Sufjan Stevens ...


Sufjan Stevens ( 1/7/1975) is an American singer-songwriter and multi-instrumentalist. He first came to wider recognition with the 2000 album ''A Sun Came'', which was released on the Asthmatic Kitty label he co-founded with his stepfather. He is perhaps best known for his 2005 album ''Illinois'', which hit number one on the Billboard Top Heatseekers chart, and for the single "Chicago".
Stevens has released albums of varying styles, from the electronica of ''Enjoy Your Rabbit'' and the lo-fi folk of ''Seven Swans'' to the symphonic instrumentation of ''Illinois'' and Christmas-themed ''Songs for Christmas''. Stevens makes use of a variety of instruments, often playing many of them himself on the same recording, and writes music in various time signatures. Though he has repeatedly stated an intent to separate his beliefs from his music, Stevens also freely draws from the Bible and Anglo-Catholic traditions, often incorporating mystical elements into his music.
(...)




Sufjan Stevens discography- Albums:

A Sun Came (2000)
Enjoy Your Rabbit (2001)
Michigan (2003)
Seven Swans (2004)
Illinois (2005)
The Age of Adz (2010)
Carrie & Lowell (2015)

'' Carrie &  Lowell'' : The album met with critical acclaim, receiving a 9.3 from Pitchfork under "best new music," and an initial score of 90 from Metacritic-Many critics calling it one of Stevens' best.The album follows the nuances and trials of life with Stevens' mother, Carrie, who was diagnosed bipolar and schizophrenic, and suffered from drug addiction and substance abuse, and includes Stevens' stepfather, Lowell Brams.Τhe songs were inspired by the 2012 death of his mother, Carrie, and the family trips they took to Oregon in Stevens' childhood. The album title also references his stepfathe ]





Ταξίδι με τη ζεστή φωνή του Sufjan Stevens

Ο Sufjan Stevens ανεβαίνει στη σκηνή. Πίσω του το ολιγομελές σχήμα που τον συνοδεύει στη φετινή του περιοδεία. Μπροστά του το κοινό του Αμστερνταμ – ανάμεσα στο κοινό κι εμείς, που ταξιδέψαμε γι’ αυτόν. Πρώτες νότες από το ορχηστρικό «Redford» και ο χρόνος μοιάζει να σταματά. Εχουμε τηλεμεταφερθεί. Είμαστε πλέον στο μελωδικό και βαθύτατα συναισθηματικό σύμπαν του Αμερικανού μουσικού. Από το κοινό, ένα κοινό διαφόρων ηλικιών που δείχνει να έχει επίγνωση του τι ήρθε να ακούσει, επικρατεί απόλυτη σιωπή. Ευλαβική σιωπή. Κανείς δεν τραγουδά, τουλάχιστον όχι τόσο δυνατά ώστε να ακούγεται, κανείς δεν θέλει να ενοχλήσει στο παραμικρό, να μπερδέψει τη φωνή του με αυτήν του Sufjan Stevens, μια φωνή ζεστή, καθαρή, κρυστάλλινη. Κάτι τέτοιο θα ήταν λάθος. Θέλουμε να νιώσουμε την κάθε νότα την κάθε στιγμή. Και επικρατεί η αίσθηση ότι ο Sufjan Stevens τραγουδά για τον καθένα ξεχωριστά. Μόνο με τα χειροκροτήματα ανάμεσα στα τραγούδια ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κι άλλοι στον χώρο, ότι δεν είμαστε μόνοι μας στο Koninklijk Theater Carré, σε αυτήν την πολυτελή αίθουσα μουσικής δίπλα στον ποταμό Αμστελ. Στην πραγματικότητα ο χώρος είναι κατάμεστος: η πρώτη μέρα έγινε sold-out και προστέθηκε δεύτερη.

