Ο επικίνδυνος Ερντογάν, η Τουρκία “αστακός” και η Ελλάδα των προφητειών και της απραξίας.

Ο επικίνδυνος Ερντογάν, η Τουρκία “αστακός” και η Ελλάδα των προφητειών και της απραξίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

(1) Άγκυρα: «Εγγυήτρια» της μειονότητας στη Θράκη η Τουρκία 
- Και στρατιωτική επιλογή για τις «γκρίζες ζώνες».
(2) Επικίνδυνες κυβερνητικές ακροβασίες για την εκλογή Μουφτήδων!
(3) Θα κηρύξει τώρα Πόλεμο η Τουρκία στην Ελλάδα;
(4) Δεν θα αντέξει η τουρκική οικονομία τους τρελούς ρυθμούς που θέλει ο σουλτάνος Ερντογάν.
(5) Ανάλυση για την πορεία της τουρκικής οικονομίας
 - Πολιτική οικονομία στο όνομα του Ερντογάν.
(6) Kiowa: Γιατί η Ελλάδα αγόρασε τα 70 ελικόπτερα του αμερικανικού στρατού από τον πόλεμο στο Αφγανιστάν.

FILE PHOTO: Turkish tanks participating in military exercise near the border. 
EPA, SEDAT SUNA 

Στην Ελλάδα υπάρχει μια γενικευμένη τάση υποτίμησης παραγόντων. Αυτό ισχύει και όσον αφορά τον μεγάλο εξωτερικό της αντίπαλο, την Τουρκία, για την οποία ορισμένοι βαυκαλίζονται ότι θα διαλυθεί αύριο το πρωί βάσει της τάδε ή της δείνα προφητείας, ότι θα τη διαλύσουν οι Αμερικάνοι, οι Ρώσοι ή οι ένδοξοι Ζουλού, ότι τέλος πάντως πόλεμος Ελλάδας – Τουρκίας δεν πρόκειται να γίνει γιατί θα το σταματήσουν οι Αμερικανοί κλπ.

Όλα αυτά είναι ενδεχομένως καλά και άγια, αλλά δεν έχουν και μεγάλη σχέση με την πραγματικότητα. Προφητείες, σουρεάλ ευσεβείς πόθοι και ρεαλισμός δεν συμβαδίζουν. Η Τουρκία είτε μας αρέσει, είτε όχι είναι ήδη περιφερειακή μεγάλη δύναμη και εκμεταλλεύεται ακριβώς τη θέση της αυτή. Έχει προβλήματα; Φυσικά, τεράστια. Αλλά η Ελλάδα δεν έχει; Γιατί δηλαδή θεωρείται δεδομένο ότι σε μια περίπτωση κρίσης η Ελλάδα θα επιδείξει τον καλύτερό της εαυτό και η Τουρκία τον χειρότερο; Και αν συμβεί το αντίθετο ή αν, όπως είναι και το λογικότερο, αμφότεροι οι αντίπαλοι αλλού κινηθούν ορθά και αλλού εσφαλμένα;

Η Τουρκία είναι μεγάλη χώρα με εξαιρετική γεωπολιτική θέση. Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύεται ο σουλτάνος και αξιοποιεί το ρωσικό χαρτί έναντι των ΗΠΑ για όσο θα τον συμφέρει ή για όσο μπορεί.

Έχοντας καθαρίσει το εσωτερικό μέτωπο ο Ερντογάν για την ώρα είναι κυρίαρχος. Πρόσφατα μάλιστα πέτυχε δύο μεγάλες νίκες. Η πρώτη αφορά το κουρδικό δημοψήφισμα στο Ιράκ που οδήγησε σε απόλυτη ταπείνωση των εκεί Κούρδων και η δεύτερη την συμφωνία του με τη Μόσχα που του επιτρέπει να δρα στην Συρία εξουδετερώνοντας, σε μεγάλο βαθμό, τον κίνδυνο των Κούρδων της Συρίας.

Ενδυναμωμένος από τη μια και πιεζόμενος, τρόπο τινά, από την υπόθεση Ζαράμπ, από την άλλη, ο Ερντογάν ήρθε στην Αθήνα μας είπε όσα ήταν δεδομένο ότι θα πει – και απορούμε για την έκπληξη ορισμένων – και απήλθε κάνοντας ένα μικρό σόου στη Θράκη και συνεχίζοντας τη διεκδικητική του ρητορική επιστρέφοντας.

Αισθανόμενος αρκετά ισχυρός άνοιξε επίσης νέο μέτωπο με το Ισραήλ, κατηγορώντας το, αυτός ο μέγας «δημοκράτης», για τρομοκρατία κατά των Παλαιστινίων.

Όλα αυτά θα ήταν φαιδρά εάν δεν ήταν επικίνδυνα. Και είναι επικίνδυνα διότι απλώς η Τουρκία καθημερινά εξοπλίζεται. Ήδη παρουσίασε δύο νέα καμικάζι drones ικανά να φέρουν, κατά τους Τούρκους τουλάχιστον, θερμοβαρικές κεφαλές.

Έχει κάνει άλματα στον τομέα του πυροβολικού, προχωρά στο πρόγραμμα του εγχώριου άρματος μάχης και στην παραγωγή σειράς εγχώριων τεθωρακισμένων οχημάτων, την ώρα που το ελληνικό μηχανοκίνητο πεζικό διαθέτει ΤΟΜΠ Μ-113 μιας άλλης εποχής.

Παράλληλα τα εξοπλιστικά τουρκικά προγράμματα, πέραν των S-400, τρέχουν με απίστευτους ρυθμούς όπως οι προσπάθειες των Τούρκων να πουλήσουν τα όπλα τους. Ήδη θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το Πακιστάν θα αγοράσει τέσσερις τουρκικές κορβέτες ενώ δεν έχουν διακοπεί οι διαπραγματεύσεις με την Σαουδική Αραβία για την αγορά πέντε κορβετών. Και μιλάμε για τις τουρκικές, εγχώριες, κορβέτες MILGEM (= εθνικό πλοίο).

Την ίδια ώρα στις τουρκικές φρεγάτες αρχίζει η εγκατάσταση νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικού πολέμου.

Η Τουρκία του Ερντογάν, μας αρέσει ή όχι, συνεργάζεται με μεγάλους αμυντικούς οίκους, διεθνώς, αλλά και με χώρες, με στόχο, τελικά, την απεξάρτησή της από την ξένη αγορά στον τομέα της άμυνας και την αυτάρκειά της μέσω της εγχώριας παραγωγής.

Στην άλλη πλευρά η πτωχή πλην τίμια κόρη Ελλάς, ως συνήθως, περί άλλων τυρβάζει χαμένη στο success story της εξόδου από τα μνημόνια, την έξοδο στις αγορές με φόντο τις εκλογές και τη διατήρηση ή το κέρδος της καρέκλας.

