Ελλάδα-Τουρκία:Ισχύς, ισορροπία ισχύος, εξοπλισμοί. (18/4/2018)


 ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: 


 1. 
Ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο. Τι μέλλει γενέσθαι;

Βρισκόμαστε ίσως στη χειρότερη φάση των Ελληνοτουρκικών σχέσεων μετά την εισβολή στην Κύπρο το 1974, όπου οι εδαφικές διεκδικήσεις της Τουρκίας έχουν πλέον ξεπεράσει κάθε όριο και προς κάθε κατεύθυνση. Τουρκικές δυνάμεις κατέχουν ήδη Συριακά εδάφη, η Συνθήκη της Λωζάνης είναι υπό αμφισβήτηση, ενώ σύσσωμη κυβέρνηση και αντιπολίτευση στη γείτονα χώρα αμφισβητούν την ελληνική κυριαρχία σε σημαντικό αριθμό νησιών και βραχονησίδων στο Αιγαίο. Παράλληλα, η Τουρκία μέσω προβολής ισχύος επιθυμεί ενεργό συμμετοχή στην «μοιρασιά» των υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο, πρωτίστως εις βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Μέσα στο παραπάνω πλαίσιο, αν το παρόν θεωρείται ζοφερό, το μέλλον φαντάζει ακόμη πιο δυσοίωνο και επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η σοφή ρήση του Θουκυδίδη «Ο ισχυρός προχωρά όσο του επιτρέπει η δύναμή του και ο αδύναμος υποχωρεί όσο του επιβάλλει η αδυναμία του».Τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν με το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο,που αναμένεται να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για την έκβαση οποιουδήποτε θερμού επεισοδίου ή και και πιο γενικευμένης σύρραξης στο ελληνικό αρχιπέλαγος; (χάριν απλούστευσης δεν θα εξετάσουμε και την παράμετρο του ισοζυγίου αεροπορικής ισχύος, η οποία κρίνεται επίσης ως πολύ σημαντική). 

Κατ’αρχήν θα πρέπει να πούμε πως είναι λάθος να προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο με βάση μόνο τον αριθμό των πλοίων και των οπλικών συστημάτων ένθεν και ένθεν. Στην πραγματικότητα αυτό που παίζει ρόλο είναι οι συνολικές «δυνατότητες» σχετικά με τον έγκαιρο εντοπισμό, αναγνώριση, στοχοποίηση και προσβολή των εχθρικών δυνάμεων. Οι δυνατότητες αυτές μπορεί να πηγάζουν από διάφορες πλατφόρμες, μέσα και υποδομές, όπως  πλοία επιφανείας, υποβρύχια, ελικόπτερα, αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, μη-επανδρωμένες πλατφόρμες, παράκτιοι σταθμοί επιτήρησης, συστοιχίες κατευθυνομένων βλημάτων κλπ. 

Παράλληλα, θα πρέπει να λαμβάνονταικαι τα κατάλληλα μέτρα ούτως ώστε να αποστερήσουμε απο τον αντίπαλο αυτές τις δυνατότητες, στο μέτρο του εφικτού. Μια πιο αξιόπιστη μέθοδος της μέτρησης του ισοζυγίου ναυτικών δυνάμεων στο Αιγαίο, θα ήταν η εφαρμογή του βρόχου «παρατήρησης-προσδιορισμού θέσης-λήψης απόφασης-δράσης» (OODALoop – Observe, Orient, Decide, Act) του Αμερικανού στρατηγιστή JohnBoyd. Σύμφωνα με τονBoyd, όποιος μπορεί να κλείνει κάθε φορά ταχύτερα τον βρόχο αυτό έχει και τη μεγαλύτερη πιθανότητα να επικρατήσει σε μιά σύρραξη. Πρακτικά, η αποτελεσματική εφαρμογή του παραπάνω σκεπτικού στην περίπτωση του ΠΝ, προϋποθέτει την ύπαρξη/εκσυγχρονισμόκαι των εξής –μεταξύ των άλλων - υποδομών, μέσων και τακτικών:

- Ενός ολοκληρωμένου δικτύου στα πρότυπα του δόγματος της δικτυοκεντρικής άμυνας. Το δίκτυο αυτό θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες (ή το μεγαλύτερο μέρος αυτών) της παροχής τακτικής εικόνας, επικοινωνιών, διοίκησης και ελέγχου, στοχοποίησης, υποκλοπών, παρεμβολών καθώς και προσβολής των εχθρικών δυνάμεων.

