Η Ελλάδα αγοράζει τέσσερα υπερσύγχρονα ελικόπτερα και αναβαθμίζει φρεγάτες.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:
(1) Αν θέλουμε MH-60R οπωσδήποτε,
ιδού η προϋπόθεση να πιάσει τόπο η επένδυση: NSM.
(2) Πολεμικό Ναυτικό: Είναι προτεραιότητα τα MH-60R;
(2) Πολεμικό Ναυτικό: Είναι προτεραιότητα τα MH-60R;
1.
Η Ελλάδα αγοράζει τέσσερα υπερσύγχρονα ελικόπτερα
Η Ελλάδα αγοράζει τέσσερα υπερσύγχρονα ελικόπτερα
και αναβαθμίζει φρεγάτες.
«Kλείδωσαν» δύο εξοπλιστικές κινήσεις για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού και περνούν άμεσα από τη Βουλή, μπροστά στην τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο.
«Κλείδωσαν» εν μέσω της «φουρτούνας» από την τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο δύο σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα για την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού και τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τις πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», αναμένεται να περάσουν από τη Βουλή. Το πρώτο αφορά την προμήθεια από τις ΗΠΑ τεσσάρων καινούργιων ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού πολέμου ΜΗ-60R («Romeo») και το δεύτερο τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ώστε να είναι αξιόμαχες για άλλα 25 χρόνια.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας θεωρούν επιβεβλημένο σ’ αυτή τη χρονική συγκυρία τα δύο εξοπλιστικά προγράμματα – που ούτως ή άλλως ήταν ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων – να «τρέξουν» ταχύτατα και να ξεκινήσει η υλοποίησή τους για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου λόγω της κλιμάκωσης της τουρκικής προκλητικότητας, των εξελίξεων στο ενεργειακό πεδίο της κυπριακής και της ελληνικής ΑΟΖ αλλά και της σύρραξης στη Λιβύη.
Το Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να υπερασπιστεί τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και να δηλώσει την ισχυρή παρουσία του στο πλαίσιο συμμαχικών αποστολών, όπως αυτή κατά του εμπάργκο όπλων στη Λιβύη. «Ομως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς μέσα. Είναι εξαιρετικά δύσκολο» επισημαίνουν αρμόδιες πηγές. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ουδείς γνωρίζει ποιες οικονομικές συνέπειες μπορεί να έχει σε βάθος χρόνου η πανδημία. Και γι’ αυτό «ώριμα» προγράμματα πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα. Υπό αυτά τα δεδομένα, τα δύο παραπάνω προγράμματα θα πρέπει να ξεκινήσουν «χθες», καθώς η κατάσταση στο ΠΝ από πλευράς μέσων χαρακτηρίζεται οριακή.
«Πολυεργαλεία μάχης»
Η αγορά των τεσσάρων ελικοπτέρων πολλαπλών αποστολών – ανθυποβρυχιακού πολέμου ΜΗ-60R με το παρωνύμιο «Romeo» θεωρείται, δε, εξαιρετική ευκαιρία. Οι Αμερικανοί μάς προσφέρουν τα τέσσερα ελικόπτερα στην τιμή των τριών. Κι αυτό διότι η Ελλάδα κατάφερε να μπει την κατάλληλη στιγμή στην «ουρά» μιας συμφωνίας της Ινδίας για την αγορά μεγάλου αριθμού ελικοπτέρων. Το κόστος της προμήθειας υπολογίζεται σε περίπου 240 εκατ. ευρώ και το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω διακρατικής συμφωνίας Ελλάδας και ΗΠΑ (G to G) και διαδικασίας Foreign Military Sales (FMS).
Η απόκτηση των τεσσάρων ελικοπτέρων θα αναβαθμίσει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στόλου ελικοπτέρων του ΠΝ, αφού θα αντικατασταθεί μέρος των πεπαλαιωμένων ΑΒ-212. Τα «Romeo» έχουν υψηλού επιπέδου τεχνολογικά συστήματα και ειδικεύονται στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, αλλά έχουν δυνατότητες και κατά στόχων επιφανείας. Και βέβαια θα μπορούν να εκτελέσουν με επιτυχία και δευτερεύουσες αποστολές, όπως έρευνας και διάσωσης ή κάθετης μεταφοράς φορτίων στα πλοία του ΠΝ.