Προφανώς ο περιώνυμος σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού του Μαξίμου δεν είναι σε θέση, αστράτευτος κατά συνείδηση όντας, να γνωρίζει τις εν λόγω «πεζές» λεπτομέρειες που δεν συνάδουν άλλωστε με το αριστερό ανθρωπιστικό ιδεώδες.

Και για να προλάβουμε, δηλώνουμε ευθαρσώς ότι και οι προηγούμενοι έκαναν εγκλήματα στον τομέα της άμυνας. Είναι αυτός λόγος για να τα συνεχίζουν και οι νυν την ώρα ειδικά που συντελείται, σε παγκόσμιο επίπεδο, μια τεχνολογική κοσμογονία στον χώρο της αμυντικής τεχνολογίας; Υπάρχουν ήδη οι λεγόμενοι πολλαπλασιαστές ισχύος, υπάρχουν συστήματα ενεργητικής προστασίας αρμάτων μάχης, υπάρχουν πακέτα αναβάθμισης παλαιών συστημάτων και οχημάτων, υπάρχουν προοπτικές ένταξης στο πρόγραμμα για το ευρωπαϊκό μαχητικό 5ης γενιάς. Η Ελλάδα όμως είναι μονίμως απούσα από τις εξελίξεις. Μόνο στο παρά 1 τρέχει και αν φτάσει έφτασε, αλλιώς το χάος.

  Ειδικός Συνεργάτης


20/12/17



     ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ     

1.
Άγκυρα: «Εγγυήτρια» της μειονότητας στη Θράκη η Τουρκία 
- Και στρατιωτική επιλογή για τις «γκρίζες ζώνες».

Καθώς καταρρέει ο μύθος της «καλόπιστης» και «χρήσιμης» επίσκεψης Erdogan στην Ελλάδα, δηλώσεις ανώτερων τούρκων αξιωματούχων δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά για το τι έχει μπει στην ατζέντα των ελληνοτουρκικών συζητήσεων και κυρίως εάν έστω και χωρίς την θέληση της η Αθήνα έχει αποδεχθεί να τεθούν θέματα Αιγαίου και Θράκης σε διαπραγμάτευση με την Τουρκία.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Mevlut Cavusoglu στην διάρκεια μιας από τις συνήθεις τον τελευταίο καιρό αντιπαραθέσεις με βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υποστήριξε ότι για το θέμα των «γκρίζων ζωνών» υπάρχει διάλογος με την Ελλάδα και εάν αποτύχει η διπλωματία τότε η Τουρκική Εθνοσυνέλευση θα αποφασίσει τι θα πράξει και ήδη έχει συσταθεί αρμόδια επιτροπή στο Τουρκικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Ένας βουλευτής του CHP επανέλαβε την γνωστή κριτική ότι δήθεν 18 νησίδες εγκαταλείφθηκαν από την Τουρκία στην Ελλάδα στην διάρκεια της διακυβέρνησης Erdogan. Ο Μ. Cavusoglu απαντώντας τόνισε ότι μετά την κρίση των Ιμίων δεν υπήρξε καμία αλλαγή στο νομικό στάτους των νησιών, αλλά έσπευσε να επαναβεβαιώσει την τουρκική θέση για «γκρίζες ζώνες» και για «περίπου 152 νησιά που εμφανίζονται να ανήκουν στην Ελλάδα χωρίς να της έχουν παραχωρηθεί ρητά βάσει των Συνθηκών».

Ο κ. Cavusoglu έκανε όμως ένα βήμα ακόμη καθώς αναφέρθηκε στις τρεις εναλλακτικές πoυ υπάρχουν για την επίλυση του θέματος:

«Πρέπει να αποφασίσουμε πώς θα επιλύσουμε αυτά τα προβλήματα συζητώντας με την Ελλάδα. Τρεις εναλλακτικές υπάρχουν: Ή να τα επιλύσουμε μέσω διπλωματίας. Ή να προσφύγουμε στο διεθνές δικαστήριο. Ή να στείλουμε στρατό και να πάρουμε τα νησιά»  δήλωσε ο Cavusoglu.

Εντύπωση προκαλεί όμως η δήλωση του ότι «συνεχίζεται η διπλωματία με την Ελλάδα. Αν δεν συμφωνήσουμε, η βουλή θα αποφασίσει για τις εναλλακτικές και εμείς θα τις εφαρμόσουμε. Όμως αυτό είναι εθνική πολιτική…. Δημιουργήσαμε μία ομάδα που αποτελείται και από στρατιωτικούς στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Συζητάμε το πρόβλημα και ποια βήματα μπορούμε να κάνουμε…» 

Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα κατηγορηματικά απορρίπτει την θεωρία των γκρίζων ζωνών και δεν αποδέχεται την συζήτηση αυτού του ζητήματος που ευθέως αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία. Και για τον λόγο αυτό δημιουργεί ερωτηματικά ο ισχυρισμός και μάλιστα από το βήμα της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης ότι αναζητείται λύση μέσω της Διπλωματίας με την Ελλάδα».

Ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης και καταγόμενος από την Ροδόπη Hacan Cavusoglu σε συνέντευξη του που ανέλαβε να εξειδικεύσει τα όσα είπε ο Tayyip Erdogan στην Ελλάδα για την επικαιροποίηση της Συνθήκης της Λωζάννης, πρόβαλλε μια νέα εξαιρετικά επικίνδυνη θεωρία. Υποστηρίζοντας ότι η Τουρκία υπέγραψε την Λωζάννη ως «Εγγυήτρια χώρα» και συνεπώς «δεν μπορεί να παραβλέψει τις προσδοκίες και τα δικαιώματα των ομογενών της».

Ο κ. Cavusoglu έκανε και πάλι επίκληση των δηλώσεων Erdogan που συνδέουν το θέμα της Λωζάννης με την «γνωστή ευαισθησία του προέδρου μας αναφορικά με την γεωγραφία της καρδιάς μας από τα Βαλκάνια μέχρι τον Καύκασο και από τη Μέση Ανατολή μέχρι την Αφρική. Όταν βλέπει ότι δεν γίνεται βήμα στο ζήτημα των δικαιωμάτων, αυξάνεται η ανησυχία του και λέει ότι πρέπει να γίνουν βήματα για λύση….»

Ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης έθεσε μια σειρά ζητήματα, την διαχείριση των Βακουφίων, το εκπαιδευτικό με έμφαση σε δίγλωσσα νηπιαγωγεία, ,την «εθνική ταυτότητα» σε σχέση με τους Συλλόγους που δεν τους αναγνωρίζεται στον τίτλο τους η χρήση του όρου τουρκικός

Ο κ. Cavusoglu έσπευσε να χαρακτηρίσει θετικές τις δηλώσεις των κ. Τσίπρα και Γαβρόγλου για την αλλαγή του τρόπου ανάδειξης των μουφτήδων εκτιμώντας ότι «οι Έλληνες αξιωματούχοι πήραν το μήνυμα που ήθελε να δώσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κάνοντας λόγο για την επικαιροποίηση της Λωζάννης. Συνεπώς η δήλωση του κ. Τσίπρα σχετικά με τις Μουφτείες αποτελεί ένα θετικό βήμα. Ωστόσο αυτό δεν αποτελεί μια χάρη για την Μουσουλμανική Τουρκική Μειονότητα που ζει στη Δυτική Θράκη διότι οι θρησκευτικές και πολιτιστικές ελευθερίες είναι δικαιώματα ειδικά αναγνωρισμένα για τις μειονότητες τόσο στις διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις όσο και στη Λωζάννη…»

Με τρόπο προκλητικό μάλιστα ο κ. Hacan Cavusoglu έσπευσε να δηλώσει ότι η Ελλάδα θα είναι υπό …στενή παρακολούθηση για το εάν υλοποιεί αυτά που εξήγγειλε σε σχέση με τους μουφτήδες ώστε να διαπιστωθεί «το πως θα υλοποιηθούν αυτές οι δηλώσεις και ποια θα είναι η μέθοδος και αν τα βήματα θα γίνουν με τρόπο που να αντικατοπτρίζουν τη βούληση της μειονότητας..».

Του Νίκου Μελέτη


 20 Δεκεμβρίου 2017 




2.
Επικίνδυνες κυβερνητικές ακροβασίες για την εκλογή Μουφτήδων!

Δεν πέρασαν ούτε καν δέκα ημέρες από την επίσκεψη Ερντογάν σε Αθήνα και Κομοτηνή και η Κυβέρνηση ανοίγει αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία πολιτική συνεννόηση το κρίσιμο ζήτημα της εκλογής των Μουφτήδων στην Θράκη. Αναντίρρητα μία δημοκρατική και φιλελεύθερη χώρα που σέβεται ανεξαρτήτως θρησκείας τους πολίτες της πρέπει να υποστηρίζει και να κατοχυρώνει θεσμικά την δημοκρατική εκλογή και των θρησκευτικών λειτουργών της. 

Δυτική Θράκη, μία ιδιαίτερη περίπτωση

Όμως στην Θράκη έχουμε μία ειδική κατάσταση λόγω δύο σημαντικών στοιχείων που την καθιστούν ιδιαίτερη περίπτωση. Το πρώτο είναι ότι η Μουφτεία είναι… Δημόσια Υπηρεσία, οι δε Μουφτήδες σύμφωνα με το Νόμο «ασκούν δικαιοδοσία μεταξύ Μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών της περιφερείας τους επί γάμων, διαζυγίων, διατροφών, επιτροπειών, κηδεμονιών, χειραφεσίας ανηλίκων και ισλαμικών διαθηκών» για σχέσεις που διέπονται από τον Μουσουλμανικό Νόμο. Δηλαδή είναι Δικαστικοί Λειτουργοί που δικάζουν με βάση την…Σαρία! Πρόκειται για παγκόσμια ιδιαιτερότητα καθόσον συνιστά θεσμό εσωτερικής έννομης τάξης. 

Το δεύτερο στοιχείο είναι η διαχρονική προσπάθεια της Άγκυρας είτε αυτή είναι Κεμαλική είτε «Νέο-οθωμανική» να χειραγωγήσει μέσω του Προξενείου της Κομοτηνής και της Μουφτείας ολόκληρη την Μουσουλμανική Μειονότητα με απώτερο πολιτικό στόχο την «Κυπροποίηση» της Θράκης.

Πότε και πως δημιουργήθηκε το ζήτημα επιλογής-εκλογής Μουφτήδων

Ο θεσμός της Μουφτείας υφίσταται με τις προαναφερθείσες αρμοδιότητες στην Δυτική Θράκη από το 1923 και είναι απότοκος του Οθωμανικού Συστήματος Διοίκησης. Το Ελληνικό Κράτος για 70 χρόνια κατά πάγια πρακτική διόριζε μετά από διαβούλευση με παράγοντες της Μειονότητας τους Μουφτήδες και οι Μουσουλμάνοι συμπολίτες μας πάντα τους αποδέχονταν και σέβονταν όπως ακριβώς και η Τουρκία. Τον Δεκέμβριο 1990 οι δύο ανεξάρτητοι εθνικιστές μειονοτικοί Βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης κατ’ εντολή του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής για πρώτη φορά δεν αναγνωρίζουν τον διορισμένο από το Ελληνικό Κράτος Μουφτή Ροδόπης, τον διαπρεπή Θεολόγο-Νομοδιδάσκαλο κ. Μέτσο Τζεμαλή.

Επιβάλουν, ερμηνεύοντας επιλεκτικά τον παλαιό αλλά ουδέποτε εφαρμοσθέντα Νόμο 2345/1920, την εκλογή του κ. Ιμπραήμ Σερίφ με ανάταση των χεριών όσων ήταν στα τεμένη της Μουφτείας Ροδόπης την 28 Δεκεμβρίου 1990! Η Κυβέρνηση Ζολώτα με την σύμφωνη γνώμη Μητσοτάκη, Παπανδρέου και Φλωράκη κυρώνει τον Νόμο 1920/1991 περί Μουφτήδων, ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία ενδεκαμελούς επιτροπής μεταξύ των μελών της Μειονότητας, προκειμένου να προτείνει έναν κατάλογο υποψηφίων Μουφτήδων από τους οποίους επιλέγεται ένας με 10ετή θητεία. Λίγο αργότερα έχουμε την ίδια κατάσταση στην Ξάνθη, όταν πεθαίνει και ο εκεί διορισμένος Μουφτής κ. Μουσταφά Χιλμή και διορίζεται από το Ελληνικό Κράτος μετά από επιλογή ο κ. Εμίν Σινικόγλου.

Παρούσα Κατάσταση

Οι σημερινοί διορισμένοι Μουφτήδες Ροδόπης και Ξάνθης κ. Μέτσο Τζεμαλή και κ. Εμίν Σινίκογλου δεν αναγνωρίζονται από την Τουρκία ενώ οι μη νόμιμα εκλεγέντες από μερίδα πιστών στα τεμένη ψευδομουφτήδες κ. Ιμπραήμ Σερίφ και Αχμέτ Μετέ υποστηρίζονται από την Τουρκία και ακραία εθνικιστικά στοιχεία της Μειονότητας ενώ συμμετέχουν στις δραστηριότητες της αλυτρωτικής και ελεγχόμενης από το Τουρκικό Κράτος Τουρκικής Ένωσης Θράκης. Αυτή η κατάσταση διχάζει την Μειονότητα και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.