- Κατάλληλων μη-επανδρωμένων αεροσκαφών, ελικοπτέρων ή και σκαφών επιφανείας τα οποία θα συνεισφέρουν τόσο στην απόκτηση της τακτικής εικόνας αλλά και στην προσβολή των εχθρικών δυνάμεων αν απαιτηθεί (πχ θα μπορούσαν – μεταξύ των άλλων – να χρησιμοποιηθούν και μη-επανδρωμένα ταχύπλοα σκάφη με εκρηκτική κεφαλή μάχης, ως σύγχρονα πυρπολικά).

- Ικανού αριθμού σύγχρονων παράκτιων περιπολικών, με υψηλή ταχύτητα, σημαντική ισχύ πυρός και όσο το δυνατόν χαμηλότερη «ενεργειακή υπογραφή» (stealthcharacteristics) τα οποία θα έχουν ως βάσεις συγκεκριμένα νησιά. Τα σκάφη αυτά θα μπορούν να αποτελέσουν και «ασσύμετρες απειλές» έναντι των μεγαλύτερων και λιγότερο ευκίνητων ναυτικών μονάδων του αντιπάλου, εντός του αρχιπελαγικού περιβάλλοντος επιχειρήσεων. Επίσης, θα μπορούν να φέρουν και κατευθυνόμενα βλήματα, τα οποία παρόλο που δεν έχουν την εκρηκτική ισχύ των συμβατικών βλημάτων επιφανείας-επιφανείας (πχ Exocet), εν τούτοις δύνανται υπό συνθήκες να θέσουν εκτός μάχης ακόμη και μιαμεγάλη ναυτική μονάδα.

- Ικανού αριθμού μικρών κινητών μονάδων εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων σε συγκεκριμένα νησιά, με δυνατότητες αποτελεσματικής απόκρυψης (camouflage).

- Αναβαθμισμένων μέσων και τακτικών ανορθοδόξου πολέμου. 

Εάν η αποτελεσματική αποτροπή αποτελεί συνδυασμό δυνατοτήτων και αποφασιστικότητας, αυτό σημαίνει πως η εκάστοτε στρατιωτική ηγεσία της χώρας θα πρέπει να εξασφαλίζει τις απαραίτητες εκείνες δυνατότητες που θα πείσουν την άλλη πλευρά πως οποιαδήποτε εχθρική ενέργεια θα απαντηθεί άμεσα και με τρόπο που θα έχει καταστρεπτικά αποτελέσματα γι’αυτήν. Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία είναι υπεύθυνη για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας και την επίδειξη της δέουσας αποφασιστικότητας. Όσον αφορά τώρα στην παραπάνω ανάλυση, θα μπορούσε κάποιος να θέσει το ακόλουθο ερώτημα:«Εάν εφαρμοστεί το ίδιο σκεπτικό και απο τις δύο πλευρές στο Αιγαίο, τι μας κάνει να πιστεύουμε ότι το ισοζύγιο ναυτικών δυνάμεων θα μπορεί να κλείνει τελικά υπέρ της χώρας μας;». Η απάντησηστο εύλογο αυτό ερώτημα είναι πως μια σειρά απο παράγοντες, ορισμένοι απο τους οποίους παρατίθενται στη συνέχεια, δημιουργούν ένα πλαίσιο αισιοδοξίας πως αργά ή γρήγορα το ισοζύγιο ναυτικών δυνάμεων θα κλείνει υπερ της Ελλάδας:

- Ο παράγοντας της Γεωγραφίας. Η πληθώρα των ελληνικώννησιών εντός και πλησίον των περιοχών όπου εκτιμάται ότι θα διεξαχθούν οι ναυτικές επιχειρήσεις, παρέχει γενικά ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο ΠΝ. Τα νησιά είναι εν δυνάμει βάσεις εγκατάστασης κάθε είδους συστήματος και υποδομών, ορμητήρια των μονάδων ανορθοδόξου πολέμου, ενώ παρέχουν και κατάλληλα σημεία απόκρυψης των πλοίων μας. Επίσης, δημιουργούν «νεκρούς τομείς» στους αισθητήρες των εχθρικών μονάδων επιφανείας.

- Το περιβάλλον και ο καιρός. Τα πληρώματα του ΠΝ είναι σαφώς πιο εξοικειωμένα με το περιβάλλον του Αιγαίου και τις καιρικές συνθήκες.

- Η ναυτοσύνη των Ελληνικών πληρωμάτων.

- Ο ψυχολογικός παράγοντας και οι παραδόσεις. Ας μην ξεχνάμε πως ακόμη και τώρα οι Τούρκοι αποκαλούν το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ «διαβολόπλοιο», ενώ θα θυμούνται για πάντα ονόματα όπως «Κανάρης» και «Κουντουριώτης». 

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε πως παρ’όλη την κούρσα εξοπλισμών στην οποία έχει επιδοθεί η Τουρκία, η Ελλάδα είναι σε θέση να αποκτήσει θετικό ισοζύγιο ναυτικής ισχύος, αξιοποιώντας κατάλληλα σύγχρονες τεχνολογίες και δόγματα, όπως πχ αυτό της δικτυοκεντρικής άμυνας. Το περιβάλλον επιχειρήσεων του Αιγαίου είναι πολύ ιδιαίτερο και τα νησιά μας παρέχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο ΠΝ. Απαιτείται όμως συστηματική εργασία προς αυτή την κατεύθυνση, με στοχευμένα εξοπλιστικά προγράμματα και σημαντική συνεισφορά της αμυντικής μας βιομηχανίας (ειδικότερα στον ευαίσθητο τομέα των επικοινωνιών και του ηλεκτρονικού πολέμου). Τέλος, τίποτε απο τα παραπάνω δεν θα έχει αξία, εάν η πολιτική εξουσία δεν εξασφαλίσει την αξιοπιστία της χώρας και δεν επιδείξει την δέουσα αποφασιστικότηταέναντι οποιασδήποτε απειλής.

Του Πλοιάρχου ΠΝ (εα) Νικολάου Γ. Μαλαχία


19 Απριλίου 2018


M113-IRIS-T

2.
Νορβηγική παραγγελία αντιαεροπορικών πυραύλων IRIS-T SLS με ελληνικό ενδιαφέρον.

Σε μια σημαντική για τον χώρο των δυτικών αντιαεροπορικών συστημάτων παραγγελία προχώρησε η Νορβηγία με την υπογραφή σύμβασης για την απόκτηση έξι ειδικά τροποποιημένων επιμηκυμένων οχημάτων τύπου Μ113 τα οποία θα φέρουν τέσσερις κάθετα εκτοξευόμενους πυραύλους IRIS-T SLS.

Η σύμβαση υπογράφηκε με την γερμανική εταιρεία FFG η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη εκδόσεων οχημάτων τα οποία βασίζονται στο σασί του γνωστού ΤΟΜΠ Μ113. Το πρωτότυπο που η γερμανική εταιρεία θα κατασκευάσει, θα έχει 7 εδαφιαίους τροχούς.

Θα είναι επιμηκυμένο, θα διαθέτει σύστημα ραντάρ έρευνας μικρής εμβέλειας τοποθετημένο επί πτυσσόμενου ιστού,  καθώς και τέσσερις πυραύλους IRIS-T SLS τοποθετημένους εντός ανακλινόμενων τραπεζοειδών κιβωτίων, τα οποία όταν ασφαλίζουν βρίσκονται επί της οροφής του οχήματος.