Μάλιστα, οι Αμερικανοί τόνιζαν πέρυσι ενόψει της πώλησης των ελικοπτέρων στην Ελλάδα πως «τα ελικόπτερα MH-60R θα ενισχύσουν την ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού να υποστηρίζει το ΝΑΤΟ και να παραμένει διαλειτουργικό με τις ΗΠΑ» και ότι θα «βελτιώσουν την ικανότητα της Ελλάδας να αντιμετωπίσει τρέχουσες και μελλοντικές απειλές».
Τέσσερις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ
Από τη Βουλή αναμένεται να περάσει τις επόμενες ημέρες και ο διαγωνισμός για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ (πρόκειται για τις «Υδρα», «Σπέτσαι», «Ψαρά», «Σαλαμίς», πλοία ηλικίας 22-28 ετών) με κόστος περί τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των πλοίων σε συγκεκριμένους τομείς. Δεν αφορά τα όπλα, αλλά συντήρηση υφιστάμενων συστημάτων και αντικατάσταση αριθμού ηλεκτρονικών και συστημάτων πλατφόρμας με νέα σύγχρονης τεχνολογίας.
Με την αναβάθμιση, τα πλοία, όπως έχουν επισημάνει οι επιτελείς του ΠΝ, θα είναι αξιόμαχα αυξάνοντας την επιχειρησιακή τους ζωή για τουλάχιστον 25 χρόνια. Αν ο εκσυγχρονισμός τους ξεκινήσει φέτος, θα ολοκληρωθεί το 2024. Συνεπώς κάθε καθυστέρηση μόνο κακό κάνει στη διαθεσιμότητα πλοίων επιφανείας.
Σημειώνεται ότι οι φρεγάτες ΜΕΚΟ είναι από τα βασικά εργαλεία του ΠΝ.
Καμπανάκι
Στο μεταξύ, για τον κίνδυνο ατυχήματος στο Αιγαίο από τη συνεχιζόμενη τουρκική προκλητικότητα ενημέρωσε τους ομολόγους του ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, κατά τη συμμετοχή του με τηλεδιάσκεψη στις στρατιωτικές επιτροπές της ΕΕ και του ΝΑΤΟ χθες και προχθές. Διατύπωσε την ανησυχία του για την πρόσφατη κλιμάκωση των μεταναστευτικών ροών στον Εβρο και στο Αιγαίο, συνεπεία της εργαλειοποίησης του φαινομένου εκ μέρους της Τουρκίας.
Μάνος Χαραλαμπάκης
https://www.tanea.gr/2020/05/16/greece/i-ellada-agorazei-tessera-ypersygxrona-elikoptera-kai-anavathmizei-fregates/
15/5/2020
ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Αν θέλουμε MH-60R οπωσδήποτε,
ιδού η προϋπόθεση να πιάσει τόπο η επένδυση: NSM.
Θεωρούσαμε ότι οι πληροφορίες μας σχετικά με τις διαβουλεύσεις προς προμήθεια 4+3 ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων, δεν είναι παρά άλλη μία προσπάθεια της αμερικανικής πλευράς να πουλήσει τα πλεονάζοντα ελικόπτερα του USN στο ΠΝ… Και επειδή δεν έχει καμία απολύτως λογική για την Ελλάδα και την ελληνική άμυνα, προσδοκούσαμε με βάση την κοινή λογική, ότι το όλο ζήτημα θα “ξεφουσκώσει”… Πλανηθήκαμε πλάνην οικτράν όπως όλα δείχνουν όμως!
