Επίδειξη ισχύος κάνει η Τουρκία με τη «Γαλάζια Πατρίδα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:
 Αυτά είναι τα ΜΟΕ που συμφώνησαν Αποστολάκης- Ακάρ
 για τη συνδιαχείριση του Αιγαίου.

 Στον υπέρτιτλο γράφει: "Μη φοβάσαι Έλληνα, είναι μόνο μια άσκηση" ...



 Επίδειξη ισχύος κάνει η Τουρκία
 με τη «Γαλάζια Πατρίδα».

Επιχείρηση επίδειξης δύναμης έχει αποφασίσει να κάνει η Τουρκία, μέσω και της άσκησης «Γαλάζια Πατρίδα», της μεγαλύτερης στρατιωτικής άσκησης που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η χώρα, όπως υποστηρίζουν τα ΜΜΕ που την προπαγανδίζουν. Φιλοκυβερνητικές εφημερίδες και φυσικά το κρατικό πρακτορείο Anadolu έχουν επιδοθεί εδώ και μέρες σε εκστρατεία διαφήμισης της συγκεκριμένης άσκησης, η οποία θα ξεκινήσει στις 27 Φεβρουαρίου, χαρακτηρίζοντας την μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις ως πρόβα πολέμου, αλλά και σαφές μήνυμα προς την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ.

Τα δημοσιεύματα δεν περιορίζονται μόνο στις εκδόσεις ιστοσελίδων στην τουρκική γλώσσα, αλλά μεταφράζονται και στα αγγλόφωνα site τους.

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ενόψει και των αυτοδιοικητικών εκλογών, των οποίων την εκστρατεία έχει αναλάβει προσωπικά, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο τους υποψήφιους, θέλει να στείλει μήνυμα στο εσωτερικό της χώρας – πρωτίστως – για την αποτρεπτική ισχύ της Τουρκίας, η οποία συνεχίζει τους εξοπλισμούς με αμείωτο ρυθμό. Ενα μήνυμα με αποδέκτες και στο εξωτερικό καθώς ενισχύει το δόγμα απέναντι σε Αθήνα, Λευκωσία, Τελ Αβίβ, αλλά τις εταιρείς που δραστηριοποιούνται στην κυπριακή ΑΟΖ, ότι η χώρα δεν πρόκειται να δεχθεί «τετελεσμένα» στην περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου «απεμπολώντας τα δικαιώματα της, όπως ισχυρίζονται σε δηλώσεις τους αξιωματούχοι της Αγκυρας με κάθε ευκαιρία.

Η αερο – ναυτική άσκηση, «Γαλάζια Πατρίδα», η οποία θα ξεκινήσει στις 27 Φεβρουαρίου και αρχικά ήταν προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στις 3 Μαρτίου, ωστόσο τα τουρκικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι θα παραταθεί για πέντε ακόμα ημέρες, κάτι που θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε ως προσπάθεια ώστε να δοθεί ένα ισχυρότερο μήνυμα ικανότητας και αποφασιστικότητας των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, προς κάθε κατεύθυνση, χαρακτηρίζεται ως μία από τις μεγαλύτερες ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα, ενώ παράλληλα θα διεξάγεται ακόμα μία άσκηση στην ξηρά.

Όπως μεταδίδει το τουρκικό κρατικό πρακτορείο Anadolu : «Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ετοιμάζονται για μία επίδειξη ισχύος σε ξηρά, αέρα και θάλασσα με δύο μεγάλες ασκήσεις, μία εκ των οποίων είναι ήδη σε εξέλιξη. Παράλληλα με την χειμερινή άσκηση ‘Ενιαία, Κοινή Άσκηση Χειμώνας-2019’, στην οποία συμμετέχουν δυνάμεις του στρατού, της θάλασσας και της αεροπορίας, θα πραγματοποιηθεί την ίδια περίοδο στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο και η άσκηση Γαλάζια Πατρίδα. Δύο ασκήσεις που θα έχουν ιδιαίτερη σπουδαιότητα».

