Η Συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες! "Χάϊδεμα" 'Ανευ Ορίων για την Άγκυρα




Το κοινό “σχέδιο δράσης” ΕΕ-Τουρκίας για τους πρόσφυγες είναι ένα κείμενο “παιδικό ανάγνωσμα” σ΄ ότι έχει να κάνει με τις αιτίες του φαινομένου, με εξοργιστικές επισημάνσεις των Ευρωπαίων για τις “αξιέπαινες προσπάθειες” της Τουρκίας να “παράσχει μαζική ανθρωπιστική βοήθεια” και βέβαια με υποσχέσεις και δεσμεύσεις της ΕΕ για παροχή χρημάτων και άλλων διευκολύνσεων στην Άγκυρα. Υπολογίζεται ότι σε πρώτη φάση η ΕΕ θα δώσει 3 δις με τον Νταβούτογλου να δηλώνει ότι θέλει κι άλλα!

Όλο το κείμενο του κοινού “σχεδίου δράσης” ΕΕ-Τουρκίας

Η διεθνής κοινότητα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή κρίση, η οποία απαιτεί αλληλεγγύη, συναδελφικότητα και αποτελεσματικότητα. Οι προκλήσεις είναι κοινές και οι απαντήσεις πρέπει να είναι συντονισμένες. Η Τουρκία ως υποψήφια προς ένταξη χώρα και η Ε.Ε. είναι αποφασισμένες να αντιμετωπίσουν και να ξεπεράσουν τις υφιστάμενες προκλήσεις με συντονισμένο τρόπο. Αυτή η συντονισμένη δράση θα στείλει ένα σαφές μήνυμα μιας Ευρώπης δυνατότερης. Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι στο επίκεντρο της κοινή μας προσπάθεια. 

Το σχέδιο δράσης αντανακλά την κατανόηση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και της Τουρκικής Δημοκρατίας ώστε να εντείνουν τη συνεργασία τους για τη στήριξη των Σύρων που τελούν υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας και τη διαχείριση της μετανάστευσης σε μια συντονισμένη προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κρίσης που δημιουργήθηκε από την κατάσταση στη Συρία. Όπως προκύπτει από το δείπνο εργασίας της ΕΕ-Τουρκίας στις 17 Μαΐου και την άτυπη σύνοδο των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ στις 23 Σεπτεμβρίου του 2015 όπου η Ευρωπαίοι ηγέτες ζήτησαν την ενίσχυση του διαλόγου με την Τουρκία σε όλα τα επίπεδα. Το σχέδιο δράσης προσδιορίζει μια σειρά κοινών δράσεων που πρέπει να εφαρμοστούν επειγόντως από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Τουρκική Δημοκρατία, με στόχο να ενισχύσει τις προσπάθειες της Τουρκίας όσον αφορά την διαχείριση της κατάστασης που έχει προκύψει εξαιτίας της μαζικής εισροής ατόμων που χρήζουν προσωρινής προστασίας. 

Το σχέδιο δράσης, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τη σημερινή κατάσταση κρίσης με τρεις τρόπους:
(α) Με την αναγνώριση των βασικών αιτιών που οδηγούν στη μαζική εισροή Σύρων, (β) Με την υποστήριξη των Σύρων θέτοντας τους υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας στις κοινότητες που τους φιλοξενούν στην Τουρκία και (γ) Με την ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη της παράνομης μετανάστευσης προς την ΕΕ
Η ΕΕ και η Τουρκία θα αντιμετωπίσουν την κρίση από κοινού με πνεύμα επιμερισμού των βαρών. Το σχέδιο βασίζεται σε και είναι αποτελείται από δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από την Τουρκία και την ΕΕ σε άλλα πλαίσια, ιδιαίτερα όσον αφορά την  διεξαγωγή διαλόγου που αφορά το καθεστώς χορήγησης άδειας εισόδου (Visa). Σε αμφότερα τα τμήματα αυτά το σχέδιο προσδιορίζει τις ενέργειες που πρόκειται να εφαρμοστούν ταυτόχρονα από την Τουρκία και την ΕΕ.
Η εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης θα πρέπει να καθοδηγείται και να εποπτεύεται από κοινού τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από την τουρκική κυβέρνηση, μέσω της δημιουργίας της ομάδας εργασίας σε υψηλό επίπεδο όσον αφορά την μετανάστευση. 