Ανάγκη για Εθνική Στρατηγική

Ο κ. Ερντογάν έθεσε το θέμα της εκλογής Μουφτή επιτακτικά στην πρόσφατη και μάλλον ατυχή για την ελληνική πλευρά επίσκεψη του στην Ελλάδα συνδέοντας το με την τήρηση της Συνθήκης της Λωζάνης αν και το υπερπροστατευτικό πλαίσιο της δεν προβλέπει εκλογή, με την η Ελληνική Κυβέρνηση να τρέχει μία εβδομάδα μετά να τον ικανοποιήσει όσο και αν προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο. Άκρως επικίνδυνο ατόπημα όμως ήταν και η ηθελημένη ή όχι, πλήρης υιοθέτηση από τον κ. Γαβρόγλου της Τουρκικής επιχειρηματολογίας με την οποία απαράδεκτα εξίσωσε τον Οικουμενικό Πατριάρχη με έναν τοπικό Μουφτή κάτι που αποδεικνύει προχειρότητα και έλλειψη αντίληψης της πολυπλοκότητας του θεμάτων αυτών. 

Σε ένα κρίσιμο θέμα διαφαίνεται ότι η Κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου επιλέγει έναντι εθνικής συνεννόησης και σχεδιασμού τον αυτοσχεδιασμό και την ακροβασία! Έστω και στο «και πέντε» επιβάλλεται για ένα τέτοιο κρίσιμο εθνικά ζήτημα ευρύτερη πολιτική συνεννόηση για υιοθέτηση εθνικής Στρατηγικής γενικότερα για τα θέματα της Μειονότητας. Μιας Στρατηγικής που θα συμπεριλαμβάνει εκτός από την διευθέτηση του ζητήματος εκλογής-επιλογής Μουφτήδων, την απομόνωση των ακραίων μειονοτικών που είναι υποχείρια της αναθεωρητικής Άγκυρας και ταυτόχρονα την περαιτέρω κατοχύρωση της ισοπολιτείας και ισονομίας. 

Φωτ 1: Ο Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας με τον Μουφτή Ροδόπης κ. Μέτσο Τζεμαλή και τον Μουφτή Ξάνθης κ. Εμίν Σινικόγλου

Φωτ 2: Οι ψευτομουφτήδες Ροδόπης και Ξάνθης στην Άγκυρα σε κλειστή συνάντηση της "Συμβουλευτικής Επιτροπή Τούρκων Δυτικής Θράκης" με τον Τούρκο Πρωθυπουργό

Του Κωνσταντίνου Λουκόπουλου


 20 Δεκεμβρίου 2017 




3.
 Θα κηρύξει τώρα Πόλεμο η Τουρκία στην Ελλάδα;

Θα αναφερθούμε και πάλι σε ένα ζήτημα το οποίο αναλώνει σχεδόν εξ ολοκλήρου την πρακτική της χώρας μας στην εξωτερική πολιτική. Πρέπει να είναι σαφές και καθαρό. Η Τουρκία είναι μια αναθεωρητική δύναμη. Τι άλλο να υποθέσει κανείς όταν τα πιο επίσημα χείλη του συνόλου της πολιτικής της αναφέρονται σε πόλεμο με την Ελλάδα για να πάρουν, τα 152 νησιά που τους ανήκουν, όπως λένε. Το Σύνδρομο των Σεβρών διέπει πλήρως την τουρκική εξωτερική πολιτική.

Τρείς σχολές, μία πλάνη και μιά ουσία

Οι τρεις σχολές σκέψης στην Τουρκία, (ισλαμική-αραβόφιλη, ευρασιατική και δυτική) αποτελούν τις τρεις οδούς αυτού του αναθεωρητισμού που είναι αναμεμειγμένος με μεγαλοϊδεατικά στοιχεία. Η πλάνη που αρκετοί στην Ελλάδα είχαν (η Τουρκία του ΑΚΡ θα γίνει μια δυτική χώρα) οφείλει να εκκαθαριστεί από την στρατηγική μας κουλτούρα και μια νέα πολιτική εθνικής ασφαλείας. Η Τουρκία διεκδικεί τα πάντα. Με αυτόν τον τρόπο, διευρύνει την agenda των ελληνοτουρκικών διαφορών και επομένως, τις πιθανότητες να πετύχει τις αναθεωρητικές της βλέψεις.

Δύο μέθοδοι, ένας στόχος

Στο δυτικό της μέτωπο (Ελλάδα και Βαλκάνια) έχει μια πολύ διαφοροποιημένη στρατηγική σε σχέση με την ανατολική περιφερειακή της πολιτική (με Κούρδους και στη Συρία, πράττει βάσει άμεσης προσέγγισης και χρήσης σκληρής ισχύος ενώ στο Αιγαίο και στο Κυπριακό, ασκεί μια πολιτική έμμεσης προσέγγισης).

Πότε θα επιτεθεί

Το να πάψει η Τουρκία να εγείρει αξιώσεις σε Ελλάδα και Κύπρο, εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες. Ο πρώτος, έχει να κάνει με το ίδιο το μέλλον της Τουρκίας το οποίο είναι δυσοίωνο. Ο δεύτερος, αφορά το δίλημμα του Ερντογάν που έχει ως εξής: Να ανοίξει ή όχι ένα ακόμη μέτωπο (στα δυτικά) για αντιπερισπασμό με σκοπό να αδράξει οφέλη είτε στη Συρία και στο Βόρειο Ιράκ, είτε στο Αιγαίο;

Η Ελληνική απάντηση

Οι άλλοι παράγοντες, εξαρτώνται από μας. Ένας συγκερασμός εσωτερικής και εξωτερικής εξισορρόπησης, (αυτοβοήθεια-ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων της Ελλάδος και ταυτόχρονα, συνέχιση της εμβάθυνσης της περιφερειακής μας συνεργασίας με Κύπρο, Ισραήλ και Αίγυπτο) θα δημιουργήσει περισσότερους λόγους για να απαντήσει η Τουρκία στο παραπάνω δίλημμα, αρνητικά. Ήτοι, να μην ανοίξει άλλο μέτωπο.

Ο ξένος παράγοντας

Στο τέλος κάθε τέτοιας απόπειρας ανάλυσης-πρόβλεψης τάσεων, δεν μπορεί να λείπει ο ρόλος του διεθνούς παράγοντα. Εξαρτάται δηλαδή, από το τι θα σημαίνει η Τουρκία για τη Δύση και τη Ρωσία, τα επόμενα έτη.

