Λόγια σημαντικών ανθρώπων για τα ζώα...

 




Διακεκριμένοι άνθρωποι της διανόησης, της τέχνης και της επιστήμης,  έχουν εκφράσει τις δικές τους απόψεις για τα ζώα.  

- Τα ζώα του κόσμου υπάρχουν για τους δικούς τους λόγους. Δεν φτιάχτηκαν για τους ανθρώπους, όπως οι μαύροι άνθρωποι δεν φτιάχτηκαν για τους λευκούς ή οι γυναίκες για τους άνδρες
Alice Walker

- Ο Πολιτισμός ενός έθνους διακρίνεται από τον τρόπο, με τον οποίο οι άνθρωποι συμπεριφέρονται στα ζώα
Μαχάτμα Γκάντι

- Το γεγονός πως ο άνθρωπος γνωρίζει το καλό και το κακό, αποδεικνύει την ανωτερότητα της σκέψης του σε σχέση με τα ζώα. Το γεγονός πως παρ’ όλα αυτά, κάνει το κακό, αποδεικνύει την ηθική κατωτερότητα σε σχέση με τα ζώα.

Mark Twain, What Is Man, 1906

- Θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι, όπως και εγώ, θα κοιτάζουν τη δολοφονία των ζώων, όπως τώρα κοιτάνε τη δολοφονία των ανθρώπων.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι

- Είμαι υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, όπως και των δικαιωμάτων των ανθρώπων… αυτός είναι ο δρόμος του ολοκληρωμένου ανθρώπου

Αβραάμ Λίνκολν

- Μέχρι να αγαπήσει ένα ζώο, ένα κομμάτι της ψυχής ενός ανθρώπου παραμένει κοιμισμένο.

Ανατόλ Φρανς

- Το μεγαλείο ενός έθνους και η πρόοδος στις ηθικές αξίες κρίνεται από τον τρόπο που φέρεται στα ζώα
Μαχάτμα Γκάντι

- Τα ζώα είναι φίλοι μου… και δεν τρώω τους φίλους μου
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

- Σημασία δεν έχει αν τα ζώα έχουν λογική ή αν μιλάνε, αλλά εάν υποφέρουν

Τζέρεμι Μπένθαμ

- Τα ζώα μοιράζονται με εμάς το προνόμιο να έχουν ψυχή
Πυθαγόρας

- Τα ζώα διαθέτουν το χάρισμα της επικοινωνίας και το χρησιμοποιούν…αλλά εμείς φαίνεται να το αγνοούμε
Αλις Ουόκερ

- Γνώρισα τους ανθρώπους και αγάπησα τα ζώα.

Μ. Λουντέμης

- Δεν είναι ο άνθρωπος εκπληκτικό ζώο;...Σκοτώνει άγρια ζώα - πουλιά, καγκουρό, ελάφια, ένα σωρό άγριες γάτες, ποντίκια, αλεπούδες και ντίνγκος - με τα εκατομμύρια για να προστατέψει τα κτηνοτροφικά ζώα και τις τροφές τους. Μετά σκοτώνει τα κτηνοτροφικά ζώα με τα εκατομμύρια και τα τρώει. Αυτό με τη σειρά του σκοτώνει τον άνθρωπο με τα εκατομμύρια, διότι τρώγοντας όλα αυτά τα ζώα οδηγείται σε εκφυλιστικές και θανατηφόρες αρρώστιες όπως τα καρδιακά νοσήματα, τα νοσήματα των νεφρών και τον καρκίνο. Οπότε τότε ο άνθρωπος βασανίζει και σκοτώνει εκατομμύρια ακόμα ζώα για να ψάξει να βρει γιατρειά για αυτές τις αρρώστιες. Αλλού, εκατομμύριο άλλοι άνθρωποι πεθαίνουν από πείνα και υποσιτισμό, γιατί το φαγητό που θα μπορούσαν να φάνε χρησιμοποιείται για να παχύνει τα κτηνοτροφικά ζώα. Εν τω μεταξύ, κάποιοι άνθρωποι πεθαίνουν από θλιμμένο γέλιο για την παραλογία του ανθρώπου, που σκοτώνει τόσο εύκολα και τόσο βίαια, και μία φορά τον χρόνο, στέλνει κάρτες που προσεύχονται για «Ειρήνη πάνω στην γη».
Ντάβιντ Κόατες: «Η βιομηχανική φάρμα του γερο Μακντόναλν»

- Πως μπορείτε να σκοτώνετε και να τρώτε ένα ήμερο, ανυπεράσπιστο ζώο, που πριν από λίγο έβλεπε, περπατούσε, ζούσε; Αφού είστε χορτάτοι, ποιά μανία σας σπρώχνει να σκοτώνετε; Αν πιστεύετε ότι η φύση σας έπλασε να τρώτε τα άλλα ζώα, τότε σκοτώστε εσείς οι ίδιοι τα θύματά σας. Πνίξτε τα με τα δόντια σας! Όμως ανατριχιάζετε με όλα αυτά… Γι' αυτό βάζετε άλλους να διαπράξουν τα αποτρόπαια αυτά εγκλήματα…!
Πλούταρχος