Διάχυση συναισθημάτων

Οι ενορχηστρώσεις είναι άρτιες. Περιστασιακά κάποια νεφελώδη γυναικεία φωνητικά συνοδεύουν. Ο ήχος είναι άψογος. Το συγκρότημα σταθερό, προσηλωμένο. Πλέουμε με μια πνοή χαρμολύπης. Ακούγονται οι πρώτοι στίχοι από το «Death and Dignity»: «Spirit of my silence I can hear you, but I’m afraid to be near you / And I don’t know where to begin» (Πνεύμα της σιωπής μου, μπορώ να σε ακούσω, αλλά φοβάμαι να είμαι κοντά σου / και δεν ξέρω από πού να αρχίσω). Πρόκειται για το εναρκτήριο κομμάτι από τον πρόσφατο εκπληκτικό δίσκο του Stevens, με τίτλο «Carrie & Lowell». Εναν δίσκο τέλειο μέσα στη γλυκιά μελαγχολία του, με αιχμηρή στιχουργική διαύγεια, η οποία εξωτερικεύει τα συναισθήματα του καλλιτέχνη, όταν αυτός έχασε τη μητέρα του. Πιο κάτω στο ίδιο τραγούδι λέει: «I forgive you, mother, I can hear you / and I long to be near you / But every road leads to an end» (Σε συγχωρώ, μητέρα, μπορώ να σε ακούσω / και ποθώ να έρθω δίπλα σου / αλλά κάθε δρόμος οδηγεί σε ένα τέλος). Το κομμάτι που δίνει το όνομα στον δίσκο ερμηνεύεται με μεγαλοπρέπεια, με περισσότερη δυναμική από τη στούντιο ηχογράφηση, μια εκτέλεση πιο πληθωρική. Και σκόρπιες εικόνες από τη σχέση του Stevens με την οικογένειά του γέμισαν τον χώρο. Ενα μουσικό κολάζ από παλιές φωτογραφίες.

Οι στάσεις στον τελευταίο δίσκο είναι πολλές ακόμη –το «Should Have Known Better» συγκινεί, το «Drawn to the Blood» επίσης–, αυτή άλλωστε είναι και η αφορμή της περιοδείας, ωστόσο περνάμε για λίγο από τους indie folk δίσκους «Michigan» (2003) και «Seven Swans» (2004), και διανύουμε το «The Age of ADZ» (2010), έναν δίσκο όπου η folk συναντά την electronica (χαρακτηρίζεται και ως folktronica) και είναι ίσως η πιο πειραματική στιγμή του Stevens.
Οσο τo λάιβ προχωράει, οι απαλές κιθάρες σταδιακά ντύνονται με ηλεκτρισμό, όμως η μετάβαση είναι ομαλή και τόσο αρμονική! Ο φωτισμός, ενώ στην αρχή ήταν χαμηλός, τώρα είναι όλο εκρήξεις. Οδεύουμε ολοταχώς προς την κορύφωση. Τα πανιά μας είναι ανοιχτά. Η Ιθάκη μας θα είναι το «Chicago», το λατρεμένο «Chicago» (κομμάτι από τον εξαιρετικό δίσκο «Illinois» του 2005).

Συνομιλία με τo κοινό

Στο encore μιλάει για πρώτη φορά με το κοινό, είναι απλός και φιλικός, λέει πόσο πολύ αγαπάει τη μουσική, λέει για τη δύναμή της, για το πιστεύω του πως ο κόσμος ξεκίνησε από τους ήχους, και πλέον φοράει καπέλο, όπως στις πρώτες του εμφανίσεις. Θυμόμαστε/γνωρίζουμε κάποια από τα πρώτα του τραγούδια. Και αφήνει το «Chicago» για το τέλος – αλλά είναι γνωστό πως θα γινόταν αυτό. Είναι το τραγούδι της κάθαρσης και οφείλει να ειπωθεί τελευταίο. Η εκδοχή που επιλέγει είναι ακουστική, γαλήνια. Η μελωδία… οι στίχοι… και κάτι μέσα σου φουντώνει. Γιατί είναι το τραγούδι που σε έχει αγγίξει όσο λίγα. Ενα τραγούδι που σε συμφιλιώνει με τον εαυτό σου. Με το παρελθόν, το παρόν, τα όσα σε περιμένουν. Κι όλα αυτά μέσα από ένα εξιλεωτικό road trip. «I drove to New York / In a van with my friend / we slept in parking lots / I don’t mind / I was in love with the place» (Οδήγησα ώς τη Νέα Υόρκη / με ένα βαν με έναν φίλο μου / κοιμόμασταν σε χώρους στάθμευσης / δεν με πειράζει / ήμουν ερωτευμένος με το μέρος). Πόσο ταιριαστό αυτό το τραγούδι στο soundtrack του «Little Miss Sunshine», αυτό το γλυκό road trip movie γι’ αυτήν τη δυσλειτουργική φαμίλια.



