τα οχήματα της Volkswagen και της Audi, αλλά εν δυνάμει και αυτοκίνητα Skoda και Seat. «Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι αυτό είναι ένα θέμα που αφορά σε ολόκληρη την βιομηχανία», υποστήριξε για την απάτη της Volkswagen η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA (European Automobile Manufacturers' Association).

Η μετοχή της Volkswagen, την Τρίτη, υποχώρησε κατά 19,82%, ενώ συνολικά τις δύο τελευταίες ημέρες έχει χάσει το 35% της αξίας. Μαζί με τις μετοχές της όμως κατέρρευσε και η δημόσια εικόνα της. Ο επικεφαλής του ομίλου Μάρτιν Βίντερκορν, ο «κύριος ποιότητα» όπως τον αποκαλούσαν - τουλάχιστον μέχρι σήμερα -, παραδέχτηκε την Τρίτη την απάτη, σημειώνοντας πως αυτή τη στιγμή δεν έχει τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και ισχυρίστηκε πως θα ρίξει φως στην υπόθεση. «Η εταιρεία μας υπήρξε ανέντιμη, θα έλεγα "τα σκα…σαμε"», παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen America Μίκαελ Χορν.

Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρονται σε σενάρια αποπομπής του Μάρτιν Βίντερκορν. «Γνωρίζω κάθε βίδα των αυτοκινήτων μας!», υπερηφανευόταν συχνά. Μια δήλωση που σήμερα γυρίζει μπούμερανγκ, καθώς αποτελεί ομολογία προσωπικής ευθύνης στο σκάνδαλο. Μέχρι σήμερα ο Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής της εταιρείας από το 2007, παρουσιαζόταν ως «τελειομανής» και ο «φόβος και ο τρόμος» των μηχανικών, καθώς σύμφωνα με τον μύθο που είχε φτιάξει γύρω από το όνομά του επιθεωρούσε προσωπικά κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.

«Μια παγκόσμια γερμανική αυτοκρατορία του αυτοκινήτου συνθλίβεται αυτές τις μέρες υπό το βάρος ενός σκανδάλου που σύμφωνα με τους σχολιαστές δεν ταιριάζει στο προφίλ και στη φήμη που έχει αποκτήσει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας Made in Germany», σχολιάζει η Deutsche Welle για την απάτη της Volkswagen. «Ο ρυθμός με τον οποίο καταρρίπτεται αυτές τις μέρες ο μύθος VW κόβει την ανάσα και παράλληλα προκαλεί τεράστια ανησυχία», υποστηρίζει η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου. «Η πτώση της μετοχής της είναι χωρίς προηγούμενο, όπως και η απώλεια της αξιοπιστίας της». Για τον αρθογράφο της εφημερίδας Die Welt του Βερολίνου το σκάνδαλο ρίχνει βαριά τη σκιά του σε ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και εξηγεί γιατί: «Οι γερμανικές επιχειρήσεις είναι επιτυχημένες παγκοσμίως γιατί η ένδειξη Made in Germany αποτελεί εχέγγυο ότι το προϊόν ανταποκρίνεται απόλυτα στις προδιαγραφές. Πρόκειται για μια αρετή, η οποία δεσμεύει όλους τους γερμανούς επιχειρηματίες και ιδιαίτερα τους κατασκευαστές αυτοκινήτων», υπενθυμίζει η εφημερίδα.

«Όταν ένας πρόεδρος του ΔΣ της δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου παραδέχεται δημοσίως το λάθος του και ζητά συγγνώμη, δύο τινά μπορεί να ισχύουν: Είτε πρόκειται για ένδειξη μεγαλοσύνης, είτε για ανυπέρβλητο εγωισμό», υποστηρίζει η Weser Kurier. «Διότι στα καθήκοντα ενός επικεφαλής συμπεριλαμβάνεται να υπηρετεί την εταιρεία του. Στην περίπτωση της VW χρειάζεται μια νέα αρχή και μάλιστα άμεσα. Μια συγγνώμη δεν αρκεί».

Το θέμα απασχολεί εν γενεί τον διεθνή Τύπο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σχόλιο της La Repubblica «Οι Γερμανοί γνωρίζουν πολύ καλά περί τίνος πρόκειται, γιατί στη γλώσσα τους υπάρχει μια λέξη που συναντάται ακριβώς έτσι σε όλες τις άλλες γλώσσες, η λέξη χαιρεκακία, και περιγράφει αυτό που προκαλεί το σκάνδαλο της VW» παρατηρεί ο ιταλός αρθρογράφος. «Η Γερμανία, που τους προηγουμένους μήνες μετετράπη σε μεγάλο κατήγορο, βρίσκεται αυτές τις μέρες στο εδώλιο του κατηγορουμένου, εκεί που κάθισε και ο Τσίπρας, ο ‘μέγας κατηγορούμενος’, θέση που όπως φαίνεται έχει εγκαταλείψει», σημειώνει.