- Το τέρας της δημιουργίας έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τα ζώα για τη διασκέδασή του. Και πώς τα χρησιμοποιεί; Αποκεφαλίζοντας για στοίχημα πάπιες, χήνες και πετεινούς. Κυνηγώντας και πιάνοντας τα γελάδια με το λάσο για να τα «εξημερώσει», και σέρνοντάς τα ολόγυρα μέχρι να πεθάνουν. Φράζοντας τη μύτη με βαμβάκι και πασαλείβοντας με βαζελίνη τα μάτια των ταύρων πριν από τη θανάσιμη πάλη τους στην αρένα. Γκρεμίζοντας, στην Ισπανία, σε συγκεκριμένες γιορτές αγίων και με παρούσες τις εκκλησιαστικές αρχές ζωντανές κατσίκες και τα μικρά τους από το καμπαναριό.


Αλλά και στο μέλλον θα δικαιούται ο άνθρωπος να τυραννάει τα «υπόλοιπα πλάσματα της δημιουργίας» με αδιανόητα βάναυσες μεθόδους. Τα πειράματα σε ζώα είναι σύμφωνα με ορισμένους ειδήμονες άχρηστα για την ιατρική επιστήμη - και αυτό να μην ίσχυε, θα ήμουν σε κάθε περίπτωση αντίθετος. Αδιαμφισβήτητη, όμως, θεωρείται η αξία τους για την οικονομία. Για το Βατικανό, το οποίο σχετίζεται με εταιρείες φαρμάκων, το ειδεχθέστερο τούτο βασανιστήριο του κόσμου, αυτή η αδιάκοπη και μέχρι θανάτου αγριότητα, θεωρείται πράξη «ηθικά αποδεκτή». 


Ακόμη και η αγιότης του, ο Ιωάννης Παύλος Β' υποστήριξε στις 23 Οκτωβρίου 1982 πως τα ζώα «προφανώς μπορούν να είναι αντικείμενο (!) πειραμάτων», μια πρακτική που ο ινδουιστής Γκάντι είχε χαρακτηρίσει το «πιο σκοτεινό από όλα τα εγκλήματα». (Το έγκλημα αυτό μόνο το 1989 στη Γερμανία στοίχισε τη ζωή σε 2.640.000 ζώα, σύμφωνα με τους επίσημους και σαφώς μετριοπαθείς κυβερνητικούς υπολογισμούς). 


Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι ελάχιστοι λειτουργοί του Κυρίου που στιγματίζουν την εκκλησία για «προδοσία των ζώων», αλλά ταυτόχρονα προσπαθούν να δικαιολογήσουν και να ξεπλύνουν τον χριστιανισμό ή τουλάχιστον - όπως ο αξιόλογος οξφορδιανός θεολόγος Αντριου Λίνζι - το «πνεύμα του Ευαγγελίου», κάτι απολύτως αβάσιμο. Σε κανένα σημείο δεν δίδαξε ο Ιησούς την προστασία των ζώων - αντιθέτως σκότωσε δύο χιλιάδες. Σήμερα πολλοί προσπαθούν να διασώσουν την Παλαιά Διαθήκη. Αγνοώντας τις δεκάδες οργισμένες εντολές εξόντωσης, υπογραμμίζουν την υποτιθέμενη έγνοια της «γραφής» για τη ζωή, την αρχέγονη δημιουργική της γνώση, την κοινή δημιουργία ανθρώπου και ζώου κ.ο.κ. - τίποτε άλλο από αοριστίες που γρήγορα εκφυλίζονται σε αντιφατικά ψελλίσματα ή σε λόγια σαφώς υποκριτικά. Γιατί από τη Βίβλο προκύπτει καθαρά το ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα. 


Είναι όμως άτοπο να αγνοεί κανείς ότι οι ρίζες του κακού βρίσκονται στην Παλαιά Διαθήκη και στον χριστιανισμό και να ρίχνει την ευθύνη στο αποχριστιανοποιημένο οικονομικό σύστημα της νεωτερικότητας. Γιατί, όπως η θανάτωση των Εβραίων από τον Χίτλερ υπήρξε η ολέθρια συνέπεια της σχεδόν δισχιλιετούς αιματηρής καταδίωξής τους από τις εκκλησίες, έτσι και η υπεράνω πάσης περιγραφής σύγχρονη καταδίκη του ζώου δεν είναι τίποτε άλλα από την τεχνικά εξελιγμένη και τελειοποιημένη εκδοχή μιας αδιάκοπης γενοκτονίας που χαρακτηρίζει όλες τις χριστιανικές περιόδους, το αποτέλεσμα σε τελική ανάλυση εκείνης της αρχικής εντολής «Υποτάξτε τα ζώα», η μαζικότερη καταδίκη σε ανδραποδισμό και θάνατο.


Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια η χριστιανοσύνη καυχιέται ότι κατήργησε τη θυσία του ζώου. Αυτό είναι σωστό. Θυσίασε, ωστόσο, περισσότερα ζώα από κάθε άλλη θρησκεία - όχι πια στο όνομα του Θεού, αλλά στο όνομα της κοιλιάς της.
Καρλχάιντς Ντέσνερ (από το άρθρο του στη ''Zeit '')

- «Όσο συχνά ο Χέρμαν ήταν μάρτυρας της σφαγής ζώων και ψαριών, πάντα είχε την ίδια σκέψη: Στη συμπεριφορά τους προς τα πλάσματα, όλοι οι άνθρωποι ήταν Ναζί. Η υπεροψία με την οποία ο άνθρωπος μπορούσε να συμπεριφέρεται στα άλλα είδη όπως τον ευχαριστεί, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα των πιο ακραίων ρατσιστικών θεωριών. Την αρχή του δικαίου του ισχυρού.»
Ο κάτοχος του βραβείου Νόμπελ Isaac Bashevis Singer έγραψε στη μεγάλης επιτυχίας νουβέλα του “Enemies, A Love Story”

- Αναρωτιέστε γιατί ο Πυθαγόρας δεν έτρωγε κρέας; Εγώ προσωπικά αναρωτιέμαι για ποιο λόγο και με τι καρδιά, ο πρώτος άνθρωπος πλησίασε το στόμα του στο πηγμένο αίμα και τα χείλια του σε ένα νεκρό πλάσμα. Πως έβαλε στο τραπέζι του πτώματα ζώων και ονόμασε φαγητό και τροφή τα πλάσματα που λίγο πριν μούγκριζαν και βέλαζαν, κινούνταν γεμάτα ζωή. Πως δέχτηκε τη θέα της σφαγής, τον κομμένο λαιμό, το γδαρμένο δέρμα, τις σπασμένες αρθρώσεις. Σκεφτείτε την άσχημη μυρωδιά... Πως έγινε να μην ανατριχιάσει όταν ήρθε σε επαφή με τα κομμάτια άλλων όντων και ρούφηξε το ζουμί και τον ορό από τις πληγές τους...! Ο άνθρωπος δεν τρέφεται με λιοντάρια και λύκους για να επιζήσει..., αντίθετα, σκοτώνει πλάσματα ακίνδυνα, εξημερωμένα, που δεν έχουν κεντριά και μυτερά δόντια. Για ένα κομμάτι κρέας, ο άνθρωπος τους αφαιρεί τον ήλιο, το φως, την διάρκεια της ζωής που δικαιούνται όταν γεννιούνται.
Αν πιστεύετε πως η φύση σας προορίζει για τέτοιου είδους διατροφή, γιατί δεν σκοτώνετε μόνοι σας αυτό που θέλετε να φάτε; Αλλά κάντε το με τις δικές σας δυνάμεις, χωρίς ρόπαλο, χωρίς σφυριά ή άλλα όπλα.
Πλούταρχος 

- Εγώ, από τη μεριά μου, αναρωτιέμαι από τί είδους αίσθημα, μυαλό ή λόγο κατεχόταν αυτός ο άνθρωπος που πρώτος μόλυνε το στόμα του με αίμα, και επέτρεψε στα χείλη του να αγγίξουν τη σάρκα ενός δολοφονημένου όντος. Που έστρωσε το τραπέζι του με τις κατακρεουργημένες μορφές των νεκρών σωμάτων, και ισχυρίστηκε ως καθημερινή τροφή και νόστιμα πιάτα αυτά που ήξερε πως ήταν όντα προικισμένα με κίνηση, με αντίληψη και με φωνή
Πλούταρχος 

- Ο άνθρωπος ακόμα διανύει την προϊστορία του
Κάρλ Μάρξ

- Το Άουσβιτς ξεκινά κάθε φορά που κάποιος κοιτά ένα σφαγείο και σκέφτεται: είναι απλά ζώα
Θεοντόρ Αντόρνο

- Φίλοι μου, αποφεύγετε να γεμίζετε το σώμα σας με βρώμικες τροφές. Υπάρχουν εκτάσεις σιταριού, τόσα πολλά μήλα που τσακίζουν τα κλαδιά των δέντρων, σταφύλια που γεμίζουν τους αμπελώνες, γευστικά χόρτα και λαχανικά για μαγείρεμα. Υπάρχει το γάλα και το μέλι με το άρωμα του θυμαριού. Η γη προσφέρει μια μεγάλη ποσότητα πλούτου, καθαρά στοιχεία που δεν προξενούν το χύσιμο του αίματος, ούτε τον θάνατο. Μόνο τα ζώα ικανοποιούν την πείνα τους με το κρέας, και όχι όλα: πράγματι τα άλογα, τα βόδια και τα πρόβατα βρίσκουν τροφή στη γη.
Πυθαγόρας

- Βάλε ένα μωρό σε μια κούνια με ένα μήλο και ένα κουνέλι. Αν φάει το κουνέλι και παίξει με το μήλο, θα σου πάρω καινούργιο αυτοκίνητο
Harvey Diamond

- Είναι ωραία να τρως ένα γεύμα και να μην πρέπει να ανησυχείς για το από τί μπορεί να πέθανε το φαγητό σου. Αυτό κάνει ένα γεύμα χαράς!
Δρ. Χάρβεϊ Κέλλογκ 

