Η Airbus ψηφίζει Ρουμανία και αρχίζει να κατασκευάζει ελικόπτερα



«Ο Πρόεδρος Holland συναντήθηκε με τον Πρωθυπουργό και συζήτησαν τα τρέχοντα θέματα που αποτελούν προτεραιότητα για την κοινή μας ατζέντα. Ο Γάλλος Πρόεδρος εξέφρασε την ικανοποίηση για την πρόοδο που παρατηρείται στη χώρα μας και τόνισε ότι θα συνεχίσει να στηρίζει την Ευρωπαϊκή προοπτική και πρόοδο του λαού μας...».

Έτσι θα μπορούσε να ξεκινά ένα δελτίο τύπου για την επίσκεψη του Γάλλου Προέδρου στην Ελλάδα. Μετά θα διαβάζαμε ωραία λόγια και «πίστη για τη βιωσιμότητα του προγράμματος» κλπ. Όμως το κείμενο αφορά τη Ρουμανία και συνεχίζει εντελώς διαφορετικά...

«Ο Γάλλος Πρόεδρος επισκέφθηκε το Ghimbav, μία πόλη κοντά στο Brasov, στην καρδιά των Καρπαθίων. Εκεί τον περίμενε ο Ρουμάνος Πρωθυπουργός Dacian Ciolos για να εγκαινιάσουν μαζί τη νέα μόναδα παρασκευής ελικοπτέρων (!) της Airbus. Ο Γαλλικός κολοσσός επέλεξε τη Ρουμανία και την πόλη αυτή για να εγκαταστήσει τη νέα του γραμμή σε στεγασμένο χώρο 10.000 τμ. Επένδυσε 52 εκ. Ευρώ και πρόσθεσε 350 εργαζομένους στους 150 που υπήρχαν ήδη».

«Στόχος η δημιουργία ενός αεροναυπηγικού hub»

«Περιχαρής ο Ρουμάνος Πρωθυπουργός τόνισε στην ομιλία του ότι ο στόχος της Ρουμανίας είναι να μετατρέψει την περιοχή σε ένα αεροναυπηγικό hub, προσελκύοντας κοντά στην Airbus δεκάδες άλλες εταιρίες, μικρές και μεγάλες. 

«Το προϊόν θα κατασκευάζεται εδώ, η έρευνα θα γίνεται εδώ, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και ειδικό τμήμα για service ελικοπτέρων».

Η παραγωγή ξεκινά το 2017 και ως το 2020 θα κατασκευάζονται 15 ελικόπτερα H215 τον χρόνο.

(Η είδηση μπορεί να διαβαστεί στα αγγλικά εδώ. Στα Ρουμανικά τα ρεπορτάζ ήταν πιο αναλυτικά)

Με το χέρι στην καρδιά, πότε ήταν η τελευταία φορά που διαβάσαμε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα μας;

Το νέο στη Ρουμανία πέρασε περίπου στα «ψιλά» των εφημερίδων και sites. Λογικό, αν λάβουμε υπόψη ότι καθημερινά ο τύπος είναι γεμάτος ειδήσεις για μεγάλες επενδύσεις σε κάθε τομέα της Ρουμανικής οικονομίας. Αλήθεια, αγαπητέ αναγνώστη, με το χέρι στην καρδιά... πότε ήταν η τελευταία φορά που διάβασες κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα μας (αν εξαιρέσουμε τον τουριστικό κλάδο);

Από τον μύθο... στην αλήθεια που ελκύει τους επενδυτές και τα ερωτήματα που ανακύπτουν

Μύθος 1: «Εμείς έχουμε υψηλή φορολογία για να στηρίζουμε το κοινωνικό κράτος. Με χαμηλή φορολογία το Κράτος δεν θα έχει χρήματα».

Αλήθεια 1: Με φορολογία 16% επί των κερδών, χωρις προκαταβολές φόρων, εισφορές αλληλεγγύης κλπ, η επένδυση αυτή έχει σοβαρές πιθανότητες να πετύχει. Οι 150 + 350 εργαζόμενοι θα καταβάλουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές και το Ρουμανικό Κράτος θα εισπράξει περισσότερα χρήματα από αυτά που θα μάζευε αν «στραγγάλιζε» την εταιρία.

Μύθος 2: Οι πάσης φύσεως «επαϊοντες του καναπέ» θα πουν ότι η Airbus θα δώσει μισθούς πείνας στη νέα της μονάδα.

Αλήθεια, 2: Σίγουρα οι μισθοί θα είναι χαμηλότεροι από τους Γαλλικούς, όμως θα είναι μεγαλύτεροι από του Ελληνικούς. Οι Γάλλοι ισχυρίζονται ότι «δεν μπορούμε να δώσουμε χαμηλούς μισθούς, τα εξειδικευμένα στελέχη κοστίζουν».

Μύθος 3: «Εμείς προσέχουμε το περιβάλλον μας, μιας και είμαστε τουριστική χώρα, για αυτό αργούν πολύ να εγκριθούν και να αδειοδοτηθούν οι επενδύσεις αυτές».

Αλήθεια 3: Κατασκευασμένο στην καρδιά του χειμερινού τουρισμού της Ρουμανίας, το εργοστάσιο πρέπει να πληροί δεκάδες προϋποθέσεις. Όλα λύθηκαν σε λογικά πλαίσια και οι άδειες εκδόθηκαν σε λιγότερο από έναν χρόνο από τη στιγμή της υποβολής τους.

