Παραδίδεται το έργο των Τεμπών που αλλάζει τον οδικό χάρτη της Ελλάδας



Aντίστροφα κυλάει ο χρόνος ώστε να παραδοθεί στην κυκλοφορία, στις αρχές Απριλίου, ένα από τα μεγαλύτερα έργα στα Τέμπη που θα αλλάξει ριζικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδας.

Πρόκειται για το έργο κατασκευής τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες που θα παρακάμπτουν την κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και τις γέφυρες που οδηγούν στις σήραγγες. Οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα, ενώ ξεχωρίζει αυτή των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη τύπου της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Ειρήνη Ζαβρίδου, περιέγραψε λεπτομερώς το κατασκευαστικό κομμάτι των έργων και εξήγησε γιατί η υλοποίησή του θα αλλάξει την οδική συμπεριφορά των οδηγών, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης. Επίσης, σημείωσε πως το έργο θα πρέπει να παραδοθεί σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με βάση τις συμφωνίες που έχουν γίνει, διότι υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις. «Όσο καθυστερούμε έχουμε ποινικές ρήτρες, οπότε δεν συμφέρει τουλάχιστον την εταιρεία να καθυστερήσει την παράδοση του έργου», ανέφερε.

«Το έργο κατασκευαστικά έχει ολοκληρωθεί. Αυτό που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι οι τελικές οδοστρωσίες και διαγραμμίσεις και φυσικά το μεγάλο κομμάτι που ασχολούμαστε είναι οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Έχουν όλα εγκατασταθεί, ελέγχονται και ό,τι χρειάζεται διορθώνεται. Είμαστε στη φάση του test. Θα γίνουν ασκήσεις μεγάλης κλίμακας για όλους τους εμπλεκόμενους, όπως είναι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, η πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και αστυνομία κτλ.», είπε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί, πως οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα συστήματα εντός των σηράγγων αφορούν στην παρακολούθηση της κίνησης, τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης, αλλά και το Public Address, όπου ο διαχειριστής μέσα από τα ηχεία μπορεί να μιλήσει απευθείας στους οδηγούς και να δώσει εντολές σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Επίσης, υπάρχουν τα συστήματα της πυροπροστασίας, τα συστήματα που αφορούν στους φωτισμούς, τον καθαρισμό του αέρα κ.α.

Η κ. Ζαβρίδου εξήγησε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων πως η κάθε κατεύθυνση της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο νέο τμήμα έχει ξεχωριστή σήραγγα. Η κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρης λωρίδες για διέλευση οχημάτων και μια πλήρη Λωρίδα Έκτατης Ανάγκης (ΛΕΑ). Το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας είναι μαζί με τα πεζοδρόμια 15 μέτρα.

Κάθε 300 μέτρα εντός των σηράγγων υπάρχουν έξοδοι διαφυγής, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι διαφυγής μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από αυτοκίνητα, ώστε να γίνει αναστροφή σε περίπτωση ατυχήματος εντός της σήραγγας. Σε περίπτωση ατυχήματος θα υπάρχει και φυσικός αποκλεισμός με ειδική μπάρα που δεν θα επιτρέπει την είσοδο σε όσους δεν έχουν εισέλθει ακόμη στη σήραγγα.

Για την κ. Ζαβρίδου σημαντικό ζήτημα είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού για την αντιμετώπιση ατυχημάτων εντός της σήραγγας, σημειώνοντας πως «ήδη το προσωπικό έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση στη Γαλλία, σε πραγματικές συνθήκες δυστυχήματος με φωτιά μέσα σε σήραγγα».

Οι εργασίες για τη διάνοιξη των δύο σηράγγων του Κισσάβου πραγματοποιήθηκε με σχεδόν μηδενικά προβλήματα. Βέβαια, οι εργασίες διάνοιξης στον Όλυμπο προχώρησαν με δυσκολία, λόγω του εδάφους και των υδάτων που υπήρχαν στο σημείο.

Οι σήραγγες κατασκευάστηκαν σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από ενδεχόμενους σεισμούς, καθώς, όπως είπε η κ. Ζαβρίδου, «οι σήραγγες είναι κομμάτι του βουνού και κινούνται μαζί με το βουνό», ενώ σε περίπτωση πυρκαγιάς δεν θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. «Παλαιότερα αν έπαιρνε φωτιά ένα βυτιοφόρο μέσα στις σήραγγες, αυτές σχεδόν λιώνανε και πέφτανε. Τώρα αυτό δεν πρόκειται να συμβεί», είπε.


Μειωμένος ο χρόνος μετακίνησης κατά 20 λεπτά.
  Μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.

