Η προκατάληψη του δέρματος στο Instagram.


 Η προκατάληψη του δέρματος στο Instagram. 

Η Σάρα είναι επιχειρηματίας τροφίμων με έδρα το Βερολίνο (το όνομα και η πόλη άλλαξαν, θα καταλάβετε γιατί). Η εταιρεία που δημιούργησε βοηθά τις γυναίκες να νιώθουν άνετα με την πρόσληψη τροφής τους και υποστηρίζει το «διαισθητικό φαγητό». Όπως πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, η Σάρα βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσελκύσει πελάτες. Το  Instagram, το δεύτερο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στην Ευρώπη μετά το Facebook, είναι ένα κανάλι μάρκετινγκ που της είναι απαραίτητο.

Όμως στο Instagram, το οποίο προσανατολίζεται σε μεγάλο βαθμό στις φωτογραφίες και τα βίντεο, κατάλαβε ότι οι φωτογραφίες της δεν έφταναν σε πολλούς από τους 53.000 οπαδούς της, εκτός αν πόζαρε με μαγιό. Πράγματι, τέσσερις από τις επτά δημοφιλέστερες δημοσιεύσεις της τους τελευταίους μήνες την έδειχναν με μπικίνι. Η Ely Killeuse, συγγραφέας βιβλίων με 132.000 οπαδούς στο Instagram που συμφώνησε να μιλήσεi on the record, δήλωσε ότι «σχεδόν όλες» οι φωτογραφίες της με τα περισσότερα like την έδειχναν με εσώρουχα ή μαγιό. 

Mήπως ειδικά το κοινό των 2 γυναικών προτιμά μαζικά να βλέπει τη Σάρα και την Ey με μαγιό;  Ωστόσο, από τις αρχές του 2016, το Instagram ιεραρχεί  τις φωτογραφίες στη ροή ειδήσεων ενός χρήστη, έτσι ώστε οι φωτογραφίες για τις οποίες ο χρήστης ενδιαφέρεται περισσότερο να εμφανίζονται στην κορυφή της ροής. Εάν οι άλλες φωτογραφίες(χωρίς μαγιό) που δημοσιεύουν η Sarah και η Ely είναι λιγότερο δημοφιλείς, μπορεί να μην εμφανίζονται πολύ στους οπαδούς τους.

Ποιες φωτογραφίες εμφανίζονται και ποιες δεν είναι απλώς θέμα γούστου. Οι επιχειρηματίες που βασίζονται στο Instagram για να αποκτήσουν πελάτες πρέπει να υιοθετήσουν τους κανόνες που ενθαρρύνει, ώστε να προσεγγίσουν τους οπαδούς τους. Ακόμα κι αν αυτά τα πρότυπα δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες στις οποίες βασίστηκαν οι επιχειρήσεις τους ή αυτές του βασικού κοινού και των πελατών τους.

2.400 φωτογραφίες που αναλύθηκαν

Για να κατανοήσουν σε ποιες εικόνες έδινε προτεραιότητα το Instagram, το European Data Journalism Network και το AlgorithmWatch ζήτησαν από 26 εθελοντές να εγκαταστήσουν ένα πρόσθετο προγράμματος περιήγησης και να προχωρήσουν σε επιλογή επαγγελματιών δημιουργών περιεχομένου. Επέλεξαν 37 επαγγελματίες από 12 χώρες (14 από αυτούς άνδρες) που χρησιμοποιούν το Instagram για να διαφημίσουν μάρκες ή να αποκτήσουν νέους πελάτες για τις επιχειρήσεις τους, κυρίως στους τομείς των τροφίμων, των ταξιδιών, της φυσικής κατάστασης, της μόδας ή της ομορφιάς. 
Το πρόσθετο  πρόγραμμα  περιήγησης ανοίγει αυτόματα την αρχική σελίδα του Instagram σε τακτά χρονικά διαστήματα και σημειώνει ποιες δημοσιεύσεις εμφανίζονται πάνω από τις ειδήσεις των εθελοντών της έρευνας, παρέχοντας μια επισκόπηση του τι θεωρούν οι πλατφόρμες πιο σχετικές για κάθε εθελοντή.

Μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαΐου, αναλύθηκαν 1.737 δημοσιεύσεις από τους δημιουργούς περιεχομένου που παρακολουθούνταν, που περιέχουν 2.400 φωτογραφίες. Από αυτές τις αναρτήσεις, 362, ή το 21%, αναγνωρίστηκε από ένα πρόγραμμα υπολογιστή ότι περιείχε φωτογραφίες που δείχνουν γυναίκες με μπικίνι ή εσώρουχα ή γυμνούς άντρες. Ωστόσο, στα newsfeeds των εθελοντών, οι αναρτήσεις με τέτοιες εικόνες αποτελούν το 30% όλων των δημοσιεύσεων που εμφανίζονται από τους ίδιους λογαριασμούς (ορισμένες δημοσιεύσεις εμφανίστηκαν περισσότερες από μία φορές).

Οι αναρτήσεις που περιείχαν φωτογραφίες γυναικών με εσώρουχα ή μπικίνι είχαν 54% περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν στο newsfeed των εθελοντών. Οι αναρτήσεις που περιείχαν φωτογραφίες ανδρών με εκτεθειμένο το στήθος είχαν 28% περισσότερες πιθανότητες εμφάνισης. Αντίθετα, οι δημοσιεύσεις που δείχνουν εικόνες φαγητού ή τοπίου είχαν περίπου 60% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίζονται στη ροή ενημερώσεων.

Αυτά τα αποτελέσματα, μπορείτε να τα διαβάσετε αναλυτικά σε μια ειδική σελίδα.

Περιμένοντας τον έλεγχο

Η κλίση προς το γυμνό ενδέχεται να μην ισχύει για όλους τους χρήστες του Instagram. Ενώ ήταν εμφανές για τους περισσότερους εθελοντές, μια μικρή μειονότητα δέχτηκε αναρτήσεις που αντικατοπτρίζουν καλύτερα την ποικιλομορφία που δημοσιεύουν οι δημιουργοί περιεχομένου. Είναι πιθανό ότι ο αλγόριθμος του Instagram ευνοεί το γυμνό γενικά, αλλά η εξατομίκευση ή άλλοι παράγοντες περιορίζουν αυτό το αποτέλεσμα για ορισμένους χρήστες.

Τα αποτελέσματά υπολείπονται μιας ολοκληρωμένης εξέτασης του αλγορίθμου παροχής ειδήσεων του Instagram. Τεκμηριώνουν μόνο τι συνέβη στα newsfeeds των εθελοντών. (Μπορείτε να βοηθήσετε να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα εγκαθιστώντας το πρόσθετο πρόγραμμα, θα δημοσιεύονται ενημερώσεις καθώς εισέρχονται περισσότερα δεδομένα). Χωρίς πρόσβαση στους εσωτερικούς διακομιστές δεδομένων και παραγωγής του Facebook, αυτό θα είναι πάντα αδύνατο ώστε να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα.

Το Facebook, η (“μητρική εταιρεία”-ΣτΜ) δεν απάντησε στις ερωτήσεις μας, αλλά έστειλε μια δήλωση: «Αυτή η έρευνα είναι λανθασμένη με διάφορους τρόπους και δείχνει μια παρανόηση για το πώς λειτουργεί το Instagram. Κατατάσσουμε τις αναρτήσεις στη ροή σας με βάση το περιεχόμενο και τους λογαριασμούς στους οποίους έχετε δείξει ενδιαφέρον και όχι σε αυθαίρετους παράγοντες όπως η παρουσία μαγιό¨.

Ωστόσο, έχουμε λόγους να πιστεύουμε ότι τα ευρήματά μας είναι αντιπροσωπευτικά του τρόπου λειτουργίας του Instagram γενικά.

Μεγιστοποίηση της δέσμευσης

Σε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που δημοσιεύθηκε το 2015, μηχανικοί της Facebook, της εταιρείας που διαχειρίζεται το Instagram, εξήγησαν πώς η ροή ειδήσεων μπορούσε να επιλέξει σε ποιες εικόνες θα δώσει προτεραιότητα. Όταν ένας χρήστης δημοσιεύει μια εικόνα, αναλύεται αυτόματα επί τόπου, σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Οι εικόνες έχουν μια «μέτρηση αφοσίωσης», η οποία χρησιμοποιείται για να αποφασιστεί εάν θα εμφανιστεί ή όχι μια εικόνα στη ροή ειδήσεων του χρήστη.

Η μέτρηση αφοσίωσης βασίζεται εν μέρει στη συμπεριφορά του χρήστη. Εάν ένας χρήστης έκανε like μια συγκεκριμένη μάρκα και μια φωτογραφία εμφανίζει ένα προϊόν της ίδιας επωνυμίας, η μέτρηση αφοσίωσης αυξάνεται. Ωστόσο, η μέτρηση αφοσίωσης μπορεί επίσης να υπολογιστεί με βάση την παρελθοντική συμπεριφορά από όλους τους χρήστες της υπηρεσίας. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δηλώνει συγκεκριμένα ότι το φύλο, η εθνικότητα και το «πόσο γδυτός» είναι κάποιος σε μια φωτογραφία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον υπολογισμό της μέτρησης αφοσίωσης.

Ενώ το Instagram ισχυρίζεται ότι η τροφοδοσία ειδήσεων είναι οργανωμένη σύμφωνα με αυτό που ένας συγκεκριμένος χρήστης «ενδιαφέρεται περισσότερο», το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της εταιρείας εξηγεί ότι θα μπορούσε πραγματικά να ταξινομηθεί σύμφωνα με αυτό που θεωρεί ότι ενδιαφέρει όλους τους  χρήστες. Το αν οι χρήστες βλέπουν τις φωτογραφίες που δημοσιεύονται από τους λογαριασμούς που ακολουθούν εξαρτάται όχι μόνο από την προηγούμενη συμπεριφορά τους, αλλά και από το τι πιστεύει το Instagram ότι είναι πιο ελκυστικό για άλλους χρήστες της πλατφόρμας.

Ψευδείς συσχετίσεις 

Το Facebook αναλύει αυτόματα εικόνες με λογισμικό, γνωστό ως computer vision, προτού ο αλγόριθμος αποφασίσει ποιες θα εμφανίζονται στη ροή ενημέρωσης ενός χρήστη. Ένα τέτοιο λογισμικό αντλεί αυτοματοποιημένα συμπεράσματα από ένα σύνολο δεδομένων που το εκπαίδευσαν, φτιαγμένο από χιλιάδες εικόνες με σχόλια με μη αυτόματο τρόπο. Οι περιορισμοί του θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο το Instagram δίνει προτεραιότητα στις εικόνες στις ειδήσεις.

Οι επιστήμονες υπολογιστών γνωρίζουν εδώ και χρόνια ότι τέτοια συστήματα αναπαράγουν και ενισχύουν τις προκαταλήψεις των δεδομένων που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευσή τους, οδηγώντας σε πλαστούς ή παραπλανητικούς συσχετισμούς. Για παράδειγμα, ένα πρόγραμμα επιφορτισμένο με τον εντοπισμό λύκων και σκύλων με βάση εικόνες των σκύλων που βρίσκονται στο Διαδίκτυο δεν θα αναγνωρίσει τα ζώα με την ανθρώπινη έννοια της λέξης. Αντ 'αυτού, θα δώσει την ετικέτα "λύκος" σε οποιοδήποτε ζώο σε χιονισμένο φόντο.

Τα δεδομένα εκπαίδευσης για την «όραση» του υπολογιστή παράγονται συνήθως από εργαζόμενους με χαμηλή αμοιβή με κίνητρο να εργάζονται γρήγορα και να παρέχουν αποτελέσματα που ταιριάζουν στις προσδοκίες των εργοδοτών τους. Αυτό τους οδηγεί να υιοθετήσουν άκριτα τις κατηγορίες που τους προσφέρονται και να παραβλέψουν τις λεπτές αποχρώσεις που μπορεί να περιέχει μια φωτογραφία, έγραψε ο Agathe Balayn, υποψήφιος διδάκτορας στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ για το θέμα της προκατάληψης στα αυτοματοποιημένα συστήματα.

Οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές. Τον Δεκέμβριο, ένας Βραζιλιάνος καλλιτέχνης προσπάθησε να διαφημίσει μία από τις αναρτήσεις του στο Instagram. Το αίτημα απορρίφθηκε με το επιχείρημα ότι η ανάρτηση περιείχε βίαιο περιεχόμενο. Απεικονίζει μόνο ένα αγόρι και τον οδηγό της Formula 1 Lewis Hamilton. Και οι δύο ήταν μελαχρινοί. Τον Απρίλιο, σε έναν δάσκαλο γιόγκα απορρίφθηκε μια διαφήμιση με την αιτιολογία ότι η εικόνα ήταν άσεμνη, παρόλο που έκανε μόνο τη στάση του γερανού. Αυτός ήταν Ασιατης-Αμερικανός. (Στην πειραματική ρύθμιση, χρησιμοποιήθηκε επίσης ένα σύστημα όρασης υπολογιστή, το Google Vision. Ενώ τα αποτελέσματά του είναι τρομακτικά - η ετικέτα "ομορφιά", για παράδειγμα έδωσε αποτελέσματα μόνο γυναίκες - είναι πολύ πιθανό ότι οι προκαταλήψεις του είναι παρόμοιες με το σύστημα μηχανικής όρασης της Facebook μηχανή, καθώς  κατασκευάστηκε εν μέρει από τους ίδιους ανθρώπους.)

Ένα λεπτό όριο

Οι οδηγίες του Instagram δηλώνουν πως το γυμνό "δεν επιτρέπεται" στην υπηρεσία, αλλά ευνοεί τις δημοσιεύσεις που δείχνουν δέρμα. Η λεπτή διαφορά μεταξύ του τι ενθαρρύνεται και του τι απαγορεύεται αποφασίζεται από μη ελεγμένους, και πιθανώς μεροληπτικούς, αλγόριθμους όρασης υπολογιστή. Κάθε φορά που δημοσιεύουν μια φωτογραφία, οι δημιουργοί περιεχομένου πρέπει να «παίζουν» με αυτό το πολύ λεπτό όριο μεταξύ της αποκάλυψης αρκετών ώστε να φτάσουν στους οπαδούς τους, αλλά όχι της υπερβολικής αποκάλυψης τόσο πολύ ώστε τους διώξουν από την πλατφόρμα.

Το 2019 έρευνα 128 χρηστών Instagram από το αμερικανικό περιοδικό Salty έδειξε ότι η καταχρηστική αφαίρεση περιεχομένου ήταν συνηθισμένη. Ακριβώς πόσο κοινά είναι αυτά τα περιστατικά, αν όσοι έχουν άλλο χρώμα δέρματος και οι γυναίκες επηρεάζονται δυσανάλογα, είναι αδύνατο να το γνωρίζουμε όσο οι αλγόριθμοι του Instagram δεν ελέγχονται. 

Ωστόσο, μια ανασκόπηση 238 διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που κατατέθηκαν από το Facebook που περιείχαν τη φράση «computer vision» έδειξε ότι, από τα 340 άτομα που αναφέρονται ως εφευρέτες, μόνο 27 ήταν γυναίκες. Περιβάλλοντα που κυριαρχούν οι άνδρες συνήθως οδηγούν σε αποτελέσματα που είναι επιζήμια για τις γυναίκες. Οι ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα, για παράδειγμα, δοκιμάζονται μόνο σε ανδρικά ανδρείκελα, οδηγώντας σε υψηλότερα ποσοστά τραυματισμών για τις γυναίκες. Η έρευνά δείχνει ότι οι αλγόριθμοι του Facebook ίσως ακολουθούν αυτό το μοτίβο.

Ο φόβος της σκιώδους απαγόρευσης

Η Σάρα και άλλοι επιχειρηματίες που βασίζονται στο Instagram φοβήθηκαν να μιλήσουν στον Τύπο. Οι περισσότεροι επαγγελματίες δημιουργοί περιεχομένου στο Instagram φοβούνται αντίποινα από το Facebook, με τη μορφή διαγραφής λογαριασμού ή σκιωδών απαγορεύσεων (μια πρακτική όπου οι αναρτήσεις ενός χρήστη δεν εμφανίζονται σε κανέναν ή σε πολύ λίγους από τους οπαδούς τους, χωρίς τη γνώση του χρήστη) - στην ουσία θανατική ποινή για την επιχείρησή τους .

Μια νεαρή επιχειρηματίας με περίπου 70.000 οπαδούς, η οποία είπε ότι το Instagram ήταν «πολύ σημαντικό» για την επιχείρησή της, ανέφερε συγκεκριμένα στο AlgorithmWatch ότι δεν ήθελε να κατονομαστεί λόγω φόβου για σκιώδη απαγόρευση. Η Ely Killeuse, η οποία μίλησε επωνύμως, είπε ότι η ύπαρξη άλλης πηγής εισοδήματος ήταν η «νούμερο ένα προϋπόθεση» γι 'αυτήν. Η υπερβολική εξάρτηση από το Instagram θα σήμαινε την απώλεια της ελευθερίας και της λογικής της, πρόσθεσε. 

Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), που τέθηκε σε ισχύ το 2018, και ο κανονισμός για τις πλατφόρμες σε επιχειρήσεις (P2B), ο οποίος θα εφαρμοστεί από τις 12 Ιουλίου 2020, παρέχουν ήδη πολλές εγγυήσεις για χρήστες και επαγγελματίες. Συγκεκριμένα, ο GDPR αναφέρει ότι οι χρήστες έχουν «δικαίωμα εξήγησης» σχετικά με αυτοματοποιημένες αποφάσεις και ο κανονισμός P2B θα υποχρεώσει τις διαδικτυακές υπηρεσίες διαμεσολάβησης να αποκαλύψουν τις «κύριες παραμέτρους που καθορίζουν την [αλγοριθμική] κατάταξη».

Αυτό το νέο μέτρο δεν πρέπει να αναγκάσει τις πλατφόρμες να αποκαλύψουν την εσωτερική λειτουργία των αλγορίθμων τους, σύμφωνα με την Petra de Sutter, η οποία προεδρεύει της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η αποτροπή του Instagram από την ταξινόμηση των ειδήσεων των χρηστών του δεν θα ήταν νομικά εφικτή, έγραψε σε ένα email στο AlgorithmWatch. Αντ 'αυτού, η διαφάνεια που θα φέρει το P2B θα πρέπει να επιτρέπει καλά ενημερωμένες αποφάσεις πολιτικής σε μεταγενέστερο σημείο, πρόσθεσε. Όσον αφορά τους φόβους για σκιώδη απαγόρευση, η κ. De Sutter τους θεωρεί υπερβολικούς. «Μια ερώτηση δεν έφερε ποτέ αντίποινα», έγραψε. 

Το P2B μπορεί να είναι διαφορετικό, αλλά δύο χρόνια μετά την έναρξη ισχύος του GDPR, αρκετοί ειδικοί εκφράζουν τη λύπη τους για την πολύ πλασματική εφαρμογή του. Ένα πρόβλημα είναι ότι η ιρλανδική αρχή προστασίας δεδομένων, η οποία είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση της ευρωπαϊκής θυγατρικής της Facebook που εδρεύει στο Δουβλίνο, φαίνεται να είναι ανεπαρκώς στελεχωμένη και «δεν φαίνεται να καταλαβαίνει το GDPR», όπως ένα ειδικός στις πλατφόρμες εργασίας το έθεσε στο AlgorithmWatch. Ένα άλλο ζήτημα έγκειται στην έλλειψη αστυνόμευσης. Καμία αρχή, σε ευρωπαϊκό επίπεδο ή εντός των κρατών μελών, δεν έχει τη δύναμη ή τα εργαλεία που απαιτούνται για τον έλεγχο οποιασδήποτε από τις γιγαντιαίες πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του Instagram, αφήνοντας πολλές από τις διατάξεις του GDPR ανεφάρμοστες.

