ΕΛΛΑΔΑ - ΑΠΟΤΡΟΠΗ,ΑΣΦΑΛΕΙΑ: Εξοπλισμοί,αμυντικές δαπάνες,οπλική ισχύς.

Φωτογραφία Ιωάννης Λέκκας, www.eagleaviation.gr



  Οι αμυντικές δαπάνες    

Σ​​ε όλα τα Κράτη-Μέλη (Κ-Μ) του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε., η Πολιτική Εθνικής Αμυνας και ο Εθνικός Αμυντικός Σχεδιασμός και οι Κατευθύνσεις του αποτελούν τον γνώμονα για τη σύνταξη του αμυντικού προϋπολογισμού (Π/Υ).

Απώτερος στόχος του αμυντικού μας Π/Υ είναι να εξυπηρετήσει, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων, την ενίσχυση της αποτρεπτικής εικόνας της χώρας μας, την ετοιμότητα αποκρούσεως κάθε απειλής κατά της εθνικής κυριαρχίας και εδαφικής ακεραιότητος, καθώς και την ανταπόκριση στις διεθνείς μας υποχρεώσεις. Το στρατηγικό περιβάλλον και οι δυναμικές του καθώς και η αρχιτεκτονική ασφαλείας στην περιοχή ενδιαφέροντος μας προσδίδουν ιδιαίτερη σημαντικότητα στην αποστολή των Ε.Δ. και το μέγεθος του έργου που το προσωπικό τους αναλαμβάνει. Επιπρόσθετα, η συνδρομή των Ε.Δ. σε κοινωνικής φύσεως έργα (έρευνα και διάσωση, αεροπυρόσβεση, αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, διακομιδές ασθενών διά θαλάσσης και αέρος, προληπτική ιατρική κ.ά.) καθώς και η καθοριστική συμβολή τους στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος και διαχείρισης των επιπτώσεών του, προσθέτουν ιδιαίτερη αξία στο έργο των Ε.Δ.

Οι οικονομικές απαιτήσεις για την εκπλήρωση της αποστολής των Ε.Δ. και των συνιστώντων τομέων τους αποτυπώνονται στον ετήσιο Π/Υ του 2016, ενώ το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) συγκεφαλαιώνεται κατ’ εκτίμηση σε 175,567 δισ. έναντι 176,022 δισ. του 2015, σύμφωνα με την EUROSTAT.

Στον Π/Υ, στα έξοδα του κράτους και στις πιστώσεις κατά μείζονα κατηγορία δαπάνης, εμφαίνεται η κάλυψη των λειτουργικών, αναπτυξιακών, μισθοδοτικών/συνταξιοδοτικών αναγκών κατά φορέα (Π.Δ., Βουλή, υπουργεία), ενώ για κάθε ειδικό φορέα υπουργείου ορίζονται οι επί μέρους δαπάνες.

Αξίζει να συγκρατηθεί ότι:

α. Οι δαπάνες για τις αποδοχές και συντάξεις ανέρχονται σε 17,753 δισ. (Υπουργεία και Αποκεντρωμένες Διοικ.& Περ. Υπηρ.) και οι οποίες κατανέμονται από το ΓΛΚ σε όλα τα υπουργεία και λοιπούς φορείς, ήτοι: ΥΠΟΙΚ 6,7 δισ., Παιδείας 3,8 δισ., ΥΠΕΘΑ 2 δισ., Υγείας 1,9 δισ., ΥΠΕΣ 1,6 δισ. κ.λπ.

β. Ολα τα Κράτη-Μέλη (Κ-Μ) του ΝΑΤΟ, πλην της Βουλγαρίας, συμπεριλαμβάνουν στις αμυντικές δαπάνες και τις πιστώσεις για αποδοχές-συντάξεις.

Ειδικότερα στον Π/Υ του 2016 προβλέπονται: 3,2 δισ. για την άμυνα ή το 1,85% επί του ΑΕΠ. Η εμπλοκή των Ε.Δ. στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού και στη συνδιαχείριση των επιπτώσεών του προφανώς απαίτησε αύξηση των πιστώσεων. Κατά συνέπεια, δικαιολογείται η θετική απόκλιση 0,53% επί του ΑΕΠ που εμφανίζεται στο δελτίο τύπου του ΝΑΤΟ της 4ης Ιουλίου 2016, όπου αναφέρονται οι αμυντικές δαπάνες των Κ-Μ σύμφωνα με τα χορηγούμενα στοιχεία από τα αντίστοιχα ΥΠΕΘΑ. Για την Ελλάδα εμφανίζεται το ποσοστό 2,38% έναντι του 1,85% (του Π/Υ) επί του ΑΕΠ για τις αμυντικές δαπάνες της. Στα εν λόγω δελτία που περιοδικά εκδίδει το ΝΑΤΟ εμπεριέχονται οι δαπάνες και σε πραγματικές χρηματικές μονάδες, που είναι και το ζητούμενο στις οικονομικές συναλλαγές.

