Βρίθει αλυτρωτικών αναφορών το σύνταγμα της ΠΓΔΜ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

(1) ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΚΟΠΙΑ: 
Τα σχολικά βιβλία του μίσους και της διαστρέβλωσης.

(2) Τι δεν κατάλαβες Αλέξη;

(3) Το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης έδειξε την σχάση πολιτών –κομμάτων. 

(4) Άλλο διαπραγμάτευση κι άλλο εθνική υποχώρηση.

 (5) Η οικονομική εξάρτηση των Σκοπίων και η Ελλάδα.

(6) Γιατί βιαζόμαστε με τα Σκόπια – Η Τουρκία οδηγείται σε αδιέξοδο. 

(7) Λάθος ότι οι Σκοπιανοί είναι Σλαβομακεδόνες.  

(8) Η εθνικιστική παράνοια των Σκοπίων
– ρεπορτάζ της βουλγαρικής τηλεόρασης.  


Το σύνταγμα της ΠΓΔΜ βρίθει αλυτρωτικών αναφορών, παρά τις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις τις οποίες έχει υποστεί, με πιο πρόσφατη αυτή του 2011. Ο αλυτρωτισμός είναι ευκρινής ήδη από το προοίμιο του συντάγματος, το οποίο, μάλιστα, έχει τροποποιηθεί και βελτιωθεί έναντι της αρχικής μορφής του. Εκεί γίνεται λόγος για «τις παραδόσεις της πολιτειακής κατάστασης και νομιμότητας της Δημοκρατίας του Κρουσόβου και των αποφάσεων της Αντιφασιστικής Συνέλευσης της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας, και το δημοψήφισμα της 8ης Σεπτεμβρίου 1991», ως θεμέλια της απόφασης για δημιουργία της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας», αλλά και του συντάγματος της χώρας.

Η Αντιφασιστική Συνέλευση της Λαϊκής Απελευθέρωσης της Μακεδονίας, γνωστή με το ακρωνύμιο ASNOM, αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε ως βασικό στόχο την «ενοποίηση» της γεωγραφικής Μακεδονίας, παρουσιάζοντας τα τμήματά της που ανήκαν τόσο στη Γιουγκοσλαβία όσο και στα υπόλοιπα κράτη ως υπό κατοχή. Στο άρθρο 3, το οποίο προσδιορίζει τα σύνορα της ΠΓΔΜ ως «απαραβίαστα», έχει γίνει μια προσθήκη η οποία αναφέρει ότι η χώρα «δεν έχει εδαφικές αξιώσεις έναντι οποιουδήποτε γειτονικού κράτους». Ωστόσο τονίζεται ότι τα σύνορα μπορεί να αλλάξουν μόνο σε συμφωνία με το σύνταγμα «και στην αρχή της ελεύθερης βούλησης, όσο και σε συμφωνία με τους γενικά αποδεκτούς διεθνείς κανόνες».

Τα άρθρα 4 και 7 του συντάγματος είναι εκείνα που προσδιορίζουν ως «μακεδονική» την ιθαγένεια και τη γλώσσα των Σλαβομακεδόνων της ΠΓΔΜ. Το άρθρο 49 του συντάγματος είναι, επίσης, μια κατ’ εξοχήν επίδειξη αλυτρωτισμού. Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «η Δημοκρατία ενδιαφέρεται για το καθεστώς και τα δικαιώματα εκείνων των προσώπων που ανήκουν στον Μακεδονικό Λαό σε γειτονικές χώρες καθώς και για τους εκπατρισμένους Μακεδόνες, βοηθά την πολιτισμική ανάπτυξη και προωθεί τους δεσμούς μεταξύ τους». Επ’ αυτού, στην τελευταία αναθεώρηση έγινε μια προσθήκη (Addendum) όπου αναφέρεται ότι «στην άσκηση αυτής της μέριμνας η Δημοκρατία δεν θα παρεμβαίνει στα κυριαρχικά δικαιώματα άλλων κρατών ή στις εσωτερικές υποθέσεις τους».

