Ελλάδα-Τουρκία:Ισχύς, ισορροπία ισχύος, εξοπλισμοί:5 μέτρα που πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ.



5 μέτρα που πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ στο Στρατό.  

Ο Αντιστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Λουκόπουλος, μ΄ ένα κείμενό του που ανάρτησε στην προσωπική του σελίδα με πολύ “κοφτή γλώσσα” ,θέτει τα σοβαρά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν σήμερα οι ΕΔ και ειδικά ο Στρατός Ξηράς. Δεν μένει στις διαπιστώσεις αλλά προτείνει και 5 μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα για να είμαστε έτοιμοι για όσα πιθανόν έρχονται.

Το κείμενό του:

Ήλθε η ώρα για άμεσα μέτρα και όχι ευχολόγια και φιλοσοφικές αναζητήσεις!
Αν δεν το έχετε καταλάβει, βρισκόμαστε στην αρχή μίας παρατεταμένης κρίσεως με την Τουρκία λόγω της συνεχούς αύξησης της επιθετικότητας της.

Μπερδέψαμε την αποτροπή του πολέμου με την αποφυγή του με κάθε θυσία, κάτι που μας έφερε σε αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση αδυναμίας και καλλιεργήθηκαν ευφραντικές ψευδαισθήσεις. Τέλος από την Κυβέρνηση, Πολιτικό κόσμο και εμάς τους ίδιους τα ευχολόγια και οι φιλοσοφικές τοποθετήσεις.

Η αποτροπή είναι η αντίληψη που έχει ο αντίπαλος και όχι το τι λέμε μπροστά στις κάμερες εμείς! Δεν δομείται ούτε με τα διάφορα βιντεάκια που κυκλοφορούν, ούτε με τις διανυκτερεύσεις του Α/ΓΕΣ σε Φυλάκια, ούτε με τις εικονικές βυθίσεις του Α/ΓΕΑ και φυσικά ούτε με τα άλματα με μία ντουζίνα κάμερες του Α/ΓΕΕΘΑ και της ακολουθίας του!

Άμεσα μέτρα για την όσο το δυνατόν πιο σύντομα άμβλυνση των σοβαρών προβλημάτων όπως μειωμένες επανδρώσεις, μειωμένες επιχειρησιακές διαθεσιμότητες κυρίων μέσων ΕΔ :

– Άμεση αύξηση της Στρατιωτικής θητείας τουλάχιστον σε 12 μήνες για να αυξηθεί η απαράδεκτη χαμηλή επάνδρωση των Μονάδων μας.

– Άμεση πρόσληψη στο επόμενο 4μηνο τουλάχιστον 1500-2000 ΕΠΟΠ για ανανέωση του επαγγελματικού προσωπικού…είναι γηρασμένο.

– Άμεση αύξηση επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των κυρίων μέσων των ΕΔ, όπως Α/Φ, Φρεγατών, Αρμάτων Μάχης, Α/Κ Πυροβόλων κλπ

– Τέλος στην εμπλοκή των ΕΔ στο προσφυγικό και κάθε μορφής εκδηλώσεων που δεν έχουν σχέση με την αποστολή τους (Διημερίδες…Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και άλλες αηδίες)

– Εντατικοποίηση της βασικής εκπαίδευσης για να καταστήσουμε Στρατό Μαχητών και όχι…αλλά και της επιχειρησιακής με αύξηση ασκήσεων και όχι show για τις πολιτικές ηγεσίες.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ ; 


Από Π. Καρβουνόπουλος - 11/03/2018


                   ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ              



 1.
Αγορά 4 γαλλικών φρεγατών φέρνει η κρίση στο Αιγαίο

Πλώρη για την αγορά τεσσάρων υπερσύγχρονων γαλλικών φρεγατών τύπου «Belharra», τελευταίας γενιάς, βάζει η Αθήνα μετά τις τελευταίες, διαρκώς κλιμακούμενες προκλήσεις από τουρκικής πλευράς στο Αιγαίο και την κυπριακή ΑΟΖ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο».

Οι σχετικές συζητήσεις, που αφορούν την αγορά δύο φρεγατών, με δικαίωμα επέκτασης για δύο ακόμα, έχουν ξεκινήσει εδώ και τρεις μήνες, αλλά η διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση στο Αιγαίο είναι ένα ισχυρό κίνητρο για την επίσπευση των συνομιλιών και των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας αμέσως μετά το Πάσχα.Μέχρι τότε θα έχουν μορφοποιηθεί οι προδιαγραφές και θα έχουν «κλειδώσει» λεπτομέρειες, όπως τα οπλικά συστήματα που θα φέρουν τα εν λόγω σκάφη, το είδος των ραντάρ και των συστημάτων επικοινωνίας κ.ά.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Νέων», είναι ότι η Ελλάδα στρέφεται προς το Παρίσι και τον Εμανουέλ Μακρόν προσωπικά, αποσκοπώντας σε μια στρατηγική συνεργασία, στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής άμυνας, όπως την αντιλαμβάνεται και επιχειρεί να την υλοποιήσει ο Γάλλος πρόεδρος.


