10 λόγοι που πρέπει να χαλαρώσουμε με το αυτοκίνητο του Ερντογάν.



10 λόγοι που πρέπει να χαλαρώσουμε
 με το αυτοκίνητο του Ερντογάν.

ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΗΡΘΕ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΤΑ ΤΑΡΤΑΡΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΟΣΟ ΑΠΟΚΑΤΩ;

Και ξαφνικά η εθνική μας αυτολύπηση έφθασε στα ύψη. Δεν μας ένοιαξαν όλα τα υπόλοιπα, οι ΑΟΖ, οι γκρίζες ζώνες, το εξαφανισμένο Καστελόριζο, όχι, αυτά είναι θέματα του "Διεθνούς Δικαίου". Αυτό που ξεχείλισε το ποτήρι είναι ότι ο "Σουλτάνος" έριξε στα μούτρα του γκιαούρη του Έλληνα ένα γυαλιστερό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και παίζει πια με τον ιστορικό μας ψυχαναγκασμό: την από αιώνος υποχρέωσή μας ως λαός να φτιάξουμε ένα ρημάδι αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Από χθες τα δημοσιεύματα και τα σχόλια της χαμηλής αυτοεκτίμησης δίνουν και παίρνουν. Ιδού λοιπόν 10 λόγοι που όχι μόνο δεν πρέπει να μας παίρνει από κάτω αλλά μάλλον θα πρέπει να χαιρόμαστε και από πάνω.

1. Δεν είμαστε Τουρκία (α). Και δεν θέλουμε να είμαστε η Τουρκία του Ερντογάν. Μια χώρα τύποις Δημοκρατία, με έναν καμουφλαρισμένο δικτάτορα και ασυλλόγιστο ιμπεριαλιστή δεν είναι ούτε πρέπει να είναι το πρότυπό μας. Ακόμα και αυτή η σαρδανάπαλη δημοκρατία που έχουμε στην χώρα μας, είναι έτη φωτός μακριά από τον πολιτικό μεσαίωνα της Τουρκίας.

2. Δεν είμαστε Τουρκία (β). Υπάρχει τεράστια διαφορά στον πληθυσμό. Μία χώρα των 85 εκατομμυρίων έχει την δυνατότητα να συντηρήσει έστω και υποτυπωδώς μία δική της αυτοκινητοβιομηχανία. Πολύ δε περισσότερο όταν το αφεντικό αποφασίζει ότι η μισή παραγωγή θα πηγαίνει στα κρατικά αυτοκίνητα και ότι θα μπορεί να την επιδοτεί για την δική του Μεγάλη Ιδέα. Η δική μας Μεγάλη Ιδέα ας παραμείνει μόνο στον μύθο του "πάλι με χρόνια με καιρούς" αφού συνειδητοποιήσουμε πλέον ότι μόνο η Kωνσταντινούπολη είναι δύο φορές μεγαλύτερη σε πληθυσμό από την Ελλάδα.

3. Δεν είμαστε Τουρκία (γ). Η Τουρκία έχει ήδη παραγωγή-συναρμολόγηση αρκετών εταιριών και μεγάλη σε έκταση (ιδίως όταν θα προστεθεί και η VW). Ως εκ τούτου έχει αποκτήσει ένα σημαντικό προβάδισμα και μία γνώση των δυσκολιών που αυτή συνεπάγεται. Εμείς το μόνο που έχουμε είναι ένα ρωμαλέο συνδικαλιστικό κίνημα 21 ατόμων και τα επιδόματα των 700 ευρώ. 

3. Δεν χρειάζεται να φτιάξουμε αυτοκίνητο. Μπορούμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα άλλων χωρών που επένδυσαν σε νέες τεχνολογίες και σε προχωρημένες ιδέες που έρχονται από το μέλλον. Το Ισραήλ ή η Εσθονία θα μπορούσαν να είναι τα παραδείγματά μας (αν θέλαμε να έχουμε κάποιο παράδειγμα...). Ιδίως το πρώτο μας δείχνει εδώ και δεκαετίες πως γίνονται τα πράγματα και στην αγροτική παραγωγή (είμαστε αγροτική χώρα, το ξεχάσαμε;) αν και εμείς, όταν βρεθήκαμε στην διασταύρωση της Ιστορίας, πήραμε τρέχοντας τον τρίτο δρόμο προς τον σοσιαλισμό. 

