Αποστρατιωτικοποίηση - Ένοπλες Δυνάμεις: Ψέματα και αηδίες.

Αποστρατιωτικοποίηση - Ένοπλες Δυνάμεις: Ψέματα και αηδίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Έλλειψη Στρατηγικής Εθνικής Ασφάλειας (ΣΕΑ).





Συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας διάφορα άρθρα περί της ανάγκης ύπαρξης Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) στην Κύπρο και άλλα περί της ανάγκης αποστρατιωτικοποίησης της Κύπρου στην περίπτωση λύσης του Κυπριακού. Τα άρθρα αυτά προέρχονται είτε από πολίτες που εκφράζουν ελεύθερα και αβίαστα τις θέσεις τους δικαιωματικά είτε από αυτόκλητους προπαγανδιστές και προωθητές θέσεων κάποιων πολιτικών κομμάτων, ενίοτε δε με κάποια υστερόβουλη κερδοφόρο προσδοκία.

Δεν θα ασχοληθώ με τις θέσεις των διαφόρων, οι οποίες αφ' εαυτών δεικνύουν ή όχι την ανάλογη σοβαρότητα, ιδιαίτερα δε στην περίπτωση που είναι σε αντιδιαστολή με προηγούμενες διατυπωμένες θέσεις τους. Εκείνο το οποίο προέχει είναι η σαφής και κατηγορηματική θέση των πολιτικών κομμάτων και στην παρούσα χρονική στιγμή των υποψηφίων προέδρων περί της ύπαρξης ή όχι ΕΔ στο κράτος που θα προκύψει μετά τη συμφωνία επίλυσης του κυπριακού προβλήματος. Αλήθεια, ποιες είναι οι θέσεις του ΔΗΣΥ και ποιες του Προέδρου της Δημοκρατίας στο θέμα της ύπαρξης ΕΔ; Με βάση τις προτάσεις της Κυβέρνησης για την ασφάλεια, δεν φαίνεται πουθενά ότι, μετά τη λύση, το κυπριακό κράτος θα έχει το δικαίωμα να έχει ΕΔ και αυτή προφανώς να είναι και η θέση του ΔΗΣΥ.

Οι θέσεις του ΑΚΕΛ είναι σαφώς υπέρ της αποστρατιωτικοποίησης, περιλαμβανομένου και του κυπριακού κράτους, αλλά δεν λένε τι θα γίνει με τις Βρετανικές Βάσεις. Ο υποψήφιος για την προεδρία της Δημοκρατίας Νικόλας Παπαδόπουλος (εκτιμώ με τη σύμφωνη άποψη της Αλληλεγγύης και της ΕΔΕΚ) στη στρατηγική του αναφέρει στη σελίδα 18 ότι, μετά τη λύση, στην Κύπρο θα υπάρχουν μόνο οι κοινές κυπριακές ΕΔ. Κατόπιν των προαναφερθέντων και δεδομένου ότι την Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017, στη Βουλή των Αντιπροσώπων όλα τα πολιτικά κόμματα πλην του ΕΛΑΜ, ψήφισαν για μια Κύπρο χωρίς εγγυήσεις και πλήρως αποστρατιωτικοποιημένη, διαφαίνεται σαφέστατα ότι τα μόνα κόμματα που γνωρίζουν σαφώς τις θέσεις τους για τα θέματα άμυνας και ασφάλειας του νέου κράτους είναι το ΑΚΕΛ και το ΕΛΑΜ.

Μετά το ψήφισμα της Παρασκευής, 13 Σεπτεμβρίου, επιβάλλεται όπως ο λαός γνωρίζει τις θέσεις των κομμάτων (πλην ΕΛΑΜ και ΑΚΕΛ), οι οποίες πρέπει να είναι διατυπωμένες με σαφήνεια και χωρίς υπονοούμενα. Συγκεκριμένα, οι εν λόγω θέσεις πρέπει:

1.
 Να εδράζονται στο Διεθνές Δίκαιο και να είναι σαφώς σύμφωνες με τον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ και την από του 2009 ισχύουσα Συνθήκη της Λισσαβώνας.