Στην άσκηση που διεξάγεται αυτή τη στιγμή και θα συνεχιστεί παράλληλα την ίδια περίοδο με τη ‘Γαλάζια Πατρίδα’ παίρνουν μέρος 8 χώρες, ανάμεσά τους το Αζερμπαϊτζάν, η Βοσνία Ερζεγοβίνη, το Κατάρ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία, όπως αναφέρει το κυπριακό sigmalive.com.

Την άσκηση οργανώνει το 9ο Σώμα Στρατού αλλά συμμετέχουν σε αυτή ελικόπτερα, μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μαχητικά και μονάδες χημικού, βιολογικού και ραδιενεργού, πυρηνικού πολέμου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη χειμερινή άσκηση της Τουρκίας, η οποία στόχο έχει να δοκιμάσει τις αντοχές του στρατού της σε εξαιρετικά παγωμένες συνθήκες.

Αντίστοιχα η «Γαλάζια Πατρίδα», θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόβα του πολεμικού ναυτικού στις θάλασσες, όπως υποστηρίζει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ναυτική άσκηση στην ιστορία της Τουρκικής Δημοκρατίας», αναφέρει χαρακτηριστικά το Anadolu. Θα συμμετέχουν εκτός από πλοία, ομάδες κομάντος SAT και SAS, χερσαίες δυνάμεις και η τουρκική ακτοφυλακή. Στην άσκηση θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά νέα όπλα και συστήματα και θα αποτελεί στην κυριολεξία μία «πρόβα πολέμου», κατά το  Anadolu.

Να σημειωθεί ότι τουρκικά ΜΜΕ όπως η Yeni Safak και η Aksam έχουν χαρακτηρίζει την «Γαλάζια Πατρίδα» ως ένα σαφές μήνυμα σε Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ, με τις επαφές τόσο του Αλέξη Τσίπρα με τον Ρ. Ερντογάν όσο και του Ευ. Αποστολάκη με τον Χουλουσί Ακάρ να μην δείχνουν να έχουν κάποιο αποτέλεσμα προκειμένου να μπει τέλος στις προκλήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι σε παλαιότερο δημοσίευμα της η Yeni Safak, παρουσίαζε την συγκεκριμένη άσκηση ως έναν μέσο με το οποίο «οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα ενισχύσουν την κυριαρχία τους στην 462 τετραγωνικών χιλιομέτρων θάλασσα και θα απευθύνει μία σαφή προειδοποίηση σε όσους προετοιμάζουν χάρτες εισβολής».

Η Yeni Safak σε νέο της δημοσίευμα στις 13 Φεβρουαρίου, στην αγγλόφωνη ιστοσελίδα της «υπενθυμίζει» σε Ελλάδα και Κύπρο, την «Γαλάζια Πατρίδα» (Mavi Vatan), ακριβώς τη μέρα που ο Έλληνας Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης συναντούσε τον Τούρκο ομόλογό του Χουλουσί Ακάρ….

Και στο αγγλόφωνο δημοσίευμα τονίζεται ότι θα είναι «τα μαζικότερα και μεγαλύτερα ναυτικά στρατιωτικά γυμνάσια στην σύγχρονη ιστορία της Τουρκίας». Οι στρατιωτικές ασκήσεις με το όνομα “Γαλάζια Πατρίδα” έχουν καθορισθεί από τις 27 Φεβρουαρίου μέχρι τις 8 Μαρτίου και οι οποίες θα λάβουν χώρα την ίδια στιγμή στη Μαύρη Θάλασσα, το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Και η Γενί Σαφσάκ κάνει αναφορά στα νέα όπλα και συστήματα που έχουν ενσωματωθεί στις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και τα οποία θα αποκαλυφθούν και θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά, με στόχο «τη βελτιστοποίηση και ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ των διαφόρων στρατιωτικών διοικήσεων και αφετέρου την αύξηση και ενίσχυση του βαθμού επιχειρησιακής ετοιμότητας των στρατιωτικών δυνάμεων που θα λάβουν μέρος στις ασκήσεις».

14 Φεβρουαρίου 2019 


               ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ            




 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτά είναι τα ΜΟΕ 
που συμφώνησαν Αποστολάκης- Ακάρ
 για τη συνδιαχείριση του Αιγαίου.

