'' 'Αλλο εσείς, άλλο εμείς'' ...
Πέφτετε από τα σύννεφα επειδή μια κυβέρνηση χρησιμοποιεί πρακτικές τις οποίες έχει απαγορεύσει σε άλλες κυβερνήσεις, με το σκεπτικό ότι τα κράτη δεν σώζουν ζημιογόνες επιχειρήσεις (αν είναι τράπεζα διαφέρει) δίνοντάς τους δάνεια (δηλαδή χρήματα των φορολογουμένων); Θα έχετε δίκιο βουνό. 'Ομως άλλο η Γερμανία και άλλο οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης, ιδιαίτερα εκείνες που είναι χρεωμένες και χρεοκοπημένες.
Roland Weihrauch/dpa via AP
'' 'Αλλο εσείς, άλλο εμείς'' ...
'' 'Αλλο εσείς, άλλο εμείς'' ...
«Η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της […] υπέβαλε αίτημα χρεοκοπίας, αφού ο βασικός της μέτοχος, η αεροπορική Etihad των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, διαμήνυσε ότι σταματάει τη χρηματοδότηση. Ετσι η […] ανακοίνωσε ότι μετά την αποχώρηση των μετόχων του 30% περίπου κατέληξε στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει θετικός δρόμος στο μέλλον για την εταιρεία.
Αμέσως τα υπουργεία Οικονομίας και Μεταφορών με κοινή τους ανακοίνωση, για να αποφύγουν τον πανικό μεταξύ των ταξιδιωτών που έχουν κλείσει τα εισιτήριά τους μέσα στο καλοκαίρι (και εν όψει φυσικά των εκλογών), διαβεβαίωσαν ότι η κυβέρνηση θα χορηγήσει δάνειο 150 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, προκειμένου να συνεχίσει τις πτήσεις της για το επόμενο διάστημα».
Πού συνέβη αυτό; Μήπως σε χώρα της Λατινικής Αμερικής όπου κυβερνούν οι άπλυτοι αριστεροί και βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο; Θα μπορούσε να το υποθέσει κάποιος νεοφιλελεύθερος και ταυτοχρόνως να καταγγείλει τους λαϊκιστές ότι δεν αφήνουν να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς οι νόμοι της ελεύθερης οικονομίας και βάζουν χειροπέδες στο μαγικό αόρατο χέρι της αγοράς. Μήπως στην Ελλάδα όπου, σύμφωνα με διάφορους απίθανους τύπους, εξακολουθεί να επιβιώνει, τόσα χρόνια μετά το 1989, αντιστεκόμενος με νύχια και με δόντια ο «υπαρκτός σοσιαλισμός»;
Οχι φυσικά, γιατί στη σημερινή Ελλάδα (στη χθεσινή σίγουρα, ίσως και στην αυριανή) κάνουν κουμάντο οι τρόικες (εξωτερικού και εσωτερικού) και δεν θα επέτρεπαν μια τόσο προκλητική εμφάνιση ενός παρωχημένου κρατισμού. Αν όμως στα κενά που υπάρχουν στην εισαγωγική παράγραφο τοποθετήσουμε τις λέξεις «Γερμανία» και «Air Berlin» (γι’ αυτήν τη χώρα πρόκειται και γι’ αυτήν την εταιρεία) τι θα πείτε; Οτι είναι τρολιά του Διαδικτύου;
Δεν είναι. Οτι πέφτετε από τα σύννεφα επειδή μια κυβέρνηση χρησιμοποιεί πρακτικές τις οποίες έχει απαγορεύσει σε άλλες κυβερνήσεις, με το σκεπτικό ότι τα κράτη δεν σώζουν ζημιογόνες επιχειρήσεις (αν είναι τράπεζα διαφέρει) δίνοντάς τους δάνεια (δηλαδή χρήματα των φορολογουμένων); Θα έχετε δίκιο βουνό. Ομως άλλο η Γερμανία και άλλο οι υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης, ιδιαίτερα εκείνες που είναι χρεωμένες και χρεοκοπημένες.