Διαβάζουμε με έκπληξη λοιπόν ότι έχουν ήδη αποφασιστεί δύο προγράμματα για το ΠΝ. Η προμήθεια 4+3 ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων MH-60R και ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN. Στο γιατί ΔΕΝ είναι αναγκαία και παράλληλα άκαιρη και δυνητικώς επιζήμια για το αξιόμαχο του Πολεμικού Ναυτικού έχουμε αναφερθεί αναλυτικά με στοιχεία, νούμερα και ισχυρά -θέλουμε να πιστεύουμε- επιχειρήματα και σε δυο ξεχωριστά δημοσιεύματα και μάλιστα πολύ πρόσφατα…
Τα σχετικά με το κόστος αναγράφονται στην ανακοίνωση της DSCA του Ιουλίου του 2019 όπως μπορείτε να διαβάσετε. Μένει να δούμε αν θα ισχύσουν και για το Ινδικό Ναυτικό, δεδομένου ότι η σχετική ανακοίνωση της αμερικανικής Υπηρεσίας Συνεργασίας σε θέματα Άμυνας και Ασφάλειας κάνει λόγο για συνολικό κόστος 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ άλλες αξιόπιστες πηγές, όπως έχουμε ήδη επισημάνει, αναφέρουν χαμηλότερα ποσά της τάξης των 2,1 ή 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η τιμή λοιπόν είναι αυτή που είχαμε γράψει και αναφέρει και η DSCA στην ανακοίνωσή της. 600 εκατομμύρια δολάρια για εφτά ελικόπτερα, μαζί με όπλα, ανταλλακτικά και υποστήριξη, εκπαιδεύσεις, επιμέρους συστήματα αποστολής και εξοπλισμό συντήρησης. Αναφέρεται συχνά-πυκνά ότι η τιμή είναι καλή και ότι η αποπληρωμή θα γίνει με ευνοϊκούς όρους μέσω FMS σε μεγάλο βάθος χρόνου…
Η τιμή είναι αυτή που πλήρωσε το USN. Ξεφεύγει λίγο σε ό,τι αφορά σε όλα τα άλλα πλην των ελικοπτέρων, από τη στιγμή που το USN αγοράζει πολύ μεγαλύτερες ποσότητες, οπότε έχει και άλλη τιμολογιακή αντιμετώπιση. Από εκεί και πέρα μιλάμε για FMS… Με επιτόκια γύρω στο 8% και ένα μεγάλο μέρος του ποσού της συμφωνίας να πηγαίνει στο USN. Που θα λειτουργήσει ως ο αντισυμβαλλόμενος με τους κατασκευαστές για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου…
Αυτά για να μην “παραμυθιαζόμαστε” μεταξύ μας. Πέρα από το κόστος όμως, επαναλαμβάνουμε, ΔΕΝ έχει κανένα νόημα να πάρουμε αυτά τα ελικόπτερα τώρα. Όχι ότι δεν θα έπρεπε να αποκτηθούν. Προσοχή: Προτεραιότητα δεν τα θεωρούμε και καλούμαστε να επιλέξουμε εξαιτίας του περιορισμένου προϋπολογισμού. ΕΚΤΟΣ εάν οι ΗΠΑ μας αποδεσμεύσουν τον αντιπλοϊκό πύραυλο NSM (Naval Strike Missile). Τότε τα πράγματα αλλάζουν δραματικά και θα δούμε το γιατί… Πάμε να τα πάρουμε με τη σειρά:
– Προφανώς η πίεση από την αμερικανική πλευρά είναι ισχυρή. Ακόμη και έτσι να είναι όμως, γιατί το ΠΝ και η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να πάνε στην εν λόγω προμήθεια;
– Έχουν εξασφαλιστεί τα 150 κατά προσέγγιση εκατομμύρια ευρώ που θα απαιτήσει η επανένταξη των P-3B Orion σε υπηρεσία, με την αναβαθμισμένη τους μορφή (P-3H); Γιατί επί της ουσίας αυτή είναι η πλατφόρμα που θα δώσει πραγματική ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ στην νεοσύστατη Ναυτική Αεροπορία. Σε άλλο αφιέρωμα, πολύ σύντομα, θα εξηγήσουμε τους λόγους.