- Η εσκεμμένη ασπλαχνία εναντίον των ανυπεράσπιστων και όμορφων μικρών αδελφών μας αποτελεί σίγουρα ένα από τα πλέον κακεντρεχή και απεχθή εγκλήματα για τα οποία ο άνθρωπος είναι ένοχος
Ουίλιαμ Ραλφ Ίνγκε

- Είμαστε όλοι πλάσματα του Θεού. Οποιοδήποτε σώμα κι αν έχουμε, οποιοδήποτε ένδυμα κι αν φοράμε. Ο Θεός είναι ο Υπέρτατος Πατέρας μας. Ο Πατέρας μπορεί να έχει πολλά παιδιά, αλλά όταν ένα από τα παιδιά του πει, «ο αδελφός μου δεν είναι πολύ έξυπνος, άσε με να τον σκοτώσω...» Νομίζετε πως ο πατέρας θα συμφωνήσει; Με τον ίδιο τρόπο, αφού ο Θεός είναι ο υπέρτατος Πατέρας μας, πως να μας επιτρέψει να σκοτώσουμε τα ζώα, που είναι επίσης παιδιά Του;
Σρίλα Πραμπουπάντα - Πνευματικός δάσκαλος κίνησης Κρίσνα

- Ο σκοπός της φύσης δεν είναι η διαιώνιση του ανθρώπινου είδους, αλλά η διασφάλιση της βιοποικιλότητας των ειδών
Θεόφραστος

- Όταν εμείς οι ίδιοι γινόμαστε οι ζωντανοί τάφοι δολοφονημένων ζώων, πως περιμένουμε ιδανικές συνθήκες στη γη;
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω 

- Όλα τα ζώα τρέμουν τη βία. Όλα φοβούνται το θάνατο, όλα αγαπούν τη ζωή. Δες τον εαυτό σου στους άλλους. Τότε ποιον μπορείς να βλάψεις; Τι κακό μπορείς να κάνεις; 
Βούδας

- Ξέρω στην ψυχή μου, το να τρως ένα πλάσμα που το έχουν αναθρέψει για να φαγωθεί, και που ποτέ δεν έχει την ευκαιρία να είναι ένα πραγματικό ων, είναι μη υγιεινό. Είναι σαν… τρως μόνο μιζέρια. Τρως μια πικρή ζωή. 
Άλις Ουόλκερ

Η Μάνου-Σαμχίιτα θεσπίζει την αρχή πως μια ζωή κοστίζει μια ζωή, πράγμα που παρατηρείται σε όλον τον κόσμο. Έτσι, υπάρχουν νόμοι που ορίζουν πως αμαρταίνει όποιος σκοτώνει έστω και ένα μυρμήγκι: επειδή εμείς δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε, δεν έχουμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε τη ζωή μιας ζωντανής οντότητας. Οι ανθρώπινοι νόμοι κάνουν διακρίσεις ανάμεσα στο σκότωμα των ανθρώπων και σε κείνο των ζώων, γι' αυτό δεν είναι σωστοί. Σύμφωνα με τον θεϊκό νόμο, όποιος σκοτώνει ένα ζώο διαπράττει τόσο σοβαρή αμαρτία όσο αυτός που σκοτώνει έναν άνθρωπο. Αλλά οι άνθρωποι ακολουθούν τους νόμους που τους διευκολύνουν. Μια από την Δέκα Εντολές είναι: «Ου φονεύσεις». Αυτός ο νόμος είναι τέλειος, αλλά ο άνθρωπος τoν ερμηνεύει με λανθασμένο τρόπο, όταν σκέφτεται, «δεν θα σκοτώσω άνθρωπο, αλλά θα σκοτώσω τα ζώα.» Μ' αυτόν τον τρόπο περιπλανιέται ο κόσμος και προκαλεί πόνο στον εαυτό του και στους άλλους.
Σρίλα Πραμπουπάντα

- Έως ότου συνειδητοποιήσουμε τη βαθιά συγγένειά μας με τα υπόλοιπα θνητά όντα που μοιράζονται μαζί μας τον ήλιο και τη σκιά της ζωής πάνω σε αυτόν τον πλανήτη, δεν υπάρχει ελπίδα για κανένα είδος, δεν υπάρχει ελπίδα για το περιβάλλον, δεν υπάρχει ελπίδα για μας 
Jon Wynne Tyson

- Όσο ο άνθρωπος θα συνεχίζει να είναι ο άσπλαχνος καταστροφέας κατώτερων ζώντων όντων, δεν θα γνωρίσει ποτέ υγεία και ειρήνη. Γιατί όσο οι άνθρωποι θα κατασφάζουν ζώα, θα σκοτώνουν ο ένας τον άλλο. Πράγματι, αυτός που σπέρνει τον σπόρο του φόνου και του πόνου δεν μπορεί να δρέψει χαρά και αγάπη.
Πυθαγόρας

