“Ο δεκάλογος των F-16 Block 30/50”: Τα παγκόσμια δεδομένα εναντίον των πολιτικών σκοπιμοτήτων…

 

“Ο δεκάλογος των F-16 Block 30/50”: Τα παγκόσμια δεδομένα εναντίον των πολιτικών σκοπιμοτήτων…

Τα τελευταία δύο τουλάχιστον χρόνια, δημοσιεύθηκαν δεκάδες αφιερώματα στο DefencePoint με αντικείμενο την ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ανάγκη εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-16C/D Block 30 και Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν παραθέτουμε παραπομπές. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αναζητηθούν οι εν λόγω αναλύσεις με την πληκτρολόγηση των τύπων των μαχητικών.

Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας και είμαστε υποχρεωμένοι από την αλλοπρόσαλλη ελληνική πραγματικότητα που επιβαρύνει με δισεκατομμύρια ευρώ την τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου και στο χώρο των εξοπλιστικών, να επαναλάβουμε τα παρακάτω αυτονόητα:

1. Βάσει διαφόρων δημοσιευμάτων, “περιφέρεται”, χωρίς να επιβεβαιώνεται επίσημα, η πληροφορία ότι επίκειται η ματαίωση του εκσυγχρονισμού των 38 μαχητικών F-16C/D Block 50 της Πολεμικής Αεροπορίας στο επίπεδο Block 50++ Advanced. Μετά από μία δεκαετία παλινωδιών σχετικά με την τύχη των 32 παλαιότερων F-16C/D Block 30, θα είναι τουλάχιστον εγκληματική για το αξιόμαχο της Πολεμικής Αεροπορίας ως επιλογή, ο μη εκσυγχρονισμός των Block 50.

2. O εκσυγχρονισμός των F-4E πριν από 25 περίπου χρόνια (1997), μπορεί κανείς να ισχυριστεί εκ των υστέρων ότι ήταν μία λανθασμένη επιλογή, δεδομένου ότι ο κύριος χρήστης του τύπου (USAF) και προμηθευτής ανταλλακτικών και αναλωσίμων για την Πολεμική Αεροπορία, το είχε ήδη αποσύρει από την ενεργό υπηρεσία στις τάξεις του (1990), αλλά και με δεδομένο το ότι δεν περιλάμβανε συστήματα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου για τα γηραιά μαχητικά.

Από τη στιγμή που η Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF), που είναι επίσης ο μεγαλύτερος χρήστης του F-16 σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει επίσημα ανακοινώσει την παραμονή του τύπου σε υπηρεσία τουλάχιστον μέχρι το 2048, για ποιόν ακριβώς λόγο στην Ελλάδα δεν αποφασίζεται ο εκσυγχρονισμός και άρα η παράταση της επιχειρησιακής ζωής των F-16C/D Block 30 και Block 50;

3. Από τη στιγμή που η USAF, ο μεγαλύτερος χρήστης του F-16 παγκοσμίως, επαναλαμβάνουμε, αποφασίζει την ενσωμάτωση νέων όπλων μακρού πλήγματος (stand off) στα μαχητικά του τύπου αυτού (SDB, AGM-158B JASSM-ER, JSM, AIM-120D), καθώς και ατρακτιδίων φονικών συστημάτων λέιζερ, ατρακτιδίων ηλεκτρονικής και φωτογραφικής αναγνώρισης νέας γενιάς (MS-110), ατρακτιδίων στοχοποίησης εδάφους πολλών διαφορετικών τύπων και προελεύσεων (Litening+SAR, SNIPER, LANTIRN-ER), καθώς και ατρακτιδίων παθητικής στοχοποίησης αέρος (Legion Pod), η Ελλάδα για ποιούς ακριβώς λόγους θα πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων, 70 αναβαθμίσιμα με πολύ χαμηλό κόστος και άρα πρώτης γραμμής, αξιόμαχα για τα επόμενα 20 χρόνια μαχητικά;

4. Από τη στιγμή που καθημερινά η Πολεμική Αεροπορία έχει ανάγκη από σύγχρονα μαχητικά χαμηλού κόστους εκμετάλλευσης (μονοκινητήρια Mirage 2000-5 και F-16) για την κάλυψη των αναγκών εκπαίδευσης ιπταμένων σε αποστολές αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους, ταυτόχρονα με την κάλυψη των αναγκών αστυνόμευσης του FIR Αθηνών (βλέπε τουρκικές παραβιάσεις του ΕΕΧ και παραβάσεις κανόνων εναερίου κυκλοφορίας) και την διατήρηση υπηρεσιών readiness, με ποιόν ή ποιους τρόπους θα καλύψει το σημαντικά μεγαλύτερο κόστος της χρήσης μαχητικών όπως το Rafale ή το F-35A στους ζωτικούς αυτούς ρόλους;

5. Όταν μεγάλες οικονομικές και βιομηχανικές δυνάμεις όπως η Βρετανία, η Γαλλία και η Γερμανία ΔΕΝ κατορθώνουν για λόγους κόστους και παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται από τη συνεργασία των αεροπορικών τους δυνάμεων με εγχώριες βιομηχανίες, να διατηρήσουν οροφή 200 αξιόμαχων μαχητικών σε υπηρεσία, η Ελλάδα με ποιους ακριβώς πόρους σκοπεύει να διατηρήσει τόσα μαχητικά σε ενέργεια όταν ΗΔΗ χρειάζεται να αντικαταστήσει 34 F-4E AUP, 32 F-16C/D Block 30 και 38 F-16C/D Block 50; Δηλαδή 104 συνολικά μονάδες…