– Θα διαθέσουμε 298, δηλαδή 300 εκατομμύρια δολάρια που ζητούν οι Αμερικανοί για τα τέσσερα ελικόπτερα και θα δαπανήσουμε ΜΟΛΙΣ 150 εκατομμύρια ευρώ (σχεδόν τα μισά!) για να εκσυγχρονίσουμε τις τέσσερις φρεγάτες MEKO 200HN; Θα επαρκέσει αυτό το ποσό για έναν αξιοπρεπή εκσυγχρονισμό; ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ… Επομένως μιλάμε για “πασάλειμμα” όπως αυτό που είχε γίνει παλαιότερα με τις “S”.
– Και η τρίτη και οπωσδήποτε πιο σημαντική ερώτηση προς το ΠΝ, το ΥΠΕΘΑ και την ελληνική κυβέρνηση: Η συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων P-3B σε – Η, ΔΕΝ περιλαμβάνει όπλα. Αυτά που θα έχουν τη δυνατότητα να φέρουν τα P-3H. Δηλαδή τορπίλες και αντιπλοϊκούς πυραύλους AGM–84 Harpoon.
EXEI ZHTHΘΕΙ από τις ΗΠΑ η αποδέσμευση του νέας γενιάς αντιπλοϊκού πυραύλου NSM (Naval Strike Missile) που μπορούν να φέρουν τα MH–60R, με ακτίνα μεγαλύτερη των 180 χιλιομέτρων και οπωσδήποτε μεγαλύτερη του αερομεταφερόμενου AGM-84 Harpoon (περί τα 100 χιλιόμετρα);
Ο Naval Strike Missile λοιπόν είναι το ζητούμενο εφόσον αποφασίστηκε η “πάση θυσία” προμήθεια των ελικοπτέρων Romeo. Τον οποίο είναι πιστοποιημένα να αξιοποιούν. Αναπτύχθηκε από τη νορβηγική Kongsberg σε συνεργασία με την αμερικανική Raytheon για λογαριασμό του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Kongsberg Naval Strike Missile (NSM)
Χωρίς το όπλο αυτό στην ουσία το ελικόπτερο κάνει ό,τι και το S70B Aegean Hawk που ήδη διαθέτουμε. Μπορεί να φέρει καλύτερα συστήματα αποστολής (ραντάρ, πυργίσκο ηλεκτροοπτικών κ.ο.κ.), αλλά αξιοποιεί τα ίδια όπλα. Ήτοι αερομεταφερόμενες τορπίλες Μk.54 (το ΠΝ διαθέτει τις Mk.46 και Mk.50 για τα Aegean Hawk) και πυραύλους AGM-114M Hellfire II.
Εναντίον στόχων επιφανείας δηλαδή, το ελικόπτερο θα πρέπει να πλησιάσει στα οκτώ χιλιόμετρα για να εκτελέσει βολή πυραύλου Hellfire. Πράγμα που με τη σειρά του σημαίνει ότι οι πιθανότητες επιβίωσής του είναι ελάχιστες. Τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα…
Η ελληνική πλευρά έχει ασφαλώς ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ και ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να αιτηθεί την αποδέσμευση του NSM. Για τον πολύ απλό λόγο ότι οι ΗΠΑ έχουν από την περασμένη δεκαετία αποδεσμεύσει στην Τουρκία τον ακτίνας 250+ χιλιομέτρων AGM-84K SLAM-ER. Έκδοχο του Harpoon.
Τουρκικό μαχητικό F-16 απογειώνεται για δοκιμή με βλήμα SLAM ER
Η λογική επομένως υποδεικνύει ότι εφόσον υπάρχει επιχειρησιακή ανάγκη για τα ελικόπτερα MH-60R, υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη για τον NSM που είναι πιστοποιημένα να φέρουν. Στην Ινδία το όπλο αυτό δεν αποδεσμεύθηκε, αλλά η Ελλάδα είναι χώρα – μέλος του ΝΑΤΟ η οποία ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ και με κάθε τρόπο από γειτονική χώρα, επίσης μέλος του ΝΑΤΟ.
Για να υπερασπίσει τα θαλάσσια σύνορά της και να διατηρήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις και το διεθνές δίκαιο το οποίο επικαλείται συνεχώς, θα πρέπει να διαθέτει και τα κατάλληλα όπλα.
