Το ασύλληπτο γερμανικό σχέδιο για να εξοφληθούν 250 δισ. δάνεια – Το υποχρεωτικό πλεόνασμα φθάνει στο 100% του ελληνικού ΑΕΠ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:
(1) Γάλλοι και Γερμανοί δεν ανάβουν το πράσινο φως για την μείωση των πλεονασμάτων στην Ελλάδα – Υπεκφυγές ακόμη και για μείωση 0,50%.
(2) Ο μύθος του πρωτογενούς πλεονάσματος – Εάν μειωθεί από 3,5% σε 3% ή 2,5% το καθαρό δημοσιονομικό όφελος θα είναι 900 εκατομμύρια με 1,7 δισεκατομμύρια.
 (3) Moody’s: Ποια είναι τα «αγκάθια» για την ελληνική οικονομία.


Σκίτσο Π. ΖΕΡΒΟΥ


Το ασύλληπτο γερμανικό σχέδιο για να εξοφληθούν 250 δισ. δάνεια – Το υποχρεωτικό πλεόνασμα φθάνει στο 100% του ελληνικού ΑΕΠ.

Το ελληνικό χρέος από το 2010 έως και σήμερα επί της ουσίας παραμένει αναλλοίωτο....

Πως μια χώρα μπορεί να υποθηκεύσει την ανάπτυξη της ουσιαστικά ρίχνοντας όλες τις δυνάμεις της στην αντικατάσταση του χρέους με στόχο 250 δισεκ. δάνεια των δανειστών να αντικατασταθούν με ομόλογα ιδιωτών. Η περίπτωση της Ελλάδος είναι πραγματικά πρωτόγνωρη.

Η Ελλάδα έχει 356 δισεκ. χρέος με όρους κεντρικής διοίκησης.
Από αυτό το χρέος 250 δισεκ. είναι των δανειστών πάσης φύσεως και το ερώτημα είναι ότι τα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσει η αποπληρωμή των δανείων αυτών.

Οι ευρωπαίοι δεν δέχονται οποιαδήποτε haircut στα δάνεια, οπότε η Ελλάδα πρέπει να τα αποπληρώσει.Ας πάρουμε μια παραδοχή ότι η Ελλάδα θα έχει ρυθμό ανάπτυξης ετησίως 2% τα επόμενα χρόνια δηλαδή θα αυξάνει τον εθνικό πλούτο κατά 4 δισεκ. ετησίως. Επίσης υποχρεούται να διατηρεί μετά το 2022 πρωτογενή πλεονάσματα 2,2% επί του ΑΕΠ έως το 2060. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από τα πρωτογενή πλεονάσματα θα συγκεντρώσει 170-180 δισεκ. ευρώ τα οποία θα αποπληρώνουν τόκους και κεφάλαιο.

Όμως θα χρειαστεί και εκδόσεις ομολόγων αφενός για να αποπληρώνει δάνεια προς τους δανειστές, να συγκεντρώνει κεφάλαια για ανάπτυξη και χρηματοδότηση προϋπολογισμού και ουσιαστικά να δημιουργεί νέο χρέος μέσω ιδιωτών αντικαθιστώντας τα δάνεια των επίσημων δανειστών π.χ. ESM, EFSF κ.α.
Η Ελλάδα θα χρειαστεί 60 εκδόσεις ομολόγων ή 180 δισεκ. και ταυτόχρονα 170-180 δισεκ. κεφάλαια από πρωτογενή πλεονάσματα.

Πρακτικά όλη η δύναμη πυρός της Ελλάδος τα επόμενα 40 χρόνια θα εξαντλείται στο παλαιό χρέος.

Αυτό ονομάζεται παγίδα θανάτου στην οικονομία.

Οι επιμηκύνσεις και το πάγωμα πληρωμής κεφαλαίων και τόκων δεν φθάνουν... θα έρθει η στιγμή της πληρωμής και η εθνική ελληνική οικονομία θα είναι υποθηκευμένη για πολλά χρόνια.  