Ο Γιάνης Βαρουφάκης αναφέρει στο τελευταίο βιβλίο του κάτι αποκαλυπτικό για τη λογική της γερμανικής κυβέρνησης (αυτό πάντως δεν το έχουν αναδείξει όσοι διαβάζουν το βιβλίο παρακάμπτοντας με ελιγμούς αιλουροειδών τις επικίνδυνες σελίδες). Σε μια συνάντηση που είχε με τον Β. Σόιμπλε τον ρώτησε αν θα συναινούσε να περάσουν σε ξένη εταιρεία 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας του.
Ελαβε την αποστομωτική απάντηση «ποτέ». Και στην κόντρα ερώτηση «γιατί υποχρεώνετε εμάς να τα πουλήσουμε;» ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών χαμογελώντας του είπε: «Δεν είμαστε το ίδιο». Το πιάσατε το υπονοούμενο; Τι υπονοούμενο δηλαδή, εδώ πρόκειται για ξεκάθαρη εκδήλωση του γερμανικού οικονομικού ιμπεριαλισμού. Ιμπεριαλισμός; Ναι. Κακή λέξη; Σίγουρα. Νισάφι όμως με τους ευφημισμούς.
(...)
Τάσος Παππάς
17.08.2017
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Αεροσκάφη της Air Berlin στο αεροδρόμιο της πόλης Schonefeld Ralf
Ralf Hirschberger/dpa via AP, file
1.
Γερμανική «συνωμοσία» πάνω από το κουφάρι της Air Berlin
Γερμανική «συνωμοσία» πάνω από το κουφάρι της Air Berlin
Κάνοντας λόγο για «κατασκευασμένη χρεοκοπία», η Ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair κατηγορεί την Lufthansa και την γερμανική κυβέρνηση ότι συνωμότησαν για να μοιράσουν τα ιμάτια τις Air Berlin.
Σύμφωνα με τους Ιρλανδούς, ο στόχος του Βερολίνου είναι να πάρει τελικά η Lufthansa ό,τι απέμενιε από την Air Berlin, αλλά... χωρίς τα χρέη.
Η Lufthansa διαπραγματεύεται ήδη την αγορά των αεροσκαφών της Air Berlin που ακόμα πετάνε χάρη στο δάνειο-γέφυρα των 150 εκατομυρίων ευρώ που της χορήγησε η γερμανική κυβέρνηση.
Σύμφωνα λοιπόν με την Ryanair πρόκειται για μια «ολοφάνερη συνωμοσία« για να μοιραστούν τα περιουσιακά στοιχεία της χρεοκοπημένης αεροπορικής εταιρείας προς όφελος του γερμανικού κολοσού.
Το Βερολίνο φυσικά απορρίπτει την κατηγορία υποστηρίζοντας ότι η δανειακή υποστήριξη προς την Air Berlin δεν παραβιάζει τους κανόνες του ανταγωνισμού. Ενώ η υπουργός οικονομίας ανακοίνωσε ότι η συμφωνία που προβλέπει ότι η Lufthansa να προικιστεί με περιουσιακά στοιχεία της Air Berlin αναμένεται να υπογραφεί τους επόμενους μήνες.
Η Air Berlin αναγκάστηκε να χρεοκοπήσει... επίσημα την Τρίτη, όταν ο μεγαλύτερος μέτοχος της η αεροπορική Etihad με έδρα το Αμπου Ντάμπι απέσυρε την οικονομική υποστήριξη της.
Αντεπίθεση από την Ryanair
«Αυτή η κατασκευασμένη χρεοκοπία είναι εμφανές ότι στήθηκε για να μπορέσει η Lufthansa να αποκτήσει μια Air Berlin χωρίς χρέη» υποστηρίζει η Ιρλανδική Ryanair. «Τώρα ακόμα και η γερμανική κυβέρνηση υποστηρίζει το μονοπώλιο υπό την Lufthansa με κρατική βοήθεια 150 εκατ. καρατική βοήθεια έτσι ώστε η Lufthansa να αποκτήσει την Air Berlin και να αυξήσει τα εσωτερικά κόμιστρα ακόμα πιο ψηλά από ότι ήδη είναι».