Να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο;

Σίγουρα ο πόλεμος δεν είναι επιδιωκόμενος ακόμη κι’ αν πιστεύουμε ότι έχουμε την ευκαιρία να κερδίσουμε. Αλλά να γνωρίζουμε ότι οι συνθήκες πολέμου πάντα υπάρχουν. Ως εκ τούτου η συνεχής επαγρύπνηση είναι απαραίτητη, και η ισχυρή θέληση για να νικήσεις τον εχθρό είναι εξ ίσου απαραίτητη.

Διαπραγματευτικές ικανότητες, ή πολεμική ετοιμότητα το κλειδί;

Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι το δίλημμα δεν είναι ψύχραιμες διαπραγματεύσεις με το «νευρικό γείτονα» ή πόλεμος, αλλά ισχυρή αποτροπή ή πόλεμος. Μας αρέσει ή όχι, όλα δείχνουν ότι η εδώ και μήνες σταδιακή αύξηση της τουρκικής προκλητικότητας, τόσο σε επίπεδο ρητορικής όσο και σε επίπεδο στρατιωτικών ενεργειών, είναι μία στρατηγική επιλογή της Άγκυρας που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους ασφαλείας για την χώρα μας. Απέναντι σε αυτή την στρατηγική του δύστροπου και επιθετικού γείτονά μας, είναι δυστυχώς διάχυτη η απουσία υπευθυνότητας και σοβαρότητας εκ μέρους των ελληνικών κυβερνήσεων και αυτό είναι ακόμα ένα δείγμα άγνοιας κινδύνου και νοσηρής πολιτικής ανεπάρκειας.

Η ελληνική κοινωνία μπορεί να είναι ακόμα εσωστρεφής και ζαλισμένη από την συνεχιζόμενη οικονομική περιδίνηση την οποία βιώνει, αλλά φαίνεται ότι είναι σε θέση να διακρίνει την όποια μικροπολιτική εκμετάλλευση των εθνικών μας θεμάτων. Τα εθνικά μας θέματα επιπροσθέτως δεν προσφέρονται ούτε για «ατραξιόν σε βαριετέ» και η ιστορία μας διδάσκει ότι όποτε αφέθηκαν να κατευθύνονται από συναισθηματικές φορτίσεις και παρορμητισμό, υπήρξαν καταστροφικά αποτελέσματα.

Πώς πρέπει να δράσει η Ελλάδα άμεσα

Η γεωπολιτική πραγματικότητα είναι εξαιρετικά σύνθετη και πολύπλοκη για να αντιμετωπίζεται υπεραπλουστευμένα και με ανευθυνότητα, ούτε πρέπει να αγνοούνται οι απαιτήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος συνολικά από την στιγμή που υπάρχει μία αδιαμφισβήτητη αλληλεξάρτηση. Μπορεί βέβαια να μην υπάρχει Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, το οποίο παρεμπιπτόντως μερικοί το θεωρούν πανάκεια, αλλά υπάρχει το ΚΥΣΕΑ, ένα θεσμοθετημένο συλλογικό κυβερνητικό όργανο για να εκτιμά, σχεδιάζει, διαχειρίζεται και υλοποιεί αποφάσεις σχετικά με καταστάσεις που αφορούν στην Άμυνα και την Ασφάλεια της Χώρας.

Απαιτείται υπευθυνότητα! Απαιτείται η προσοχή του κ. Πρωθυπουργού, ο οποίος έχει την υπέρτατη πολιτική ευθύνη, για να αποτρέψει με περίσσια υπευθυνότητα κάθε πιθανή μικροπολιτική εκμετάλλευση της αναπόφευκτης επιδείνωσης των Ελληνοτουρκικών σχέσεων, ως απόρροια του κλίματος έντασης που καλλιεργεί η Άγκυρα. Οι ανόητοι λεονταρισμοί με παραισθήσεις μεγαλείου απέναντι στα φοβικά σύνδρομα προδιαγράφουν ένα επιζήμιο εκκρεμές που μόνο εθνικές συμφορές μπορεί να προκαλέσει!

Δημήτριος  Ν. Τσαϊλάς,

Υποναύαρχος (εα) ΠΝ

http://www.anixneuseis.gr/?p=181093

20/12/2017


4.
Δεν θα αντέξει η τουρκική οικονομία τους τρελούς ρυθμούς που θέλει ο σουλτάνος Ερντογάν.

  Στις δυσκολίες διατήρησης των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης της τουρκικής οικονομίας και στα προβλήματα που αυτό ενδέχεται να προκαλέσει, αφιερώνει μια σημερινή ανάλυσή του το Politico.

 Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία είναι όντως εντυπωσιακά: Το ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε κατά 11,1% κατά το τρίτο τρίμηνο αφήνοντας πίσω χώρες, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία, και ξεπερνώντας τις προσδοκίες πολλών οικονομολόγων. Η οικονομική ανάπτυξη της Τουρκίας, δήλωσε ο Πρόεδρος Erdogan σε πρόσφατη ομιλία του, είναι «η καλύτερη απάντηση σε όσους προσπαθούν να παρουσιάσουν την Τουρκία ως αδύναμη χώρα». 

Σύμφωνα με το περιοδικό, οι αναμφίβολα εξαιρετικοί αριθμοί κρύβουν, ωστόσο, ορισμένους κινδύνους που σχετίζονται κυρίως με τις πληθωριστικές πιέσεις, τη νομισματική ισοτιμία και το αυξανόμενο έλλειμμα. Το Politico αναφέρει ότι οι οικονομολόγοι πιστεύουν ότι ο τρέχων ρυθμός ανάπτυξης είναι μη βιώσιμος και δυνάμει επικίνδυνος. «Πρόκειται προφανώς για μια οικονομία στη φάση της υπερθέρμανσης», υποστηρίζει ο Atilla Yesilada, Τούρκος αναλυτής, και εξηγεί ότι «παράγει υπερβολικά πολλές παρενέργειες για το όγκο της ανάπτυξης που δημιουργεί.. αυτό δεν είναι καλό είδος ανάπτυξης». Ο πληθωρισμός κατέγραψε αύξηση ρεκόρ εντός της τελευταίας 14ετίας αγγίζοντας το 13% τον περασμένο μήνα, πολύ περισσότερο από τον στόχο του 5%. Η τουρκική λίρα έχασε 11% της αξίας της από τον Σεπτέμβρη και μετά εξαιτίας των εντάσεων στις σχέσεις της χώρας με τις ΗΠΑ, καθώς η αντι-δυτική ρητορική του Προέδρου εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία στους επενδυτές. 