Συνήθως, ορισμένοι αναλυτές παραβλέπουν τα οικονομικά μεγέθη σε τρέχουσες τιμές (είτε στο νόμισμα της χώρας είτε με αναγωγή σε τιμή άλλου ξένου νομίσματος) και επικεντρώνονται στην ποσοστιαία αναλογία επί του ΑΕΠ. Συνεπώς, δεν συνάγονται ακριβή συμπεράσματα επί του κόστους σε πραγματικές χρηματικές μονάδες. Η μελέτη των παρεχομένων από το ΝΑΤΟ στοιχείων του πίνακα 2 (current prices in million USD) με τιμές της 1/7/2016, μας παρέχει μια πλέον πραγματική εικόνα από αυτήν του συγκριτικού πίνακα των ΑΕΠ των Κ-Μ του ΝΑΤΟ. Η Ισπανία από την 25η θέση με βάση το 0,91% του ΑΕΠ της μετατοπίζεται στην 8η θέση ως προς τις πραγματικές χρηματικές μονάδες και αντίστοιχα η Ελλάδα από την 3η θέση ως προς το ΑΕΠ της μετατοπίζεται στην 12η θέση με 4,55 δισ. δολ. ΗΠΑ ή στην 14η θέση με βάση τα 3,52 δισ. δολ. ΗΠΑ (3,2 δισ. ευρώ) του αρχικού Π/Υ.

Το στρατηγικό περιβάλλον της Ελλάδος δεν επιτρέπει εφησυχασμό και ολιγωρία σε θέματα άμυνας και ασφάλειας. Η απειλή και οι κίνδυνοι είναι συγκεκριμένοι. Η λεκάνη της Μεσογείου ανακτά το χαρακτηρισμό της ως «το βαρόμετρο του παγκόσμιου γεωπολιτικού κλίματος». Οι ενδογενείς αιτίες φανατικού ριζοσπαστισμού, πολιτικής αστάθειας, διαφόρου είδους κρίσεις, με ή χωρίς συγκρούσεις, είναι υπαρκτές σε χώρες της ευρύτερης περιοχής Β. Αφρικής και Μ. Ανατολής. Μέρος του αποτελέσματος αυτών των καταστάσεων βιώνουμε στην περιοχή μας. Οι Ε.Δ. προσαρμόζονται στα δεδομένα του σύγχρονου επιχειρησιακού περιβάλλοντος στο Ενοποιημένο Πεδίο Μάχης, με κυρίαρχο στοιχείο το κόστος επιχειρησιακής αποτελεσματικότητος. Η δημιουργία οργανωτικών δομών και διαδικασιών που επιτρέπουν τη λειτουργία με νέα επιχειρησιακή αντίληψη, ώστε να προκύπτουν η επιθυμητή τελική κατάσταση σε όλο το φάσμα ενδεχομένων και πιθανής κλιμάκωσης, αποτελεί στρατηγική απαίτηση για τις Ε.Δ. και έτσι αντιμετωπίζεται.

Αξίζει να συγκρατηθεί ότι προϊόντος του χρόνου η άμυνα και η ασφάλεια θα αποτελέσουν μια αδιαίρετη ενότητα υπό την έννοια υποστηρίζοντος-υποστηριζομένου σε τομείς πληροφοριών, έγκαιρης ανάπτυξης, διαλειτουργικότητος μέσων και διαδικασιών, διάθεσης πόρων, διοικητικής μέριμνας κ.λπ. Θα δύνανται να διαχωρισθούν, αλλά δεν θα είναι μεμονωμένες.

Η μετεξέλιξη της αμυντικής ικανότητας και ασφάλειας της χώρας θα πρέπει να προσεγγισθεί από μία νέα Στρατηγική Αναθεώρηση Αμυνας και Ασφάλειας με κατάλληλη και αμισθί χρησιμοποίηση εν ενεργεία στελεχών των Ε.Δ., Σ.Α.,Δ.Σ., καθώς και μελών της ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινότητος.

Π. ΧΗΝΟΦΩΤΗΣ*
*Ο ναύαρχος (ε.α) Π.Ν. Π. Χηνοφώτης είναι επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην υφυπουργός Εσωτερικών.
19/7/2016

http://www.kathimerini.gr/867999/opinion/epikairothta/politikh/oi-amyntikes-dapanes


Η αναβάθμιση του συνόλου των αεροσκαφών F-16 αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα για την Πολεμική Αεροπορία.

