RAFALE: Πόσο θα κοστίσουν , πότε έρχονται στην Ελλάδα και τι όπλα θα έχουν! Οι τελικές αποφάσεις.


 RAFALE: Πόσο θα κοστίσουν , πότε έρχονται στην Ελλάδα
 και τι όπλα θα έχουν! Οι τελικές αποφάσεις.

Τον Σεπτέμβριο, κατά την παρουσίαση των κυβερνητικών προτεραιοτήτων από το Φόρουμ της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε μέτρα άμεσης ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και επιχειρησιακά μέσω αγοράς και αναβάθμισης εξοπλιστικών συστημάτων, καθώς και του εκσυγχρονισμού της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας. Η ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι  η Πολεμική Αεροπορία προχωρεί άμεσα στην απόκτηση μίας μοίρας 18 αεροσκαφών “RAFALE” αντικαθιστώντας τα παλαιά “MIRAGE” γίνεται πράξη μόλις τρεις μήνες μετά, χρόνος-ρεκόρ ταχύτητας για την εκτέλεση ενός τόσο σύνθετου και μεγάλου εξοπλιστικού προγράμματος. 

 Ύστερα από συντονισμένες και συνεχόμενες επικοινωνίες του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαου Παναγιωτόπουλου με την Γαλλίδα Υπουργό Άμυνας κ. Φλωράνς Παρλύ, τα αρμόδια όργανα προχώρησαν στην έγκριση για την προμήθεια 18 αεροσκαφών “RAFALE” εκ των οποίων τα έξι (δύο διθέσια και τέσσερα μονοθέσια) καινούργια και δώδεκα μεταχειρισμένα (δύο διθέσια και δέκα μονοθέσια) από την Γαλλική Πολεμική Αεροπορία, μαζί με τα απαραίτητα όπλα, εξοπλισμό υποστήριξης, ανταλλακτικά, αλλά και υπηρεσίες εν συνεχεία υποστήριξης.

Το συνολικό κόστος των αεροσκαφών ανέρχεται σε 1,92 δισ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις) για τα 18 αεροσκάφη και 400 εκατ. ευρώ (χωρίς κρατήσεις), για τα όπλα τους, τα οποία περιλαμβάνουν κατευθυνόμενα βλήματα “METEOR”, καθώς και τις απαραίτητες αναβαθμίσεις υπαρχόντων βλημάτων προκειμένου να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα νέα αεροσκάφη (“MICA”, “SCALP”, ”EXOCET”).

 Οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή αυτή που περιλαμβάνει και μεταχειρισμένα αεροσκάφη, ήταν η δυνατότητα άμεσης παράδοσης αριθμού αυτών, προκειμένου να αυξηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα κατακόρυφα η επιχειρησιακή δυνατότητα της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και η συμπίεση του κόστους προκειμένου να διατεθούν πόροι και σε άλλα οπλικά συστήματα των τριών κλάδων που είναι αναγκαία.

 Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος “RAFALE” είναι ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, με δυνατότητα ταυτόχρονης εκτέλεσης ποικιλίας αποστολών και αποτελεί ότι πιο σύγχρονο και αξιόμαχο διαθέτει η ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, ενώ παράλληλα μπορεί να μεταφέρει τα ειδικά όπλα που ήδη υπάρχουν στο ελληνικό οπλοστάσιο, χωρίς να είναι αναγκαίες νέες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνικές δυνατότητες.

 Τα πρώτα έξι μεταχειρισμένα αεροσκάφη θα έρθουν στη χώρα 6 μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης (περί τον Ιούνιο του 2021) με ρυθμό ένα ανά μήνα. Τα έξι καινούργια αεροσκάφη  θα παραληφθούν από τον 20ο μήνα μετά την υπογραφή της Συμβάσεως με ρυθμό ένα ανά μήνα, ενώ τα τελευταία έξι μεταχειρισμένα θα παραληφθούν από τον 26ο μήνα μετά την υπογραφή της Συμβάσεως.

 Η γαλλική πλευρά ικανοποίησε τις απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς την κατάσταση των μεταχειρισμένων αεροσκαφών, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία “Dassault”, παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας τους.

Η Πολεμική Αεροπορία προσδοκά να διαθέτει έξι ετοιμοπόλεμα αεροσκάφη στο τέλος του 2021, 12 στο τέλος του 2022 και 18 το καλοκαίρι του 2023. Οι πρώτοι τέσσερις πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας θα μεταβούν στη Γαλλία για εκπαίδευση στις αρχές του 2021.

Από Militaire News -16/12/2020  


                ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ            
 


“Το 2021 βρίσκει το ελληνικό ΠΝ με πλοία 50 ετών! 
Γιατί καθυστερείτε το θέμα των φρεγατών”; Ερώτηση στη Βουλή.

Η κατάσταση του Στόλου θα ΄πρεπε να ΄ναι απόλυτη προτεραιότητα, αν πράγματι εννοούμε όσα λέμε περί αναβάθμισης των Ενόπλων Δυνάμεων. Δυστυχώς δεν φαίνεται να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως…Ο εκσυγχρονισμός του Στόλου φαίνεται ότι χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση ως ένα χαρτί στο πάντα αναποτελεσματικό όπως έχει αποδειχτεί “πόκερ” της “εξοπλιστικής διπλωματίας”.