Τι διδάσκει το πρόσφατο παρελθόν;

Το ελληνικό χρέος είναι εξυπηρετήσιμο αλλά δεν είναι βιώσιμο.

Μεταξύ 2009 η χρονιά σταθμός για την Ελλάδα όπου αποδείχθηκε ότι παραποιούσε η χώρα τα στατιστικά στοιχεία και εκτοξεύθηκε το δημόσιο χρέος – γενικής κυβέρνησης – στα 300 δισεκ. από 263 δισεκ. το 2008 …και στο σήμερα 2019 όπου το χρέος ανέρχεται στα 356 δισεκ. έχουν συμβεί πολλά αλλά πρακτικά η επίδραση στο χρέος ήταν έως ασήμαντη.

Η Ελλάδα έδωσε μια ιστορικών διαστάσεων μάχη, προχώρησε στο PSI+ που θεωρητικά μείωσε το χρέος 105 δισεκ. αλλά ο συνεχής δανεισμός μέσω των 3 μνημονίων άλλαξαν το προφίλ εισπραξιμότητας όχι βιωσιμότητας.

Εάν ληφθεί υπόψη το χρέος της κεντρικής διοίκησης στα 356 δισεκ. και συγκριθεί με το 2008 – 2009 το συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι η Ελλάδα και οι έλληνες υπέστησαν σοκ αλλά το  χρέος δεν βελτιώθηκε.

Το βασικό ερώτημα είναι μετά το καταστροφικό για τους ομολογιούχους αλλά και απαραίτητο PSI+ καθώς επιβράδυνε την δυναμική αύξησης του δημοσίου χρέους στο 2019 είμαστε χειρότερα από ότι το 2008 ή 2009, γιατί;    

Εάν αναλυθούν μόνο οι αριθμοί το 2009 με 300 δισεκ. ελληνικό χρέος και ΑΕΠ περίπου στα τρέχοντα επίπεδα οδηγήθηκε στο ΔΝΤ, στα μνημόνια και στο χάος.

Το 2019 με χρέος 356 δισεκ. παραπλήσιο ΑΕΠ με το 2009 το χρέος θεωρείται εξυπηρετήσιμο αλλά μη βιώσιμο.

Ποια είναι η πραγματικότητα και κυρίως γιατί ενώ συνέβησαν πολλές διορθωτικές κινήσεις το χρέος σε απόλυτα μεγέθη αυξήθηκε της κεντρικής διοίκησης στα 356 δισεκ.;

Η βασική αιτία της αύξησης του χρέους παρά το σοκ του PSI+ δηλαδή της συμμετοχής των ιδιωτών με haircut 74% στην αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους ήταν ότι η Ελλάδα επί 8 χρόνια είχε αποκλειστεί από τις αγορές οπότε ήταν απαραίτητα τα προγράμματα στήριξης. 

Η Ελλάδα πήρε 130,9 δισεκ. δάνεια από τον EFSF το Ευρωπαϊκό Ταμείο Σταθερότητας.

Πήρε από τον ESM – η μετεξέλιξη του EFSF – 58 δισεκ. δάνεια μαζί με την τελευταία δόση.

Πήρε 52,9 δισεκ. διμερή δάνεια GLF από τα κράτη μέλη της ΕΕ

Πήρε 10,4 δισεκ. δάνεια – τόσα έχουν απομείνει – από το ΔΝΤ.

Ενώ το χρέος μειώθηκε κατά 105 δισεκ. με το PSI+ προστέθηκαν νέα δάνεια οπότε σε απόλυτα μεγέθη μηδένισαν την όποια επίδραση στο χρέος.

Αυτά τα 8 χρόνια εθνικής καταστροφής όμως επιχειρήθηκε να αλλάξει το προφίλ «εξυπηρετησιμότητας» του ελληνικού χρέους.

Με την αύξηση των πρωτογενών πλεονασμάτων, τις επιμηκύνσεις και τις μεταρρυθμίσεις η Ελλάδα μπορεί να εξυπηρετεί το χρέος της αλλά δεν είναι βιώσιμο.

Εάν δεν υπήρχα οι παρεμβάσεις των τελευταίων ετών το ελληνικό χρέος θα ήταν στα 350 δισεκ. αντί 322 δισεκ.

Στην έκθεση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους του ΔΝΤ αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι το ελληνικό χρέος μπορεί να εξυπηρετηθεί αλλά αυτό δεν το καθιστά βιώσιμο.

Με όρους σχέσης χρέους προς ΑΕΠ και εξέλιξη του χρέους η πραγματικότητα είναι ότι η Ελλάδα δεν κέρδισε ούτε 1 ευρώ…βιωσιμότητας όλα αυτά τα χρόνια.

Υποσημείωση

Η εκτίναξη του χρέους της κεντρικής διοίκησης στα 356 δισεκ. θα πρέπει να αποδοθεί στα repos που αυξήθηκαν τους προηγούμενους μήνες και αποτελούν μια μορφή δανεισμού στα 21,9 δισ.

Δομή ελληνικού χρέους Ιούλιος 2019

EFSF 130,9 δισ. ευρώ
Διμερή δάνεια κρατών GLF 52,9 δισ.
ESM 59,8 δισ
ΕΤΕΠ 7,6 δισεκ. ευρώ
ΕΚΤ 8,25 δισεκ.
ANFA 3,3 δισεκ.
Repos 21,9 δισ
Ελληνικά ομόλογα ιδιώτες 45,8 δισεκ.
Κεντρικές τράπεζες πλην ΕΚΤ 2,7 δισ
ΔΝΤ 8,4 δισεκ.
Δάνεια ΤτΕ 1,9 δισεκ.
Έντοκα γραμμάτια 15,2 δισ
Ομόλογα εκτός PSI+ 515 εκατ ευρώ

23/8/2019

         ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ           


Σκίτσο του Κ. Γρηγοριάδη

 1.
Γάλλοι και Γερμανοί δεν ανάβουν το πράσινο φως για την μείωση των πλεονασμάτων στην Ελλάδα – Υπεκφυγές ακόμη και για μείωση 0,50%

Με βάση πληροφορίες οι γάλλοι παρέπεμψαν το θέμα του πλεονάσματος στα Eurogroup και στους υπουργούς οικονομικών της ευρωζώνης τονίζοντας ωστόσο ότι η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους δεν θα πρέπει να διακυβευτεί.

Διακριτικά αρνητικοί είναι οι Γάλλοι και οι Γερμανοί για την μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος της Ελλάδος σύμφωνα με ορισμένες πηγές. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο έλληνας πρωθυπουργός δεν βρήκε πρόσφορο έδαφος απέναντι στον Γάλλο Πρόεδρο Macron. Με βάση πληροφορίες οι γάλλοι παρέπεμψαν το θέμα στα Eurogroup και στους υπουργούς οικονομικών της ευρωζώνης τονίζοντας ωστόσο ότι η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους δεν θα πρέπει να διακυβευτεί. 

 Να σημειωθεί ότι το πρωτογενές πλεόνασμα επιβλήθηκε από τα Eurogroup στην Ελλάδα ώστε να διασφαλιστεί ότι θα πληρωθούν τα 250 δισεκ. δάνεια που έχει λάβει η Ελλάδα. Η Ελλάδα υποχρεούται να επιτυγχάνει πλεόνασμα 3,5% επί του ΑΕΠ για το διάστημα 2018 με 2022 και από το 2023 έως το 2060 θα μειωθεί το υποχρεωτικό ελάχιστο πρωτογενές πλεόνασμα στο 2,2%.

Οι γάλλοι ήταν αρνητικοί και στην πρόταση τμηματική μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος από 3,5% σε 3% το 2020 και 2,5% το 2021.

Με βάση καλά ενημερωμένη πηγή και η Γερμανία δεν θα θέλει να διακινδυνεύσει την βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους οπότε θα παραπέμψει στο μέλλον – ίσως από το 2021 – τυχόν επαναξιολόγησης της μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι δανειστές στο Eurogroup 9 Οκτωβρίου 2019 ή στις 7 Νοεμβρίου 2019 δεν θα αποφασίσουν μείωση πρωτογενούς πλεονάσματος όπως αναμενόταν. 

Οι δανειστές θα μπορούσαν να εξετάσουν μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος τμηματικά – κλιμακωτά και υπό όρους καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα συνδέεται άμεσα με την εξυπηρέτηση του χρέους. Με βάση ορισμένες πηγές θα μπορούσε για το 2021 να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα 0,50% στο 3% από 3,5% και το 2022 να μειωθεί ακόμη 0,50% στο 2,5% από 3%.

Για να μπορέσει η Ελλάδα όμως να πάρει το πράσινο φως που σίγουρα θα είχε ιδιαίτερη σημειολογία θα πρέπει να προσφέρει ισχυρά ανταλλάγματα αφενός γιατί το πρωτογενές πλεόνασμα συνδέεται άμεσα με την εξυπηρέτηση του χρέους αφετέρου δεν θα πρέπει να δοθούν λάθος μηνύματα στις αγορές και λόγω Brexit αλλά και Ιταλίας. 

Με βάση θεσμική πηγή που μίλησε πρόσφατα στο bankingnews η ελληνική κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει πάρει το πράσινο φως.

Η μείωση από 3,5% σε 3% δηλαδή μείωση 0,5% ισοδυναμεί σχεδόν 1 δισεκ. ευρώ όφελος.

Η Ελλάδα για να καταφέρει να πετύχει μείωση πρωτογενούς πλεονάσματος 

1) Μειώνει τις απαιτήσεις της και από 3,5% που είναι το πρωτογενές πλεόνασμα ζητάει 3% αντί 2,5% που αρχικώς ζητούσε. Μείωση 0,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος θα μπορούσε να περάσει πιο εύκολα από τους δανειστές έναντι μείωσης 1%. Σε επόμενη φάση θα μπορούσε να ζητήσει και νέα μείωση 0,50%. 

2) Θα προσφέρει στους δανειστές ένα πλέγμα μεταρρυθμίσεων που θα παρουσιάσει ο πρωθυπουργός τόσο στην ΔΕΘ όσο και στα Eurogroup ο υπουργός οικονομικών. 

3) Θα επικαλεστεί το βασικό επιχείρημα ότι οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά σε σχέση με το παρελθόν οπότε έχει βελτιωθεί προφίλ δανεισμού της Ελλάδος καταλυτικά.  Η απόδοση του 10ετούς ομολόγου στην Ελλάδα βρίσκεται στο 1,95% με ιστορικό χαμηλό 1,90% που σημειώθηκε πρόσφατα.

Τα αντικίνητρα 

 -Τα βασικά αντικίνητρα είναι ότι τέλη Οκτωβρίου θα οριστικοποιηθεί εάν υπάρχει ή όχι deal με την Βρετανία και θα υιοθετηθεί σκληρό Brexit ή κάποια συμφωνία.
Το ζήτημα του Brexit είναι κεφαλαιώδες για την Ευρώπη και τις αγορές. 

-Θα διεξαχθούν εκλογές στην Ιταλία όπου αναμένεται η Lega και ο Μ. Salvini να θριαμβεύσουν. Θα έχουν αποσαφηνιστεί προθέσεις από την πλευρά της ιταλικής ακροδεξιάς όσον αφορά την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική. Βέβαια ειδικά στην Ιταλία όλα τελούν υπό την αίρεση εάν σχηματιστεί κυβέρνηση σοσιαλδημοκρατών και Κινήματος 5 Αστέρων. 

-Θα διεξαχθούν εκλογές στην Αργεντινή επηρεάζοντας τις αναδυόμενες αγορές 

-Θα έχει ήδη κατατεθεί ο προϋπολογισμός 2020 στην Ελλάδα 

-Θα έχουν ξεδιπλωθεί οι στρατηγικές των κεντρικών τραπεζών ΕΚΤ και FED ως προς την ακολουθούμενη πολιτική αλλά οι κίνδυνοι είναι ακόμη ισχυροί στις διεθνείς αγορές.

Πως θα κινηθούν οι δανειστές 

Το αίτημα της Ελλάδος για μείωση πρωτογενών πλεονασμάτων δεν θα εγκριθεί από τους δανειστές αλλά θα συζητηθεί στο Eurogroup του Οκτωβρίου ή του Νοεμβρίου 2019. 
Θεσμική πηγή αναφέρει ότι θα εξεταστεί για πρώτη φορά και ακόμη και εάν δεν εγκριθεί το αίτημα θα είναι απαρχή μια επίσημης διαπραγμάτευσης για να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα. 

http://www.bankingnews.gr/index.php?id=455983
23/08/2019


Σκίτσο του Β.ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ


 2.
Ο μύθος του πρωτογενούς πλεονάσματος – Εάν μειωθεί από 3,5% σε 3% ή 2,5% το καθαρό δημοσιονομικό όφελος θα είναι 900 εκατομμύρια με 1,7 δισεκατομμύρια.

Για το 2019 ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ υπολογίζεται σε 1,9% και για το 2020 το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν θα αυξηθεί στο 2,7% με 2,8%.

Ο έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επιχειρεί να προσελκύσει ξένες επενδύσεις – και ορθώς πράττει – και ταυτόχρονα να πείσει την γερμανίδα Καγκελάριο A. Merkel να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα από 3,5% σε 2,5% ή 3%.

Το πρωτογενές πλεόνασμα δεσμεύει την Ελλάδα έως το 2060 και ισοδυναμεί με το 99% του ΑΕΠ σε αυτό το χρονικό διάστημα ή 210 δισεκ. ευρώ με το σωρευτικό ΑΕΠ να πλησιάζει τα 160 δισεκ. ευρώ.

Το πρωτογενές πλεόνασμα επιβλήθηκε από την Γερμανία στην Ελλάδα με ένα βασικό στρατηγικό στόχο να εξυπηρετηθεί το χρέος της Ελλάδος προς τους δανειστές. 

Η Ελλάδα έχει πάρει 250 δισεκ. δάνεια οπότε τα 210 δισεκ. του πρωτογενούς πλεονάσματος σε παρούσες αξίες για τα 41 χρόνια έως το 2060 διασφαλίζουν ότι το χρέος θα εξυπηρετηθεί. 

Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας έκαναν μια κακή διαπραγμάτευση χωρίς καμία αμφιβολία, για τους δανειστές το πρωτογενές πλεόνασμα είναι η εγγύηση ότι θα πάρουν τα χρήματα τους και ότι τα δάνεια θα αποπληρωθούν. 

Το χρέος συνήθως είναι ανακυκλούμενη πίστωση, στην περίπτωση της Ελλάδος πρέπει να εξοφληθεί και τα δάνεια από τους επίσημους φορείς θα πρέπει να αποπληρωθούν. 

Για τους ευρωπαίους δανειστές – καθώς το ΔΝΤ και η ΕΚΤ θα εξοφληθούν πολύ πιο γρήγορα – πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός που θα εγγυηθεί ότι η Ελλάδα θα αποπληρώνει τα δάνεια.  Αυτός ο μηχανισμός είναι τα πρωτογενή πλεονάσματα. 

Έχει καλλιεργηθεί η λανθασμένη εντύπωση ότι εάν μειωθούν τα πρωτογενή πλεονάσματα από 3,5% του ΑΕΠ που ισχύει από το 2018 έως το 2022 και από το 2023 έως το 2060 στο 2,2% του ΑΕΠ… τότε η Ελλάδα θα αποκτήσει αέρα. Όμως αυτό είναι ένας μύθος.