 Ο Αρχηγός ΓΕΑ για όλα τα ζητήματα της Πολεμικής Αεροπορίας  

Αποφασισμένος να προωθήσει τις αναγκαίες τομές στην Πολεμική Αεροπορία εμφανίστηκε ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης κατά τη χθεσινή ενημέρωση διαπιστευμένων δημοσιογράφων, αποσαφηνίζοντας παράλληλα αρκετά θέματα της επικαιρότητας. Το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται σημαντική αναβάθμιση του τομέα Διοίκησης & Ελέγχου (C2) μέσω της σύμπτυξης των Μονάδων του 1ου Κέντρου Ελέγχου Περιοχής (ΚΕΠ) στον Χορτιάτη, και συγκεκριμένα την αναστολή λειτουργίας του 1ου Σταθμού Αναφοράς στην Αλεξανδρούπολη και τη μετακίνηση του ραντάρ του στο Διδυμότειχο καθώς και την συγκέντρωση προοδευτικά όλων των ελεγκτών αεράμυνας στις σύγχρονες υπογειοποιημένες εγκατατάσεις (bunker «ΔΙΑΣ») του πρώην 7ου Κέντρου Συνδυασμένων Αεροπορικών Επιχειρήσεων (CAOC-7) στο Κουτσόχερο Λάρισας που σήμερα αποτελούν την έδρα του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ). Παράλληλα έχει δρομολογηθεί μέσω ΝΑΤΟ η αντικατάσταση του συστήματος ραντάρ στον 1ο ΚΕΠ με νεότερο που θα καλύπτει πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες επιτηρήρησης στην βόρεια Ελλάδα. Σχετικά με την μετάπτωση των Μοιρών Σταθμού Ελέγχου και Προειδοποίησης (ΜΣΕΠ) και Σταθμών Αναφοράς σε τηλεχειριζόμενες Μονάδες (Remote Radar Head), ο υπουργός Εθνικής Άμυνας απάντησε στις 19 Ιουλίου 2016 στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου πως:

«Στο πλαίσιο αναβάθμισης των δυνατοτήτων της αεράμυνας της Χώρας και εκσυγχρονισμού του εθνικού συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου, έχει αποφασιστεί από το έτος 2012, η συγκρότηση νέας Μονάδας του Συστήματος Αεροπορικού Έλεγχου (ΣΑΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία θα έχει αυξημένες δυνατότητες σε εθνικό και ΝΑΤΟϊκό επίπεδο με το νέο σύστημα Διοίκησης και Ελέγχου. Το 1ο  ΚΕΠ, ως Μονάδα του ΣΑΕ, συνεχίζει να υφίσταται και να εκτελεί την αποστολή του στο πλαίσιο της αεράμυνας, με το υφιστάμενο RADAR. Η εν λόγω μετάπτωση (δεδομένης της υφιστάμενης τεχνολογίας) δεν δημιουργεί κανένα κενό ασφαλείας στο βόρειο τομέα του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ) της Χώρας. Το σύστημα ACCS, είναι ήδη εγκατεστημένο και λειτουργεί επιχειρησιακά σε χώρες του ΝΑΤΟ (CAOC Uedem, DACCC Poggio Renatico, ARS Glons, Poggio Renatico), που έχουν προηγηθεί στην υλοποίηση του προγράμματος για σκοπούς τεχνικής πιστοποίησης και επιχειρησιακής αξιολόγησης. Το υπόψη σύστημα διαθέτει τις απαιτούμενες επικοινωνίες και διασυνδέσεις με εθνικά και ΝΑΤΟϊκά δίκτυα. Το κόστος γενικότερα από την υπόψη μετάπτωση (οδοιπορικά έξοδα προσωπικού, προμήθεια εξοπλισμού, δέσμευση/μεταφορά κυκλωμάτων, κλπ), έχει προϋπολογιστεί στα 317.515€ περίπου και έχει συμπεριληφθεί στο λειτουργικό προϋπολογισμό της Πολεμικής Αεροπορίας έτους 2016».

Αναφορικά με τα προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης επισήμανε πως:

Το ζήτημα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών F-16 και Mirage 2000 αποτελούν την ύψιστη προτεραιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας και θα υλοποιηθούν όταν συνθήκες το επιτρέψουν, αναφέροντας παράλληλα ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον επτά χρόνια για την ολοκλήρωσή τους. Στο θέμα είχε αναφερθεί πρόσφατα και ο Α/ΑΤΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Χριστοδούλου (εφημερίδα Παραπολιτικά, 16/07/2016): «Για μας, ως ΑΤΑ, το κυρίαρχο πρόγραμμα είναι η αναβάθμιση του συνόλου των F-16 που, αν γίνει, θα μας δώσει ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα προς τα εμπρός καθώς η διαμόρφωση που έχει επιλεγεί είναι η καλύτερη ίσως στον κόσμο. Αν τελικώς γίνει, θα έχουμε μια ομογενοποίηση του στόλου των μαχητικών μας με 150 αεροσκάφη ίδιων επιδόσεων, και της εκπαίδευσης του προσωπικού καθώς και ενιαία γραμμή συντήρησης και υποστήριξης των μαχητικών, που θα επιχειρούν από τέσσερις βάσεις. Με λίγα λόγια, θα έχουμε τρομερά οικονομικά οφέλη, καθώς σε βάθος χρόνου, όχι πολύ μακρινού, το όποιο κόστος θα έχει αποσβεσθεί. Πιστεύω ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου όλων των F-16 θα αποτελέσει την καλύτερη απάντηση στην απόκτηση του F-35 από τους Τούρκους».

Βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις και τους επόμενους μήνες αναμένεται η υπογραφή Σύμβασης Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) για τα αεροσκάφη Mirage 2000 και τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη T-6A Texan II.

Για το ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανακοίνωσε πως υπάρχουν επαφές με δύο οργανισμούς του εξωτερικού για την δημιουργία ενός διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα ενώ αναφέρθηκε στις προσπάθειες εκπαίδευσης νέων χειριστών με την αξιοποίηση του Νέου Εκπαιδευτικού Αεροσκάφους Σταδίου Επιλογής και συγκεκριμένα στην παροχή εκπαίδευσης σε χειριστές ξένων Αεροποριών αλλά και της μετεκπαίδευσης για εκείνους της εγχώριας πολιτικής αεροπορίας.

Ο Αρχηγός ΓΕΑ αναφέρθηκε στις προσπάθειες διεθνοποίησης της αεροπορικής άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ, σημειώνοντας πως έχουν προσκληθεί και άλλες χώρες, πέραν των ΗΠΑ και του Ισραήλ, ενώ ανακοίνωσε πως η Αίγυπτος θα συμμετάσχει στο επόμενο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) στην 117ΠΜ /Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας με 6 μαχητικά.

Αναφορικά με την Τουρκία, ο Αντιπτέραρχος (Ι) Χρ. Βαΐτσης είπε πως το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί μείωση των παραβιάσεων του Εθνικού Εναέριου Χώρου, συμπληρώνοντας  πως στο πρόσφατο ταξίδι στην Άγκυρα συζήτησε με τον ομόλογό του θέματα «αποφυγής ατυχημάτων στο Αιγαίο». Όσον αφορά τις δραστηριότητες της Πολεμικής Αεροπορίας, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε ότι έχει αυξηθεί σημαντικά ο φόρτος εργασίας στις αεροδιακομιδές ασθενών και εξέφρασε την ανησυχία του για τα ενάρια μέσα δασοπυρόσβεσης, υπογραμμίζοντας πως το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη πρέπει να επιληφθεί με κάποιον τρόπο της κατάστασης.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απάντηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας στις 20 Ιουλίου 2016 σε ερώτηση του βουλευτή Θανάση Δαβάκη για τη διαθεσιμότητα  των αεροσκαφών αεροπυρόσβεσης, το CL215 (s/n 1111) πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στα Δερβενοχώρια μόλις 18 ημέρες μετά από την απόδοσή του στην Πολεμική Αεροπορία από την ΕΑΒ.


Τέλος, αναφερόμενος στο θέμα της ανέλκυσης τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων του αεροσκάφους F-16 Block 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 σε θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ο Αρχηγός ΓΕΑ ανέφερε πως η ανέλκυση ήταν επιβεβλημένη προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του και να εντοπιστεί τυχόν αστοχία υλικού που θα μπορούσε ενδεχομένως να επιφέρει αξιώσεις αποζημίωσης. Σημειώνεται πως η ανέλκυση πραγματοποιήθηκε παρουσία ειδικού εμπειρογνώμονα της κατασκευάστριας εταιρείας του κινητήρα, Pratt & Whitney.

22 Ιουλίου 2016  

 http://e-amyna.com


OH-58D Kiowa Warrior (AHIP)

OH-58D Kiowa  

OH-58D Kiowa  


  CH-47D Chinook


  CH-47D Chinook





 Eξομοιωτές Chinook και 70 ελικόπτερα OH-58D για τον Ελληνικό Στρατό

Τον τελευταίο καιρό το ζήτημα της απόκτησης μεταχειρισμένων ελικοπτέρων αναγνώρισης OH-58D Kiowa Warrior επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, ενώ φαίνεται να παρακάμπτονται οι ενστάσεις που είχε εκφράσει το Τεχνικό Σώμα οι οποίες και σχετίζονταν με τις δυνατότητες υποστήριξης ενός τόσο μεγάλου στόλου ελικοπτέρων υπό τις παρούσες συνθήκες. Πλέον το όλο ζήτημα εξαρτάται αποκλειστικά από τα οικονομικά δεδομένα, με την θέση της Αεροπορίας Στρατού (η οποία επιθυμεί διακαώς τα εν λόγω ελικόπτερα) να έχει υπερισχύσει έναντι των όποιων επιφυλάξεων κατά τα άλλα.

