Η αόρατος χειρ… που “σκοτώνει” τη θαλάσσια επιτήρηση στο “Αρχιπελαγικό” ελληνικό κράτος.

 ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: 
(1) Τουρκικό σκάφος αποβίβασε δεκάδες πρόσφυγες 
στις ακτές της Ροδόπης (vid.)
(2) drones που παραβιάζουν πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα 
και ιδού το γιατί.



Η Ελλάδα έχει μια ακτογραμμή της τάξεως του 1/3 εκείνης της Αφρικανικής Ηπείρου, περίπου 16.000 χλμ… Στο Αιγαίο, η ακτογραμμή είναι της τάξεως των 8.000 χλμ… Τα νησιά, οι νησίδες, οι βραχονησίδες, οι «βράχοι», αριθμούν περίπου 6.000… Αυτά είναι τα Θαλάσσια Σύνορα μας, αυτά παραβιάζονται καθημερινώς από «συμμάχους» και γείτονες, αυτά δέχονται κύματα «προσφύγων πολέμου» από το… Κονγκό, το Μαλί, το Αφγανιστάν και δειγματοληπτικά, για «ξεκάρφωμα» απο την φλεγόμενη Συρία…

Τι κάνουν τα Ναυτικά, οιωνεί Αρχιπελαγικά Κράτη στις περιπτώσεις αυτές; Το αυτονόητο. Επιτηρούν τα Σύνορα, γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι, ποιος, που, με τι κυκλοφορεί, προσεγγίζει, διασχίζει στενά ναυσιπλοΐας  η …ξεφορτώνει μεσοπέλαγα.

Επίσης, όλα αυτά τα κάνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος σε πληρώματα, καύσιμα και μέσα. Επίσης, ολη αυτή την πληροφορία, την λένε «Διευκρινισμένη Ναυτική Εικόνα», «Διευκρινισμένη Εικόνα Επιφανείας», «Θαλάσσια Επίγνωση Καταστάσεως», «Θαλάσσια Επιτήρηση». Και τα συστήματα που συλλέγουν, αναλύουν, αποθηκεύουν και διακινούν την πηροφορία την λένε «Ολοκληρωμένα Συστήματα Θαλάσσιας (η Ναυτικής) Επιτηρήσεως».

Εμείς λοιπόν το παλεύομε αυτό από την δεκαετία του…70 ! Το Ναυτικό αντιμετώπισε το πρόβλημα με τα Ναυτικά Παρατηρητήρια, που ανιχνεύουν, αναγνωρίζουν, ταυτοποιούν Φρεγάτες, Αντιτορπιλλικά, Κορβέτες, γενικώς μεγάλα, ογκώδη πλοία. Ξέρετε ποιων… Την εποχή εκείνη δεν είχαν ακόμη εφευρεθεί οι ΜΚΟ, τα «ανθρώπινα δικαιώματα», ο «υβριδικός πόλεμος», οι «προσφυγικές» τηλεκατευθυνόμενες και εκβιάζουσες «ροές» με φουσκωτά που ξεφουσκώνουν μόλις μπουν στα χωρικά υδάτα άλλης χώρας, με jet ski, ξύλινα , ακυβέρνητα σαπιοκάραβα κλπ…

Στα ευνομούμενα Αρχιπελαγικά Κράτη και γενικώς στα Κράτη, αυτή την δουλειά της επιτηρήσεως, της προλήψεως, της Θαλάσσιας Αστυνομίας, την κάνουν η Ακτοφυλακή, η Παράκτιος Χωροφυλακή, η Οικονομική Αστυνομία, τα Τελωνεία, πάντως όχι Τακτικές Δυνάμεις εκπαιδευμένες και εξοπλισμένες για εμπλοκή με πυροβόλα, πυραύλους και αεροπορία που έχουν άλλους, ειδικότερους  στόχους με διαφορετική καταστρεπτική ισχύ…

