Ελλάς – Γαλλία Συμμαχία… με αριθμούς: Ένα δισ. ευρώ για δύο Mοίρες α/φ Mirage 2000-5Mk.2.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:
Η αμυντική συμφωνία και το θέατρο που στήθηκε στη Βουλή
Ελλάς – Γαλλία Συμμαχία… με αριθμούς:
Ένα δισ. ευρώ για δύο Mοίρες α/φ Mirage 2000-5Mk.2.
Όντως η ρητορική του Παρισιού είναι η μοναδική στην «Ενωμένη Ευρώπη», ξεκάθαρα ενάντια στις τουρκικές προκλήσεις και βλέψεις… Τα γαλλικά συμφέροντα στην Ανατολική Μεσόγειο συμπίπτουν σε μεγάλο βαθμό με τα ελληνικά σε Αιγαίο, Κύπρο, Λιβυκό Πέλαγος και Ιόνιο. Θα αποφύγουμε να σχολιάσουμε ποια θα ήταν η στάση της Γαλλίας, αν δεν υπήρχαν αυτά τα συμφέροντα. Στερείται νοήματος. Ή μάλλον θα «ρισκάρουμε» την πρόβλεψη ότι θα ήταν ίδια με αυτή του Βερολίνου… ή του Ελσίνκι.
Αυτά έχει δείξει η Ιστορία και οι αιώνες εξέλιξη των διεθνών σχέσεων, κόντρα στους αιθεροβάμονες και τους ρομαντικούς, ή όσους απλά ψάχνουν δικαιολογία για να συγκαλύψουν την προθυμία να υπερασπίσουν τα όσια και ιερά, δηλώνοντας στην πράξη έτοιμοι για κάθε είδους συμβιβασμούς. Ακόμα και κραυγαλέα ετεροβαρείς. Η συγκυρία είναι ευνοϊκή για τις σχέσεις με τους Γάλλους. Πιστεύουμε ότι είναι αναγκαία η υπενθύμιση, η επισήμανση, όπως θέλετε ονομάστε την…
Στο παρόν πόνημα θα μας απασχολήσει το «Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία» από την πλευρά των εξοπλισμών και ειδικά από την πλευρά της Πολεμικής Αεροπορίας. Η οποία όπως θα δούμε μέσω των όπλων που μπορούν να αξιοποιήσουν τα μαχητικά Mirage 2000, έχει βαρύνοντα ρόλο στην αποτελεσματική και άμεση αντιμετώπιση της τουρκικής απειλής. Αν βέβαια βρεθεί κάποιος να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να ξεστομίσει κάτι αντίστοιχο του «Βυθίσατε το Χόρα»…
Έχουμε υποστηρίξει ανοικτά στο παρελθόν την αναγκαιότητα της διατήρησης δύο πηγών προμήθειας μέσων και υλικού από την Πολεμική Αεροπορία και τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Και θα συνεχίσουμε να την υποστηρίζουμε… Η αξιοποίηση γαλλικών οπλικών συστημάτων από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι μία διαδικασία η οποία έχει πλέον συμπληρώσει μισό σχεδόν αιώνα.
Σε ό,τι αφορά στην Πολεμική Αεροπορία, είδαμε πώς ξεκίνησε το ιστορικό των αξιολογήσεων γαλλικών μαχητικών (δελταπτέρυγα Mirage III) το καλοκαίρι του 1968. Ακολούθησε άλλη μία αξιολόγηση του συμβατικής οπισθοκλινούς πτέρυγας Mirage F1 το 1970 και τον Ιούνιο του 1974 η υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια 40 αναχαιτιστικών Mirage F 1CG.
Άλλες δύο αγορές, μία στη δεκαετία του ’80 (1984) για 40 πολλαπλών ρόλων Mirage 2000E και άλλη μία τον Αύγουστο του 2000 για 15 (10 μονοθέσια και πέντε διθέσια) Mirage 2000-5Mk.2, που συνοδεύτηκε και από την αναβάθμιση στο ίδιο επίπεδο 10 εκ των παλαιών Mirage 2000EG, συμπλήρωσε το παζλ των προμηθειών γαλλικών μαχητικών τα τελευταία 50 χρόνια…
Μιλάμε για 95 συνολικά μονάδες και για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης που φανερώνει το εάν πράγματι εφαρμόσαμε πολιτική αγορών από δύο διαφορετικές πηγές, να αναφέρουμε ότι για την ίδια χρονική περίοδο προμηθευτήκαμε συνολικά 292 αμερικανικής κατασκευής και προέλευσης μαχητικά.