«Πολυεθνικές με σχεδόν ανεξάντλητους οικονομικούς πόρους είναι σχεδόν αδύνατο να εμφανίζονται ως η προσωποποίηση της αρετής (…) οι δυσκολίες της VW δείχνουν το κόστος που μπορεί να προκύψει όταν παίζει κανείς με την ηθική και την ειλικρίνεια ακόμη κι αν πρόκειται για έναν πολυεθνικό όμιλο», γράφει η Le Figaro. Οι Times του Λονδίνου αναφέρονται σε ένα δυνατό πλήγμα στην πιο ισχυρή οικονομική δύναμη της Ευρώπης. «Η κρίση στην VW είναι χωρίς αμφιβολία ενδεικτική για το τίμημα της απάτης (…) το πρόστιμο μπορεί να ανέλθει σε 18 δις δολάρια (…) Πρόκειται για το χειρότερο σκάνδαλο στην ιστορία της σύγχρονης Γερμανίας και θα μπορούσε να οδηγήσει στο τέλος της μαζικής παραγωγής κινητήρων ντίζελ». Τέλος η γαλλική οικονομική εφημερίδα les Echos διερωτάται: «Μα τι σκέφτηκαν οι ιθύνοντες για να θέσουν σε τέτοιο κίνδυνο το μέλλον του ομίλου; Τι ποσοστό αγοράς, τι πιθανό κέρδος δικαιολογεί αυτή την απόφαση;».

Είναι γεγονός πως το σκάνδαλο έχει προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στη δημόσια εικόνα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε συνέντευξή του στη γερμανική ραδιοφωνία ο διευθυντής του Think Tank για Οικονομική Δεοντολογία του Βερολίνου, Ούλριχ Τίλεμαν αναφέρθηκε σε αυτόν ακριβώς τον προβληματισμό. «Και το “Made in Germany“ όπως και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκτούν κακή φήμη, διότι η εγκληματική ενέργεια που υπάρχει πίσω από αυτό μας αφήνει όλους άφωνους. Δεν μπορώ να φανταστώ πάντως ότι οι υπεύθυνοι είχαν άγνοια», σχολιάζει ο Τίλεμαν, λέγοντας πως θεωρεί εξαιρετικά απίθανο να μην γνώριζαν τα ανώτερα στελέχη τι συνέβαινε στην επιχείρηση. «Πρέπει να εντοπισθεί ποιος ήξερε τι, ποιος έλαβε τις αποφάσεις», δήλωσε ο Ολαφ Λίες, υπουργός Οικονομίας του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, μετόχου της Volkswagen με το 20% των μετοχών και μέλος του Συμβουλίου Εποπτείας της εταιρείας.

23-9-2015
http://tvxs.gr/news/kosmos/made-germany-katarreei-eksaitias-tis-apatis-tis-volkswagen



Πέρα από τη Volkswagen

Κακή εκτίμηση ενός μάνατζερ για το μέχρι πού μπορεί να φθάσει μια επεκτατική επιθετική πολιτική ενός ομίλου που διεκδικεί την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά; Σε καμία περίπτωση, καθώς το σκάνδαλο Volkswagen είναι η πιστοποίηση μιας σταθερής συνολικής στρατηγικής της Γερμανίας στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον: μιας στρατηγικής αλά καρτ εναρμόνισης προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και την παγκοσμιοποίηση και ταυτόχρονα ομερτά γύρω από παραβατικές πρακτικές επιχειρηματικών ομίλων και τραπεζών που αν αθροιστούν και αν προστεθεί και η πολιτική της χώρας στην κρίση της Ευρωζώνης φωτίζουν μια στρατηγική «γαλατικού χωριού» στην καλύτερη περίπτωση και ταραξία της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και παγκοσμιοποίησης στη χειρότερη.

Το σκάνδαλο του μαύρου ταμείου της Siemens στις ΗΠΑ ανέδειξε δύο ενδιαφέρουσες πολιτικές πτυχές: Η έκταση και το μέγεθος των προμηθειών έναντι συμβολαίων πρώτον νομιμοποιεί την υποψία ότι υπήρχε ευρύτερη εθνική κεντρική πολιτική στήριξη στη Siemens και δεύτερον ότι οι αποκαλύψεις δεν έγιναν μόνον από τους ντετέκτιβ που προσέλαβε ο κύριος ανταγωνιστής της, η General Electric, αλλά προφανώς υπήρξε αποφασιστική συμβολή των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ με αποτέλεσμα αποκαλύψεις παγκόσμιας εμβέλειας για τις πρακτικές του γερμανικού ομίλου.