Και όταν, εκεί μπροστά σου, o Sufjan Stevens επαναλαμβάνει νοσταλγικά: «I made a lot of mistakes» (έκανα πολλά λάθη), το μυαλό σου ταξιδεύει σε λάθη του παρελθόντος – και νιώθεις πως δεν πειράζει, πως μπορεί να είναι και καλύτερα όπως ήρθαν τα πράγματα. Οπως όταν βάζεις το βινύλιο με το συγκεκριμένο κομμάτι, όπως όταν απρόσμενα το πετυχαίνεις στο ραδιόφωνο, όπως όταν σκόπιμα το αναζητάς στο youtube. Ομως τώρα το ακούς από τον ίδιον τον δημιουργό και αυτό είναι ανατριχιαστικό. Φτερά που ανοίγουν.

Το κομμάτι τελειώνει. Ολοι όρθιοι και χειροκροτούν. Χειροκροτούν ατελείωτα, ευχαριστούν τον καλλιτέχνη γι’ αυτό που τους χάρισε. Χειροκροτούν με την ψυχή τους. Μια ψυχή που ταξίδεψε, μια ψυχή που καθάρισε, έστω και για λίγο. Από ένα road trip: «If I was crying / In the van with my friend / it was for freedom / from myself and from the land» (Αν έκλαιγα στο βαν με τον φίλο μου / ήταν επειδή ένιωθα ελεύθερος / από τον εαυτό μου και από τη γη).

Σπύρος Γιαννακόπουλος
4/10/2015


ΠΗΓΕΣ-ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

1.
Official website:
5.
SUFJAN STEVENS LYRICS:
http://www.azlyrics.com/s/sufjanstevens.html

6.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sufjan_Stevens

7.
http://www.theguardian.com/music/sufjanstevens

8.
http://www.kathimerini.gr/833104/article/politismos/moysikh/ta3idi-me-th-zesth-fwnh-toy-sufjan-stevens






 Sufjan Stevens:
 "Should Have Known Better"

I should have known better
To see what I could see
My black shroud
Holding down my feelings
A pillar for my enemies

I should have wrote a letter

And grieve what I happen to grieve
My black shroud
I never trust my feelings
I waited for the remedy

When I was three, three maybe four

She left us at that video store
Be my rest, be my fantasy

I’m light as a feather

I’m bright as the Oregon breeze
My black shroud 
Frightened by my feelings
I only want to be a relief

No, I’m not a go-getter

The demon had a spell on me
My black shroud
Captain of my feelings
The only thing I want to believe

When I was three, and free to explore

I saw her face on the back of the door
Be my vest, be my fantasy

I should have known better

Nothing can be changed
The past is still the past
The bridge to nowhere
I should’ve wrote a letter 
Explaining what I feel, that empty feeling

Don’t back down, concentrate on seeing

The breakers in the bar, the neighbor’s greeting
My brother had a daughter
The beauty that she brings, illumination

Don’t back down, there is nothing left

The breakers in the bar, no reason to live
I’m a fool in the fetter
Rose of Aaron’s beard, where you can reach me

Don’t back down: nothing can be changed

Cantilever bridge, the drunken sailor
My brother had a daughter
The beauty that she brings, illumination 




Sufjan Stevens:
 "The Only Thing" (Official Audio)





Sufjan Stevens:
Carrie & Lowell (2015 full album)  




Death with dignity: 00:00 - 03:53

Should have known better: 03:55 - 08:56

All of me wants all of you: 08:57 - 12:33

Drawn to the blood: 12:35 - 15:45

Eugene: 15:46 - 18:07

Fourth of july: 18:09 - 22:40

The only thing: 22:42 - 27:18

Carrie & lowell: 27:20 - 30:27

John my beloved: 30:28 - 35:22

No shade in the shadow the cross: 35:30 - 38:05

Blue bucket of gold: 38:08




노승후


Sufjan Stevens:
 ''Illinois'' [FULL ALBUM] 