Η Ryanair, που έχει υποβάλει σχετική ένσταση στις Γερμανικές ελεγκτικές αρχές και την Κομισιόν, έχει και στο παρελθόν επικρίνει τις ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ της Lufthansa και την Air Berlin.
Από τον Ιανουάριο η Lufthansa λειτουργεί 38 Airbus της Air Berlin, μια συμφωνία που ο διεθύνων σύμβουλος της Ryanair είχε χαρακτηρίσει «αστείο».
Οπως είχε πει ο Μάικλ Ο'Λιρι στο γερμανικό οικονομικό περιοδικό WirtschaftsWoche ο στόχος αυτής της «συμφωνίας» ήταν «να αναλάβει η Lufthansa την Air Berlin για να κυριαρχήσει στην αγορά», αφού «θα ελέγχει τις δυνατόητες ενός από τους πλέον σημαντικούς ανταγωνιστές της, θα καθορίζει τις τιμές και θα αποφασίζει τι θα γίνει με τα αεροσκάφη. Και οι Γερμανικές αρχές κάθονται με σταυρωμένα χέρια».
Αυτές οι εξελίξεις έχουν προκαλέσει αναστάτωση και στους εργαζόμενους της ίδιας της Lufthansa. Στην θυγατρική της, την Eurowings, τα συνδικάτα συζητούν απεργιακές κινητοποιήσεις μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων για αυξήσεις στους μισθούς, πράγμα που οι εργαζόμενοι αποδίδουν στην χρεοκοπία της Air Berlin: Αφού, λένε, η Lufthansa μπορεί να έχει τώρα φθηνά αεροσκάφη (και επιπλέον προσωπικό) μέσω της Air Berlin δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με τους δικού της εργαζόμενους και τους μισθούς τους.
Εκτός από την Ryanair που ενδιαφέρεται να κάνει άνοιγμα στην γερμανική αγορά στοχεύοντας και σε επιπλέον δρομολόγια από και προς την Φρανκφούρτη, σύμφωνα με το Reuters, στο χορό για την Air Berlin έχει μπει και η easyJet, που ακόμα δεν έχει σχολιάσει.
17/8/2017
aur_berlin.jpg
Η αεροπορική εταιρία Air Βerlin FEDERICO GAMBARINI / DPA VIA AP
2.
Ανταγωνισμός... «γερμανικού τύπου» στους αιθέρες!
Για «στημένη χρεοκοπία» κατηγορεί τους Γερμανούς η Ryanair. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προέβη χθες σε καταγγελία της πτώχευσης της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας Air Berlin και το δάνειο 150 εκατ. ευρώ που η γερμανική κυβέρνηση έσπευσε να της προσφέρει.
Η Ryanair ισχυρίζεται στην καταγγελία της προς τις γερμανικές αρχές ανταγωνισμού και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι το λουκέτο αποτελεί εμφανή συμπαιγνία μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας Lufthansa και της Air Berlin προκειμένου να αποκλειστούν οι ανταγωνιστές από τη διεκδίκηση των περιουσιακών στοιχείων της τελευταίας, ενάντια σε όλους τους κανόνες της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό και τις κρατικές ενισχύσεις.
Η Air Berlin υπέβαλε αίτηση υπαγωγής της σε διαδικασία πτώχευσης την περασμένη Τρίτη, επικαλούμενη την απόφαση του μεγαλύτερου μετόχου της, Etihad Airways, να σταματήσει να την ενισχύει. Η αίτηση δεν αποτέλεσε έκπληξη, με δεδομένα τα χρόνια προβλήματα και ελλείμματα που αυτή συσσώρευε τα τελευταία χρόνια.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία είχε πέρυσι ζημιές 782 εκατ. ευρώ. Η Etihad, που κατέχει το 30% της Air Berlin, επένδυσε ακόμη 250 εκατ. ευρώ τον περασμένο Απρίλιο, πριν ανακοινώσει πρόσφατα ότι παύει να την ενισχύει με ρευστότητα.