Ένα από τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζεται με την ολοκλήρωση του έργου του τμήματος της Εθνικής Οδού στα Τέμπη , σύμφωνα με την εταιρεία, είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αλλά και του χρόνου μετακίνησης των οχημάτων, ο οποίος όπως αναφέρει η κ. Ζαβρίδου, θα είναι μειωμένος κατά 20 λεπτά.

«Ο χρόνος που γλιτώνει κάποιος», θα πει, «σε κανονικές συνθήκες για να διανύσει το δρόμο από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Σκοτίνα είναι 20 λεπτά. Επίσης, το να οδηγεί κάποιος σε ένα αυτοκινητόδρομο, ο οποίος πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, είναι πολύ καλύτερο από το να οδηγεί σε ένα στενό δρόμο, όπως είναι αυτό των Τεμπών ή οι στροφές του Πλαταμώνα, όπου δεν υπάρχει και διαχωριστική νησίδα. Βέβαια το θέμα της οδικής ασφάλειας δεν είναι μόνο θέμα υποδομών, αλλά και θέμα οδικής συμπεριφοράς».

Σημειώνεται πως η εταιρεία που έχει την ευθύνη κατασκευής των έργων, ετοιμάζεται να εκδώσει φυλλάδιο για τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς εντός των σηράγγων.

Διόδια και κόστος

Όπως ανέφερε η κ. Ζαβρίδου το κόστος των διοδίων για έναν οδηγό που ξεκινάει από την Αθήνα προς την Θεσσαλονίκη θα είναι αυξημένο κατά 40 λεπτά.

«Στους δύο σταθμούς που βρίσκονται εκατέρωθεν των νέων τμημάτων, στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά, οι τιμές αυξάνονται. Στο Μακρυχώρι από 1,40 ευρώ που είναι σήμερα θα πάει 2,50 ευρώ. Και στη Λεπτοκαρυά από 1,90 ευρώ θα φτάσει τα 3,20 ευρώ. Η διαφορά είναι πως για να φτάσει κάποιος στη Λεπτοκαρυά, αυτή τη στιγμή θα πρέπει να περάσει από το σταθμό διοδίων του Πυργετού που είναι 2,00 ευρώ και ο οποίος δεν θα υπάρχει στο νέο τμήμα», σημείωσε.

Στην παλαιά Εθνική οδό, θα επανέλθει ένας σταθμός διοδίων στο κόμβο των Τεμπών και θα χρεώνει 1,60 ευρώ.



Χωρίς διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών

Δεν θα πληρώνουν διόδια για τρία χρόνια οι κάτοικοι του δήμου Τεμπών στην παλαιά Εθνική Οδό, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Ζαβρίδου προσθέτοντας πως ήδη έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ δημοσίου και εταιρείας. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως με την παράδοση του νέου τμήματος στα Τέμπη, η διέλευση των φορτηγών και άλλων βαρέων οχημάτων στη παλαιά Εθνική Οδό, θα απαγορευτεί δια νόμου. «Τα Τέμπη και η κοιλάδα στην παλαιά Εθνική Οδό θα είναι ένας τουριστικός προορισμός χωρίς φορτηγά. Θα καθαρίσει η εθνική οδός και τα Τέμπη θα μπορούν να γίνουν ένας τουριστικός προορισμός με μεγαλύτερη ασφάλεια», κατέληξε.

20/3/2017

http://tvxs.gr/news/ellada/paradidetai-ergo-ton-tempon-poy-tha-allaksei-ton-odiko-xarti-tis-elladas









 Συγκρίνοντας τα Τέμπη με τις 10 κορυφαίες σήραγγες του κόσμου (photos)

Η μεγαλύτερη οδική σήραγγα της Ελλάδας, αυτή των Τεμπών, βρίσκεται ήδη στην τελική ευθεία για την παράδοσή της στην κυκλοφορία κατά τον προσεχή Μάρτιο.

Το έργο εκτελείται απρόσκοπτα, όπως διαβεβαίωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης. Με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται επιτέλους ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του΄70 και έγινε το γεφύρι της Άρτας. Το έργο της σύραγγας των Τεμπών ήταν αρχικά να τελειώσει το 2011.

Τα νέα τμήματα που θα παρακάμπτουν τα Τέμπη και τις επικίνδυνες στροφές του Παντελεήμονα, μήκους 25 χλμ, θα διαθέτουν τρεις δίδυμες Σήραγγες η πρώτη στον Ευαγγελισμό μήκους 2 χλμ, η δεύτερη που παρακάμπτει τα Τέμπη μήκους 6 χλμ και η τρίτη που παρακάμπτει τις στροφές του Παντελεήμονα μήκους 2,7 χλμ.