Για να τους καθησυχάσει, η Τουρκία έχει αναδείξει ένα «φρέσκο πρόσωπο», την ακαδημαϊκό Hatice Karahan, τη μόνη γυναίκα οικονομική σύμβουλο του Erdogan. Η Karahan δήλωσε στο Politico ότι η τουρκική οικονομία διαθέτει αντοχές επισημαίνοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης, μόλις ένα χρόνο μετά τη συρρίκνωσή τους ελέω πραξικοπήματος. Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι η χώρα πρέπει να βρει τρόπους εξισορρόπησης για να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη: «Από τη μία πλευρά πρέπει να έχουμε ανάπτυξη, αλλά από την άλλη δεν πρέπει να προκαλούμε αναταράξεις σε ευαίσθητους τομείς πυροδοτώντας παρενέργειες, όπως πληθωρισμό».

 Η Karahan ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους οικονομικούς συμβούλους του Τούρκου Προέδρου γιατί έχει καταφέρει να αποσπάσει επαίνους ακόμη και από τους επικριτές του. Η ίδια υποστηρίζει ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Προέδρου είναι ότι «ακούει και είναι ανοιχτός σε διαφορετικές ιδέες» σε αντίθεση με όσα πιστεύουν για εκείνον οι επικριτές του στη Δύση.


  http://mignatiou.com/2017/12/den-tha-antexi-i-tourkiki-ikonomia-tous-trelous-rithmous-pou-theli-o-soultanos-lei-to-politico/

19/12/2017



 5.
Ανάλυση για την πορεία της τουρκικής οικονομίας
 - Πολιτική οικονομία στο όνομα του Ερντογάν.

Του Yaniv Avraham
Μετάφραση: Στέργιος Σεβαστιάν 

Τον Ιούλιο του 2017, μια σημαντική εκδήλωση χρηματοδοτήθηκε από την τουρκική κυβέρνηση, στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, για να σηματοδοτήσει την πρώτη επέτειο της αποτυχημένης απόπειρας πραξικοπήματος κατά του προέδρου Erdoğan. Η απόπειρα πραξικοπήματος, η οποία χρησιμοποιήθηκε από την κυβέρνηση για να ενισχύσει το καθεστώς και την εικόνα του Ερντογάν στο τουρκικό κοινό, έγινε εργαλείο για να διώξει τους Τούρκους πολιτικούς αντιπάλους της, τους πολίτες, τις κοινωνικές οργανώσεις και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Επιπλέον, η απόπειρα πραξικοπήματος προκάλεσε σημαντικό πλήγμα στην τουρκική οικονομία και στην εικόνα της Τουρκίας στα μάτια των δυτικών αγορών.

Η τουρκική οικονομία σημείωσε σημάδια ανάκαμψης, καθώς υποχώρησε το άμεσο σοκ της προσπάθειας πραξικοπήματος, με αύξηση του ΑΕΠ κατά 4% το τέταρτο τρίμηνο του 2016 και σταθεροποίηση της κεντρικής χρηματιστηριακής αγοράς της Κωνσταντινούπολης. Ωστόσο, η πολιτική αστάθεια και η στρατιωτική συμμετοχή της Τουρκίας στις γεωπολιτικές συγκρούσεις ενίσχυαν τους φόβους των ξένων επενδυτών για μακροπρόθεσμους οικονομικούς κινδύνους. Η αξία της λίρας μειώθηκε έναντι του δολαρίου, με αποτέλεσμα τον υψηλό πληθωρισμό (περίπου 12%, ο υψηλότερος σε εννέα χρόνια).

Η κεντρική τράπεζα κατέφυγε στο πιο κοινό εργαλείο για τον περιορισμό του πληθωρισμού: την αύξηση των επιτοκίων. Αυτό ήταν ενάντια στο πλαίσιο της επεκτατικής νομισματικής πολιτικής, με μείωση του επιτοκίου πέντε φορές από το 2014. Από την άποψη των ανώτερων αξιωματούχων στην τουρκική οικονομία, αυτό το βήμα ήταν αναπόφευκτο, αν και οδήγησε σε προσωρινή επιβράδυνση της ανάπτυξης.

Ο Ερντογάν και ο κύκλος των συνεργατών του, οι οποίοι δεν είχαν επικρίνει τους επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας επί χρόνια, επιτέθηκαν έντονα στην πολιτική της τράπεζας και καταδίκαζαν όσους υποστήριζαν την ανεξαρτησία των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Η κεντρική τράπεζα αναγκάστηκε να λάβει τραπεζικά δάνεια για να στηρίξει την τιμή της λίρας, πράγμα που αύξησε το επιτόκιο στο 12,25%.

Οι διαφωνίες μεταξύ της κεντρικής τράπεζας και των πολιτικών διέρρευσαν προς το κοινό αίσθημα για το τοπικό νόμισμα. Η δημόσια ανησυχία για την αξία της τουρκικής λίρας μπορεί να διαπιστωθεί στη μεταβολή των καταθέσεων σε λογαριασμούς σε ξένο νόμισμα, που αυξήθηκε από 170 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016, σε 190,4 δισεκατομμύρια δολάρια στις αρχές Νοεμβρίου.

Η αυξανόμενη ένταση στις σχέσεις της Τουρκίας με τη Δύση και ειδικά με τις ΗΠΑ θα μπορούσε να βλάψει περαιτέρω την οικονομία και να εκτρέψει τους ξένους επενδυτές από την Τουρκία. Ένα σοβαρό διπλωματικό συμβάν έλαβε χώρα τον Οκτώβριο, όταν η Τουρκία συνέλαβε τους αξιωματούχους της αμερικανικής πρεσβείας με την κατηγορία ότι ορισμένοι από αυτούς συνδέονταν με τρομοκρατικές ενέργειες εναντίον τουρκικών στόχων. Στη συνέχεια, οι ΗΠΑ διέκοψαν τις θεωρήσεις βίζας για τους Τούρκους πολίτες. Σε αυτές τις εξελίξεις μπορεί να προστεθεί και η υπόθεση του ιρανο-τούρκου επιχειρηματία Reza Zarab, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει εναντίον τριών πρώην Τούρκων υπουργών, οι οποίοι είναι ύποπτοι για συμμετοχή σε σειρά εμπορικών συμφωνιών πετρελαίου με το Ιράν, παρακάμπτοντας τις κυρώσεις των ΗΠΑ. Η υπόθεση αυτή προκαλεί μεγάλη ανησυχία στους ξένους επενδυτές και εγείρει ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των σχέσεων της Τουρκίας με τις ΗΠΑ.

Τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν καταδικάσει κατηγορηματικά το κύμα συλλήψεων στην Τουρκία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ανακοίνωσε πρόσφατα, στο πλαίσιο της «επιδείνωσης του κράτους δικαίου, της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα», ότι σχεδιάζει να μειώσει τη χρηματοδότηση στην Τουρκία κατά 105 εκατ. ευρώ από ένα συνολικό πακέτο βοήθειας ύψους 4,4 δισ. ευρώ που έχει λαμβάνειν μέχρι το 2020.

