Erdogan Karakus, Τούρκος αντιπτέραρχος ε.α.: «Η ΠΑ διαθέτει απίστευτες δυνατότητες - Μπορεί να κτυπήσει μέχρι την Άγκυρα» (βίντεο)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: 
(1) Έχει λόγους να ΜΗΝ επιθυμεί η Πολεμική Αεροπορία τα μεταχειρισμένα μαχητικά Rafale;  (2) Γαλλικά μαχητικά στην Πολεμική Αεροπορία: Rafale ή Mirage 2000-5Mk.2; Υπέρ και κατά.



 Τούρκος αντιπτέραρχος ε.α.: «Η ΠΑ διαθέτει απίστευτες δυνατότητες - Μπορεί να κτυπήσει μέχρι την Άγκυρα» (βίντεο) 

Ο Τούρκος αντιπτέραρχος ε.α. Ερντογάν Καρακούς στη διάρκεια παρέμβασής του, σε τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την κρίση στην ανατολική Μεσόγειο αποκάλυψε στο τουρκικό κοινό το ανώτερο δυναμικό της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και ότι έχει τις δυνατότητες να βομβαρδίσει ακόμα και στην Άγκυρα και την Σεβάστεια.

Ο Τούρκος αντιπτέραρχος ε.α. είπα μάλιστα πως η ΠΑ «διαθέτει απίστευτες ικανότητες». Οι δηλώσεις του όσο κι αν ακούγεται αυτό οξύμωρο είναι πολύ πιο χρήσιμες για ελληνική εσωτερική περίσκεψη, διότι πρέπει να υπενθυμίσουν στο φοβικό ελληνικό πολιτικό σύστημα ότι αν είχε την θέληση θα μπορούσε να λήξει υπέρ των συμφερόντων του Ελληνισμού και της χώρας την ελληνοτουρκική διένεξη.

Είπαμε αν...

«Μην παίρνετε καθόλου ελαφρά την Ελλάδα. Για πιο λόγο ξέρετε; Το 1974 η Π.Α. της Ελλάδας ήταν ασύγκριτα πιο αδύναμη σε σχέση με αυτήν της Τουρκίας. Αλλά μετά το 1974 το σώμα στο οποίο επένδυσε τα περισσότερα ήταν η Π.Α. Και σήμερα η Π.Α. της Ελλάδας διαθέτει απίστευτες ικανότητες επίθεσης. Δείτε το.


Επαναλαμβάνω: Διαθέτει ικανότητα να κάνει επίθεση στην Τουρκία και μην το υποτιμάτε καθόλου αυτό». Ο ίδιος τόνισε το αξιόμαχο της ελληνικής Π.Α. με ακτίνα δράσης που μπορεί να φτάσει βαθιά στην τουρκική ενδοχώρα έως την Άγκυρα και τη Σεβάστεια.




 Ο Erdogan Karakus,τούρκος πιλότος-αρχιστράτηγος εν αποστρατεία,
μιλάει για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και τα νησιά μας.

Έχουμε μόνο μια αντίρρηση σχετικά με τις δυνατότητες της ΠΑ το 1974. Ήταν επαρκώς ισχυρή για να ακυρώσει την απόβαση των Τούρκων στην Κύπρο καθώς είχε παραλάβει τα πρώτα F-4 Phantom ενώ το Πολεμικό Ναυτικό διέιθετε τα δύο καλύτερα υποβρύχια εκείνης της εποχής στην Ανατολική Μεσόγειο.

 Θεόφραστος Ανδρεόπουλος


  18/08/2020  


      ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ        




1.
Έχει λόγους να ΜΗΝ επιθυμεί η Πολεμική Αεροπορία 
τα μεταχειρισμένα μαχητικά Rafale;

Το DP ειχε έτοιμο να παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στα γαλλικά αεροσκάφη στο ελληνικό οπλοστάσιο και το μέλλον τους. Από τη στιγμή που ανέκυψε θέμα στη δημοσιότητα περί “πρότασης” για την προμήθεια μαχητικών Rafale, αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα ξεχωριστά και να ακολουθήσει η γενικότερη αναφορά στα γαλλικά μαχητικά σε ελληνικό οπλοστάσιο. Καταρχήν και καταρχάς, θα πρέπει να θεωρείται αυταπόδεικτο, ότι οι Γάλλοι έχουν ΚΑΘΕ ΛΟΓΟ να προτιμούν και να επιδιώκουν την προμήθεια μαχητικών Rafale από την Ελλάδα. Για αυτούς το Rafale είναι το παρόν και το μέλλον. Θα μπορούσε να είναι και για την Πολεμική Αεροπορία, αν το κόστος δεν ήταν απαγορευτικό. 