Πώς γίνεται αυτό; Με σταθμούς ηλεκτρο-οπτικών (ΗΟ) και ηλεκτρομαγνητικών (ΗΜ) αισθητήρων (κυρίως), με εκμετάλλευση εμπορικών εφαρμογών ασφάλειας ναυσιπλοΐας  όπως το AIS και το VMS, με ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ ομόρων χωρών και Υπηρεσιών, με εναέρια μέσα και με πληροφορίες γενικώς… Όλα αυτά συγκεντρώνονται, «συντήκονται», αναλύονται και αξιολογούνται  με κατάλληλους «συμπεριφορικούς» αλγορίθμους και  κτυπούν «καμπανάκια» όταν πρέπει να βγει το καταδιωκτικό σκάφος η να επικεντρωθεί η προσοχή σε κάποιο «περίεργο», συνήθως μη συνεργαζόμενο στόχο…

Γενικώς υπάρχει ένα «Κέντρο» που τα «πανθορά» και μπορεί να πληροφορεί την αρμόδια  ηγεσία της χώρας για ό,τι συμβαίνει στην Θάλασσα, εντός, εκτός των χωρικών υδάτων και επί της ορίου γραμμής. Προφανώς όταν η απειλή αναγνωρίζεται ως πολεμικό πλοίο αυτομάτως εμπλέκεται το Πολεμικό Ναυτικό δια τα περαιτέρω.

Τα σοβαρά Ναυτικά Κράτη το κάνουν αυτό και για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την  προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την πρόληψη ρυπάνσεων και φυσικά για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, την  έρευνα και τη διάσωση (SAR). Πολλώ δε μάλλον όταν γειτονικό Κράτος αμφισβητεί την ικανότητα του εμπλεκομένου Κράτους να εξασφαλίσει τα παραπάνω…

Αυτό λοιπόν το παλαίψαμε γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’90, και το «παράπλευρο όφελος» θα ήταν η στοιχειώδης επιτήρηση που αναφέραμε παραπάνω… Η προσπάθεια αυτή είχε όνομα, ήταν  το Εθνικό VTMIS, αρχικά προβλεπόμενο για Σαρωνικό – Ευβοικό – Πατραικό και Ιόνιο, σε δεύτερη φάση επεκτάσιμο στο Αιγαίο και το Κρητικό.

Το Αιγαίο και η Κρήτη δεν έγιναν ποτέ… Κάποια «αόρατος χειρ» οδηγούσε σε αποτυχία τους διαγωνισμούς, ματαίωνε τις προκηρύξεις, ακύρωνε τις μελέτες… Η …χειρ κατάφερε να «σβήσει» ακόμη και το τμήμα Σαρωνικού – Ευβοϊκού και Πατραϊκού – Ιονίου που λειτουργούσε λίγο πρίν, κατά την διάρκεια και κάποια χρόνια μετά  τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Χρυσοπληρωμένες εγκαταστάσεις, πυλώνες, ραντάρ, κάμερες, ραδιοδίκτυα, λογισμικό διαχειρίσεως  σκουριάζουν,  παρέα με τις υπόλοιπες «ολυμπιακές εγκαταστάσεις»…

Φθάνουμε αισίως στην εποχή των «ροών», των «ανθρωπιστικών πολέμων», του ξεχαρβαλώματος μή αρεστών Κρατών και της ανθήσεως των  ΜΚΟ… Κάποιοι συλλέγουν εξωλέμβιες απο τα «ναυαγισμένα» σκάφη των λαθροδιακινητών, οι «ροές» γίνονται πλημμύρες και η Γείτων και Σύμμαχος ανακαλύπτει νέο «όπλο» ανατολίτικου παζαριού με την Φραγκιά και το Γιουνανιστάν…