Οι γαλλικές φρεγάτες «Belharra», με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους (κατηγορίας stealth) και την ισχύ των οπλικών συστημάτων τους, σηματοδοτούν εξάλλου μια αλλαγή οπτικής από πλευράς του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Και τούτο, διότι τα συγκεκριμένα, υψηλής τεχνολογίας σκάφη δε διαθέτουν απλώς αντιαεροπορικά συστήματα αυτοάμυνας, όπως οι φρεγάτες που διαθέτει τώρα το ΠΝ, αλλά έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν αντιαεροπορική προστασία περιοχής και να αποτελέσουν παράγοντα κυριαρχίας σε ανοιχτή θάλασσα.

Όπως γίνεται αντιληπτό, τα ανωτέρω αποκτούν μεγάλη αξία, εάν ληφθούν υπόψη αφενός η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η ύπαρξη φυσικών πόρων στην Ανατολική Μεσόγειο και αφετέρου οι συνομιλίες της Αθήνας με τους γείτονές της για την οριοθέτηση της ΑΟΖ. 

Σε ό,τι αφορά το κόστος για την αγορά των υπερσύγχρονων γαλλικών σκαφών, εκτιμάται ότι η αγορά δύο εξ αυτών θα υπερβεί κατά τι τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ζήτημα της πληρωμής αναμένεται να διευθετηθεί μέσω της αποδέσμευσης κερδών που έχουν οι ευρωπαϊκές Κεντρικές Τράπεζες από τη διακράτηση ελληνικών ομολόγων.

Ένα από τα «αγκάθια» στην υπόθεση της αγοράς των φρεγατών τύπου «Belharra» είναι το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να παραληφθούν νωρίτερα από το 2021, καθώς αυτές είναι υπό ναυπήγηση και δεν υπηρετούν ακόμη ούτε στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Για να καλυφθεί το χρονικό αυτό κενό, συζητείται η ενοικίαση δύο φρεγατών τύπου «FREMM» (επίσης κατηγορίας stealth), μέχρι να παραληφθούν οι φρεγάτες «Belharra». 

Πηγή: in.gr


10/3/2018


2.
ΘΕΜΑ: Η ελληνικής σχεδίασης κορβέτα/φρεγάτα Als Class 100

Η κορβέτα/ελαφρά φρεγάτα Als Class 100 αποτελεί προϊόν ελληνικής σχεδίασης, στην οποία έχουν ενσωματωθεί το σύνολο των απαιτήσεων του ΠΝ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τόσο τις ιδιαιτερότητες του αρχιπελάγους του Αιγαίου, όπου αναμένεται να επιχειρεί κατά κύριο λόγο, όσο και την απειλή που αντιπροσωπεύουν οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις. Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει χαμηλό ακουστικό, θερμικό και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος (χαρακτηριστικά stealth) και σε κάθε περίπτωση το πλοίο θα μπορεί να εκπληρώνει το σύνολο των απαιτούμενων αποστολών και καθηκόντων ενσωματώνοντας μια σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων και οπλισμού, όπου έχει προβλεφθεί η προσφορά εναλλακτικών επιλογών ανάλογα με τις ανάγκες του ΠΝ.

Ο τύπος Als Class 100 έχει εκτόπισμα 2.655 τόνων, ολικό μήκος 105,67 m και πλάτος 15,46 m, με ενδιαιτήσεις για 105 μέλη πληρώματος και 32 επιπλέον εφεδρικές, ενώ το σύστημα πρόωσης αποτελεί συνδυασμό πετρελαιοκινητήρων και αεριοστρόβιλου (CODAG/Combined Diesel and Gas), συνολικής ισχύος 37 ΜW με δύο προπέλες μεταβλητού βήματος, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη των 30 κόμβων, ακτίνα ενεργείας 4.000 ναυτικών μιλίων (με ταχύτητα 15 κόμβων) και αυτονομία εν πλω 21 ημερών.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σε μεγάλο βαθμό παρέχεται από την Thales NL και περιλαμβάνει σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS με 14 κονσόλες χειριστή πολλαπλής λειτουργίας MOC Mk3, ραντάρ επιτήρησης SMART-S Μk2 σε συνδυασμό με δύο ραντάρ ελέγχου πυρός STIR 1.2 ή εναλλακτικά τον ιστό I-Mast 400 με ενσωματωμένο ραντάρ επιτήρησης Sea Master (ζώνης συχνοτήτων «S»/2-4 GHz), ραντάρ επιφανείας Sea Star (ζώνης συχνοτήτων «Χ»/8-12 GHz) και ραντάρ καταύγασης διάταξης ηλεκτρονικής σάρωσης (Phased Array Illuminators), σύστημα ESM Vigile 100/200 σε συνδυασμό με ECM Scorpion 2L, ναυτικό σύστημα προειδοποίησης λέιζερ (NLWS) της Saab, σύστημα EO-IR Artemis, σόναρ τρόπιδας UMS 4132 Kinglip, σόναρ μεταβλητού βάθους CAPTAS Nano και δύο ραντάρ ναυτιλίας.