Μέρος Ι: 

Η υποστήριξη των Σύρων που τελούν υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας και η φιλοξενία τους στις κοινότητες της Τουρκίας
.
Η Τουρκία καταβάλλει αξιέπαινες προσπάθειες προκειμένου να παράσχει μαζική ανθρωπιστική βοήθεια και στήριξη σε μια άνευ προηγουμένου και συνεχώς αυξανόμενη εισροή των ανθρώπων που αναζητούν καταφύγιο από τη Συρία η οποία έχει υπερβεί τα 2.200.000 άτομα έως σήμερα. Η Τουρκία έχει ήδη δαπανήσει περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια € από δικούς της πόρους για την αντιμετώπιση της κρίσης. 
Υπό αυτό το πρίσμα, τα δύο μέρη θα αναλάβουν τις ακόλουθες δράσεις: 

Η πλευρά της ΕΕ προτίθεται να: 

1.
 Να προβεί στην εξασφάλιση, ανάλογα με τις αναδυόμενες ανάγκες, νέων κεφαλαίων, πέραν αυτών που προβλέπονται, για την ουσιαστική στήριξη της Τουρκίας για να αντιμετωπίσει την πρόκληση της φιλοξενίας των Σύρων που τελούν υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας. Τα κεφάλαια αυτά θα κινητοποιηθούν με τον πιο ευέλικτο και γρήγορο τρόπο. Ο προσδιορισμός των προτεραιοτήτων και οι τομείς στους οποίους θα πρέπει να κατανεμηθούν τα κεφάλαια θα αποφασιστεί από κοινού με τις τουρκικές αρχές. Προτεραιότητα θα δοθεί στα έργα που προβλέπουν την παροχή άμεσης ανθρωπιστικής βοήθειας, την παροχή νομικής και ψυχολογικής υποστήριξης, και την κοινωνική ένταξή τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Τουρκία, καθώς επίσης και την βελτίωση της πρόσβασης στην εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, αλλά και ενέργειες για τη στήριξη των κοινοτήτων υποδοχής σε τομείς που αφορούν τις υποδομές και τις υπηρεσίες. 
2. 
Εκτός από τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν βάσει της παραγράφου 1, να συνεχίσει, μέσω της στενής συνεργασίας με τις τουρκικές αρχές, για την παροχή άμεσης και βασισμένης σε αρχές, ανθρωπιστικής βοήθειας μέσω κατάλληλων ανθρωπιστικών οργανώσεων στην Τουρκία με σκοπό την κάλυψη των πλέον επειγουσών ανθρωπιστικών αναγκών, παράλληλα και τα διμερή προγράμματα συνεργασίας και με στόχο την αντιμετώπιση των αναγκών που δημιουργήθηκαν από την παρατεταμένη προσφυγική κρίση.

3.
 Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση της χρηματοδότησης που ορίζονται σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2, η ΕΕ μέσω των θεσμικών της οργάνων και η Τουρκία θα προβεί σε συνολική εκτίμηση των αναγκών από κοινού ως βάση για τον προγραμματισμό. Η αξιολόγηση θα επιτρέψει τον σχεδιασμό κατάλληλων δράσεων για την αντιμετώπιση των βασικών αναγκών των Σύρων που τελούν υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας καθώς και των κοινοτήτων που τους φιλοξενούν, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η εισροή των ανθρώπων, ιδίως όσον αφορά τις υποδομές. 
4. 
Συνέχιση της παροχής βοήθειας, και πέραν των 4,2 δισεκατομμύριων ευρώ που έχουν ήδη διατεθεί από την ΕΕ, για τους Σύριους πρόσφυγες που φιλοξενούνται στον Λίβανο, την Ιορδανία και το Ιράκ, καθώς και για τους Σύριους που βρίσκονται εκτοπισμένοι στο εσωτερικό της Συρίας, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αποδυνάμωση των παραγόντων που τους ωθούν αναγκάζοντάς τους να κινηθούν προς την Τουρκία. 5. Υποστήριξη των υφιστάμενων σχεδίων-προγραμμάτων των κρατών-μελών της ΕΕ που αφορούν στην επανεγκατάσταση. 