Τα άρθρα 130 και 131 περιγράφουν τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει συνταγματική αναθεώρηση στη γείτονα και, εν πολλοίς, σκιαγραφούν τα εμπόδια της Ελλάδας στην πορεία για μια συμφωνία erga omnes. Στο άρθρο 130 τονίζεται ότι αλλαγή στο σύνταγμα μπορεί να γίνει α) με πρόταση του προέδρου (δηλαδή του εκ του VMRO προερχόμενου Γκιόργκι Ιβάνοφ), β) με κυβερνητική πρωτοβουλία 30 βουλευτών ή γ) με 150.000 υπογραφές. Στο άρθρο 131 ορίζεται ότι «για να αρχίσει» η διαδικασία αλλαγής του συντάγματος, απαιτούνται τα δύο τρίτα (δηλαδή 80 από τους 120 βουλευτές) της Βουλής. Επ’ αυτού έχει γίνει μια ενδιαφέρουσα προσθήκη το 2005, όπου η πλειοψηφία των ψήφων στη Βουλή θα πρέπει να ανταποκρίνεται όχι επί του συνόλου του πληθυσμού της ΠΓΔΜ αλλά επί κοινοτήτων που την απαρτίζουν.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ


24/1/2018


     Α. ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ      




1.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΚΟΠΙΑ: 
Τα σχολικά βιβλία του μίσους και της διαστρέβλωσης.

 ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ  

Συζητώντας κανείς με τους Σκοπιανούς αντιλαμβάνεται ότι ζουν σε μία απίστευτη πλάνη, την οποία φυσικά και δεν παραδέχονται, κάτι που κάνει αυτήν την πλάνη πραγματικά ακατανίκητη σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο.

Στην προσπάθειά μου να βρω πού εδράζεται η πλάνη αυτή, κατέφυγα στα σχολικά βιβλία. Με ιδιαίτερη δυσκολία, είναι η αλήθεια, κατάφερα να προμηθευτώ τα δύο βασικά σχολικά βιβλία Ιστορίας, ένα για το βασικό σχολείο (δημοτικό) και ένα για το Γυμνάσιο.

Με τη βοήθεια του φίλου Άρη Γεωργόπουλου, που είναι σλαβολόγος, εντόπισα τα βασικά στοιχεία «ιστορίας» του «Μακεδονικού Αφηγήματος», με τα οποία η νεολαία της γειτονικής χώρας διαπλάθει την ιστορική της συνείδηση. Και διαμορφώνει, εδώ και δεκαετίες, μία πεποίθηση, πάνω στην οποία εδράζεται όλη τους η πολιτική συμπεριφορά στο θέμα του ονόματος... Όπως σημειώνει και ο κ. Γεωργόπουλος, «στα βιβλία αυτά υπάρχει μία απίστευτη διαστρέβλωση γεγονότων και πηγών, με την οποία γίνεται μία τρομερή σύνδεση ασύνδετων πραγμάτων, προκειμένου να δομηθεί μία ιστορική συνέχεια, από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι το σήμερα, ούτως ώστε να αποδειχθεί η συνέχεια του μακεδονικού έθνους».

Όλα ξεκινούν από την αρχαία Μακεδονία. Εκεί οι σχολικοί συγγραφείς πασχίζουν να πείσουν ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, αποκρύβοντας μεθοδικά όλα εκείνα τα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν το αντίθετο. Για τους «επιστήμονες» των Σκοπίων δεν υπήρχε πουθενά το «όλοι οι Έλληνες πλην Λακεδαιμονίων», ούτε η γραφή τους, που, όπως φαίνεται ακόμη και στα εκθέματα του παλιού αρχαιολογικού μουσείου των Σκοπίων, ήταν η ελληνική.

Οι συγγραφείς κάνουν τσαλαβουτήματα στην Ιστορία. Το γεγονός ότι οι Μακεδόνες ακολουθούσαν την ελληνική Παιδεία το δικαιολογούν γράφοντας ότι αυτή ήταν η συνήθεια της εποχής! Ξεπερνούν με απίστευτη ελαφρότητα το γεγονός ότι ποτέ δεν βρέθηκε καμία επιγραφή στη «Μακεδονική» γλώσσα, που υποτίθεται ότι ήταν διαφορετική από την ελληνική, γράφοντας απλώς ότι «δεν βρέθηκαν μέχρι τώρα ευρήματα». Πουθενά δεν γράφουν ότι ελόγιζαν τους εαυτούς τους ως Έλληνες, ότι λάτρευαν τους θεούς του Ολύμπου, όπως και οι Έλληνες, και πάντα αφιέρωναν τις ηρωικές τους πράξεις στην Ελλάδα!

Οι συγγραφείς δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν την ελληνιστική ως «μακεδονική» περίοδο της Ιστορίας! Μάλιστα, σε ένα σημείο, που σηκώνει πολύ γέλιο, γράφουν ότι κύρια χαρακτηριστικά της αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι ότι στο εσωτερικό της συνυπήρχαν οι Μακεδόνες ως στρατιωτικοί κατακτητές και οι Έλληνες ως κυρίαρχοι του πνεύματος!