Οι υπουργοί Άμυνας Ελλάδας και Τουρκίας κατά την χθεσινή συνάντηση τους συμφώνησαν στην ανάγκη δημιουργίας Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, μέσω τεχνικών επιτροπών εργασίας που θα συσταθούν, ύστερα και από την συμφωνία Τσίπρα -Ερντογάν στην Άγκυρα. Για την εξέλιξη αυτή είχε λεπτομερώς προϊδεάσει ο ΥΕΘΑ κ. Αποστολάκης πριν λίγες ημέρες στα Χανιά, δηλώνοντας ότι «πρέπει να ξανανοίξει ο δίαυλος επικοινωνίας με την Τουρκία για να μειωθεί η ένταση στο Αιγαίο και για να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα με άγνωστες συνέπειες».

Δια του τρόπου αυτού η κυβέρνηση απέκλεισε εκ των προτέρων τον μοναδικό αποτελεσματικό τρόπο μείωσης της έντασης στο Αιγαίο που είναι η καταγγελία της Τουρκίας στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς και στο ΝΑΤΟ, (η ευκαιρία στο ΝΑΤΟ χάθηκε πριν λίγες μέρες με την άνευ προϋποθέσεων ένταξη των Σκοπίων στη Συμμαχία).

Αυτή την στιγμή, η Τουρκία με την απόλυτη στήριξη του ΝΑΤΟ τείνει να μετατρέψει το Αν. Αιγαίο σε τουρκική ιδιοκτησία. Ο «δίαυλος επικοινωνίας» που ευαγγελίζεται ο ΥΕΘΑ αποτελεί σαφή παραχώρηση και αφορά αποκλειστικά στην Πολεμική Αεροπορία, (αποφυγή ατυχήματος μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών λόγω αναχαιτίσεων) και ενδεχομένως στο Πολεμικό Ναυτικό και το ΥΕΝ (αποφυγή ατυχήματος μεταξύ πλοίων).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζουν στο pronews βαθείς γνώστες του θέματος, για την Πολεμική Αεροπορία υπάρχουν δύο δίαυλοι επικοινωνίας:

Α. Δίαυλος CROSS - TEL μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Εσκί Σεχίρ 
στην Τουρκία.

Ο δίαυλος αυτός εφαρμόζεται μόνον στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και για συγκεκριμένη περιοχή ελέγχου. Για να υπάρξει ενημέρωση πτήσεων μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Τουρκίας θα πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε συγκεκριμένη και καθορισμένη περιοχή αεροπορικού ελέγχου ενός εκάστου (AIR POLICING AREA- APA).

 Διαφορετικά θα προκύψει συνδιαχείριση της περιοχής!

Η Ελλάδα αυτή την στιγμή πληρώνει τις αμαρτίες της από το παρελθόν. Το 1992 στην τότε Σύνοδο Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα δέχθηκε να γίνουν πρώτα τα αεροπορικά στρατηγεία Ελλάδας και Τουρκίας και ΜΕΤΑ να καθοριστεί η περιοχή ευθύνης του κάθε Στρατηγείου, η οποία μέχρι το 1992 ήταν το FIR Αθηνών για την Ελλάδα (περιοχή early warning 41) και το FIR Κωνσταντινούπολης για την Τουρκία. Η περιοχή ευθύνης, μετά την αποδοχή ίδρυσης του Στρατηγείου Λάρισας, καταργήθηκε στο πλαίσιο της Νέας Δομής του ΝΑΤΟ.

«Φυσικά» από το 1992 μέχρι και σήμερα δεν έχει καθοριστεί και συμφωνηθεί συγκεκριμένη περιοχή για το κάθε αεροπορικό στρατηγείο Ελλάδας και Τουρκίας. Με αποτέλεσμα το Αιγαίο να είναι ένα ξέφραγο αμπέλι στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

«Φυσικά» και πάλι από το 1992 όταν καταργήθηκε η περιοχή ευθύνης του Στρατηγείου της Λάρισας που ήταν το FIR Αθηνών μέχρι και σήμερα, η Τουρκία για να συμφωνήσει στη νέα περιοχή, ζητά να έχει τον έλεγχο μέχρι τη μέση του Αιγαίου.