2.
 Να μη δεσμεύουν και ούτε να υπονομεύουν το νέο κράτος. Για παράδειγμα, στο Σύνταγμα του νέου κράτους να μην υπάρχει δεσμευτικός αριθμός προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά η δύναμη των ΕΔ να καθορίζεται ανάλογα από την απειλή, η οποία δύναται ευκόλως να μεταβληθεί. Είναι γνωστές σε όλους περιπτώσεις σοβαρών κρατών που ρύθμιζαν την ισχύ και τον αριθμό του προσωπικού των ΕΔ τους ανάλογα με την απειλή. Η συμπερίληψη οποιασδήποτε αριθμητικής δύναμης στο Σύνταγμα του νέου κράτους είναι αφ’ εαυτής δεσμευτική και θα δημιουργήσει προβλήματα αν η απειλή είναι τέτοια, που θα απαιτεί την αύξηση της εν λόγω δύναμης.

3. 
Να καθιστούν σαφές σε όλους ότι η αποστολή των ΕΔ μιας χώρας είναι η άμυνα της χώρας από κάθε εξωτερική απειλή - εχθρό. Οι ΕΔ δεν έχουν καμιά σχέση με τις εσωτερικές απειλές, οι οποίες μαζί με την τρομοκρατία είναι αρμοδιότητα της Αστυνομίας.

4. 
Σαφώς και επισήμως να ενημερώνουν τον λαό περί των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Ε.Ε. και να μην αφήνονται αίολα υπονοούμενα περί της προστασίας της χώρας από τυχόν εξωτερική απειλή από την Ε.Ε.

5.
 Να αφαιρούν τη δυνατότητα από μέλη τους και ιδίως τον Υπουργό Άμυνας να φλυαρούν και να παρουσιάζουν τις Ασκήσεις Έρευνας και Διάσωσης ως πρωταρχική αποστολή της ΕΦ. Το ΚΣΕΔ δεν έχει σχέση με την άμυνα της χώρας, αλλά ούτε και με την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, που είναι έργο της Αστυνομίας και που μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναται να ενισχυθεί από τις ΕΔ.

6.
 Να εξηγούν στον λαό τις θέσεις τους για το μέλλον των ΒΒ. Πώς είναι δυνατό μια χώρα να είναι αποστρατιωτικοποιημένη και παράλληλα να έχει στο έδαφός της στρατιωτικές βάσεις τρίτης χώρας μη μέλους της Ε.Ε.;

Ύποπτο και αδιανόητο είναι το υφ' απάντων πλην ΕΛΑΜ ψήφισμα της Παρασκευής και 13ης Οκτωβρίου 2017 των μελών του Κοινοβουλίου για κατάργηση των εγγυήσεων αφενός και αποστρατιωτικοποίηση αφετέρου. Η άμυνα και πολύ περισσότερο σε μια ημικατεχόμενη Κύπρο είναι πολύ σοβαρό θέμα και όσοι ασχολούνται με αυτήν πρέπει να σκέφτονται, να αναλύουν και, αφού ξανασκεφτούν, να ενεργήσουν.

 Άντης Λοΐζου


22 Οκτώβριος 2017  



Σκίτσο του Π.ΜΑΡΑΓΚΟΥ



                ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ               


Έλλειψη Στρατηγικής Εθνικής Ασφάλειας (ΣΕΑ).

Η παραβίαση της Συμφωνίας της Γ΄  Βιέννης 1975 για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των εγκλωβισμένων Ελλήνων της Καρπασίας, συνεχίζεται συστηματικά από την Τουρκία για πάρα πολλά χρόνια, με συνέπεια την συρρίκνωση τους από 16.000 που ήσαν το 1975, σε 250 κυρίως ηλικιωμένους, που είναι σήμερα. H Τουρκία, όπως και στην περίπτωση των μειονοτήτων στο έδαφος της, έτσι και στην Κύπρο ακολούθησε πολιτική καταπίεσης και συρρίκνωση τους.