Δεν το λέμε εμείς αυτό. Το λένε τα νούμερα. Ρίχνοντας μία απλή ματιά στην παραπομπή που παραθέτουμε εδώ, θα διαπιστώσετε ότι το Κατάρ κατέβαλε περί τα εννέα (9!) δισεκατομμύρια δολάρια για 36 αεροσκάφη, την υποστήριξη και τα όπλα τους και η Ινδία άλλα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια για ίδιο αριθμό μονάδων…

Ακόμη και με προϋπόθεση την ΙΔΑΝΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, η Ελλάδα δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να καταβάλει ένα αντίστοιχο ποσό για 40 αεροσκάφη. Δηλαδή δύο πλήρεις Μοίρες. Με αυτό το ποσό μπορεί να αντικαταστήσει το σύνολο των μονάδων της Διοίκησης φρεγατών του ΠΝ (με Belharra και ό,τι άλλο επιθυμεί) εντός των επόμενων 10 ετών.

Επομένως ΝΑΙ ΜΕΝ το Rafale είναι μία κορυφαίων δυνατοτήτων πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων με ασύγκριτα μεγαλύτερες δυνατότητες σε σχέση με το Mirage 2000-5Mk.2, ΑΛΛΑ είναι εντελώς εκτός των οικονομικών μας δυνατοτήτων.

Το ίδιο ισχύει και για το F-35A με μία όμως ΕΙΔΟΠΟΙΟ ΔΙΑΦΟΡΑ… Ακόμα και με μία Mοίρα (20 μονάδες…) F-35A, αξιοποιώντας τους αισθητήρες του μαχητικού αυτού, αναβαθμίζουμε κατακόρυφα και τις δυνατότητες των F-16. Αρκεί να τα εκσυγχρονίσουμε ΟΛΑ. Δηλαδή και τα Block 50 και τα Block 30! Αυτό κάνουν ως πρώτοι διδάξαντες ήδη οι Ισραηλινοί.

Η περίπτωση των μεταχειρισμένων Rafale

Σε ό,τι αφορά τώρα στο ενδεχόμενο της απόκτησης μεταχειρισμένων Rafale… Διαβάσαμε πρόσφατα ότι τα 12 μαχητικά που προσφέρονται στην Κροατία, είναι διαθέσιμα και για την Ελλάδα και μάλιστα με την προοπτική ένα μέρος του κόστους να καλυφθεί από την επαναγορά από τους Γάλλους των παλιών Mirage 2000EG/BG.

Καθόλου άσχημη εναλλακτική, καταρχήν, μέχρι που φτάνουμε στο ποια ακριβώς είναι τα μεταχειρισμένα Rafale που προσφέρουν οι Γάλλοι. Και εδώ είναι που το τοπίο αρχίζει και «θολώνει». Γίνεται λόγος για ένα μείγμα μαχητικών των διαμορφώσεων F1, F2 και F3… Να διευκρινίσουμε ότι δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε εάν όσα αναφέρονται στο εν λόγω δημοσίευμα έχουν βάση.

Αυτό που γνωρίζουμε όμως με βεβαιότητα, είναι ότι τα Rafale διαμόρφωσης F1 είχαν ΜΟΝΟ δυνατότητες αέρος–αέρος (MICA EM, IR), ενώ τα διαμόρφωσης F2 μπορούσαν επιπρόσθετα να φέρουν και SCALP-EG.