Η πλατφόρμα από μόνη της (ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο συγκεκριμένη περίπτωση…), μαζί με το διεθνές δίκαιο ΔΕΝ είναι ικανές συνθήκες για να αποτρέψουν την Τουρκία, από το να μπαίνει σε όποιο “οικόπεδο” θέλει. Περιμένουμε από την ελληνική πλευρά λοιπόν να πράξει τα δέοντα.
Αλλιώς ας μην προχωρήσει στην προμήθεια αυτή και ας αναζητήσει αντιπλοϊκά όπλα μακρού πλήγματος (Harpoon, ή SLAM-ER) για τα P-3H Orion. Επαναλαμβάνουμε, εφόσον έχει ήδη αποφασίσει την προμήθεια των Romeo.
Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη
16/05/2020
aegeanhawk_hellenic_navy
2.
Πολεμικό Ναυτικό:
Είναι προτεραιότητα τα MH-60R;
Στο γραφείο του ΥΕΘΑ είναι ο σχετικός φάκελος για τη προμήθεια των τεσσάρων ελικοπτέρων ΜΗ-60R για το Πολεμικό Ναυτικό ώστε να πάρει τις τελικές εγκρίσεις προτού πάρει το πράσινο φως από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σύμφωνα με αποκλειστικές και πλήρως διασταυρωμένες πληροφορίες του γράφοντος και του DefenceReview.gr τη παρούσα χρονική περίοδο εκτελούνται οι τελικές διαπραγματεύσεις για την Letter Of Acceptance που αφορά δύο κύρια προγράμματα:
Το πρώτο είναι την απόκτηση τεσσάρων υπερσύγχρονων ελικοπτέρων MH-60R στα 290 εκατομμύρια δολάρια μαζί με πλήρες πακέτο εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης. Φυσικά θα πληρωθούν κανονικά και όχι όπως πολλοί διέδιδαν από περίσσευμα χρημάτων του προγράμματος των ΑΦΝΣ.
Επίσημη –και επομένως αξιόπιστη- πληροφόρηση σχετικά με το ότι θα περισσέψουν κονδύλια από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των P-3B, εμείς δεν έχουμε. Και δεν γνωρίζουμε και από πού προκύπτει αυτό… Η σύμβαση εκσυγχρονισμού των P-3B Orion ήταν «εμπροσθοβαρής», δηλαδή απαιτούσε την προκαταβολή του 70% της συνολικής αξίας της εντός δύο ετών –κάτι που φαίνεται και στους πίνακες αποπληρωμής- προκειμένου να αγοραστούν τα υλικά και τα συστήματα εκσυγχρονισμού άμεσα, για να μην ανέλθει το κόστος περαιτέρω! Αυτό είχε υποστηρίξει η κατασκευάστρια των αεροσκαφών…
Το δεύτερο σχετίζεται τη δρομολόγηση του προγράμματος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης των υφιστάμενων ελικοπτέρων καθώς και μια μερική αναβάθμιση αυτών. Τονίζουμε πως αποτελεί μια μερική αναβάθμιση ευπαθών τεχνικών μερών των ελικοπτέρων και συστημάτων που σταδιακά παύουν να υποστηρίζονται και όχι ολικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Το κόστος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης (Follow On Support) καθώς και της μερικής αναβάθμισης των ελικοπτέρων S-70B-6 Aegean Hawk ανέρχεται περίπου στα 80 με 90 εκατομμύρια δολάρια.
Tα 7 εναπομείναντα AB212 ASW διαθέτουν το ΑΝ/ΑQS-13Β και χρησιμοποιούν εναντίον εχθρικών υποβρυχίων τις τορπίλες ΜΚ46
Το κρίσιμο ερώτημα είναι κατά πόσο αξίζει η προμήθεια νέων ελικοπτέρων MH-60R αντί ενός πλήρους πακέτου εκσυγχρονισμού των S-70B-6. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντα το ΠΝ είχε αξιολόγησε αυτή τη προοπτική ώστε υλοποιώντας ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των S-70B-6 τα ελικόπτερα να πλησίαζαν αρκετά σε επιδόσεις τα MH-60R. Το κόστος κυμαίνονταν στα 500 εκατομμύρια δολάρια και κρίθηκε ασύμφορο.
Η λογική του ΠΝ είναι η είσοδος των MH-60R να αποτελέσει την επόμενη ημέρα για την αντικατάσταση των ΑΒ212 που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμοτήτων και είναι εξαιρετικά γερασμένα.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον υπήρχε ενδιάμεση λύση. Δηλαδή είτε του απλού πακέτου αναβάθμισης συμπεριλαμβανομένης και της FOS στα 80-90 εκατομμύρια δολάρια είτε ενός μεγάλου προγράμματος εκσυγχρονισμού της τάξης των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το πακέτο αναβάθμισης των ελληνικών S-70B-6 Aegean Hawk θα μας απασχολήσει σε μεταγενέστερο άρθρο μας.
Tα ελικόπτερα εκτελούν: Ενεργητική-Παθητική Έρευνα, Καθήλωση, Ενέδρα, Απαγόρευση Επιθετικής Δράσης και Προσβολή με τορπίλες ΜΚ46 MOD5. To ΠΝ διαθέτει συνολικώς 8 S-70B-6 (με σόναρ AN/AQS-18(V)3) και 3 S-70B Lot 1 Group 1 φέρουν HELRAS.
Η ουσία είναι πως οι ανάγκες του ΠΝ σε σύγχρονα ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι μεγάλη. Σήμερα, το ΠΝ όπως έχουμε διαπιστώσει και εμείς παρακολουθώντας εν πλω ασκήσεις όπως η ΑΣΤΡΑΠΗ της Διοίκησης Φρεγατών, εντοπίζει υποβρύχια στις 2 με 3 χιλιάδες γιαρδες όταν το Γαλλικό Ναυτικό εντοπίζει υποβρύχια στις 20000 γιάρδες. Σημειώνεται ότι οι φρεγάτες του ΠΝ και ειδικότερα οι κλάσης ΕΛΛΗ έχουν ελλιπές σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου βασιζόμενες μόνον στο παρωχημένο σόναρ τρόπιδας. Μεγάλο μειονέκτημα των φρεγατών «S» είναι η έλλειψη σόναρ κατηγορίας VDS. Οι Ελληνικές «S» διαθέτουν μόνον σόναρ τρόπιδας της εταιρείας Canadian Westinghouse τύπου SQS-505. Οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ διαθέτουν το σονάρ τρόπιδας μεταβλητού βάθους DE-1160HM και το συρόμενο σονάρ DE-1160VDS.
Ως εκ τούτων, κρίνεται πως η επιλογή της Belharra θα συνδράμει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση υποβρύχιων απειλών και θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στις ναυτικές επιχειρήσεις αφού το Γαλλικό Ναυτικό φημίζεται για τη παράδοση του στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Αυτό αποδεικνύουν και οι εντοπισμοί από γαλλικά πλοία συμμαχικών υποβρυχίων στα πλαίσια ασκήσεων του ΝΑΤΟ.
Πάντως, για το ΠΝ εκτός από εναέρια μέσα έμφαση πρέπει να δοθεί και στις κύριες μονάδες επιφανείας αφού στο τέλος με τη παλαιότητα του υλικού και τα προβλήματα των πλοίων δεν θα έχει φρεγάτες για να απονηώσει τα ελικόπτερα του…
Για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο
μπορείτε να διαβάσετε τις ακόλουθες αναλύσεις:
Οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες των Belh@rra:
Κηνυγώντας τα Τουρκικά υποβρύχια «214»
Γιάννης Νικήτας
https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-einai-proteraiotit/?fbclid=IwAR0x8OHOVHFp-CPu6YnA6CVfN7C2iYsanSDV3SHcMYcwVB9oIs4D32aDoOQ
15 Μαΐου 2020
Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
aegeanhawk_hellenic_navy
2.
