Στοχοποιήθηκε δασκάλα στην ορεινή Ξάνθη που σχολίασε τα της μειονοτικής εκπαίδευσης
Τα φασισταριά θέλουν να επιβάλουν λογοκρισία στους Έλληνες δασκάλους!
Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ανεχόμαστε ασχολίαστα τις αθλιότητες του σκηνοθέτη, πόσο μάλλον όταν αυτός παρεκτρέπεται σε βάρος των ζωών των συμπολιτών μας. Αναφερόμαστε στο …μέγα θέμα που ανέδειξαν οι λούστροι του τουρκικού Προξενείου στον Εχίνο της Ξάνθης, με μιαν ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα μιας δασκάλας του χωριού.
Η Δάφνη Σταυράκη (φωτό), που εργάζεται στο μειονοτικό σχολείο του Εχίνου έγραψε στο Facebook ένα σχόλιο αναφορικά με το πρόσφατο θέμα της (μη) χρήσης της ελληνικής γλώσσας σε μειονοτικά σχολεία, υπερασπιζόμενη την αρχική οδηγία των προϊσταμένων της και προσθέτοντας ότι “Η Τουρκία κάνει το παιχνίδι της σε καθημερινή βάση. Το θέμα είναι η Ελλάδα τι κάνει; Και επιτέλους όποιος δεν αγαπάει την Ελλάδα μπορεί να βγάλει διαβατήριο, για την υπέροχη Τουρκία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να μείνει εκεί”.
Η Δάφνη Σταυράκη (φωτό), που εργάζεται στο μειονοτικό σχολείο του Εχίνου έγραψε στο Facebook ένα σχόλιο αναφορικά με το πρόσφατο θέμα της (μη) χρήσης της ελληνικής γλώσσας σε μειονοτικά σχολεία, υπερασπιζόμενη την αρχική οδηγία των προϊσταμένων της και προσθέτοντας ότι “Η Τουρκία κάνει το παιχνίδι της σε καθημερινή βάση. Το θέμα είναι η Ελλάδα τι κάνει; Και επιτέλους όποιος δεν αγαπάει την Ελλάδα μπορεί να βγάλει διαβατήριο, για την υπέροχη Τουρκία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να μείνει εκεί”.
Η τουρκοφυλλάδα “Γκιουντέμ” έγραψε πως η ανάρτησή της χαρακτηρίζεται – από ποιούς άραγε; – ως “ακραία εθνικιστική” και πήραν μπρος τα …όργανα. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κηδεμόνων Ιλτέρ Μέτσο και ο τοπικός βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ πήγαν στο σχολείο και συναντήθηκαν με τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή του προκειμένου να εκφράσουν την “ανησυχία” τους για την ανάρτηση της δασκάλας και να ζητήσουν “σεβασμό στις ευαισθησίες της μειονοτικής κοινωνίας”! Προσέξτε δηλώσεις του βουλευτή:
“Μόλις ενημερώθηκα για το θέμα, ενημέρωσα και την διεύθυνση του σχολείου και το υπουργείο Παιδείας (…) Περιγράψαμε το περιστατικό σε όλους τους αρμοδίους που έπρεπε να μάθουν. Η δασκάλα ασκεί κριτική στο υπουργείο Παιδείας, επειδή έκανε βήμα πίσω στο θέμα της οδηγίας που περιόριζε την χρήση των τουρκικών. Η ανάρτηση έγινε σε ένα χαρακτηριζόμενο ως ακροδεξιό μπλογκ (…) Μετά την δέουσα προειδοποίηση, η δασκάλα έσβησε το σχόλιο της από τα σόσιαλ μίντια. Εμείς κάναμε τις δέουσες κινήσεις και προειδοποιήσεις. Από τώρα και μετά, θα αποφασίσει το υπουργείο. Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετικές απόψεις. Αλλά μια δασκάλα που υπηρετεί σε ένα μειονοτικό σχολείο, είναι ανάγκη να είναι ακόμη πιο προσεκτική στα σχόλια και στις δηλώσεις της, ιδιαίτερα σε ευαίσθητα θέματα. Ένα άλλο θέμα επίσης είναι το κατά πόσο μπορεί να είναι αποδοτική μια δασκάλα στο σχολείο, μετά από ένα τέτοιο περιστατικό”.