Τα δε διαμόρφωσης F3 που διατέθηκε από το 2009, είχαν τη δυνατότητα αξιοποίησης του αντιπλοϊκού AM-39 Exocet, όλων των εκδόσεων του ΑΑSM (HAMMER/SBU-38, -54 και -64), του ατρακτίδιου στοχοποίησης Damocles, του ατρακτίδιου φωτοαναγνώρισης AREOS και του πυραύλου πυρηνικής κρούσης ASMP-A.

Επίσης, όλες αυτές οι διαμορφώσεις ήταν εξοπλισμένες με το παθητικής σάρωσης (PESA) αρχικό ραντάρ παραγωγής, RBE2. Το ενεργού ηλεκτρονικής σάρωσης RBE2 AA, μπήκε στη γραμμή παραγωγής από το 2011 και μετά…

Αν επομένως αληθεύουν οι πληροφορίες του δημοσιεύματος, ΔΕΝ μας συμφέρει να μπούμε στη διαδικασία να πάρουμε αυτά τα μαχητικά, για τον πολύ απλό λόγο ότι για να τα φέρουμε στο επίπεδο των σημερινών Rafale παραγωγής (F3R, F4…), θα χρειαστεί να καταβάλλουμε ΤΕΡΑΣΤΙΑ κονδύλια. Δηλαδή πολύ μεγαλύτερα από αυτά που θα απαιτηθούν για τον εκσυγχρονισμό 10, ή και 20 Mirage 2000 στο επίπεδο -5Μκ.2, ή -9.

Χρειάζεται πολύ προσοχή λοιπόν στο να μην καλλιεργούνται λανθασμένες εντυπώσεις. Η Πολεμική Αεροπορία γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον οποιονδήποτε το συμφέρον της. Πάντα φυσικά σε συνάρτηση με τα κονδύλια που έχει στη διάθεσή της. Στο θέμα θα επανέλθουμε με νεότερα στοιχεία, εφόσον υπάρξουν.

Στέργιος Δ. Θεοφανίδης

https://www.defence-point.gr/news/echei-logoys-na-min-epithymei-i-polemiki-aeroporia-ta-metacheirismena-machitika-rafale?fbclid=IwAR0mVyKspI2YjvOgHfeaBnFY86CH2uX9jnKqL7blrJ0yvctFA-u2x78JtWs


 17/08/2020 


Mirage 2000-5Mk.2

2.
Γαλλικά μαχητικά στην Πολεμική Αεροπορία: 
Rafale ή Mirage 2000-5Mk.2; Υπέρ και κατά.

Στο ζήτημα της διατήρησης γαλλικής κατασκευής και προέλευσης μαχητικών και όπλων στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, έχουμε κατ’ επανάληψη αναφερθεί στο παρελθόν. Θεωρούμε ότι η Ελλάδα πρέπει να επανέλθει στο δόγμα των δύο εξοπλιστικών πηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της. Ο Ελληνικός Στρατός και το Πολεμικό Ναυτικό ωφελήθηκαν πολλαπλά από αυτή τη στροφή που έγινε από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 και το ίδιο έγινε και με την Πολεμική Αεροπορία, αν και σε πολύ μικρότερο βαθμό. Μετά τις εξελίξεις των τελευταίων 15 τουλάχιστον ετών, η τελευταία κινδυνεύει να χάσει αυτό της το επιχειρησιακό ατού έναντι της ΤΗΚ, μαζί φυσικά με το ότι λειτουργεί παράλληλα ως πολλαπλασιαστής ισχύος για την ελληνική άμυνα και την ισχύ αποτροπής συνολικά.

Σε πρόσφατο αφιέρωμά μας σχετικά με τη συμπεριφορά του συμμαχικού παράγοντα έναντι της Ελλάδας σε ό,τι έχει αφορά τα ελληνοτουρκικά, σημειώναμε με έμφαση ότι δεν αρκεί η παρουσία μονάδων του Γαλλικού Ναυτικού στην ανατολική Μεσόγειο, καθώς και ολιγάριθμων μαχητικών Rafale. Επισημάναμε πως τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το κομμάτι των εξοπλισμών, η Γαλλία θα έπρεπε να αντιμετωπίσει διαφορετικά την Ελλάδα.