Η Τουρκία σκοπεύει να: 

1.
 Συνεχίσει και να ενισχύσει την αποτελεσματική εφαρμογή του νόμου περί αλλοδαπών και της διεθνούς προστασίας με την έγκριση του απαραίτητου νομικού πλαισίου και να αυξήσει την ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων μερών για την εφαρμογή του. 
2. 
Συνεχίσει να εξασφαλίζει ότι οι μετανάστες είναι καταγεγραμμένοι και εφοδιασμένοι με τα κατάλληλα έγγραφα, ώστε να μπορέσει να οικοδομήσει μια στρατηγική και δυναμική διαχείριση της μεταναστευτικού προβλήματος.

3.
 Συνεχίσει τις προσπάθειες για την υιοθέτηση και την εφαρμογή πολιτικών, προγραμμάτων και νομοθεσίας με σκοπό την παροχή διευκολύνσεων για τους Σύριους που τελούν υπό καθεστώς προσωρινής προστασίας, ώστε να έχουν πρόσβαση, καθόλη τη διάρκεια της παραμονής τους στην Τουρκία, στις δημόσιες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης για τους μαθητές, στις υγειονομικές υπηρεσίες καθώς και σε άλλους τομείς της οικονομίας. 
4.
 Διασφαλίσει ότι τα ευάλωτα άτομα καταγράφονται – αναγνωρίζονται και τυγχάνουν ειδικής μέριμνας. 

Μέρος ΙΙ: 

Ενίσχυση της συνεργασίας για την πρόληψη της παράνομης μετανάστευσης
Υπό αυτό το μέρος του σχεδίου δράσης, τα μέτρα θα βασιστούν στον διάλογο για απελευθέρωση της χορήγησης βίζα, στον οδικό χάρτη για το καθεστώς χορήγησης βίζα καθώς και στις διατάξεις της συμφωνίας επανεισδοχής ΕΕ-Τουρκίας. Για το σκοπό αυτό, τα δύο μέρη προτίθενται να αναλάβουν τις ακόλουθες δράσεις: 

Η πλευρά της ΕΕ προτίθεται να: 

1. 
Μεριμνήσει για την καλύτερη πληροφόρησης, με αμοιβαία συμφωνηθέντα τρόπο, των ανθρώπων που αναζητούν καταφύγιο στην Τουρκία για τους κινδύνους που συνδέονται με την παράνομη αναχώρηση (από την Τουρκία), καθώς και τις δυνατότητες που έχουν στη διάθεσή τους για να εισέλθουν με μεθοδευμένο τρόπο στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε άλλες χώρες, και τις τις σχετικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. 
2.
 Να στηρίξει περαιτέρω την Τουρκία προκειμένου να ενισχύσει την ικανότητά της για την καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης μεταναστών, ιδίως με την ενίσχυση της των περιπολιών της τουρκικής ακτοφυλακής καθώς και την ικανότητα εποπτείας από άλλες τουρκικές αρχές. 
3. 
Υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ και της Τουρκίας για την οργάνωση κοινών επιχειρήσεων επαναπατρισμού, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων επανένταξης, προς τις χώρες προέλευσης των παράνομων μεταναστών.

4.
 Υποστήριξη, στο πλαίσιο της εφαρμογής της σχέσης για τους "δρόμους του μεταξιού» για τη μετανάστευση και της ανάπτυξης του διαλόγου και της συνεργασίας με τις αρχές της ενδιαφερομένων κρατών μελών με σκοπό την πρόληψη της παράνομης μετανάστευσης, τον αγώνα κατά του λαθρεμπορίου και στη βελτίωση της διαχείρισης της μετανάστευσης. 
5. 
Ενίσχυση της ικανότητας της ΕΕ να ανταλλάσσει πληροφορίες με την Τουρκία για την καταπολέμηση των δικτύων λαθρεμπορίου με την ανάπτυξη ενός αξιωματικού συνδέσμου της FRONTEX στην Τουρκία, ο οποίος θα συνεργάζεται με τους αξιωματικούς συνδέσμους που έχουν ήδη αναπτυχθεί από την Τουρκία στην ΕΕ. 
6. 
Αυξήσει την χρηματοδοτική βοήθεια που προσφέρεται για να στηρίξει την Τουρκία προκειμένου να εκπληρώσει τις απαιτήσεις στους τομείς της εξέτασης – χορήγησης ασύλου δημιουργώντας δομές στα σύνορα της χώρας. 