Αναλογία ένα προς τρία δηλαδή, ενώ αν στην εξίσωση προσθέσουμε και όσα μαχητικά απέκτησε η ΠΑ από τις ΗΠΑ μέσω προγραμμάτων δωρεάν παραχώρησης, η αναλογία αυτή διαμορφώνεται σαφώς στο ένα προς τέσσερα.
Από τον Αύγουστο του 2000 λοιπόν μέχρι σήμερα, εδώ και 20 ολόκληρα χρόνια δηλαδή, δεν έχει σημειωθεί καμία άλλη εξέλιξη σχετική με τα Mirage 2000 και τα όπλα τους. Η επαναδιάθεση των μαχητικών του τύπου που υπογράφηκε πρόσφατα, είναι μεν ζωτικής σημασίας εξέλιξη μετά από μία δεκαετία πλήρους απραξίας και απαξίωσης, αλλά δεν αποτελεί ολοκληρωμένη λύση στο πρόβλημα της επαρκούς κάλυψης των επιχειρησιακών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Εκ των πραγμάτων επιβεβλημένη
η συγκρότηση δύο Μοιρών Mirage 2000-5Mk.2
Η ενίσχυση της δύναμης των Mirage 2000-5Mk.2 στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας είναι επίσης ζήτημα στο οποίο έχουμε αναφερθεί επανειλημμένα. Γιατί έχει μεγάλη σημασία για τον ελληνικό επιχειρησιακό σχεδιασμό την ευρύτερη δυνατότητα αποτροπής. Ως εγχείρημα θα εμπεριέχει χαμηλό ρίσκο, λόγω του δοκιμασμένου της λύσης και της ήδη μεγάλης ηλικίας του μαχητικού, αλλά και ασύμφορα υψηλό κόστος, όπως θα -ξανά- δούμε παρακάτω.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Με δύο τρόπους μπορεί να αυξηθεί η δύναμη των στρατηγικών δυνατοτήτων Mirage 2000-5Mk.2. Ο περισσότερο εφικτός (θα βασιστεί σε αποκλειστικά δική μας απόφαση…) και άμεσα υλοποιήσιμος, είναι ο εκσυγχρονισμός των 17 εναπομεινάντων Mirage 2000EG σε -5Mk.2. Δεν περιλαμβάνουμε τα δύο παλιά διθέσια –BG, καθώς οι ίδιοι οι Γάλλοι έχουν κρίνει ασύμφορο τον εκσυγχρονισμό τους και δεν κατέθεσαν καν τεχνική και οικονομική προσφορά!
Το έχουμε σημειώσει παλαιότερα και το επαναλαμβάνουμε και τώρα. Το κόστος είναι απαγορευτικό για μαχητικό εξοπλισμένο με συμβατικό ραντάρ. Ραντάρ με κεραία μηχανικής σάρωσης δηλαδή… Οι επιλογές μας όμως αν θέλουμε να ακριβολογούμε, περιορίζονται μόνο σε αυτή τη λύση!
Πριν από τέσσερα χρόνια (2016), για τον εκσυγχρονισμό των 17 Mirage 2000EG ο οποίος θα περιλαμβάνει αντικατάσταση του ραντάρ RDM-3 από RDY-2 (η αναφορά κάνει λόγο για το ίδιο σύστημα με αυτό που «φορούν» τα ινδικά -5), ίδια διαμόρφωση πιλοτηρίου (με το -5Mk.2), πιστοποίηση του ατρακτιδίου ELINT/SIGINT τύπου ASTAC, αναβάθμιση του συστήματος αυτοπροστασίας ICMS 2000Mk.1 σε Mk.3, εγκατάσταση νέου υπολογιστή αποστολής και τοποθέτηση δύο πρόσθετων φορέων οπλισμού, οι Γάλλοι ζήτησαν 670 εκατομμύρια ευρώ!