Διαφορετικά σε σχέση με την Αίγυπτο, το Κατάρ, τα ΗΑΕ και την Ινδία. Χώρες με τις οποίες υπέγραψε συμβόλαια ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πλαίσιο προγραμμάτων προμήθειας σκαφών επιφανείας, μαχητικών αεροπλάνων και φυσικά όπλων.

Η αποπληρωμή που προβλέπουν τα συμβόλαια αυτών των προγραμμάτων, φυσικά δεν περιέλαβε κανενός είδους χρηματοδότηση. Έγινε εντός σχετικά μικρού χρονικού διαστήματος σε δύο συνήθως δόσεις, μέσω εμπορικών συμφωνιών.

Το ίδιο είχε συμβεί 20 χρόνια πριν και με την Ελλάδα (Αύγουστος 2000), όταν υπογράφονταν οι συμβάσεις για την προμήθεια των 15 Mirage 2000-5Mk.2, του εκσυγχρονισμού άλλων 10 από τα παλιά Mirage 2000EG στο ίδιο επίπεδο και της προμήθειας των όπλων τους. 628 εκατομμύρια ευρώ ήταν η αξία της πρώτης αυτής σύμβασης.

Τα χρήματα καταβλήθηκαν σε δύο δόσεις. Ακολούθησε η καταβολή 59.619.000 ευρώ για μία δεύτερη σύμβαση που υπογράφηκε στις 18 Δεκεμβρίου 2003, περιλαμβάνοντας 100 επιπλέον πυραύλους MICA, 50 φορείς μεταφοράς τους και 34 επιπλέον όπλα αέρος-εδάφους Scalp EG. Σήμερα τέτοια οικονομική δυνατότητα από την ελληνική πλευρά, απλά δεν υπάρχει. Και δεν αναμένεται να υπάρξει για πολλά ακόμη χρόνια.

Επομένως εάν δεν κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης από τη γαλλική πλευρά και μάλιστα τέτοιας που να «παρακάμπτει» τους δημοσιονομικούς περιορισμούς στους οποίους υπόκειται η ελληνική οικονομία μέσω των συμβάσεων δανειοδότησης που έχουν υπογραφεί με τους Ευρωπαίους εταίρους μας τα τελευταία δέκα χρόνια, πολύ απλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ να προμηθευτούμε μαχητικά αεροσκάφη, όπλα, φρεγάτες, ή οτιδήποτε άλλο από τη Γαλλία.

Δεν έχουμε στοιχεία που να αποδεικνύουν το για ποιόν ακριβώς λόγο «πήγε πίσω» η προμήθεια των δύο Belh@rra… Ήταν υπερβολικό το κόστος, ή δεν ήταν επαρκής η χρηματοδότηση; Γράφτηκαν και τα δύο, χωρίς όμως να επιβεβαιώνονται με στοιχεία. Κάτι απόλυτα φυσιολογικό βέβαια όταν βρίσκεται σε εξέλιξη μία τόσο σημαντική διαπραγμάτευση.

Κρατάμε μόνο το ότι σήμερα, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε στο παρελθόν, υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης από τη γαλλική πλευρά. Ή τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν οι Γάλλοι και προκύπτει από την μέχρι σήμερα διαδικασία συνομιλιών για τις Belh@rra. Κατά συνέπεια για την Πολεμική Αεροπορία υπάρχουν (θεωρητικά πάντα…) δύο εναλλακτικές για την διατήρηση γαλλικών μαχητικών αεροπλάνων και όπλων σε υπηρεσία. Θα τις δούμε με όσα στοιχεία έχουμε στη διάθεση μας.

Γιατί πρέπει να μείνουμε στο Mirage 2000-5Mk.2

Πρόκειται για μία πλατφόρμα που διαφοροποίησε σημαντικά τις ελληνικές δυνατότητες αποτροπής μέσω της ικανότητάς του να φέρει το υποστρατηγικό όπλο SCALP-EG και αναβάθμισε σημαντικά την ποιοτική υπεροχή της Πολεμικής Αεροπορίας στον αγώνα αέρος – αέρος, εξασφαλίζοντας ικανότητα αυτόματου εγκλωβισμού πολλών στόχων ταυτόχρονα από μεγάλες αποστάσεις, μαζί με ικανότητα ταυτόχρονης βολής τεσσάρων πυραύλων MICA.

