Frankfurter Rundschau: Πειραιάς, το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:
(1)Τα κινέζικα διλήμματα του Κυριάκου.
(2) Κινέζικες επενδύσεις στην Ευρώπη διχάζουν την ΕΕ.
(3) ΗΠΑ και Γερμανία-Γαλλία δεν θέλουν κινέζικες επενδύσεις στην Ελλάδα.



 Frankfurter Rundschau: Πειραιάς,
το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη.

«Tο κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη» επιγράφεται άρθρο του Γκερντ Χέλερ στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Rundschau, στο οποίο γίνεται αναφορά στις κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα, που προορίζεται «να λειτουργήσει ως κόμβος για τον νέο δρόμο του μεταξιού (One Belt, One Road)», ως κεντρική πύλη για να κατακτήσει τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και «να κερδίσει πολιτική επιρροή», όπως σημειώνει.

«Ο Πρόεδρος της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ (Xi Jinping) θα επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά τη Δευτέρα, 11 Νοεμβρίου, το απόγευμα επειδή ο Πειραιάς είναι το λιμάνι του», γράφει ο Γερμανός αρθρογράφος, ο οποίος υποστηρίζει πως «οι Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν τον Πειραιά ως "το κεφάλι του κινεζικού δράκου στην Ευρώπη". Φέτος, ο Πειραιάς έγινε το μεγαλύτερο λιμάνι των εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Η Cosco επενδύει τώρα περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ για να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων από 7,5 εκατομμύρια TEUs (μονάδα μέτρησης κοντέινερς) σε 10 εκατομμύρια. Ο στόχος είναι να ξεπεράσει ο Πειραιάς το Αμβούργο και το Μπρέμερχάφεν και να καταστεί το τρίτο λιμάνι στην Ευρώπη».

«Κατά την επίσκεψη στον τερματικό σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων, ο Σι Τζινπίνγκ θα συνοδεύεται από τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη. Οι δύο άνδρες συναντήθηκαν στις αρχές της εβδομάδας στη Σαγκάη, όπου ο κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε την εμπορική έκθεση Expo με 60μελή επιχειρηματική αντιπροσωπεία, προκειμένου να προσελκύσει κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα. «Η Ελλάδα είναι ανοικτή στις επενδύσεις», δήλωσε ο Έλληνας πρωθυπουργός σε συνέντευξή του στην κινεζική κρατική τηλεόραση CGTN. Αυτό δεν χρειάζεται να το πεί δύο φορές στους Κινέζους. Η επέκταση του Πειραιά είναι η μεγαλύτερη μέχρι τώρα, αλλά όχι η μόνη, κινεζική επένδυση στην Ελλάδα. Στα τέλη του 2016, η κινεζική Εταιρεία Κρατικών Δικτύων (State Grid Corporation), ο μεγαλύτερος προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας στον κόσμο, απέκτησε το 24% του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ). Πριν από δύο χρόνια, ο κρατικός όμιλος Shenhua απέκτησε το 75% των τριών αιολικών πάρκων του ελληνικού Ομίλου Copelouzos. Και οι δύο εταιρείες θέλουν τώρα από κοινού να επενδύσουν περίπου τρία δισεκατομμύρια ευρώ στον ενεργειακό τομέα. Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η Sky Solar Holdings, η Yangtze Power Investment και η Hanergy, επενδύουν, επίσης, στην παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας στην Ελλάδα», υπενθυμίζει ο Γερμανός αρθρογράφος.

«Στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, οι Κινέζοι, επίσης, διεισδύουν. Η κατασκευάστρια ηλεκτρονικών ZTE αποτελεί σημαντικό προμηθευτή της ελληνικής Telecom και σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα τεχνολογικό πάρκο στην Ελλάδα. Και η Huawei βρίσκεται σε καλό δρόμο. Η εταιρεία όχι μόνο προμηθεύει τεχνολογία, αλλά συνεργάζεται και με ελληνικά πανεπιστήμια στην έρευνα και δίνει υποτροφίες. Εγκαίρως, πριν την επίσκεψη του Προέδρου Σι Τζινπίνγκ, η Τράπεζα της Κίνας άνοιξε ένα υποκατάστημα στην Ελλάδα. Οι Κινέζοι τραπεζίτες εδρεύουν σε ένα από τα καλύτερα σημεία της ελληνικής πρωτεύουσας, στον Πύργο της Αθήνας, το ψηλότερο κτίριο της πόλης. Αυτό υπογραμμίζει τις φιλοδοξίες των Κινέζων», καταλήγει το άρθρο της γερμανικής εφημερίδας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


 8 Νοεμβρίου 2019 


  ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ    




1.
5/11/ 2019,Αλέξανδρος Τάρκας:
Τα κινέζικα διλήμματα του Κυριάκου.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκεται ενώπιον σημαντικών διλημμάτων ως προς τις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας και τις μεθόδους υλοποίησης των εκατέρωθεν αιτημάτων, δεδομένου ότι ταυτόχρονα ΗΠΑ και ΕΕ σκληραίνουν τη στάση τους έναντι του Πεκίνου και εξοργίζονται από τις κινήσεις της Αθήνας.

Η ελληνική πλευρά διευκρινίζει, προς συμμάχους και εταίρους, ότι αναζητεί επενδύσεις διεθνώς με τήρηση των εθνικών και κοινοτικών κανόνων ανταγωνισμού. Προσθέτει, στο διπλωματικό παρασκήνιο, ότι, αφού απουσιάζουν οι προτάσεις δυτικών εταιριών, δεν υπάρχουν πολλές άλλες διέξοδοι πέραν της Κίνας. Υπενθυμίζει δε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και η κυριαρχία της COSCO προέκυψαν περίπου εξ ανάγκης και ότι η Κίνα δεν ελέγχει βασικές υποδομές της Ελλάδας.

Η κυβέρνηση (αντιγράφοντας επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ για τις κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας το πρώτο εξάμηνο του 2015) συμπληρώνει ότι δεν είναι νοητό να απαγορεύεται σε μία μικρή χώρα να πράττει όσα και οι μεγάλες για την προσέλκυση επενδύσεων. Σημειώνει επίσης, ότι η εξάρτηση της ελληνικής οικονομίας από την Κίνα είναι μικρότερη συγκριτικά με άλλα μέλη της ΕΕ.

Ο δυτικός αντίλογος, που διατυπωνόταν πίσω από τις κλειστές πόρτες και πρόσφατα κατέστη δημόσιος μέσω του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, επικεντρώνεται στην επισήμανση ότι εταιρείες, όπως η COSCO και η Huawei (υποψήφια για το δίκτυο 5G), συνδέονται άρρηκτα με το Κομμουνιστικό Κόμμα ή τις ένοπλες δυνάμεις της Κίνας. Οι κινεζικές προτάσεις είναι, σκόπιμα, εντυπωσιακές στην αρχή και η παροχή ανταλλαγμάτων προκύπτει ή αξιώνεται αργότερα.

Σε τι θα αρκεστεί ο Κυριάκος
(...)


Διαβάστε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το άρθρο στην πηγή:
https://slpress.gr/ethnika/ta-kinezika-dilimmata-toy-kyriakoy/?fbclid=IwAR3F-xL-NZTsw9RUxclV0bQ4DLNYik8WeiydmV0UKZKcvcllbiFFwGdNn6c




2.
21/10/2019, Αλέξανδρος Τάρκας:
 ΗΠΑ και Γερμανία-Γαλλία δεν θέλουν κινέζικες επενδύσεις στην Ελλάδα.

