Βρετανικός Στρατός: περασμένα μεγαλεία και διηγώντας να κλαις.


Βρετανικός Στρατός: περασμένα μεγαλεία 
και διηγώντας να κλαις. 

Σύμφωνα με πύρινο δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «The Guardian», ο βρετανικός Στρατός, μεταξύ άλλων προβλημάτων, μαστίζεται και από σοβαρή υποστελέχωση όλων των μάχιμων μονάδων του, που φτάνει και κάτω από το 40% της επιχειρησιακής τους ικανότητας!

Τα επίσημα στοιχεία που επικαλείται η εφημερίδα καταδεικνύουν ότι ο αριθμός των οπλιτών στο πεζικό μειώνεται σταθερά τα τελευταία πέντε χρόνια με τους νεοσύλλεκτους να προσελκύονται όλο και πιο δύσκολα.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του υπουργείου Άμυνας διαπιστώθηκε έλλειψη προσωπικού της τάξης του 7,6%.

Την ίδια στιγμή, εννέα από τα συνολικά 16 συντάγματα πεζικού επιχειρούν με στελέχη που υπολείπονται κατά 20% των επιχειρησιακών αναγκών. Ακόμη τέσσερα συντάγματα επιχειρούν με προσωπικό τουλάχιστον 25% κάτω των πραγματικών αναγκών. Σε απόλυτους αριθμούς, τον Ιανουάριο του 2019, το έμψυχο δυναμικό αριθμούσε λιγότερο κατά 2.850 άτομα σε σχέση με το 2014.

Αναμενόμενα, η κατάσταση αυτή έχει γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης με την σκιώδη υπουργό Άμυνας του Εργατικού Κόμματος Νία Γκρίφιθ να διαμαρτύρεται ότι «Οι αριθμοί των οπλιτών βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση υπό την παρούσα συντηρητική κυβέρνηση. Σε μία περίοδο, κατά την οποία η χώρα αντιμετωπίζει μία σειρά απειλών, είναι απαράδεκτο οι αριθμοί αυτοί να υποχωρούν κάθε χρόνο».

Ωστόσο, εκπρόσωπος του βρετανικού Στρατού σε δηλώσεις του στην εφημερίδα δήλωσε ότι οι αιτήσεις κατάταξης στον βρετανικό στρατό βρίσκονται σε υψηλό πέντε ετών, καθώς μόνο το 2018-2019 αίτηση υπέβαλαν 77.000 άτομα, κι ότι «ο Στρατός συνεχίζει να τηρεί όλες τις λειτουργικές δεσμεύσεις, προκειμένου να διατηρείται ασφαλής η Βρετανία».

Στην ίδια ή και χειρότερη κατάσταση βρίσκεται κι η βασιλική Αεροπορία, και το βασιλικό Ναυτικό, με τις Ένοπλες Δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου να μην είναι πλέον παρά μία σκιά του εαυτού τους και του ένδοξου παρελθόντος τους…

 Από Nikodimos Pavlidis - Αύγουστος 12, 2019 


           ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ          


Typhoon-take-off

1.
Γιατί η RAF έχει μείνει σκιά του εαυτού της. 

Σε μόλις δώδεκα χρόνια η RAF έχει μείνει με την μικρότερη αριθμητικά δύναμη μαχητικών πρώτης γραμμής στην ιστορία της. Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της βρετανικής Daily Mail Online, σήμερα η RAF είναι σχεδόν… η μισή απ’ ότι ήταν στο τέλος του Ψυχρού Πολέμου, έχοντας απωλέσει από το 2007 το 43% των τζετ που διέθετε –το ένα όγδοο και πλέον της ψυχροπολεμικής της ισχύος.

Παρά το γεγονός ότι τα νέα F-35B Lightning II έλαβαν πρόσφατα το βάπτισμα του πυρός σε επιχειρήσεις κατά των δυνάμεων του Ισλαμικού Κράτους που απομένουν στην Συρία και στο Ιράκ, στρατιωτικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι «όσο εξελιγμένο και ικανοί να είναι ένα αεροσκάφος, δεν μπορεί να βρίσκεται σε δύο μέρη ταυτόχρονα». Πώς βρέθηκε όμως η RAF σε αυτή την θέση;

Tornado-GR4-ZA-542

Η απόσυρση των Tornado GR4 μετά από χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας άφησε μεγάλο κενό στις τάξεις της. Χωρίς τα ‘Tonka’ η RAF μένει πλέον με μόλις 119 μαχητικά τζετ, από τα οποία τα 17 είναι F-35B. Πέντε εξ αυτών παραμένουν στις ΗΠΑ για δοκιμές και εκπαίδευση. Σε αντιδιαστολή, το 2007 ο αριθμός των μαχητικών πρώτης γραμμής ήταν 210 αεροσκάφη.