Στην παρούσα ανάρτηση παρουσιάζεται κατ’ αποκλειστικότητα το πακέτο που αποδεσμεύθηκε από την αμερικανική πλευρά για δωρεάν παραχώρηση στη χώρα μας, ως Πλεονάζοντα Αμυντικά Είδη (Excess Defense Articles: EDA). Η σχετική έγκριση δόθηκε από τις αρμόδιες αμερικανικές Αρχές στα μέσα του περασμένου Απριλίου, με το πακέτο να περιλαμβάνει:

- 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior (AHIP)

- 2 συσκευές εκπαίδευσης διαδικασιών πιλοτηρίου με σύστημα απεικόνισης εξωτερικού περιβάλλοντος (Cockpit Procedures Trainer/CPT – Image Generator)


- 2 συσκευές εκπαίδευσης σύνθετης συντήρησης ελικοπτέρου (Composite Maintenance Trainer/CMT)

- 1 συσκευή εκπαίδευσης οπλισμού, αεροπορικών ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών (Armament-Avionics-Electrical Trainer/AAET)

Η αρχική ονομαστική αξία του συνόλου των υλικών αυτών έφτανε τα 294,5 εκατ. δολάρια και σήμερα υπολογίζεται στα 86,5 εκατ.

Η αποδέσμευση των υλικών αυτών για δωρεάν παραχώρηση δεν συνεπάγεται αυτομάτως και την οριστικοποίηση της γενικότερης προμήθειας, καθώς προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι η σύναψη συμφωνίας για ένα ευρύτερο πακέτο πρόσθετων υλικών και υπηρεσιών που θα πρέπει να αγοραστούν και να αποπληρωθούν μέσω FMS. Ενδεικτικά, το πακέτο θα περιλαμβάνει μείζονα (όπλα, κινητήρες, συστήματα αυτοπροστασίας, κύριους αισθητήρες) και δευτερεύοντα (αεροναυτιλιακά βοηθήματα, συστήματα επικοινωνιών, συστήματα IFF, πυρομαχικά) συνοδευτικά υλικά, ανταλλακτικά, αναλώσιμα καθώς και υπηρεσίες επιθεώρησης/συντήρησης/ενεργοποίησης και εκπαίδευσης. Όπως προαναφέρθηκε, τα κριτήρια για την προώθηση του προγράμματος είναι πλέον καθαρά οικονομικά και εξαρτώμενα άμεσα από την διαθεσιμότητα κονδυλίων. Σε περίπτωση πάντως που ευοδωθεί το εγχείρημα, η Αεροπορία Στρατού σκοπεύει να εξοπλίσει με τα εν λόγω ελικόπτερα τουλάχιστον δύο Τάγματα.

Εν τω μεταξύ, το σύνολο των ελικοπτέρων της «οικογένειας» OH-58/TH-67 αποσύρονται με ταχύτατους ρυθμούς από τις ενεργές Μονάδες του Αμερικανικού Στρατού. Για τα ελικόπτερα της έκδοσης ένοπλης αναγνώρισης OH-58D Kiowa Warrior έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον άλλες 7 χώρες εκτός από την Ελλάδα. Οι πλέον προχωρημένες περιπτώσεις είναι εκείνες της Τυνησίας και της Κροατίας, με την τελευταία να αναμένει την άφιξη των πρώτων ελικοπτέρων του τύπου στο έδαφός της, εντός των επόμενων μηνών. Γενικά, ο Αμερικανικός Στρατός ενημέρωσε το Κογκρέσο (λόγω το διαδικασιών FMS) ότι θα έχει παραδώσει τα ελικόπτερα OH-58D στις ενδιαφερόμενες χώρες, έως το 2019. Ο Αμερικανικός Στρατός έχει αποφασίσει να διατηρήσει μόνο 5 OH-58D σε καθήκοντα δοκιμών και άλλα 24 για τον προσπορισμό ανταλλακτικών. Ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα εκπαιδευτικά TH-67 Creek, καθώς από τα συνολικώς 96 διαθέσιμα, ήδη 60 έχουν μεταβιβαστεί σε υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, 20 στο Κέντρο Εκπαίδευσης Μάχης του Αμερικανικού Στρατού και 5 στο Σχολείου Δοκιμαστών Πιλότων του Αμερικανικού Ναυτικού. Ανάλογο ενδιαφέρον από διάφορες ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ, αναμένεται να επιδειχθεί και για τα ελικόπτερα των εκδόσεων OH-58A/C.