Ο οπλισμός του πλοίου αποτελείται από:
  • το κύριο πυροβόλο Super Rapid των 76 mm/62 cal (ταχυβολίας 120 β.α.λ.) με περίβλημα χαμηλής διατομής ραντάρ (RCS) ή της έκδοσης STRALES
  • δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων ναυτικής κρούσης (με εναλλακτικές επιλογές τα MBDA Exocet MM40, Saab RBS15 Mk3, Boeing Harpoon Block 2 και Kongsberg NSM)
  • σύστημα κάθετης εκτόξευσης VLS (Mk41 ή SYLVER A43/50 με 16 θύλακες για 64 συνολικά βλήματα ESSM ή 16 Aster 15/30 & MICA αντίστοιχα
  • σύστημα εγγύς άμυνας (CIWS) RAM, SeaRAM ή Millennium
  • δύο τηλεχειριζόμενα αυτόματα πυροβόλα γενικής χρήσης των 27 mm ή των 30 mm (Rheinmetall MLG ή OTO Melara Marlin αντίστοιχα)
  • δύο τηλεχειριζόμενα πολυβόλα των 12,7 mm Hitrole της OTO Melara
  • δύο τριπλούς τορπιλοσωλήνες Mk32 των 324 mm
  • σύστημα αντιμέτρων τορπιλών της WASS/Leonardo
  • σύστημα αναλώσιμων αντιμέτρων MASS της Rheinmetall με δύο μονάδες εξαπόλυσης αερόφυλλων/φωτοβολίδων
  • κατάστρωμα πτήσης με υπόστεγο για υποδοχή και μεταφορά ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου βάρους έως και 10 τόνους ή VTOL UAV και δύο πνευστές λέμβους άκαμπτης γάστρας (RHIB).

Έχουμε λοιπόν ένα πλοίο ελληνικής σχεδίασης και προσαρμοσμένο στις αντίστοιχες επιχειρησιακές ιδιαιτερότητες που θα μπορούσε να αποτελέσει μια αξιόπιστη λύση για το ΠΝ, με πολύ καλές προοπτικές εγχώριας κατασκευής, όχι μόνο για τις ελληνικές ανάγκες αλλά και για εξαγωγικούς πελάτες. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος του τύπου λογικά κινείται στο ίδιο επίπεδο με αυτό των Damen SIGMA και DCNS Gowind 2500, ενώ πιθανότατα αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία τόσο για τη σταδιακή ανανέωση των κύριων πολεμικών πλοίων του ελληνικού στόλου όσο και για την ανάκαμψη του χειμαζόμενου ναυπηγικού τομέα στη χώρα μας. 

Συμπεράσματα

Όπως καταδείχθηκε ανωτέρω, η κατηγορία των ελαφρών φρεγατών περιλαμβάνει πλοία που, αφενός εκπληρώνουν το σύνολο των αποστολών που αναλαμβάνουν και οι φρεγάτες μεγαλύτερου εκτοπίσματος, αφετέρου έχουν σαφώς μικρότερο κόστος απόκτησης και χρήσης σε σχέση με αυτές. Ταυτόχρονα, η ναυπήγηση τέτοιων πλοίων μπορεί άνετα να αναληφθεί από τα εγχώρια ναυπηγεία. Ακόμη και αν ευοδωθούν οι επιδιώξεις του ΠΝ για την απόκτηση αντιτορπιλικών αεράμυνας κλάσης Arleigh Burke, όταν αυτά καταστούν πλεονασματικά στις τάξεις του US Navy (ή έστω καταδρομικών Ticonderoga, έντεκα εκ των οποίων είχε προγραμματιστεί να αποσυρθούν σταδιακά, αρχής γενομένης το 2019), θα υφίσταται και πάλι η ανάγκη για προμήθεια νέων πλοίων για την αντικατάσταση των έξι εκσυγχρονισμένων φρεγατών τύπου «S» σε χρονικό ορίζοντα 10-15 ετών. Προς το παρόν, βέβαια, το πρόγραμμα που έχει επείγοντα χαρακτήρα είναι ο Εκσυγχρονισμός/αναβάθμιση Μέσου Ζωής (Mid-Life Upgrade/MLU) των φρεγατών κλάσης «Ύδρα».

Σε κάθε περίπτωση το ΠΝ πρέπει να σχεδιάζει το μέλλον του έχοντας κατά νου τόσο τη γιγάντωση της εξ ανατολών απειλής όσο και το γεγονός ότι οι οικονομικές δυσχέρειες της χώρας θα συνεχιστούν για αρκετά χρόνια ακόμη, ώστε η απόκτηση φρεγατών της κατηγορίας των BELH@RRA, FREMM, PPA, MEKO A200 (η νέα έκδοση του συγκεκριμένου τύπου) κ.τ.λ. να θεωρείται πρακτικά αδύνατη. Υπό αυτήν την έννοια, πλοία όπως το Damen SIGMA, το Gowind 2500/3000, το Als Class 100 (ή παρόμοια διαφορετικής σχεδίασης και προέλευσης) θα παρέχουν τη μοναδική ίσως επιλογή που θα έχει το ΠΝ.