Πολεμικό Ναυτικό:
Είναι προτεραιότητα τα MH-60R;
Στο γραφείο του ΥΕΘΑ είναι ο σχετικός φάκελος για τη προμήθεια των τεσσάρων ελικοπτέρων ΜΗ-60R για το Πολεμικό Ναυτικό ώστε να πάρει τις τελικές εγκρίσεις προτού πάρει το πράσινο φως από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ. Σύμφωνα με αποκλειστικές και πλήρως διασταυρωμένες πληροφορίες του γράφοντος και του DefenceReview.gr τη παρούσα χρονική περίοδο εκτελούνται οι τελικές διαπραγματεύσεις για την Letter Of Acceptance που αφορά δύο κύρια προγράμματα:
Το πρώτο είναι την απόκτηση τεσσάρων υπερσύγχρονων ελικοπτέρων MH-60R στα 290 εκατομμύρια δολάρια μαζί με πλήρες πακέτο εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης. Φυσικά θα πληρωθούν κανονικά και όχι όπως πολλοί διέδιδαν από περίσσευμα χρημάτων του προγράμματος των ΑΦΝΣ.
Επίσημη –και επομένως αξιόπιστη- πληροφόρηση σχετικά με το ότι θα περισσέψουν κονδύλια από το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των P-3B, εμείς δεν έχουμε. Και δεν γνωρίζουμε και από πού προκύπτει αυτό… Η σύμβαση εκσυγχρονισμού των P-3B Orion ήταν «εμπροσθοβαρής», δηλαδή απαιτούσε την προκαταβολή του 70% της συνολικής αξίας της εντός δύο ετών –κάτι που φαίνεται και στους πίνακες αποπληρωμής- προκειμένου να αγοραστούν τα υλικά και τα συστήματα εκσυγχρονισμού άμεσα, για να μην ανέλθει το κόστος περαιτέρω! Αυτό είχε υποστηρίξει η κατασκευάστρια των αεροσκαφών…
Το δεύτερο σχετίζεται τη δρομολόγηση του προγράμματος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης των υφιστάμενων ελικοπτέρων καθώς και μια μερική αναβάθμιση αυτών. Τονίζουμε πως αποτελεί μια μερική αναβάθμιση ευπαθών τεχνικών μερών των ελικοπτέρων και συστημάτων που σταδιακά παύουν να υποστηρίζονται και όχι ολικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Το κόστος της σύμβασης τεχνικής υποστήριξης (Follow On Support) καθώς και της μερικής αναβάθμισης των ελικοπτέρων S-70B-6 Aegean Hawk ανέρχεται περίπου στα 80 με 90 εκατομμύρια δολάρια.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι κατά πόσο αξίζει η προμήθεια νέων ελικοπτέρων MH-60R αντί ενός πλήρους πακέτου εκσυγχρονισμού των S-70B-6. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντα το ΠΝ είχε αξιολόγησε αυτή τη προοπτική ώστε υλοποιώντας ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των S-70B-6 τα ελικόπτερα να πλησίαζαν αρκετά σε επιδόσεις τα MH-60R. Το κόστος κυμαίνονταν στα 500 εκατομμύρια δολάρια και κρίθηκε ασύμφορο.
Η λογική του ΠΝ είναι η είσοδος των MH-60R να αποτελέσει την επόμενη ημέρα για την αντικατάσταση των ΑΒ212 που αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμοτήτων και είναι εξαιρετικά γερασμένα.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον υπήρχε ενδιάμεση λύση. Δηλαδή είτε του απλού πακέτου αναβάθμισης συμπεριλαμβανομένης και της FOS στα 80-90 εκατομμύρια δολάρια είτε ενός μεγάλου προγράμματος εκσυγχρονισμού της τάξης των 500 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το πακέτο αναβάθμισης των ελληνικών S-70B-6 Aegean Hawk θα μας απασχολήσει σε μεταγενέστερο άρθρο μας.
Tα ελικόπτερα εκτελούν: Ενεργητική-Παθητική Έρευνα, Καθήλωση, Ενέδρα, Απαγόρευση Επιθετικής Δράσης και Προσβολή με τορπίλες ΜΚ46 MOD5. To ΠΝ διαθέτει συνολικώς 8 S-70B-6 (με σόναρ AN/AQS-18(V)3) και 3 S-70B Lot 1 Group 1 φέρουν HELRAS.