Το 2002, επί κυβέρνησης Σημίτη, η Τουρκία, με μόνιμο υποστηρικτή και αρωγό της το ΝΑΤΟ προσπάθησαν να πείσουν το ΥΕΘΑ να αποδεχθεί ως περιοχή αεροπορικού ελέγχου της Τουρκίας (ΑΡΑ) μέχρι το μέσο του Αιγαίου, όπως φαίνεται στην χάρτη του pronews παρακάτω.



Είχε προηγηθεί το 2001 ο τουρκικός νόμος 24611/2001 με τον οποίο η Άγκυρα όρισε το μισό Αιγαίο, εντός του FIR Αθηνών ως περιοχή της Άγκυρας για σκοπούς θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης (SAR), τον οποίο και κατοχύρωσε στον ΙΜΟ χωρίς η Ελλάδα να κουνήσει το δακτυλάκι της.

Με άλλα λόγια, η περιοχή του τουρκικού νόμου 24611/2001 ταυτίζεται με την περιοχή αεροπορικού ελέγχου (ΑΡΑ) που απαιτεί η Άγκυρα για να μετατρέψει το Αν Αιγαίο σε τουρκική επικράτεια.

Το ΥΕΘΑ το 2002 απέρριψε αυστηρά την πρόταση του ΝΑΤΟ και της Τουρκίας, επισημαίνοντας ότι οποιοδήποτε αεροσκάφος εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς κατάθεση σχεδίου πτήσεως θα αναχαιτίζεται. Παράλληλα το ΥΕΘΑ απέρριψε και τον δίαυλο επικοινωνίας cross- tel μεταξύ των ΑΤΑ Ελλάδας -Τουρκίας, τονίζοντας ότι αυτός μπορεί να λειτουργήσει μόνον μετά από κατάθεση σχεδίων πτήσης στην αποκλειστικά αρμόδια ελληνική ΥΠΑ για το FIR Αθηνών.

Στην περίπτωση κατά την οποία εφαρμοστεί τώρα ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των ΑΤΑ Ελλάδας– Τουρκίας (cross- tel) για μια πλασματική και παραπλανητική μείωση της έντασης και αποφυγή αεροπορικού ατυχήματος στο Αιγαίο, χωρίς προηγουμένως να έχει καθοριστεί το FIR Αθηνών ως περιοχή αεροπορικού ελέγχου του ΑΤΑ Λάρισας και χωρίς ταυτόχρονη κατάθεση σχεδίων πτήσης στην ΥΠΑ Ελλάδας, θα προκληθεί μία εγκληματική καταστροφή στην Ελλάδα.

Και τούτο διότι το FIR Αθηνών διαγράφεται με τη σύμφωνη γνώμη της Ελλάδας λόγω cross- tel, ταυτόχρονα διαγράφονται τα δυτικά σύνορα τα Τουρκίας που είναι 6νμ από τις ακτές και θα φτάσουν μέχρι τη μέση του Αιγαίου, παρασέρνοντας και τα νησιά του Αν. Αιγαίου. 


Με δυο λόγια η Τουρκία θα τα πάρει όλα ή μάλλον θα της τα δώσει η κυβέρνηση.


Ταυτόχρονα όμως τίθεται θέμα αναθεώρησης των Συνθηκών, ενώ η Τουρκία θα έχει αποκλειστικότητα στο στοιχείο του  αιφνιδιασμού- βασικό κριτήριο για την έκβαση επιχειρήσεων. Τέλος τίθεται στα αζήτητα η περιοχή SAR Αθήνας που καθόρισε ο ICAO το 1958 να συμπίπτει με το FIR  Αθηνών για αεροπορικά ατυχήματα


 Β. Ημερήσιο πρόγραμμα τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο (DFS) 
εντός του FIR Αθηνών.

Στην περίπτωση που τα τουρκικά DFS αποστέλλονται από την Τουρκία στο ΓΕΕΘΑ ή στο ΑΤΑ και γίνουν αποδεκτά από την πολιτική ηγεσία θα έχουν ακριβώς τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες, όπως και ο δίαυλος επικοινωνίας cross- tel.