Παραπάνω αναφέρουμε πόσο κόστισε η επένδυση της ελληνικής πολιτείας στα Mirage 2000-5Mk.2 και τα όπλα τους στις αρχές τις δεκαετίας του 2000. Η επένδυση αυτή κυριολεκτικά πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων. Μαζί φυσικά με όλες τις πρωτοποριακές δυνατότητες που μας έδινε.

Κι αυτό για τον πολύ απλό λόγο ότι τα περισσότερα μαχητικά του τύπου σταδιακά καθηλώθηκαν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Οι επιμέρους συμβάσεις της συμφωνίας εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) που υπογράφηκε πριν από οκτώ περίπου μήνες, δεν έχουν υπογραφεί – ενεργοποιηθεί ΑΚΟΜΑ!

Εν έτει 2020 λοιπόν και μετά από 13 ολόκληρα χρόνια υπηρεσίας των εν λόγω μαχητικών στις τάξεις της 331 Μοίρας, εξακολουθούμε να καθυστερούμε την υποστήριξή τους!

Σε παλαιότερο αφιέρωμά μας, είχαμε με στοιχεία αποκαλύψει ότι το συνολικό κόστος της υποστήριξης (FOS) των 24 Mirage 2000-5Mk.2 που διατηρούμε σε υπηρεσία σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των εναπομεινάντων 17 Mirage 2000EG της 332 Μοίρας, θα ανέλθει σε κάτι παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο Ευρώ.

Άποψη μας είναι ότι για την ελληνική πλευρά, αυτή είναι η χαμηλότερου κόστους και ρίσκου λύση διατήρησης σε υπηρεσία γαλλικών μαχητικών και όπλων για τα επόμενα 15 τουλάχιστον χρόνια.

Μπορούμε δε επιπρόσθετα να ζητήσουμε από τους Γάλλους την προμήθεια (ή την δωρεά από την πλευρά τους…) άλλων δέκα τουλάχιστον μεταχειρισμένων Mirage 2000C που έχουν αποσύρει, προκειμένου να τα εκσυγχρονίσουμε και αυτά με στόχο τη συγκρότηση τριών Μοιρών.

Θα είναι και προς όφελος δικό τους και προς όφελος δικό μας… 
Ιδού το γιατί:
-Παρά το γεγονός ότι η αναβάθμιση στο επίπεδο -5MK.2 αριθμεί ήδη 15 χρόνια ζωής (το πρώτο εκσυγχρονισμένο ελληνικό -5EG πέταξε τον Ιανουάριο του 2005…) είναι μία από τις πιο επιτυχημένες διαδικασίες του είδους, περιλαμβάνοντας εντελώς νέες καλωδιώσεις, νέο πιλοτήριο, νέα συστήματα αποστολής και ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας κορυφαίων επιδόσεων (ICMS 2000Mk.3).

-Επάνω σε αυτή την αναβάθμιση (που είναι ίδια ως διαδικασία και περιεχόμενο με αυτή των Mirage 2000-9 των ΗΑΕ) «πάτησε» και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των 50 ινδικών Mirage 2000H/TH. Σημειώστε δε ότι και τα ΗΑΕ προτίμησαν έναν μικρής έκτασης εκσυγχρονισμό των -9, κρίνοντας περισσότερο συμφέρουσα αυτή τη λύση από την προμήθεια μαχητικών Rafale.

Τα εκσυγχρονισμένα -9 των ΗΑΕ θα διαθέτουν τερματικά λήψης – μετάδοσης δεδομένων Link 16, ελαφρά αναβαθμισμένο ραντάρ, ικανότητα βολής πυραύλων αέρος – αέρος μεγάλης ακτίνας METEOR και θα είναι πιστοποιημένα να επιχειρούν με το ατρακτίδιο στοχοποίησης SNIPER.

-Στην εκσυγχρονισμένη του μορφή το μαχητικό θα παραμείνει για πολλά ακόμη χρόνια σε υπηρεσία. Τουλάχιστον 20 και μάλιστα με αξιώσεις από επιχειρησιακής πλευράς.