Σύμφωνα με το αφήγημά τους, στη Μακεδονία αναπτύχθηκε ήδη από τον 5ο αιώνα ένα νέο έθνος, που εκσλαβίστηκε σταδιακά και επειδή αποτελούνταν από τοπικούς πληθυσμούς ονομάστηκε μακεδονικό. Αυτό το έθνος συνεχίζει να υφίσταται ως σήμερα και διατηρεί τα ιστορικά του στοιχεία, από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σύμφωνα με τους ιστορικούς συγγραφείς! Φυσικά, ακόμη και οι Θεσσαλονικείς αδελφοί Κύριλλος και Μεθόδιος βαφτίζονται με χαρακτηριστική ευκολία «Μακεδόνες», για να μη διαταραχθεί η «ιστορική συνέχεια» στα χρόνια του Βυζαντίου! 

Οι Σκοπιανοί δεν διαστρεβλώνουν μόνο τα γεγονότα που αφορούν την Ελλάδα, αλλά το κάνουν και με σημαίνοντα πρόσωπα της βουλγαρικής Ιστορίας, όπως με τον Τσάρο Σαμουήλ. Σύμφωνα με τα σχολικά εγχειρίδια των Σκοπίων, ο Σαμουήλ ήταν ο πρώτος Μακεδόνας ηγεμόνας! Το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος ζήτησε ο ίδιος να γραφεί στον τάφο του ως «Βούλγαρος» αποκρύπτεται μεθοδικά, καθώς δεν βολεύει τη στήριξη του αφηγήματος...


Τα βιβλία

Απολύτως ενδεικτικά είναι τα παρακάτω αποσπάσματα:

Βιβλίο Ιστορίας Δ’ Τάξης Δημοτικού, 
συγγραφέας Σφέτοζαρ Ναουμόβσκι- εκδόθηκε το 2000

Σελ. 41
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

(...) παράλληλα στη Μακεδονία ζούσαν οι Παίονες και οι Πελαγόνιοι και άλλα φύλα και λαοί. Αυτά τα φύλα και οι λαοί αναμείχθηκαν μεταξύ τους και διαμόρφωσαν έναν λαό με κοινή γλώσσα, τη μακεδονική, η οποία πήρε το όνομά της από την περιοχή στην οποία κατοικούσαν. Εκεί κατοίκησαν οι αρχαίοι Μακεδόνες, που αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό έθνος και διέφεραν από τους υπόλοιπους λαούς της Βαλκανικής Χερσονήσου. Οι κάτοικοι της αρχαίας Μακεδονίας μιλούσαν μία γλώσσα, που διέφερε από τις γλώσσες των λαών της Βαλκανικής.

Σελ 47
«Το Μακεδονικό κράτος στην εποχή του Αλεξάνδρου του Γ’ του Μακεδόνα».

Ο Αλέξανδρος ο Μακεδόνας για να διατηρήσει την εσωτερική συνοχή στο αχανές κράτος του, το οποίο συμπεριελάμβανε πολλά έθνη, έλαβε κάποια συγκεκριμένα μέτρα: έτσι, πριν την εκστρατεία του στην Ινδία επέλεξε για πρωτεύουσα του κράτους του τη Βαβυλώνα (έως τότε πρωτεύουσα ήταν η μακεδονική πόλη Πέλλα).
Στόχος του Αλέξανδρου ήταν η μίξη των υποταγμένων ανατολικών λαών με τους Μακεδόνες και τους Έλληνες.

Σελ 95
«Ευρώπη και Βαλκάνια κατά τον Μεσαίωνα»

Κατά τη διάρκεια του 6ου και 7ου αιώνα, μετά από μακρά διαμάχη του Βυζαντίου και των ντόπιων πληθυσμών, οι νότιοι Σλάβοι κατοίκησαν τη Βαλκανική χερσόνησο. Ένα τμήμα από τα πολυπληθή σλαβικά φύλα κατοίκησε στις γαίες της Μακεδονίας. (...) Οι Σλάβοι της Βαλκανικής αναμείχθηκαν με τους ντόπιους κατοίκους όπως Κέλτες, Ιλλύριους, Θράκες, Μακεδόνες και άλλους, οι οποίοι είχαν εκλατινιστεί και εξελληνιστεί. Έτσι σταδιακά και ειρηνικά, οι παλαιοί κάτοικοι αφομοιώθηκαν και έχασαν την εθνική τους ταυτότητα γενόμενοι σλαβικό έθνος (εκσλαβισμός).