“Μόλις ενημερώθηκα για το θέμα, ενημέρωσα και την διεύθυνση του σχολείου και το υπουργείο Παιδείας (…) Περιγράψαμε το περιστατικό σε όλους τους αρμοδίους που έπρεπε να μάθουν. Η δασκάλα ασκεί κριτική στο υπουργείο Παιδείας, επειδή έκανε βήμα πίσω στο θέμα της οδηγίας που περιόριζε την χρήση των τουρκικών. Η ανάρτηση έγινε σε ένα χαρακτηριζόμενο ως ακροδεξιό μπλογκ (…) Μετά την δέουσα προειδοποίηση, η δασκάλα έσβησε το σχόλιο της από τα σόσιαλ μίντια. Εμείς κάναμε τις δέουσες κινήσεις και προειδοποιήσεις. Από τώρα και μετά, θα αποφασίσει το υπουργείο. Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετικές απόψεις. Αλλά μια δασκάλα που υπηρετεί σε ένα μειονοτικό σχολείο, είναι ανάγκη να είναι ακόμη πιο προσεκτική στα σχόλια και στις δηλώσεις της, ιδιαίτερα σε ευαίσθητα θέματα. Ένα άλλο θέμα επίσης είναι το κατά πόσο μπορεί να είναι αποδοτική μια δασκάλα στο σχολείο, μετά από ένα τέτοιο περιστατικό”.
Στο ίδιο μήκος κύματος κι ο πρόεδρος του Συλλόγου Κηδεμόνων Ιλτέρ Μέτσο, δήλωσε πως η ανάρτηση της δασκάλας δεν μπορεί να γίνει ανεκτή.
“…Ζητήσαμε να υπάρχει σεβασμός στις ευαισθησίες του κόσμου μας σχετικά με το σχολείο, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό μας, τα ήθη και έθιμα μας, την θρησκεία μας και την τουρκική μας ταυτότητα. Αναφέραμε πως δεν επιτρέπουμε να λέγονται κουβέντες κατά των αξιών μας. Ζητήσαμε σχετικά με αυτά τα θέματα να γίνονται υπενθυμίσεις προς τους δασκάλους, όχι μια φορά στους τρεις μήνες, αλλά κάθε μήνα…”
“…Ζητήσαμε να υπάρχει σεβασμός στις ευαισθησίες του κόσμου μας σχετικά με το σχολείο, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό μας, τα ήθη και έθιμα μας, την θρησκεία μας και την τουρκική μας ταυτότητα. Αναφέραμε πως δεν επιτρέπουμε να λέγονται κουβέντες κατά των αξιών μας. Ζητήσαμε σχετικά με αυτά τα θέματα να γίνονται υπενθυμίσεις προς τους δασκάλους, όχι μια φορά στους τρεις μήνες, αλλά κάθε μήνα…”
Μάλιστα, κύριοι! Ο μεν βουλευτής ζητάει εμμέσως την τιμωρία της δασκάλας που έγραψε ένα ανώδυνο σχόλιο στο FB, ο δε Ιλτέρ, που κάνει τον ιμάμη (είχε σταλεί γιαυτό και στη Ρόδο), ανέλαβε επίσημα λογοκριτής. Και να πω ότι είχε γράψει η κοπέλα κάτι του τύπου άντε γ@μηθείτε κωλότουρκοι!…
22/4/2016
ΠΗΓΕΣ
http://antifonitis.gr/online/3998?fb_ref=e43923d432bb45cc929822aee3aded56-Facebook
http://www.anixneuseis.gr/?p=143472
http://www.echedoros-a.gr/
Όταν η τρίχα γίνεται τριχιά για να κολλήσουν κάποιοι “ένσημα τουρκισμού”…
Αντιδράσεις και συζητήσεις προκάλεσε η ανάρτηση που έκανε σε σόσιαλ μίντια, δασκάλα που υπηρετεί στο τουρκικό δημοτικό σχολείο του Εχίνου –νομού Ξάνθης. Η δασκάλα ελληνικών Δάφνη Σταυράκη που υπηρετεί στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο Εχίνου, προκάλεσε σύγχυση με ανάρτηση που έκανε.