 Τουρκικό ελαφρύ αεροπλανοφόρο TCG Anadolu (L408)

Μόνο έτσι θα μπορέσει ο ελληνικός στόλος να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την πραγματική «καταιγίδα» ναυπηγήσεων νέων πλοίων του TDK που ξεκινούν από παράκτια περιπολικά και φθάνουν έως την κατηγορία των πλοίων αποβατικής κρούσης (Landing Helicopter Dock/LHD, L-400 Anadolu), με ικανότητα μεταφοράς ελικοπτέρων και (ίσως) αεροσκαφών βραχείας απογείωσης/κάθετης προσγείωσης F-35B ή και «καθαρόαιμου» αεροπλανοφόρου, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν (βλ. δηλώσεις του στις 3/7/2017), που έχει ως βασικό στόχο τη μετατροπή της Τουρκίας σε περιφερειακή υπερδύναμη, απειλώντας με δραματική ανατροπή του ισοζυγίου ισχύος τόσο το Πολεμικό Ναυτικό όσο και τους υπόλοιπους Κλάδους των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων.

https://www.ptisidiastima.com/hellenic-design-frigate-als-100/

Μάρτιος 10, 2018 




3.
Η Αμερικανική Αεροπορία απέσυρε τα MQ-1 Predator 
– Μια ιδανική λύση για τις ανάγκες των Ελληνικών ΕΔ;

Με την επίσημη τελετή απόσυρσης στην αεροπορική βάση Creech στη Νεβάδα έπεσε την Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018 η αυλαία στην παρουσία των ΜΕΑ MQ-1 Predator στην Αμερικανική Αεροπορία.

Το πρώτο MQ-1 Predator τέθηκε σε υπηρεσία με την Αμερικανική Αεροπορία το 1995 και το τελευταίο παραδόθηκε το 2011. Σύμφωνα με το «Air Force Magazine», η Αμερικανική Αεροπορία απέκτησε συνολικά 268 Predator. Το 2017 βρίσκονταν σε ενεργή χρήση 129.

Μετά την απόσυρση των Predator η Αμερικανική Αεροπορία σχεδιάζει την αξιοποίηση 346 MQ-9 Reaper με αναβαθμισμένους αισθητήρες, κινήτηρες με μικρότερη κατανάλωση, ικανότητα πτήσης σε μεγαλύτερο υψόμετρο και περισσότερο οπλικό φορτίο.

Η Αμερικανική Αεροπορία διατηρεί σε χρήση τουλάχιστον 100 λειτουργικά drones του τύπου. Ορισμένα από αυτά θα μπορούσαν να καταλήξουν σε άλλες χώρες, εφόσον τηρηθούν οι περιορισμοί εξαγωγής της αμερικανικής νομοθεσίας γι’ αυτά. Τα Predator δεν μπορούν να μεταβιβαστούν σε ιδιώτες ή εταιρίες αν δεν αποστρατιωτικοποιηθούν πρώτα, ενώ πιθανότατα δεν θα διατεθούν διαθέσιμα σε άλλες χώρες υπό καθεστώς EDA. Ωστόσο αυτό μπορεί να αλλάξει αν υπάρξουν οι κατάλληλοι υποψήφιοι.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ΓΔΑΕΕ στις 24 Ιανουαρίου 2018 υπήρξε στον χώρο της Γενικής Διεύθυνσης συνάντηση μεταξύ επιτελών του ΥΠΕΘΑ και εκπροσώπων των εταιρειών General Atomics Aeronautical Systems και ALTUS LSA με σκοπό την παρουσίαση των δυνατοτήτων των εταιρειών επί Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών. Στην συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του ODC των ΗΠΑ στην Αθήνα, ενώ το ΥΠΕΘΑ εκπροσωπήθηκε από τον Δντή της ΓΔΑΕΕ/ΔΑΕΤΕ, τον Δντή ΓΕΕΘΑ/Ε1, καθώς και επιτελείς των ΓΔΑΕΕ, ΓΕΕΘΑ, ΓΕΑ και ΓΕΣ.

Η General Atomics Aeronautical Systems δραστηριοποιείται στην κατασκευή των UAV MQ-1 Predator και MQ-9 Reaper. Μετά την απόσυρση των φωτο-αναγνωριστικών αεροσκαφών RF-4E, η ελληνική πλευρά δραστηριοποιείται στην απόκτηση συστημάτων UAV κατηγορίας MALE και εξετάζεται η περίπτωση μεταβίβασης μεταχειρισμένων MQ-1 Predator της Αμερικανικής Αεροπορίας. Έκτοτε, δεν έχει υπάρξει κάποια άλλη επίσημη ενημέρωση.



Το Predator έχει εμβέλεια έως 1.100 χιλιόμετρα και αυτονομία έως 24 ώρες, γεγονός που ίσως το καθιστά ιδανικό για το περιβάλλον του Αιγαίου, χαρίζοντας πρωτόγνωρες ικανότητες επιτήρησης, ειδικά όταν και εάν η χώρα μας αποφασίσει να οριοθετήσει την ΑΟΖ της. Εναλλακτικά από του 2 Hellfire, μπορεί να εξοπλιστεί είτε με 4 πυραύλους αέρος-αέρος Stinger, ή 6 AGM-176 Griffin για στόχους στο έδαφος.