4. Δεν μπορούμε να φτιάξουμε αυτοκίνητο. Η χώρα μας είναι σε κατάσταση πτώχευσης. Το τελευταίο που χρειάζεται είναι ένα κρατικό (έλεος!) αυτοκίνητο, έτσι για να μπούμε στο μάτι του γείτονα. Δεν υπάρχουν τα χρήματα. Και αν υπήρχαν θα ήταν σαφώς πιο έξυπνο να τα δώσουμε σε δεκάδες άλλες παραγωγικές διαδικασίες πολύ πιο σύγχρονες και αποδοτικές. Ή να φτιάξουμε κανένα πανεπιστήμιο που να λειτουργεί κανονικά για περισσότερες από 2-3 μέρες το μήνα.

5. Δεν χρειαζόμαστε αυτοκίνητο αλλά χάρτες. Στην φάση που βρισκόμαστε το πιο συμφέρον για την χώρα μας θα ήταν εδώ και πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια, να έχουμε φτιάξει μερικούς χάρτες σε χαρτόνι με τις ΑΟΖ και την υφαλοκρηπίδα των νησιών. Με κόστος 100 ευρώ σε έναν γραφίστα θα είχαμε κερδίσει πολύ περισσότερα από ότι τα 5 δισ. για να στήσουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία.

6. Δεν έχουμε Ερντογάν. Και δεν χρειαζόμαστε Ερντογάν. Ένας αφιονισμένος δικτατορίσκος που θέλει να ξεπεράσει το μπόι που του αναλογεί από την Ιστορία και από χωριάτης να μπει στα σαλόνια της. Κάθε μέρα ανεβάζει στην σκηνή του θεάτρου του και ένα ακόμα από τα επτά θαύματα της Τουρκίας (έρχεται το κανάλι στην Κωνσταντινούπολη) προσπαθώντας μάταια να φθάσει τον Ατατούρκ. Είναι φανερό ότι πιέζεται, ότι κάτι τον ωθεί να κινείται ακαταπαύστως. Ο χρόνος είναι εναντίον του. Και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα καταλήξει όπως και οι υπόλοιποι αυτού του είδους, που μπήκαν βιαστικοί και αναιδείς μπροστά από την ροή της Ιστορίας.

7. Ένα κρατικό αυτοκίνητο είναι ένα αποτυχημένο αυτοκίνητο. Το μοντέλο της παραγωγής αυτοκινήτων αλλάζει, είναι πολύ πιο ευέλικτο και "ανοιχτό", πολύ μακριά από μία κίνηση μεγαλοϊδεατισμού ενός γηραλέου ηγέτη χωρίς πραγματικό αντίκρυσμα. Και ακόμα πιο μακριά από μία χώρα που κατεβάζει τους διακόπτες στο Ίντερνετ όποτε αποφασίσει ο Aφέντης. Ένα κρατικό αυτοκίνητο των 60.000 ευρώ στην Τουρκία θα είναι μία αποτυχία. Ένα Τούρκικο αυτοκίνητο των 60.000 ευρώ στην Ευρώπη θα είναι ένα ανέκδοτο. 

8. Η παραγωγή ενός αυτοκινήτου δεν είναι αντικείμενο προπαγάνδας (τουλάχιστον από την εποχή του Σκαραβαίου) ή η έκφραση του καημού ενός λαού. Το εσύ Αλλάχ και εμείς αχ και βαχ έχει πλάκα και είναι ότι πρέπει για τα τηλεοπτικά γλέντια του "Στην υγειά μας βρε παιδιά". Όμως στη γωνία περιμένουν οι Κινέζοι. Και μπορεί να τους έχουν περιορίσει οι Ευρωπαίοι στην έδρα τους σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα, όμως αργά η γρήγορα θα κατακλύσουν τον κόσμο όπως έκαναν και όλα τα υπόλοιπα πράγματα. Ένα τούρκικο κρατικό αυτοκίνητο κόντρα στα κινέζικα δεν έχει απολύτως καμία τύχη.

9. Inshallah. "Με την θέληση του Θεού". Αυτή είναι η πρώτη λέξη στο Twitt του Ερντογάν όταν οδηγεί το αυτοκίνητό Του. Προς το παρόν, αυτό που έχουμε είναι η αλα Τούρκα παρουσίαση δύο πρωτοτύπων και πολλές υποσχέσεις. Μένει να δούμε αν όλα αυτά θα γίνουν ποτέ πραγματικότητα. Η οικονομία της Τουρκίας είναι ένα φτερό στον άνεμο και βρίσκεται διαρκώς υπό την αίρεση της εξέλιξης των συμμαχιών και των συγκυριών. Με την θέληση του Θεού δεν χτίζονται βιομηχανίες. Μόνο με την θέληση του χρήματος. Και την προσδοκία του κέρδους βεβαίως.