Μεγάλη δυσπιστία και τριβές στις σχέσεις της Ελλάδας με τις ΗΠΑ και τους ισχυρότερους Ευρωπαίους εταίρους προκαλεί η επιλογή της κυβέρνησης για ταχεία αναβάθμιση της οικονομικής συνεργασίας με την Κίνα, με σκοπό να έλθουν κινέζικες επενδύσεις στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, δυσαρεστημένο φέρεται και το Πεκίνο (σε χαμηλούς τόνους ως τώρα) λόγω της, προ ημερών, "εξισορροπητικής" απόρριψης τμήματος του επενδυτικού σχεδίου της COSCO στον Πειραιά.

Ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ο υπουργός Εξωτερικών Ν. Δένδιας και οι οικονομικοί υπουργοί έχουν ασφαλώς δίκιο, όταν δηλώνουν δημόσια και σε συναντήσεις με ξένους ομολόγους τους, ότι η Ελλάδα υποδέχεται όλους τους επενδυτές υπό την προϋπόθεση σεβασμού της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, ιδίως, σε θέματα ανταγωνισμού.

Προσθέτουν (όπως πρώτη φορά ισχυρίστηκε απολογητικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατά τον πρώτο γύρο του Στρατηγικού Διαλόγου με τις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο 2018), ότι αν υπάρχουν υποψίες διασύνδεσης των οικονομικών σχεδίων του Πεκίνου με στρατηγικές και πολιτικές επιδιώξεις του στην Ευρώπη και τα Βαλκάνια, κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην περίπτωση της Ελλάδας.

Και τούτο, επειδή οι κινεζικές επενδύσεις δεν αφορούν τις βασικές υποδομές στη χώρα μας. Ωστόσο, τα ελληνικά επιχειρήματα δεν θεωρούνται --τις τελευταίες εβδομάδες-- πειστικά από Αμερικανούς και Ευρωπαίους αξιωματούχους, καθώς οι προτάσεις της COSCO και άλλοι σχεδιασμοί του Πεκίνου δείχνουν ότι πλέον επιχειρείται ακριβώς ο έλεγχος βασικών υποδομών και η άσκηση πολιτικής επιρροής.

Πιέσεις από Βερολίνο
(...)

Διαβάστε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το άρθρο στην πηγή:

https://slpress.gr/ethnika/ipa-kai-germania-gallia
-den-theloyn-kinezikes-ependyseis-stin-ellada/



3.
Κινέζικες επενδύσεις στην Ευρώπη διχάζουν την ΕΕ.

Τι κοινό χαρακτηριστικό έχουν τα μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια από όπου εισέρχονται τα 76% όλων των προϊόντων που εισάγονται στην Ευρώπη; Σχεδόν όλα,  ελέγχονται σε μικρό ή μεγάλο βαθμό από την Κίνα.

Κινέζικες κρατικές εταιρείες, με επικεφαλής την Cosco και την China Merchants, έχουν εισβάλλει στην Ευρώπη επενδύοντας δισεκατομμύρια σε αγορές των  μεγάλων λιμανιών. Έχουν αγοράσει το 35% της εταιρίας που λειτουργεί το λιμάνι του Rotterdam στην Ολλανδία, καθώς και το 20% και 100% αντιστοίχως, των μεγάλων τερματικών σταθμών στα λιμάνια Antwerp και Zeebrugge στο Βέλγιο.  Επίσης, ελέγχουν την διαχείριση δύο μεγάλων Ισπανικών λιμανιών, της Valencia και Bilbao, έχουν επενδύσει επιπλέον σε 3 λιμάνια της Γαλλίας, αγόρασαν το 48% του Ιταλικού λιμανιού Vado και έχουν τον πλήρη έλεγχο στο λιμάνι του Πειραιά και το λιμεναρχείο.

Οι επόμενοι στόχοι είναι επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε πέντε ακόμη Μεσογειακά λιμάνια: τρία στην Ιταλία, ένα στην Σλοβενία και ένα στην Κροατία.