Η Τουρκία σκοπεύει να: 

1. 
Ενισχύσει περαιτέρω της ικανότητας παρακολούθησης της τουρκικής ακτοφυλακής, κυρίως μέσω της αναβάθμισης του εξοπλισμού επιτήρησης, αυξάνοντας τις περιπολίες του τις δυνατότητες Έρευνας-Διάσωσης, περιλαμβανόμενης και της εντατικοποίησης της συνεργασίας με τα κράτη μέλη της ΕΕ. 
2. 
Να εντείνει τη συνεργασία με τις βουλγαρικές και ελληνικές αρχές ώστε να αποτραπεί η παράνομη μετανάστευση μέσω των κοινών χερσαίων συνόρων με την αποτελεσματική εφαρμογή της τριμερούς συμφωνία που υπεγράφη τον Μάιο του 2015, με την θέσπιση κοινού κέντρου στο Capitan Andreevo. 
3.
 Ενισχύσει την συνεργασία και την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ομαλή επανεισδοχή παράνομων μεταναστών που δεν έχουν ανάγκη διεθνούς προστασίας και προέρχονται από την τουρκική επικράτεια, σύμφωνα με τις καθιερωμένες διατάξεις διμερούς επανεισδοχής. 
4.
 Επιταχύνει τις διαδικασίες εξέτασης αιτήσεων και χορήγησης ασύλου ώστε να ολοκληρώνονται χωρίς καθυστέρηση και να χορηγείται η ιδιότητα του πρόσφυγα σε αυτούς των οποίων οι αιτήσεις έχουν αξιολογηθεί θετικά.

5.
 Να εναρμονίσει τις διαδικασίες που αφορούν την πολιτική θεωρήσεων, καθώς και την νομοθεσία σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό δίκαιο. 
6.
 Να συνεχίσει και να ενισχύσει τον αγώνα κατά της λειτουργίας των εγκληματικών δικτύων που συμμετέχουν στη λαθραία διακίνηση μεταναστών, κυρίως με την αύξηση της επιχειρησιακής συνεργασίας μεταξύ των τουρκικών αρχών με τους ομολόγους τους των κρατών-μελών καθώς και με τους οργανισμούς της ΕΕ. Τα παραπάνω περιλαμβάνουν την ενίσχυση των κανόνων που απαιτούνται για να διευκολυνθεί η ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με πρόσωπα. 
7. 
Να εντείνει την ανταλλαγή πληροφοριών και τη συνεργασία με την ΕΕ και τα κράτη μέλη της. Ειδικότερα, θα συνεργαστεί στενά με συνδέσμους μετανάστευσης των κρατών μελών που βρίσκονται στην Τουρκία ενόψει της εντατικοποίησης της καταπολέμησης των δικτύων λαθρεμπορίου και διακίνησης μεταναστών και να 
επιταχύνει τις διαδικασίες αναγνώρισης των πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων και των πραγματικών ταυτοτήτων των μεταναστών.

8.
 Να ενισχύσει περαιτέρω τη συνεργασία με την FRONTEX, ιδίως όσον αφορά την ανταλλαγή πληροφοριών. 
9.
 Να διαθέσει αξιωματικό σύνδεσμο στην ΕUROPOL. 

22-10-2015

ΠΗΓΗ:
http://www.onalert.gr/stories/ayti-einai-i-symfonia-ee-tourkias-gia-tous-prosfyges/45678





Λάθος ώρα βρήκε η Μέρκελ να «κλείσει μάτι» στον Ερντογάν

Η Ε.Ε. προσεγγίζει την Τουρκία σε μια στιγμή που η αυταρχική συμπεριφορά του Ερντογάν κινδυνεύει να τη μετατρέψει σε Συρία. Εκρηκτικό το κλίμα πριν από τις κρίσιμες εκλογές της 1ης Νοεμβρίου. Η αμφιλεγόμενη πολιτική απέναντι στο ISIS και το μέτωπο με τους Κούρδους.

