Μακαρία η οδός.
Εδώ και μέρες οι μετεωρολόγοι έχουν φέρει την καταστροφή, προαναγγέλλοντας την εισβολή ισχυρού χιονιά, που είχε και όνομα: Αριάδνη! Δεν υπάρχει Έλληνας, που να μην έζησε υπό την επήρεια αυτού του τηλεοπτικού ντόπινγκ, εκτός από όσους ήταν υπεύθυνοι. Κυβέρνηση, περιφέρειες και εργολάβοι.
Ο ένας από τους 4 όλους κι όλους εθνικούς δρόμους, η Κορίνθου- Πατρών, κράτησε επί 12 ώρες εγκλωβισμένους χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες, που είχαν την ατυχία να ταξιδεύουν το τριήμερο με την ψευδαίσθηση ότι βρίσκονται σε ασφαλή δρόμο!
Αποκλείστηκαν δυο βήματα από τη θάλασσα, στο Αίγιο, με μισής μέρας χιόνι! Να το βλέπουν οι Βαλκάνιοι κι οι βορειοελλαδίτες και να γελάν τα μπρόκολα.
Το φιάσκο που έζησαν όσοι εγκλωβίστηκαν δεν είναι τυχαίο. Κατ αρχήν ο περιφερειάρχης Δυτικής Πελοποννήσου, που είναι υπεύθυνος για όλη την περιοχή και τις υπηρεσίες της, είχε το θράσος να δηλώσει δημόσια ότι ήξερε για τον χιονιά, αλλά δεν περίμενε τόση κακοκαιρία!
Φαντάζομαι ότι και οι ψηφοφόροι του ήξεραν για τις ικανότητές του, αλλά δεν περίμεναν τόση ανικανότητα και ανευθυνότητα! Ανευθυνότητα, γιατί φρόντισε να κατηγορήσει την ιδιοκτήτρια του εθνικού δρόμου «Ολυμπία Οδό» για έλλειψη προετοιμασίας και κινητοποίησης. Αλλά, δε φρόντισε προφανώς να καλέσει, όπως είχε υποχρέωση,την εταιρία με το που αναγγέλθηκε ο χιονιάς, να συντονιστεί με τις δυνάμεις της περιφέρειας και τους δήμους ώστε να επιτευχθεί το … τιτάνιο έργο: Να μείνει η.. ορεινή και κακοτράχαλη εθνική ανοιχτή!!
Η καποδιστριακή αυτοδιοίκηση και οι βαθμοί της τη μάραναν την ελληνική δημόσια διοίκηση και κοινωνία. Αυτά της έλειπαν, για τα οποία έχουν σκορπιστεί δισεκατομμύρια σε μάσες εδώ και χρόνια. Από τις τσέπες του σιωπηρού κορόιδου.
Η «Ολυμπία Οδός» από την πλευρά της είναι μια κερδοσκοπική κοινοπραξία, με μια λεόντειο σύμβαση για τους πολίτες με το ελληνικό δημόσιο, την οποία έχουν υπογράψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υλοποιεί η παρούσα επαναστατική κυβέρνηση.
Η κοινοπραξία αποτελείται από τις εταιρίες: Vinci Concessions SAS (Γαλλία) (29,9%), Hochtief PPP Solutions GmbH (Γερμανία) (17%), J&P-Αβαξ (Κύπρος) (17%), Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ (Ελλάδα) (17%), ΓΕΚ Τέρνα ΑΕ (Ελλάδα) (17%), Αθηνά ΑΤΕ (Ελλάδα) (2,1%).
Το λεόντειο στη σύμβαση (όπως και σε άλλες λεόντειες για τους πολίτες) είναι ότι ενώ ο δρόμος κατασκευάζεται εδώ και χρόνια, χωρίς να πληροί τις προϋποθέσεις ασφάλειας της ΕΕ για τις εθνικές οδούς (αντίθετα, είναι καρμανιόλα) οι οδηγοί υποχρεώνονται να πληρώνουν διόδια για χρήση εθνικής οδού, που δεν είναι εθνική οδός!
Ο καρόδρομος δεν μπορεί να χρεώνει διόδια, εκτός αν οι κυβερνήσεις που του έχουν δώσει την άδεια να γίνει και όσες του δίνουν την άδεια να χρησιμοποιείται, έχουν παραβεί τις βασικές ευρωπαϊκές υποχρεώσεις τους απέναντι στους πολίτες. Στο λαό.