Η εκτόξευση των πυραύλων γίνεται όταν οι πύραυλοι βρίσκονται σε κάθετη θέση, επιτρέποντας έτσι την αντιμετώπιση στόχων σε τόξο 360 μοιρών. Ο ευρωπαικός πύραυλος IRIS-T SLS μετα την εκτόξευση κατευθύνεται προς τον στόχο, χρησιμοποιώντας αρχικά το σύστημα GPS/INS που διαθέτει,

Εν συνεχεία ο πύραυλος αρχίζει να λαμβάνει δεδομένα για την θέση του στόχου από το ραντάρ της μονάδας εκτόξευσης, μέσω του συστήματος Data-Link που έχει αναπτύξει η ελληνική εταιρεία Intracom Defence Electronics.

Τέλος όταν το βλήμα φτάσει πλησίον του στόχου τίθεται σε λειτουργία ο αισθητήρας  IIR που διαθέτει, ο οποίος εγκλωβίζει τον στόχο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θραυσματογόνος εκρηκτική κεφαλή του πυραύλου κατασκευάζεται στην Ελλάδα από τα ΕΑΣ.

Αυτό όμως που έχει ακόμη μεγαλύτερο ελληνικό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο νορβηγικό πρόγραμμα, είναι η αξιοποίηση του υπάρχοντος Κέντρου Ελέγχου Πυρός (FDC) του συστήματος αεράμυνας NASAMS της νορβηγικής εταιρείας Kongsberg Defence & Aerospace, το οποίο υπηρετεί στις Νορβηγικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Το ίδιο Κέντρου Ελέγχου Πυρός, της Kongsberg Defence & Aerospace χρησιμοποιεί και ο Ελληνικός Στρατός στις εφτά σχετικά πρόσφατα εκσυγχρονισμένες πυροβολαρχίες MIM-23 I-HAWK PIP Phase III  που διαθέτει.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αρκετά για ένα μελλοντικό ελληνικό πρόγραμμα απόκτησης νέου αντιαεροπορικού συστήματος, ειδικότερα δε όταν ο ευρωπαϊκός πύραυλος IRIS-T SL κατασκευάζεται και σε διαφορετική έκδοση με μεγαλύτερη εμβέλεια.

Πρόκειται για τον IRIS-T SLΜ όπου και σε αυτή την έκδοση οι Ελληνικές εταιρείες έχουν βιομηχανική συμμετοχή και ο οποίος διατηρώντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά καθοδήγησης προς τον στόχο, διαθέτει μεγαλύτερη εμβέλεια που φτάνει έως τα 40 χλμ και επιχειρησιακό ύψος έως τα 20 χλμ (65.600 πόδια).

Όπως και ο IRIS-T SLS έτσι και ο IRIS-T SLΜ λειτουργούν με την επιχειρησιακή φιλοσοφία  plug and play, απλοποιώντας τις απαιτήσεις αξιοποίησης τους, ειδικότερα δε, όταν ο Ελληνικός Στρατός διαθέτει το συμβατό με τον πύραυλο Κέντρο Ελέγχου Πυρός της Kongsberg Defence & Aerospace και δύο ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν στην παραγωγή του εν λόγω πυραύλου με σημαντική Ελληνική Προστιθέμενη Αξία.


18/04/2018 






3.
Τι είναι το ANKA για το οποίο γίνεται πολύς λόγος τελευταία;

Το μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα (UAV ελληνιστί ΜΕΑ) ΑΝΚΑ, απέκτησε πρόσφατα δημοσιότητα, όταν το μεσημέρι της Μ. Πέμπτης, ένα από αυτά, εντοπίστηκε από ελληνικά ραντάρ στην περιοχή της Ρόδου και αναχαιτίστηκε από ελληνικό F-16. Τι είναι τελικά αυτό το διαβόητο αερόχημα που πρόσφατα μπήκε στη ζωή μας;