Τα ετήσια στοιχεία του βρετανικού υπουργείου Άμυνας (MoD) δείχνουν ότι η RAF είναι σήμερα μικρότερη όσο ποτέ. Το 1989, το τελευταίο έτος του Ψυχρού Πολέμου, η Βρετανία διέθετε τουλάχιστον 850 αεροσκάφη για να αντιμετωπίσει την στρατιωτική ισχύ της Σοβιετικής Ένωσης και των δορυφόρων –400 Tornado πρώτης γενιάς, περισσότερα από 100 μαχητικά/βομβαρδιστικά F-4 Phantom, πάνω από 100 αεροσκάφη εγγύς υποστήριξης Jaguar, αεροσκάφη κρούσης S.2B Buccaneer συν 170 και πλέον Harrier.


O Ψυχρός Πόλεμος και τα εξειδικευμένα αεροσκάφη αποτελούν πια ιστορία. To 2007 τον μάχιμο κορμό της RAF αποτελούσαν σχεδόν αποκλειστικά οι μεταγενέστερες εκδόσεις των Tornado και τα πρώτα Typhoon που έμπαιναν σε υπηρεσία. Τώρα, υπάρχουν μόνο 102 Typhoon FGR4 και 17 μαχητικά stealth 5ης γενιάς F-35B. Υπάρχει εξήγηση για την συρρίκνωση της μαχητικής δύναμης της RAF εις βάθος χρόνου.


Ο αριθμός των Tornado, τα οποία τον Απρίλιο του 2007 αποτελούσαν το 75% και πλέον των επιχειρησιακών μαχητικών της RAF, απομειώθηκε ταχύτερα από τους ρυθμούς αντικατάστασης του τύπου από τα νεότερα, πιο ευέλικτα και βαρύτερα οπλισμένα μαχητικά 4ης γενιάς Typhoon. Κάθε χρόνο, από το 2007 μέχρι το 2019 τα Tornado καθίσταντο όλο και λιγότερα καθώς έφθαναν στο όριο της επιχειρησιακής τους ζωής.

RAF-Typhoon-QRA-armed

Σε ολόκληρο τον κόσμο οι Αεροπορίες χωρίζουν τα αεροσκάφη τους σε δύο κατηγορίες: στα άμεσα διαθέσιμα για επιχειρήσεις (Forward Available Fleet) και στα συντηρούμενα (Sustainment Fleet) τα οποία βρίσκονται εκτός γραμμής πτήσης διότι περνούν από βαριά συντήρηση είτε υφίστανται εργασίες στο πλαίσιο προγραμμάτων ή είναι σε αποθήκευση. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν συνήθως τα δύο τρίτα του συνόλου των α/φων ενώ στην δεύτερη το υπόλοιπο εν τρίτο.


Αν και το υπουργείο αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες για τον ακριβή αριθμό μαχητικών πρώτης γραμμής μετά την απόσυρση των Tornado την Άνοιξη, τα διαθέσιμα στοιχεία μαρτυρούν ότι τα μαχητικά της RAF απομειώνοντο σχεδόν σε ετήσια βάση για περισσότερο από μια δεκαετία. Στρατιωτικοί αναλυτές προειδοποιούν ότι η παράδοση της πρώτης παρτίδας (48 α/φη) από τα 138 μαχητικά F-35B που έχει δεσμευτεί να αγοράσει η Βρετανία, δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν το 2024, κάτι το οποίο απειλεί δυνητικά την RAF με νέο ιστορικό χαμηλό διαθεσίμων μαχητικών.

RAF, F-35B Lightning II

Βεβαίως τα Typhoon (Tranche 2 και 3A) και τα F-35B είναι πολύ πιο ικανά αεροσκάφη από τους τύπους που αποσύρθηκαν και η ποσότητα είναι ένα σχετικό μέγεθος, ιδίως με τόσο προηγμένα μαχητικά. Όμως όπως λέει χαρακτηριστικά ο Γκάρεθ Τζέννινγκς της επιθεώρησης Jane’s «κανένα αεροσκάφος, ασχέτως πόσο ικανό είναι, δεν δύναται να βρίσκεται σε δύο μέρη ταυτόχρονα».

Από την πλευρά της η RAF επισημαίνει ότι «οι αριθμοί των αεροσκαφών δεν ισοδυναμούν με τις ικανότητές τους». Η Βρετανία εξακολουθεί να έχει τα μαχητικά που χρειάζεται για τις επιχειρήσεις της ανά τον κόσμο, υποστηρίζει, ενώ σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας η αύξηση του αριθμού των F-35B τα επόμενα χρόνια σε συνδυασμό με τον αναβαθμισμένο οπλισμό των Typhoon κάνουν την RAF μια από τις λίγες Αεροπορίες που μπορεί να εκμεταλλευτεί την συνέργεια μαχητικών 4ης και 5ης γενιάς.

Από Alexandros Theologou - Ιούνιος 27, 2019 


2.
Βασιλικό Ναυτικό: «Περασμένα μεγαλεία 
και διηγώντας τα να κλαις…» 

Μειώσεις προϋπολογισμού, απώλειες αποικιών, μείωση του γεωπολιτικού βάρους έχουν οδηγήσει το πάλαι ποτέ κραταιό βασιλικό Ναυτικό να είναι μία σκιά του εαυτού του με την μείωση του αριθμού των μάχιμων μονάδων επιφάνειάς του να βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό.