Δηλαδή 39,41 εκατομμύρια ευρώ ανά μονάδα. Με βάση την ισχύουσα ισοτιμία ευρώ-δολαρίου (1 ευρώ=1,11 δολάρια), το νούμερο ισοδυναμεί με 43,7 εκατομμύρια δολάρια (ανά μονάδα). Σημειώστε ότι ο εκσυγχρονισμός των 84 F-16C/D Block 52+ και Block 52+ Advanced, θα κοστίσει ακριβώς 1,521 δισεκατομμύρια δολάρια.
Με άλλα λόγια θα πληρώσουμε λιγότερα από τα μισά χρήματα (ανά μονάδα πάντα…) από αυτά που μας ζήτησαν οι Γάλλοι το 2016 (!), για να αποκτήσουμε μαχητικά εξοπλισμένα με ραντάρ AESA (AN/APG-83) και συστήματα Link-16.
Κάνοντας τη διαίρεση και πάλι το νούμερο που προκύπτει για κάθε εκσυγχρονισμένο Viper είναι 18,107 εκατομμύρια δολάρια! Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνεται βέβαια σύστημα αυτοπραστασίας, αλλά και πάλι η διαφορά (ανά μονάδα) ξεπερνά τα 23 εκατομμύρια δολάρια!
Τα νούμερα τα παραθέτουμε για να διαπιστώσετε το ασύμφορο του εγχειρήματος. Στην τιμή δε που έδωσαν οι Γάλλοι, (Dassault Aviation, Safran Group, Thales), δεν περιλαμβάνονται Link-16 και πιστοποίηση του αντιπλοϊκού πυραύλου AM-39 Exocet. Ένα όπλο που η Ελλάδα έχει σήμερα απόλυτη ανάγκη, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη φορά. Ο νοών νοείτο…
Αν υποθέσουμε ότι τελικά λαμβάνεται η απόφαση από την ελληνική πλευρά και η τιμή παραμένει στα 670 εκατομμύρια ευρώ του 2016 και στο νούμερο αυτό προσθέσουμε 260,5 εκατομμύρια ευρώ για την επταετή υποστήριξη των Mirage 2000-5Mk.2, ανεβαίνουμε στα 930,5 εκατομμύρια ευρώ.
Το κόστος επομένως που απαιτείται για τη δημιουργία δύο Μοιρών εξοπλισμένων με Mirage 2000-5Mk.2 εντός των επόμενων ετών, ανέρχεται ούτε λίγο – ούτε πολύ σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Με βάση την τρέχουσα ισοτιμία, θα είναι 1,11 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σε ό,τι αφορά στη διατήρηση των Mirage 2000-5Mk.2 σε υπηρεσία με πραγματικές αξιώσεις για τα επόμενα 15 χρόνια δε, αυτή είναι –επαναλαμβάνουμε- και η πλέον εφικτή εναλλακτική… Εξαιρετικά ασύμφορη οικονομικά, αλλά εφικτή. Οι λόγοι εξηγούνται παρακάτω.
Σχεδόν μηδενικές οι πιθανότητες απόκτησης
μεταχειρισμένων Mirage 2000-5
Οι πιθανότητες αγοράς μεταχειρισμένων μαχητικών Mirage 2000-5, είναι ένα ζήτημα με το οποίο έχουμε επίσης ασχοληθεί κατ΄ επανάληψη στο παρελθόν και, χωρίς περιστροφές, όλα δείχνουν ότι είναι από εξαιρετικά περιορισμένες έως μηδενικές.
1. Για τα μαχητικά Mirage 2000-5EI/DI της Ταιβάν, έχουμε γράψει τι πραγματικά ισχύει αναλυτικά.
