Νέα βάρη στα ΙΧ από πιο πολύπλοκα τέλη


Η υφυπουργός κ Παπανάτσιου ανακοίνωσε χτες ότι γίνεται αναλογικότερος ο υπολογισμός στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Θα συνυπολογίζονται κυβικά, παλαιότητα, τιμή αγοράς, ρύπανση κα. Η ηλικία του ιδιοκτήτη προς το παρόν εξαιρείται… Η πραγματική είδηση λέει ότι θα πληρώνουμε ακριβότερο φόρο για τα αυτοκίνητα. Επειδή τα αυτοκίνητο είναι η σταθερή και εύκολη αγελάδα αρμέγματος όλων των κυβερνήσεων.

Προς το παρόν η κυβέρνηση κάνει προσθαφαιρέσεις για να δει πόσα λεφτά της λείπουν ώστε να βάλει τα απαραίτητα χαράτσια. Οι αριθμοί λένε περί το 1 δις! Οι υπολογισμοί των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια συγκρούονται, όμως, με την πραγματικότητα. Σε βάρος του δημόσιου ταμείου.

Η πράξη τα τελευταία 7 χρόνια έχει δείξει ότι όσο πιο πολύ ακριβαίνεις τα τέλη τόσα πιο πολλά εκατομμύρια χάνει το δημόσιο ταμείο! Οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας το 2010 ήταν 1,6 δις και το 2015 μετά βίας  μαζεύτηκε 1 δις! Γιατί;

Γιατί, με τα τέλη αρμέγματος, πάνω από 700.000 πινακίδες έχουν κατατεθεί τα τελευταία 7 χρόνια! Και δεν είναι μόνο αυτό. Στα 600 εκ. χασούρα δεν περιλαμβάνεται και ο αμέτρητος αριθμός εκατομμυρίων που χάνει το κράτος από τα καύσιμα που θα κατανάλωναν τα ΙΧ, τα διόδια, τον ΦΠΑ των ανταλλακτικών, τον ΦΠΑ των σέρβις, τα ΚΤΕΟ, τις κάρτες καυσαερίων, τον ΦΠΑ των ασφαλιστηρίων, τον ΦΠΑ της αγοράς νέων ή της ανταλλαγής των παλιών, τον φόρο ταξινόμησης, τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης και πάει λέγοντας.

Φυσικά, στα χαράτσια δεν υπολογίζουμε και τις απατεωνιές να δίνονται κίνητρα από τις κυβερνήσεις για να αγοραστούν αυτοκίνητα αντιρρυπαντικά ή πετρελαιοκίνητα και στη συνέχεια τα κίνητρα να γίνονται επιπλέον φόροι, αφού χιλιάδες εύπιστοι πολίτες πιάστηκαν θύματα ενός κράτους- μαφία.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η αγορά έχει κάτσει και το πλήθος που μπορεί ακόμα να αγοράσει αυτοκίνητο περιορίζεται στα μικρά που έχουν και τη μικρότερη απόδοση φόρων στο κράτος. Να μην εκπλαγεί κανείς αν η κυβέρνηση, στα χνάρια των προηγούμενων, επιβάλει πρόσθετο φόρο στα μικρά αυτοκίνητα επειδή η μικρή απόσταση μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών φθείρει ταχύτερα την άσφαλτο!

Με τις νέες ρυθμίσεις που φέρνει η κυβέρνηση το αλαλούμ προβλέπεται απόλυτο. Ένα κράτος που δεν μπορεί να φτιάξει  ένα αρχείο ασφαλισμένων, που δεν ξέρει πού βρίσκονται τα 50.000 κρατικά αυτοκίνητα και που κάνει πάνω από 5 χρόνια για να βρει ποιος έχει πληρώσει ασφάλιστρα και ποιος όχι καλείται να ταξινομήσει τα πάνω από 8.000.000 αυτοκίνητα της χώρας προσθέτοντας κριτήρια!

Το ελληνικό κράτος με τις δεκάδες αλληλοεμπλεκόμενες υπηρεσίες, αντί να απλοποιεί διαδικασίες τις περιπλέκει!

Για την ακρίβεια, θα σπάσει σε μικροκατηγορίες 5,1 εκ. επιβατικά, 1,2 εκ. μοτοσικλέτες, 1,3 εκ. φορτηγά και τα υπόλοιπα λεωφορεία! Ο αναγνώστης πρέπει να ξέρει ότι ήδη για τα επαγγελματικά οχήματα παίζουν ρόλο το βάρος, ο αριθμός των αξόνων και το επίπεδα θορύβου.

Η κυβέρνηση μάλλον πρέπει να σοβαρευτεί. Και αφού κόπτεται για τα λαϊκά στρώματα θα πρέπει να πάρει υπ όψιν της δύο πολύ σοβαρές παραμέτρους. Ότι οι πιο αδύναμοι οικονομικά δεν μπορούν να αλλάξουν αυτοκίνητο εδώ και τουλάχιστον 8-9 χρόνια. Και ότι τα εισοδήματα της μεσαίας τάξης που διατηρεί δύσκολα ακόμα αυτοκίνητο έχουν μειωθεί στο μισό. Οι τιμές των αυτοκινήτων αντίστοιχα, όπως και της βενζίνης, των φόρων, των διοδίων δεν έχουν μειωθεί. Έχουν αυξηθεί!

Παρ όλα αυτά, εδώ και 7 χρόνια οι πολιτικές αυτοκινήτου είναι απολύτως εισπρακτικές. Το κράτος διψάει για έσοδα και αρμέγει μια αγελάδα που δύσκολα μπορεί να εξαφανίσει τον εαυτό της. Η αγελάδα απέδειξε παρ όλα αυτά ότι ξέρει να τιμωρεί το αχόρταγο φοροκράτος. Δια της βλακείας του. Αποσύρεται, δεν πληρώνει και του στερεί πολλαπλάσια έσοδα από αυτά που του δίνει!

Σήμερα εκείνο που λείπει είναι μια πολιτική κινήτρων για όσους έχουν στην κατοχή τους ένα αμάξι και το συντηρούν με τα δόντια και για όσους δεν έχουν και το έχουν ανάγκη. Το αυτοκίνητο μπορεί να αποδώσει στο δημόσιο ταμείο αν αντιμετωπιστεί σαν παραγωγός έμμεσου πλούτου και όχι σαν είδος πολυτελείας.

Το κράτος ετοιμάζεται να χαρατσώσει πάλι το αυτοκίνητο, αλλά καλό είναι να ξέρει ότι η αγελάδα για να σου δώσει γάλα πρέπει να τρέφεται.

Μπορεί ο πρωθυπουργός να δήλωσε δημοσίως  ότι η μαζική έξοδος αυτοκινήτων το Πάσχα είναι ένδειξη ευημερίας. Αλλά δεν ξέρει προφανώς ότι ο Έλληνας δεν καθόταν μέσα στο σπίτι του ούτε επί γερμανικής κατοχής. Δεν θα κάτσει επί ελληνογερμανικής.

Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης


 2 Ιουνίου 2017