Βιβλίο Ιστορίας Α΄έτους Γυμνασίου (πέντε συγγραφέων), 
εκδόθηκε το 2009

Σελ. 83
Γλώσσα και Πολιτισμός

Οι Μακεδόνες είχαν τη δική τους ξεχωριστή γλώσσα, που διέφερε από τις γλώσσες των υπόλοιπων γειτονικών λαών, Ελλήνων, Ιλλυρίων και Θρακών. Έως σήμερα δεν έχουν βρεθεί γραπτές πηγές ή επιγραφές στη γλώσσα των Μακεδόνων. Έχουν διασωθεί όμως περίπου 140 αποσπάσματα γραπτών κειμένων.  Ωστόσο, πολλοί αρχαίοι συγγραφείς μαρτυρούν ότι οι Μακεδόνες είχαν τη δική τους γλώσσα. Έτσι ο Αλέξανδρος ο Γ’ ο Μακεδών πριν την εκστρατεία του κατά των Περσών απευθύνθηκε στους Μακεδόνες στρατιώτες στη μακεδονική γλώσσα.

Οι αρχαίοι Μακεδόνες είχαν διαφορετικό ημερολόγιο απ’ αυτό των Ελλήνων, με 12 μήνες και το έτος να αρχίζει τον Οκτώβριο. Αριθμούσαν την χρονολογία ανάλογα με τη βασιλεία του κάθε μονάρχη. Από την εποχή του Αρχέλαου οι Μακεδόνες διοργάνωναν τους δικούς τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Δίον, που διαρκούσαν εννέα μήνες.

Οι Μακεδόνες ήταν ξεχωριστό έθνος που διέφερε από τα γειτονικά του κατά τον τρόπο της ζωής τους, τις παραδόσεις, την ενδυμασία, τα σύμβολα, το στράτευμα και άλλα.

Οι Μακεδόνες βασιλείς και αριστοκράτες απέδιδαν μεγάλη σημασία στον πολιτισμό και την παιδεία των παιδιών τους. Καλλιτέχνες, φιλόσοφοι, ποιητές και άνθρωποι του πνεύματος προσκαλούνταν στις αυλές των βασιλέων και αριστοκρατών. Είναι γνωστή η παρουσία του Ευριπίδη, του Αριστοτέλη και άλλων. Αυτοί είχαν καθήκον τους τη διαπαιδαγώγηση των αρρένων παιδιών των βασιλέων και των αριστοκρατών και την εκπαίδευσή τους σε συγκεκριμένους τομείς της επιστήμης και της τέχνης.

Σελ 113
«Η δημιουργία της σλαβικής γραμματείας»

Οι δημιουργοί του πρώτου σλαβικού αλφαβήτου (γλαγολητικού) και οι θεμελιωτές της σλαβικής γραμματείας και πολιτισμού ήταν οι αδελφοί Κύριλλος και Μεθόδιος. Αυτοί γεννήθηκαν στη Θεσσαλονίκη στις αρχές του 9ου αιώνος και ήταν πιθανότατα σλαβικής καταγωγής.

Σελ 87
«Η Μακεδονική Περίοδος»

Η περίοδος μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και μέχρι την κατάκτηση της Μακεδονίας από τους Ρωμαίους ονομάζεται «ελληνιστική» ή «μακεδονική» περίοδος. Αυτή αποτελεί ουσιαστικά τη σύνθεση του πολιτισμού των Μακεδόνων ως κατακτητών και των Ελλήνων ως φορέων της γλώσσας, της γραμματείας, της φιλοσοφίας και του πολιτισμού στην Αίγυπτο, την Περσία και τους λαούς της Εγγύς Ανατολής.

Σελ 103
«Τα μεσαιωνικά χρόνια»

Με τον θάνατο, το 976 μ.Χ. ,του Βυζαντινού αυτοκράτορα Ιωάννη Τσιμισκή, οι τέσσερις αδελφοί, Δαυίδ, Ααρών, Μωυσής και Σαμουήλ ηγούνται της επανάστασης της Μακεδονίας κατά του Βυζαντίου. Αυτή η δεύτερη επανάσταση στέφθηκε με επιτυχία. Έτσι, το 976 εγκαθιδρύεται το ανεξάρτητο μακεδονικό κράτος. (...) Ο Σαμουήλ γίνεται ο πρώτος ηγεμόνας του Μακεδονικού Κράτους. Από τη στιγμή που εδραιώθηκε στον θρόνο του, θέλησε να απελευθερώσει ολόκληρη τη Μακεδονία. 

Τα σύμβολα του διχασμού... 