Είναι κάτι παραπάνω από εμφανής ο πανικός που έχει καταλάβει την Ευρώπη μπροστά στα κύματα των μεταναστών που φτάνουν στα σύνορά της, αλλά η Ε.Ε. δεν θα μπορούσε να είχε διαλέξει χειρότερη στιγμή για να αναθερμάνει το ενδιαφέρον της για την Τουρκία.
Υπό τις πιέσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας, η Ε.Ε. είχε εγκαταλείψει την Τουρκία πριν από επτά χρόνια, όταν η χώρα γινόταν μια πραγματική δημοκρατία, με τις διαπραγματεύσεις για την ένταξη να λειτουργούν ως μηχανή για εφαρμογή μεταρρυθμίσεων. Τώρα, επηρεασμένη από τη Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, η οποία ήταν στην Κωνσταντινούπολη το Σαββατοκύριακο, η Ε.Ε. προσεγγίζει ξανά την Τουρκία, σε μια στιγμή που η χώρα κινδυνεύει υπό την αυταρχική συμπεριφορά του Ταγίπ Ερντογάν να μετατραπεί περισσότερο σε μια Συρία.
Μετά τις συναντήσεις με τον κ. Ερντογάν και τον πρωθυπουργό Αχμέτ Νταβούτογλου, η κ. Μέρκελ έδωσε τις ευλογίες της σε ένα καλάθι από δώρα ως αντάλλαγμα για τις τουρκικές προσπάθειες να συγκρατηθεί η ροή των μεταναστών προς την Ευρώπη. Η Ε.Ε. θα ξανανοίξει τις παγωμένες ενταξιακές διαπραγματεύσεις με τη χώρα, θα επιταχύνει την απελευθέρωση του καθεστώτος χορήγησης βίζας (το οποίο ισχύει για τους Μολδαβούς αλλά όχι τους Τούρκους) και θα δώσει στην Άγκυρα 3 δισ. ευρώ για να βοηθήσει την Τουρκία -η οποία ήδη φιλοξενεί 2 εκατ. Σύρους πρόσφυγες- να γίνει ένας χώρος αναμονής πριν την τελική έξοδο.
Δεν προκαλεί έκπληξη που ο κ. Ερντογάν, ο οποίος σπάνια χαμογελά δημοσίως τις ημέρες αυτές, έλαμπε στη συνάντηση με την κ. Μέρκελ. Ενδεχομένως να πιστεύει ότι αυτό θα του δώσει μερικούς πόντους στιςεπερχόμενες εκλογές στις 1 Νοεμβρίου, τις οποίες προκήρυξε αφότου οι ψηφοφόροι στέρησαν τον Ιούνιο από το κυβερνών του κόμμα ΑΚP την κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Αλλά ίσως και όχι, καθώς οι περισσότερες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι οι ψηφοφόροι εμμένουν στην ετυμηγορία του Ιουνίου και ούτως ή άλλως δεν είναι και πολλοί οι Τούρκοι που έχουν ακόμα ψευδαισθήσεις για την Ε.Ε.
Το πολιτικό αδιέξοδο στην Άγκυρα θα ήταν απολύτως φυσιολογικό, αν ήταν και η Τουρκία μια φυσιολογική χώρα. Αλλά με τους θεσμούς να έχουν διαστρεβλωθεί από την προσπάθεια του κ. Ερντογάν να μετατρέψει τη χώρα από κοινοβουλευτική δημοκρατία σε ένα προεδρικό σουλτανάτο και με τις εθνοτικές διενέξεις στο Ιράκκαι στη Συρία να διαχέονται στα σύνορά της, απέχει πολύ από το να είναι.
Κατά την περίοδο πριν τις εκλογές του Ιουνίου, ο κ. Ερντογάν αγνόησε το συνταγματικό του καθήκον να διατηρήσει την ουδετερότητά του, όπως είχε καταπατήσει το κράτος δικαίου μετά τις πανεθνικές διαμαρτυρίες τον Ιούνιο του 2013 και τις έρευνες για διαφθορά στον στενό του κύκλο τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Σε προεκλογικές συγκεντρώσεις ο πρόεδρος κάλεσε ανοιχτά τους ψηφοφόρους να εκλέξουν 400 βουλευτές του ΑKP (σε σύνολο 550).
Όταν έδωσαν στο κόμμα μόλις 258, αποφάσισε να σαμποτάρει τις συνομιλίες ανάμεσα στο AKP και στο Λαϊκό Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, την αξιωματική αντιπολίτευση. Ο λόγος δεν ήταν μόνο ότι επιθυμεί μια μεγάλη πλειοψηφία για να εδραιώσει την υφαρπαγή εξουσιών αλλά και γιατί κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η έρευνα που έκλεισε άρον άρον ο κ. Ερντογάν μπορεί να ξανανοίξει. Αλλά ο πρόεδρος, ο οποίος σαν πρωθυπουργός άνοιξε τις συνομιλίες με το Κουρδικό Εργατικό Κόμμα για να βάλει τέλος στην 30ετή καταπίεση, έκανε μεγαλύτερο κακό από αυτό.