Από πού έρχονται τα χρήματα; Από κινέζικες κρατικές τράπεζες που θέτουν στην διάθεση των κρατικών εταιρειών δισεκατομμύρια για να κάνουν επενδύσεις. Η Cosco για παράδειγμα, έλαβε $26 δισεκατομμύρια δολάρια από την Tράπεζα Ανάπτυξης της Κίνας, που της δίνουν την δυνατότητα να επενδύσει στα μεγάλα λιμάνια.

Οι επενδύσεις,  είναι μέρος του μεγαλεπήβολου σχεδίου της Κίνας, γνωστό σαν “Belt & Road Initiative” (BRI). Είναι το μεγαλύτερο υποδομικό πρόγραμμα στον κόσμο,  που περιλαμβάνει επενδύσεις και έργα υποδομών σε λιμάνια, δρόμους και σιδηροδρόμους καθώς και αγορές εταιρειών ενέργειας, υψηλής τεχνολογίας, επικοινωνιών, κλπ..  Το “Belt” αναφέρεται σε  έργα κατασκευών δρόμων και σιδηροδρομικών γραμμών διασύνδεσης της Κίνας με άλλες χώρες μέσω ξηράς, ενώ το “Road” αναφέρεται σε επενδυτικές υποδομές σε λιμάνια για την διασύνδεση μέσω θαλάσσης. Όλοι οι δρόμοι καταλήγουν στην Ευρώπη και τα λιμάνια είναι ο μεγαλύτερος στόχος της Κίνας. 

Το κόστος του φιλόδοξου προγράμματος υπολογίζεται σε 1 τρισεκατομμύρια δολάρια,καλύπτει 152 χώρες και σύμφωνα με την Κινέζικη κυβέρνηση, στοχεύει στην κατασκευή και αναβάθμιση των διηπειρωτικών μεταφορικών δικτύων διασύνδεσης με την Κίνα.

Όμως πολλοί έχουν την άποψη ότι, πέραν από τους εμπορικούς και οικονομικούς στόχους, η εφαρμογή του προγράμματος έχει επίσης γεωπολιτικούς στόχους όπως την επέκταση των εθνικών συμφερόντων και πολιτικής επιρροής της Κίνας, με απώτερο σκοπό την παγκόσμια κυριαρχία της Κίνας.

Η επενδυτική στρατηγική της Κίνας

Η ανησυχία στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) οφείλεται στο ότι, η Κίνα χρησιμοποιεί την γνωστή τακτική ‘διαίρε και βασίλευε’, όπου επενδύει δισεκατομμύρια σε χώρες και ταυτόχρονα επεκτείνει την πολιτική της επιρροή, συχνά σε βάρος της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Κίνα εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι η ΕΕ,  δεν έχει μία κοινή επενδυτική πλατφόρμα με  κανόνες και διαδικασίες όσον αφορά ξένες επενδύσεις σε κρίσιμες  υποδομές, όπως τα λιμάνια. Αυτό εξυπηρετεί τα σχέδια τής Κίνας, καθώς η Κινέζικη κυβέρνηση και οι κρατικές της εταιρείες, μπορούν να κλείνουν επενδυτικές συμφωνίες με χώρες, με όρους  που διαπραγματεύονται απ’ευθείας με την κάθε χώρα. Αυτό δίνει επίσης στην Κίνα την δυνατότητα να εξασκεί πολιτική πίεση, ειδικά σε χώρες με οικονομικά προβλήματα που έχουν την ανάγκη επενδύσεων κυρίως σε έργα υποδομής.   

Αρκετές χώρες όπως η Ελλάδα, Ουγγαρία, Τσεχία, Ιταλία, Σερβία, κλπ, όπου οι Κινέζικες κρατικές εταιρείες έκαναν σημαντικές επενδύσεις, πήραν το μέρος της Κίνας πηγαίνοντας ενάντια στην ΕΕ, σε μομφές εναντίον της Κίνας για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, χωρικές διεκδικήσεις της ΚΊνας στη Νότια Κινέζικη θάλασσα σε βάρος άλλων χωρών, κλπ.

Για παράδειγμα, η πρώην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το 2017 έθεσε βέτο σε πρόταση που υπέβαλλε η ΕΕ στον ΟΗΕ εναντίον της Κίνας για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η υποστήριξη στην Κίνα έγινε,  αφού η κρατική κινέζικη εταιρεία Cosco επένδυσε $1 δισεκατομμύριο δολάρια για την αγορά του λιμανιού του Πειραιά και του Λιμεναρχείου, δίνοντας στους Κινέζους απόλυτο έλεγχο της λειτουργίας του λιμανιού και όλων των αποφάσεων.

Η Ουγγαρία επίσης πίεσε την ΕΕ να δώσει στην Κίνα “market status’ και αρνήθηκε να υποστηρίξει την ΕΕ όταν κατηγόρησε την Κίνα για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η Ουγγαρία, η Σερβία και η Κίνα, είχαν ήδη υπογράψει τριεθνή συμφωνία, όπου η Κίνα θα χρηματοδοτήσει με $3 δισεκατομμύρια δολάρια την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Ουγγαρίας και Σερβίας.

Το ίδιο συνέβη και με την Σλοβενία που συμπαραστάθηκε στην Κίνα, πηγαίνοντας ενάντια στην ΕΕ, στο θέμα για τις χωρικές διεκδικήσεις της Κίνας στη Νότια Κινέζικη θάλασσα. Η συμπαράστηση ήλθε, αφού προηγουμένως η Κίνα υποσχέθηκε στην Σλοβενία χρηματοδότηση $1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για σιδηροδρομικό δίκτυο, σαν ανταλλαγή για να νοικιάσει το λιμάνι της Κόπερ για 99 χρόνια.

Η Ιταλία επίσης είναι η πρώτη G-7 χώρα που υπέγραψε ξεχωριστό μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα αγνοώντας τις διαμαρτυρίες της Γερμανίας και Γαλλίας καθώς και των ΗΠΑ. Η συμφωνία είναι για συνεργασία που προτείνει η Ιταλία, για την αξιοποίηση πέντε λιμανιών με Κινέζικη χρηματοδότηση. Τρία από τα λιμάνια είναι στην Ιταλία, ένα στην Σλοβενία και ένα στην Κροατία.

Η Κίνα κατάφερε ακόμη να δημιουργήσει την δική της Ευρωπαϊκή ζώνη, το γνωστό σαν γκρούπ 16+1 , στο οποίο συμμετέχουν 16 Ευρωπαϊκές χώρες συν η Κίνα. Έντεκα από αυτές τις χώρες είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Κίνα έθεσε σε διάθεση κεφάλαια $11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για χρηματοδότηση διαφόρων επενδυτικών έργων στις 16 χώρες. Το γκρούπ των 16 χωρών έχει δημιουργήσει στενές φιλίες με την Κίνα και την υποστηρίζουν σε πολιτικά θέματα που συχνά είναι αντίθετα της πολιτικής της ΕΕ.