- Στο μυαλό μου η ζωή ενός προβάτου δεν είναι λιγότερη πολύτιμη από αυτή ενός ανθρώπου 
Μαχάτμα Γκάντι

Ο άνθρωπος είναι εκ φύσεως πολιτικό ζώο
Αριστοτέλης

Λίγοι είναι αυτοί που βλέπουν με τα μάτια τους και νιώθουν με τη δική τους καρδιά
Αλμπερτ Αϊνστάιν

Μην κάνεις ποτέ στους άλλους αυτό που δεν θα θέλεις να κάνουν οι άλλοι σε σένα 
Σωκράτης, Κομφούκιος

Ζώα τα οποία έχουμε κάνει σκλάβους, δεν θέλουμε να τα βλέπουμε ως ίσιους 
Κάρολος Δαρβίνος 

- Εάν από κάποιο θαύμα η γη επιβιώσει από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα και αρχίσουμε από την αρχή, μόνο η δικαιοσύνη προς κάθε ον θα σώσει την ανθρωπότητα
Alice Walker

- Το γεγονός πως ο άνθρωπος γνωρίζει το καλό και το κακό, αποδεικνύει την ανωτερότητα της σκέψης του σε σχέση με τα ζώα. Το γεγονός πως παρ' όλα αυτά, κάνει το κακό, αποδεικνύει την ηθική κατωτερότητα σε σχέση με τα ζώα. 
Mark Twain, What Is Man, 1906

- Αν π.χ. τα σφαγεία είχαν τζάμια αντί τοίχους, όλοι θα ήταν χορτοφάγοι 
Πόλ Μακ Κάρτνεϊ 

- Μόλις δείπνησες και όσο προσεκτικά και αν είναι κρυμμένο το σφαγείο στην χαριτωμένη απόσταση μιλίων, υπάρχει συνενοχή (είσαι συνένοχος)
Ραλφ Γουάλντο Έμερσον 

- Τώρα μπορώ να σας κοιτάζω ήρεμος, δεν σας τρώω πια.
Franz Kafka

- Δεν έγινα χορτοφάγος για την υγεία μου, αλλά για την υγεία των κοτόπουλων.
Isaac Bashevis Singer

- Είμαι υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, όπως και των δικαιωμάτων των ανθρώπων…αυτός είναι ο δρόμος του ολοκληρωμένου ανθρώπου
Αβραάμ Λίνκολν 

- Όποιος σκοτώσει μια αγελάδα, αμαρτάνει σα να έχει σκοτώσει έναν άνθρωπο
Ησαΐας (66.3) 

- Τίποτε δεν μας σοκάρει περισσότερο από τον κανιβαλισμό. Ωστόσο το ίδιο αίσθημα προκαλούμε εμείς στους Βουδιστές και στους χορτοφάγους, καθώς τρώμε μωρά… απλά όχι δικά μας.
Robert Louis Stevenson

- Μέχρι να αγαπήσει ένα ζώο, ένα κομμάτι της ψυχής ενός ανθρώπου παραμένει κοιμισμένο.
Ανατόλ Φρανς

- Η μη βία οδηγεί στην υψηλότερη ηθική που είναι ο σκοπός ολόκληρης της εξέλιξης. Μέχρι να σταματήσουμε να βλάπτουμε τα υπόλοιπα πλάσματα, είμαστε όλοι άγριοι. 
Θωμάς Έντισον, 1847 - 1931

- To να γίνεις χορτοφάγος είναι να εισέρχεσαι στο ποτάμι που οδηγεί στη νιρβάνα
Βούδας

- Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η ανθρώπινη φυλή, που αναπτύσσεται σταδιακά, θα σταματήσει σε κάποιο σημείο να τρέφεται με κρέας 
Χένρυ Ντέιβιντ Θορό

Δεν έχω καμία αμφιβολία πως είναι μέρος του προορισμού της ανθρώπινης φυλής, στη σταδιακή βελτίωσή της, να σταματήσει να τρώει ζώα.
Χένρυ Ντέιβιντ Θορό

- Συμπεριφερόμαστε όπως οι λύκοι, όπως οι τίγρεις... κι ακόμη χειρότερα, γιατί η φύση κανόνισε για τα ζώα να τρέφονται με αυτόν τον τρόπο, μα εμείς που με την χάρη Του, έχουμε την ικανότητα του λόγου και την αίσθηση της δικαιοσύνης, γίναμε χειρότεροι από άγρια θηρία
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

- Για να προσβάλλουμε κάποιον τον αποκαλούμε κτήνος. Για την εσκεμμένη ασπλαχνία και βίαιη φύση η μεγαλύτερη προσβολή είναι άνθρωπος
Ισαάκ Ασίμωφ

- Η χορτοφαγία είναι πάρα πολύ καλή, αλλά έχει ένα πρόβλημα: δεν μπορείς να αρρωστήσεις και να πεθάνεις
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

- Πως μπορεί κάποιος που τρώει τη σάρκα άλλων για να φουσκώσει τη δική του σάρκα να δείξει συμπόνια;
Τιρουβαλλουβάρ, Tirukkural : 251