2. Τα 12 Mirage 2000-5EDA/DDA του Κατάρ που είναι στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού αποστολής με τα γαλλικά -5F και τα -5ΕΙ/DI και είναι πιστοποιημένα για την αξιοποίηση του Black Shaheen (Scalp-EG), είναι μάλλον απίθανο να αποδεσμευθούν ποτέ στην Ελλάδα από μία χώρα φίλη και σύμμαχο της Τουρκίας…
3. Ακόμη και αν υποθέσουμε ότι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα θα δέχονταν την ανταλλαγή 20 τουλάχιστον F-16C/D Block 30 με 10 Mirage 2000-9 (επαναλαμβάνουμε, καθαρά υποθετικό σενάριο…), θα απαιτηθεί η άδεια των ΗΠΑ για την υλοποίηση μίας τέτοιας συμφωνίας. Πιστεύει κανείς ότι θα δινόταν ποτέ για να αποκτήσουμε πρόσθετα γαλλικά μαχητικά; Βέβαια, θα μπορούσε να προχωρήσει η πρώτη εμπορική συναλλαγή και να ακολουθήσει αυτόνομα η δεύτερη…
Και κάτι τελευταίο… Τα -9 των ΗΑΕ είναι τα μοναδικά Mirage 2000 με διαμόρφωση ίδια με αυτή των δικών μας -5Mk.2. Μόνο το σύστημα αυτοπροστασίας τους είναι διαφορετικό. Τα -5F, -5EI/DI και -5EDA/DDA στα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω είναι παράγωγα (με διαφοροποιημένα πολλά από τα συστήματά τους) έκδοσης μεταξύ του παλιού Mirage 2000E και του -5Mk.2/-9.
Το πραγματικό κόστος λοιπόν για τη συγκρότηση δύο, πλήρους σύνθεσης, πολεμικών Μοιρών εξοπλισμένων με το στρατηγικών δυνατοτήτων Mirage 2000-5Mk.2 ανέρχεται με τα υπάρχοντα δεδομένα στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Περιλαμβάνουμε σε αυτό το ποσό την πιστοποίηση του ΑΜ-39 Exocet, αλλά όχι και την εγκατάσταση συστημάτων Link-16.
Η αμέσως επόμενη «γαλλική» εξοπλιστική εναλλακτική για την Πολεμική Αεροπορία, ακούει στο όνομα Rafale. Με ασύγκριτα μεγαλύτερες επιχειρησιακές δυνατότητες για τον ίδιο αριθμό αεροσκαφών (40 μονάδες), αλλά και ασύγκριτα μεγαλύτερο κόστος. Το οποίο δεν θα είναι μικρότερο των πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι θα κατορθώσουμε να μεταπωλήσουμε τα -5Μκ.2 σε αξιοπρεπή τιμή. Το μπαλάκι βρίσκεται σε γαλλικό γήπεδο. Εάν κι εφόσον επιθυμούν να αλλάξουν τη νομοτελειακή προοπτική των γαλλικών μαχητικών στο ελληνικό οπλοστάσιο…
Στέργιος Δ. Θεοφανίδης
1/2/2020
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1.
Χ. Καπούτσης: Με ποιους όρους οι γαλλικές φρεγάτες
δεν είναι κακή ιδέα (1/2/2020)
Η προσέγγιση της ελληνικής κυβέρνησης με τη Γαλλία κατέστη αναπόφευκτη για συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον, ήταν οι ίσες αποστάσεις από Ελλάδα και Τουρκία, που επέλεξαν οι ΗΠΑ, που διπλωματικά σημαίνει ανοχή στην παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στη Μεσόγειο και το Αιγαίο. Θυμόμαστε την αναιδή προτροπή του προέδρου Τραμπ «να τα βρείτε Ελλάδα και Τουρκία». Δεύτερον, η σαφής στήριξη των επιλογών του Ερντογάν από την Γερμανίδα Καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ και τρίτον η επιδείνωση των διπλωματικών σχέσεων Αθήνας-Μόσχας με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης.
Βέβαια, η ελληνογαλλική προσέγγιση μπορεί να ερμηνευτεί και ως κίνηση απελπισίας της ελληνικής διπλωματίας, που θα κοστίσει λίγο ακριβά, αφού τίποτα δεν προσφέρεται δωρεάν και οι Γάλλοι προωθούν, πρωτίστως --όπως είναι αναμενόμενο-- τα εθνικά του συμφέροντα.
Η συναντίληψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου της Γαλλίας Μακρόν, για τους κινδύνους του εγκυμονεί η παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στην Μεσόγειο και ευρύτερα, διαμορφώνει και το πλαίσιο συνεργασίας Ελλάδας και Γαλλίας στον διπλωματικό και στρατιωτικό τομέα.