Η στάση του Βερολίνου από τη Σύνοδο Κορυφής του Ιουνίου του 2012 μέχρι και σήμερα ως προς την τραπεζική ένωση και εδώ και έναν χρόνο η γερμανική καχυποψία απέναντι στη συνθήκη ΤΤΙΡ (Διατλαντική Εταιρική Σχέση Εμπορίου και Επενδύσεων) που προωθούν οι ΗΠΑ είναι μια έμμεση ομολογία για τους σκελετούς που είναι κλειδωμένοι στα θησαυροφυλάκια των γερμανικών τραπεζών από τους συστημικούς κολοσσούς όπως οι Deutsche Bank-Commerzbank μέχρι και κυρίως τις τοπικές Landesbank, που είναι τα εργαλεία της πολιτικής διαπλοκής αλλά και ενός ανεπίσημου αλλά εθνικού προστατευτισμού σε βάρος των εταίρων εντός και εκτός ΕΕ

Μια ολοκληρωμένη τραπεζική ένωση στην Ευρωζώνη που δεν θα περιοριζόταν στις συστημικές τράπεζες αλλά κυρίως μια εφαρμογή της συνθήκης ΤΤΙΡ που προβλέπει ενιαίους κανόνες δανειοδότησης των επιχειρηματικών ομίλων στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη θα σάρωνε τα τείχη του γαλατικού χωριού της Γερμανίας.

Θα ακύρωνε την υβριδική στρατηγική εθνικής περιχαράκωσης και αλά καρτ συμμετοχής στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση - παγκοσμιοποίηση. Το σκάνδαλο Volkswagen είναι μια επιβεβαίωση ότι η πολιτική της Γερμανίας στην Ευρωζώνη, η αποφυγή αμοιβαιοποίησης του κινδύνου, δεν είναι ιδεολογική αγκύλωση αλλά η ορατή κορυφή μιας εθνικής στρατηγικής περιχαράκωσης ενός μοναχικού μονοπατιού (Sonderweg), όπως είχε ονομασθεί στις αρχές του 20ού αιώνα.

 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΟΠΟΥΛΟΣ
23-9-2015
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=31706&subid=2&pubid=64256148






The corporate VW logo of Volkswagen and their current slogan: 'Das Auto.' (lit. 'The Car') are illuminated in the pavilion of the German car manufacturer at the International Motor Show IAA in Frankfurt/Main, 23 September 2015. Volkswagen's board began a crisis meeting on 23 September that could decide the future of board chairman Martin Winterkorn, as Europe's biggest carmaker struggles to respond to a deepening emissions testing scandal. The carmaker's weekend admission that it had installed sophisticated software in its diesel models aimed at beating US exhaust tests has sent shockwaves through the German auto industry. EPA/BORIS ROESSLER

 Το σκάνδαλο Volkswagen, εφιάλτης για την Άγγελα Μέρκελ

Από όλες τις κρίσεις που έχουν φτάσει στο τραπέζι της Άγγελα Μέρκελ τα τελευταία χρόνια- ξεκινώντας από την κρίση του χρέους και φτάνοντας στην προσφυγική κρίση-, καμιά δεν συνιστά τόσο μεγάλη πρόκληση για τη Γερμανίδα καγκελάριο όσο το σκάνδαλο της Volkswagen.

«Εδώ κινδυνεύει ολόκληρη η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας», έγραψε η εφημερίδα του Βερολίνου «Τάγκεσπιλ» (Tagesspiegel). «Κι όταν κινδυνεύει η αυτοκινητοβιομηχανία, κινδυνεύουν σχεδόν τα πάντα».

Ο εξαναγκασμός του προέδρου της VW, Μάρτιν Βίντερκορν σε παραίτηση δεν πρόκειται να οδηγήσει σε εκτόνωση του σκανδάλου.

Δεδομένης της σημασίας της βιομηχανίας αυτής για την οικονομία, μερικοί οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της γερμανικής παραγωγής, ο πανικός που έχει προκληθεί είναι δικαιολογημένος. Για πρώτη φορά, η Γερμανία δεν αποτελεί τη λύση στο πρόβλημα: ΕΙΝΑΙ το πρόβλημα.

Οι επιπτώσεις αυτής της δυναμικής εκτείνονται πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία και περιπλέκουν τις προσπάθειες του Βερολίνου να επιλύσει τις άλλες κρίσεις στην Ευρώπη, είτε είναι οικονομικές είτε πολιτικές.
Με λίγα λόγια, η Γερμανία έχει χάσει το πλεονέκτημα.