Πέραν των ζημιών που αυτό προκαλεί στην Άγκυρα, όσον αφορά τις σχέσεις της με τις χώρες της ΕΕ, η δήλωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου θα μπορούσε να έχει σημαντικές δημοσιονομικές επιπτώσεις, καθώς αυξάνει την εξάρτηση της Τουρκίας από εξωτερικές πιστώσεις και εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης. Στο πλαίσιο αυτό, επανεμφανίστηκαν οι εντάσεις μεταξύ της Τουρκίας και των συμμάχων της στο ΝΑΤΟ. Κατα τη διάρκεια συμμαχικής άσκησης στη Νορβηγία, υπήρξαν εικόνες του Ερντογάν και του ιδρυτή της σύγχρονης Τουρκίας, Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, με τις περιγραφές τους ως "εχθρούς, από μία εχθρική χώρα".

Επί του παρόντος, η υποτίμηση της τουρκικής λίρας και η άνοδος των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου επηρεάζουν αρνητικά το ενεργειακό ισοζύγιο πληρωμών της χώρας. Η Τουρκία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ενέργεια, με έμφαση στον τομέα του φυσικού αερίου από τη Ρωσία και το Ιράν και φαίνεται ότι η αύξηση των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου θα αυξήσει την επιρροή που έχουν αυτές οι χώρες στην Τουρκία. Οι κρατικές εισαγωγές πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 36,5% τους πρώτους δέκα μήνες του 2017, από 22 σε 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αύξηση αυτή έχει επηρεάσει τους καταναλωτές, οι οποίοι αναγκάστηκαν να αντιμετωπίσουν τις τελευταίες εβδομάδες συχνές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Άγκυρα, η οποία εντάχθηκε σε μια τακτική συμμαχία με το Ιράκ και το Ιράν για να περιορίσει τις κουρδικές φιλοδοξίες στο βόρειο Ιράκ, απέφυγε να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις στην κουρδική κυβέρνηση, λόγω των εσόδων της από την εξαγωγή κουρδικού πετρελαίου στην επικράτειά της και το έκανε με την ακύρωση στρατιωτικών ελιγμών των δυνάμεων των Κούρδων Peshmerga.

Η περιφερειακή αστάθεια και τα αδιάλειπτα προβλήματα της Τουρκίας με εγχώριες και διεθνείς τρομοκρατικές απειλές θα επηρεάσουν τον προϋπολογισμό το 2018, με μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της στρατιωτικής ασφάλειας. Σύμφωνα με πρόσφατες συζητήσεις στο τουρκικό κοινοβούλιο, αναμένεται μία αύξηση στον προυπολογισμό κατά 30% στις βιομηχανίες ασφάλειας και άμυνας (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια), προφανώς αυξάνοντας τους φόρους επί των προϊόντων. Αυτά τα στοιχεία εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη χρήση αυξημένων προϋπολογισμών και την ανάλυση της αναπτυξιακής διαδικασίας των αμυντικών βιομηχανιών, καθώς η Τουρκία επενδύει περίπου το 70% του αμυντικού προϋπολογισμού της στο στρατιωτικό της προσωπικό, το δεύτερο μεγαλύτερο στο ΝΑΤΟ.

Τα οικονομικά προβλήματα της Τουρκίας και οι κρίσεις στις σχέσεις της με τη Δύση, υπονομεύουν την εικόνα του Ερντογάν πριν από τις τριπλές εκλογές που αναμένονται το 2019 (κοινοβουλευτικές, τοπικές και προεδρικές). Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία τα τελευταία χρόνια απέτυχαν να παρουσιαστούν ως αντάξιοι αντίπαλοι του Ερντογάν, ελπίζουν ότι οι οικονομικές διακυμάνσεις, σε συνδυασμό με το προβληματικό καθεστώς της Τουρκίας στη διεθνή σκηνή και τις επίμονες εσωτερικές προκλήσεις, θα υπονομεύσουν την υποστήριξη στον Ερντογάν. Την ίδια στιγμή, ο Ερντογάν ελπίζει να εδραιώσει τη θέση του ως ο πιο σημαίνοντος ηγέτης της σύγχρονης Τουρκίας, στην εκατονταετηρίδα της ίδρυσής της.

Είναι αδύνατο να αγνοηθεί το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, ο ισχυρότερος μηχανισμός ανάπτυξης της τουρκικής οικονομίας ήταν η εσωτερική κατανάλωση, η οποία συνεισφέρει το μερίδιο του λέοντος στο ΑΕΠ. Η συνιστώσα αυτή ενισχύθηκε σημαντικά στις αρχές του 2016 με 30% αύξηση του κατώτατου μισθού. Είναι πιθανό να αποτελέσει βασικό χαρτί για τον Ερντογάν, ενώ θα μετριάσει την ευαισθησία της Τουρκίας σε εξωτερικές πιέσεις. Ταυτόχρονα, οι τουρκικές εξαγωγές κατέγραψαν εντυπωσιακά στοιχεία. Αυτοί οι παράγοντες, μαζί με μια υποστηρικτική δημοσιονομική πολιτική, διαγράφουν μια καλή οικονομική εικόνα, αν και γεμάτη προκλήσεις. Η θέση του Ερντογάν είναι απίθανο να επηρεαστεί σημαντικά από οικονομικά θέματα.

 Yaniv Avraham,
πρώην ερευνητής στην Τουρκία στο Κέντρο Πολιτικής Έρευνας του Ισραηλινού Υπουργείου Εξωτερικών και είναι ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας στη σύγχρονη Τουρκία.


https://besacenter.org/perspectives-papers/political-economy-erdogan/

21/12/2017






6.1.
Kiowa: Γιατί η Ελλάδα αγόρασε τα 70 ελικόπτερα του αμερικανικού στρατού από τον πόλεμο στο Αφγανιστάν.

ΑΝΤΙ 46.000.000 ΕΥΡΩ

Σε θωράκιση της άμυνας των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου στοχεύει η έγκριση από το ΚΥΣΕΑ της απόφασης της σχετικής επιτροπής της Βουλής για την απόκτηση περίπου 70 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων μάχης από τις ΗΠΑ.

Ειδικότερα, πρόκειται για ελικόπτερα που οι Αμερικανοί χρησιμοποίησαν στο πόλεμο του Αφγανιστάν και τώρα τα αποσύρουν. Στην Ελλάδα θα διατεθούν δωρεάν, ωστόσο η μεταφορά τους, η δημιουργία υποδομών αλλά και η εκπαίδευση του προσωπικού αναμένεται να στοιχίσουν κάτι παραπάνω από 46 εκατ. ευρώ.