Τόσο η Γαλλική Αεροπορία (Mirage 2000-5F), όσο και η Ταϊβάν (-5ΕΙ) αν και αξιοποιούν εδώ και 20 χρόνια την καθαρά αναχαιτιστική (αρχική) έκδοση του -5, θα συνεχίσουν να τα διατηρούν σε υπηρεσία λόγω των μεγάλων –ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα- δυνατοτήτων του στον αγώνα αέρος – αέρος.

– Η ελληνική πλευρά έχει τη δυνατότητα να πιστοποιήσει τον αερομεταφερόμενο AM-39 Exocet σε όλα της τα -5 μέσα από μία τέτοια διαδικασία, να εγκαταστήσει Link-16 και να αποκτήσει και δυνατότητα ηλεκτρονικής αναγνώρισης – επιτήρησης/υποκλοπών (ELINT/SIGINT) μέσω της πιστοποίησης του ατρακτιδίου ASTAC που είχε αξιοποιήσει στα RF-4E από το 2004…

-Όλα αυτά μπορούν να γίνουν με ένα κόστος που δεν θα ξεπεράσει το 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ. Εδώ βέβαια θα πρέπει να κινητοποιηθεί και η γαλλική πλευρά προκειμένου να εξασφαλίσει μία υλοποιήσιμη χρηματοδότηση. ΔΕΝ ΕΧΕΙ καμία δικαιολογία να μην το κάνει από τη στιγμή που το πρόγραμμα του περιορισμένης έκτασης εκσυγχρονισμού των -9 των ΗΑΕ, βρίσκεται σε εξέλιξη…

Καταληκτικά, αυτό που χρειάζεται ΠΑΝΤΑ να έχουμε κατά νου, είναι ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ότι είναι επιτακτική ανάγκη η επαναφορά του δόγματος προμηθειών από δύο διαφορετικές πηγές. Και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να αναζητήσουμε τις πλέον ενδεδειγμένες και συμφέρουσες για εμάς λύσεις κόστους – απόδοσης. Σε όλες τις ορθές λύσεις όμως, υπάρχει ένα όριο που τις καθιστά μη εφικτές. Οπότε, οι γνήσια φιλότεχνοι Γάλλοι, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι “it takes two to tango”.

Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

https://www.defence-point.gr/news/gallika-machitika-stin-polemiki-aeroporia-rafale-i-mirage-2000-5mk-2-yper-kai-kata


 18/08/2020  



 Ελληνικό Mirage 2000-5Mk2 φορτωμένο με SCALP EG, πυραύλους MICA IR και ER…

 Sea Sparrow missile

Sea Sparrow missile


          ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ          

Mirage 2000-5 Mk2, ο εναέριος κυρίαρχος του Αιγαίου (10/3/2019)

Γαλλικά μαχητικά στην Πολεμική Αεροπορία: Rafale ή Mirage 2000-5Mk.2; Υπέρ και κατά (18/8/2020)

Bλήμα αέρος-αέρος MICA: ΓAΛΛIKO ΞIΦOΣ
 ΣE EΛΛHNIKA XEPIA (30/12/2018)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Sea Sparrow, ποιος είναι ο αντιαεροπορικός πύραυλος 
που έπληξε το θαλάσσιο στόχο; (18/8/2020)

 Ελληνικό Mirage 2000-5Mk2 φορτωμένο με SCALP EG, πυραύλους MICA IR και ER

SCALP EG: Γιατί τα χρειαζόμαστε στην Πολεμική μας Αεροπορία, με όλα τα στοιχεία… (11/11/2019)

Νέες εντυπωσιακές εικόνες από την άσκηση του ΠΝ και της ΠΑ
 νοτίως της Καρπάθου (25/6/2020)

Βολές από το ΠΝ, η ελληνική SINKEX, όλα τα video (25/6/2020)

ΕΞΕΛΙΞΗ: Αγορά κρίσιμων ανταλλακτικών για τα ελληνικά AH-64A+ Apache από τα ΗΑΕ, προχώρησε η συμφωνία! (17/8/2020)

Ελληνικές Belh@rra. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια; (31/7/2020)