Παρά την αποδοχή τους από την κυβέρνηση Σημίτη το 2000 το ΥΕΘΑ απέρριψε τα τουρκικά DFS διότι η Άγκυρα θέτει στα άχρηστα όλα τα ελληνικά δικαιώματα και συμφέροντα στο σύνολο του Αιγαίου.

Όπως φαίνεται άλλωστε και σε ένα από τα πλείστα τουρκικά DFS που δημοσιεύει το pronews η Τουρκία θα ενημερώνει την Ελλάδα ΜΟΝΟΝ για τον αριθμό των αεροσκαφών που θα πετάξουν, σε ποια ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου -Βόρειο, Κεντρικό Νότιο Αιγαίο- (λαμβάνοντας υπόψη ότι το Β. Αιγαίο φτάνει μέχρι τον Θερμαϊκό, το Κεντρικό Αιγαίο φτάνει μέχρι τη Χαλκίδα και το Βόλο και το Ν. Αιγαίο φτάνει μέχρι τον Αργοσαρωνικό και Λακωνικό κόλπο) και τίποτε άλλο. 



Ούτε σημεία εισόδου και εξόδου στο FIR Αθηνών, ούτε δρομολόγιο πτήσης, ούτε αν είναι οπλισμένα, ούτε αν θα σέβονται την ελληνική κυριαρχία, ούτε την περιοχή SAR  Ελλάδας.

Στην περίπτωση που τα DFS γίνουν αποδεκτά από την Αθήνα ως δίαυλος επικοινωνίας, πράγματι θα υπάρξει μείωση της έντασης στο  Αιγαίο δεδομένου ότι η Τουρκία θα έχει εκπληρώσει όλους τους στόχους της.


Ωστόσο και αυτή η μείωση της έντασης θα διαρκέσει λίγο, διότι μόλις η Τουρκία πιστοποιήσει νομικά όλα αυτά τα στοιχεία, μαζί με τον «αρωγό» και προστάτη» της ΝΑΤΟ θα οδηγήσει την Ελλάδα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για αναθεώρηση των Συνθηκών, με την Ελλάδα σε πολύ δύσκολη θέση.


Η μόνη περίπτωση για να μειωθεί σήμερα η ένταση στο Αιγαίο μέσω DFS είναι να γίνουν αποδεκτές οι προϋποθέσεις που θέτει ο ICAO και πρότεινε το 2001 το ΥΕΘΑ, διότι διασφαλίζουν κατ’ ελάχιστον τα ελληνικά συμφέροντα.

Η Τουρκία οφείλει να αποστέλλει στην Ελλάδα τα εξής στοιχεία:

*Σχέδιο πτήσης στην ΥΠΑ Ελλάδας ή χρόνο εισόδου- εξόδου στο FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης

*Με την είσοδο στο FIR Αθηνών τα τουρκικά αεροσκάφη θα αλλάζουν τον κωδικό IFF (φίλιο αεροσκάφος) και θα θέτουν αυτόν του FIR Αθηνών που έχει ορίσει ο ICAO


*Με την είσοδο στο FIR Αθηνών θα θέτουν την ασύρματη συχνότητα επικοινωνίας του ΑΤΑ Λάρισας και θα τίθενται κάτω από τον έλεγχο και διοίκηση του ΑΤΑ.


*Δεν θα φέρουν οπλισμό ούτε συστήματα αποφυγής βλημάτων ραντάρ CHAFFS  και FLARES


*Μέγιστος αριθμός ταυτόχρονης εισόδου τουρκικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών να είναι 4, προς αποφυγή τυχόν αιφνιδιασμού.


*Δεν θα γίνεται παράκαμψη δρομολογίου εντός του FIR και θα δηλώνεται το είδος – τύπος των συσκευών SAR που φέρουν  τα τουρκικά αεροσκάφη, ώστε να αποδέχεται η Τουρκία ότι για SAR στο FIR Αθηνών αρμοδιότητα έχει μόνον η Ελλάδα.