Πιθανές διακρίσεις

Ενώ τα αποτελέσματά της έρευνας δείχνουν ότι οι δημιουργοί περιεχομένου για άνδρες και γυναίκες αναγκάζονται να δείξουν δέρμα με παρόμοιους τρόπους εάν θέλουν να προσεγγίσουν το κοινό τους, η επίδραση θα μπορούσε να είναι ισχυρότερο για τις γυναίκες και να θεωρηθεί διάκριση σε βάρος γυναικών επιχειρηματιών. Ωστόσο, παρόλο που ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύει τη διάκριση λόγω φύλου, δεν υπάρχει νομική οδός για τον χρήστη του Instagram ώστε να ξεκινήσει νομικές διαδικασίες. Οι λεπτομέρειες της επιχειρηματικότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν λαμβάνονται υπόψη στη νομοθεσία.

Ο Miriam Kullmann, επίκουρος καθηγητής στο WU Vienna University of Economics and Business, έγραψε στο AlgorithmWatch ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία κατά των διακρίσεων ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τις εργασιακές σχέσεις. Οι αυτοαπασχολούμενοι, όπως οι επαγγελματίες που ερευνήθηκαν, δεν προστατεύονται.

Ορισμένες ομάδες αγωνίζονται για τα δικαιώματα των ανεξάρτητων δημιουργών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η IG Metall, η μεγαλύτερη εργατική ένωση της Ευρώπης, υποστήριξε μια συλλογική δράση των YouTubers, απαιτώντας περισσότερη δικαιοσύνη και διαφάνεια από την Google (η οποία κατέχει το YouTube) όταν ένα βίντεο έχασε τη δυνατότητα παραγωγής εσόδων. Δεν σκοπεύουν όμως να επεκτείνουν το πρόγραμμά τους σε δημιουργούς περιεχομένου στο Instagram ή σε άλλες πλατφόρμες.

Ένας στους τρεις Ευρωπαίους

Με τον αριθμό των Ευρωπαίων επιχειρηματιών που δημιουργούν περιεχόμενο στο Instagram πιθανότατα να κυμαίνεται σε χιλιάδες, ο αντίκτυπος των δημοσιεύσεών τους είναι τεράστιος, καθώς συνήθως αφορά εκατοντάδες χιλιάδες ακόλουθους. Το Facebook ισχυρίζεται ότι περίπου 140 εκατομμύρια κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή ένας στους τρεις, χρησιμοποίησαν το Instagram τον Απρίλιο. 

Μεταξύ των πολιτών 18 έως 24 ετών, η διείσδυση στο Instagram είναι περίπου 100% σε κάθε χώρα της ΕΕ. Οι οδηγίες παραμονής στο σπίτι που συνδέονται με την πανδημία Covid-19 αύξησαν το χρόνο που αφιερώθηκε στο Instagram σε συγκλονιστικό βαθμό. Σε μια εβδομάδα στην Ιταλία υπό lockdown, οι προβολές Instagram διπλασιάστηκαν από το κανονικό, το Facebook ανέφερε στους επενδυτές του. 

Ένα δικό του ρολό

Σχεδόν πριν από έναν αιώνα, η διάσημη Βρετανίδα συγγραφέας Βιρτζίνια Γουλφ είπε ότι οι γυναίκες χρειάζονταν «ένα δωμάτιο δικό τους» για να επιτρέψουν την δημιουργικότητά τους να ανθίσει. Αποδεχόμενες τη γνώμη εξωτερικών αρχών, έγραψε, ήταν σαν να προσκαλείς τη σήψη να αναπτυχθεί στην καρδιά του έργου κάποιου.

Στο Instagram, η αποδοχή τη γνώμης των αρχών που δημιούργησαν τον αλγόριθμο τροφοδοσίας ειδήσεων δεν είναι καν θέμα επιλογής. Η άρνηση να δείξεις μέρη του σώματος περιορίζει δραματικά το κοινό. Άνδρες και γυναίκες επιχειρηματίες πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες που θέτουν οι μηχανικοί του Facebook, εάν θέλουν να έχουν την ευκαιρία κερδίσουν τα προς το ζην.

Nicolas Kayser-Bril 

Πηγή: /voxeurop.eu/

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ:

20/6/2020