Εξομοιωτής πτήσης Model 2B31 για ελικόπτερα CΗ-47 στο Fort Campbell του Αμερικανικού Στρατού.
( For nearly 30 years, Chinook pilots at Fort Campbell have honed their skills at the Flight Simulations Branch on 58th Street, using the CH-47D flight simulator, Model 2B31)

Λίγες εβδομάδες πριν την έγκριση της αποδέσμευσης των ελικοπτέρων OH-58D και των προαναφερθέντων εκπαιδευτικών συσκευών εγκρίθηκε από τις αρμόδιες αμερικανικές Αρχές η δωρεάν παραχώρηση στη χώρα μας και δύο εξομοιωτών πτήσης ελικοπτέρων CH-47D. Πρόκειται για πάγιο αίτημα της ελληνικής πλευράς που έρχεται να συμπληρώσει την προμήθεια 15 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων CH-47D Chinook από τα αμερικανικά πλεονάσματα η οποία υπογράφηκε από το ΥΠΕΘΑ τον περασμένο Νοέμβριο. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η DSCA (Defense Security Cooperation Agency) τον Δεκέμβριο του 2014, το προσφερόμενο πακέτο προς την Ελλάδα περιλαμβάνει 10 CH-47D Chinook, 23 κινητήρες T55-GA-714A (20 εγκατεστημένους στα ελικόπτερα και 3 για ανταλλακτικά), 12 αισθητήρες προειδοποίησης επερχόμενων βλημάτων AN/AAR-57 Common Missile Warning System (10 εγκατεστημένους και 2 ανταλλακτικά), 12 ασυρμάτους AN/ARC-220 (HF), 12 ασυρμάτους AN/ARC-186 (VHF), 12 ασυρμάτους AN/ARC-164 (UHF-AM), 12 συστήματα VOR/ILS τύπου AN/ARN-123, 12 συστήματα AN/ARN-89 ή AN/ARN-149 Direction Finder Sets, 12 συστήματα AN/ASN-128 Doppler/GPS, 12 ασύρματοι AN/ARC-201D ή AN/ARC-201E (VHF), 12 συστήματα IFF AN/APX-118, 3 συστήματα IFF AN/APX-118A, 12 συστήματα εντοπισμού εκπομπών ραντάρ AN/APR-39A(V)1. Η συνολική αξία του πακέτου ανέρχεται στα 150 εκατ. δολάρια. Ως γνωστόν, ακολούθησε η αύξηση του αριθμού των παραχωρούμενων ελικοπτέρων (και, αναλόγως, των αντίστοιχων παρελκομένων) από 10 σε 15. Αρχικά οι παραδόσεις τους προβλεπόταν να ξεκινήσουν στις αρχές του τρέχοντος καλοκαιριού, ωστόσο στο όλο θέμα υπήρξε μικρή καθυστέρηση λόγω της προσπάθειας της Αεροπορίας Στρατού να εντοπίσει τα ελικόπτερα εκείνα με τον μικρότερο δυνατό αριθμό ωρών πτήσης.

ΠΗΓΗ:  http://e-amyna.com - 11/7/2016




  «Μίνι» εξοπλιστικό πρόγραμμα για το Λιμενικό Σώμα 

Παρά την εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση, το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχει προκηρύξει μια σειρά προγραμμάτων για την αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής του. Με συνολικό κόστος άνω των 150 εκατ. ευρώ, πρόκειται ουσιαστικά για ένα «μίνι» εξοπλιστικό πρόγραμμα για το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., που καλείται να ανταπεξέλθει σε ένα σύνθετο επιχειρησιακό περιβάλλον όπου η βασική πρόκληση παραμένει η αντιμετώπιση του ζητήματος της λαθρομετανάστευσης. Ωστόσο δεν θα πρέπει να μας διαφεύγουν και οι γενικότερες προκλήσεις ασφαλείας που τίθενται λόγω της αναταραχής στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου, σημαντικό ποσοστό των οποίων έμμεσα ή άμεσα αφορούν τον τομέα ευθύνης του Σώματος.

Παρακάτω παρουσιάζονται εν συντομία τα σημαντικότερα από τα προγράμματα αυτά, τα οποία είτε βρίσκονται υπό υλοποίηση, είτε βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικοί διαγωνισμοί. Αξίζει να σημειωθεί πως για τη χρηματοδότησή των προγραμμάτων αξιοποιούνται στο μέγιστο δυνατό βαθμό και κοινοτικές πιστώσεις.