- Να μην φας κρέας με τη ζωή μέσα του, με το αίμα του..., γιατί θα ζητήσω το αίμα της δικής σου ζωής
Γένεση (9.4)

- Το χειρότερο αμάρτημα απέναντι στα άλλα πλάσματα γύρω μας δεν είναι το μίσος, αλλά η αδιαφορία προς αυτά. Αυτή είναι η ουσία της απανθρωπιάς 
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω 

- Τίποτε δεν θα ευεργετήσει την ανθρώπινη υγεία και θα αυξήσει τις ευκαιρίες επιβίωσης της ζωής στη Γη περισσότερο, όσο η εξέλιξη σε ένα χορτοφαγικό διαιτολόγιο 
Άλμπερτ Αϊνστάιν

- Είναι άποψή μου πως ο χορτοφαγικός τρόπος ζωής με τα αγνά φυσικά αποτελέσματά του στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση θα επηρέαζε με τον πιο ευεργετικό τρόπο τη μοίρα της ανθρωπότητας 
Άλμπερτ Αϊνστάιν

- Η αγάπη για όλα τα πλάσματα είναι η πιο ευγενική πτυχή της ανθρώπινης ψυχής
Κάρολος Δαρβίνος

- Αυτός που δεν σέβεται τη ζωή, δεν αξίζει να ζει
Λεονάρντο ντα Βίντσι

- Λέει ο Κύριος: «Προσφέρατε σε θυσία τόσα πρόβατα και βοοειδή, μα δεν Μου δίνει ευχαρίστηση το αίμα των δαμαλιών, των προβάτων και των κατσικιών. Όταν εσείς σηκώνετε τα χέρια, Εγώ παίρνω τα μάτια από πάνω σας και όταν προσεύχεστε δεν σας ακούω, γιατί τα χέρια σας είναι γεμάτα αίματα»
Ησαΐας (1.5)

- Η κρεατοφαγία είναι απλά ανήθικη, επειδή συνεπάγεται μια πράξη, που αντιτίθεται στα συναισθήματα της ηθικής, την πράξη του σκοτώματος. Όταν ένας σκοτώνει, εξοντώνει μέσα του τις υψηλότερες πνευματικές ικανότητες - την αγάπη και τη συμπάθεια για τις άλλες ζωντανές οντότητες και όταν καταπατά τα συναισθήματά του, γίνεται σκληρός
Λέων Τολστόι

- Ένας άνθρωπος μπορεί να ζήσει και να είναι υγιής χωρίς να σκοτώνει ζώα για τροφή. Επομένως, αν τρώει κρέας, συμμετέχει στην αφαίρεση της ζωής ενός ζώου μερικώς για χάρη της όρεξής του. Και η πράξη αυτή είναι ανήθικη.
Λέων Τολστόι - On Civil Disobedience

- Σκέψου τη μεγαλειώδη δύναμη που είναι συγκεντρωμένη σε ένα βελανίδι! Το θάβεις στη γη και αυτό μεγαλώνει ραγδαία, για να γίνει μια βελανιδιά! Θάψε ένα πρόβατο και δεν συμβαίνει τίποτα άλλο παρά σήψη 
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω 

- Η ειρήνη δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω της βίας, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την κατανόηση
Άλμπερτ Αϊνστάιν

- Σημασία δεν έχει αν τα ζώα έχουν λογική ή αν μιλάνε, αλλά εάν υποφέρουν
Τζέρεμι Μπένθαμ

- Τις Κυριακές προσευχόμαστε να μας φωτίσει ο Κύριος, να οδηγήσει τα βήματά μας στο σωστό μονοπάτι. Είμαστε κουρασμένοι από τους πολέμους, δεν θέλουμε να πολεμήσουμε, αλλά χορταίνουμε με θάνατο.
Τζώρτζ Μπέρναρντ Σω

- Από όλα τα πλάσματα που δημιουργήθηκαν ποτέ, ο άνθρωπος είναι το πλέον απεχθές. Είναι το μόνο πλάσμα που προξενεί πόνο για «σπορ», γνωρίζοντας πως είναι πόνος.
Μάρκ Τουείν 

- Μου φαίνεται πως οι άνθρωποι έχουν αποκηρύξει κάθε ευφυΐα, αν τολμούν να διατυπώσουν πως τα ζώα είναι απλά κινούμενες μηχανές. Μου φαίνεται πως τέτοιοι άνθρωποι ποτέ δεν παρατήρησαν με προσοχή τις προσωπικότητες των ζώων, ποτέ δεν ξεχώρισαν τις διαφορετικές φωνές της ανάγκης, της δεινοπάθειας, της χαράς, του πόνου, της αγάπης, του θυμού και της στοργής. Θα ήταν λοιπόν πρωτοφανές, αν τα ζώα μπορούν να εκφράσουν τόσο καλά κάτι που δεν μπορούν να νιώσουν. 
Βολτέρος 

- Επειδή η καρδιά χτυπάει κάτω από το τρίχωμα, τη γούνα, τα πούπουλα ή τα φτερά, μπορούμε να την περιφρονoύμε;
Ζακ Πολ Ρίχτερ 