Αναφέρεται πως η δασκάλα Σταυράκη αναφερόμενη σε θέμα σχετικά με την εκπαίδευση και την μειονότητα, σε μια χαρακτηριζόμενη ως ακραία εθνικιστική της ανάρτηση, άσκησε κριτική υποστηρίζοντας πως το υπουργείο έκανε πίσω στο θέμα της οδηγίας που περιόριζε την χρήση των τουρκικών στα μειονοτικά σχολεία. Η δασκάλα στο τουρκικό δημοτικό σχολείο του Εχίνου έγραψε : Η Τουρκία κάνει το παιχνίδι της σε καθημερινή βάση. Το θέμα είναι η Ελλάδα τι κάνει ; Και επιτέλους όποιος δεν αγαπάει την Ελλάδα μπορεί να βγάλει διαβατήριο, για την υπέροχη Τουρκία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και να μείνει εκεί.
Η εν λόγω ανάρτηση της δασκάλας προκάλεσε μεγάλη αντίδραση στον Εχίνο. Μετά από αυτό ο πρόεδρος του Συλλόγου Κηδεμόνων του τουρκικού μειονοτικού δημοτικού σχολείου Εχίνου Ιλτέρ Μέτσο μαζί με το μέλος του συλλόγου Αλή Αγκούς και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χουσεΐν Ζεϊμπέκ συναντήθηκαν με τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή του σχολείου. Ο βουλευτής Ζεϊμπέκ και ο σύλλογο κηδεμόνων εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ανάρτηση της δασκάλας και ζήτησαν να επιδειχτεί σεβασμός στις ευαισθησίες της μειονοτικής κοινωνίας.
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΟΥΣΕΪΝ ΖΕΪΜΠΕΚ
Ο βουλευτής Ξάνθης Χουσεϊν Ζεϊμπέκ μιλώντας στην εφημερίδα Γκιουντέμ σχετικά με το θέμα, ανέφερε πως ενημέρωσε αμέσως τον διευθυντή του σχολείου και είπε : Μόλις ενημερώθηκα για το θέμα, ενημέρωσα και την διεύθυνση του σχολείου και το υπουργείο Παιδείας.Την Δευτέρα μαζί με τον σύλλογο κηδεμόνων επισκεφτήκαμε το σχολείο και συζητήσαμε το θέμα. Περιγράψαμε το περιστατικό σε όλους τους αρμοδίους που έπρεπε να μάθουν. Η δασκάλα ασκεί κριτική στο υπουργείο Παιδείας, επειδή έκανε βήμα πίσω στο θέμα της οδηγίας που περιόριζε την χρήση των τουρκικών. Η ανάρτηση έγινε σε ένα χαρακτηριζόμενο ως ακροδεξιό μπλογκ. Αφού άσκησε κριτική σχετικά με την ομιλία των τουρκικών και την στάση του υπουργού σε αυτό το θέμα, σχολίασε γράφοντας ¨Όποιος δεν αγαπά την Ελλάδα, ας πάει στην Τουρκία¨. Μετά από την δέουσα προειδοποίηση, η δασκάλα έσβησε το σχόλιο της από τα σόσιαλ μίντια. Εμείς κάναμε τις δέουσες κινήσεις και προειδοποιήσεις.Από τώρα και μετά, θα αποφασίσει το υπουργείο. Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετικές απόψεις. Αλλά μια δασκάλα που υπηρετεί σε ένα μειονοτικό σχολείο, είναι ανάγκη να είναι ακόμη πιο προσεκτική στα σχόλια και στις δηλώσεις της, ιδιαίτερα σε ευαίσθητα θέματα. Ένα άλλο θέμα επίσης είναι το κατά πόσο μπορεί να είναι αποδοτική μια δασκάλα στο σχολείο, μετά από ένα τέτοιο περιστατικό.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΙΛΤΕΡ ΜΕΤΣΟ