Πλωτά μέσα

- Προμήθεια 2 περιπολικών πλοίων μήκους άνω των 30μ., συνολικού προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ.
- Προμήθεια 10 περιπολικών σκαφών πνευστού τύπου μήκους 11-12 μέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 2.200.000 ευρώ.
- Αναβάθμιση θερμικών καμερών των υφιστάμενων ΠΑΘ, προϋπολογισμού 2.500.000 ευρώ.
- Προμήθεια 5 πλυστικών μηχανημάτων ζεστού – κρύου νερού προϋπολογισθείσας δαπάνης 12.499,26 ευρώ και 4 σταθεροποιητικών δακτυλίων συνολικού προϋπολογισμού 500 ευρώ, για την κάλυψη των αναγκών των αντιρρυπαντικών σκαφών.

Χερσαία μέσα

- Προμήθεια 40 περιπολικών οχημάτων με επίπεδη καρότσα τύπου pick-up, συνολικού προϋπολογισμού 1.400.000 ευρώ.
- Προμήθεια 8 οχημάτων μεταφοράς αστυνομικού σκύλου Κ-9, προϋπολογισμού 200.000 ευρώ.
- Προμήθεια 2 βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων, ενός οχήματος μεταφοράς υλικών κλειστού τύπου van μεικτού βάρους έως 3500kg και ενός οχήματος μεταφοράς υλικών (μεικτής Χρήσης) μεικτού βάρους 3500kg, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 470.000 ευρώ.
- Προμήθεια ενός οχήματος τύπου van 4×4 με πλήρη εξοπλισμό επιτήρησης, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ.

Ιπτάμενα μέσα

- Αναβάθμιση/αντικατάσταση του υφιστάμενου εξοπλισμού εναέριας επιτήρησης των τριών αεροσκαφών F-206HCG της ΜΑΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ καθώς και των δύο εκ των έξι ελικοπτέρων τύπου AS-365N3 της ΜΕΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ
- Προμήθεια ανταλλακτικών ελικοπτέρων, προϋπολογισμού 59.900 ευρώ.

Συστήματα επιτήρησης, διοικήσεως & ελέγχου και έρευνας & διάσωσης

- Αναβάθμιση λογισμικού SARIS ή προμήθεια νέου λογισμικού έρευνας & διάσωσης, προϋπολογισμού 70.110 ευρώ.
- Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ), συνολικού προϋπολογισμού 60.000.000 ευρώ.
- Εγκατάσταση συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης θαλάσσιας κυκλοφορίας Β. Αιγαίου, συνολικού προϋπολογισμού 3.500.000 ευρώ.
- Προμήθεια ειδών αποκατάστασης λειτουργίας συστημάτων UPS Κεντρικού Κτιρίου Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του παρακείμενου πύργου αυτού, προϋπολογισμού 53.800 ευρώ.
Σ- υντήρηση – υποστήριξη του συστήματος επικοινωνιών και του καταγραφικού φωνής του ΕΚΣΕΔ, προϋπολογισμού 5.945 ευρώ ανά μήνα παροχής υπηρεσιών.
- Ανάπτυξη Δορυφορικού Δικτύου Ασφαλούς Επικοινωνίας χωρών της Μεσογείου στο πλαίσιο του προγράμματος Seahorse Mediterranean Network.
- Συμμετοχή στο σύστημα MEOSAR του διεθνούς προγράμματος COSPAS-SARSAT και αναβάθμιση του Ελληνικού συστήματος δορυφορικού εντοπισμού για αποστολές έρευνας & διάσωσης, συνολικού προϋπολογισμού 6.000.000 ευρώ.
- Παροχή υπηρεσιών του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Συστήματος Κινδύνου & Ασφάλειας (GMDSS) μέσω παράκτιας υποδομής, μηνιαίας προϋπολογισθείσας αξίας 500.000 ευρώ και συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας έως 11.500.000 ευρώ.
-Προμήθεια εξοπλισμού έρευνας & διάσωσης για τα επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., συνολικού προϋπολογισμού 524.525 ευρώ


"Γαύδος": Το νέο περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης του Λιμενικού Σώματος