Για μία περίοδο έξι ετών είχε μείνει χωρίς ούτε ένα αεροπλανοφόρο, η χώρα που κάποτε οδηγούσε τις τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο. Ακόμα και σήμερα που κατάφερε να αποκτήσει ένα, δεν έχει ακόμα αποκτήσει τα απαραίτητα αεροσκάφη για να επιχειρούν από αυτό. Για πρώτη φορά δε το κύριο και πλέον και μοναδικό αεροσκάφος αεροπλανοφόρων δεν είναι βρετανικής σχεδίασης και κατασκευής.

Η νέα του κλάση αντιτορπιλικών, τα Type 45 όταν μπήκαν σε υπηρεσία το 2009, δεν είχα ούτε ένα λειτουργικό κι επιχειρησιακό οπλικό σύστημα πέρα από το κύριο πρωραίο πυροβόλο των 4,5 ιντσών, δηλαδή ενώ θα έπρεπε να ήταν ένα πρώτης τάξης αντιτορπιλικό αεράμυνας περιοχής, για ένα μεγάλο διάστημα ήταν τίποτα περισσότερο από μία κανονιοφόρο 9.400 τόνων. Μάλιστα λόγω προβλημάτων των κινητήρων τους σε θερμά περιβάλλοντα, το 2018 πέρασαν το 80% του έτους στους ναυστάθμους τους.

Η δύναμη των φρεγατών της συρικνώνεται σταθερά με ελάχιστα πλοία να είναι πλέον επιχειρησιακά διαθέσιμα και τη νέα φρεγάτα κλάσης Type 26 να φιλοδοξεί αλλά απλώς να φιλοδοξεί, να είναι ένα πλοίο πιο προσιτό ώστε να μπορεί να αποκτηθεί σε μεγαλύτερους αριθμούς. 8 πλοία βέβαια δεν το λες και «μεγαλύτερους αριθμούς».

Τα αποβατικά του αποσύρονται χωρίς αντικατάσταση. Το μοναδικό του ελικοπτεροφόρο HMS Ocean αποσύρθηκε πρόωρα και πουλήθηκε στην Βραζιλία, ενώ η κλάση Albion αποτελείται από μόλις δυο σκάφη με περιορισμένες ικανότητες υποστήριξης αερομεταφορών. Δεν υπάρχουν σχέδια για προμήθεια νέων πλοίων.

(Ξε)Πούλησε εσπευσμένα την τελευταία κλάση ντηζελοκίνητων υποβρυχίων Upholder, χάνοντας οριστικά την συγκεκριμένη ικανότητα, τόσο σε επιχειρησιακό όσο και σε βιομηχανικό επίπεδο, αφού πλέον βασίζεται αποκλειστικά σε πολύ ακριβότερο σε κτήση και χρήση πυρηνοκίνητα υποβρύχια, ενώ τα ναυπηγεία της έχουν πια απωλέσει την τεχνογνωσία για την σχεδίαση νέων.

Κι όμως, υπήρξε περίοδος που το βασιλικό Ναυτικό ήταν ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των θαλασσών και των ωκεανών του πλανήτη, και ενδεικτικά το 1859 είχε φτάσει 1000 πλοία – ιστιοφόρα με εμπροσθογεμή κανόνια της εποχής, ενώ λίγο μετά τον Β’ ΠΠ η δύναμή του ξεπερνούσε τα 2.000 πλοία όλων των κατηγοριών.

Πηγή: historic-uk.com Μετάφραση Π&Δ

Ενδεικτικό της αλλαγής κλίματος και νοοτροπίας απέναντι στην επιθυμητή δύναμη του βασιλικού Ναυτικού ήταν η Πράξη Ναυτικής Άμυνας του 1889, που ψηφίστηκε από το κοινοβούλιο της χώρας. Η Πράξη αυτή που έγινε νόμος του κράτους κι επίσημη εθνική πολιτική δεν όριζε συγκεκριμένο αριθμό πολεμικών πλοίων που θα έπρεπε να διαθέτει το βασιλικό Ναυτικό.

Αντίθετα, όριζε ότι θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον ίσο αριθμό μάχιμων πλοίων (battleships) με τον συνδυαστικό αριθμό μάχιμων πλοίων που θα είχαν οι δυο επόμενες αριθμητικά μεγάλες ναυτικές δυνάμεις της εποχής.

Σήμερα πια, ο μέσος Άγγλος αναρωτιέται αν πραγματικά χρειάζονται τα ατελείωτα δισεκατομύρια στερλίνες για εξωτικά πυρηνοκίνητα υποβρύχια και φαραωνικά αεροπλανοφόρα, και με χαρά στηρίζει πολιτικούς που υπόσχονται την μείωσή τους.


Από Nikodimos Pavlidis - Φεβρουάριος 13, 2019