Το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει όταν ακούς έναν Σκοπιανό να μιλά στη γλώσσα του είναι ότι κάθε περίπου πέντε λέξεις, χρησιμοποιεί τον όρο «Μακεδονία», «μακεδονικό» κλπ. Κατά έναν παράξενο τρόπο, οι Σκοπιανοί έχουν ουσιαστικά αφαιρέσει από τη γλώσσα τους τις λέξεις «κράτος», «χώρα» αλλά και όλα όσα σε όλες τις γλώσσες και διαλέκτους του πλανήτη περιγράφουν μία εθνοτική και κρατική συλλογικότητα! Παράλληλα, έχουν καθιερώσει την απίστευτη συνήθεια να βάζουν τον προσδιορισμό «μακεδονικός» όποτε αναφέρονται σε οποιαδήποτε κρατική ή δική τους οντότητα.

Εκεί που ένας τυπικός πολίτης θα έλεγε «θα απευθυνθώ στο υπουργείο, που είναι αρμόδιο για τις συγκοινωνίες στην πόλη» ο τυπικός Σκοπιανός θα πει «θα απευθυνθώ στο υπουργείο της κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Μακεδονίας που είναι αρμόδιο για τις συγκοινωνίες στα Σκόπια, την μακεδονική πρωτεύουσα»! Δεν μπορεί να είναι τυχαίο το γεγονός ότι το «Δημοκρατία της Μακεδονίας»  γράφεται παντού, ακόμη και στα κουτάκια της CocaCola. Όπως βλέπουμε σε κάποιες συσκευασίες «Ελληνικό προϊόν», έτσι εδώ στα Σκόπια γράφουν σε κάθε προϊόν ότι «παράγεται στη Δημοκρατία της Μακεδονίας»!  Ρώτησα πολλούς ανθρώπους γιατί το κάνουν αυτό...

Κανένας δεν το είχε αντιληφθεί ότι το κάνει! Κανένας τους δεν ήξερε το γιατί. «Συνήθεια», «έτσι μιλάνε όλοι» ήταν οι πειστικότερες απαντήσεις που πήρα. Για μένα, αυτή η συνήθεια μαρτυρά ανασφάλεια και επιβολή. Η κρατική δομή στα Σκόπια, ήδη από το 1944, χρησιμοποίησε όλους τους τρόπους για να βάλει στην καθημερινότητα των πολιτών αυτό το «Δημοκρατία της Μακεδονίας», ακόμη κι αν γι’ αυτό χρειάστηκε να αξιοποιήσει μέχρι και τα κουτάκια της CocaCola!

Στο ίδιο πλαίσιο, βλέπουμε ότι οι Σκοπιανοί ονόμασαν το αεροδρόμιο των Σκοπίων «Μέγας Αλέξανδρος», όπως ακριβώς έκαναν και με τον οδικό άξονα που συνδέει τους Ευζώνους, στα ελληνικά σύνορα με τα τα σερβικά, στο Κουμάνοβο... Η στόχευση είναι διπλή: αφορά τόσο τους ντόπιους όσο και τους χιλιάδες ταξιδιώτες που τον χρησιμοποιούν. Το αεροδρόμιο και ο οδικός άξονας θα είναι τα πρώτα που θα αλλάξουν όνομα, σχολιάζουν κυβερνητικοί κύκλοι. Θα μπουν στη ζυγαριά της διαπραγμάτευσης και θα εμφανιστούν ως «υποχωρήσεις» έναντι της Ελλάδας! Αν και θυμίζουν περισσότερο τούρκικο παζάρι: μόλις στριμωχτώ, κάνω μία χοντροκομμένη αυθαιρεσία, την οποία για να την αποσύρω ζητώ ανταλλάγματα. Ακριβώς έτσι έγινε και με την πρώτη σημαία του κράτους, αυτήν με το αστέρι της Βεργίνας, την οποία απέσυραν οι Σκοπιανοί το 1995, στο πλαίσιο της ενδιάμεσης συμφωνίας! Θα αποσυρθούν και κάποια από τα κιτσάτα αγάλματα του Γκρούεφσκι, άλλωστε οι Σκοπιανοί δεν τα θέλουν, αλλά θα το παρουσιάσουν κι αυτό ως υποχώρηση...