Απορίες: Πόσα χρόνια θα έκανε μία τέτοια μονάδα να λάβει άδεια στην Ελλάδα; Πόσο σεβόμαστε το περιβάλλον μας κοντά σε τουριστικές περιοχές;

Μύθος 4: «Οι ξένοι έρχονται μόνο με χαριστικά κίνητρα»

Αλήθεια 4: Η Airbus πήρε μία συνηθισμένη επιδότηση, όπως παίρνουν δεκάδες άλλες Ρουμανικές και ξένες εταιρίες. Αν η επένδυση ήταν πιο μεγάλη (όπως έγινε με τη Ford και άλλες μονάδες), θα ήταν κυρίως επιδότηση με τη μορφή έργων υποδομής / πρόσβασης των αυτοκινητοδρόμων κλπ. Κατά τα άλλα, υπάρχουν πολλά προγράμματα χρηματοδότησης επενδύσεων, ανοικτά σε όλους. Κάνεις αίτηση φέτος, του χρόνου αξιολογείσαι και (αν έχεις υψηλή βαθμολογία) υπογράφεις συμβόλαιο και τα χρήματα δίνονται στον προβλεπόμενο χρόνο, ή με μικρή καθυστέρηση μερικών μηνών.

ΥΓ. Μικρή αλλά σημαντική λεπτομέρεια: Στη Ρουμανία οι ενισχύσεις για επενδύσεις άνω των 10 εκ. Ευρώ είναι ανταποδοτικές. Ο επενδυτής πρέπει να αποδείξει με συμβόλαια ότι έχει που να πουλήσει την παραγωγή του. Επίσης, εντός 5 ετών μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, πρέπει να πληρώσει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές ίσους ή περισσότερους από την ενίσχυση που έλαβε.

Μύθος 5: «Πήγαν στη Ρουμανία για έναν λόγο: Επειδή έχει χαμηλή φορολογία»

Αλήθεια 5: Μία εταιρία όπως η Airbus λαμβάνει υπόψη της και τη χαμηλή φορολογία, όμως το πρώτιστο είναι να επενδύσει σε μία χώρα σοβαρή, που προσφέρει σταθερό φορολογικό περιβάλλον, καλά καταρτισμένο προσωπικό και άλλα πλεονεκτήματα, όπως εύκολη και ξεκάθαρη αδειοδότηση, το βατό τραπεζικό σύστημα κ.α.. Επίσης η εταιρία πρώτα έκανε μία μικρή επένδυση στη Ρουμανία, είδε ότι πήγε καλά, διαπίστωσε ότι δεν τη βασάνισαν οι πάσης φύσεως «ελεγκτές», έβγαλε κέρδη και αποφάσισε να μεγαλώσει την παραγωγική της βάση.

Θέλουμε επενδύσεις; Αν ναι, πρέπει να αλλάξουμε ριζικά.
Αν όχι, τότε ας μην κατηγορούμε αυτούς που δουλεύουν και προοδεύουν

Στη ζωή τα πράγματα είναι αρκετά απλά, το ίδιο και στην Οικονομία. Θέλουμε επενδύσεις στην Ελλάδα; Αν ναι, τότε είναι ανάγκη να αλλάξουμε ριζικά, να προσαρμοστούμε στις σύγχρονες απαιτήσεις των επενδυτών (Ελλήνων και Ξένων) και να τους στηρίξουμε στην προσπάθειά τους να παράξουν πλούτο στη χώρα μας. Όλα τα υπόλοιπα «επαναστατικά» και «λεβέντικα» είναι καλά προς εσωτερική κατανάλωση, όμως διώχνουν αυτούς που πρέπει να εμπιστευτούν τη χώρα μας και να επενδύσουν τα χρήματά τους για τα επόμενα 10 – 20 χρόνια.

Αν δεν θέλουμε επενδύσεις, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξουμε. Έτσι όπως είμαστε θα καταφέρουμε να διώξουμε και όσους ήρωες έχουν απομείνει στην Ελλάδα. Όμως από την άλλη, δεν υπάρχει λόγος να κατηγορούμε και να απαξιώνουμε (στο μυαλό μας, εκεί που νομίζουμε πως η Ελλάδα είναι το κέντρο του κόσμου) τις χώρες και τους λαούς που δουλεύουν και να προοδεύουν.

Σε εμάς οι Γάλλοι προσφέρουν ωραία λόγια συμπαράστασης και «βοήθεια στις διαπραγματεύσεις για νέα δάνεια, να πάρουμε τη δόση χωρίς να έχουμε υλοποιήσει όλα τα προαπαιτούμενα».

Στη Ρουμανία δεκάδες Γαλλικές εταιρίες συνεχίζουν να επενδύουν, να δημιουργούν θέσεις εργασίας και να αυξάνουν τους μισθούς, να μεγεθύνουν το ΑΕΠ και τις εξαγωγές και να προσφέρουν έσοδα στα κρατικά ταμεία.

Και δεν είναι μόνο η Γαλλία... το ίδιο συμβαίνει με δεκάδες άλλες χώρες. Για αυτό η Ρουμανία είχε στο 8μηνο του 2016 νέα αύξηση των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων.

  Ηλίας Π. Παπαγεωργιάδης,
διευθύνων σύμβουλος της MORE στη Ρουμανία, Πρόεδρος του Ρουμανικού Συνδέσμου Βιομάζας και Βιοαερίου (ARBIO), εκλεγμένο μέλος του δ.σ. του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Βιομάζας (AEBIOM) και Αντιπρόεδρος της Αγροτικής Ομοσπονδίας ProAgro (Ρουμανική ΠΑΣΕΓΕΣ).

22/9/2016

http://www.liberal.gr/arthro/78496/apopsi/arthra/i-Airbus-psifizei-roumania-kai-archizei-na-kataskeuazei-elikoptera-.html