Η έλλειψη αντίδρασης εκ μέρους της κυβέρνησης του AKP αλλά και του ίδιου στις εκατοντάδες επιθέσεις σε Κούρδους ακτιβιστές -που κλιμακώθηκαν στις επιθέσεις αυτοκτονίας στην Άγκυρα αυτόν τον μήνα που σκότωσαν 102 ανθρώπους- έχει διχάσει την κοινωνία και έχει χαλαρώσει τους δεσμούς που κρατάνε την Τουρκία ενωμένη.
Ηταν το ξεπέταγμα του φιλοκουρδικού Δημοκρατικού Κόμματος των Λαών που έπνιξε τις φιλοδοξίες του κ. Ερντογάν. Τον Ιούλιο ξεκίνησε και πάλι τον πόλεμο κατά του PKK, αν και οι αντάρτες του έδωσαν την αφορμή με τη δολοφονία δύο αστυνομικών μετά τον βομβαρδισμό κουρδικού πολιτιστικού κέντρου από το ISIS.
Τον Ιούνιο η κουρδική μειονότητα των 12 με 15 εκατομμυρίων της Τουρκίας έγινε πιο συμπαγής. Οισυντηρητικοί ισλαμιστές από το στρατόπεδο του AKP ενώθηκαν με τους αριστερούς Κούρδους υπό το όχημα του HDP, όπως έκαναν και πολύ Αλαουίτες Κούρδοι που ψηφίζουν υπέρ του CHP. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ειρηνευτική πρωτοβουλία του κ. Ερντογάν είχε να κάνει περισσότερο με τις ψήφους των Κούρδων για την υπερ-προεδρία του παρά με την συνύπαρξη των Κούρδων σε ένα τουρκικό κράτος που βλέπουν τώρα ότι δεν τους παρέχει προστασία.
Οι Κούρδοι κατηγορούν το AKP για συνέργεια με το ISIS, αν και τα στοιχεία δείχνουν μάλλον για αμέλεια παρά για σύμπραξη. Αυτό μπορεί να αλλάξει, αν η κυβέρνηση δεν καταφέρει να απαντήσει στον βομβαρδισμό των τζιχαντιστών στην πρωτεύουσά της. Η επεκτατική πολιτική στην περιοχή μέσω της οποίας οι κύριοι Ερντογάν και Νταβούτογλου τράβηξαν την Άγκυρα μακριά από την Ευρώπη, προς την ψευδαίσθηση μιας νέας οθωμανικής Μέσης Ανατολής και η ανεκτική πολιτική στη Συρία που μετέτρεψε την Τουρκία σαν μια δίοδο για τους τζιχαντιστές η οποία επέτρεψε στο ISIS να φτιάξει θύλακες μέσα στη χώρα, καταλήγουν και οι δύο στο σημερινό κουρδικό ζήτημα.
Εντός της Τουρκίας, ο κ. Ερντογάν θέλει να οδηγήσει το HDP κάτω από το όριο του 10% για την είσοδο στο κοινοβούλιο. Επίσης φοβάται ότι η επιτυχία των κουρδικών πολιτοφυλακών στη Συρία, που κερδίζουν εδάφη από το ISIS στη βόρεια Συρία και έχουν νομιμοποιηθεί από τις αμερικανικούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς, θα δημιουργήσει άλλη μία κουρδική οντότητα στα σύνορα της Τουρκίας με το Ιρακινό Κουρδιστάν. Το ISIS έχει συμφέρον να στρίψει το μαχαίρι, από τη στιγμή που είναι προτιμότερο οι Κούρδοι και οι Τούρκοι να πολεμούν μεταξύ τους από το να πολεμούν εναντίον τους.
Οι τζιχαντιστές διευκολύνονται και από την ιδεολογία που έχει προωθήσει ο κ. Ερντογάν, ένα σουνιτικό υβρίδιο ισλαμισμού και εθνικού που παρά τη συμφωνία με την Ε.Ε. αποκόβει την Τουρκία από τις σχέσεις με τη Δύση και ενισχύει τις εθνοτικές διαιρέσεις.
Η Ε.Ε. έχει ανάγκη να κοιτάξει καλά τον εαυτό της και την Τουρκία, όπου οι πολίτες μπορεί να υποστούν διώξεις για tweets που επικρίνουν την πολιτική του προέδρου απέναντι στο ISIS.

του David Gardner
 20 Οκτωβρίου 2015  

http://www.euro2day.gr/ftcom_gr/article-ft-gr/1369784/lathos-ora-vrhke-h-merkel-na-kleisei-mati-ston.html