Επιτυγχάνει τον στόχο της, κατά παραβίαση των συνθηκών που υπογράφει, με εσωτερικές ρυθμίσεις και μεθόδους οικονομικής εξόντωσης, πολιτιστικής, γλωσσικής και θρησκευτικής καταπίεσης και εκφοβισμού, που έχουν αποτέλεσμα σε άοπλους πληθυσμούς (Έλληνες Κωνσταντινούπολης, Ίμβρου, Τενέδου, Πόντου, Καρπασίας). 

Η «αποχριστιανοποίηση» είναι πολιτική του Τουρκικού Κράτους, όπως αποκαλύπτει και η Τουρκάλα καθηγήτρια Ντιλέκ Γκιουβέν

Η εφαρμογή του σχεδίου Β της Τουρκίας για την Κύπρο, δεν άρχισε μετά την κατάρρευση των συνομιλιών για το Κυπριακό στο Κραν Μοντάνα της Ελβετίας το 2017.  Άρχισε από την εισβολή του 1974 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. 
Παράλληλα με την διεξαγωγήν των ούτω καλούμενων Διακοινοτικών Συνομιλιών (ΔΣ) για λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας (ΔΔΟ), που εξυπηρετεί πλήρως τη στοχοθεσία της Τουρκίας για τη Κύπρο (νομιμοποίηση τετελεσμένων της κατοχής, επέκταση της Τουρκικής κυριαρχίας και στις ελεύθερες περιοχές), η Τουρκία υλοποιεί και το σχέδιο Β΄.  Το σχέδιο αυτό συνίσταται στην αναβάθμιση του ψευδοκράτους ως οιονεί ανεξάρτητου κράτους, πλήρως εξηρτημένου από την Τουρκία σε όλους τομείς, για να είναι έτοιμο να αποτελέσει το Τουρκοκυπριακό κρατίδιο, της συνομοσπονδιακής λύσης ΔΔΟ.

Η πλήρης διχοτόμηση, τα δύο ανεξάρτητα κράτη στην Κύπρο ή η προσάρτηση των κατεχομένων στη Τουρκία (η οποία στην ουσία έχει πραγματοποιηθεί αλλά δεν έχει επισημοποιηθεί) δυνατόν να αποτελέσουν ενδιάμεσο στρατηγικό στόχο της Τουρκίας, χωρίς να εγκαταλείψει ποτέ τον τελικό στόχο της για έλεγχο ΟΛΗΣ της Κύπρου. Να μην υπάρχει έναντι των νοτίων ακτών της,  κράτος υπο τον έλεγχο της Ελλάδας , γιατί κατα τον Ζορλού(1955) και Νιχάτ Ερίμ(1956), θα τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια της Τουρκίας, αφού θα κλείσει η αλυσίδα των Ελληνικών νησιών που την περιβάλλουν   από Δυσμάς και Νότου.

Οι δράσεις της Τουρκίας επί 43 χρόνια στα πλαίσια του σχεδίου Β περιέλαβαν ενέργειες σε όλους τους τομείς που συνεχίζονται:

  1.  Εποικισμός, Ισλαμοποίηση/Τουρκοποίηση κατεχομένων εδαφών.
  2.    Εκρίζωση Ελληνικού πληθυσμού,καταπίεση Ελλήνων εγκλωβισμένων .
  3.       Σφετερισμός περιουσιών Ελλήνων προσφύγων, καταστροφή της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς τους, αλλαγή Ελληνικών τοπονυμίων.
  4.       Διμερείς Συμφωνίες εξάρτησης των κατεχομένων από την Τουρκία σε όλους τους τομείς: πολιτικός, στρατιωτικός, διοικητικός, οικονομικός, νομισματικός, εμπορικός, επικοινωνιακός κ.α. Η μεταφορά νερού με θαλάσσιο αγωγό από την Τουρκία στα κατεχόμενα και ο προγραμματισμός μεταφοράς και ηλεκτρικής ενέργειας, είναι ενέργειες επέμβασης στο έδαφος κατεχόμενης χώρας και συνιστούν εποικιστική δραστηριότητα, που αποτελεί έγκλημα πολέμου.