10. Δεν χρειαζόμαστε κούρσες αλλά Στάγερ. Πολλά Στάγερ. Και άλλα σιδερένια πράγματα, της θάλασσας και του ουρανού. Χρειαζόμαστε εργοστάσια παραγωγής ελλαδικής συνείδησης και υψηλού φρονήματος για όσα πολύπλοκα και ενδεχομένως δύσκολα αφήσαμε να μας βρουν. Αφήστε τον γεροξεκούτη να twitάρει μέσα από τον γιαλατζί αραμπά του σε έναν άδειο αυτοκινητόδρομο. Τον έχει περιλάβει πλέον η Ιστορία και πέρα από κάθε αμφιβολία θα είναι πολύ αυστηρή μαζί του. Εμείς  άλλωστε θα πορευτούμε με Γιάννα (αχ και βαχ)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ


 28/12/2019


                  ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ               






Οι "φούσκες" του Ερντογάν και ο νεοραγιαδισμός... 

Τις τελευταίες μέρες οι Έλληνες έχουν εντυπωσιαστεί με τον σουλτάνο  Ερντογάν ο οποίος μετά τον ρόλο ο "Μέγας Ναπολέων στην Κυρηναϊκή" ανέβασε εσπευσμένα την παράσταση  ο "Έλον Μασκ της Προύσας"...

Κατά το ρεπορτάζ του απόλυτα ελεγχόμενου τουρκικού τύπου που αναπαρήγαγε χωρίς καμιά αξιολόγηση και κριτική επεξεργασία το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: "Σε μια προσπάθεια να περάσει το μήνυμα ότι η τουρκική οικονομία έχει σημαντικές δυνατότητες, ο πρόεδρος της χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, έπιασε την Παρασκευή το τιμόνι και οδήγησε το TOGG, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Τουρκία (παράγεται από την τουρκική κοινοπραξία Turkey’s Automobile Initiative Group).

Σύμφωνα με αναφορές της τουρκικής Προεδρίας, το πρόγραμμα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διαχειρίζεται η τουρκική κοινοπραξία TOGG ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 και αναμένεται να στηριχθεί από το τουρκικό κράτος, με φοροαπαλλαγές, ενώ η πρώτη μονάδα παραγωγής τους θα κατασκευαστεί σύντομα στην Προύσα της βορειοδυτικής Τουρκίας.

Η κίνηση αυτή, κατά την ίδια πηγή, συνεπάγεται τη δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας, με το καθεστώς Ερντογάν να εγγυάται ότι θα έχει αγοράσει τουλάχιστον 30.000 ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035. 

Σε ομιλία που εκφώνησε κατά τη διάρκεια της τελετής παρουσίασης, ο Τούρκος πρόεδρος επισήμανε ότι η Τουρκία στοχεύει όχι μόνο να πουλήσει το αυτοκίνητο στην εγχώρια αγορά, άλλα θέλει να αναδειχθεί σε διεθνές brand, αρχής γενομένης από την Ευρώπη...".

Τουτέστιν ο τούρκος πρόεδρος (ο οποίος  συμπεριφέρεται σαν  δικτάτορας) οδήγησε ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδίασε, ανέπτυξε και κατασκεύασε ένα εργοστάσιο που δεν έχει χτιστεί ακόμη από μια κοινοπραξία την οποία δημιούργησαν τουρκικοί όμιλοι τον Οκτώβριο του 2019 (πριν δύο μήνες).

Τέτοιες ειδήσεις και αναλύσεις είναι απόλυτα κατανοητό να γράφονται στον Τουρκικό Τύπο, όπου υπάρχουν δεκάδες φυλακισμένοι τούρκοι δημοσιογράφοι. Αυτόν τον σκοπό άλλωστε εξυπηρετούν οι φυλακίσεις και το κλείσιμο εφημερίδων: Στο να τρομοκρατηθούν οι υπόλοιποι και να γράφουν προπαγανδιστικές "μπούρδες"...

Λογικά ο Ελον Μασκ της Σίλικον Βάλεϋ που έχει ξοδέψει δεκάδες δισ. τα τελευταία 15 χρόνια, κατασκευάζει σήμερα περί τις 400 χιλ. αυτοκίνητα το χρόνο, έχει συγκεντρώσει τα καλύτερα μυαλά της υφηλίου  και ακόμη δεν έχει βγάλει ούτε ένα δολάριο κέρδος, είναι ηλίθιος και ο φέρελπις δικτατορίσκος της γείτονος ευφυΐα.

Η Τουρκία όχι μόνο δεν προσελκύει υψηλής ειδίκευσης στελέχη και εργαζόμενους από άλλες χώρες, αλλά οι πολιτικές διώξεις απομακρύνουν όσους έχουν τη δυνατότητα λόγω ειδίκευσης να φύγουν. Πολλοί αναζητούν καταφύγιο ήδη και  στην Ελλάδα.

Η δημιουργία μιας μονάδας παραγωγής αυτοκινήτων στην Τουρκία π.χ. από την Volkswagen είναι απλή υπόθεση.

Μερικές εκατοντάδες στελέχη με διαθέσιμη τεχνογνωσία δεκαετιών σε λίγους μήνες μπορούν να σχεδιάζουν και να χτίσουν ένα εργοστάσιο που θα παράγει ένα προϊόν που το έχουν παράγει ήδη σε εκατομμύρια αντίγραφα στο παρελθόν σε άλλες μονάδες.

Το φθηνότερο μοντέλο  μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που κυκλοφορεί σήμερα στο δρόμο, πέραν του κόστους των πρώτων υλών και της συναρμολόγησης εξαρτημάτων εμπεριέχει και την τεχνογνωσία δεκαετιών και βελτιώσεων της εταιρείας που το παράγει.

Μια εταιρεία που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2019 για να σχεδιάσει και να αναπτύξει ένα προϊόν ανταγωνιστικό αυτών της Volkswagen, της Tesla, της Mercedes κλπ. αν τα κάνει όλα σωστά στην καλύτερη περίπτωση σε 10-20 χρόνια θα έχει κατασκευάσει κάτι σαν τα Zastava της δεκαετίας του ’80. Ήτοι, φθηνά κακής ποιότητας τροχοφόρα από χρεοκοπημένες επιδοτούμενες επιχειρήσεις.

Αυτό είναι το υπεραισιόδοξο σενάριο. 

Το ρεαλιστικό σενάριο είναι αυτό του ελληνικού κλεπτοκρατικού "σοσιαλισμού" της δεκαετίας του ’80.

Δηλαδή, η δημιουργία κάποιων μονάδων σαν την Πυρκαλ, την ΕΛΒΟ και την ΕΑΒ  που θα φυτοζωούν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η συμμετοχή ιδιωτών σε σχέδια που έχει εκπονήσει το κράτος συνίσταται στο εύκολο κέρδος από τη διασπάθιση μερικών δισ. των φορολογουμένων.

Στα νεοθωμανικά όνειρα του Ερντογάν η Τουρκία φαντάζει σαν το οικονομικό και πολιτικό ηγέτη μιας ισλαμικής αυτοκρατορίας από την Ευφράτη μέχρι το Μαρόκο και τα όρια της Κεντρικής Ευρώπης.  Σ’ αυτό το κόσμο η  Τουρκία θα σχεδιάζει και θα αναπτύσσει μεταξύ άλλων και τεχνολογία και οι άλλοι αντί να αγοράζουν κορεάτικα ή γερμανικά αυτοκίνητα και τοστιέρες θα αγοράζουν τούρκικα.

Η πραγματικότητα όμως  είναι πως η Τουρκία από τη στιγμή που έχει εκδηλώσει αυτά τα σχέδια έχει αποκτήσει περισσότερους εχθρούς παρά φίλους στον ισλαμικό κόσμο. 

Το τουρκικό οικονομικό "θαύμα"...

Είναι αλήθεια όμως πως η Τουρκία τα τελευταία χρόνια προσελκύει πολλές επενδύσεις και αναπτύσσεται παραγωγικά. Προσελκύει όμως τις παραγωγικές επενδύσεις που θέλουν να απομακρύνουν  οι ευρωπαίοι από την Ευρώπη και όχι σε κλάδους αιχμής. Επίσης προσελκύει επενδύσεις που θέλουν να αποφύγουν την Κίνα προκειμένου να μην βρεθούν εν μέσω ενός εμπορικού πολέμου. Η Τουρκία όμως δεν είναι Κίνα, είναι Ελλάδα του ΄60 όταν οι ευρωπαϊκές εταιρείες ένδυσης έραβαν εδώ τα ενδύματα που πωλούσαν στις αγορές τους.

Η Tesla επέλεξε τη Γερμανία για να φτιάξει το νέο της εργοστάσιο παρά το γεγονός πως οι μισθοί θα είναι πολλαπλάσιοι από αυτούς που θα πλήρωνε σε χώρες όπως η Τουρκία ή η Σλοβακία.

Στην Τουρκία η Φόλκσβαγκεν θα παράγει μοντέλα με μηχανές εσωτερικής καύσης για την Ανατολική Ευρώπη. Το γεγονός πως η τούρκικη αγορά απορροφά κάθε χρόνο 170.000 μοντέλα της VW και το χαμηλό εργατικό κόστος έπαιξε ρόλο.

Σε δέκα χρόνια από σήμερα όμως τα περισσότερα αυτοκίνητα που θα πουλιούνται στον κόσμο θα είναι ηλεκτροκίνητα και αυτοοδηγούμενα. Σε 20 χρόνια τα αυτοκίνητα θα τυπώνονται στο συνεργείο της γειτονιάς από τρισδιάστατους εκτυπωτές. 

Η χώρα "Ακρίτας"...

Η Ε.Ε. χρειάζεται την Τουρκία για δύο λόγους. Ο ένας είναι σαν ένα υποκατάστατο της φθηνής κινέζικης παραγωγής για το ενδεχόμενο επιβολής φραγμών στις κινέζικες εισαγωγές. Και ο δεύτερος είναι σαν ένα ισχυρός συνοριοφύλακας της Δύσης ικανός να ελέγχει τις μεταναστευτικές ροές αλλά και τις ισορροπίες στη Μέση Ανατολή  κυρίως για  τις ενεργειακές ροές από τον Περσικό Κόλπο. 

Αυτό το δεύτερο είναι επικίνδυνο σενάριο για την Ελλάδα που έχει εδαφικές διαφορές με την Τουρκία. Οι σύμμαχοι προκειμένου να λύσουν το δικό τους πρόβλημα μπορεί να πιέσουν την Ελλάδα να αποδεχτεί εξελίξεις που θα την αποσταθεροποιήσουν...

Η Τουρκία όμως λόγω της δημογραφικής, οικονομικής και στρατιωτικής ισχύος δεν αρέσκεται στον ρόλο του "μπράβου στην πόρτα" της Δύσης ούτε του ανειδίκευτου που δουλεύει στα "φασονατζίδικα". 

Βλέπει τον εαυτό της σαν περιφερειακή οικονομική, στρατιωτική και πολιτική οντότητα.

Αυτός είναι και ο λόγος που μεθοδεύει σχέδια για αμυντικές βιομηχανίες και επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας. Προς το παρόν μιλάμε για σχέδια και επικοινωνιακές "φούσκες" σαν το ηλεκτρονικό αυτοκίνητο που οδήγησε ο Ερντογάν την περασμένη εβδομάδα το εργοστάσιο παραγωγής του οποίου δεν έχει πάρει ακόμη οικοδομική άδεια. 

H ελληνική τουρκολατρία...

Ο τύπος στην Τουρκία ελέγχεται απόλυτα από το καθεστώς Ερντογάν και για αυτό θριαμβολογεί για τα τεχνολογικά επιτεύγματα της γείτονος ειδικά στην αμυντική βιομηχανία. Συχνά τα διθυραμβικά τουρκικά δημοσιεύματα μεταφράζονται λόγω τεμπελιάς, οικονομικού αναλφαβητισμού και συναισθηματικού συμπλέγματος κατωτερότητας αυτούσια στον Ελληνικό Τύπο. 

Διαβάζουμε "σεντόνια" για τα οπλικά συστήματα τμήματα των οποίων θα κατασκευαστούν στην Τουρκία και ελάχιστα π.χ. για το γεγονός πως σημαντικά τμήματα των 3 υποβρυχίων τύπου Παπανικολής (τα τέσσερα αυτά υπερσύγχρονα ΥΒ αποτελούν το σημαντικότερο πλεονέκτημα της Ελλάδας στον Αιγαίο και ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει μετά τα πυρηνοκίνητα) έχουν κατασκευαστεί στην Ελλάδα.

Ένα υποβρύχιο, μια φρεγάτα ή ένα Drone είναι ένα σύνθετο κατασκεύασμα και περιλαμβάνει, εκτός από τον σκελετό και μεταλλικό κέλυφος, χιλιάδες συστήματα που έχουν σχεδιάσει, αναπτύξει και κατασκευάσει εκατοντάδες εταιρείες σε δεκάδες χώρες. Συνήθως ο σκελετός είναι λαμαρινοδουλειά και δεν διαφέρει πολύ από αυτό που κάνουν δεκάδες εταιρείες και μικρά ή μεγάλα ναυπηγεία στην Ελλάδα. 

Επίσης σπάνια θα διαβάσει κανείς στον ελληνικό τύπο για τις ελληνικές εταιρείες που αναπτύσσουν υψηλής τεχνολογίας συστήματα για οπλικά συστήματα όπως π.χ. οι πύραυλοι Patriot. Αντιθέτως, αν κάποια τούρκικη εταιρεία αναλάβει την προμήθεια γράσου για τα φορτηγά που μεταφέρουν τους S-400 θα υπάρξει ομοβροντία δημοσιευμάτων στον ελληνικό τύπο...

Θυμάμαι πριν 25-30 χρόνια μια επίσκεψη στη μονάδα της ΜΕΤΚΑ στο Βόλο που διέθετε μια γραμμή παραγωγής που έκανε τις μεταλλικές επιφάνειες των τουρμπινών για παραγωγή ηλεκτρισμού, τόσο λείες όσο οι επιφάνειες των υπερσύγχρονων υποβρυχίων εκείνης της εποχής. Η ίδια εταιρεία σήμερα δεν έχει καμιά σχέση με εκείνη εκείνης της εποχής και έχει κερδίσει κατά κράτος ισχυρότερους ανταγωνιστές από τις τουρκικές αντίστοιχες εταιρείες σε όλη της Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Τώρα προχωράει προς την Κεντρική Αφρική.

Είναι αλήθεια όμως πως τέτοια παραδείγματα αποτελούν ελληνικές εξαιρέσεις.

Αν η κοινή γνώμη που αυτοοικτίρεται για την ελληνική υστέρηση θέλει επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας στη χώρα, ας πιέσει το πολιτικό προσωπικό  να μεταρρυθμίσει κατά πρώτον το δημόσιο και τη δικαιοσύνη. 

Μετά ας εξασφαλίσει  πως επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας (αμυντικές ή άλλες...) θα έχουν μηδενική φορολόγηση για τα πρώτα 20 χρόνια. Επίσης οι εργαζόμενοι σε αυτές θα φορολογούνται με συντελεστή 10%. Αν μάλιστα υπάρξουν ειδικές οικονομικές ζώνες για τέτοιου είδους επενδύσεις με υπερσύγχρονες δημόσιες,  δικαστικές, υγειονομικές κλπ. υπηρεσίες είναι βέβαιο πως θα υπάρξουν επενδύσεις και σε βάθος 10-20 ετών, όλοι θα μιλάνε για το ελληνικό οικονομικό θαύμα...

Ως τότε θα αυτομαστιγωνόμαστε με τα "φύκια για μεταξωτές κορδέλες" που πουλάει στην κοινή γνώμη της Τουρκίας ο Ερντογάν;... 

Αν μάλιστα το κράτος σταματήσει να παίζει δεσπόζοντα ρόλο στην ελληνική οικονομία, θα σταματήσουν και οι διαπλεκόμενες και άρα κρατικοδίαιτες ζημιογόνες εκδοτικές επιχειρήσεις που αναμεταδίδουν ό,τι βρίσκουν εκτός αυτών που αφορούν τις δουλειές του αφεντικού τους...

Καλή χρονιά!

https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3401970/oi-fouskes-tou-erntogan-kai-o-neoragiadismos


 31/12/2019




 2.
Εφησυχαστικές αναλύσεις...

 Όμως:

https://www.google.com/search?q=turkish+armored+personnel+carrier

https://en.wikipedia.org/wiki/Otokar

https://en.wikipedia.org/wiki/Bayraktar_Tactical_UAS

https://www.efadrones.org/countries/turkey/

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Turkey


 https://www.worldometers.info/world-population/greece-population/


 https://www.worldometers.info/world-population/turkey-population/