Υλοποιηθέντα προγράμματα – Πρόσφατες εξελίξεις

Πέραν των προαναφερθέντων υπό εξέλιξη προγραμμάτων, τους τελευταίους μήνες το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. παρέλαβε και μια σειρά νέων υλικών, τα οποία αποκτήθηκαν είτε μέσω συγχρηματοδότησης από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, είτε μέσω δωρεών. Στη πρώτη κατηγορία ανήκει και η σημαντικότερη προσθήκη, που δεν είναι άλλη από το ΠΑΘ ΛΣ090 Γαύδος τύπου Stan Patrol-5509, αλλά και τα δύο περιπολικά τύπου POB-24G (ΛΣ617 και ΛΣ618). Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα υπολειπόμενα σκάφη του τελευταίου τύπου δεν πρόκειται να παραδοθούν, μετά την πτώχευση της κατασκευάστριας εταιρείας. Η ελληνική πλευρά επέβαλε τις προβλεπόμενες ρήτρες στην κροατική εταιρεία, ενώ παράλληλα αναζητά λύση (και πάλι μέσω κοινοτικής χρηματοδότησης) για την προμήθεια νέων σκαφών. Για την κάλυψη του κενού εν τω μεταξύ, ορισμένα από τα παλαιότερα περιπολικά τύπου Abeking που επρόκειτο να παροπλιστούν, κέρδισαν «παράταση ζωής».


ΠΑΘ ΛΣ 050 Αρκοί

Αντιθέτως οι παραδόσεις των δέκα ταχυπλόων RIB τύπου System-33 που αποκτήθηκαν μέσω δωρεάς, ολοκληρώθηκαν κανονικά και τα σκάφη επιχειρούν απροβλημάτιστα εδώ και μήνες. Μέσω δωρεάς αποκτήθηκαν πρόσφατα ένα ακόμη RIB τύπου Cobra Royal-990, αλλά και ένα επιπλέον ταχύπλοο τύπου Lambro-53 (ΛΣ123), όμοιο με τα 11 που ήδη διέθετε το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Εκτός όμως από τα νέα σκάφη, μέσω δωρεάς επισκευάστηκαν και επανήλθαν σε υπηρεσία το ταχύπλοο περιπολικό ΛΣ133 (τύπου Mil-40) και το ΠΑΘ ΛΣ050 Αρκοί, που για μεγάλο χρονικό διάστημα παρέμεναν ανενεργά. Ειδικά η ενεργοποίηση του ΠΑΘ κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, ενώ στο σκάφος έχει προγραμματιστεί να τοποθετηθεί και σύστημα ηλεκτρονικού χάρτη (ECDIS) ως απαραίτητο ναυτιλιακό βοήθημα που έλειπε από τον εξοπλισμό του. Τέλος, όπως ήδη έχουμε αναφέρει σε ξεχωριστή ανάρτηση, επισκευάστηκε μετά από πολύμηνη αδράνοια και το περιπολικό ΛΣ134, τύπου CB-90HCG. Επίσης προς την κατεύθυνση ενίσχυση της διαθεσιμότητας του υφιστάμενου στόλου, υπογράφηκε πολύ πρόσφατα και συμβάσεις για τη συντήρηση επιπέδου W5 κύριων μηχανών του ΠΑΘ ΛΣ070 και την προμήθεια και εγκατάσταση 10 κυρίων μηχανών πλωτών και πρόσθετων ανταλλακτικών περιπολικών σκαφών τύπου Lambro-57PB Class-III Οι συγκεκριμένες συμβάσεις που υπογράφηκαν αφορούν στο συνολικό ποσό των 544.600 ευρώ και 1.790.348,72 ευρώ αντίστοιχα (έναντι προϋπολογισθείσας αξίας 545.000 ευρώ  και 1.818.347,50 ευρώ αντίστοιχα) και χρηματοδοτούνται σε ποσοστό 100% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή  και το Πράσινο Ταμείο.


Πέραν όμως από τα νέα και τα επισκευασμένα σκάφη, στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. δωρήθηκε το τελευταίο διάστημα και πληθώρα άλλων υλικών, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρως εξοπλισμένου ασθενοφόρου οχήματος, 7 αυτόματων απινιδωτών, 5  συστημάτων τηλεϊατρικής, ενός ρομπότ διάσωσης ναυαγών, ενός ρομπότ εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, μεγάλου αριθμού προστατευτικών στολών και συναφούς εξοπλισμού κλπ. Σημαντική ήταν η αναβάθμιση και των υλικών της ΜΥΑ, η οποία μέσω δωρεάς απέκτησε νέα σύγχρονα υλικά ένδυσης, εξάρτυσης και επικοινωνιών, που σε συνδυασμών με την απόκτηση επιπλέον υλικών αλλά και οπλισμού (π.χ. νέα πιστόλια Glock-17Gen4) με εθνικά κονδύλια, ανανέωσε σε μεγάλο ποσοστό τον ατομικό εξοπλισμό του προσωπικού της. Υπενθυμίζεται επίσης πως για τη μετεγκατάσταση της ΜΥΑ θα διαμορφωθούν νέες κτιριακές εγκαταστάσεις σε χώρο που έχει παραχωρήσει το Π.Ν. στον Σκαραμαγκά, με συνολικό κόστος 12,7 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: http://e-amyna.com - 19/7/2016