Η ουσία είναι πως οι ανάγκες του ΠΝ σε σύγχρονα ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου είναι μεγάλη. Σήμερα, το ΠΝ όπως έχουμε διαπιστώσει και εμείς παρακολουθώντας εν πλω ασκήσεις όπως η ΑΣΤΡΑΠΗ της Διοίκησης Φρεγατών, εντοπίζει υποβρύχια στις 2 με 3 χιλιάδες γιαρδες όταν το Γαλλικό Ναυτικό εντοπίζει υποβρύχια στις 20000 γιάρδες. Σημειώνεται ότι οι φρεγάτες του ΠΝ και ειδικότερα οι κλάσης ΕΛΛΗ έχουν ελλιπές σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου βασιζόμενες μόνον στο παρωχημένο σόναρ τρόπιδας. Μεγάλο μειονέκτημα των φρεγατών «S» είναι η έλλειψη σόναρ κατηγορίας VDS. Οι Ελληνικές «S» διαθέτουν μόνον σόναρ τρόπιδας της εταιρείας Canadian Westinghouse τύπου SQS-505. Οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ διαθέτουν το σονάρ τρόπιδας μεταβλητού βάθους DE-1160HM και το συρόμενο σονάρ DE-1160VDS.
Ως εκ τούτων, κρίνεται πως η επιλογή της Belharra θα συνδράμει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση υποβρύχιων απειλών και θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στις ναυτικές επιχειρήσεις αφού το Γαλλικό Ναυτικό φημίζεται για τη παράδοση του στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Αυτό αποδεικνύουν και οι εντοπισμοί από γαλλικά πλοία συμμαχικών υποβρυχίων στα πλαίσια ασκήσεων του ΝΑΤΟ.
Πάντως, για το ΠΝ εκτός από εναέρια μέσα έμφαση πρέπει να δοθεί και στις κύριες μονάδες επιφανείας αφού στο τέλος με τη παλαιότητα του υλικού και τα προβλήματα των πλοίων δεν θα έχει φρεγάτες για να απονηώσει τα ελικόπτερα του…
Για τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο
μπορείτε να διαβάσετε τις ακόλουθες αναλύσεις:
Οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες των Belh@rra:
Κηνυγώντας τα Τουρκικά υποβρύχια «214»
Γιάννης Νικήτας
https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-einai-proteraiotit/?fbclid=IwAR0x8OHOVHFp-CPu6YnA6CVfN7C2iYsanSDV3SHcMYcwVB9oIs4D32aDoOQ
15 Μαΐου 2020
Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες Κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ,
η “ελληνική” φρεγάτα ( Flight and Space -16 Μαΐου, 2020)
2. “Επανεκκίνηση στην Αμυντική Βιομηχανία τώρα!
Ο χρόνος μας τελείωσε”- Τάσος Ροζολής, πρόεδρος ΣΕΚΠΥ.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευατών Αμυντικού Υλικού Τάσος Ροζολής, σε μία εφ΄όλης της ύλης συνέντευξη για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία, που αναζητά άμεσο restart, γιατί διαφορετικά ουδείς μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον της. Ο κ.Ροζολής δεν επισημαίνει μόνο τα προβλήματα, που είναι γνωστά και πολυσηζητημένα. Προτείνει λύσεις. Μιλά για τις αναξιοποίητες δυνατότητες της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας με ρεαλισμό. Τι μπορεί και τι δεν μπορεί άμεσα να κάνει, που μπορεί να φθάσει. Ο κ.Ροζολής απαντά σ’ όλα τα ερωτήματα της επικαιρότητας που έχουν να κάνουν με την Αμυντική Βιομηχανία, όπως τα θέμα των προγραμμάτων που έχουν να κάνουν με τον εκσυγχρονισμό των F-16, τις εξελίξεις στην ΕΑΒ, τα Ναυπηγεία και πολλά άλλα.
Από Militaire News -16/05/2020
https://www.militaire.gr/quot-epanekkinisi-stin-amyntiki-viomichania-tora-o-chronos-mas-teleiose-quot-tasos-rozolis-proedros-sekpy/?fbclid=IwAR2seel10M7nFisB8BSy0nA9IHeYPVWY-I9RExTM6Iegnt1YAVl5lrfiGEQ