Ανησυχίες στην Ευρωπαϊκή Ενωση

Αρκετοί ηγέτες της ΕΕ, ενώ αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα μιας πολιτικής και οικονομικής συνεργασίας με την Κίνα, ανησυχούν  ότι η πολιτική του “διαίρει και βασίλευε”  που εφαρμόζει η Κίνα και η πολιτική επιρροή σε μέλη κράτη, υπονομεύουν την ενότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Ο γρήγορος ρυθμός της επέκτασης της Κίνας, σε τομείς κριτικής σημασίας για την Ευρωπαϊκή οικονομία, καθώς και ερωτηματικά γύρω από τις πραγματικές προθέσεις της Κίνας, ανάγκασαν την ΕΕ να αλλάξει την πολιτική έναντι της Κίνας, χαρακτηρίζοντας την πλέον σαν “συστηματικό ανταγωνιστή”. Ο Γάλλος πρωθυπουργός Μακρόν ανοιχτά προειδοποίησε την Κίνα να σταματήσει να βάζει σφήνες στην ΕΕ και κάλεσε για ευρωπαϊκή ενότητα. Επίσης η ΕΕ ανησυχεί γιατί ενώ είναι ανοιχτή στις Κινέζικες επενδύσεις, η Κίνα θέτει περιορισμούς και δεν επιτρέπει Ευρωπαίους και γενικά ξένους επενδυτές σε ορισμένους βιομηχανικούς τομείς.

Τον περασμένο Νοέμβριο η ΕΕ, υιοθέτησε ένα νέo πλαίσιο με διαδικασίες και κανόνες όσον αφορά ξένες επενδύσεις σε κρίσιμες υποδομές. Το πλαίσιο αναμένεται να βοηθήσει την ΕΕ και τα μέλη κράτη να προστατεύσουν καλύτερα κριτικές υποδομές, όπως τα λιμάνια, συνεχίζοντας την ανοιχτή πολιτική σε ξένες επενδύσεις. 

Ο χρόνος θα δείξει πόσα μέλη θα ακολουθήσουν το νέο πλαίσιο. Οι κινέζικες επενδύσεις έχουν ήδη δημιουργήσει προστριβές μέσα στην ΕΕ, ειδικά από χώρες με μεγάλα οικονομικά προβλήματα που έχουν ανάγκη από επενδύσεις και επίσης έχουν κάποια αντιπάθεια προς τις Βρυξέλλες. Δεν είναι μυστικό, ότι στα τελευταία λίγα χρόνια, η ενότητα μέσα στην ΕΕ έχει υποστεί ρωγμές, λόγω διαφωνιών μελών με την πολιτική των Βρυξελλών, σε θέματα όπως το προσφυγικό. Πολλές χώρες, βλέπουν πλέον την Κίνα σαν εναλλακτική λύση, για την επίλυση των οικονομικών προβλημάτων και δεν διστάζουν να υποστηρίζουν τις πολιτικές της θέσεις, πηγαίνοντας ακόμη ενάντια στην πολιτική της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα είναι πιο αποτελεσματική, αν συνεχίσει να πιέζει την Κίνα για τις διάφορες παρατυπίες που συνδέονται με τις επενδύσεις που κάνει, όπως έλλειψη διαφάνειας, διαφθορά,  βιωσιμότητα του χρέους, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μεροληψία υπέρ Κινέζικων εταιρειών.

Οι Ευρωπαϊκές χώρες αναμένεται να συνεχίσουν να καλωσορίζουν τις κινέζικες εταιρείες και τα δισεκατομμύρια που έχουν στην διάθεση τους να επενδύσουν.Όμως  θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικές στις απαιτήσεις των κινέζων και επίσης να διδαχθούν από τα λάθη άλλων χωρών. Υπάρχουν ήδη παραδείγματα, όπου κινέζικες επενδύσεις σε ορισμένες  χώρες, δεν είχαν τα αμοιβαία αποτελέσματα που υποσχέθηκε η Κίνα, καθώς ωφέλησαν σχεδόν μόνο την Κίνα και ελάχιστα τις χώρες όπου έγιναν οι επενδύσεις.

Στεργιούλας Νίκος
Διεθνής οικονομολόγος. Έχει διετελέσει σύμβουλος σε δημόσιες υπηρεσίες και επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και άλλες χώρες. Στο παρελθόν εχει εργασθεί στο Αμερικανικό Κονγκρέσσο και διετέλεσε ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ.

https://marketnews.gr/article/2452475/
kinezikes-ependyseis-sthn-eyrwph-dixazoun-thn-ee

6/11/2019