«Η διαπραγμάτευση» 

Όποιος έρθει εδώ και «τριφτεί» για να κάνει το ρεπορτάζ, αντιλαμβάνεται αμέσως ότι για τους Σκοπιανούς διαπραγμάτευση με τους Έλληνες για το όνομα σημαίνει συζητώ ή περιμένω μέχρις ότου οι Έλληνες αναγνωρίσουν τη χώρα ως «Μακεδονία» μαζί με κάτι ακόμη (Άνω, Βόρεια ή Νέα). Κανείς τους δεν πιστεύει ότι θα υπάρξει ονομασία χωρίς το «Μακεδονία»! Και μάλιστα, θεωρούν ότι συμβιβάζονται, ότι κάνουν πίσω και ότι συνεισφέρουν σημαντικά βάζοντας ένα συνθετικό! Απίθανα πράγματα... Η κυβέρνηση Ζάεβ εξομάλυνε λίγο την κατάσταση, ενώ η κοινωνία παρουσιάζει μία κόπωση για τον «Μακεδονισμό», τον οποίο έχει ταυτίσει με το καθεστώς Γκρούεφσκι, που αμαυρώθηκε από σοβαρά οικονομικά σκάνδαλα. Η κοινή γνώμη μοιάζει πρόθυμη να συμβιβαστεί, προκειμένου να διασφαλίσει το μέλλον της στο ΝΑΤΟ. Και εκεί προκύπτουν τα περιθώρια για την ελληνική διπλωματία... 


Από το φύλλο της THESSNEWS #89 
(20/01/2018-21/01/2018)

http://www.thessnews.gr/article/69609/apostoli-skopia-ta-scholika-biblia-tou-misous-kai-tis-diastreblosis

23/1/2018



ANADOLU AGENCY VIA GETTY IMAGES

2.
Τι δεν κατάλαβες Αλέξη;

Eκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι (άγνωστο πόσοι ακριβώς αλλά λίγη σημασία έχει) συμμετείχαν σε ένα συλλαλητήριο αποδοκιμασία των κυβερνητικών επιλογών στο «Σκοπιανό» ζήτημα. Αυτοί οι «απλοί» άνθρωποι προς πείσμα των δοκησίσοφων πολιτικών μας ταγών γεμίσανε τη νέα και την παλαιά παραλία της Θεσσαλονίκης όχι για να ακούσουνε με ευλάβεια τους ομιλητές (άλλωστε δεν υπήρχαν μεγάφωνα σε όλο το μήκος της παραλίας) αλλά για να στείλουν μηνύματα με πολλούς αποδέκτες:

1.
 Πρώτον μολονότι κάποιοι σήμερα προσπαθούν να μας «χρυσώνουν το χάπι», η πλειοψηφία δεν λησμονεί. Γνωρίζει για ποιο λόγο αυτή η περιοχή, το μακρινό 1944, ονομάστηκε «Δημοκρατία της Μακεδονίας» και αποτέλεσε αυτοτελές ομόσπονδο κρατίδιο στο πλαίσιο της Ομοσπονδιακής Λαϊκής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας. Γνωρίζει και για ποιο λόγο οι γείτονες εμμένουν στην ονομασία αυτή. Η τακτική αυτή υπέκρυπτε και υποκρύπτει ιμπεριαλιστικές - αλυτρωτικές τακτικές, οι οποίες διανθίστηκαν με τα εφευρήματα του «μακεδονικού έθνους», της «μακεδονικής γλώσσας» και την καπηλεία της ιστορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Για ποιο λόγο να τους «νομιμοποιήσουμε»;

2.
Πράγματι, τα περισσότερα κράτη του κόσμου τους αναγνώρισαν ως «Μακεδονία». Τις περασμένες δεκαετίες, η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ασκήσει την ανάλογη διπλωματική πίεση ή να αποκτήσει τις απαιτούμενες διεθνείς σχέσεις για να το αποτρέψει. Ωστόσο, το ζητούμενο για τους γείτονες δεν είναι αν τους αναγνώρισε ως Μακεδονία, η Μπουτσουάνα ή η Βενεζουέλα, αλλά η ένταξή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ. Και τούτο συνεχίζει να εξαρτάται από την Ελλάδα..

3.
Ποτέ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο «ανοίγουμε» τα σημαντικά ζητήματα της ελληνικής διπλωματίας στις πλέον άκαιρες στιγμές. Είναι σήμερα το κατάλληλο timing για την πτωχευμένη Ελλάδα να λύσει το ζήτημα; Ή μήπως πρέπει να περιμένει πιο κατάλληλες στιγμές που σίγουρα θα έρθουν στο μέλλον (ας μην ξεχνάμε την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004 και τη στρατηγική ήττα, μιας Τουρκίας που τότε απειλούσε με πόλεμο). Αν πράγματι, ασκούμε εθνική πολιτική επιλέγουμε εμείς το χρόνο επίλυσης των διαφορών μας και δεν μας επιβάλουν οι «φίλοι εξ εσπερίας» τον τρόπο και χρόνο λήψης των αποφάσεων.