- Το ερώτημα δεν είναι «λογικεύουν;», ούτε «μιλούν;» αλλά «υποφέρουν;»
Τζέρεμι Μπένθαμ 

- Το καθήκον μας είναι να απελευθερωθούμε εξαπλώνοντας τον κύκλο της συμπόνιας για να αγκαλιάσουμε όλα τα ζωντανά πλάσματα και την ολική ομορφιά της φύσης 
Αλμπερτ Αϊνστάιν 

- Η ψυχή είναι ή ίδια για όλα τα πλάσματα, παρόλο που το σώμα είναι διαφορετικό
Ιπποκράτης 

- Ο καλός άνθρωπος είναι φίλος όλων των ζωντανών πλασμάτων
Μαχάτμα Γκάντι 

- Ου φονεύσεις
Μία από τις Δέκα Εντολές

- Έχουμε σκλαβώσει τα υπόλοιπα ζωντανά δημιουργήματα και συμπεριφερόμαστε στους μακρινούς μας συγγενείς σε πούπουλα και φτερά τόσο άσχημα, που αναμφίβολα, αν μπορούσαν να δημιουργήσουν δική τους θρησκεία, θα έβαζαν τον άνθρωπο στο ρόλο του διαβόλου.
Ουίλιαμ Ραλφ Ίνγκε «Outspoken Essays» 1922

- Αυτό το όμορφο πλάσμα πρέπει να πεθάνει...είναι θάνατος χωρίς λόγο...και ο θάνατος χωρίς λόγο είναι ΦΟΝΟΣ.
Σμιθς, από το τραγούδι Meat Is Murder

Διαβάστε περισσότερα: 



ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ







 Ο «οικολόγος» Τσιρώνης & ο «αριστερός» Αποστόλου νομοθετούν υπέρ του περαιτέρω βασανισμού ζώων για σφαγή χωρίς αναισθητοποίηση. 

 Έχοντας την θετική γνώμη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που τάχθηκε - κατά πλειοψηφία - υπέρ του περαιτέρω βασανισμού ζώων μέσω της σφαγής χωρίς αναισθητοποίηση (για θρησκευτικούς λόγους), το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε στην υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Κ.Υ.Α.) 951/44337/2017, που θα ρυθμίζει τέτοια ζητήματα και φέρει τις υπογραφές του «αριστερού» υπουργού Ευάγγελου Αποστόλου και του «οικολόγου» αναπληρωτή υπουργού Γιάννη Τσιρώνη, η οποία δημοσιεύτηκε ήδη σε Φ.Ε.Κ. 1447/Β/27-4-2017.