Το Λιμενικό Σώμα παλεύει με κυάλια, πετρελαιοβόρες περιπολίες, ακινητοποιημένα απο βλάβες και έλλειψη συντηρήσεως σκάφη, εξαντλημένα πληρώματα,  ενώ η Δύση στέλνει Σλοβένους, Ρουμάνους και Γερμανούς συνοριοφύλακες που εργάζονται ωρες γραφείου στο Αγαίο… Οι Φινλανδοί και οι Λιθουανοί που ήλθαν με ελικόπτερα εχουν μια …φοβία με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας του Νταλαμάν και μόλις τους διατάξει ο Μεχμετζίκ υπηρεσίας αποσύρονται απο τον «Τουρκικό εναέριο χώρο» στο… Φαρμακονήσι!

Και  για να σοβαρευθούμε, η «πολιτική ηγεσία» κάποια στιγμή θύμωσε και αποφάσισε να δράσει… Ετσι λοιπόν ξεκίνησε με ενα «Τεχνικό διάλογο» για την «ανάσταση» του VTMIS, προυπολογισμού … 600.000 ευρώ! Για Σαρωνικό, Ευβοϊκό, Πατραϊκό, Ιόνιο, εγκαταλελειμμένες εγκαταστάσεις, «σβηστά» μηχανήματα, άγνοια του σχεδιασμού και της φιλοσοφίας του εργου απο τους «μελετητές – συμβούλους»…

Το «έργο» αυτό δεν θα γίνει ποτέ και ορθώς, αφού η κατάσταση στην οποία αφέθη να περιπέσει τo VTMIS καθιστά ασύμφορη κάθε απόπειρα «αναστάσεως» πολλώ δε μάλλον… επεκτάσεως στα «θαλάσσια σύνορα της χώρας σε σχήμα Π η U» οπως αναφέρει ο πομπώδης τίτλος του «έργου».

Θα εχει την ιδια τύχη με την απόπειρα του 2006, οταν μια λανθασμένη αντιγραφή της αρχικής μελέτης του VTMIS Αιγαίου, διανθισμένη με επιστημονικοφανείς πομφόλυγες  κατέληξε απλώς σε ενα «χαρτζηλίκι» 250.000 € σε κάποια μέλη του συμπαθούς «κλάμπ» Συμβούλων – Καθηγητών – Μεταπτυχιακών – Ερευνητών  – Τρωκτικών Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Εδώ αναβαθμιζόμεθα, πάμε για 600.000 ευρώ, διερχόμεθα και περίοδο κρίσεως, δεν υπάρχουν αρκετά εργα «Συμβούλων» !

Μετά λοιπόν αυτή την φοβερή επιτυχία, (που ευρίσκεται ακόμη στο στάδιο υποβολής προσφορών που εληγε την 29/01/18) πιεζόμενη απο τις «ροές» και την ΕΕ που δίνει  λεφτά αλλά θέλει πλέον  αποτελέσματα αποφάσισαν να προχωρήσουν στην σύσταση «Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτηρήσεως» προυπολογισμού 60 εκ. € χρηματοδοτούμενο απο το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της ΕΕ.

Δεν πρόκειται πλέον για VTMIS – VTS, δηλαδή για ασφάλεια ναυσιπλοίας αλλά για καθαρόαιμο Σύστημα Θαλάσσιας Επιγνώσεως Καταστάσεως, για ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ με εμφαση στον «αστυνομικό» χαρακτήρα.

Προκηρύσσεται  «Τεχνικός Διάλογος» ΕΣΟΘΕ που ανακοινώνεται 02/11/2016. Η πιάτσα «πεινά» για έργα και εμφανίζεται να ενδιαφέρεται ο «κάθε πικραμμένος»… Αναγκαίες οι διευκρινήσεις, ανακοινώνεται η διαδικασία διευκρινήσεων 16/12/2016… Παρατείνεται ο «Τεχνικός Διάλογος» εως την 03/02/2017… Οι «ροές» πιέζουν! Στις νησίδες και τα νησιά γίνεται πάρτυ οπου συμμετέχει και η Τουρκική Ακτοφυλακή…