10/3/2018




 4.
Korkut: Αυτό είναι το Α/Κ αντιαεροπορικό σύστημα που φέρνουν οι Τούρκοι απέναντι από τον Έβρο.  

Ξεκινά η μαζική παραγωγή του τουρκικής σχεδίασης  Α/Κ αντιαεροπορικού συστήματος Korkut.Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της Aselsan τα πρώτα συστήματα πρόκειται να αναπτυχθούν στη διάθεση της 1ης τουρκικής Στρατιάς στην ανατολική Θράκη και πιο συγκεκριμένα σε μια από τις Μ/κ ταξιαρχίες (54η, 55η, ή 65η του 5ου σώματος Στρατού).

Το σύστημα διαθέτει δύο πυροβόλα των 35 χλστ. και ενσωματωμένο ραντάρ έρευνας στοχοποίησης.Παράλληλα το σύστημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως όπλο υποστήριξης πεζικού όπς αυτά που ΔΕΝ διαθέτει ο ΕΣ παρά μόνο στη μορφή μερικών δεκάδων BMP-1 με πυροβόλα Zu-23.


06/03/2018  




5.
Ασπίδα προστασίας στα τουρκικά άρματα μάχης… 
πλην Αφρίν υπάρχει Έβρος.

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Νουρετίν Τσανικλί δήλωσε πως τα τουρκικά άρματα μάχης θα διαθέτουν σύντομα σύστημα ενεργητικής προστασίας, υψηλής τεχνολογίας, που θα εξουδετερώνει τα βλήματα που κατευθύνονται εναντίον τους πριν τα πλήξουν.

Το σύστημα ονομάζεται Pulat και θα μπορεί να καταστρέφει τα εχθρικά βλήματα σε απόσταση 8-10 από τα τουρκικά άρμα. Το σύστημα ανιχνεύει τι εχθρικό βλήμα με το υψηλής τεχνολογίας ραντάρ του και κατόπιν το καταστρέφει στην πλέον κατάλληλη απόσταση. Το Pulat αναπτύχθηκε από την Aselsan.

Το Pulat παρέχει κάλυψη μέχρι 360ο, αναλόγως και της τοποθέτησης των απαρτίων του και προστασία κατά κατευθυνόμενων αντιαρματικών βλημάτων και ρουκετών. Επίσης είναι αποτελεσματικό έναντι ασύμμετρων απειλών. Μπορεί να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα πολλές απειλές, ταυτόχρονα.

Το σύστημα έχει ικανότητα Hard-kill, κάλυψη μέχρι 360ο αναλόγως της τοποθέτησης των απαρτίων του, είναι πλήρως λειτουργικό σε δυσμενές περιβάλλον (σκόνη, λάσπη, βροχή, ομίχλη, χιόνι), καθώς διαθέτει ραντάρ, είναι αποτελεσματικό έναντι μικρού βεληνεκούς αντιαρματικά όπλα σε περιβάλλον ασύμμετρου πολέμου, μπορεί να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα πολλές απειλές και μπορεί να τοποθετηθεί σε διαφορετικού τύπου οχήματα.

Πηγές ανέφεραν πως το Pulat αναπτύχθηκε από την συνεργασία της Aselsan και του ουκρανικού Center for Critical Technologies Microtech με ενεργό συνεργασία και της UkrOboronService.

Το Pulat προέρχεται από το ουκρανικό σύστημα ενεργού προστασίας Zaslon. Ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος είναι 0,1 δευτερόλεπτο. Τα δε απάρτια μπορούν να τοποθετηθούν όπου επιθυμεί ο χρήστης ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν και εναέρια απειλή, ενώ κατά τη βολή δημιουργούν έναν δακτύλιο θραυσμάτων ώστε να επιτυγχάνεται η καταστροφή του εχθρικού βλήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Pulat δοκιμάστηκε στην Ουκρανία. Εντός του μηνός είναι προγραμματισμένες δοκιμές στην Τουρκία. Πιθανότατα το Pulat θα εξοπλίσει τα τουρκικά άρματα M60T και Leopard-2.


07/03/2018  



6.
Τα τουρκικά F-35 στο Αιγαίο! 
Βίντεο προσομοίωσης των Τούρκων!

Στο βίντεο οι Τούρκοι παρουσιάζουν πως σχεδιάζουν να χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη F-35, που κάποια στιγμή -όχι και τόσο μακρινή- θα παραλάβουν.
Οι Τούρκοι έχουν κατασκευάσει τον πύραυλο SOM-J με τις εταιρείες τους Tübitak SAGE και Roketsan. Είναι, όπως υποστηρίζουν ένα “στρατηγικό όπλο”, το οποίο θα εκτοξεύουν από τα F-35. Όπως θα δείτε στο βίντεο προσομοίωσης, το σενάριο εξελίσσεται σε θάλασσα. Μάλλον το Αιγαίο θα ΄ναι…



https://www.militaire.gr/ta-toyrkika-f-35-sto-aigaio
-vinteo-prosomoiosis-ton-toyrkon/


 Π. Καρβουνόπουλος - 08/03/2018  




7.
Νέα τουρκικής κατασκευής ραντάρ για τα πλοία του Τουρκικού Ναυτικού.