1. "Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois": 0:00
2. "The Black Hawk War" 2:09
3. "Come On! Feel the Illinoise!": 4:23
4. "John Wayne Gacy Jr.": 11:08
5. "Jacksonville": 14:27
6. "A Short Reprise for Mary Todd, Who Went Insane, but for Very Good Reasons": 19:51
7. "Decatur, or, Round of Applause for Your Stepmother!": 20:38
8. "One Last 'Whoo-Hoo!' for the Pullman": 23:41
9. "Chicago": 23:47
10. "Casimir Pulaski Day": 29:51
11. "To the Workers of the Rock River Valley Region, I Have an Idea Concerning Your Predicament": 35:45
12. "The Man of Metropolis Steals Our Hearts": 37:25
13. "Prairie Fire That Wanders About": 43:42
14. "A Conjunction of Drones Simulating the Way in Which Sufjan Stevens Has an Existential Crisis in the Great Godfrey Maze": 45:53
15. "The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!": 46:12
16. "They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!": 51:35
17. "Let's Hear That String Part Again, Because I Don't Think They Heard It All the Way Out in Bushnell": 56:44
18. "In This Temple as in the Hearts of Man for Whom He Saved the Earth": 57:24
19. "The Seer's Tower": 57:59
20. "The Tallest Man, the Broadest Shoulders": 1:01:53
21. "Riffs and Variations on a Single Note for Jelly Roll, Earl Hines, Louis Armstrong, Baby Dodds, and the King of Swing, to Name a Few": 1:08:56
22. "Out of Egypt, into the Great Laugh of Mankind, and I Shake the Dirt from My Sandals as I Run": 1:09:42





Sufjan Stevens: 
''Impossible Soul'' 



Sufjan Stevens:  
''Vesuvius''

  


Sufjan Stevens: 
''Michigan'' [Full Album]


1. Flint (For The Unemployed And Underpaid) - 0:00
2. All Good Naysayers, Speak Up! Or Forever Hold Your Peace! - 3:44
3. For The Windows In Paradise, For The Fatherless In Ypsilanti - 8:17
4. Say Yes! To M!ch!gan! - 12:15
5. The Upper Peninsula - 15:01
6. Tahquamenon Falls - 18:25
7. Holland - 20:43
8. Detroit, Lift Up Your Weary Head! (Rebuild! Restore! Reconsider!) - 24:10
9. Romulus - 32:31
10. Alanson, Crooked River - 37:12
11. Sleeping Bear, Sault Saint Marie - 38:31
12. They Also Mourn Who Do Not Wear Black (For The Homeless In Muskegon) - 41:23
13. Oh God, Where Are You Now? (In Pickeral Lake? Pigeon? Marquette? Mackinaw?) - 47:45
14. Redford (For Yia-Yia & Pappou) - 57:09
15. Vito's Ordination Song - 59:11





Sufjan Stevens - A Sun Came [Full Album]

1. "We Are What You Say" - 0:00 2. "A Winner Needs a Wand" - 5:20 3: "Rake" - 11:05 4. "Siamese Twins" - 13:53 5. "Demetreus" - 14:09 6. "Dumb I Sound" - 20:10 7. "Wordsworth's Ridge (for Fran Fike)" - 25:59 8. "Belly Button" - 30:54 9. "Rice Pudding" - 31:03 10. "A Loverless Bed (without remission)" - 33:28 11. "Godzuki" - 39:41 12. "Super Sexy Woman" - 40:18 13. "The Oracle Said Wander" - 42:58 14. "Happy Birthday" - 48:34 15. "Jason" - 51:19 16. "Kill" - 57:26 17. "Ya Leil" - 1:01:53 18. "A Sun Came" - 1:07:28 19. "Satan's Saxophones" - 1:09:34 ----Reissue Bonus Tracks---- 20. "Joy! Joy! Joy!" - 1:12:05 (Recorded 2001) 21:" You Are the Rake" - 1:15:29 (Recorded 2004)


Bad Joke