Για πολλά χρόνια, η Μέρκελ, όπως και οι προκάτοχοί της, αγωνίστηκε να προστατεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας της από τους ελέγχους. Καθώς οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι ειδικεύονται σε βαριές λιμουζίνες, η προσπάθεια ήταν κατά συνέπεια να αποτραπούν τα όρια στις εκπομπές ρύπων.

Όταν η Ευρώπη ήταν έτοιμη να αποφασίσει αυστηρότερες προδιαγραφές, πριν από δύο χρόνια, το Βερολίνο παρενέβη την τελευταία στιγμή και απαίτησε τα μέτρα να είναι πιο χαλαρά.

Ο Ματίας Βίσμαν, υπουργός Μεταφορών επί καγκελαρίου Χέλμουτ Κολ και τώρα επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων, έγραψε τότε στη Μέρκελ και της ζήτησε να παρέμβει. «Τα αυθαιρέτως καθοριζόμενα όρια θέτουν σε κίνδυνο το 60% των θέσεων εργασίας στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας» της έγραψε, αποκαλώντας την, «αγαπητή Άνγκελα».

Στο τέλος, οι αυτοκινητοβιομήχανοι νίκησαν.

Δεν υπάρχει βέβαια τίποτα το μεμπτό στην προσπάθεια μιας χώρας να προστατεύσει μια βασική βιομηχανία της. Το πρόβλημα είναι ότι την ίδια ώρα που προσπαθούσε να μετριάσει τα όρια, η Γερμανία πίεζε άλλες χώρες να εγκαταλείψουν την πυρηνική ενέργεια και να ακολουθήσουν τη δική της «Energiewende», δηλαδή τη στροφή στην πράσινη ενέργεια.

Ενώ το Βερολίνο καταγγέλλει άλλες χώρες για την ποιότητα του αέρα, επιδοτεί στο δικό του έδαφος το ντίζελ, ευνοώντας την αποτελεσματικότητα αυτού του καυσίμου έναντι της ποιότητας του αέρα. Και όλα αυτά, προς το συμφέρον της VW και άλλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Πίσω από όλα αυτά, λένε οι επικριτές της Μέρκελ, βρίσκεται η στενή σχέση ανάμεσα στους πολιτικούς της Γερμανίας και την αυτοκινητοβιομηχανία.

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες νομίζουν πως μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν» λέει ο Μίχαελ Κράμερ, ευρωβουλευτής με τους Πράσινους που ειδικεύεται σε θέματα μεταφορών.

Είναι αδύνατο να αρνηθεί κανείς τη στενή σχέση μεταξύ της πολιτικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία. Στη διάρκεια της εβδομάδας, η περιοχή του Βερολίνου με τα κυβερνητικά κτίρια είναι γεμάτη με μαύρα Mercedes, BMW και Audi. Η βιομηχανία προμηθεύει την κυβέρνηση με τα ακριβά της μοντέλα σε ειδικές τιμές. Η Μέρκελ, που είναι γνωστή για τα απλά της γούστα, δεν κρύβει ότι της αρέσει το Α8 της Audi.

Ο αντικαγκελάριος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ ήταν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της VW για πολλά χρόνια όταν ήταν πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας. Το κρατίδιο, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας, είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχός της. Πάνω από 100.000 άνθρωποι εργάζονται στην εταιρεία στην Κάτω Σαξονία, γεγονός που καθιστά την VW τον μεγαλύτερο εργοδότη στην περιοχή.

Αλλά και όταν αποχώρησε από τη θέση του, το 2003, ο Γκάμπριελ συνέχισε να εργάζεται στην εταιρεία ως σύμβουλος.
Στο παρελθόν, οι Γερμανοί δεν έδιναν μεγάλη προσοχή στη σχέση της βιομηχανίας με τους πολιτικούς. Σε μια χώρα που δεν έχει πολλά εθνικά σύμβολα, το όνομα VW ήταν πάντα συνδεδεμένο με την εθνική υπερηφάνεια. Ίσως τώρα αυτό να αρχίσει να αλλάζει.

  September 25, 2015 
Του Μάθιου Κάρνιτσνιγκ
(Πηγή: Politico.eu)
Ο Μάθιου Κάρνιτσνιγκ είναι αρθρογράφος του ιστότοπου Politico
http://mignatiou.com/2015/09/to-skandalo-volkswagen-efialtis-gia-tin-angela-merkel/




Here's what Volkswagen did and how it got caught:
 http://www.businessinsider.com/heres-what-volkswagen-did-and-how-they-got-caught-2015-9?utm_source=feedly&utm_medium=referral