Η επιλογή για την απόκτηση των ελικοπτέρων μάχης Kiowa δεν έγινε αβασάνιστα καθώς η ηλικία τους αποτελεί μειονέκτημα, ωστόσο η δυνατότητά τους να πλήξουν αποτελεσματικά με σύγχρονο οπλισμό, στόχους εδάφους ή επιφανείας ήταν αυτή που «έγειρε την πλάστιγγα» προς την απόκτησή τους.

Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα θα βελτιώσουν τους χρόνους αντίδρασης των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων στα νησιά πρώτης γραμμής, καθώς με έδρα τα μεγάλα νησιά και την ισχύ πυρός που διαθέτουν: «θα μπορούν να ανασχέσουν σχεδόν εν τη γενέσει τους επιθετικές και αποβατικές ενέργειες στην περιοχή τους ή σε παρακείμενες μικρότερες νήσους και νησίδες» εξηγεί στο iefimerida.gr στρατιωτική πηγή που θεωρεί αναγκαία επιχειρησιακά την αύξηση και μεταφορά ισχύος πυρός στα ελληνικά νησιά.

Είναι πλεονέκτημα ότι μπορούν να φορέσουν όπλα που θα διαθέτει το ελληνικό οπλοστάσιο και για άλλα είδη ελικοπτέρων όπως τα Apache. Στους καιρούς που περνά η ελληνική οικονομία, το ελάχιστο κόστος απόκτησης και αξιοποίησης -46 εκατομμύρια ευρώ, ήταν επίσης στα θετικά της επιλογής, όπως και το ότι θεωρείται σχετικά εύκολη η μετάβαση των χειριστών της αεροπορίας Στρατού, από τα ελικόπτερα Χιούι που υπηρετούν σήμερα, στα Kiowa.


Θεωρητικά, η ιδανική επιλογή θα ήταν η απόκτηση σύγχρονων μέσων όπως τα Apache, ωστόσο το «κόκκινο» Τσακαλώτου – Χουλιαράκη σε ο,τιδήποτε μπορεί να εκτροχιάσει τις προβλέψεις δαπανών είναι δεδομένο, όποτε τα Kiowa κατέστησαν μονόδρομος.

Σε ετοιμότητα αναμένεται να τεθούν τα μισά από αυτά, περίπου 35, ενώ τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά αλλά και για εκπαίδευση. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη εξοπλιστική επιλογή της κυβέρνησης. Και σε αυτή, κινήθηκε με βάση το μικρότερο δυνατό κόστος για την άμεση κάλυψη αναγκών έστω και για ορισμένο χρονικό διάστημα.

Τα Kiowa Warrior χρησιμοποιήθηκαν εντατικά στο Αφγανιστάν για εγγύτατη αεροπορική υποστήριξη.

Φωτογραφία: EUROKINISSI


http://www.iefimerida.gr/news/384325/kiowa-giati-i-ellada-agorase-ta-70-elikoptera-toy-amerikanikoy-stratoy-apo-ton-polemo

21/12/17



6.2.
«Αστακός» τα νησιά του Αιγαίου με 70 αμερικανικά ελικόπτερα (vid)

Την αγορά 70 ελικοπτέρων από την αεροπορία του Αμερικανικού Στρατού αποφάσισε το ΚΥΣΕΑ, που συνήλθε στο Μαξίμου υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και τη συμμετοχή των συναρμοδίων κυβερνητικών και υπηρεσιακών παραγόντων.

Πρόκειται για επικύρωση πρόσφατης αποφάσεως της Επιτροπής Εξοπλιστικών της Βουλής, που αφορούσε στην προμήθεια 70 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων επιθετικής αναγνωρίσεως τύπου OH-58D Kiowa από τα αποθέματα της Αεροπορίας του Αμερικανικού Στρατού.

Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα Kiowa, θα αποκτηθούν έναντι μόλις 47 εκατ. δολαρίων, μαζί με εξομοιωτές πτήσεων και εκπαιδεύσεως τεχνικών, αποθέματος ανταλλακτικών και άλλων βοηθημάτων.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς των επιτελών, από τα αυτά τα 36 θα είναι για πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση αποτελώντας τη δύναμη δύο ταγμάτων ελικοπτέρων που θα διατεθούν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, άλλα 10 θα χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά για τη νέα Διακλαδική Σχολή Αεροπορίας Στρατού, που δεν έχει ελικόπτερα, και τα υπόλοιπα 24, θα χρησιμοποιηθούν ως ανταλλακτικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύγκλιση του ΚΥΣΕΑ έγινε εκτάκτως, καθώς  η προθεσμία που είχαν θέσει οι Αμερικανοί για την αγορά των ελικοπτέρων λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2017, καθώς το 2018 είχαν προγραμματίσει την ανακύκλωσή τους.

Τέλος σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αγορά ήταν επιβεβλημένη καθώς τα επιθετικά ελικόπτερα AH-64A+ Apache, που αποκτήθηκαν το 1995, είναι πλέον 27 ετών και δεν πρόκειται να αναβαθμιστούν, καθώς το σχετικό πρόγραμμά τους ακυρώθηκε για λόγους οικονομίας, ενώ από τα 12 νεότερα AH-64DHA Longbow Apache έχουν απομείνει επιχειρησιακά μόνο 8 αφού τα υπόλοιπα έχουν απολεσθεί σε διάφορα δυστυχήματα.

Ποια είναι τα OH-58D Kiowa

Το μικρό μέγεθος του OH-58D Kiowa  καθώς έχει μήκος 12,85 μέτρα, διάμετρο ρότορα 10,67 μέτρα και ύψος 3,93 μέτρα ελικοπτέρου, του επιτρέπει την εύκολη απόκρυψη – παραλλαγή στο έδαφος. Επίσης έχει ικανότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου, όπως πολυβόλα των 7,62 χλστ, ρουκετών των 2,7, κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – αέρος ATAS Stinger και αέρος –εδάφους AGM-114 Hellfire.

Φέρουν επίσης το σύστημα  Mast Mounted Sight (MMS) που διαθέτει υψηλής ανάλυσης τηλεοπτική κάμερα, αισθητήρες θερμικής απεικόνισης και λέιζερ τηλέμετρο / καταδείκτη και επιτρέπει  να εκτελεί επιχειρήσεις ημέρα και νύκτα, μια ικανότητα που διαθέτουν τα ακριβά και κοστοβόρα ελικόπτερα Απάτσι!


Στο πλαίσιο αυτό, οι στρατιωτικοί το θεωρούν ένα «πολυεργαλείο πολέμου» με χαμηλό κόστος.

Βίντεο με τις δυνατότητες των ελικοπτέρων OH-58D Kiowa: https://www.youtube.com/watch?time_continue=66&v=GtGtN_FsGLU

ΠΗΓΗ http://www.sofokleousin.gr/archives/367471.html

 21/12/2017