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κηδεμόνων Ιλτέρ Μέτσο, δήλωσε πως η ανάρτηση της δασκάλας Δάφνης Σταυράκη, είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό και δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.Ο Μέτσο εστίασε στο ότι το περιστατικό προκάλεσε μεγάλη αγανάκτηση στο χωριό και είπε : “Μάθαμε πως η δασκάλα έκανε ένα σχόλιο σχετικά με την ομιλία των τουρκικών στα σχολεία μας, σχετικά με την οδηγία που στάλθηκε για αυτό το θέμα και γενικότερα σχετικά με την εκπαίδευση μας και το υπουργείο Παιδείας. Ο πρώτος που αποκάλυψε το περιστατικό ήταν ο επιχειρηματίας του χωριού μας Χαμντί Σεφέρ. Το χωριό αντέδρασε σε αυτό. Το χωριό μας αντιμετωπίζει με ευαισθησία αυτά τα θέματα. Μετά από αυτό πήγαμε μαζί με τον βουλευτή Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στην διοίκηση του σχολείου. Συναντηθήκαμε με τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή. Ζητήσαμε να υπάρχει σεβασμός στις ευαισθησίες του κόσμου μας σχετικά με το σχολείο, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό μας, τα ήθη και έθιμα μας, την θρησκεία μας και την τουρκική μας ταυτότητα. Αναφέραμε πως δεν επιτρέπουμε να λέγονται κουβέντες κατά των αξιών μας. Ζητήσαμε σχετικά με αυτά τα θέματα να γίνονται υπενθυμίσεις προς τους δασκάλους, όχι μια φορά στους τρεις μήνες, αλλά κάθε μήνα”.
“ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ”
Ο Ιλτέρ Μέτσο ανέφερε πως παρόμοια περιστατικά υπήρξαν και στο παρελθόν, πως και στον Εχίνο και σε άλλα χωριά υπήρξαν περιστατικά και συμπεριφορές που στοχοποιούσαν την εθνική και θρησκευτική μας ταυτότητα και συνέχισε λέγοντας : “Στα Χριστούγεννα, στο Πάσχα, στα Καρναβάλια και άλλοτε ζήσαμε και ζούμε περιστατικά που δεν συνάδουν με τον πολιτισμό και την ταυτότητα μας. Ευχόμαστε και προσδοκούμε αυτό το περιστατικό να είναι το τελευταίο. Μακάρι να μην ζήσουμε ξανά τέτοια περιστατικά. Προσδοκούμε οι αρμόδιοι να προσεγγίζουν τα θέματα αυτά με ευαισθησία”.
22/4/2016
Πηγή:
(http://tourkikanea.gr/2016/04/zeybek-25/)
Η επίσκεψη του Τούρκου πρέσβη Κ. Ουράς (με την ανθοδέσμη) ήταν μια ευκαιρία να προπαγανδιστεί η δήθεν «διάβρωση των δικαιωμάτων της μειονότητας».
ΠΡΟΒΑ «ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Μαθήματα... αφελληνισμού στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης
Επιχείρηση περιχαράκωσης της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη και δημιουργία αρνητικού κλίματος για την ελληνική πολιτεία εκδηλώθηκε τις προηγούμενες δύο εβδομάδες στη Θράκη με αφορμή την ατυχή (υπηρεσιακή) αντίδραση στη σταδιακή κατάργηση σε ορισμένα μειονοτικά σχολεία της χρήσης της ελληνικής γλώσσας.
