Φωτογραφίζω το μελαγχολικό όραμα μιας πόλης που κοιμάται.



Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch

Ο Michel Fort ζει σε μια μικρή πόλη στα νότια της Γαλλίας. Σπούδασε βιολόγος αλλά από τότε που ανακάλυψε την Πληροφορική και ειδικότερα τον προγραμματισμό, αφοσιώθηκε σ’ αυτό.

Εργάζεται σε νοσοκομείο και προσπαθεί να ξανανακαλύψει την πόλη του…

Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch

«Ζω σ’ αυτή τη μικρή πόλη πολύ καιρό και αφότου φωτογράφισα τους δρόμους της, νιώθω σαν να την ανακάλυψα εκ νέου.

Δεν υπάρχουν μεγάλοι χώροι, σημεία με ωραία θέα, όμορφοι δημόσιοι κήποι, διαρκής ψυχαγωγία, νύχτες γεμάτες χαρακτήρες... οτιδήποτε δηλαδή θεωρείται γενικότερα η αγαπημένη παιδική χαρά των φωτογράφων δρόμου.

Οι δρόμοι είναι στενοί και σκοτεινοί, τις περισσότερες φορές ερημωμένοι, οι δημόσιοι χώροι σπάνιοι, ελάχιστες καφετέριες με λίγο κόσμο.

Εδώ οι άνθρωποι ζουν κρυμμένοι πίσω από τα παράθυρα και τις βαριές πόρτες.

Η εξοχή είναι πολύ όμορφη, αλλά δεν ξέρω πώς να φωτογραφίζω τη φύση.

Από την άλλη πλευρά έχεις το φως του Νότου, απαλό, τρυφερό ή κοφτερό σαν νυστέρι, όταν φυσάει ο άνεμος, και μου είναι αρκετό να φτιάχνω τις εικόνες μου όπως νομίζω, με το μελαγχολικό όραμα μιας πόλης που κοιμάται».

Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch

● Πώς ξεκίνησες τη φωτογραφία;

Πάντα αγαπούσα τη φωτογραφία, αλλά όταν ανακάλυψα τη φωτογραφία με κινητό (mobile photography) μέσα από το διαδίκτυο και διάφορα φωτογραφικά σάιτ ενθουσιάστηκα.

Συχνά, για να αποδράσω λίγο, έβλεπα φωτογραφίες σε ιστοσελίδες όπως το Flickr, μέχρι που μια μέρα πέτυχα τις φωτογραφίες του Stéphane Arnaud (@frommywindows στο Instagram). Κεραυνοβολήθηκα.

Εξαιρετική ματιά, ένα πολύ συγκεκριμένο στιλ χωρίς να ενδίδει σε μόδες.

Μου άρεσε το ποιητικό και ρεαλιστικό ταυτόχρονα σύμπαν του. Και οι γεμάτες ευαισθησία ασπρόμαυρές του. Το ότι πραγματοποιούσε τέτοιες εικόνες με μόνο ένα κινητό με εξέπληξε.

Αγόρασα το πρώτο μου iPhone(5s) και κατέβασα αμέσως την εφαρμογή Hipstamatic. Τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε.

Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch

● Τι σημαίνει η φωτογραφία για σένα;

Για μένα είναι ένα θαύμα που κάθε φορά ανανεώνεται, ειδικά με ένα κινητό! Με τον καιρό έγινε παιχνίδι κι έπειτα πολύ γρήγορα εθισμός.

Αλλά πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι η δύναμη να παγώνεις τον Χρόνο, μεταβιβάζοντας μια ατμόσφαιρα, ένα συναίσθημα πραγμάτων που δεν υπάρχει πια.

Το έδαφος «κυριαρχίας» μου είναι πολύ μικρό, λίγοι δρόμοι μόνο, αλλά λόγω της παρατηρητικότητας, ο άνθρωπος πηγαίνει στο προφανές και πάντα κάτι συμβαίνει εκεί.

Μια αντανάκλαση, ένα όμορφο φως, μια ασυνήθιστη σκηνή, μια σκιά... όλα αυτά τα μικρά πράγματα που δεν βλέπουμε πια και που συνιστούν την καθημερινή μας ζωή.

Το να μοιράζεσαι τη μαγεία και την ποίηση των δρόμων, αυτό αντιπροσωπεύει η φωτογραφία για μένα.

Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch

● Θα μοιραστείς μια ιστορία δρόμου μαζί μας;

Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη ιστορία να πω. Κάθε φωτογραφία έχει τη δική της ιστορία, αλλά όλες έχουν κοινό το ότι δημιουργήθηκαν με βάση την πιθανότητα συναντήσεων ή καταστάσεων.

Δεν έχω συγκεκριμένη μέθοδο ή οργάνωση. Εκτός από το ότι πάντα έχω τη συσκευή μαζί μου κρατώντας τα μάτια μου ανοιχτά.

Τις καταστρέφω μαζικά και κρατώ μόνο αυτές που μου μιλούν χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη ούτε τις γνώμες ούτε τις μόδες των καιρών.

Φωτογραφία του Michel Fort @harry_bosch


Αγγλικό κείμενο:΄
 Βρείτε τον στο instagram:
 Η γκαλερί μας στο instagram:


Βασίλης Μαθιουδάκης


16.07.2017