Σύμβαση για την αγορά 25 ραντάρ έρευνας τύπου MAR-D από την τουρκική εταιρεία Aselsan υπέγραψε το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας.

Η σύμβαση  ύψους 26,5 εκατ. δολαρίων αφορά την κατασκευή των ραντάρ και την εγκατάσταση τους σε ταχύπλοα σκάφη του Τουρκικού Ναυτικού αντικαθιστώντας ξένα συστήματα αυξάνοντας το ποσοστό κάλυψης των εξοπλιστικών αναγκών της χώρας από την εγχώρια βιομηχανία καθώς και την επιχειρησιακή αυτάρκεια των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με τις τουρκικές πηγές μεταξύ των πλοίων που θα εξοπλιστούν με το συγκεκριμένο ραντάρ είναι οι 18 πυραυλάκατοι του Τουρκικού Ναυτικού κλάσεων Kılıç -I/II, Yıldız, Doğan, Rüzgar και οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ 200ΤΝ TrackI κλάσης Yavuz οι οποίες είναι εξοπλισμένες με το ολλανδικό ραντάρ τύπου DA08.

Το τουρκικό ραντάρ 3D τύπου MAR-D λειτουργεί σε συχνότητα X-Band, έχει εμβέλεια 70 χλμ μπορεί να εντοπίσει και να παρακολουθήσει εχθρικό αεροσκάφος σε απόσταση μεγαλύτερη από 25 χλμ. Το ραντάρ αυτό αποτελεί εξέλιξη των ανάλογων συστημάτων που αναπτύχθηκαν από την Aselsan για τα συστήματα αεράμυνας μικρής και μέσης εμβέλειας του Τουρκικού Στρατού καθώς και του αυτοκινούμενου αντιαεροπορικού συστήματος Korkut SSA.

http://www.defence-point.gr/news/nea-tourkikis-kataskevis
-rantar-gia-ta-plia-tou-tourkikou-naftikou


08/03/2018  




8.
SCALP EG: Το όπλο που «τρέμει» η τουρκική αεράμυνα (βίντεο)

Οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή τους δοθεί εντολή να τοποθετήσουν στους ειδικούς φορείς τα «φονικά βλήματα» cruise. 


 Le missile français SCALP EG/French Cruise Missile SCALP EG


UAE: French Rafale jets loaded with SCALP missiles strike ISIS targets

Τα βλήματα SCALP-EG ανήκουν στην κατηγορία των βλημάτων cruise. Η σύμβαση απόκτησης τους υπεγράφη το 2000 μαζί με τη σύμβαση αγοράς των αεροσκαφών Mirage-2000-5Mk2. Αρχικά προέβλεπε την απόκτηση 56 βλημάτων, που εν συνεχεία μέσω της option έγιναν περίπου 90.

Το SCALP-EG έχει μήκος 5,1μ. και άνοιγμα πτερύγων 3μ., αλλά είναι βαρύτερο από το Apache με βάρος γύρω στα 1.300 κιλά αν και η γόμωση που μεταφέρει έχει βάρος 450 κιλά. Η ακτίνα δράσης της ελληνικής διαμόρφωσης είναι επτασφράγιστο μυστικό: Απαγορεύεται να είναι πάνω από 500 χλμ. βάσει της συνθήκης για τον περιορισμό των όπλων μεσαίου βεληνεκούς στην Ευρώπη, αλλά όλοι ξέρουν ότι «μπορεί να είναι και μεγαλύτερη…».


Έτσι η γόμωση τύπου BROACH μπορεί να διαπεράσει σκυρόδεμα πάχους μεγαλύτερου των 6μ. ή να εισχωρήσει σε βάθος εδάφους μεγαλύτερο των 9 μ. και να επιφέρει πλήγμα σε καλά προστατευμένους στόχους. Έχουν ακρίβεια πλήγματος της τάξης των 2μ!

http://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/pyraylika-systimata/672969_scalp-eg-oplo-poy-tremei-i-toyrkiki-aeroporia-vinteo

10/3/2018


Κορυφαίοι επιτελείς του Πενταγώνου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι η αναβάθμιση του βασικού κορμού μαχητικών αεροσκαφών του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας είναι εκ των ων ουκ άνευ (η αρχική συζήτηση ξεκίνησε το 2009) για να μπορέσει να διατηρηθεί μια σχετική ισορροπία απέναντι σε μια Τουρκία που υπερεξοπλίζεται με αμείωτους ρυθμούς. 

 9.
Τελειώνει ο χρόνος για τη συμφωνία με τα F-16.
Κίνδυνος ματαίωσης της αναβάθμισης των αεροσκαφών αν ως το τέλος Μαρτίου δεν γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις.