Η Κυπριακή Δημοκρατία (ΚΔ), θα έπρεπε να είχε αντιδράσει δυναμικά εδώ και πολλά χρόνια, με λήψη πολιτικών, διπλωματικών και νομικών μέτρων κατά της Τουρκίας για τη συστηματική παραβίαση των διατάξεων της Γ΄ Βιέννης και των ενεργειών του σχεδίου Β, εξάρτησης/προσάρτησης των κατεχομένων, που συνιστούν παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της. Η αδράνεια της, εξυπηρετεί τη διαμόρφωση διεθνούς εθίμου σε βάρος της.

Σήμερα η αντίδραση της ΚΔ με επιστολές διαμαρτυρίας προς τον Γενικό Γραμματέα των ΗΕ, για τις τελευταίες ενέργειες της Τουρκίας (τέλη στις προμήθειες των εγκλωβισμένων, λογοκρισία βιβλίων και απόρριψη εκπαιδευτικών στο σχολείο τους, πρόσκληση Μαρωνιτών να επιστρέψουν στις εστίες τους υπό Τουρκοκυπριακή διοίκηση κ.α.) έρχεται πολύ καθυστερημένα. Είναι αντίδραση υποτονική και πραγματοποιείται υπό το κράτος αιφνιδιασμού και εσπευσμένου αυτοσχεδιασμού.

Η  καθυστερημένη και αναποτελεσματική αντίδραση της ΚΔ, στις συστηματικές δράσεις της Τουρκίας που αφορούν το σχέδιο Β΄ και την Συμφωνία της Γ΄ Βιέννης, οφείλεται στην υποβάθμιση της τουρκικής στρατηγικής για έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου (Νιχάτ Ερίμ) και στην απουσία Στρατηγικής Εθνικής Ασφάλειας (ΣΕΑ). Η ΚΔ παρά το γεγονός ότι είναι ημικατεχόμενη χώρα επί 43 χρόνια δεν έχει ΣΕΑ, όπως όλα τα σοβαρά κράτη, η οποία να ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις. Δεν έχει ούτε αρμόδιο όργανο (π.χ. Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας) για την σύνταξη και παρακολούθηση υλοποίησης της ΣΕΑ, καθώς και την πρόληψη και χειρισμό κρίσεων. Η έλλειψη αυτή, δηλαδή η απουσία μακροπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού και στοχοθεσίας για το πολιτικό μέλλον της Κύπρου, έχει ως συνέπειες, την αποτυχία ανακοπής  της Τουρκικής επεκτατικότητας, την ασάφεια των πολιτικών στόχων και επιδιώξεων μας στο Κυπριακό, τις σπασμωδικές ενέργειες, όταν υπάρχουν εντάσεις και κρίσεις και τους αιφνιδιασμούς από τον αντίπαλο. Έστω και αργά ας προχωρήσει η ΚΔ, με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων, στη θεσμοθέτηση ΣΕΑ και την συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, με παράλληλη ενίσχυση των συντελεστών ισχύος της και κυρίως της άμυνας και του δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού χώρου με την Ελλάδα. Θα μπορούσαμε να ορίσουμε την ΣΕΑ ενός κράτους ως τον βέλτιστο τρόπο (σχέδιο) χρησιμοποίησης των μέσων (εθνική ισχύς) για να υλοποιηθούν συγκεκριμένοι στόχοι (σκοπός). Είναι ο βέλτιστος συνδυασμός Στόχου, Τρόπου, Μέσων για να:

  •           Αντιμετωπισθούν οι απειλές και να αποφευχθούν οι αιφνιδιασμοί του κράτους
  •           Προστατευθούν τα συμφέροντα του και
  •           Υλοποιηθούν οι επιδιώξεις του

΄Οσο πιο μικρή είναι μια χώρα με περιορισμένες δυνατότητες, τόσο μεγαλύτερη ανάγκη έχει στρατηγικής για την εθνική επιβίωση της,ιδιαίτερα όταν είναι ημικατεχόμενη .

  Φοίβος Κλόκκαρης,
 αντιστράτηγος ε.α.    

http://www.philenews.com/f-me-apopsi/paremvaseis-ston-f/article/445817/elleipsi-stratigkis-ethnikis-asfaleias-sea 

23/10/17