Οι δίδυμες σήραγγες αφορούν σήραγγες δύο κλάδων, δηλαδή η κάθε σήραγγα θα διαθέτει ξεχωριστό κλάδο ανά κατεύθυνση. Σε κάθε σήραγγα, ο κάθε κλάδος ενώνεται με τον διπλανό του με συνδετήριες σήραγγες οι οποίες λειτουργούν ως έξοδοι έκτακτης ανάγκης. Οι συνδετήριες αυτές σήραγγες βρίσκονται σε όλο το μήκος των σηράγγων κάθε 300 μέτρα, ενώ κάθε 900 μέτρα οι έξοδοι αυτοί έχουν τη δυνατότητα διέλευσης των οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

Μπορεί να είναι ένα από τα πιο σημαντικά τεχνικά έργα της χώρας, αλλά οι σήραγγες των Τεμπών ασφαλώς υπολείπονται αρκετά χιλιόμετρα από τις μεγαλύτερες σήραγγες της Ευρώπης και του κόσμου, παρότι θα είναι από τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες διεθνώς.

Ας δούμε τις δέκα σήραγγες με το μεγαλύτερο μήκος αρχίζοντας από τη μικρότερη προς τη μεγαλύτερη; 




Με μήκος 11.200 μέτρα, αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο τούνελ της Κίνας. Είναι μέρος του τεράστιου αυτοκινητόδρομου G30 με συνολικό μήκος τα 4.280 χλμ όταν ολοκληρωθεί, που ενώνει τις πόλεις Lianyungang στη βορειοανατολική Κίνα με τη Khorgas που βρίσκεται στα σύνορα με το Καζακστάν. Έχει μια σήραγγα ανά κατεύθυνση και παραδόθηκε στη κυκλοφορία στις 28 Μάιου του 2009.




Το συγκεκριμένο τούνελ βρίσκεται στη Νορβηγία και στο Sogn og Fjordane . Η σήραγγα συνδέει το χωριό Gudvangen με την κοιλάδα Undredalen και είναι μέρος της ευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου E16. Το μήκος του είναι στα 11.428 μέτρα, καθιστώντας το δεύτερο μεγαλύτερο οδικό τούνελ της Νορβηγίας από την στιγμή που άνοιξε για το κοινό στις 17 Δεκεμβρίου 1991.








Από τα πιο δημοφιλή τούνελ της Ευρώπης. Βρίσκεται στα σύνολα Γαλλίας και Ιταλίας κάτω από το όρος Mont Blanc (ή Monte Bianco στα Ιταλικά) της οροσειράς των Άλπεων. Ενώνει τη Γαλλική πόλη Chamonix με την αντίστοιχη Ιταλική Courmayeur. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1957 και ολοκληρώθηκαν το 1965, με ημέρα παράδοσης την 19 Ιουλίου. Το συνολικό του μήκος να ανέρχεται στα 11.611 μέτρα, 8,6 μέτρα πλάτος και 4,35 μέτρα ύψος. Η υψομετρική διαφορά κάθε άκρης της σήραγγα είναι 107 μέτρα, με το υψόμετρο στη γαλλική πλευρά να είναι 1.274 μέτρα και αντίστοιχα στην ιταλική 1.381 μέτρα. Μέχρι την μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε στις 24 Μαρτίου του 1999 και έχασαν τη ζωή τους 39 άτομα, η διαχείριση της σήραγγας αποτελούταν από δύο φορείς, έναν Γαλλικό, την ATMB και έναν Ιταλικό, την SITMB. Το θλιβερό αυτό γεγονός αποκάλυψε έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας και συνεργασίας μεταξύ των δυο μερών και έτσι συστήθηκε μια εταιρεία αποτελούμενη από τους δύο προηγούμενους φορείς.




To δεύτερο μεγαλύτερο τούνελ της Κίνας και ταυτόχρονα το τρίτο μεγαλύτερο στο κόσμο με διπλές σήραγγες, μια ανά κατεύθυνση. Βρίσκεται και αυτό πάνω στον οδικό άξονα G30 της Κίνας που ενώνει τις πόλεις Lianyungang με τη Khorgas και είναι δυτικά της Shanghai, στη περιοχή Baoji Maijishan Tianshui. Είναι ένα από τα τέσσερα τούνελ του συγκεκριμένου δικτύου και το μήκος του είναι 12,290 μέτρα με χρονολογία παράδοσης και αυτό το 2009.




Το δεύτερο τούνελ μεταξύ των Γαλλοϊταλικών συνόρων βρίσκεται και αυτό στις Άλπεις Cottian. Μέρος του οδικού δικτύου Α43, στη Γαλλική άκρη βρίσκεται η πόλη Modane και στην Ιταλική η Bardonecchia. Αποτελεί την κύρια αρτηρία μετάβασης προς την κεντρική Ευρώπη, επιλέγοντας την το 80% των οχημάτων, με τα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας της να την έχουν διασχίσει πάνω από 20 εκ. οχήματα. Το μήκος του τούνελ είναι 12.898 μέτρα με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Η κατασκευή της διήρκεσε 6 χρόνια και παραδόθηκε στο αυτοκινητιστικό κοινό στις 12 Ιουλίου τους 1980.



Μεταφράζεται ως “Snow Mountain” (Χιονισμένο Βουνό) και είναι το μεγαλύτερο τούνελ της Ταϊβάν. Ανήκει στον αυτοκινητόδρομο no.5 που ενώνει την πρωτεύουσα Ταϊπέι με την πόλη Su-ao, Yilan, στα βορειοανατολικά της χώρας, μια απόσταση 54,3 χλμ. Μετά την ολοκλήρωση του στις 16 Ιουνίου του 2006 έπειτα από 15 χρόνια εργασιών, ο χρόνος που χρειάζεται για τη μετάβαση από τη μια πόλη στην άλλη είναι μισή ώρα, όταν πριν ξεπερνούσε τις 2 ώρες. Το συνολικό του μήκος φτάνει 12.942 μέτρα και αποτελείται από μια σήραγγα ανά κατεύθυνση.




Με μήκος 13.972 μέτρα είναι το τρίτο μεγαλύτερο τούνελ της Ευρώπης. Βρίσκεται στην Αυστρία κατά μήκος του ορεινού όγκου Arlberg και του οδικού άξονα S16 που ενώνει το Tyrol με το Vorarlberg. Δόθηκε στη κυκλοφορία την πρώτη Δεκεμβρίου του 1978 μετά από 4 χρόνια εκσκαφών και στα πρώτα 20 χρόνια λειτουργίας του την είχαν διασχίσει 2,6 εκ. οχήματα.




Η συγκεκριμένη σήραγγα βρίσκεται στην Ελβετία και είναι μέρος του ορεινού περάσματος St. Gotthard που στη βόρεια είσοδο της βρίσκεται η πόλη Göschenen και στη νότια η Airolo. Έχει μήκος 16.942 μέτρα και όταν δόθηκε στη κυκλοφορία στις 5 Σεπτεμβρίου του 1980 ήταν η μεγαλύτερη μονή σήραγγα του κόσμου. Δυστυχώς και σε αυτή τη σήραγγα έχει καταγραφεί θανατηφόρο ατύχημα, όταν στις 24 Οκτωβρίου του 2001 συγκρούστηκαν 2 φορτηγά και από τη φωτιά που προκλήθηκε είχε ως θλιβερή συνέπεια την απώλεια 11 ατόμων.




Αποτελεί το τρίτο κινέζικο τούνελ που βρίσκουμε στη δεκάδα με τα μακρύτερα τούνελ του κόσμου και συγχρόνως το πρώτο διπλής σήραγγας, με κάθε μια να εξυπηρετεί μια κατεύθυνση. Βρίσκεται στην επαρχία Shaanxi της Κίνας και ¨τρυπάει” το βουνό Zhongnan όντας μέρος του οδικού άξονα Xi’an–Ankang που ενώνει τους νομούς Changan και Zhashui. Το μήκος του ανέρχεται στο εκπληκτικό νούμερο των 18.040 μέτρων και παραδόθηκε στη κυκλοφορία πριν 5 χρόνια, στις 20 Ιανουαρίου του 2007 κοστίζοντας 410 εκ. δολάρια.


  
 Lærdal Tunnel 

Ο “βασιλιάς” των τούνελ βρίσκεται στη Νορβηγία και είναι με διαφορά η μεγαλύτερη σήραγγα του κόσμου. Αποτελεί τμήμα της σύνδεσης μεταξύ της πρωτεύουσας του Όσλο και του Bergen, στη δυτική ακτή. Το μήκος του αγγίζει το εκθαμβωτικό νούμερο των 24.510 μέτρων και επίσης είναι μέρος του Ευρωπαϊκού άξονα E16. H κατασκευή του διήρκεσε πέντε χρόνια και παραδόθηκε στη κυκλοφορία στις 27 Νοεμβρίου του 2000. Άξιο αναφοράς για αυτή τη σήραγγα είναι ότι κατά μήκος της μπορεί ο οδηγός να βρει τρία σπήλαια όπως επίσης είναι η μοναδική από τις προαναφερθείσες σήραγγες που ο χρήστης δεν πληρώνει τέλος διοδίων.


ΣΧΕΤΙΚΑ




ΝΕΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ: Ετοιμοι οι 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που αλλάζουν την Ελλάδα