Αναμένονται επισκέψεις στην Αθήνα των υπουργών Άμυνας και Εξωτερικών της Γαλλίας, που θα εξειδικεύσουν την στρατηγική ελληνογαλλική συνεργασία. Οι κοινές αεροναυτικές ασκήσεις, ελληνικών και γαλλικών στρατιωτικών μονάδων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, εμπεδώνουν την αμυντική συνεργασία των δύο χωρών. Και η συνεργασία αυτή, θα γίνει πιο συγκεκριμένη, με δύο εξοπλιστικά προγράμματα.
Οι διαβουλεύσεις των υπουργείων Άμυνας, της Ελλάδας και της Γαλλίας, είναι σε πολύ προχωρημένο επίπεδο και αφορούν την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-5, αλλά και κυρίως, τη ναυπήγηση των υπερσύγχρονων γαλλικών φρεγατών, που θα καλύψουν κατεπείγουσες ανάγκες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
(...)
Διαβάστε ΟΛΟΚΛΗΡΟ το άρθρο στην πηγή:
https://slpress.gr/ethnika/me-poioys-oroys
-oi-gallikes-fregates-den-einai-kaki-idea/
2.
Η αμυντική συμφωνία και το θέατρο
Η αμυντική συμφωνία και το θέατρο
που στήθηκε στη Βουλή
Είμαστε θεατές του έργου του παραλόγου και των εντυπώσεων που παίχτηκε στη Βουλή σχετικά με την Αμυντική Συμφωνία μεταξύ της χώρας μας και των Ηνωμένων Πολιτειών . Την εν λόγω συμφωνία όπως γνωρίζετε την διαπραγματεύτηκε η προηγούμενη Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και την υπέγραψε η σημερινή του Κυριάκου Μητσοτάκη . Ας δούμε καλοπροαίρετα πολύ συνοπτικά τι περιλαμβάνει η εν λόγω συμφωνία ,για να μιλάμε ρεαλιστικά και συγκεκριμένα . Αυτή επιτρέπει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ να διατηρεί και να λειτουργεί στρατιωτικές και βοηθητικές ευκολίες εντός των εγκαταστάσεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων .
Ειδικότερα :
- Στην Αεροπορική βάση στα Χανιά ( 115 ΠΜ ) και στο Ναύσταθμο της Σούδας.
- Στην Αεροπορική βάση της Λάρισας-110 ΠΜ.
- Στην Βάση Ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού που εδρεύει στο Στεφανοβίκειο.
- Στον Λιμένα της Αλεξανδρούπολης
Προσέξτε : Άλλες εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων όπως συμφωνούνται αμοιβαία από τα δύο μέρη ή από τους ορισμένους εκπροσώπους τους .
Το Ελληνικό δημόσιο , σύμφωνα με την έκθεση του λογιστηρίου του κράτους , έχει απώλειες εσόδων από τις λειτουργίες των στρατιωτικών και βοηθητικών ευκολιών από την κυβέρνηση των ΗΠΑ στις αναφερόμενες εγκαταστάσεις των Ελληνικών ΕΔ και της εκ τούτων απαλλαγής από φόρους , δασμούς , τέλη και άλλες επιβαρύνσεις καθώς και ατέλειες εισαγωγής αγαθών , προμηθειών , εξοπλισμού ή προσωπικών αντικειμένων των μελών της δυνάμεως , του πολιτικού προσωπικού και εξαρτημένων προσώπων κατ’ εφαρμογή της συνολικής τεχνικής συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών.
Εδώ προκύπτει και το ερώτημα: Έχει κοστολογηθεί έστω κατ’ ελάχιστο και κατά προσέγγιση η ετήσια οικονομική απώλεια για το Ελληνικό Δημόσιο;
Υπάρχει κάτι που δεν δώσαμε ;
- Είδατε κάποια αναφορά για εγγυήσεις των ΗΠΑ στην χώρας μας , ως προς την αυξανόμενη Τουρκική προκλητικότητα , που έχει ξεπεράσει κάθε ανεκτό επιτρεπόμενο όριο ;
- Είδατε κάποια αναφορά για τυχόν αμυντική βοήθεια έστω με κάποιες οικονομικές ελαφρύνσεις των ΗΠΑ προς την χώρα μας ;
- Είδατε έστω κάποιο οικονομικό όφελος ως προς την ενοικίαση όλων αυτών των βάσεων ; Αντιθέτως υπάρχουν απώλειες του δημοσίου σύμφωνα με την έκθεση του λογιστηρίου του κράτους .