Σοβαρό κίνδυνο ματαίωσης της συμφωνίας αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 διατρέχει η Αθήνα αν δεν πραγματοποιηθούν γρήγορα όλες οι απαραίτητες κινήσεις ως τα τέλη Μαρτίου. Η ισχύς της τρέχουσας επιστολής προσφοράς και αποδοχής (Letter of Offer and Acceptance - LOA) που έχουν στείλει οι Ηνωμένες Πολιτείες εκπνέει στο τέλος του τρέχοντος μηνός, κάτι που σημαίνει δύο πράγματα: είτε ότι η χώρα μας θα πρέπει να ζητήσει παράταση (κάτι που ίσως αποδειχθεί δύσκολο δεδομένου του «αμαρτωλού» παρελθόντος της σε ανάλογες υποθέσεις) είτε ότι θα χρειαστεί να ξαναγίνει η διαδικασία από την αρχή. Αυτό θα σήμαινε ότι η Αθήνα θα έπρεπε να στείλει νέο αίτημα (Letter of Request - LOR) και στη συνέχεια οι αρμόδιες υπηρεσίες του αμερικανικού Πενταγώνου να προετοιμάσουν νέα LOA που πιθανότατα θα είναι τελείως διαφορετική.

Βουλή και ΚΥΣΕΑ

Ενημερωμένες πηγές τονίζουν δε ότι σημαντικό μέρος της ευθύνης για την καθυστέρηση στη λήψη της τελικής απόφασης βαρύνει τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Καμμένο. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι πιθανόν λόγω και των εξελίξεων με την υπόθεση της πώλησης βλημάτων στη Σαουδική Αραβία, στην οποία η βιασύνη συνδυάστηκε με την προχειρότητα, ο κ. Καμμένος δεν εμφανίζεται πλέον ως ο επισπεύδων, αν και είναι αυτός που κατά περιόδους «είχε σηκώσει το λάβαρο» περί της ανάγκης αντιμετώπισης της τουρκικής υπεροπλίας. Για να προχωρήσει η οριστικοποίηση της συμφωνίας πρέπει να περάσει από την  Επιτροπή της Βουλής αλλά και από το ΚΥΣΕΑ.

Ολα αυτά γίνονται τη στιγμή που κορυφαίοι επιτελείς του Πενταγώνου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου ότι η αναβάθμιση του βασικού κορμού μαχητικών αεροσκαφών του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας είναι εκ των ων ουκ άνευ (η αρχική συζήτηση ξεκίνησε το 2009) για να μπορέσει να διατηρηθεί μια σχετική ισορροπία απέναντι σε μια Τουρκία που υπερεξοπλίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Οσοι επισημαίνουν την αναγκαιότητα της κίνησης με τα F-16 δεν διακατέχονται από πολεμική διάθεση. Αυτό που τονίζουν είναι ότι «κλείνει το παράθυρο» για τη διατήρηση μιας σχετικής ισορροπίας ισχύος στο Αιγαίο. Υπολογίζεται ότι η αναλογία αεροπορικών δυνάμεων μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας ενδέχεται να πέσει κάτω από 4:10 τα επόμενα χρόνια όταν το 2010 βρισκόταν σε ένα επίπεδο 8:10. Σε αυτό προσθέτουν μάλιστα ότι η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη ολοκληρώσει την αναβάθμιση του στόλου των F-16 και ετοιμάζεται να προσθέσει περίπου 50 υπερσύγχρονα μαχητικά F-35 5ης γενιάς από σήμερα μέχρι και το 2024!

Αναβάθμιση και προσθήκες

Τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκε στην Αθήνα κλιμάκιο αμερικανών εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Αμυνας, το οποίο είχε επαφές με στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), με σκοπό να οριστικοποιηθούν οι βασικές παράμετροι της συμφωνίας. Επειτα από σειρά παλινωδιών, η ελληνική πλευρά φαίνεται ότι κατέληξε στο σενάριο της αναβάθμισης 85 F-16 από τα συνολικά 123 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία. Πρόκειται για τα 55 F-16 Block 52+ του προγράμματος Peace Xenia III καθώς και τα 30 F-16 Block 52+Advanced του προγράμματος Peace Xenia IV, τα οποία είχαν  αποκτηθεί επί κυβερνήσεων Σημίτη και Καραμανλή αντιστοίχως. Ο σκοπός είναι τα αεροσκάφη να αναβαθμιστούν σε F-16 Viper, με σημαντικότερες προσθήκες αυτή του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) και εκείνη του συστήματος δικτυοκεντρικής επικοινωνίας (Link 16), η οποία θα επιτρέψει τη σημαντική ενίσχυση της διακλαδικότητας.

Το βασικό σημείο στο οποίο φαίνεται να έχει κολλήσει η υπόθεση της διακρατικής συμφωνίας που θα πρέπει να υπογραφεί ήταν (κατά ορισμένους ακόμη είναι) το οικονομικό και ιδιαίτερα το χρονοδιάγραμμα καταβολής των χρημάτων. Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στις Ηνωμένες Πολιτείες τον περασμένο Οκτώβριο ο Ντόναλντ Τραμπ είχε ξεσηκώσει θύελλα κριτικής στην Ελλάδα όταν, κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου, είχε αναφερθεί σε μια συμφωνία συνολικού ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,96 δισ. ευρώ). Ωστόσο, ο κ. Τραμπ είχε αναφερθεί στην ανώτατη τιμή στην οποία θα μπορούσε να φθάσει η προμήθεια σε περίπτωση αναβάθμισης όλου των στόλου των ελληνικών F-16, ήτοι 123 αεροσκάφη, αφού αυτό το ποσό είχε συμπεριληφθεί στο έγγραφο ενημέρωσης του Πενταγώνου προς το Κογκρέσο.

Η δαπάνη

Η κυβέρνηση και ιδιαίτερα ο κ. Καμμένος είχαν σπεύσει να σβήσουν τη... φωτιά που άναψε ο κ. Τραμπ, μιλώντας για ένα πλαφόν δαπάνης που δεν θα ξεπερνούσε το 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ για την αναβάθμιση. Και η πραγματικότητα είναι ότι ουδείς μπορούσε να γνωρίζει εκείνη τη στιγμή με ακρίβεια πού θα διαμορφωθεί το τελικό ποσό, από τη στιγμή που δεν ήταν γνωστός ο αριθμός των αεροσκαφών προς αναβάθμιση. Πλέον, που είναι ξεκάθαρο ότι θα αναβαθμιστούν 85 αεροσκάφη, το κόστος έχει πέσει στο 1,25 δισ.  ευρώ (περίπου 1,53 δισ. δολάρια). Από αυτά τα χρήματα, υπολογίζεται ότι 965 εκατομμύρια ευρώ αφορούν την αναβάθμιση και τα υπόλοιπα 285 εκατ. ευρώ αφορούν την υποστήριξη. Επίσης, χρήματα δεν θα πάρει μόνο η εταιρεία που θα αναβαθμίσει τα αεροσκάφη (η Lockheed Martin) αλλά και η αμερικανική κυβέρνηση. Πρόκειται για ένα ποσό περί του 4% επί του συνολικού ποσού, από τη στιγμή πρέπει να προσφέρουν, μεταξύ άλλων, το σύστημα Link 16 (αυτό επιβάλλουν οι κανονισμοί εθνικής ασφαλείας), αλλά και τη συμμετοχή στελεχών που θα πιστοποιήσουν το αποτέλεσμα της δουλειάς. Δεν αποκλείεται μάλιστα περαιτέρω μείωση του συνολικού ποσού στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με τους προμηθευτές των αναγκαίων συστημάτων.

Η καταβολή των χρημάτων το αγκάθι της διαπραγμάτευσης

Το δύσκολο κομμάτι της διαπραγμάτευσης αφορά το χρονοδιάγραμμα της καταβολής των χρημάτων. Αυτό είναι που «καίει» την ελληνική πλευρά, από τη στιγμή μάλιστα που εφόσον υπογραφεί τώρα η συμφωνία, τα τρία πρώτα χρόνια της, όταν και με βάση τον σημερινό προγραμματισμό πρέπει να γίνουν οι πρώτες και μεγαλύτερες καταβολές με σκοπό την αγορά των συστημάτων της αναβάθμισης, συμπίπτουν με τη χρονική περίοδο που η Ελλάδα πρέπει να παρουσιάσει υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% του ΑΕΠ και θέλει να βγει από την «εποχή των Μνημονίων». 

Πράγματι, για να ενεργοποιηθεί η LOA χρειάζεται αρχικά να καταβληθούν 53 εκατομμύρια δολάρια και στη συνέχεια, για την πρώτη τριετία, περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια. Το ποσό δεν είναι ευκαταφρόνητο, αλλά πηγές που γνωρίζουν τα διαμειβόμενα επιμένουν ότι υπάρχει λύση. Αυτή εντοπίζεται στην ύπαρξη ενός σημαντικού ποσού χρημάτων σε λογαριασμούς της Πολεμικής Αεροπορίας στις Ηνωμένες Πολιτείες τα οποία προέρχονται και από αδιάθετα ποσά προηγούμενων συμβάσεων (περί τα 250 εκατ. δολάρια). Αν αυτά αξιοποιηθούν, τότε το υπόλοιπο ποσό της πρώτης τριετίας θα μπορούσε να καλυφθεί από τον ετήσιο προϋπολογισμό του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Αυτή τη στιγμή πάντως ο χρόνος τρέχει. 

Δεν αποκλείεται η ελληνική πλευρά να επιδιώξει να πάρει παράταση. Δεν είναι όμως βέβαιο ότι αυτή θα γίνει και δεκτή, ενώ δεν υπάρχει η παραμικρή διασφάλιση ότι οι τιμές θα παραμείνουν οι ίδιες και δεν θα αυξηθούν. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στην υπόθεση της αναβάθμισης των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) Ρ-3, η ελληνική πλευρά είχε ζητήσει πέντε παρατάσεις. Οσο για τις ελπίδες που ορισμένοι κυβερνητικοί παράγοντες είχαν καλλιεργήσει ότι με κάποιον «μαγικό τρόπο» οι Αμερικανοί θα μας «χαρίσουν χρήματα» για να αναβαθμίσουμε τα F-16, αυτές μόνο ως γραφικότητες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν..

Αθανασόπουλος Αλ. Άγγελος

http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=950030

11/3/2018




     ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:   

Ελλάδα-Τουρκία:Ισχύς, ισορροπία ισχύος, εξοπλισμοί