4.
Προφανώς με τα συλλαλητήρια δεν χαράζεται πολιτική. Ωστόσο, μπορεί η εκάστοτε κυβέρνηση να τα επικαλεστεί για να αυξήσει τη διαπραγματευτική της δύναμη ή να εγκλωβιστεί από αυτά. Συνεπώς είναι ζήτημα ικανοτήτων των πολιτικών που κυβερνούν και όχι των πολιτών που διαμαρτύρονται. Εσύ, άλλωστε, δεν καλούσες το λαό παραμονή του πρόσφατου δημοψηφίσματος, σε ένα αντίστοιχο «συλληπτήριο» στην πλατεία Συντάγματος, να σου δώσει ισχυρή εντολή και δύναμη να διαπραγματευτείς με τους δανειστές μας; Αλέξη μου επίκληση της «λαϊκής κυριαρχίας» δεν γίνεται a la carte…

5.
Οκτώ χρόνια παγκόσμιας διαπόμπευσης και ευτελισμού είναι αρκετά. Μπορεί να χρειαζόμασταν τα λεφτά των «ευρωπαίων εταίρων» και του ΔΝΤ για να μην πτωχεύσουμε αλλά τούτο δεν σημαίνει ότι δεν μας έμεινε τσίπα και αξιοπρέπεια. Υπάρχει και η λέξη φιλότιμο, μοναδική στη γλώσσα μας και αμετάφραστη παγκόσμια. Ίσως αυτή από μόνη της να λέει πολλά…

Αλέξη κατάλαβες τίποτα από τα ανωτέρω;

ΥΓ. Αλέξη μήπως κατάλαβες τι έγινε με τα τηλεοπτικά κανάλια; Αυτά που ψοφούσαν για τζέρτελο και «διαμαρτυρόμενο λαό» δεν πήραν πρέφα τι έγινε στη Θεσσαλονίκη! Ιδίως αυτή η ταλαιπωρημένη δημόσια τηλεόραση – που όλοι πληρώνουμε – δεν έπρεπε να μεταδώσει τι ακριβώς έγινε; Γιατί τέτοιος πανικός; Ούτε αυτό το κατάλαβες;

Αργύρης Αργυριάδης
 Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω 
Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής & Διαχειριστής Αφερεγγυότητας

http://www.huffingtonpost.gr/entry/ti-den-katalaves-alexe_gr_5a660d12e4b072371ece7303?utm_hp_ref=gr-homepage

24/1/2018

      Β. ΣΧΕΤΙΚΑ VIDEOS      




Γ. Κοντογιώργης: Το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης έδειξε την σχάση πολιτών –κομμάτων. 


Ανεξάρτητα από το τι πιστεύει κανείς για την λύση με τα Σκόπια, το συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη, έδειξε την πλήρη διάσταση πολιτικού συστήματος και πολιτών ως προς την έκφραση της λαϊκής  βούλησης .  Προφανώς και τα ακραία στοιχεία δεν μπορούν να καπελώσουν την λαϊκή βούληση , αλλά τα πολιτικά κόμματα ας αναρωτηθούν τι χώρο δίνουν σε ακροδεξιά –φασιστικά μορφώματα, είπε στο Ράδιο 9.84 ο καθηγητής στο Πάντειο , Γιώργος Κοντογιώργης. Κατά τον ίδιο η ύπαρξη του κράτους των Σκοπίων είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, αλλά όπως είπε το όνομα είναι ο έλασσον που  γίνεται μείζον σε ζητήματα αλυτρωτισμού, όταν τα πολιτικά κόμματα δεν έχουν πραγματική εθνική στρατηγική για τα συμφέροντα της πατρίδας.


23/1/2018





Γ. Φίλης :
 Άλλο διαπραγμάτευση κι άλλο εθνική υποχώρηση.

Οι διαπραγματεύσεις καλώς γίνονται, αλλά δεν υπάρχει λογική εξήγηση για εθνική υποχώρηση με παραχώρηση ταυτότητας στα Σκόπια, όταν γεωπολιτικά αυτή τη περίοδο , η Ελλάδα έχει ρόλο βαρύ για την Δύση. Οι Σκοπιανοί είναι αυτοί που καίγονται για λύση για να μην διαλυθούν, άρα αυτοί θα πρέπει εμπράκτως να προχωρήσουν σε ουσιαστικές κινήσεις απάλειψης του αλυτρωτισμού τους. Αυτά είπε μεταξύ άλλων ο καθηγητής γεωπολιτικής στην Σχολή Εθνικής Άμυνας Γιώργος Φίλης,μιλώντας στον 9.84.