Από την πλευρά της η γερμανική κυβέρνηση –έχοντας στο πίσω μέρος του... μυαλού της και τους 8.500 εργαζόμενους της Air Berlin που θα έμεναν άνεργοι προεκλογικά– έσπευσε να χορηγήσει το δάνειο για να κρατηθεί η εταιρεία ζωντανή στο επόμενο τρίμηνο και έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης και πώλησης σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Ομως η Ryanair όπως και αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι οι κινήσεις αυτές αποτελούν καραμπινάτη αβάντα στη Lufthansa και στοχεύουν στη διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των σλοτ (χρονοθυρίδων προσαπογείωσης) της Air Berlin σε γερμανικά χέρια. Οι ειδικοί αναλυτές σε ζητήματα αερομεταφορών εκτιμούν ότι η πιθανή εξαγορά της Berlin από τη Lufthansa θα είχε βασικό στόχο της να μπλοκάρει την επέκταση της Ryanair.
Τονίζουν ότι «αν η εξαγορά ολοκληρωθεί, τα σλοτ της Αir Berlin στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ θα αποτελέσουν πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τη Lufthansa καθώς θα παγώσουν την είσοδο νεοεισερχόμενων αεροπορικών εταιρειών, εκτός και αν οι γερμανικές αρχές απαιτήσουν την παράδοση αυτών σε νεοεισερχόμενους».
«Η υπόθεση αποτελεί ξεκάθαρο στήσιμο για την εξαγορά της Air Berlin από τη Lufthansa χωρίς χρέη, κατά παράβαση όλων των γνωστών κανόνων της Γερμανίας και της Ε.Ε. που αφορούν τον ανταγωνισμό. Τη συμφωνία αυτή στηρίζει τώρα με κρατική ενίσχυση 150 εκατ. ευρώ και η γερμανική κυβέρνηση, ενώ οι Γερμανοί πελάτες και επισκέπτες θα υποστούν υψηλότερους αεροπορικούς ναύλους για την αποπληρωμή αυτού του μονοπωλίου της Lufthansa», δηλώνει από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ryanair στον χθεσινό «Guardian».
aur_berlin.jpg
Η αεροπορική εταιρία Air Βerlin FEDERICO GAMBARINI / DPA VIA AP
2.
Ανταγωνισμός... «γερμανικού τύπου» στους αιθέρες!
Για «στημένη χρεοκοπία» κατηγορεί τους Γερμανούς η Ryanair. Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προέβη χθες σε καταγγελία της πτώχευσης της δεύτερης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας Air Berlin και το δάνειο 150 εκατ. ευρώ που η γερμανική κυβέρνηση έσπευσε να της προσφέρει.
Η Ryanair ισχυρίζεται στην καταγγελία της προς τις γερμανικές αρχές ανταγωνισμού και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι το λουκέτο αποτελεί εμφανή συμπαιγνία μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας Lufthansa και της Air Berlin προκειμένου να αποκλειστούν οι ανταγωνιστές από τη διεκδίκηση των περιουσιακών στοιχείων της τελευταίας, ενάντια σε όλους τους κανόνες της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό και τις κρατικές ενισχύσεις.
Η Air Berlin υπέβαλε αίτηση υπαγωγής της σε διαδικασία πτώχευσης την περασμένη Τρίτη, επικαλούμενη την απόφαση του μεγαλύτερου μετόχου της, Etihad Airways, να σταματήσει να την ενισχύει. Η αίτηση δεν αποτέλεσε έκπληξη, με δεδομένα τα χρόνια προβλήματα και ελλείμματα που αυτή συσσώρευε τα τελευταία χρόνια.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία είχε πέρυσι ζημιές 782 εκατ. ευρώ. Η Etihad, που κατέχει το 30% της Air Berlin, επένδυσε ακόμη 250 εκατ. ευρώ τον περασμένο Απρίλιο, πριν ανακοινώσει πρόσφατα ότι παύει να την ενισχύει με ρευστότητα.