Με αφορμή την παρερμηνεία μιας εγκύκλιου που εκδόθηκε από την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας, υπήρξε μια πρωτοφανής κινητοποίηση η οποία, παρά τις διευκρινίσεις που αμέσως δόθηκαν, στράφηκε εναντίον του ελληνικού κράτους, επιχειρώντας έτσι τη δημιουργία ακόμη μεγαλύτερης καχυποψίας στα απλά μέλη της μειονότητας σε ό,τι αφορά τα δημόσια σχολεία.
Στα τέλη Μαρτίου, καθώς υπήρχαν καταγγελίες ότι σε ορισμένα μειονοτικά σχολεία είτε σε εσωτερικές διαδικασίες είτε στην επαφή με τα παιδιά (παραγγέλματα κ.λπ.) είχε σταματήσει να χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα, ο επικεφαλής της Περιφερειακής Διεύθυνσης, Π. Κεραμάρης, απέστειλε εγκύκλιο σε όλα τα σχολεία, υπενθυμίζοντας ότι πρέπει να χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα. Η διατύπωση έδωσε την ευκαιρία για παρερμηνείες, ότι δηλαδή ο κ. Κεραμάρης με την εγκύκλιό του... ανέτρεπε όλο το πλαίσιο της μειονοτικής εκπαίδευσης, απαγορεύοντας τη χρήση της τουρκικής γλώσσας. Ενώ ήταν προφανές ότι δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο και ενώ δόθηκαν διευκρινίσεις ξεκίνησε μια πραγματική εκστρατεία που δαιμονοποιούσε λίγο-πολύ την Ελλάδα, επειδή δήθεν επιχειρούσε την κατάργηση της τουρκικής γλώσσας από τη μειονοτική εκπαίδευση. Σε υψηλούς τόνους με ακραίες «κορώνες», οι γνωστές οργανώσεις (από αυτές που έχουν ξεφυτρώσει σαν μανιτάρια και πρωτοστατούν στη δυσφήμηση της χώρας μας στα διεθνή φόρα) και σε ηπιότερους οι τέσσερις βουλευτές (ο Αχμέτ Ιλχάν από το Ποτάμι κατέθεσε μάλιστα και ερώτηση στη Βουλή) ζήτησαν την κατάργηση της εγκυκλίου.
Από ορισμένες πλευρές υπήρξε προσπάθεια, ώστε να συνεχιστεί η ασάφεια και να θεωρηθεί ότι δεν απαιτείται η χρήση της ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία. Βεβαίως, εκτός των προφορικών διευκρινίσεων, υπήρξε και γραπτή εγκύκλιος που ξεκαθάριζε ότι σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λοζάνης και τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα τα μειονοτικά σχολεία είναι δίγλωσσα και αποτελεί πάγια θέση της χώρας η «ανεμπόδιστη χρήση και των δύο γλωσσών». Και εξηγείται επίσης για ποιον λόγο εκδόθηκε η αρχική επίμαχη εγκύκλιος, καθώς όπως επισημαίνεται «...δυστυχώς, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μη χρησιμοποιείται η μία από τις δύο γλώσσες σε κάποιες διαδικασίες που συνδέονται με τη λειτουργία του σχολείου..., γεγονός που δημιούργησε προβλήματα εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Περιοδεία
Δεν είναι τυχαίο ότι η ένταση αυτή συνέπεσε με την περιοδεία που πραγματοποίησε στη Θράκη ο Τούρκος πρέσβης Κερίμ Ουράς, ο οποίος έσπευσε να υιοθετήσει όλη αυτήν την επιχειρηματολογία. Ο κ. Ουράς πραγματοποίησε επισκέψεις με συμβολισμούς καθώς πέρασε από όλες τις οργανώσεις που λειτουργούν παράτυπα στη Θράκη και φυσικά από τους ψευδομουφτήδες.
Πραγματοποιώντας «ιδιωτική» επίσκεψη στο μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο ενημερώθηκε για τα «προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης» αλλά και για το συγκεκριμένο ζήτημα και έσπευσε να κάνει λόγο για «διάβρωση των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας που προκαλεί ανησυχία στην Τουρκία».