6. Ο εκσυγχρονισμός του συνόλου των Block 30 και Block 50 στο επίπεδο Block 50++ Advanced, θα κοστίσει σύμφωνα με εκτίμηση του κατασκευαστή (LM Aeronautics) περί τα 750 έως 800 εκατομμύρια δολάρια. Μιλάμε για 70 μονάδες. Την ίδια στιγμή η Ταϊβάν καλείται να καταβάλει ΔΕΚΑΠΛΑΣΙΟ ποσό, ήτοι οκτώ (8) δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει 66 καινούρια F-16V. Έχουμε ή θα έχουμε εντός των επόμενων πέντε ετών αυτά τα οκτώ δισεκατομμύρια δολάρια, ή τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια που θα απαιτήσει η προμήθεια 50 F-35A; Γιατί αυτό το ποσό (10,4 δισ. δολάρια) θα δαπανήσουν τα ΗΑΕ!

7. Με το να μην εκσυγχρονιστούν τα Block 30 και Block 50, η Ελλάδα επιλέγει επί της ουσίας να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων τα απάρτια και τα συστήματα των 84 F-16C/D Block 52+ και Block 52M που εκσυγχρονίζονται στο επίπεδο -V. H αξία τους εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 160 εκατομμύρια ευρώ!

Επιλέγει επίσης να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων τα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια που έχει δαπανήσει στο παρελθόν για ΔΥΟ δομικές αναβαθμίσεις των Block 30 (Falcon UP και Falcon STAR), καθώς και τα 40 περίπου εκατομμύρια δολάρια που δαπάνησε το 2005 για την αναβάθμιση των κινητήρων F110, των αεροσκαφών αυτών.

8. Δεδομένου ότι η παρούσα κυβέρνηση κατηγορείται ότι προχωρά με ταχείς ρυθμούς σε αποσπασματικές αγορές υλικού προς κάλυψη επειγόντων αναγκών, χάνοντας τη δυνατότητα διασφάλισης υποκατασκευαστικού έργου για την εγχώρια βιομηχανία, για ποιόν ή ποιους ακριβώς λόγους σκοπεύει να ματαιώσει το πρόγραμμα των Block 50 που θα υλοποιηθεί σε ποσοστό 90% εγχωρίως;

Και για ποιόν ή για ποιους ακριβώς λόγους δεν αποφασίζει παράλληλα τον εκσυγχρονισμό και των 32 F-16C/D Block 30, με σκοπό να αυξήσει ακόμη περισσότερο αυτό το υποκατασκευαστικό έργο, αλλά και την αξία τους ώστε αντί να αποσυρθούν άχρηστα να μοσχοπουληθούν και τα χρήματα να επενδυθούν στην πρώτη μοίρα F-35A στην Ελλάδα καλύπτοντας ίσως και το 70% του συνολικού εκτιμώμενου κόστους;

9. Ο εκσυγχρονισμός των παλιών F-16 ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ επ ωφελεία και των δύο άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Γιατί θα εξασφαλίσει πολύτιμο χρόνο και κονδύλια στην Ελλάδα για την προμήθεια νέων προηγμένων αερομεταφερόμενων όπλων (AIM-120D AMRAAM. Meteor, MICA NG, AM-39 Exocet, AASM, SPICE) και συστημάτων στοχοποίησης (SNIPER XR, MS-110 και Legion pod) που ΔΕΝ διαθέτει, καθώς και για την προμήθεια χιλιάδων οχημάτων, ΤΟΜΑ, συστημάτων και όπλων που ΛΕΙΠΟΥΝ από τον Ελληνικό Στρατό και νέων μονάδων επιφανείας και υποβρυχίων που έχει ανάγκη το Πολεμικό Ναυτικό.

10. Τέλος, ο άμεσος εκσυγχρονισμός των παλιών εκδόσεων του F-16 θα επιτρέψει στην Πολεμική Αεροπορία να ομογενοποιήσει το στόλο των μαχητικών της σε πολύ μεγάλο βαθμό και να εισάγει το σύνολο του προσωπικού της (τεχνικούς και ιπταμένους) στη σύγχρονη φιλοσοφία των αεροπορικών επιχειρήσεων κάθε είδους.

Θα κερδίσει δηλαδή χρόνο, πολύτιμα κονδύλια και εμπειρία από την αξιοποίηση προηγμένων αισθητήρων σε ένα περιβάλλον όπου ΟΛΑ τα μαχητικά της θα είναι διαλειτoυργικά (LINK 16). Όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλες πλατφόρμες (EMB-145AEW&C, μονάδες επιφανείας και επίγεια κέντρα διοίκησης και ελέγχου).

Αν αυτοί οι δέκα λόγοι δεν είναι επαρκείς για να αναδείξουν και να αποδείξουν την ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΛΟΓΗ επιλογή του να μην εκσυγχρονιστούν τα παλιά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, τότε χωρίς καμία δόση υπερβολής θα πρέπει κανείς να θεωρεί δεδομένο ότι η Ελλάδα βαδίζει με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή. Και μάλιστα με δική της πρωτοβουλία…

https://www.defence-point.gr/


12/10/2021




    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ-ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ     

Γιάννης Νικήτας:Εκσυγχρονισμός F-16 Block 50: Είναι απαραίτητος! Επιτέλους όχι άλλες καθυστερήσεις! (13/10/2021)