Κόσμος  πάει κι’ έρχεται στην Ακτή Βασιλειάδη, απο σοβαρούς Έλληνες και ξένους εως «εταιρείες φαντάσματα» επιπέδου τοποθετήσεως καμερών και συναγερμών σε αποθήκες στον Ασπρόπυργο… Ευτυχώς υπάρχουν και οι σοβαροί που είπαμε και στην δημοσίευση των αποτελεσμάτων του «Τεχνικού Διαλόγου» την 18/05/2017 βλέπομε εταιρείες – εγγύηση ελληνικές και ξένες αλλά και νεφελώδεις «μελετητές», «ερευνητές» και “system integrators”… Ακούσαμε μέχρι και για δέσμια αερόστατα  επιτηρήσεως…

Η ουσία του «Τεχνικού Διαλόγου» και οι τελικές απαντήσεις που διαμόρφωσαν τις προδιαγραφές είναι εμπιστευτικά και έτσι δεν θα σας κουράσουμε… Θα πούμε μόνον ότι η προκύπτουσα απαίτηση για το ΕΣΟΘΕ ούτε «ολοκληρωμένη» είναι, ούτε state of the art είναι, λανθασμένες επιλογές θέσεων έχουν γίνει, τεχνολογίες αγνοούνται, ασάφειες υπάρχουν, γενικώς το «σύστημα» πάσχει…

ΟΜΩΣ, έχει ένα τεράστιο όφελος:

Αναβαθμίζει, εκσυγχρονίζει υφιστάμενα δίκτυα και κυρίως μπορεί να αναβαθμίσει δραματικά το C3 (Command, Control, Communications) του ΕΝΙΑΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΕΠΙΓΝΩΣΕΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ που απαρτίζουν και υλοποιούν το ΠΝ και η ΕΛΑΚΤ – ΛΣ σε συνδυασμό με άλλο εξελισσόμενο έργο.

Από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων και μετά υπάρχει «σιγή ασυρμάτου» για τον διαγωνισμό, με όριο χρηματοδοτήσεως το 2020, με τα γνωστά τεκταινόμενα στο Αιγαίο, με τις «ροές» να αυξομειώνονται κατά την κρίση των γειτόνων και τις επιχειρήσεις Δύσεως και Ανατολής στην Μέση Ανατολή και την Βόρειο Αφρική.

>Επειδή λοιπόν παραμονεύει ΠΑΝΤΑ η «αόρατος χειρ»…

>Επειδή η Ανάσταση αφορά μόνον στον Λάζαρο και Στον Ιησού Χριστό και ποτέ στα VTMIS

>Επειδή κάτι ακούσαμε για μεταφορά του κονδυλίου και άρα και της προκηρύξεως – υλοποιήσεως του έργου του ΕΣΟΘΕ σε ΑΛΛΟ συνεμπλεκόμενο στα Σύνορα Υπουργείο στερούμενο όμως Ναυτοσύνης και θαλασσίων μέσων…

>Επειδή επείγει η αναβάθμιση που αναφέραμε παραπάνω…

Ας προσγειωθούν οι κύριοι του αλλου Υπουργείου στους πρόποδες του Υμηττού και ας ασχοληθούν με τη… χερσαία επιτήρηση που πάσχει σοβαρότατα, με τα «δικά τους» διάτρητα χερσαία Σύνορα και ας παρέμβει ο πολυπράγμων Υπουργός του τρίτου ενδιαφερομένου Υπουργείου να καταστήσει σαφές ότι το έργο αφορά στην Εθνική Ασφάλεια…

Με όλα τα προβλήματα του, το έργο είναι αναγκαίο, είναι μια «βάση», μια κρίσιμη υποδομή που μπορεί πάντα να συμπληρωθεί – ολοκληρωθεί με αισθητήρες gap fillers στα «κενά» σημεία ΗΟ και ΗΜ καλύψεως, να αναβαθμίσει τα ραντάρ με «kit» SAR / ISAR , να εντάξει νέες αυτοματοποιημένες διαδικασίες ταυτοποιήσεως και συναγερμών κ.λπ. Προϋπόθεση είναι να υπάρξει η υποδομή που προαναφέραμε!