Ο Τούρκος διπλωμάτης μάλιστα παρέπεμψε στην πρωτοβουλία της Κύπρου για υιοθέτηση από την ΕΕ της τουρκικής ως επίσημης γλώσσας, κάνοντας μία τουλάχιστον ατυχή σύγκριση καθώς στην Κυπριακή Δημοκρατία όπου υπήρχε τουρκοκυπριακή κοινότητα (και όχι μειονότητα) η τουρκική γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα του κράτους... Στην «Τουρκική Νεολαία Κομοτηνής» εξέφρασε την... απογοήτευσή του, επειδή βρήκε άδεια τα ράφια στη βιβλιοθήκη του Λυκείου, καθώς, όπως είπε, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται ο έλεγχος των βιβλίων που φθάνουν στο σχολείο (σ.σ.: κάτι που προβλέπεται από τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα), κάνοντας μάλιστα με προκλητικό τρόπο συγκρίσεις με «ολοκληρωτικά καθεστώτα όπως αυτά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο...».
Αλλά και ο ψευδομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μετέ έσπευσε να εκμεταλλευθεί το επεισόδιο αυτό με κηρύγματα περί ''χουντικής νοοτροπίας''. Βασικός στόχος είναι ο έλεγχος των οικογενειών, ώστε να κρατήσουν εγκλωβισμένη τη μειονότητα σε ελεγχόμενα σε μεγάλο βαθμό από το τουρκικό προξενείο μειονοτικά σχολεία, τα οποία «παράγουν» αποφοίτους με πενιχρές γνώσεις της ελληνικής, ώστε η μοναδική ουσιαστική διέξοδος που έχουν να είναι τα πανεπιστήμια της Τουρκίας.
Καθώς τα τελευταία χρόνια παρά τις αντιξοότητες υπήρξε μια μακρά στροφή προς τα δημόσια σχολεία, στο προξενείο κτύπησε «καμπανάκι» και έτσι με κάθε ευκαιρία επιχειρείται να πληγεί η δημόσια εκπαίδευση. Φυσικά και εδώ υπάρχουν ευθύνες της πολιτείας η οποία αφήνει ολόκληρες περιοχές έρμαιο του προξενείου.
Χαρακτηριστικό δείγμα είναι ο οικισμός των Ρομά στο Δροσερό, όπου, παρά το αίτημα του συλλόγου «Ελπίδα» με επικεφαλής τη Σ. Σαμπιχά, που έχει βραβευθεί και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για τη λειτουργία και Γυμνασίου αλλά και άλλων τάξεων στο Δημοτικό ώστε να μπορεί το σύστημα να ανταποκριθεί στον μεγάλο αριθμό μαθητών, δεν υπάρχει ανταπόκριση. Ετσι και παρά την προσπάθεια που ξεκίνησε με τη στήριξη και μεγάλων ιδιωτικών ιδρυμάτων που την ενίσχυσαν, καθημερινά στον οικισμό κάνουν την εμφάνισή τους είτε αυτοσχέδια τζαμιά είτε σχολεία διδασκαλίας του Κορανίου, τα οποία φυσικά ελέγχονται από τον ψευδομουφτή Α. Μετέ και το προξενείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗΣ
24/4/2016
Η επίσκεψη του Τούρκου πρέσβη Κ. Ουράς (με την ανθοδέσμη) ήταν μια ευκαιρία να προπαγανδιστεί η δήθεν «διάβρωση των δικαιωμάτων της μειονότητας».
ΠΡΟΒΑ «ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ
Μαθήματα... αφελληνισμού στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης
Επιχείρηση περιχαράκωσης της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη και δημιουργία αρνητικού κλίματος για την ελληνική πολιτεία εκδηλώθηκε τις προηγούμενες δύο εβδομάδες στη Θράκη με αφορμή την ατυχή (υπηρεσιακή) αντίδραση στη σταδιακή κατάργηση σε ορισμένα μειονοτικά σχολεία της χρήσης της ελληνικής γλώσσας.