Στη πραγματικότητα, η ύπαρξη της οικογένειας των αεροχημάτων ΑΝΚΑ, είναι γνωστή από παλιά. Ήδη από τον Ιούνιο του 2017, το ΑΝΚΑ μεταφέρεται για επιχειρησιακή αξιοποίηση, ενώ τον Ιούλιο του 2017, εκτελεί αποστολή κατά στόχων του PKK. Πριν ένα μήνα, παρουσιάστηκε το Anka-I που αποτελεί την έκδοση SIGINT του γνωστού τουρκικού ΜΕΑ και με βάση τις διαθέσιμες ενδείξεις έχει λάβει το «βάπτισμα του πυρός» στις στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Συρία. Πριν λίγες ημέρες, μάθαμε ότι το Τουρκικό Ναυτικό είναι ο νεότερος χρήστης του ANKA. Σύμφωνα με αναφορά του «Kokpit Aero», το «ναυτικό» ANKA έκανε την παρθενική του πτήση στο Αιγαίο εξορμώντας από την αεροπορική βάση του Ντάλαμαν στις 27 Μαρτίου 2018, ενώ δεν πέρασαν λίγα 24ωρα και το ΑΝΚΑ αναχαιτίστηκε από ελληνικά F-16 στο νοτιοανατολικό Αιγαίο.

Τι είναι τελικά το ΑΝΚΑ;

Το 2004, η εταιρία ΤΑΙ κερδίζει συμβόλαιο από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, για να παράγει το πρώτο εγχώριο ΜΕΑ της Τουρκίας. Το πρόγραμμα ονομάζεται Turkish Unmanned Aerial Vehicle (TUAV) και η ΤΑΙ αναλαμβάνει να αναπτύξει τρία πρωτότυπα.

Ο αρχικός σχεδιασμός ολοκληρώνεται το Μάιο του 2008 και το ΑΝΚΑ κάνει τη πρώτη δημόσια εμφάνισή του στο Farnborough τον Ιούλιο του 2010. Η παρθενική πτήση πραγματοποιείται με επιτυχία το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου.

Το ΑΝΚΑ επέδειξε τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες αποπροσγείωσης το Νοέμβριο του 2011. Μηχανική βλάβη προκαλεί τη συντριβή ενός πρωτοτύπου το Σεπτέμβριο του 2012, αλλά η εκστρατεία αποδοχής του οχήματος που ανέλαβε η ΤΑΙ, ολοκληρώνεται τον Ιανουάριο του 2013.

Το ΑΝΚΑ είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά με κάποια στοιχεία να ενσωματώνουν υψηλής αντοχής υλικά για να αντέχουν στη καταπόνηση. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με εφεδρικές επιφάνειες ελέγχου που κινούνται με ηλεκτρομηχανικό μηχανισμό. Διαθέτει ακόμη και σύστημα αποπαγοποίησης πτερύγων.

Μπορεί να μεταφέρει δυο διαφορετικούς τύπους φορτίου, για επιτήρηση, πρόσκτηση στόχων και αναγνώριση. Διαθέτει κάμερα υπερύθρων, αποστασιομετρητή-καταδείκτη λέιζερ και ραντάρ τύπου synthetic aperture που έχει κατασκευαστεί από την Aselsan.

Είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Thielert Centurion 2.0, ιπποδύναμης 155 hp. Tροφοδοτείται με καύσιμο JP-8 και έχει αυτονομία 24 ωρών σε ύψος πτήσης 30.000 ποδών και μέγιστη ταχύτητα 217 χιλιομέτρων την ώρα. Πριν λίγους μήνες, έγινε γνωστό πως αναπτύχθηκε εγχώριος τουρμποπροπ κινητήρας από την Tusaş Engine Industries (TEI), με ιπποδύναμη 170 hp που θα επιτρέπει στο ΑΝΚΑ να πετάει σε ύψη έως 40.000 πόδια.

ΑΝΚΑ και οπλισμός

Ήδη από τον Απρίλιο του 2017, το ΑΝΚΑ μπορεί να φέρει βλήματα MAM-L και CİRİT της εταιρίας Roketsan. Το MAM-L μοιράζεται τεχνολογία με τον κινητήρα του UMTAS και ζυγίζει 22,5 κιλά με εκρηκτική κεφαλή 10 κιλών και εμβέλεια έως 8.000 μέτρα (ανάλογα το ύψος εκτόξευσης). Μπορεί να εξοπλιστεί με κεφαλή 


Εν κατακλείδι, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το ΑΝΚΑ ως ένα πετυχημένο «πείραμα» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, που φαίνεται πως οι επενδύσεις της σε νέα οπλικά συστήματα, αρχίζουν και αποδίδουν.




Απρίλιος 12, 2018 

ΠΗΓΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ

ANKA MALE UNMANNED AERIAL VEHICLE (UAV)

TAI SUCCESSFULLY WEAPONIZES ANKA UAV WITH MAM-L

Improved Engine for Turkey’s Anka MALE UAV

New Version Of Turkish Anka UAV Emerges







 4.
Το τουρκικό αεροπλανοφόρο TCG Anadolu παίρνει μορφή: 
Νέο βίντεο έδωσαν στη δημοσιότητα οι Τούρκοι.

Δείτε βίντεο με ψηφιακή απεικόνιση του τουρκικού αεροπλανοφόρου το οποίο ήδη ναυπηγείται σε τουρκικά ναυπηγεία.

Υπενθυμίζεται ότι το TCG Anadolu θα καθελκυστεί σε λιγότερο από ένα χρόνο, τον επόμενο Φεβρουάριο και θα έχει εκτόπισμα 26.000 τόνους.

O Μετίν Καλκαβάν, πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μαρμαρά είχε δηλώσει πρόσφατα στο κρατικό τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο «Αναντολού» (Anadolu), ότι: «Περίπου το 90% των τμημάτων του κύριου σκάφους έχουν κατασκευαστεί. Αμέσως μετά τη φάση κατασκευής θα γίνει η τοποθέτηση», ανέφερε.

Ο ίδιος δήλωσε πως το σκάφος το οποίο θα κατασκευαστεί από 114 τμήματα (blocks) θα εκτοξεύσει τις ικανότητες του τουρκικού Ναυτικού.

To TCG Anadolu βασίζεται στο ισπανικό σκάφος Juan Carlos, ναυαρχίδα του ισπανικού ναυτικού αλλά θα είναι σε ποσοστό 68% εγχώριας κατασκευής.

Βασικό ρόλο στον οπλισμό του και τα ηλεκτρονικά του συστήματα και τα ραντάρ έχουν οι τουρκικές εταιρείες ASELSAN (Askeri Elektronik Sanayi, Military Electronic Industries) και HAVELSAN.

Η πρώτη θα το εξοπλίσει με πέντε αυτόματους, τηλεκατευθυνόμενους πύργους πυροβόλων των 25mm. Το σκάφος προβλέπεται επίσης να φέρει δύο αντιαεροπορικά-αντιπυραυλικά αμερικανικής προέλευσης συστήματα Phalanx (εξάκαννο περιστροφικό πυροβόλο των 20mm) και το αντιαεροπορικό πυραυλικό σύστημα εγγύς προστασίας RAM (RIM-116 Rolling Airframe Missile) το οποίο ανέπτυξαν από κοινού ΗΠΑ και Γερμανία.

Το σκάφος θα μπορεί να λειτουργήσει σε δύο διαμορφώσεις, ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο, οπότε θα φέρει 12 αεροσκάφη και ισάριθμα ελικόπτερα, ή σε διαμόρφωση LHD όπου θα μεταφέρει αεροσκάφη, επιθετικά ελικόπτερα T-129 (τουρκικής κατασκευής), μεταφορικά ελικόπτερα As 532 Cougar ή Ch-47F Chinook και ελικόπτερα S-70B Seahawk σε ανθυποβρυχιακό ρόλο. Επίσης θα φέρει και τουρκικής κατασκευής drones (μη επανδρωμένα αεροχήματα).

Θα έχει κεκλιμένη ράμπα απονείωσης ενώ το σκάφος θα έχει μήκος 232 μ. και πλάτος 32. Η μέγιστη ταχύτητα θα είναι 21,5 κόμβοι, ενώ στη διαμόρφωση LHD θα έχει εκτόπισμα 27,079 και μέγιστη ταχύτητα 29 Knots. Στη διαμόρφωση LHD θα μπορεί να μεταφέρει και αριθμό αποβατικών σκαφών ή και χόβερκραφτ.


Οι Τούρκοι θα εξοπλίσουν το σκάφος με μαχητικά stealth F-35Β STOVL (βραχείας-κάθετης αποπροσγείωσης).

http://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/toyrkia/681126_tcg-anadolu-deite-paroysiasi-toy-toyrkikoy-aeroplanoforoy

18/4/2018



(Kayhan Ozer/Pool Photo via AP)

 5.
Το μεγάλο ξεκαθάρισμα στον τουρκικό στρατό. 
Εκδιώχνονται 3.000 στελέχη που κατηγορούνται ως γκιουλενιστές. 

Μαζικές αποχωρήσεις από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ανακοίνωσε ο υπουργός Άμυνας της χώρας Νουρετίν Τσανικλί. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τουλάχιστον 3.000 στελέχη έχουν διασυνδέσεις με το δίκτυο του Φετουλάχ Γκιουλέν και ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την απόλυσή τους.

Λίγη ώρα αφού ανακοινώθηκαν οι πρόωρες εκλογές από τον Ταγίπ Ερντογάν ο υπουργός Άμυνας ανακοίνωσε το νέο μεγάλο ξεκαθάρισμα στον τουρκικό στρατό.,

Όπως μετέδωσε το τουρκικό τηλεοπτικό NTV, επικαλούμενο του Τσανικλί, τα πρόσωπα αυτά, τα οποία βαρύνονται με υποψίες ότι σχετίζονται με τον Φετουλάχ Γκιουλέν, θα απολυθούν από τις θέσεις τους με την έκδοση ενός έκτακτου διατάγματος που θα υποβληθεί προς έγκριση στον πρωθυπουργό.

«Αποκαλύψαμε μια δομή 3000 προσώπων στις τάξεις των ενόπλων δυνάμεων. Εντός των επόμενων ημερών, θα απολυθούν βάσει ενός νομοθετικού διατάγματος» είπε ο Τούρκος υπουργός, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.

Παράλληλα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η κατάσταση εκτάκτου ανάγκης παρατείνεται για ακόμη τρεις μήνες. 

Οι τουρκικές αρχές έχουν προβεί σε μαζικές εκκαθαρίσεις εντός των κρατικών θεσμών μετά την απόπειρα πραξικοπήματος που διαπράχθηκε τη νύχτα της 15ης- 16ης Ιουλίου 2016. 

Η αντιπολίτευση και οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποδοκιμάζουν το καθεστώς έκτακτης ανάγκης, κατηγορώντας την τουρκική κυβέρνηση ότι το χρησιμοποιεί για να φιμώσει κάθε επικριτική φωνή.

Σημειώνεται ότι η έκθεση αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν κόλαφος για την Άγκυρα με τις Βρυξέλλες να ζητούν άρση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης «χωρίς καθυστέρηση»

«Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης δεν επηρέασε παρά μόνο τις τρομοκρατικές οργανώσεις, τους τρομοκράτες και όσους τους υποστηρίζουν» διαβεβαίωσε σήμερα ο Τσανικλί.

«Ουδείς άλλος δεν επηρεάστηκε» υπογράμμισε ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας.

18.04.2018 

http://www.efsyn.gr/arthro/megalo-xekatharisma-ston-toyrkiko-strato




6.
 ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: 
Ελλάδα-Τουρκία:Ισχύς, ισορροπία ισχύος, εξοπλισμοί.