Ακόμη και το Τόγκο στην Δυτική Αφρική με ακτογραμμή …56 χλμ. (οσο το μήκος του θαλασσίου μετώπου από τον Πειραιά στο Σούνιο!) έχει εγκαταστήσει Σύστημα Θαλασίας Επιτηρήσεως με ραντάρ, κάμερες, AIS και Κέντρο Ελέγχου!

Βγάλτε κύριοι τον διαγωνισμό, αρκετά τον «κλωσσήσατε», ένα τέτοιο έργο έχει ορίζοντα υλοποιήσεως και επιχειρησιακής αξιοποιήσεως  τουλάχιστον τριετίας, τα χρήματα της EUROSUR θα χαθούν για αλλη μια φορά και οι απειλές δεν κινούνται με τους ρυθμούς σας. Εξελίσσονται, προσαρμόζονται και αυξάνονται. Διαφορετικά θα επανέλθουμε λιγότερο… αφηρημένα.

Γράφει ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ


01/05/2018  


ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ


Τουρκικό σκάφος μετανάστες παραλία Μολυβωτής,εφημερίδα ''Χρόνος'


Μετανάστες παραλία Μολυβωτής Ροδόπης

1.
 Τουρκικό σκάφος αποβίβασε δεκάδες πρόσφυγες 
στις ακτές της Ροδόπης (vid.)

Μια νέα  θαλάσσια δίοδο μεταφοράς προσφύγων και παράνομων μεταναστών στην Ελλάδα ανακάλυψαν οι Τούρκοι διακινητές, αφού σύμφωνα με την εφημερίδα Χρόνος της Κομοτηνής, σκάφος με τουρκική σημαία  διέσχισε σχεδόν όλο το Θρακικό πέλαγος και κατέπλευσε στην παραλία της Μολυβωτής στο νομό Ροδόπης, μεταφέροντας 53 μετανάστες, άνδρες, γυναίκες και μικρά παιδιά.

Το σκάφος ξεκίνησε στις 03.00 σήμερα 3 Μαίου από τα παράλια της Τουρκίας και οι επιβάτες του είχαν νωρίτερα παραληφθεί από την πόλη Ακσαράι στην περιοχή της Καππαδοκίας στην κεντρική Τουρκία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα οι μετανάστες κατέβαλαν στους Τούρκους διακινητές για να τους μεταφερθούν στην Ελλάδα 5.500 δολάρια για κάθε ενήλικα και 2.500 δολάρια για κάθε παιδί.

Οι επιβάτες του σκάφους που εντοπίστηκαν στις 10.00 το πρωί από Αστυνομικούς και Λιμενικούς να περπατούν σε χωράφια στην Μολυβωτή, προέρχονται από το Ιράκ και την Συρία, και επιθυμούν να παραμείνουν στην Ελλάδα και να μην επιστρέψουν στην Τουρκία.

Οι 53 πρόσφυγες, που είναι καλά στην υγεία τους, έχουν ήδη μεταφερθεί από το Λιμενικό Σώμα σε ασφαλή χώρο στο Πόρτο Λάγος, όπου θα παραμείνουν μέχρι να αποφασιστεί το που θα μεταφερθούν.

Το παραπάνω περιστατικό ξαναφέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα της ελλιπούς επιτήρησης των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας, λόγω των συνεχόμενων αναβολών από το Υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα των σχετικών διαγωνισμών απόκτησης των αναγκαίων μέσων που απαιτούνται για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου φύλαξης των θαλασσίων συνόρων της χώρας.

Σημειώνεται ότι η παραλία της Μολυβωτής βρίσκεται σε απόσταση 45 μιλίων από το πλησιέστερο τουρκικό λιμάνι που σημαίνει ότι το τουρκικό σκάφος έπλεε όλη την νύκτα και το πρωί παράλληλα με τις ακτές της Θράκης από την θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης μέχρι την παραθαλάσσια περιοχή της Κομοτηνής χωρίς να εντοπιστεί…


Πριν από λίγες ημέρες το DP είχε δημοσιεύσει σχετικό άρθρο για την αδυναμία των κρατικών Αρχών να επιτηρούν τα θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Δυστυχώς  για την Ελλάδα, τα γεγονότα τρέχουν με απίστευτη ταχύτητα ενώ η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση επιλέγει είτε να αγνοεί τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσει, είτε δεν έχει την επάρκεια για να ανταποκριθεί στις συνεχώς μεταβαλλόμενος συνθήκες ασφάλειας που επικρατούν στο Αιγαίο.

http://www.defence-point.gr/news/tourkiko-skafos-choris-enochlisi-apovivase-stis-aktes-tis-rodopis-dekades-prosfyges


03/05/2018  


2.
α drones που παραβιάζουν πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα 
και ιδού το γιατί.

Η Τουρκία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο μιας πρωτοείσακτης απειλής. Τα μη επανδρωμένα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη, γνωστά σαν drones. Τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολλά.

Παρά την ύπαρξη του κανονισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα drones (ΦΕΚ 3152/Β/30.9.2016 που ισχύει από την 1 Ιανουαρίου 2017) και προσφάτων αναλόγων Ευρωπαϊκών Οδηγιών, αρκετά θέματα γύρω από αυτά, δεν είναι πλήρως νομικά νομοθετημένα και οριοθετημένα, αλλά η αντιμετώπισή τους προκύπτει από τη διεθνή νομική πρακτική και τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.

Το φαινόμενο – απειλή πρέπει να οριοθετηθεί εν τη γενέσει του, τώρα στην αρχή. Εάν γίνει κατεστημένο, status quo, συνήθης πρακτική, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμα. Όπως τώρα γίνεται με τις αεροπορικές παραβάσεις και παραβιάσεις. Δηλαδή έχουν περιπέσει σε μια κατάσταση που οπωσδήποτε ανεχόμαστε και εν τοις πράγμασι «αποδεχόμαστε».

Η αναγνώριση και αναχαίτιση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από επανδρωμένα δικά μας είναι μια ανεπίτρεπτη τακτικά μέθοδος που προσκρούει σε σοβαρές δεοντολογικές αρχές και ασύμβατη χρησιμοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δημιουργείται μια ασύμφορη – ασύμβατη σχέση όσον αφορά την αμοιβαιότητα: Μέσων, κόστους, διακυβεύματος, απασχολήσεως-καταπονήσεως μέσων και προσωπικού, αύξηση επικινδυνότητας, υποβάθμιση και υποτίμηση του διακυβεύματος, δημιουργίας μιας φτηνής απειρίας απειλών.

Χρειάζεται λοιπόν μία άμεση και στοιχειοθετημένη αντίδραση αποτροπής, αντιμετωπίσεως και εξαλείψεως της απειλής. Οριοθέτηση νομικού καθεστώτος. «Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» για διεθνολόγους, για νομικούς διεθνούς δικαίου, για ασχολούμενους με διεθνείς σχέσεις και διπλωμάτες.

Απαιτείται τώρα να συγκροτηθεί ένα σκεπτικό νομικής υποστήριξης του θέματος. Καταθέτουμε κάποιες σκέψεις-προβληματισμούς:

>Να μην ονομάζονται αεροσκάφη μη επανδρωμένα, διότι τα αεροσκάφη υπόκεινται και αντιμετωπίζονται με συγκεκριμένη διεθνή νομοθεσία.

>Να μην ονομάζονται drones. Η νομική αντιμετώπιση των drones δεν έχει σχηματοποιηθεί, δεν έχει μορφοποιηθεί, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, αφήνοντας πολλά κενά για τη χρησιμοποίηση και αντιμετώπισή τους.

>Τα αεροσκάφη αυτά έχουν χαρακτηριστικά και προσομοιάζουν:

– με τηλεκατευθυνόμενες βλητικά συστήματα, όπως πύραυλοι κ.λπ. και

– με αγνώστου ταυτότητος ιπτάμενα αντικείμενα (ΑΤΙΑ). Και μάλιστα χωρίς να επιβαίνουν υπεύθυνοι κυβερνήτες, που να έχουν την ευθύνη πλοήγησης, συνεννόησης και επικοινωνίας.

>Ως εκ τούτου πρέπει να χαρακτηρίζονται σαν επικίνδυνα για την αεροπλοΐα και αγνώστου βαθμού (αλλά οπωσδήποτε υψηλής) επικινδυνότητας για εναέρια – θαλάσσια μέσα αλλά και επίγεια σημεία και περιοχές, όπως και ατόμων, συνόλων (επιβάτες αεροσκαφών και πλοίων), πληθυσμών και εγκαταστάσεων.

Τελική κατάταξη βλητικών συσκευών

Ως εκ τούτου, πρέπει να κατατάσσονται και να θεωρούνται αγνώστου ταυτότητος αντικείμενα (ΑΤΙΑ) με άγνωστο προορισμό και σκοπό πτήσεως με σοβαρό ενδεχόμενο να φέρουν – μεταφέρουν ικανή ποσότητα εκρηκτικών γεμισμάτων και να προκαλέσουν μεγάλης εκτάσεως επικίνδυνα αποτελέσματα. Ως εκ τούτου πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα.

Ακόμη πρέπει να θεωρούνται αγνώστου εθνικότητος διότι τα διακριτικά που ενδεχομένως να φέρονται επ’ αυτών δεν επαληθεύονται από τη φυσική επικοινωνία με επιβαίνοντα κυβερνήτη και ως εκ τούτου αμφισβητούνται διότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιούνται παραπλανητικά (προβοκάτσια) από τρίτο μέρος ή ενδιαφερόμενο (π.χ. Γκιουλενιστές).

Η Ελλάδα σαν αποκλειστικά υπεύθυνο κράτος για το FIR Αθηνών, έχει νομική υποχρέωση να εξασφαλίζει ασφαλείς αερομεταφορές και εξ αυτού είναι υποχρεωμένη και εξουσιοδοτημένη να τα καταρρίπτει. Αλλά και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, που εφαρμόζεται σήμερα και είναι αποδεκτή και επιβεβλημένη, για την αντιμετώπιση απειλών διεθνούς τρομοκρατίας.

Ακόμη, ειδικά αυτή την εποχή, και σε μια περιοχή που κινούνται ναυτικές και αεροπορικές πολεμικές μονάδες πολλών ξένων κρατών, όπως και επιβατηγά αεροσκάφη, θαλαμηγοί, κρουαζιερόπλοια, πλοία νησιωτικών συγκοινωνιών, κάτοικοι, αλλά και ομάδες τουριστών, για την ασφάλεια των οποίων στην Ελληνική επικράτεια υπεύθυνο είναι αποκλειστικά το Ελληνικό κράτος.

Κλιμάκωση ενεργειών

>Να γίνει διπλωματική διακοίνωση-διάβημα-ενημέρωση προς γειτονικά κράτη (ενδεικτικά, Βουλγαρία, Τουρκία, Κύπρος, Αίγυπτος), ότι η πτήση droneς, θεωρείται πτήση αγνώστου ταυτότητος και σκοπού ιπτάμενο αντικείμενο και θα καταρρίπτεται άμεσα.

>Πρέπει να καταρριφθεί Σύντομα και Νωρίς το πρώτο.

>Και να είμαστε έτοιμη για κατάρριψη και του δευτέρου,

Σημείωση: Θα ήταν καλό να βληθεί με γενική κατεύθυνση Ανατολή – Δύση και ενώ να έχει κατεύθυνση κινήσεως δυτική ή από ΝΝδυτική έως ΒΒδυτική και η πτώση του να γίνει, ή δυνατόν εντός χωρικών μας υδάτων.

Με ετοιμότητα άμεσου ελέγχου της περιοχής από ελληνικά μέσα έρευνας – διάσωσης – ανάσυρσης. Η ανάσυρση ή μη να γίνει κατόπιν αξιολογήσεως και εκτιμήσεως του ζητουμένου διπλωματικού αποτελέσματος και συγκυρίας.

Προτεινομένη τεχνική καταρρίψεως

Να προηγηθεί διάλογος πιλότου ή χειριστού Α/Α, με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του τύπου: «Άγνωστη πολεμική μηχανή, χωρίς υπεύθυνο κυβερνήτη, με ανεπιβεβαίωτα διακριτικά, άγνωστο προορισμό και σκοπό πτήσεως, δυναμένη να αποτελεί επικίνδυνο οπλικό σύστημα, παραβίασε το FIR Αθηνών, εκτελεί επικίνδυνους, άσκοπους ελιγμούς (κατά περίπτωση) ή έχει επικίνδυνη πορεία, αποτελεί επικίνδυνη απειλή για Α/Φ αεροπλοΐας, πλέοντα πολεμικά σκάφη Ελληνικά και Ξένων κρατών, για επιβατικά σκάφη και για κατοικημένες περιοχές».

>Καμία σκέψη-αξιολόγηση οικονομικού κόστους του μέσου καταρρίψεως. Δηλαδή σύγκριση του κόστους στόχου και όπλου. Η κατάρριψη πρέπει να γίνει έναντι οποιουδήποτε οικονομικού κόστους, που θα εξασφαλίζει βέβαιο αποτέλεσμα.

>Να εκτιμηθεί και αξιολογηθεί τι είναι προτιμότερο, η βολή να γίνει με κεντρική εντολή ή βολή κατά την απόφαση μεμονωμένου χειριστού.

>Προτιμότερο είναι η κατάρριψη να γίνει από πιλότο και όχι από Α/Α. :

-Η αίσθηση ότι η Πολεμική Αεροπορία βάλλει και καταρρίπτει, είναι ηχηρότατο μήνυμα, διπλωματικό, στρατιωτικό, πολιτικό, κυριαρχικό.

-Η αίσθηση βολής και κατάρριψης από ελληνικό αεροσκάφος έχει ισχυρότατο συμβολισμό.

-Αποτελεί εκτόνωση συσσωρευμένης αδικίας για τους πιλότους. Αποτελεί Δικαίωση.

-Είναι μια καλή εκπαίδευση των πιλότων μας κατά ανέξοδων ιπταμένων στόχων.

-Δημιουργία ενός κινήτρου στους πιλότους μας. Μια νέα γενιά αεροπόρων που θα μετρούν καταρρίψεις.

-Η βολή κατά ιπταμένων στόχων αποτελεί έντονη κυριαρχική πράξη

-Η βολή κατά των εχθρικών σημάτων και συμβόλων αποτελεί κατεξοχήν πράξη υψηλού συμβολισμού.

Διπλωμάτες, διεθνολόγοι, νομικοί διεθνούς δικαίου και διεθνών σχέσεων, σας θέλουμε ΤΩΡΑ! Πιλότους σε ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ 2 λεπτών, έχουμε. Καταρρίψτε το ΤΩΡΑ… 

  Ευάγγελος Αθανασιάδης,
Συνταγματάρχης ε.α.


01/05/2018