Από την πλευρά της η γερμανική κυβέρνηση –έχοντας στο πίσω μέρος του... μυαλού της και τους 8.500 εργαζόμενους της Air Berlin που θα έμεναν άνεργοι προεκλογικά– έσπευσε να χορηγήσει το δάνειο για να κρατηθεί η εταιρεία ζωντανή στο επόμενο τρίμηνο και έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης και πώλησης σε ενδιαφερόμενους αγοραστές.
Ομως η Ryanair όπως και αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι οι κινήσεις αυτές αποτελούν καραμπινάτη αβάντα στη Lufthansa και στοχεύουν στη διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των σλοτ (χρονοθυρίδων προσαπογείωσης) της Air Berlin σε γερμανικά χέρια. Οι ειδικοί αναλυτές σε ζητήματα αερομεταφορών εκτιμούν ότι η πιθανή εξαγορά της Berlin από τη Lufthansa θα είχε βασικό στόχο της να μπλοκάρει την επέκταση της Ryanair.
Τονίζουν ότι «αν η εξαγορά ολοκληρωθεί, τα σλοτ της Αir Berlin στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ θα αποτελέσουν πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τη Lufthansa καθώς θα παγώσουν την είσοδο νεοεισερχόμενων αεροπορικών εταιρειών, εκτός και αν οι γερμανικές αρχές απαιτήσουν την παράδοση αυτών σε νεοεισερχόμενους».
«Η υπόθεση αποτελεί ξεκάθαρο στήσιμο για την εξαγορά της Air Berlin από τη Lufthansa χωρίς χρέη, κατά παράβαση όλων των γνωστών κανόνων της Γερμανίας και της Ε.Ε. που αφορούν τον ανταγωνισμό. Τη συμφωνία αυτή στηρίζει τώρα με κρατική ενίσχυση 150 εκατ. ευρώ και η γερμανική κυβέρνηση, ενώ οι Γερμανοί πελάτες και επισκέπτες θα υποστούν υψηλότερους αεροπορικούς ναύλους για την αποπληρωμή αυτού του μονοπωλίου της Lufthansa», δηλώνει από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Ryanair στον χθεσινό «Guardian».
Μπάμπης Μιχάλης
http://www.efsyn.gr/arthro/antagonismos-germanikoy-typoy-stoys-aitheres
17.08.2017
3.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
Gregor Gysi - ''Die Linke''-Bundestag: Ποια ιδιωτικοποίηση;
Τα 14 αεροδρόμια πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία.
Αυτή είναι η σύμβαση με την Fraport.
Τα σκάνδαλα του ξεπουλήματος των αεροδρομίων.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2017/04/blog-post.html?q=fraport
Τα "μυστικά" της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2015/12/blog-post_873.html?q=fraport
Η ιδιωτικοποίηση της ντροπής.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2016/03/blog-post_614.html?q=fraport
Αυτή είναι η σύμβαση με την Fraport.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2016/01/fraport.html?q=fraport
Το σύμπλεγμα του κ. Σόιμπλε με την Ελλάδα.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2017/06/blog-post_71.html
Το μέλλον του ελληνικού προτεκτοράτου.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2017/08/blog-post_21.html?q=fraport«Σκάνδαλο Volkswagen»: ο γερμανικός εθνικισμός και η σχέση οικονομίας-κράτουs.
http://ivan-2-google.blogspot.gr/search/label/Volkswagen-%20Scandals
Γερμανία, ωραίο μου πλυντήριο...
http://ivan-2-google.blogspot.gr/2012/10/blog-post_4979.html?q=fraport