Θα ήθελα να ξέρω ποια ήταν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που την διαπραγματεύτηκαν και αυτά της ΝΔ που δεν είδαν τίποτα όταν την υπέγραψαν .
Όλα τους φάνηκαν ότι ήταν στην σωστή κατεύθυνση ; Δεν είχαν καμία παρατήρηση ;
Άκουσα το κύριο Τσίπρα να θέλει να παγώσει την συμφωνία έως ότου οι ΗΠΑ εγγυηθούν την ασφάλεια της χώρας, ενώ αυτή βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη .
Αυτά ήταν τόσο δύσκολο να τα σκεφτεί κατά την διάρκεια της διαπραγμάτευσης με τους φίλους μας τους Αμερικάνους ; Είναι δυνατόν τώρα που την υπογράψαμε και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη να φανούμε αναξιόπιστοι , την χρονική στιγμή μάλιστα που ψάχνουμε για συμμαχίες και οι συνθήκες με όλες τις αρνητικές και θετικές παραμέτρους να μεταβάλλονται καθημερινά ;
Άκουσα τον κύριο Μητσοτάκη να είναι ευχαριστημένος από την συμφωνία και να τα φορτώνει στον κύριο Τσίπρα , λες και δεν φέρνει καμία ευθύνη. Όταν η κυβέρνηση την πήρε στα χέρια της δεν είδε τίποτα ; Δεν την μελέτησε το αρμόδιο υπουργείο ; Δεν είχε τίποτα να προσθέσει ; Την υπέγραψε χωρίς καμία σχεδόν βελτίωση και στην συνέχεια την έφερε για κύρωση στην βουλή .
Απολαύσαμε δε , όλα τα χειροκροτήματα και τον θόρυβο που σκόπιμα καλλιέργησε η κυβέρνηση κατά την διάρκεια της υπογραφής της . Έρχονται λοιπόν οι κύριοι Μητσοτάκης και Τσίπρας στην βουλή και στήνουν ένα πολύ ωραίο θέατρο, σε βάρος του Ελληνικού λαού , προσπαθώντας να τον ξεγελάσουν και να τον αποπροσανατολίσουν με τις εκατέρωθεν αντεγκλήσεις των .
Τώρα σχεδιάζει η κυβέρνηση να στείλει και μία αντιαεροπορική συστοιχία πυραύλων Patriot στην Σαουδική Αραβία με το ανάλογο εξειδικευμένο προσωπικό μας , αφήνοντας ακάλυπτο ένα μέρος του εθνικού μας χώρου , μάλλον για να ευχαριστήσει τους συμμάχους μας.
Αυτό που με στεναχωρεί είναι το γεγονός ότι ως Πολιτεία δεν έχουμε το σθένος και την αποφασιστικότητα να ζητήσουμε τα αυτονόητα προκειμένου να εξασφαλίσουμε τα εθνικά μας συμφέροντα .
Προσέξτε , δεν είμαι αντίθετος με μία σωστή αμυντική συμφωνία με τις ΗΠΑ , αντιθέτως είμαι υπέρ . Όχι όμως με αυτή την απαράδεκτη τουλάχιστον για μένα λογική , χωρίς έστω κάποια αμυντικά και οικονομικά ανταλλάγματα και εγγυήσεις που θα εξασφαλίζουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα ως προς την αυξανόμενη καθημερινά Τουρκική προκλητικότητα , σε συνδυασμό με την διφορούμενη ρητορική του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ.
Η αλήθεια είναι ότι είχαμε μία ευκαιρία να εξασφαλίσουμε σημαντικά ανταλλάγματα , η οποία χάθηκε λόγω της φοβικής λογικής και νοοτροπίας των τελευταίων κυβερνήσεων .
Γιώργος Τσιτσιλιάνος,
Σμήναρχος ε.α Μηχανικός της ΣΜΑ , Μαθηματικός με MSc στα εφαρμοσμένα και ήταν υποψήφιος βουλευτής με το Κίνημα Αλλαγής .
2020/01/31