Υπάρχουν δύο σενάρια.

1) Να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα τμηματικά, το 2020 να μειωθεί στο 3% από 3,5% του ΑΕΠ και το 2021 στο 2,5% από 3% του ΑΕΠ. 

2) Να μειωθεί το 2021 εφάπαξ από 3,5% σε 2,5% και από το 2023 να αναπροσαρμοστεί στο 2,2% του ΑΕΠ. 

Το πρώτο σενάριο είναι πιθανό ωστόσο το όφελος από την ενέργεια αυτή θα είναι μόλις 900 εκατ. ευρώ.Το όφελος στον δημοσιονομικό χώρο θα είναι 900 εκατ ευρώ. Αντιθέτως εάν αυξηθούν οι δημόσιες επενδύσεις 5% επιπλέον το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο. 

Έχει καλλιεργηθεί λοιπόν ένας μύθος ότι η Ελλάδα εάν μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα θα εκτοξευθεί.Αυτό είναι λάθος. 

Αυτό που είναι όμως αληθές είναι ότι μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος θα έχει κάποια μικρή επίδραση στον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ για το 2020. Για το 2019 ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ υπολογίζεται σε 1,9% και για το 2020 το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν θα αυξηθεί στο 2,7% με 2,8%. 

http://www.bankingnews.gr/index.php?id=455908
23/08/2019


Σκίτσο του ΑΡΚΑ

 3.
Moody’s: Ποια είναι τα «αγκάθια»
 για την ελληνική οικονομία.

Την βελτίωση των επιδόσεων στη νομοθέτηση και την εφαρμογή των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων, επισημαίνει ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, σε έκθεσή του για την Ελλάδα, στο πλαίσιο της περιοδικής αναθεώρησης των δεδομένων σειράς χωρών, εν όψει και των ανακοινώσεων σήμερα για την αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας.

Στη σύντομη ανακοίνωση για την Ελλάδα ο Moody’s επισημαίνει ότι το πιστωτικό προφίλ της χώρας (B1) στηρίζεται από την «μέτρια» δυναμική της ανάπτυξης, τα υψηλότερα επίπεδα πλούτου σε σχέση με άλλες χώρες παρόμοιας αξιολόγησης, αλλά και την «αισθητή αβεβαιότητα» για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ανάπτυξης.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές του οίκου η αβεβαιότητα αυτή πηγάζει από τις δυσμενείς δημογραφικές τάσεις, καθώς και τα χαμηλά επίπεδα τόσο των επενδύσεων όσο και των αποταμιεύσεων.

Παράλληλα ο οίκος κάνει λόγο για αδύναμες επιδόσεις στο Κράτος Δικαίου, την κυβερνητική αποτελεσματικότητα και τον έλεγχο της διαφθοράς, όπως αυτά μετρώνται από τους δείκτες Παγκόσμιας Διακυβέρνησης. Ωστόσο η κατάσταση αυτή «εξισορροπείται» από τη βελτίωση των επιδόσεων στη νομοθέτηση και την εφαρμογή των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων, σημειώνει ο Moody’s.

Στα επίμονα αγκάθια για την ελληνική οικονομία, περιλαμβάνονται επίσης οι προκλήσεις του τραπεζικού τομέα, αλλά και το πολύ υψηλό δημόσιο χρέος. Το βάρος του χρέους πάντως περιορίζεται έως έναν βαθμό από τα πολύ χαμηλά επιτόκια και τις μεγάλες ωριμάνσεις, επισημαίνεται στην περιοδική αναθεώρηση.

Υπενθυμίζεται ότι χθες η Citi έκανε λόγο ότι η Moody’s σήμερα θα αναθεωρήσει την αξιολόγησή της για την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας και μια αναβάθμιση του outlook δεν μπορεί να αποκλειστεί.

https://www.mononews.gr/oikonomia/
moodys-pia-ine-ta-agkathia-gia-tin-elliniki-ikonomia

23 Αυγούστου 2019