Στην περίπτωση που η Ελλάδα αποδεχθεί να στέλνει η Τουρκία τα DFS του 2000, τότε η Άγκυρα τα παίρνει όλα και έχει και την πίτα ολάκερη κι τον σκύλο χορτάτο.


Τέλος, τυχόν εφαρμογή του διαύλου επικοινωνίας μεταξύ Πολεμικού Ναυτικού Ελλάδας- Τουρκίας για τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο, θα έχει τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες, δεδομένου ότι το νατοϊκό εγχειρίδιο MC 84-4 που καθόριζε ότι ο Αρχηγός Στόλου του ΠΝ είναι υπεύθυνος για την περιοχή στα όρια του FIR Αθηνών, έχει πλέον καταργηθεί.

  Κύρα Αδάμ

https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ellinotoyrkika/751225_apokleistiko-ayta-einai-ta-moe-poy-symfonisan-apostolakis-akar?fbclid=IwAR28e0R1f7GLF_W1DLxk65L04uRFLkpGttq0N-1UtZHegWguMsACa2phIx8
14/2/2019



Σκίτσο του ΣΤΑΘΗ


   ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ - ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ  


15/2/2019,Σάββας Καλεντερίδης:
''Η μεγάλη παγίδα για τον ελληνισμό''

 '' (...)  Λόγω επικαιρότητας, μετά την συνάντηση Αποστολάκη-Ακάρ, ανατρέξατε στο «Μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ», μετά την υπογραφή του οποίου, το 1988, ο τότε Τούρκος ΥΠΕΞ, επιστρέφοντας στην Άγκυρα, είπε: «Βάλαμε, νομικά, πόδι στο Αιγαίο».
Παρεμπιπτόντως, ο αντιπτέραρχος ε.α. Παναγιώτης Μπαλές, βαθύς γνώστης των νομικών και αμυντικών πτυχών των ελληνοτουρκικών, στο βιβλίο του Παρακαταθήκες Αετών (εκδ. Ινφογνώμων), αναφερόμενος στο προαναφερθέν μνημόνιο, μεταξύ άλλων σημειώνει:
'' 'Όλα τα Σχέδια Αμύνης της χώρας στηρίζονται στην αδιάσπαστη Άμυνα του θαλάσσιου, εναέριου και χερσαίου χώρου του Αιγαίου.
 Αυτά τα Σχέδια έρχεται να ανατρέψει το “Μνημόνιο Γιλμάζ-Παπούλια” με την παραδοχή ότι “η Τουρκία έχει δικαιώματα για στρατιωτικές δραστηριότητες στο Αιγαίο... '' Το ''Μνημόνιο Γιλμάζ-Παπούλια” δεν κατέλυσε μόνον το νομικό καθεστώς του Αιγαίου και διέσπασε το σύστημα αμύνης της χώρας, αλλά εισήγαγε την Τουρκία στο Αιγαίο ως συγκυρίαρχο. Σε αυτό το “μνημόνιο περί της καλής γειτονίας” πάτησε τα επόμενα χρόνια η Τουρκία για να διακηρύξει: α) το 1997 στο ΝΑΤΟ ότι η Λήμνος δεν είναι ελληνική,
β) το 1999 ότι, σύμφωνα με την ΝΟΤΑΜ Α240, τα όρια του FIR Αθηνών είναι πλασματικά και χωρίς νομική βάση, γ) το 2001 με νόμο (24611) ότι το μισό Αιγαίο είναι δική της περιοχή Ερεύνης και Διασώσεως, δ) το 2004, στο πλαίσιο του ICAO, να επιτύχει τον χαρακτηρισμό των νήσων Λήμνου και Χίου ως “αποστρατικοποιημένων νήσων”ε) το 2004 στην Γενική Συνέλευση του ICAO, να μην χρησιμοποιείται το ελικόπτερο Ερεύνης και Διασώσεως της νήσου Λήμνου,  στ) τον Νοέμβριο του 2005 στον Διεθνή Οργανισμό Ερεύνης και Διασώσεως (COSPAS-SARSAT) ότι της ανήκει το ανατολικό Αιγαίο για Έρευνα και Διάσωση, ζ)   (...) "
 ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ  ΕΔΩ: