Οι γυναίκες του Απόστολου Γεραλή...





























































 











                ΣΧΕΤΙΚΑ              



 Ο Απόστολος Γεραλής (1886-26/11/1983)  ήταν Έλληνας ζωγράφος του 20ού αιώνα. Αδελφός του ήταν ο Λουκά ςΓεραλής, επίσης ζωγράφος.

Γεννήθηκε το 1886 στη Μυτιλήνη και πραγματοποίησε τις σπουδές του στην αρχή στο Σχολείο των Καλών Τεχνών στην Αθήνα και έπειτα στην Ακαδημία Julien στο Παρίσι. Ενδιάμεσα το διάστημα από το 1910 ως το 1915 εργάστηκε ως καθηγητής στο Παγκύπριο Γυμνάσιο Λευκωσίας. Παρουσίασε τα έργα του σε διάφορες εκθέσεις τις Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού.  Πέθανε το 1983 στην Αθήνα. 

Τα έργα του περιλαμβάνουν σκηνές από την καθημερινή ζωή, τοπία και εσωτερικούς χώρους. Ο Απόστολος ασχολήθηκε ως επί το πλείστον με θέματα της υπαίθρου όπου πρωτοστατεί συνήθως η γυναικεία φιγούρα.

Ο υπαιθρισμός του χαρακτηρίζεται από την ακαδημαϊκή τεχνική – δηλαδή την αυστηρότητα των γραμμών μέσα από ένα σταθερό, περίγραμμα όπου το φως επιβάλλεται με τις αντιθέσεις των φωτοσκιάσεων δίνοντας έμφαση σ’ ένα αναπάντεχο λευκό.

Επίσης σκηνές στο εσωτερικό των σπιτιών όπου σαν ιδέα πολλές φορές κυριαρχεί η έννοια της αναμονής, του προϋπαντήματος. Οι γυναικείες φιγούρες πρωτοστατούν στα θέματα του: η τυπική φορεσιά των γυναικών της υπαίθρου ή των χωριών με το μαντήλι στο κεφάλι (κεφαλοδέσιμο), την ποδιά, το μπολερό συνήθως μπροστά από το μαγκάλι. Στα έργα αυτά η γυναικεία φιγούρα συνήθως βρίσκεται μόνη ασχολούμενη με κάποια εργασία ή παρακολουθώντας κάτι  ή κάποιον. 

Επίσης ζωγράφισε τις απλές οικιακές ασχολίες όπως το πότισμα των λουλουδιών, το κέντημα, το ψήσιμο στο μαγκάλι. Οι σκηνές στο ύπαιθρο χαρακτηρίζονται από την ελαφράδα του τοπίου αλλά και του ανθρώπινου σώματος που εναρμονίζεται μαζί μ’ αυτό σε μια οικεία σύμπραξη.

Τα χρώματα τώρα ξεφεύγουν από τον αυστηρό ακαδημαϊσμό και ακολουθούν τα παστέλ της ώχρας του ξερού χόρτου του σταριού, καθώς συμπλέκονται με τις ελαφρές, ανοιχτόχρωμες φορεσιές των κατοίκων.

Ο Γεραλής στα έργα του συνδύαζε την τεχνοτροπία της Σχολής του Μονάχου με στοιχεία του γαλλικού υπαιθρισμού.  Από ένα σημείο και μετά ο Γεραλής απέβαλε τα στοιχεία της ακαδημαϊκής ζωγραφικής με αποτέλεσμα να γίνει εμφανέστερη η επίδραση της γαλλικής τοπιογραφίας στο έργο του. 




Περισσότερα έργα του Α. Γεραλή  EΔΩ