Πλέον η αναισθητοποίηση του ζώου θα γίνεται μετά την σφαγή (!) όπως χαρακτηριστικά διαβάζουμε στο άρθρο 3: «α) Σε όλα τα ζώα, εκτός των πουλερικών, που σφάζονται στο πλαίσιο λατρευτικών τύπων χωρίς προηγούμενη αναισθητοποίηση σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 της παρούσας, εφαρμόζεται αναισθητοποίηση αμέσως μετά την πραγματοποίηση της τομής αφαίμαξης».
Η Κ.Υ.Α. δεν υπερέχει του νόμου
Αν και η Κ.Υ.Α. δεν υπερέχει του νόμου του νόμου 1197/1981, που στο άρθρο 2 αναφέρει τα εξής: «Απαγορεύεται η θανάτωσης θηλαστικών εις τα σφαγεία εφ' όσον δεν προηγηθή της αφαιμάξεως αναισθητοποίησις επενεργούσα ακαριαίως», και ενώ και η γνωμοδότηση (υπ. αριθμ. 92/2017) του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους δεν είναι δεσμευτική, είναι βέβαιο ότι η υπόθεση θα κριθεί στα ελληνικά δικαστήρια, αφού εκεί θα προσφύγει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία όπως εξήγησε στο www.zoosos.gr η πρόεδρος της Νατάσα Μπομπολάκη με την ελπίδα ότι η ελληνική δικαιοσύνη θα τερματίσει τις προσπάθειες περαιτέρω βασανισμού των ζώων, οι οποίες παρουσιάζονται ως δικαίωμα του ανθρώπου και συστατικό στοιχείο της θρησκευτικής ελευθερίας του.
Αν και γνωρίζουμε ότι οι περισσότεροι αναγνώστες μας δεν έχουν ειδικές γνώσεις πάνω σε νομικά ζητήματα εντούτοις αξίζει να κάνουν τον κόπο και να διαβάζουν την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που ουσιαστικά λέει ναι στον περαιτέρω βασανισμό ζώων για λόγους θρησκευτικής ελευθερίας καθώς είναι ένα από τα θεμελιώδη δικαιώματα του ανθρώπου!
Ενώ επισημαίνει ότι ναι μεν ο νόμος του 1197/1981 απαγορεύει την σφαγή, την αφαίμαξη χωρίς αναισθητοποίηση, αλλά αφού τότε το 2009 δεν ενημερώσαμε ως κράτος εγκαίρως τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (καθώς τότε θεσπίστηκε ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός με αριθμό 1099/2009) μπορούμε να κάνουμε χρήση αυτής της παράλειψης.
Αξίζει να διαβάσετε τη σχετική γνωμοδότηση και για να δείτε αναλυτικά και τα επιχειρήματα των νομικών συμβούλων που μειοψήφισαν στην διαδικασία και περιγράφουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πόσο περισσότερο βασανιστική είναι η σφαγή χωρίς αναισθητοποίηση.
Τι είναι ουσιαστικά η τελετουργική - θρησκευτική σφαγή Χαλάλ, Κοσέρ;
Η λέξη Halal (Χαλάλ) είναι αραβική και σημαίνει κάτι το αποδεκτό σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο, είτε είναι αντικείμενο, είτε είναι προϊόν ή πράξη. Αυτή η μέθοδος σφαγής ζώων βασίζεται στα όσα ορίζει ο Ισλαμισμός και η Σαρία και εφαρμόζεται στα μουσουλμανικά σφαγεία καθώς και κάτι αντίστοιχο ισχύει και στα εβραϊκά σφαγεία (με την μέθοδο σφαγής Κοσέρ).
Ο τρόπος σφαγής του ζώου πρέπει να πραγματοποιηθεί με συγκεκριμένη διαδικασία και επίκληση του θεού (προσευχή) από ιερωμένους (ιμάμηδες και ραββίνους αντίστοιχα) της κάθε θρησκείας. Η σφαγή γίνεται με κοφτερό μαχαίρι στο λαιμό και το αίμα από τις φλέβες πρέπει να αποστραγγίζεται.
Επειδή τα ζώα σύμφωνα με τους μουσουλμάνους δεν πρέπει να σφάζονται αν δεν στέκονται στα πόδια τους και αν δεν έχουν πλήρως τις αισθήσεις τους γι’ αυτό και δεν προηγείται η αναισθητοποίηση μέσω ηλεκτρικού πιστολιού με αποτέλεσμα η σφαγή να είναι ιδιαιτέρως πιο οδυνηρή αφού δεν μιλάμε για ακαριαίο θάνατο του ζώου, το οποίο τελικά πεθαίνει από την αφαίμαξη είτε κρεμασμένο ανάποδα (Κοσέρ) είτε ενώ κείτεται στο έδαφος (Χαλάλ)…
«Ναι» από τον ΣΥΡΙΖΑ στον περαιτέρω βασανισμό των ζώων με σκοπό το κέρδος
Ουσιαστικά το ελληνικό κράτος μέσω της «αριστερής» του κυβέρνησης προσπαθεί να βρει κάθε «παραθυράκι» για να ξεφύγει από τους περιορισμούς της ισχύουσας νομοθεσίας και να συναινέσει στον περαιτέρω βασανισμό των παραγωγικών ζώων κατά τη σφαγή επειδή στοχεύει στο κέρδος και όχι γιατί το έπιασε ο πόνος για τα «δικαιώματα» των θρησκευτικών μειονοτήτων, καθώς δικαίωμα δεν μπορεί να είναι το έγκλημα.
Άλλωστε η εισαγωγή κρέατος (από ζώα που έχουν σφαγιαστεί με τις μεθόδους Κοσέρ ή Χαλάλ) από άλλες χώρες δεν απαγορεύεται και έτσι θα μπορούσε να λυθεί το όποιο ζήτημα διατροφής του ντόπιου πληθυσμού. Όμως, όπως έχουμε αποδείξει και σε προηγούμενα ρεπορτάζ μας, οι αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων γίνονται για να αυξηθούν οι εξαγωγές κρέατος και όχι γιατί τα σφάγια προορίζονται για εσωτερική κατανάλωση.
Το ΥΠ.Α.Α.Τ. της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους συναινεί σε αυτό το έγκλημα με σκοπό το κέρδος. Ο βασανιστικός θάνατος των ζώων παρουσιάζεται ως «άνοιγμα σε αγορές», «επιχειρηματική ευκαιρία» και φυσικά βαφτίζεται «εξαγωγική δραστηριότητα».
Αλήθεια ποια θα είναι εφ’ εξής η στάση της Θεματικής Ομάδας για τα Δικαιώματα των Ζώων των Οικολόγων Πράσινων; Τι έχει να πει επί του θέματος η Ομάδα για τα Δικαιώματα/Προστασία των Ζώων - Τμήμα Οικολογίας - Περιβάλλοντος - Χωρικού Σχεδιασμού του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.;
Ελένη Ηλιοπούλου

https://www.zoosos.gr/oikologos-tsironis-aristeros-apostolou-nomothetoun-yper-tou-peraitero-vasanismou-zoon-gia-i-halal-kosher/#ixzz4frURJX00


Διαβάστε επίσης

 Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Καβάλας διαψεύδει τον Γ. Τσιρώνη: Απαγορεύεται στην Ελλάδα η σφαγή ζώων χωρίς αναισθητοποίηση (βίντεο)



 Halal and Kosher meat ... 

VIDEOS:
 Τhis Is Halal - Animal CRUELTY(!!!)  exposed.