24/1/2018



Κ.Μελάς :
 Η οικονομική εξάρτηση των Σκοπίων και η Ελλάδα.

Ο καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πάντειο Κώστας Μελάς, μιλώντας στον 9.84 , παρέθεσε την οικονομική ακτινογραφία των Σκοπίων για το ΑΕΠ της και το κατ κεφαλήν εισόδημα , όπου η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε επενδύσεις , την ώρα που το μεγαλύτερο τμήμα του εξαγωγικού εμπορίου της FYROM, διακινείται μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.  Όπως σημείωσε, η FYROM στην ουσία θα μπορούσε οικονομικά να αποτελεί "ενδοχώρα" της Ελλάδας. Μιλώντας ακόμη για την "καθαρή έξοδο" από το Μνημόνιο, ανέλυσε γιατί μέχρι το 2023 τουλάχιστον η έξοδος θα συνοδεύεται με επιτήρηση σε όλους τους τομείς, ακόμη και στην υπόθεση του χρέους.

24/1/2018





Ι.Μάζης: 
Γιατί βιαζόμαστε με τα Σκόπια 
– Η Τουρκία οδηγείται σε αδιέξοδο. 

Δεν έχει λόγο η Ελλάδα να επείγεται για λύση στο θέμα του ονόματος , αλλά τα Σκόπια που τελικά θα πρέπει να υποχωρήσουν από τον αλυτρωτισμό πίσω από το όνομα, είπε στο Ράδιο 9.84 ο καθηγητής Οικονομίας της Γεωγραφίας και Γεωστρατηγικός  Ιωάννης Μάζης. Κατά τον ίδιο , οι εξελίξεις οδηγούν σε αδιέξοδο, παρότι τα Σκόπια θα πρέπει να αποτελέσουν μια ομόσπονδη κρατική οντότητα, σφήνα στα σχέδια και μερίδας των ΗΠΑ για Μεγάλη Αλβανία και Μεγάλη Βουλγαρία.  Την ίδια ώρα σχολιάζοντας την εισβολή της Τουρκίας στη Βόρεια Συρία, επεσήμανε ότι έτσι η Τουρκία οδηγείται σε αδιέξοδο , βουλιάζοντας όλο και περισσότερο ως μέρος του προβλήματος στη περιοχή, όταν μάλιστα ενισχύει με την εισβολή αυτή τις ακραίες σουνιτικές ανταρτικές ομάδες στη περιοχή , με ότι αυτό συνεπάγεται για τα συμφέροντα των ΗΠΑ του Ισραήλ αλλά και του Ιράν.

23/1/2018




Μ. Δημόπουλος: Λάθος ότι οι Σκοπιανοί είναι Σλαβομακεδόνες.  

Ο  Φιλόλογος-Γλωσσολόγος και ερευνητής Μάριος Δημόπουλος, μιλώντας στο Ράδιο 9.84 υποστήριξε ότι είναι λάθος το αφήγημα , ότι οι Σλαβομακεδόνες/Σκοπιανοί είναι Σλάβοι και ότι η Μακεδονία είναι δημιούργημα του Τίτο!  Όπως είπε, πέραν του  γεγονότος ότι Μακεδόνες ως εθνική ονομασία διακριτή των Ελλήνων και  χάρτες «Σλαβικής» Μακεδονίας υπήρχαν από τότε που ο Τίτο ήταν βρέφος, η άποψη ότι οι «Σκοπιανοί» δεν είναι Μακεδόνες, δεν είναι ορθή. Οι «Σκοπιανοί» , υποστήριξε , σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι εκσλαβισθέντες γλωσσικά Έλληνες, και όχι Σλάβοι, όπως ισχυρίζονται οι περισσότεροι, άρα το επιχείρημα τους θα έπρεπε η Ελλάδα με μια άλλη πολιτική να το αντιστρέψει .


23/1/2018




Gnomi WebTv

Η εθνικιστική παράνοια των Σκοπίων
– ρεπορτάζ της βουλγαρικής τηλεόρασης.  

Το ανωτέρω βίντεο αξίζει να παρακολουθήσουμε για να έχουμε μια εικόνα για το πόσο γελοίο είναι το αφήγημα που έχουν στήσει τις τελευταίες δεκαετίες οι γείτονες, αλλά και το πόσο βαθιά είναι ριζωμένο.


 Γ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ  

ΕΛΛΑΔΑ-ΠΓΔΜ (FYROM)