Το θέμα της ενίσχυσης του Στόλου επανέρχεται στη Βουλή με ερώτηση του Βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής, κ. Γιώργο Φραγγίδη.

Στην ερώτηση του αναφέρει:

Η κατάσταση που βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο Στόλος δεν είναι αισιόδοξη.

Δεν μπορεί να αγνοηθεί η ύπαρξη πολλών ναυτικών μονάδων κρούσεως που βρίσκονται στην 5η δεκαετία από πλευράς ηλικίας, με παρωχημένο εξοπλισμό, οι οποίες θα έπρεπε να έχουν ήδη αντικατασταθεί με άλλα σύγχρονα πλοία. Παρά την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλεται από το ΓΕΝ και το Αρχηγείο Στόλου, η εικόνα αυτή δεν απεικονίζει τη διαθεσιμότητα των ναυτικών μονάδων που έχει καθοριστεί από το ΓΕΕΘΑ.

Σε αντίθεση, το Τουρκικό Ναυτικό δρομολόγησε έγκαιρα και μεθοδικά από τις αρχές του 2000 έναν πολύ καλό και υποδειγματικό εκσυγχρονισμό στις 4 Φ/Γ κλάσης BARBAROS, τύπου MEKO 200 Track IIA/B και τις 6 Φ/Γ κλάσης GABYA, τύπου Ο.Η.Perry. Το πρόγραμμα των νέων ναυπηγήσεων Κύριων Μονάδων επιφάνειας του Τουρκικού Ναυτικού τα προσεχή χρόνια θα μεγεθύνεται επικίνδυνα αποκτώντας σοβαρά ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Δυστυχώς, το δικό μας Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) βρέθηκε να παρακολουθεί τις εξοπλιστικές αναβαθμίσεις του Τουρκικού ΠΝ, ανήμπορο να αντιδράσει μέχρι και σήμερα, λόγω της αδιαφορίας της προηγούμενης κυβέρνησης και της καθυστερημένης αντίδρασης της σημερινής, αφού έχει παρέλθει ενάμιση χρόνος και ακόμη περιμένουμε.

Το 2021 θα βρει το ΠΝ σε ένα οριακό σημείο. Είναι ώρα ευθύνης για σύσσωμο τον πολιτικό κόσμο. Να πάρει τώρα τις απαραίτητες αποφάσεις για την ανανέωση του Στόλου και ειδικότερα των Φ/Γ. Και σε δεύτερη φάση να δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες για ναυπηγήσεις ΤΠΚ, υποβρυχίων και πλοίων γενικής υποστήριξης, ώστε τα πλοία όμοιου τύπου, που βαδίζουν την 5η δεκαετία της ζωής τους, να αποσυρθούν και σταδιακά να ανανεωθεί ο Στόλος.
Δυστυχώς, εκεί που φθάσαμε δεν περισσεύει χρόνος για δεύτερες σκέψεις. Πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις, τόσο για νέες Φ/Γ, όσο και για πλοία ενδιάμεσης λύσης.
Η πολιτική βούληση για ενίσχυση του ΠΝ με σύγχρονα πλοία που θα καλύπτουν αποτελεσματικά τις ανάγκες του Στόλου, πρέπει να υπάρξει τώρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κλιμακούμενη Τουρκική επιθετικότητα.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο Υπουργός της Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος:

1. Ποιοι είναι οι λόγοι που καθυστερείτε στη λήψη απόφασης ως προς την επιλογή των νέων Φ/Γ;
2. Ποιοι είναι οι λόγοι που απορρίψατε καταρχήν την προμήθεια των Γαλλικών Φ/Γ τύπου Belharra, αν και γνωρίζετε ότι είναι επιχειρησιακά αποτελεσματικότερες από τις αντίστοιχες του τύπου MMSC;
3. Γιατί καθυστερεί η υπογραφή συμφωνίας για την αναβάθμιση των τεσσάρων (4) Φ/Γ MEKO; Και ποιος είναι ο χρόνος υπογραφής της σχετικής σύμβασης;
4. Πως σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε τώρα το πρόβλημα της ενίσχυσης του ΠΝ με νέα αποτελεσματικά επιχειρησιακά πλοία; Σας απασχολεί η περίπτωση ενίσχυσης τώρα του ΠΝ με την μέθοδο της ενοικίασης για κάποιο λογικό χρονικό διάστημα; Αν ναι, με ποιον τρόπο θα το αντιμετωπίσετε;
5. Ποια θα είναι η επιχειρησιακή Δομή Δυνάμεων του Στόλου σε βάθος χρόνου, προκειμένου το ΠΝ να έχει τη δυνατότητα να καλύψει αποτελεσματικά το Αιγαίο και την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ώστε να αντιμετωπιστεί με επιτυχία η Τουρκική επιθετικότητα;

Από Militaire News -16/12/2020