Με αφορμή την παρερμηνεία μιας εγκύκλιου που εκδόθηκε από την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας, υπήρξε μια πρωτοφανής κινητοποίηση η οποία, παρά τις διευκρινίσεις που αμέσως δόθηκαν, στράφηκε εναντίον του ελληνικού κράτους, επιχειρώντας έτσι τη δημιουργία ακόμη μεγαλύτερης καχυποψίας στα απλά μέλη της μειονότητας σε ό,τι αφορά τα δημόσια σχολεία.
Στα τέλη Μαρτίου, καθώς υπήρχαν καταγγελίες ότι σε ορισμένα μειονοτικά σχολεία είτε σε εσωτερικές διαδικασίες είτε στην επαφή με τα παιδιά (παραγγέλματα κ.λπ.) είχε σταματήσει να χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα, ο επικεφαλής της Περιφερειακής Διεύθυνσης, Π. Κεραμάρης, απέστειλε εγκύκλιο σε όλα τα σχολεία, υπενθυμίζοντας ότι πρέπει να χρησιμοποιείται η ελληνική γλώσσα. Η διατύπωση έδωσε την ευκαιρία για παρερμηνείες, ότι δηλαδή ο κ. Κεραμάρης με την εγκύκλιό του... ανέτρεπε όλο το πλαίσιο της μειονοτικής εκπαίδευσης, απαγορεύοντας τη χρήση της τουρκικής γλώσσας. Ενώ ήταν προφανές ότι δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο και ενώ δόθηκαν διευκρινίσεις ξεκίνησε μια πραγματική εκστρατεία που δαιμονοποιούσε λίγο-πολύ την Ελλάδα, επειδή δήθεν επιχειρούσε την κατάργηση της τουρκικής γλώσσας από τη μειονοτική εκπαίδευση. Σε υψηλούς τόνους με ακραίες «κορώνες», οι γνωστές οργανώσεις (από αυτές που έχουν ξεφυτρώσει σαν μανιτάρια και πρωτοστατούν στη δυσφήμηση της χώρας μας στα διεθνή φόρα) και σε ηπιότερους οι τέσσερις βουλευτές (ο Αχμέτ Ιλχάν από το Ποτάμι κατέθεσε μάλιστα και ερώτηση στη Βουλή) ζήτησαν την κατάργηση της εγκυκλίου.
Από ορισμένες πλευρές υπήρξε προσπάθεια, ώστε να συνεχιστεί η ασάφεια και να θεωρηθεί ότι δεν απαιτείται η χρήση της ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία. Βεβαίως, εκτός των προφορικών διευκρινίσεων, υπήρξε και γραπτή εγκύκλιος που ξεκαθάριζε ότι σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λοζάνης και τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα τα μειονοτικά σχολεία είναι δίγλωσσα και αποτελεί πάγια θέση της χώρας η «ανεμπόδιστη χρήση και των δύο γλωσσών». Και εξηγείται επίσης για ποιον λόγο εκδόθηκε η αρχική επίμαχη εγκύκλιος, καθώς όπως επισημαίνεται «...δυστυχώς, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μη χρησιμοποιείται η μία από τις δύο γλώσσες σε κάποιες διαδικασίες που συνδέονται με τη λειτουργία του σχολείου..., γεγονός που δημιούργησε προβλήματα εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας».
Περιοδεία
Δεν είναι τυχαίο ότι η ένταση αυτή συνέπεσε με την περιοδεία που πραγματοποίησε στη Θράκη ο Τούρκος πρέσβης Κερίμ Ουράς, ο οποίος έσπευσε να υιοθετήσει όλη αυτήν την επιχειρηματολογία. Ο κ. Ουράς πραγματοποίησε επισκέψεις με συμβολισμούς καθώς πέρασε από όλες τις οργανώσεις που λειτουργούν παράτυπα στη Θράκη και φυσικά από τους ψευδομουφτήδες.
Πραγματοποιώντας «ιδιωτική» επίσκεψη στο μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο ενημερώθηκε για τα «προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης» αλλά και για το συγκεκριμένο ζήτημα και έσπευσε να κάνει λόγο για «διάβρωση των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων της μειονότητας που προκαλεί ανησυχία στην Τουρκία».
Ο Τούρκος διπλωμάτης μάλιστα παρέπεμψε στην πρωτοβουλία της Κύπρου για υιοθέτηση από την ΕΕ της τουρκικής ως επίσημης γλώσσας, κάνοντας μία τουλάχιστον ατυχή σύγκριση καθώς στην Κυπριακή Δημοκρατία όπου υπήρχε τουρκοκυπριακή κοινότητα (και όχι μειονότητα) η τουρκική γλώσσα είναι η επίσημη γλώσσα του κράτους... Στην «Τουρκική Νεολαία Κομοτηνής» εξέφρασε την... απογοήτευσή του, επειδή βρήκε άδεια τα ράφια στη βιβλιοθήκη του Λυκείου, καθώς, όπως είπε, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται ο έλεγχος των βιβλίων που φθάνουν στο σχολείο (σ.σ.: κάτι που προβλέπεται από τα Μορφωτικά Πρωτόκολλα), κάνοντας μάλιστα με προκλητικό τρόπο συγκρίσεις με «ολοκληρωτικά καθεστώτα όπως αυτά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο...».
Αλλά και ο ψευδομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μετέ έσπευσε να εκμεταλλευθεί το επεισόδιο αυτό με κηρύγματα περί ''χουντικής νοοτροπίας''. Βασικός στόχος είναι ο έλεγχος των οικογενειών, ώστε να κρατήσουν εγκλωβισμένη τη μειονότητα σε ελεγχόμενα σε μεγάλο βαθμό από το τουρκικό προξενείο μειονοτικά σχολεία, τα οποία «παράγουν» αποφοίτους με πενιχρές γνώσεις της ελληνικής, ώστε η μοναδική ουσιαστική διέξοδος που έχουν να είναι τα πανεπιστήμια της Τουρκίας.
Καθώς τα τελευταία χρόνια παρά τις αντιξοότητες υπήρξε μια μακρά στροφή προς τα δημόσια σχολεία, στο προξενείο κτύπησε «καμπανάκι» και έτσι με κάθε ευκαιρία επιχειρείται να πληγεί η δημόσια εκπαίδευση. Φυσικά και εδώ υπάρχουν ευθύνες της πολιτείας η οποία αφήνει ολόκληρες περιοχές έρμαιο του προξενείου.
Χαρακτηριστικό δείγμα είναι ο οικισμός των Ρομά στο Δροσερό, όπου, παρά το αίτημα του συλλόγου «Ελπίδα» με επικεφαλής τη Σ. Σαμπιχά, που έχει βραβευθεί και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για τη λειτουργία και Γυμνασίου αλλά και άλλων τάξεων στο Δημοτικό ώστε να μπορεί το σύστημα να ανταποκριθεί στον μεγάλο αριθμό μαθητών, δεν υπάρχει ανταπόκριση. Ετσι και παρά την προσπάθεια που ξεκίνησε με τη στήριξη και μεγάλων ιδιωτικών ιδρυμάτων που την ενίσχυσαν, καθημερινά στον οικισμό κάνουν την εμφάνισή τους είτε αυτοσχέδια τζαμιά είτε σχολεία διδασκαλίας του Κορανίου, τα οποία φυσικά ελέγχονται από τον ψευδομουφτή Α. Μετέ και το προξενείο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤΡΙΩΤΗΣ
24/4/2016
http://www.ethnos.gr/politiki/arthro/mathimata_afellinismou_sta_meionotika_sxoleia_tis_thrakis-64366695/