Η «Ολυμπία Οδός» με μια απολύτως απαράδεκτη ανακοίνωση που ούτε συγνώμη δε ζητάει από τον κόσμο που εξέθεσε σε κίνδυνο επί 12 ώρες, μας λέει τα πάντα για τα ελάχιστα που έκανε εκ των υστέρων, αλλά ούτε κουβέντα για το μείζον: Τι έκανε από την αναγγελία του χιονιά μέχρι πριν την άφιξή του για να κρατήσει το δρόμο ανοιχτό; Τι πρόβλεψε; Γιατί πληρώνει ο κόσμος χρυσάφι εδώ και χρόνια;
Πάμε στον τρίτο «υπεύθυνο του κράτους»: Τροχαία! Η τροχαία που είναι εξαφανισμένη εδώ και 2 χρόνια από τους δρόμους, εκτός αν περνάει ο πρωθυπουργός ή ο Παυλόπουλος ή αν στήνει καρτέρι για καμιά κλήση, άφησε όλο τον όγκο των οχημάτων και των φορτηγών να μπει στην ανασφαλή εθνική, ακόμα κι όταν είχε κλείσει ο δρόμος, χωρίς να κόψει έγκαιρα την κυκλοφορία, χωρίς να ελέγχει ποιος έχει αλυσίδες και λάστιχα γι αυτές τις συνθήκες, χωρίς να προλάβει!
Καμιά συνεννόηση και πρόγνωση με την εταιρία και την περιφέρεια! Κανένας πραγματικός συντονισμός ακόμα κι όταν οι άνθρωποι κινδύνευαν από θερμοπληξία μέσα στα επί ώρες ακινητοποιημένα αυτοκίνητα!
Κι αν δεν υπήρχαν τοπικές δημοτικές αρχές να επιστρατεύσουν καταλύματα και μηχανήματα απεγκλωβισμού και μεταφοράς των θυμάτων της αναισθησίας και ανικανότητας, θα είχαμε θρηνήσει θύματα χιονιά 500 μέτρα από τη θάλασσα, με κάτι πόντους χιόνι!
Το υπουργείο; Ποιο υπουργείο! Εκείνο, που έδωσε εντολή μετά από 24 ώρες, μόλις χτες, να μην επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγώνστην τάχα εθνική; Εκείνο που θα κόψει την κορδέλα των εγκαινίων, όταν έρθει η μέρα και θα μας παρουσιάζει το κατόρθωμα να πάρει 20 χρόνια, ένα σκασμό εκατομμύρια και αμέτρητα ατυχήματα για να τελειώσει ένας δρόμος 130 χιλιόμετρα σε πεδινό έδαφος;;;
Στην πράξη δε φταίει κανένας απ αυτούς. Φταίνε οι πολίτες. Οι πολίτες, που ανέχτηκαν και ανέχονται υποτακτικά το χαράτσωμα, χωρίς να κυνηγήσουν μαζικά δικαστικά μέχρι τέλους τους υπεύθυνους. Που ανέχονται υποτακτικά κάθε τροχαίο εξ αιτίας της σήμανσης στο επικίνδυνο έργο. Οι πολίτες που εγκλωβισμένοι τη νύχτα επί ώρες και με θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν δεν θα διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Απλώς θα πάνε σπιτάκι τους.
Οι μετανάστες που θα πεθάνουν από το κρύο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των συριζανελ δεν έχουν τα μέσα να στραφούν εναντίον του ανεκδιήγητου υπουργού μεταναστευτικής «πολιτικής», ούτε κατά της περιφερειάρχη Β Αιγαίου, που έλεγε χτες από την τηλεόραση «πέστε μας τι να κάνουμε» με τις εικόνες φρίκης της Μόριας μπροστά στα μάτια της!!
Να τους πάρετε να τους ζεστάνετε στα σπίτια σας κυρία μου! Εσείς και όλοι οι καλοβολεμένοι πισινοί αυτού του άχρηστου κράτους, που ξέρει μόνο να κλέβει τους πολίτες του και να διορίζει τους συγγενείς και τους φίλους του διαχρονικά! Κι αφού τους ζεστάνετε, να ξεκουμπιστείτε από τις καρέκλες που απαιτούν μόχθο. Άκου «τι να κάνουμε»!
Αλλά, ο πολίτης που δεν είναι πρόσφυγας έχει τα μέσα να στραφεί εναντίον όσων τον κακοποιούν και να διεκδικήσει το δίκιο του. Όχι σα λαός υποτακτικός και παρατηρητής, που ακολουθεί την καταστροφική αγωγή του σπιτιού του «πού να μπλέκεις τώρα». Σα λαός που διεκδικεί τα δικαιώματά του. Τα λεφτά του. Το αντίτιμο των κόπων του.
Γιατί αν περιμένει από κείνους που του ρουφάνε το αίμα να τον φροντίσουν θα συνεχίσει να είναι ένα διαρκές θύμα εξευτελισμού. Η όρθια στάση, όμως, δεν είναι για ραγιάδες.
Γ Παπαδόπουλος- Τετράδης
9 Ιανουαρίου 2017
http://www.liberal.gr/arthro/105664/apopsi/stili-alatos/makaria-i-odos.html